Şimdi Ara

Genleşme kabından su eksiltmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
11.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar 2000 model 1.4 rna 8v clio symbol racım var .araç yaklaşık 1 yıl önce termostatın açmaması ve sistemde hava oluşması sonucu hararet yaptı ve hemen kenara çektim . ustaya götürdüm termostadıdeğiştirdi sistemin havasını aldı ve genleşme kabının kağağını değiştirdi araç normale döndü. aradan 1-2 hafta geçti devirdaim popmasının ordan araç su kaçırmaya başladı usta devirdaim popması ve triger setini değiştirdi yaklaşık 8-9 aydır hiç bir sorunum yoktuki aracım yine su eksiltmeye başladı

    şimdiki sorunum ise şu araç ilk çalıştıgında aracın içine sus sesi geliyor suyun hareket ettiğini net olarak duyurorum daha sonra motor ısındıgında önden tıkırtılar geliyor ve indiğimde genleşme kabının kapağından araç su atıyor yalnız aracın hareret durumu gayet iyi araç hiç hareret yapmıyor. conta yanmasından şüpgelendim ama araçda egzozdan beyaz duman performans kaybı yağa su karışımı yada genleşme kabında suyun içinde yağ karışması hiç biri yok sadece suyu atıyor.

    araç soğuyunca tekrar su seviyesini max min arasında dolduruyorum yine aynı şekilde su atıyor. araç suyu attıkdan sonra birdaha su eklemessem su atmıyor fakat araç soğuyunca min çizgisinin altında kalıyor su seviye doldurmassam birdaha atmıyor . sizce sorun nedendir kapakdan olabilirmi yoksa sistemde havamı var yada contamı yaktı yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler







  • merhaba,
    bende Clio 1.4 Alize 2006 model araç aldım yaklaşık bir ay kadar oldu,
    Aslında bir gün aracı zorladığımın farkındayım, bir tanıdığımızın masa sandelye vs bagajda taşıdık bagaj kapağı açık kaldığı için düşmesin diye düşük viteste gittim sonrasında araç hararet yaptı, üstelik hararet yaptığını fark etmediğim için o şekilde bayağı yol gittim sonrasında durdumdum aracı hiç su kalmamıştı
    servise götürdüm ve serviste araç 1 hafta kaldı,yapılan işlemler:

    conta değişti
    kapaklar taşlandı
    termostat değişti

    aracı şimdi kullanıyorum ancak bir şey fark ettim hararet çok yüksek bu konuda servisle görüştüm termostatın 89 derecelik olduğunu söyledi zaten 90 derecede su kaynama noktasını gelir yapacak birşey yok dedi
    şimdi bir başka tamirci arkadaş ta termostatı yazın çıkar o şekilde kullan kışın geri takarsın dedi
    benim sormak istediğim şey sizce termostatı değiştirmek motora zarar verir mi
    ben adanada yaşıyorum düşünün ki yazın asfalttan lavlar çıkarcasına sıcaklık vuruyor çok aşırı sıcak
    termostatı çıkarıp çıkarmamak konusunda bilgilerinizi paylaşırmısınız
    saygılarımla




  • -düzeltme-
    aslında sormak istediğim şey termostatı tamamen çıkarıp termostatsız kullanmak zarar verirmi,
    iyi günler..
  • Basınç altındaki su 120derece civarında kaynar 90 derecede kaynamaz eğer termostatı çıkartırsanız özellikle uzun yolda mptorunuz soğuk çalışır ve yakıt tüketimi artar uzun vade de motora zarar verir unutmayın aracın ideal çalışma sıcakları 90derece +-5 derece dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.