Şimdi Ara

go-kart yapalım (273. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.353.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 271272273274275
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: yuhasa

    akınco abi şöyle güzel bir go kart yapmayı düşünüyorum elimde çok güzel anlatımlı bir porjem var ama ben vites olayını nasıl yapıcam yani araç rölentideyken nasıl durucak gitmiyecek nasıl bir parçakullanmam lazım onu bilmiyorum yardım edersen çok makbule geçer (xenon_0134@hotmail) projemı ındırdıgım lınk burda herkes için hayırlı olsun www.kartbuilding.net/racingkart/edrawing/main_kart.exe

    Akıncoya sormuşsun gerçi ama akınco uzun süredir formda görünmüyor, ben cevaplayayım istersen.
    Vitesli araç yapacaksan motorla şanzımanı ayırman için debriyaj sistemi koymalısın, hem vitesleri geçirirken debriyaj lazım hemde rölantide çalıştırman için vitesi boşa alırken, viresin boş konumunda motor rölantide çalışır zaten, sana vitesleri geçirebilmen için debriyaj şart. Vitessiz araç yapıyor olsaydın debriyaja gerek kalmazdı, kavramayla olayı çözerdin.

    mesela ben scoter motoru takacam ama rönantide çalışması için ne takmam gerekir yani kısacası şöyle

    motor çalışacak ama araç dururkende çalışacak ve vites olmayacak gaza basınca gidicek bu olayı nasıl yapabilirim neler gerekir zahmet olmassa anlatabilirmisiniz

    scooter motorundaki varyatör sistemi zaten bunun için var belli bir devri yakalamadan motor hareket etmez bunun için +bişey kullanmana gerek yok zaten scooter motorunda bu var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuffLe


    quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: yuhasa

    akınco abi şöyle güzel bir go kart yapmayı düşünüyorum elimde çok güzel anlatımlı bir porjem var ama ben vites olayını nasıl yapıcam yani araç rölentideyken nasıl durucak gitmiyecek nasıl bir parçakullanmam lazım onu bilmiyorum yardım edersen çok makbule geçer (xenon_0134@hotmail) projemı ındırdıgım lınk burda herkes için hayırlı olsun www.kartbuilding.net/racingkart/edrawing/main_kart.exe

    Akıncoya sormuşsun gerçi ama akınco uzun süredir formda görünmüyor, ben cevaplayayım istersen.
    Vitesli araç yapacaksan motorla şanzımanı ayırman için debriyaj sistemi koymalısın, hem vitesleri geçirirken debriyaj lazım hemde rölantide çalıştırman için vitesi boşa alırken, viresin boş konumunda motor rölantide çalışır zaten, sana vitesleri geçirebilmen için debriyaj şart. Vitessiz araç yapıyor olsaydın debriyaja gerek kalmazdı, kavramayla olayı çözerdin.

    mesela ben scoter motoru takacam ama rönantide çalışması için ne takmam gerekir yani kısacası şöyle

    motor çalışacak ama araç dururkende çalışacak ve vites olmayacak gaza basınca gidicek bu olayı nasıl yapabilirim neler gerekir zahmet olmassa anlatabilirmisiniz

    scooter motorundaki varyatör sistemi zaten bunun için var belli bir devri yakalamadan motor hareket etmez bunun için +bişey kullanmana gerek yok zaten scooter motorunda bu var.




    yani örnek veriyorum bisiklet gibi bizim ayakla çevvirdiğimiz yerde motor var diye düşünelim o şekilde gaz vermeden motor rönantide çalışıyor gaz verince gidiyor yani yanlış anlamaddım dimi




  • bide zahmet olmassa şu kavrama ne işe yarar nedir bi anlatırmısınız internetten baktımda bulamadım
  • kavrama deriaj gibi bir şeydir ama mual değil otomak debriaj diyebiliriz mesela motoru taktın kavrama kullanmadın motoru çalıştırınca aracn hareket eder ve durdıramassın ama kavrama kullandın motor çalışır araç hareket etmez ama biraz gaza basınca yavaş yavaş hareket eder yani motor belli bir devre ulanşınca araç ilerler yani kavramasız olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by yusuf 15

    kavrama deriaj gibi bir şeydir ama mual değil otomak debriaj diyebiliriz mesela motoru taktın kavrama kullanmadın motoru çalıştırınca aracn hareket eder ve durdıramassın ama kavrama kullandın motor çalışır araç hareket etmez ama biraz gaza basınca yavaş yavaş hareket eder yani motor belli bir devre ulanşınca araç ilerler yani kavramasız olmaz



    çok saol anladım peki bu kavrama motoramı takılıyor tekerleğemi birde fiyatları nelerdir ben şimdi pert bir scooter alıcam onun içindede kavrama varmıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx

    bide zahmet olmassa şu kavrama ne işe yarar nedir bi anlatırmısınız internetten baktımda bulamadım

    Scuterde varyatör denilen bir sistem var ayrıca bunu diğer motorlarlada kullanabilirsin, motor 1500-1600 devirlerdeyken devreye girmiyor, yani kasnak kayışı gerdirmiyor, gaza basıpta devir arttığında ise merkezkaçla çalışan sistem sayesinde varyatör kayışı gerilmeye başlıyor ve araç hareket ediyor, bununla ilgili konular daha önce işlendi, ayrıca benim aracımın çalışma sistemide varyatörlü bakabilirsin videolara, performarsına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lique

    quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)


    Elektronik müh. mi okuyorum demiştin?? :)))

    Hatta şöyle yapabilirsin 3 tane panel takarsin 7/36 devamli çalışır aracın :))

    Arkadaşım, güneş panellerinin watt/m'2 değerlerini.. akülerin kapasite ve dolum sürelerini, ve en önemlisi Deşarj sürelerini iyice bi araştir derim..

    bisikletvari hafif bir araç yaptigini düşün, onu hareket ettirebilecek min motor 250-500 wat olmalı ( bisiklet diyorum dikkat.. akü agirliği ve şase agirliği yok) 24 volt 20A amper = 500 watt bir motor lazim sana diyelim..

    buna ne kadar akü gerekli? 7/24 saat çalişacak ya :) 24 x 2 x (12V x 20A) = 24V 480 A akü lazim sana :) -->> 48 adet 12 Volt 20 Amperlik akü

    Ne için lazim bu? sadece 500 watt lık bir motoru 24 saat çaliştirmak için lazim.. bunca akünün ağirliğini + şasenin ağirliğini + senin ağirliğini + panellerin ağirligini + motorun agirligini bu motor harekket ettirebilir mi dersin?? yokuş aşşagi belki.. ya da tamamen düz yolda anca hareket ettirir belki..

    hadi diyelim bu motor ile hareket ettirebidin aracini.. ok.. şimdi de tükenen aküleri şarj edelim bakalim.. :)

    En kralından 1 panelin 175 watt olsun. 7 saat güneş görürse 1200 watt üretir.. (175 watt lık bir panelin fiyatı 1350 YTL )

    akülerinin toplam kapasitesi 11500 watt.. tüm enerji kayiplarini göz ardı edelim.. yaklaşık 10 tane panele ihtiyacin var :) .. ne için?? 500 watt lik bir motoru 24 saat çaliştirabilmek için..

    500 watt lık motoru kafanda çanlandirmak istersen eger.. ufak elektrikli scooter motorleri genelde 500 watt tir.. ve 80 kg sürücü ve 15 kg aracin agirligini taşirlar.. yokuş çıkamazlar..

    başka bir deyişle 500 watt demek 0,66 beygir demek..

    Sözün özü..
    Evet elektrik araç teknolojisi illaki gelecegin teknolojisi olacak.. yadsınamaz birşey.. ama bu şekilde 2 panel takarim gece gunduz giderim diye bişey yok :) Bu şekilde geliştirmeyi düşünürsen sen elektrikli araç konseptini.. vah ki ne vah..

    Yazdiklarimi yanlış anlama... ama 4 panel takarım günde 50-60 km yol giderim.. ve elektrikli bir araç üretmiş olmanin zevkine varirim dersen. cevabim böyle olmazdi.. daha yapici olabilirdim :) ama sen müh. okuyorum diyip, 2 panel ile 24 saat yol gideceğim dersen... pardon yani..




    Yok kardeş elektronik mühendisliği okumuyorum öyle birşey de demedim elektirk elektronik bölümünde okuyorum yazmışım ama kaçıncı sınıf olduğunu yazmamışım yanlış anlaman normal :) benim hatam kusura bakma lise 2. sınıfta okuyorum.Ben bunları güçlendirici devreleride kullanarak düşünmüştüm yani mesela senin elinde 12 volt 20 amper akü var diyelim onu 50 volt 20 amper yapabiliyorsun yada 220 volt 20 amper yapabiliyorsun.Yani güneş panelininde gerilimiyle oynayabiliriz bu şekilde mesela diyelimki ucuz ve küçük olması için 1.5 volt 20 amper bir panel aldık onu 220 volt 20 amper yaptık bu 4400 watt oluyor.Yani güneş tam tepeden vurduğu zaman 4400 watt alıcaz.Hadi güneşin de bulutların arasında falan kaldığını düşünelim ve motorumuzu 2000 watt alalım yani 220 volt 10 amper falan oluyor.Paneli motora bağladığımızda teoarik oalrak motorun gündüz boyunca güçlü bir şekilde dönmesi gerekiyor çünkü bizim panel 4400 watt yük 2000 watt.Hadi güneş gitti gece oldu.Zaten bizim kullandığımız panel 1.5 volt 20 amper di.Aşırı büyük değil bu yüzden.Gece nin 12 saat olduğu varsayalım.bizim motor 220 volt 10 amper di.Yani 1 saat boyunca çalışırsa 10 amper çekicek.12 saat çalışıcak.120 amperlik akü gerekicek.Bu akünün 12 volt olduğunu varsayalım.Aküyü ekleyeceğimiz 1.5 volt 20 amperlik başka bir paneli ile şarj edicez gündüz.1.5 voltu 12 volt a yükselticez 12 volt 20 amper olucak.120 amper 12 voltluk aküye 20 amper verdiğimizde 120 / 20 = 6 saat te dolar.Yani bu panelin gündüz 6 saat güneş görmesi yeterli olucaktır.Akü yüde doldurduk diyelim.Elimizde 12 volt 120 amper güç var bizim motor 220 volttu.12 voltu 220 volta yükselticez.220 volt 120 amper olucak.Bizim motor 220 volt 10 amper çekincede 12 saat boyunca çalışabilcek.Sonrada zaten güneş çıkıcak gündüz olucak diğer panel ile motor çalışmaya devam edicek aküler tekrar dolucak bu böyle döngü oalrak sürüp gidicek.Hadi kayıpalar olduğunu varsayalım.gündüz 7.5 saat gece de 7.5 saat falan çalışsın yani en kötü ihtimal ile 15 saat çalışsın.Sende yukarda demiştin zaten 500 watt bir motor 80-90 kilo birisini ve 15 kilo arabanın ağırlığını taşıyabiliyor demiştin bizim motor 2000 watt .Bu senin söylediğine göre en az 1 kişiyi belli bir hızda götürür demek oluyor rahatlıkla.Vitesler falanda olduğunu varsayalım daha verimli olur.Yani bu mantıkla yapılmış bir araç sürekli olamsa bile her gün belli bir süre hareket edecektir.O süreyide deneyip görmek lazım.Hem zaten ben o araçla dağda bayırda drif yapmicamki gezi amaçlı birşey.Youtube da zaten elektro go kart diye aratırsan güzel örneklerini görüceksin :) Sakın yanlış anlama alınmada ben fikrimi açıkladım sadece formüllere göre çalışması gerekiyor bu aracın çünkü :) 7/24 gidermi gidemez öyle bir güç olsa bile motoru falan bozulur zaten.Ama yakıt kullanmadan gitmesi gerkeiyor.Ben bu sistemi yapmicam zaten kendi aracımda. Yapamamda bütçem yetmez benim o kadar panele falan öğrenciyiz sonuçta.BEni 40-50 km hızla 1-2 saat götürücek bir araç yapmayı düşünüyorum ben.Sizde haklı olabilirsiniz hepinizin fikrine saygı gösteriyorum belkide çalışmaz ama çalışmamaıs için geçrli bir nedne yok gibi ortada.

    Çok fena saçmalamışsın, bilmediğin konular hakkında hayaller kurupta burada anlatma istersen, burada birşeyler öğrenmek isteyenlerin kafasını karıştırıyorsun, ayrıca nasıl elektronik okuyorsan onuda anlamadım, elektroniğin e sinden anlamıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lique

    quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Evet onalrda yapılmış vaziyette ama fazla gelişmiş değiller ben geliştirmeye çalışıyorum yani :) yo assında o kadar ağır olucağını sanmıyorum ben ama siz yapmışsınızdır bilginiz vardır yanlış anlamayın mesela şasesi 15 kilo falan olsa en fazla tekeriyle dişlileriyle falan 25 kilo desek aküleri motoru falanda taktıkmı en fazla 50-60 kilo olur herlade o da en fazla youtube da elektro go kart diye aratırsanız yapılmış örnekleri var benzinliler kadar güçlü gidiyorlar ben ona güneş paneli de takmayı düşünüyorum yani kendi kendini şarj etcek :) dikiş makinası motoru işin esprisydi tabi :D eğer yapabilirsem önce basit birşey olucak sonra geliştircem hiç yakıt kullanmadan sadece güneş ten gelen enerjiyle 7/24 çalışcak sekilde yapmayı düşünüyorum yani bir panel gece kullanılcak aküyü sarj etcek o akü arabaya gece boyunca yetcek baska bir panelde gündüz kullanılcak aküyü sarj etcek gündüz zaten güneş var :) onlada gündüz kullanılcak böylece 7/24 kullanabilicez fazla hız yapmasada olur.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim :)


    Elektronik müh. mi okuyorum demiştin?? :)))

    Hatta şöyle yapabilirsin 3 tane panel takarsin 7/36 devamli çalışır aracın :))

    Arkadaşım, güneş panellerinin watt/m'2 değerlerini.. akülerin kapasite ve dolum sürelerini, ve en önemlisi Deşarj sürelerini iyice bi araştir derim..

    bisikletvari hafif bir araç yaptigini düşün, onu hareket ettirebilecek min motor 250-500 wat olmalı ( bisiklet diyorum dikkat.. akü agirliği ve şase agirliği yok) 24 volt 20A amper = 500 watt bir motor lazim sana diyelim..

    buna ne kadar akü gerekli? 7/24 saat çalişacak ya :) 24 x 2 x (12V x 20A) = 24V 480 A akü lazim sana :) -->> 48 adet 12 Volt 20 Amperlik akü

    Ne için lazim bu? sadece 500 watt lık bir motoru 24 saat çaliştirmak için lazim.. bunca akünün ağirliğini + şasenin ağirliğini + senin ağirliğini + panellerin ağirligini + motorun agirligini bu motor harekket ettirebilir mi dersin?? yokuş aşşagi belki.. ya da tamamen düz yolda anca hareket ettirir belki..

    hadi diyelim bu motor ile hareket ettirebidin aracini.. ok.. şimdi de tükenen aküleri şarj edelim bakalim.. :)

    En kralından 1 panelin 175 watt olsun. 7 saat güneş görürse 1200 watt üretir.. (175 watt lık bir panelin fiyatı 1350 YTL )

    akülerinin toplam kapasitesi 11500 watt.. tüm enerji kayiplarini göz ardı edelim.. yaklaşık 10 tane panele ihtiyacin var :) .. ne için?? 500 watt lik bir motoru 24 saat çaliştirabilmek için..

    500 watt lık motoru kafanda çanlandirmak istersen eger.. ufak elektrikli scooter motorleri genelde 500 watt tir.. ve 80 kg sürücü ve 15 kg aracin agirligini taşirlar.. yokuş çıkamazlar..

    başka bir deyişle 500 watt demek 0,66 beygir demek..

    Sözün özü..
    Evet elektrik araç teknolojisi illaki gelecegin teknolojisi olacak.. yadsınamaz birşey.. ama bu şekilde 2 panel takarim gece gunduz giderim diye bişey yok :) Bu şekilde geliştirmeyi düşünürsen sen elektrikli araç konseptini.. vah ki ne vah..

    Yazdiklarimi yanlış anlama... ama 4 panel takarım günde 50-60 km yol giderim.. ve elektrikli bir araç üretmiş olmanin zevkine varirim dersen. cevabim böyle olmazdi.. daha yapici olabilirdim :) ama sen müh. okuyorum diyip, 2 panel ile 24 saat yol gideceğim dersen... pardon yani..




    Yok kardeş elektronik mühendisliği okumuyorum öyle birşey de demedim elektirk elektronik bölümünde okuyorum yazmışım ama kaçıncı sınıf olduğunu yazmamışım yanlış anlaman normal :) benim hatam kusura bakma lise 2. sınıfta okuyorum.Ben bunları güçlendirici devreleride kullanarak düşünmüştüm yani mesela senin elinde 12 volt 20 amper akü var diyelim onu 50 volt 20 amper yapabiliyorsun yada 220 volt 20 amper yapabiliyorsun.Yani güneş panelininde gerilimiyle oynayabiliriz bu şekilde mesela diyelimki ucuz ve küçük olması için 1.5 volt 20 amper bir panel aldık onu 220 volt 20 amper yaptık bu 4400 watt oluyor.Yani güneş tam tepeden vurduğu zaman 4400 watt alıcaz.Hadi güneşin de bulutların arasında falan kaldığını düşünelim ve motorumuzu 2000 watt alalım yani 220 volt 10 amper falan oluyor.Paneli motora bağladığımızda teoarik oalrak motorun gündüz boyunca güçlü bir şekilde dönmesi gerekiyor çünkü bizim panel 4400 watt yük 2000 watt.Hadi güneş gitti gece oldu.Zaten bizim kullandığımız panel 1.5 volt 20 amper di.Aşırı büyük değil bu yüzden.Gece nin 12 saat olduğu varsayalım.bizim motor 220 volt 10 amper di.Yani 1 saat boyunca çalışırsa 10 amper çekicek.12 saat çalışıcak.120 amperlik akü gerekicek.Bu akünün 12 volt olduğunu varsayalım.Aküyü ekleyeceğimiz 1.5 volt 20 amperlik başka bir paneli ile şarj edicez gündüz.1.5 voltu 12 volt a yükselticez 12 volt 20 amper olucak.120 amper 12 voltluk aküye 20 amper verdiğimizde 120 / 20 = 6 saat te dolar.Yani bu panelin gündüz 6 saat güneş görmesi yeterli olucaktır.Akü yüde doldurduk diyelim.Elimizde 12 volt 120 amper güç var bizim motor 220 volttu.12 voltu 220 volta yükselticez.220 volt 120 amper olucak.Bizim motor 220 volt 10 amper çekincede 12 saat boyunca çalışabilcek.Sonrada zaten güneş çıkıcak gündüz olucak diğer panel ile motor çalışmaya devam edicek aküler tekrar dolucak bu böyle döngü oalrak sürüp gidicek.Hadi kayıpalar olduğunu varsayalım.gündüz 7.5 saat gece de 7.5 saat falan çalışsın yani en kötü ihtimal ile 15 saat çalışsın.Sende yukarda demiştin zaten 500 watt bir motor 80-90 kilo birisini ve 15 kilo arabanın ağırlığını taşıyabiliyor demiştin bizim motor 2000 watt .Bu senin söylediğine göre en az 1 kişiyi belli bir hızda götürür demek oluyor rahatlıkla.Vitesler falanda olduğunu varsayalım daha verimli olur.Yani bu mantıkla yapılmış bir araç sürekli olamsa bile her gün belli bir süre hareket edecektir.O süreyide deneyip görmek lazım.Hem zaten ben o araçla dağda bayırda drif yapmicamki gezi amaçlı birşey.Youtube da zaten elektro go kart diye aratırsan güzel örneklerini görüceksin :) Sakın yanlış anlama alınmada ben fikrimi açıkladım sadece formüllere göre çalışması gerekiyor bu aracın çünkü :) 7/24 gidermi gidemez öyle bir güç olsa bile motoru falan bozulur zaten.Ama yakıt kullanmadan gitmesi gerkeiyor.Ben bu sistemi yapmicam zaten kendi aracımda. Yapamamda bütçem yetmez benim o kadar panele falan öğrenciyiz sonuçta.BEni 40-50 km hızla 1-2 saat götürücek bir araç yapmayı düşünüyorum ben.Sizde haklı olabilirsiniz hepinizin fikrine saygı gösteriyorum belkide çalışmaz ama çalışmamaıs için geçrli bir nedne yok gibi ortada.



    Keşke başta lise ögrencisi oldugunu belirtseydin :)

    Forum bu şekilde kirlenmez merak etme. kirlenmeyi birak, merak eden ve bilgisi olmayan kişiler için gayet güzel bilgi kaynagi oluyor..

    Konuya gelince, bir akünün voltajını amperini dediğin şekilde değiştiremezsin.. ne kadar ekmek o kadar köfte mantiği hep geçerlidir. 1,5 volt aküyü ayni amper değeri ile ayni süre çalişacak çekilde 12 volt yapamazsin.. öyle olabilseydi 3 tane akü ile koca araçlar yürütülürdü :)..

    "Belki çalişir belki çalişmaz" gibi bi yorum yapmişsin.. ben çalişmaz diye birşey söylemedim. elbet çalişir. ama hangi donanim ile ne kadar süre çalişir? mevzu bu.. Yoksa güneş panelleri mevcut, panellerin aküyü doldurdugu bir gerçek, akünün elektrik motorunu çalişitirdigi ise denenmiş birşey :) hal böyle iken güneş paneli ile bir aracin yürütülmesi elbetteki çalişan bir sistemdir.. buna çalişmaz demiyoruz.. sadece 2-3 panel ile 24 saat yol gidemez diyoruz..

    Güneş paneli ile çalişsan araçlar da mevcut.. biraz incelemeni ve araştirmani tavsiye ederim..

    İmkanin var ise aracini yap. elektik motoru ile.. prizden şarj olacak şekilde yaparsin. daha sonra imkanin olursa bir panel iki panel takmayi denersin.. panellerin şarjı kadar gidecegin mesafe belkide sana yetecektir.. 24 saati unuttuktan sonra sorun yok ;)




  • Arkadaş lastik tamircisi galiba, hani yollarda yazar ya 24 saat açık diye veyahutta çorbacı, 24 saat hiç durmadan araç çalıştırmak nereden çıktı anlamadım, sen önce hiç durmadan 2-3 saat bir çalıştır, sonra bunu 4-5 saate çıkarmanın yollarını ara, yüzme bilmeden okyanus aşmaya benziyor.Fazla hayal dünyasında gezinmeyin veyahut hayallerini yapıcı olsun, saçma olmasın.
  • kavrama motora takılır tekere değil ama zaten scooter ise varyatörlü sistem wardır yani kavrama we otomatik vitestir bence ama tam bilmiyom kavrama ucuzada vardır kuru kavramalar ama hiç bir işe yaramaz 2-3 saatlik boşa para alcaksan yağlı kavrama al derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by yusuf 15 -- 28 Ağustos 2010; 8:58:27 >
  • slm herkese kolay gelsın arkadslar ılgılenen olursa elımde atv mazemelerı var on takım komple salıncak cantları lastıklerı ve fıren balata ları komple arka takımda var komple cant ları lastıklerı hepsı ustunde motoruyla bırlıkde satılıkdır bılgınıze resımlerını bugun ogleden sonra eklerım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: RuffLe


    quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: yuhasa

    akınco abi şöyle güzel bir go kart yapmayı düşünüyorum elimde çok güzel anlatımlı bir porjem var ama ben vites olayını nasıl yapıcam yani araç rölentideyken nasıl durucak gitmiyecek nasıl bir parçakullanmam lazım onu bilmiyorum yardım edersen çok makbule geçer (xenon_0134@hotmail) projemı ındırdıgım lınk burda herkes için hayırlı olsun www.kartbuilding.net/racingkart/edrawing/main_kart.exe

    Akıncoya sormuşsun gerçi ama akınco uzun süredir formda görünmüyor, ben cevaplayayım istersen.
    Vitesli araç yapacaksan motorla şanzımanı ayırman için debriyaj sistemi koymalısın, hem vitesleri geçirirken debriyaj lazım hemde rölantide çalıştırman için vitesi boşa alırken, viresin boş konumunda motor rölantide çalışır zaten, sana vitesleri geçirebilmen için debriyaj şart. Vitessiz araç yapıyor olsaydın debriyaja gerek kalmazdı, kavramayla olayı çözerdin.

    mesela ben scoter motoru takacam ama rönantide çalışması için ne takmam gerekir yani kısacası şöyle

    motor çalışacak ama araç dururkende çalışacak ve vites olmayacak gaza basınca gidicek bu olayı nasıl yapabilirim neler gerekir zahmet olmassa anlatabilirmisiniz

    scooter motorundaki varyatör sistemi zaten bunun için var belli bir devri yakalamadan motor hareket etmez bunun için +bişey kullanmana gerek yok zaten scooter motorunda bu var.




    yani örnek veriyorum bisiklet gibi bizim ayakla çevvirdiğimiz yerde motor var diye düşünelim o şekilde gaz vermeden motor rönantide çalışıyor gaz verince gidiyor yani yanlış anlamaddım dimi



    aynen öyle.




  • slm elimdeki atv parcalari resımlerı ekliyorum

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • arc yapmak ıcın bıre bır parcalar hıc ugrasma arka mılıydı on salıncaklardı hepsı mevcut fıren kelepırlerıde var tum parcalar ustunde arka dısk balataları merkezı hepsı verılecekdır ılgılenen arkadaslara duyrulur herkese kolay gelsın bılgı ıcın TL :0533 399 40 18 den ulasa bılırsınız

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx

    bide zahmet olmassa şu kavrama ne işe yarar nedir bi anlatırmısınız internetten baktımda bulamadım

    Scuterde varyatör denilen bir sistem var ayrıca bunu diğer motorlarlada kullanabilirsin, motor 1500-1600 devirlerdeyken devreye girmiyor, yani kasnak kayışı gerdirmiyor, gaza basıpta devir arttığında ise merkezkaçla çalışan sistem sayesinde varyatör kayışı gerilmeye başlıyor ve araç hareket ediyor, bununla ilgili konular daha önce işlendi, ayrıca benim aracımın çalışma sistemide varyatörlü bakabilirsin videolara, performarsına


    tamam çok saol herşeyi anladım allah razı olsun




  • selam arkadaşlar bi kaç gündür yoktum piyasada malum okul dönemi yaklaşıyo ev falan dertleri var :)) neyse gelelim bizim arabanın son hallerine fotograf makinam bozulmuş bi çekio bi çekmiyo canımı sıktı fazla foto çekemedim belki bi kaç gün içinde daha fazla resim gelir şimdilik bunlar :)) yorumları bekliyorum ;)

     go-kart yapalım
  • bu da 2. diğerlerine çok büyük dedi :S

     go-kart yapalım
  • bu da başka bi tane :)

     go-kart yapalım
  • arkadaşlar elimde bakımı yapılmış temiz bir murayev diferansiyel vardır ihtiyacı olanlar araya bilir 0 535 812 74 35



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uzunymw -- 1 Eylül 2010; 12:25:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: mazixxx

    bide zahmet olmassa şu kavrama ne işe yarar nedir bi anlatırmısınız internetten baktımda bulamadım

    Scuterde varyatör denilen bir sistem var ayrıca bunu diğer motorlarlada kullanabilirsin, motor 1500-1600 devirlerdeyken devreye girmiyor, yani kasnak kayışı gerdirmiyor, gaza basıpta devir arttığında ise merkezkaçla çalışan sistem sayesinde varyatör kayışı gerilmeye başlıyor ve araç hareket ediyor, bununla ilgili konular daha önce işlendi, ayrıca benim aracımın çalışma sistemide varyatörlü bakabilirsin videolara, performarsına


    evet sizin aracın performansı gayet iyi bişey soracaktım siz aracı sahilde kullandığınız bir yer var orası neresi acaba birde orada polis izin veriyormu?




  • 
Sayfa: önceki 271272273274275
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.