Şimdi Ara

gerizekalı Excel, cahil ben, teknik yardım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar
    şu sıralar Excel üzerinden bir liste hazırlamam gerektiğinden (ve bundan sonra da muhtemelen bu liste başıma bela olmaya devam edeceğinden) Excel'i ilk defa ihtiyaçlarıma cevap vermesi beklentisiyle kullanmak zorunda kaldım, ama şu an -cehaletimden olsa gerek- Excel'in ortalama bir canlıyı 2 dakikada sinir etmeye yetecek bir program olduğunu düşünüyorum. Hepsini birden sormayıp teker teker bilenler varsa cevap vermeleri umuduyla peyderpey sorular sormak durumundayım, eğer yardımcı olabilecek birileri varsa çok memnun olurum.

    ilk olarak şununla başlayayım : excel'de bir satıra ait veri girişi yaptığım pek çok sütundan birine yıllar içinde tarihe göre dizilmiş veriler giriyorum, bahsettiğim sütunda kaç tarihe ait veri girişi yapılırsa doğal olarak satır yüksekliği bu veri miktarıyla orantılı olacak şekilde değişiyor, ve liste düzensizleşiyor. Bunu önlemek için satır yüksekliğini belli sabit bir değere sabitliyorum. Böyle olunca da örneğin ben satır yüksekliğini 2 satır görünecek şekilde sınırlandırdıysam, ve sütunda 5 satır yüksekliğinde bilgi varsa bunlardan sadece 2 satırlık kısım görünüyor. Ben bu sütunda görünecek verinin "en sondaki 2 satırlık veri" olmasını istiyorum, ama sağolsun bu Excel denilen arkadaşta sütunu alta-üste vb. göre de hizalasam bu veriyi göremiyorum (sağolsun kendisi ısrarlan sütunu çift tıkladığımda tüm veriyi gösteriyor, ancak normal görünümde sadece orta kısımda kalan veriyi göstermeye devam ediyor)

    yine uzun uzun (veya becerebilirsem kısa olacak şekilde) soracak çok şeyim var, ama şimdilik bu soruya cevap bulabilmem bile bana oldukça yardımcı olacak, şimdiden teşekkürler :)







  • Merhabalar,

    Verilerinizi, her veriyi bir satıra yazarak tutmanız ileride daha verimli erişim imkanı verecektir.
    Bir tarihte, birden fazla veri olduğunda, tarih aynı, veriler değişecek şekilde çok satır açarak yazın, sonrasında filteler veya özet tablolar ile bu uzun ve çok satırlı tablonuzu kısa ve istediğiniz verileri içeren özetlere dökebilirsiniz.

    Sütunlarda tuttuğunuz verileri de her bir veriyi ayrı bir sutüna ayırarak bir veritabanı mantığında tutmanız ileride kolaylık sağlar.

    Bir hücre içine, birden çok veri girişi yapmak, denediğiniz üzere mümkün ancak kullanışlı olmayacaktır.

    Umarım faydalı bulursunuz.
    Saygılarımla.
  • Aslında ben de söylediğiniz gibi yapmayı düşündüm, ancak hem işin burada anlatmamın uzun süreceği "sahip olması gereken şekli" yüzünden, hem listeyi benden hazırlamamı isteyen kişinin ısrarı yüzünden bu seçeneği uygulayamıyorum.

    Bu kadar yıllık geçmişi olan, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre şekillenen (veya öyle olduğunu zannettiğim), ve arkasında Microsoft'un bizzat kendisinin olduğu (onlar yapamayacaksa Çorlu Esnaf Odası mı yapacak?) kullanıcının hayatını kolaylaştıracak bir programın hala daha "benim adım Hıdır, marifetim budur" mantığıyla "ben kendimi sana uyduramam, sen beklentini benim sunduklarıma göre belirle, işine gelirse" der gibi kısır olduğuna inanmak istemiyorum, nette pek çok yerde arattığımda kullanıcıların pek çok taleplerine yok excel bunu sunmaz, yok bu word'un mantığına aykırı, yok bunu access'den beklememek lazım tarzında programların kısırlığını kabullenir/mantıklı bir zemine oturtmaya çalışır tarzda cevaplar geldiğini görüyorum, sanki evlenicez, karşımızdakinin koşullarını araştırıyoruz... ki evlenmek için görüşen "iki bağımsız birey" bile şu office programlarının bizim için değiştiğinden daha fazla değişir...




  • Bu sabah öğrendiğim yeni bir formül sonrası excele olan hayranlığımın bir kat daha artmasından sonra sizin böyle sitemkar yorumunuzu okumak beni şaşırttı.

    Beklentinize cevap verecek mi bilmiyorum (belki excel ile aranızı düzelmesine vesile olurum)?
    Hücre içine ilk tarihi girdiğinizde ikinci tarihi girmek için aynı hücre içinde bir alt satıra mı (alt+enter ile yapılıyor galiba) yazıyor sunuz? Eğer öyle ise hücre biçimlendir/hizalama/girinti kısmındaki rakamı artı veya eksi yönünde değiştirerek deneyebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arkadaş bakkalın çırağı gibi, kızıyorum, ama yine el mahkum, çok da fazla kızmamaktan başka şansım yok, siparişi yine çırağın eve getirmesinden başka şansım yok... aramızın adamakllı düzelebilmesi için çırağın karakterinin değişmesi lazım :) o dediğinizi daha önce de denemiştim, yine denedim, sadece metnin yönünü (yatay-dik ya da açılı) ya da sağa-sola hizalamasını değiştiriyor gibi, varsa da ben "metnin bittiği kısma/sonuna" göre hizalama seçeneğini bulamadım (orada "alt" diyor ama seçildiğinde öncelikli olarak alt kısmı yine göstermiyor)

    hücre içeriğini üste göre hizalarsam üst gerçekten görüntüleniyor, bu durumda ya tarihe göre sıralamayı en son tarih en üstte olacak şekilde yapmam lazım (ki benim öncelikli görüntülemek istediğim en son tarihle ilgili veriler, yalnız bunun için şimdiye kadarki binlerce kaydın hepsinin içeriğini yeniden elden geçirmem lazım, emeklime belki yetişir), ya da bir satırdaki herhangi bir hücre içine o satırdaki diğer hücreleri etkilemeyen (dolayısıyla satır numarasını da değiştirmeyen), sadece o sütun için bağımsız ek satır oluşturabilmenin yolunu bulmam lazım (alt + enter'la sanal olarak bir satır alta gelmek değil, bildiğimiz çizgiyle ayrılı satır oluşturmak) (ki işte buna zaten "excel'de olmaz" diyorlar)




  • Hocam anlattıklarından eğer yanlış anlamadıysam şunu yapabilirsin.... O tarih kolonunu seç. Sağ tıkla.

    Hücreyi Biçimlendir => Hizalama => Metni Kaydır

    bunu yaptığında satırlar alta doğru açılır ve tüm bilgiler görünür hale gelir.
  • arkadaşım yanlış anlama ama excel, görüp göreceğin yegane mükemmel programlardan biri, emin ol sen sıfırdan başladığın için sana öyle geliyor.
    yapmak istediğin şeyi yanlış yöntemle yapmaya çalışıyorsun.

    istersen dosyayı gönder, bi bakalım belki başka fikirler verilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hay ben bu Teknik Resim dersini
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam, ben de sizin sorunla ilgili çözüm bulmak için denemeler yaptım ancak dediğiniz gibi hücrelerde en alttaki satırlara odaklanamıyor Excel. Ya ortalı gibi düşünüyor ya da ilk satırlara odaklanıyor. Baya kurcaladım fakat çözüm bulamadım malesef. Belki birisi yardımcı olabilir diye örnek tablo resmini ekleyeyim.
     gerizekalı Excel, cahil ben, teknik yardım...




  • Hocam, eğer hala bu işleme ihtiyacın varsa sana 2-3 satır makro yazayım, tarihleri tersten sıralasın sana.. bu şekilde en son 2 tarih üstte gözükür. Ne dersin ?
  • Hatta ve hatta eğer benim için sadece son iki tarih önemli diğerlerini olmasa da olur diyorsan eğer yeni bir kolon aç ve aşağıdaki formülü kullan. A2 yerine tarihin olduğu hücre adresini kullanırsın. Bu formül sadece son iki tarihi alt alta yazıyor. Bu formülün işe yaraması için tarihin 10 haneli xx/xx/xxxx olması gerekiyor, aksi halde sapıtır. Ayıraç türü / ya da nokta olması önemli değil.


    =MID(RIGHT(A2;20);1;10)&CHAR(10)&MID(RIGHT(A2;20);11;10)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.