Şimdi Ara

go-kart yapalım (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.340.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 123

     go-kart yapalım
  • 2

     go-kart yapalım
  • 3

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • 4
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okmen sumer

    akın bey yazdığım mesajı görmediğinizi umarak tekrarlamak istedim saygılarımla

    Sizde elektrik motoru var mı?Kaç kw, torku ne?
    http://www.femsan.com/
    Bu adreste DC motorlar ile ilgili bilgiler var.Yüksek amper gerektiriyorlar.Traksiyoner akü kullanmak gerekir.
    Normal aküler(50-75 Amp.) yetersiz kalır herhalde.
  • Hakkı abi aşkolsun.Abi ben telefon beklerken, sen işi bitirmişsin neredeyse.Atölyeye geçince ara da bi punta da ben atayım abi
  • 2

     go-kart yapalım
  • 2

     go-kart yapalım
  • 1

     go-kart yapalım
  • akşam beklerim abicim. fb.dan çıkarken arayacağım müsait olursan buyur gel.

     go-kart yapalım
  • akın bey cevaplar için cok teşekkürler
    yazdıklarınızdan elektrik motorları ile ilgili bilgiyede sahip olduğunuzu anlıyorum.
    ben DEU üniversitesinde öğretim elemanıyım ve hani öyle cokta tamircilikle ilgili bilgiyede sahip değilim sadece hobi olarak uğraşıyorum konuyu şöyle kısaca açıklayıyım.
    bu konuyu yaklaşık 1 aydır araştırıyorum bilgilerimi paylaşmak ve bilgilerinizden yararlanmak istedim. anladığım kadarıyla gücü hızla karşılaştırmada biraz sıkıntı var şöyleki normal bir 100 cc scooter yaklaşık 8 bg lik bir güç üretir ve yaklaşık 100km yapar. yaklaşık aynı kiloyu taşıdığını ve aynı kiloda olduğunu düşünürsek 250w lık bir elektirikli scooter da 50km hız hapıyor ufak bir hesapla bu 250w fırçalı Dc motorun gücünün 0.3 bg oldugunu anlarız bu güçteki bir motorun bu aracı kıpırdatabilmesi imkansız gibi görünüyor ama öyle olmuyor . şimdi sıkıntı surada hızlar genelde tork hız eğrileri ile karakterize edilirler ve bu eğriler birinci dereceden bir paraboldür. sizinde belirtiğiniz gibi ozaman daha gerçekçi yaklaşımlar gösterebiliriz. verdiğim linkte bir içten yanmalı motorla elektirikli motorun bir tork eğri kartakteristikleri karşılaştırılıyor. burada önemli olan bence şu elektirk motoru sıfırıncı devirden itibaren max torku üretir. ama benzinlide görüldüğü gibi aynı değil yani siz sizin 9 bg motorunuzda belkide 4000 dak devirde max torkunuza ulaşabilirsiniz. başka bi avantajda söyle. redüktörlerle aktarma oranlarını değiştirmek ve dc kontrolörlerledeyani dc kartlarlada + , - çalıştırma durdurma devir sayısını azaltıp çoğaltmak mümkün. yani bu geri viteside olan tamamen bir transmisyon gibi çalışıyor . yani bu topicteki geri vites problemide bir nevi halolmuş görünüyor. böylece aktarmayada gerek karlmıyor kayış kasnak gibi bir problemimizde olmuyor. fikirlerinizi bekliyorum yanlışlık görebiliyormusunuz?.
    şimdi gelelim akü problemine elektrikli araçlarda önemli bir problem yani eğer sizin 3KW bir dc niz varsa buda atıyorum 46v la çalışıyorsa yaklaşık 65amp lik bir akü grubuna ihtiyaç duyacaksınız traksiyonel akü grupları 2v hücrelerden olusulurlar fakat 1500amp kadar olanları mevcut. fakat şöyle bir problem var bizim tanesi 2v 100amp akülerden ki bunlar 20kg civarında 24 taneye ihticyacımız var. şey 24*12=288kg yaptı
    olmadı galiba biraz ağır ve bu grupla biz 1saat eğlenebiliyoruz. biraz zor gözüküyor fakat daha pahalı olan ama cok mantıklı olan bi cözüm daha mevcut
    buda cep telefonlarımızda mevcut. aynı size gönderdiğim araçta yapıldığı gibi Li ion pil grupları şlöyle 1.5 v 10amp pil gruplarını seri ve paralel bağlıyarak bu bateriyi oluşturabiliyoruz ve Lİ ion diyorum dikatinizi cekerse uzun kulanım süreli doldurulup boşaltılan performansını sonuna kadar kullanabileceğinizbir altarnetif ki biz bu pillerden 220 tanesiyle bu işi halede biliyoruz tanesi 20gr olan bu piller 20*220=4kg 3kw elektrik motoruda yaklaşık 18kg yani sizin 9bg olan ve yaklaşık deposu doluyken 50kg olan motorunuzdan yaklaşık %50daha hafif bir alternatifki buda güç ağırlık oranını baya bir etkiler. evet am pahı tanesi5$ PAYA Bİ PAHALI.ama 1000 kere sarj oluyor. buda ufak bir hesapla 100km menzil günde*30 ayda 3000*12 yılda 36000 km hergün sarj etsek 1000/365= 2.7 yıl şey ve 2,7*36000 97000km lik yol yapıyor. bana gelen elktrik faturası şöyle. 230kw 40milyon buda 3KW YAKLAŞIK 500 ykr yapar. 30*500=15000*12*2,7 yaklaşık 400 ytl üç senede sizin araç ise kilometrede 50 ykr yaksa ki saate 1lt yapar sanırım. 100km 5 milyonluk benzin yakıyor. yani günde 5000*30 ayda 150*12*2,7 = 4,860 ytl galiba bizim pillerin fiyatı çıktı sanırım hesaplarda problem olabilir cok hızlı yaptım özürdilerim. ama bilimiyorum cbence mantıklı. şey yine coook uzun oldu ama bi kaçtane daha sey var ve gercekten bunlardan daha önemli bir prosedür oda trafikte kullanımını hallediyoruz. daha bir cok paylaşımım olucak ama cok uzadı yine özürlerimi sunarak fikişrlerinizi bekliyorum bu arada femsan tepaş esk gibi birçok motor üretici ile tamasatyım sadece sürücü seçimi yapacağız. fikirlerinizi bekliyorum saygılarımla




  • bu arada sorunuza cevap vereyim elimde 3kw bir elktrik motoru var ve 500dak devirde yakalşık 61Nm bi rtorku var ki 500 dak devir 1 e 1 aktarmada 50km saate hız yapıyor. sizce bu tork 100kg lık bir aracı yeterince güçlü yapar mı siz nedersiniz?
  • Bunlar evlerin orda dolarma felan yasakmı polisler görüse cezla felan yazarmı
  • Teşekkür ederim Problem çözüldü.resimler gitmeye başladı.parçalr bunlar, nasıl ? yorumlarınızı bekliyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: androit_kardesler

    hakkı abı pardon duzeltıyorum fotonun uzerıne sag tıkla duzenle yazan yere tıkla sonra paınt dosyası ıle bırlıkte foto da acılacak orda sol ust kosede dosya yazıo oraya tıkla ve farklı kaydet de ondan sonra karsına cıkan kucuk pencede alt sag kosede asagı bakan bı ok var ona tıkla ve jpg dosyasını sec tama a basarak kaydetme ıslemını bıtır abı kusura bakma boleydı ama bı anda karıstırmısım
  • abı sen asmıssın ya onlar ne ole benım omrum bıle yetmez onu yapmaya ama cok ıyı gıdıon abı super bı iş oluyo resımlerının dewamını beklıyorum saygılarımla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okmen sumer

    bu arada sorunuza cevap vereyim elimde 3kw bir elktrik motoru var ve 500dak devirde yakalşık 61Nm bi rtorku var ki 500 dak devir 1 e 1 aktarmada 50km saate hız yapıyor. sizce bu tork 100kg lık bir aracı yeterince güçlü yapar mı siz nedersiniz?

    500 devir max.devir mi?Devir düşük olmasına rağmen tork çok iyi.9hp 20Nm tork 300kg yükü rahat taşıyor.Sizin motor da problem yaşatmaz sanırım.Hatta ters orantılı bir aktarma ile hız da yapar.
    Ancak enerji problemi en büyük engel olarak karşınızda duruyor.

    Bahsettiğiniz elektrikli scooterların 50 km hıza 250watt bir motorla çıkacağına hiç inanasım gelmiyor.Bende
    bir benzeri var.500watt 24 volt elektrikli scooter.Oğluma almıştım bisiklet niyetine.Oğlum 20kg ağırlığında.
    Full şarzla evin önünde yarım saat falan binebiliyor.Sokağımız yaklaşık 5 derece eğime sahip.Onu bile çıkarken oldukça yavaşlıyor.Ben binersem, yukarı elimde çıkartıyorumAracın özellikleri olarak max.hız 20km şarz süresi 1 saat yazıyor kitapçığında.Düz yolda şarzı 1saat gidebiliyor, araç ilk kalkışı yaptıktan sonra da hızlanabiliyor.Yani bisikletten pek farkı yok.

    Forumdan beni bulup,şase hakkında görüştüğüm bir üniversite grubu var.Onlar TÜBİTAK'ın bir proje yarışmasına hazırlanıyorlar.Elektrikli bir gokart yapıyorlar.Bahsi geçen motorlardan kullanacaklar.Enerji kaynağı olarak hidroelektrik tüpü kullanıyorlar.Tüm malzemelerin maliyetini duyunca inanasım gelmedi ama
    bu işin bütçesi 15.000-25.000 dolar falandı.Şarz süresi de aküden pek farklı değil.

    Ben bu işin ekonomik yönden karşılaştırılmasına pek taraftar değilim.Çünkü bu araçlar ihtiyaç için değil
    zevk için yapılıyor.Tamam elektrik çok ucuza geliyor ama eğlencenin doruğundayken de şarz bitmez ki canım
    Benim aracın deposu 6 lt. benzin alıyor.Motor saatte 0.3 lt. benzin yakıyor.Bir depo ile yaklaşık 20 saat
    eğlence
    Amacınız, sadece elektrikli gokart yapmaksa diyeceğim yok, alternatif güç kaynakları mutlaka bulunabilinir(maliyete göz yummak kaydıyla) amaç gokart yapmaksa benzinli motor tercihimdir.
    www.econogics.com
    Electric Go-Karts
    http://www.econogics.com/ev/evkarts.htm

    Bu linkte elektrikli gokartlarla ilgili bilgiler var.Kullanılan motor,batarya ve sürücüleri inceleyebilirsiniz.
    www.enigmaindustries.com
    500 Internal Server Error
    http://www.enigmaindustries.com/PMG_132/PMG_132.htm

    Bu da gerçekten işinizi görebilecek bir motor ve aşağıda uygulanmışı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 6 Nisan 2007; 12:06:23 >




  • sizinde gönderdiğiniz linkteki bilgiler zaten aşıkca gösteriyor. yani akselaryonundan fiyat performansa kadar herşeyin avantajları net bir şekilde belirtilmiş. ama burada kulanılan motor 8.5kw ve inanılmaz bir akselarasonu var gördüğünüz gibi ve max hızıda 100 mil gibi inanılmaz rakamlar. ama motor ağırlıkları cok hafif onun için fiyat olarak bir araştırma yapacağım çünki bu anlamdaki motorları türkiyede üreten firma yok 4kw ye kadar var
    cok yararlı oldu teşekkürler.
  • eletrikli motorlarla bu işi yapmak için baya uğraştım ama yeterli bilgiyi ve motorları bulamayınca ve enerji sorun olacak gibi görününce benzinli motora yöneldim
    bu konuda bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    eletrikli motorlarla bu işi yapmak için baya uğraştım ama yeterli bilgiyi ve motorları bulamayınca ve enerji sorun olacak gibi görününce benzinli motora yöneldim
    bu konuda bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    sayın okmen sumer fiyat bilgilerini paylaşırsanız sevinirim teşekkürler
  • şase 250
    motor 650$ 3Kw
    dc kart 120$
    batarya 1200$ 1.5v 10amp li ion pil grubu
    redüktör 200$
    alt takım 150
    koltuk direksiyon ve aksesuar 200
    yaklaşık 3500 gibi bir fiyat cıkıyor
    yanlız sunu hemen söyliyeyim 100km hızda giden ve bu hıza 5saniye gibi bi rakamdan daha hızlı ulaşan bir araçtan bahsediyorum.
    bu akselerasyon ferrari den iyi porsche careraya GT ye yakındır belirteyim.
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.