Şimdi Ara

go-kart yapalım (272. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.353.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 270271272273274
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Selamun Aleykum arkadaslar.Siteye yeni üye oldum.Bende böyle bir araç yapmak istiyorum ama elektrikli olucak çünkü benzinlisi zaten her yerde var yapılmamış bir şey yapmya çalışıyorum yani ;) Elektrik hakkında baya bilgim var elektrik elektronik bölümünde okuyorum zaten :) devre falan yapabilirim yani . Aracın çoğu yeri burda yapılanlar gibi olucak özellikle şasesini çok sade yappmaya çalışıcam hafif olmalı çünkü.Tekerlek olarak bisiklet tekerleği kullanmayı düşünüyorum lastiği falan rahat bulunuyor hemde üzerinde vitesleride var ;) gene biiskletin pedal tarafndaki dişliyide söküp kullanmayı düşünüyorum ama bisiklet tekerinde şöyle bir sorun var bir tekeri diğerine bağlayamam :( yani arkadaki iki tekerede güç aktarılması gerektiği için birbirne bağlı olmalılar bir mil ile ama bisiklet tekerinde bu mili monte edecek yer yok gibi bişe olursada sağlam olmaz fazla .


    Şimdi bir kaç sorum olucak size :) cevaplarsanız sevinirim .
    1) Tekerleğin çapı hız veya tork üretmede ne farklılıklar gösterir yani nasıl bir teker kullanmalıyım ?
    2) Motor olarak ne güçte olmalı ? Ben marş motorunu düşündüm arabanın ama fazla çalışmıyormuş 30 saniye falan dediler en fazla.Terzilerdeki dikiş makinalarının motorları nasıl olur acaba ? :D
    3) Ön takımda tekerleklerin sağ sol yapmasını en basit nasıl sağlarız yani basit bir direksiyon sistemi burdakileir inceledim ama daha basiti olurmu acaba ? Birde şasi için alacağım demir profil ortalama kaç kilo olur kaç para tutar ? Biraz fazla uzattım galba kusura bakmayın Herkeze Teşekkür ederim .


    hayırlısı olsun sivrizeka arkadaşım soruları değilde tekerlek fikrini cevaplayayım bisiklet tekeleği kullanmayı düşünmüşün ama 4 tekerlekli bi araçta o tekerlekler bi işe yaramaz muhtemelen ilk virajda telleri yamultur veya kırarsın jant hurdaya cıkar ;) diyosan ki aracım fazla hız yapmıycak bisiklet tekerleği olarak ta plastik (veya telli olmayan ne varsa) jant kullanıcam onu bilemem ama jant telleri olan bi tekerlek virajlara fazla dayanamaz ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Selamun Aleykum arkadaslar.Siteye yeni üye oldum.Bende böyle bir araç yapmak istiyorum ama elektrikli olucak çünkü benzinlisi zaten her yerde var yapılmamış bir şey yapmya çalışıyorum yani ;) Elektrik hakkında baya bilgim var elektrik elektronik bölümünde okuyorum zaten :) devre falan yapabilirim yani . Aracın çoğu yeri burda yapılanlar gibi olucak özellikle şasesini çok sade yappmaya çalışıcam hafif olmalı çünkü.Tekerlek olarak bisiklet tekerleği kullanmayı düşünüyorum lastiği falan rahat bulunuyor hemde üzerinde vitesleride var ;) gene biiskletin pedal tarafndaki dişliyide söküp kullanmayı düşünüyorum ama bisiklet tekerinde şöyle bir sorun var bir tekeri diğerine bağlayamam :( yani arkadaki iki tekerede güç aktarılması gerektiği için birbirne bağlı olmalılar bir mil ile ama bisiklet tekerinde bu mili monte edecek yer yok gibi bişe olursada sağlam olmaz fazla .


    Şimdi bir kaç sorum olucak size :) cevaplarsanız sevinirim .
    1) Tekerleğin çapı hız veya tork üretmede ne farklılıklar gösterir yani nasıl bir teker kullanmalıyım ?
    2) Motor olarak ne güçte olmalı ? Ben marş motorunu düşündüm arabanın ama fazla çalışmıyormuş 30 saniye falan dediler en fazla.Terzilerdeki dikiş makinalarının motorları nasıl olur acaba ? :D
    3) Ön takımda tekerleklerin sağ sol yapmasını en basit nasıl sağlarız yani basit bir direksiyon sistemi burdakileir inceledim ama daha basiti olurmu acaba ? Birde şasi için alacağım demir profil ortalama kaç kilo olur kaç para tutar ? Biraz fazla uzattım galba kusura bakmayın Herkeze Teşekkür ederim .

    Hevesini kırmak gibi olmasın ama Elektrikli araçlarda yapılmış vaziyette, güneş enerjiylede şarj ediliyor, elektrikli araç benzinliden daha pahalı tutar, motordu ,akülerdi kumandalardı derken benzinliyi 2-3 e katlarsın.
    Marş motoru dayanmaz, dikiş makinası motoruylada anca aracın üzeriğnde dikiş dikersin, aracı götürmez, zorlamayada gelmez.güçlü bir motor lazım,
    Bisiklet tekeri olur, aracı 3 tekerli yaparsın. çok sürat yapamayacağın içinde lastikler dayanır, 30-40 km
    en basit sağ sol yapmak için 3 tekerli araç yapıp ön tekeri bisikletin önü gibi halledersin olur biter.
    Normalde tarif ettiğim araç akülerle beraber 100kg civarı olur
    ama maliyeti seni aşar, baban zengin değilse




  • 50-60 km hız yapmayı planlıyorum.Ben hiç öyle düşünmemiştim :D bisiklet tekeri o kadar da dandik değil gibime geliyor elimdeki malzemelerle yapmaya çalışıcam önce olmassa dediğiniz gibi yeni teker alırım .
  • Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)




  • Orijinalden alıntı: rhesus_robin

    Arkadaşlar babam 2 hafta evvel vefat etti. babam emekli öğretmendir. ancak hayali hep hava ile çalışan bir otomobil yapmaktı. fakat ömrü yetmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhesus_robin -- 1 Mart 2014; 0:18:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)


    hayal güzel ama keşke bu dediğin yapılabilse :))) izmirde yapılan güneş arabaları yarışlarından haberin yok sanırım :) güneşin altında yarışırken aküleri bitttiği için sağa çekip akülerin şarj olmasını bekleyen arabalarla doluyo yarış her sene :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestam


    quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)


    hayal güzel ama keşke bu dediğin yapılabilse :))) izmirde yapılan güneş arabaları yarışlarından haberin yok sanırım :) güneşin altında yarışırken aküleri bitttiği için sağa çekip akülerin şarj olmasını bekleyen arabalarla doluyo yarış her sene :)


    hayır yok :D Ya assında bu güneş panellerinden alınan verim bu kadar düşük olmasa ve ucuz olsa şimdiye kadar çoktan yapılmıştı böyle yakıtsız bir araç :) Birde ben bir aralar televizyonda bir haber görmüştüm iki tane üniversiteli genç yakıtsız bir tekne yapmışlardı bu mantıkla gündüz güneşten gece de depoladğı enerjiyi kullanarak durmadan gidebiliyordu bu araç ama gece tam değil yani günde 19 saat falan yol alabiliyordu bayağı eskidendi bu bilmem görmüşmüsünüzdür. Şİmdi şase yi yapmak için profil arıyorum alümünyum profilden yapıcam galba sağlamsa eğer daha hafif çünkü demire göre :) kaynak değil de vida ile yapıcam daha basit olucak kaynağın kırılma endişesi falanda olmucak hem alümünyumun kaynağı farklıymış farklı makineyle mi ne yapılıyormuş gerek kalmicak bunalrada başlayınca yapım aşamalırnda resimleri koyucam buraya eğer elektirkli istediğim gibi gitmesse cıkarıcam elektrik motorunu benzinli yapıcam :)




  • arkadaşlar herkeze merhaba 3,5 gün önce olan tatsızlıklar için kusura bakmayın unutalım
    elimdeki parçaları sahibinden coma koydum ilan nosu #30143814 fiyat orada 400 yazıyor
    ama donanım üyeleri için farklı fiyat bakarsanız işine yarıyacak bi arkadaşın alması dileğiyle hoşcakalın
  • arkadaşlar bu arada elimdeki bmw motor geri viteslidir orjinalinden 4 5 ileri 1 geri 650 cc
  • kaç hp ve sadece motora ne kadar istiyorsun ben almicam ama alanlar olur
  • arkadaşlar motor 50 hp civarıdır çift silindir boxer motor şaftlı ve geri vitesli sadece motorun fiyatı 200 tl dir diğer parçalar defrasişyeller v.s ile birlikte 350 tl olur
  • defraansiyellerlebirlikte 350 tl olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazydriver

    abi çok sağol bende zaten el arabası tekeri kullancaktım tanesini 10 milyona satıyolar.arka teker göbeği sabit olcak ön bilyeli olcak demi.bide rulmancı ne oluyo merak ettim.disk fren çıkma ne kadar olur.kuru kavrama nasıl bişey cevaplarını bekliyorum abi teşekkürler...

    ewet olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carpe.diem..

    defraansiyellerlebirlikte 350 tl olur



    motorun resmi varmı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)


    Elektronik müh. mi okuyorum demiştin?? :)))

    Hatta şöyle yapabilirsin 3 tane panel takarsin 7/36 devamli çalışır aracın :))

    Arkadaşım, güneş panellerinin watt/m'2 değerlerini.. akülerin kapasite ve dolum sürelerini, ve en önemlisi Deşarj sürelerini iyice bi araştir derim..

    bisikletvari hafif bir araç yaptigini düşün, onu hareket ettirebilecek min motor 250-500 wat olmalı ( bisiklet diyorum dikkat.. akü agirliği ve şase agirliği yok) 24 volt 20A amper = 500 watt bir motor lazim sana diyelim..

    buna ne kadar akü gerekli? 7/24 saat çalişacak ya :) 24 x 2 x (12V x 20A) = 24V 480 A akü lazim sana :) -->> 48 adet 12 Volt 20 Amperlik akü

    Ne için lazim bu? sadece 500 watt lık bir motoru 24 saat çaliştirmak için lazim.. bunca akünün ağirliğini + şasenin ağirliğini + senin ağirliğini + panellerin ağirligini + motorun agirligini bu motor harekket ettirebilir mi dersin?? yokuş aşşagi belki.. ya da tamamen düz yolda anca hareket ettirir belki..

    hadi diyelim bu motor ile hareket ettirebidin aracini.. ok.. şimdi de tükenen aküleri şarj edelim bakalim.. :)

    En kralından 1 panelin 175 watt olsun. 7 saat güneş görürse 1200 watt üretir.. (175 watt lık bir panelin fiyatı 1350 YTL )

    akülerinin toplam kapasitesi 11500 watt.. tüm enerji kayiplarini göz ardı edelim.. yaklaşık 10 tane panele ihtiyacin var :) .. ne için?? 500 watt lik bir motoru 24 saat çaliştirabilmek için..

    500 watt lık motoru kafanda çanlandirmak istersen eger.. ufak elektrikli scooter motorleri genelde 500 watt tir.. ve 80 kg sürücü ve 15 kg aracin agirligini taşirlar.. yokuş çıkamazlar..

    başka bir deyişle 500 watt demek 0,66 beygir demek..

    Sözün özü..
    Evet elektrik araç teknolojisi illaki gelecegin teknolojisi olacak.. yadsınamaz birşey.. ama bu şekilde 2 panel takarim gece gunduz giderim diye bişey yok :) Bu şekilde geliştirmeyi düşünürsen sen elektrikli araç konseptini.. vah ki ne vah..

    Yazdiklarimi yanlış anlama... ama 4 panel takarım günde 50-60 km yol giderim.. ve elektrikli bir araç üretmiş olmanin zevkine varirim dersen. cevabim böyle olmazdi.. daha yapici olabilirdim :) ama sen müh. okuyorum diyip, 2 panel ile 24 saat yol gideceğim dersen... pardon yani..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lique -- 27 Ağustos 2010; 5:22:00 >




  • merhaba bende bu konuyu 1 haftadır takip ediyorum bende 1 go kart aracı yapmayı planlıyorum basit birşey kaynak makinem yok acaba 250 amperli bir kaynak makinası işimi görürmü birde ben lise 3 öğrencisiyim metal bölümünü okuyorum güzel bir şekilde kaynak yapabiliyorum birde 30*30*3 profil kullanmayı düşünüyorum buna göre kaçlık elektrot kullanmam uygun olur


    cevaplarınız için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx

    merhaba bende bu konuyu 1 haftadır takip ediyorum bende 1 go kart aracı yapmayı planlıyorum basit birşey kaynak makinem yok acaba 250 amperli bir kaynak makinası işimi görürmü birde ben lise 3 öğrencisiyim metal bölümünü okuyorum güzel bir şekilde kaynak yapabiliyorum birde 30*30*3 profil kullanmayı düşünüyorum buna göre kaçlık elektrot kullanmam uygun olur


    cevaplarınız için teşekkürler


    Slm, 1 haftadır konuyu takip ediyorum diyorsun ama kaynak makinalarıyla ilgili daha önce kaç defa sorulan soruyu tekrar soruyorsun.Sen tüm parçaları tamamla iş kaynak ve ekektroda kalsın, şaseyi yapmak bu işin en kolay taraflarından birisi, yürür aksamı halletmeye bak, birde öğrenciymişsin bütçen yeterli geliyormu? bugün en basitinden bir araç yapmak için 2000TL yi gözden çıkarman gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profezor -- 27 Ağustos 2010; 11:29:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lique

    quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)


    Elektronik müh. mi okuyorum demiştin?? :)))

    Hatta şöyle yapabilirsin 3 tane panel takarsin 7/36 devamli çalışır aracın :))

    Arkadaşım, güneş panellerinin watt/m'2 değerlerini.. akülerin kapasite ve dolum sürelerini, ve en önemlisi Deşarj sürelerini iyice bi araştir derim..

    bisikletvari hafif bir araç yaptigini düşün, onu hareket ettirebilecek min motor 250-500 wat olmalı ( bisiklet diyorum dikkat.. akü agirliği ve şase agirliği yok) 24 volt 20A amper = 500 watt bir motor lazim sana diyelim..

    buna ne kadar akü gerekli? 7/24 saat çalişacak ya :) 24 x 2 x (12V x 20A) = 24V 480 A akü lazim sana :) -->> 48 adet 12 Volt 20 Amperlik akü

    Ne için lazim bu? sadece 500 watt lık bir motoru 24 saat çaliştirmak için lazim.. bunca akünün ağirliğini + şasenin ağirliğini + senin ağirliğini + panellerin ağirligini + motorun agirligini bu motor harekket ettirebilir mi dersin?? yokuş aşşagi belki.. ya da tamamen düz yolda anca hareket ettirir belki..

    hadi diyelim bu motor ile hareket ettirebidin aracini.. ok.. şimdi de tükenen aküleri şarj edelim bakalim.. :)

    En kralından 1 panelin 175 watt olsun. 7 saat güneş görürse 1200 watt üretir.. (175 watt lık bir panelin fiyatı 1350 YTL )

    akülerinin toplam kapasitesi 11500 watt.. tüm enerji kayiplarini göz ardı edelim.. yaklaşık 10 tane panele ihtiyacin var :) .. ne için?? 500 watt lik bir motoru 24 saat çaliştirabilmek için..

    500 watt lık motoru kafanda çanlandirmak istersen eger.. ufak elektrikli scooter motorleri genelde 500 watt tir.. ve 80 kg sürücü ve 15 kg aracin agirligini taşirlar.. yokuş çıkamazlar..

    başka bir deyişle 500 watt demek 0,66 beygir demek..

    Sözün özü..
    Evet elektrik araç teknolojisi illaki gelecegin teknolojisi olacak.. yadsınamaz birşey.. ama bu şekilde 2 panel takarim gece gunduz giderim diye bişey yok :) Bu şekilde geliştirmeyi düşünürsen sen elektrikli araç konseptini.. vah ki ne vah..

    Yazdiklarimi yanlış anlama... ama 4 panel takarım günde 50-60 km yol giderim.. ve elektrikli bir araç üretmiş olmanin zevkine varirim dersen. cevabim böyle olmazdi.. daha yapici olabilirdim :) ama sen müh. okuyorum diyip, 2 panel ile 24 saat yol gideceğim dersen... pardon yani..




    Yok kardeş elektronik mühendisliği okumuyorum öyle birşey de demedim elektirk elektronik bölümünde okuyorum yazmışım ama kaçıncı sınıf olduğunu yazmamışım yanlış anlaman normal :) benim hatam kusura bakma lise 2. sınıfta okuyorum.Ben bunları güçlendirici devreleride kullanarak düşünmüştüm yani mesela senin elinde 12 volt 20 amper akü var diyelim onu 50 volt 20 amper yapabiliyorsun yada 220 volt 20 amper yapabiliyorsun.Yani güneş panelininde gerilimiyle oynayabiliriz bu şekilde mesela diyelimki ucuz ve küçük olması için 1.5 volt 20 amper bir panel aldık onu 220 volt 20 amper yaptık bu 4400 watt oluyor.Yani güneş tam tepeden vurduğu zaman 4400 watt alıcaz.Hadi güneşin de bulutların arasında falan kaldığını düşünelim ve motorumuzu 2000 watt alalım yani 220 volt 10 amper falan oluyor.Paneli motora bağladığımızda teoarik oalrak motorun gündüz boyunca güçlü bir şekilde dönmesi gerekiyor çünkü bizim panel 4400 watt yük 2000 watt.Hadi güneş gitti gece oldu.Zaten bizim kullandığımız panel 1.5 volt 20 amper di.Aşırı büyük değil bu yüzden.Gece nin 12 saat olduğu varsayalım.bizim motor 220 volt 10 amper di.Yani 1 saat boyunca çalışırsa 10 amper çekicek.12 saat çalışıcak.120 amperlik akü gerekicek.Bu akünün 12 volt olduğunu varsayalım.Aküyü ekleyeceğimiz 1.5 volt 20 amperlik başka bir paneli ile şarj edicez gündüz.1.5 voltu 12 volt a yükselticez 12 volt 20 amper olucak.120 amper 12 voltluk aküye 20 amper verdiğimizde 120 / 20 = 6 saat te dolar.Yani bu panelin gündüz 6 saat güneş görmesi yeterli olucaktır.Akü yüde doldurduk diyelim.Elimizde 12 volt 120 amper güç var bizim motor 220 volttu.12 voltu 220 volta yükselticez.220 volt 120 amper olucak.Bizim motor 220 volt 10 amper çekincede 12 saat boyunca çalışabilcek.Sonrada zaten güneş çıkıcak gündüz olucak diğer panel ile motor çalışmaya devam edicek aküler tekrar dolucak bu böyle döngü oalrak sürüp gidicek.Hadi kayıpalar olduğunu varsayalım.gündüz 7.5 saat gece de 7.5 saat falan çalışsın yani en kötü ihtimal ile 15 saat çalışsın.Sende yukarda demiştin zaten 500 watt bir motor 80-90 kilo birisini ve 15 kilo arabanın ağırlığını taşıyabiliyor demiştin bizim motor 2000 watt .Bu senin söylediğine göre en az 1 kişiyi belli bir hızda götürür demek oluyor rahatlıkla.Vitesler falanda olduğunu varsayalım daha verimli olur.Yani bu mantıkla yapılmış bir araç sürekli olamsa bile her gün belli bir süre hareket edecektir.O süreyide deneyip görmek lazım.Hem zaten ben o araçla dağda bayırda drif yapmicamki gezi amaçlı birşey.Youtube da zaten elektro go kart diye aratırsan güzel örneklerini görüceksin :) Sakın yanlış anlama alınmada ben fikrimi açıkladım sadece formüllere göre çalışması gerekiyor bu aracın çünkü :) 7/24 gidermi gidemez öyle bir güç olsa bile motoru falan bozulur zaten.Ama yakıt kullanmadan gitmesi gerkeiyor.Ben bu sistemi yapmicam zaten kendi aracımda. Yapamamda bütçem yetmez benim o kadar panele falan öğrenciyiz sonuçta.BEni 40-50 km hızla 1-2 saat götürücek bir araç yapmayı düşünüyorum ben.Sizde haklı olabilirsiniz hepinizin fikrine saygı gösteriyorum belkide çalışmaz ama çalışmamaıs için geçrli bir nedne yok gibi ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: yuhasa

    akınco abi şöyle güzel bir go kart yapmayı düşünüyorum elimde çok güzel anlatımlı bir porjem var ama ben vites olayını nasıl yapıcam yani araç rölentideyken nasıl durucak gitmiyecek nasıl bir parçakullanmam lazım onu bilmiyorum yardım edersen çok makbule geçer (xenon_0134@hotmail) projemı ındırdıgım lınk burda herkes için hayırlı olsun www.kartbuilding.net/racingkart/edrawing/main_kart.exe

    Akıncoya sormuşsun gerçi ama akınco uzun süredir formda görünmüyor, ben cevaplayayım istersen.
    Vitesli araç yapacaksan motorla şanzımanı ayırman için debriyaj sistemi koymalısın, hem vitesleri geçirirken debriyaj lazım hemde rölantide çalıştırman için vitesi boşa alırken, viresin boş konumunda motor rölantide çalışır zaten, sana vitesleri geçirebilmen için debriyaj şart. Vitessiz araç yapıyor olsaydın debriyaja gerek kalmazdı, kavramayla olayı çözerdin.

    mesela ben scoter motoru takacam ama rönantide çalışması için ne takmam gerekir yani kısacası şöyle

    motor çalışacak ama araç dururkende çalışacak ve vites olmayacak gaza basınca gidicek bu olayı nasıl yapabilirim neler gerekir zahmet olmassa anlatabilirmisiniz




  • Birde bu fikir üzerinde daha tartışmayalım forum kirlenmesin bir gün birisi denerse çalıştığını yada verimsiz çalıştığını yada çalışmadğını görürüz :)
  • 
Sayfa: önceki 270271272273274
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.