Şimdi Ara

geniş lastik çok mu yakar? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
31.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: punk89

    1.3 92 beygir benzinli suzuki swift aracimin orjinal ebati 185 / 60 / 15 idi. Su anda 205 / 40 / 17 kullaniorum. 5. Vites 80 km sabit hizla 100 km de 4.8 lt yaktirdim. Yakit veya performansta bir degisiklik yok fakat yol tutus iyilesti direksiyon tepkileri hassaslasti. Ince yanak olmasi sebebiyle konfor azaliyor, tumsekler bozuk yollarda arac sert tepki verior. Ne yaparsaniz yapin orjinal ebatinizi %3 oranindan fazla kucultme veya buyutme yapmayin. Saygilar


    Siz zaten lastik değişimini sınırlar içerisinde yapmışsınız. Bu yüzden yakıt tüketiminde değişme hissetmezsiniz. aracın yol tutuşu, frenleme performansı ve hızlanma performansı artar ; lastik yaylanma etkisi ve konfor azalır. Siz de zaten farketmişsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    ...
    Liseden kalma bilgilerinizle burada artistlik yapmayın. ...


    Bu kısım yakışmamış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    ...
    Liseden kalma bilgilerinizle burada artistlik yapmayın. ...


    Bu kısım yakışmamış...


    Doğru haklısınız. Ama birçok insan bolca atıyor tutuyor, doğru mu yanlış mı bilen yok. Tutamadım kendimi kusura bakmayın..
  • Çok yakmıyor sanıyorum.

    Bugün park etmiş bir Audi A3 gördüm.

    1.6 yazıyordu arkasında.

    Fabrika çıkışlı olarak 225/45/17 lastik vardı üzerinde.

    1.6 102 beygirlik araçta 225 tabanlı lastik takıldığına göre B sınıfı araçlarda 205 taban lastik ideal diye düşünüyorum.

    Çekme sorunu olduğunu zannetmiyorum.

    Daha önce de Polo 1.4 85 beygir versiyonda 205/55/16 lastik görmüştüm. Hoş duruyordu. Araç yolda gayet güzel seyrediyordu.


    C sınıfında 225 taban tam oturuyor.

    D ve E sınıfında da 255 taban ideal sanırım.


    165/175/185 gibi ince lastik tabanlarıyla uğraşmaya gerek yok.

    Zaten kaliteli lastik modelleri hep 205 ve üzeri oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 6 Eylül 2011; 22:13:48 >
  • lastik genişliklerini değiştirdiğimizde yakıt tüketimin artacağı temel veridir.
    ancak genişliklerdeki 10-20 birimlik değişiklerin(yanak ölçüleriyle birlikte uyum sağlayacak şekilde) yakıt tüketimine etkisini hissetmek oldukça güçtür.illa test edilirse laboratuvar ortamında bence yakıt tüketimini artırdığı gözlenebilir artık %1 mi artırır %0,5 mi bunun tespitini fizikçilere bırakıyorum
    kendi araçlarımda 2 kez orjinal ebatın dışına çıktım ikisindede yakıt tüketimindeki artışı fark etmedim.
    hatta bir tanesinde 155 olan genişliği 175 yaptım ve yaptığım araç 1.0 motorlu bir araç (bende yakıt tüketiminin ölçülmesi konusunda hassas bir kişiyim) yani bu tarz bir tüketim değişikliğine hem araç hemde ben direk tepki verirdik ama dediğim gibi fark edilir bir değişiklik olmadı.
    ancak lastik ebatlarındaki değişiklikleri çok ince eleyip sık dokumak lazım (yakıt açısından değil) diğer açılardan çünkü lastiğin üzerinde yazan herhangi bir sayı rast gele belirlenmemiştir. her değişikliğin farklı sonuçları vardır ve mutlaka getirilerinin yanında götürüleride masaya yatırılarak karar verilmelidir.




  • Konuyu araştırırken buldum biraz hortlatmış gibi olacak :)

    Lastiğin 2-3 kademe genişlemesi teoride yakıtı arttırır ancak pratikte fark edeceğini sanmıyorum sonuçta sürekli aynı devirde ve hızla gitmiyoruz. Bence performansı düşürüp yakıtı yükseltecek en önemli etken jant ve lastiğin ağırlığı. ve araçta yapılan herşeyin getirisi olduğu gibi götürüsüde vardır. Örneğin geniş lastik mi yakıt artar ( teorik ) ama yol tutuşun frenin iyileşir. ince lastik takarsın yakıtın düşer virajlara hızlı giremezsin. Buradaki amaç tamamen ne istediğine bağlı..Mutlaka bir şeylerde fedakarlık yapmak gerekiyor
  • geniş lastik çok mu yaktırır, cevabı, EVET çok yaktırır dır, size bir üreticinin kullanım klavuzundan bir görüntü,

     geniş lastik çok mu yakar?


    ama ne kadar çok yaktırır, % 5 o da en fazla ...
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 14 Temmuz 2012; 11:52:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kalın çiviyimi çakması daha kolay olur inceyimi ?

    çivileri ucu neden ince yapılır?

    etki eden kuvvet ne kadar ufak bölgede toplanırsa kuvveti o kadar iyi yere iletir

    ek olarakta sürtünme tabi

    10cm genişligi olan bir lastiği ele alacak olurak

    cm başına etki eden sürtünme kuvvet 2 diyelim

    20 kuvvetlik bir sürtünme olacaktır. cm başına baskı kuvvetindede 4 diyelim

    40 kuvvetlik bir baskı

    5cm olan bir lastiğin 10 kuvvetlik bir sürtünmesi ve

    20 kuvvetlik bir baskısı olacaktır

    lastik sert ve ufak oldugundan sürtünme azalacak baska artacaktır.

    kısacası baskının bir önemi yok. önemli olan sürtünme kuvveti

    ne kadar ufak yüzey o kadar az sürtünme o kadar fazla baskı
  • Bence yakıt konusunu unutun performans konusunda unutun..Az önce bir lastikçi ile görüştüm. Kapıda yazan lastik ebatları haricinde farklı bir lastik kullanıldığında kaza sonrası kasko ödeme yapmıyormuş. ve tamamen suç üzerinize kalıyor haklı bile olsanız..Çünkü doğru lastiği kullanmıyorsunuz.. Bence bu durum daha önemli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f.aktunc

    Bence yakıt konusunu unutun performans konusunda unutun..Az önce bir lastikçi ile görüştüm. Kapıda yazan lastik ebatları haricinde farklı bir lastik kullanıldığında kaza sonrası kasko ödeme yapmıyormuş. ve tamamen suç üzerinize kalıyor haklı bile olsanız..Çünkü doğru lastiği kullanmıyorsunuz.. Bence bu durum daha önemli..

    Boyle bir sey gercekten var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasko ve sigorta firmalarının zararı ödememek için herşeyi yaptıklarını düşündükçe şaşırtmıyor açıkcası.. Bence doğru olma olasılığı çok yüksek ve zaten mantıklıda..araca standartça belirlenmiş ebat haricinde takmak araca zarar verebilir..ve bu sebepten bile kaza yapılabilir..
  • Ne kadar çok geniş yüzey=O kadar çok sürtünme=O kadar çok yakıt sarfiyatı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9997

    benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.

    araç ne? orjinal ölçüsünün bu kadar dışına çıkan bi sizi gördüm?
  • konuyu tekrar hortlatayım :)

    2011 model hyundai Elantra otomatik vites 2. el bir araç aldım. Aracın önceki sahibi araca çok geniş lastik takmış ne kadar bir problem olur ?
    fabrika tavsiyesi ebat: 205/55/R16
    adamın taktığı ebat: 255/55/R16 lastikler yeni sayılır bu arada...

    sizce değiştirmelimiyim lastikleri? muayene de ya da kasko da problem olur mu?
  • En basit anlatimla zemine temas eden yuzey arttigindan surtunmede artar bu nedenle yakit tuketimi artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 235 45 17 lastiklerin var ve %5-7 fazla yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biraz artar ama çok farkedilmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darknorrec

    konuyu tekrar hortlatayım :)

    2011 model hyundai Elantra otomatik vites 2. el bir araç aldım. Aracın önceki sahibi araca çok geniş lastik takmış ne kadar bir problem olur ?
    fabrika tavsiyesi ebat: 205/55/R16
    adamın taktığı ebat: 255/55/R16 lastikler yeni sayılır bu arada...

    sizce değiştirmelimiyim lastikleri? muayene de ya da kasko da problem olur mu?

    O kadar geniş tabanlı lastikler sadece orta düzey spor araçlarda kullanılır. En iyisi siz fabrika ölçülerinize dönün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: darknorrec

    konuyu tekrar hortlatayım :)

    2011 model hyundai Elantra otomatik vites 2. el bir araç aldım. Aracın önceki sahibi araca çok geniş lastik takmış ne kadar bir problem olur ?
    fabrika tavsiyesi ebat: 205/55/R16
    adamın taktığı ebat: 255/55/R16 lastikler yeni sayılır bu arada...

    sizce değiştirmelimiyim lastikleri? muayene de ya da kasko da problem olur mu?

    O kadar geniş tabanlı lastikler sadece orta düzey spor araçlarda kullanılır. En iyisi siz fabrika ölçülerinize dönün.

    yanlışlık olmuş tekrar gidip baktım 205 i 255 okumuşum :)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.