Şimdi Ara

geniş lastik çok mu yakar? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
31.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Direksiyon ağırlaşıyor biraz.Benim eski Astrada öyle olmuştu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9997


    quote:

    Orijinalden alıntı: DSMN


    quote:

    Orijinalden alıntı: 9997

    benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


    275? Araç ne acaba?


    arac 140 hp lik hyundai starex belki motoru büyük oldugu için etkilememiştir.



    Tork yüksekse lastikler aracı fazla zorlamıyor olabilir, doğrudur. Yine de yakıt tüketiminin hafif yükselmesi lazım sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9997


    quote:

    Orijinalden alıntı: DSMN


    quote:

    Orijinalden alıntı: 9997

    benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


    275? Araç ne acaba?


    arac 140 hp lik hyundai starex belki motoru büyük oldugu için etkilememiştir.

     geniş lastik çok mu yakar?



    anladık hyundai araban var ve 140 begir




  • pro wizard arkdas neden böyle bir yorum yaptın. arkads lastiklerini degiştirecekmiş yakıtı etkilermi diye sormus bizde yardımcı olalım dedik. ben ilk basta aracımın markasını söylemedim farkındaysan arkdas sorduktan sonra söyledim. bu konuyla senin alakan ne onu anlamış degilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

    Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

    Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


    Fizikte ilk ögretilen konulardan biri ağırlık sürtünmeyi etkilemez


    Ağırlık sürtünmeyi etkiler

    en basitinden açıklayayım

    Sürtünme kuvvet f.s dir.

    f = ağırlıkla doğru orantılı değiştiğinden sürtünme kuvvetide ağırlıkla doğru orantılıdır




  • Gene fizik matematiktir gitmiş mevzuuda , imzamdaki aracta aldığımda 195 65 lastik vardı ben 205 60 lastikle değiştirdim , yakıt tüketiminde anlaşılır bir fark olmadı yol tutş nispeten çok farklı olmasada daha iyi ve araç daha sportif duruyor ama en önemli artısı gaza basınca daha ii yola tutnuyor araç 195 lastikler çok yetersiz kalıyordu , 205 60 15 pahalı bir ebat onun dışında hiçbir eksisi yok
  • 205/55/16 olan lastiklerimi 225/40/18 ile değiştirdim.

    yakıt artışı ve performans düşüklüğü hissetmedim. illaki teorik olarak etkiler ama hissedilecek kadar değil.

    yol tutuş iyileşmesi ise hissedilir derecede arttı.
  • Günümüzdeki modern araçlarda geniş lastik etkilemiyor.

    10-15 yıl önceki araçlarda etkiliyordu ama artık teknolojiler değiştiği için sorun olmuyor. Zaten 185 lastik takan, 205 lastik takıyor. Hepi topu 2cm taban genişliyor. 305 lastik taksan belki etkiler ama lastik genişliğini 2-3 kademe artırmak etkilemez.

    Öyle olmasa A3, Golf, Jetta gibi 1.6 102 Hitler motorlu araçlarda 205 ve üzeri lastik olmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Günümüzdeki modern araçlarda geniş lastik etkilemiyor.

    10-15 yıl önceki araçlarda etkiliyordu ama artık teknolojiler değiştiği için sorun olmuyor. Zaten 185 lastik takan, 205 lastik takıyor. Hepi topu 2cm taban genişliyor. 305 lastik taksan belki etkiler ama lastik genişliğini 2-3 kademe artırmak etkilemez.

    Öyle olmasa A3, Golf, Jetta gibi 1.6 102 Hitler motorlu araçlarda 205 ve üzeri lastik olmazdı.


    Arkadaşım başka bir konuda 185/55/16 lastiklerini 205/55/16 ile değiştirmek istediğini yazmıştın yanlış hatırlamıyorsam.

    Teknik olarak bir sürü farklılık yaratıyor bu seçimin.

    Lastikçi arkadaşım böyle bir değişikliği kesinlikle ama kesinlikle önermediğini belirtti.

    İstersen telefonunu vereyim, kendin de konuşabilirsin.

    Araçların fabrikasyon lastik ebatları ancak ve ancak aynı aracın daha alt veya üst versiyonlarında mevcut bulunan ebatlardaki lastiklerle değiştirilmeli.




  • Çok farklılık oluşturmuyor.

    Öyle olsa Leon'da 225/45/17 lastiğin işi ne? Hem de 1.6 105 beygir dizelde. 1.6 102'lik motorlu Golflerde, A3'lerde bile 205/215/225 lastik kullananlar var.

    Honda City'de 205/55/16 uyarsa değiştiririm. Uymazda 205/50/16 ile değiştiririm.

    Lastik değiştirmeme çok var zaten. Ancak patlarsa falan bakacağım.

    Geçenlerde 1.4 Benzinli 85 Beygirlik Polo'da 205/55/16 lastik vardı. Araca çok yakışmıştı. Ve gördüğüm kadarıyla sürtme falan yapmıyordu. Bizim City hem ondan biraz daha büyük bir araç, hem de daha güçlü.

    Bence 2-3cm'lik değişiklikler sorun olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Çok farklılık oluşturmuyor.

    Öyle olsa Leon'da 225/45/17 lastiğin işi ne? Hem de 1.6 105 beygir dizelde. 1.6 102'lik motorlu Golflerde, A3'lerde bile 205/215/225 lastik kullananlar var.

    Honda City'de 205/55/16 uyarsa değiştiririm. Uymazda 205/50/16 ile değiştiririm.

    Lastik değiştirmeme çok var zaten. Ancak patlarsa falan bakacağım.

    Geçenlerde 1.4 Benzinli 85 Beygirlik Polo'da 205/55/16 lastik vardı. Araca çok yakışmıştı. Ve gördüğüm kadarıyla sürtme falan yapmıyordu. Bizim City hem ondan biraz daha büyük bir araç, hem de daha güçlü.

    Bence 2-3cm'lik değişiklikler sorun olmuyor.






    Arkadaşım 2 - 3 cm'lik değişikliklerin sorun olmasını bırak aracın neredeyse herşeyini bozduğunu söylesem yeter.


    55/45 gibi lastik genişliğinin lastik yanağına olan yüzdesini belirten ifadeleri dikkate almadan yapılacak değişimler araçla ve sürüşle ilgili ciddi sıkıntılar yaratır.



    Örneğin 185/55/16 dediğimizde aracın 185 olan lastik taban genişliğinin % 55'ini düşünmek gerekiyor.

    185x55/100=101.75 cm lastik yarıçapı.

    202/55/16 dediğimizde de 205 olan lastik taban genişliğinin %55'ini düşünmek gerekiyor.

    205*55/100=112.75 cm lastik yarıçapı.

    Aralarındaki çap farkı 2.2 cm oluyor

    Lastik çapı arttığı için arabanın yerden yüksekliği 2.2 cm. artıyor.

    Bu da aerodinaminin bozulmasına sebep veriyor.

    Aracın hızlanma ve diğer performans değerlerinin de kötüleşmesine sebep oluyor.

    Bu arada aracın lastik tabanı da 2 cm genişlediği için sürtünmeyle birlikte tüketim de artıyor.

    Islak zeminde tutunma kayıpları gündeme geliyor.


    Tabii bu arada aracın vites aralıkları da değişiyor.

    Aracın göstergeleri hızı az gösteriyor.

    Aracın fiziksel ve mekanik dengesinin içine ediliyor yani amiyene tabirle.


    Tabii böyle bir işlem sonunda tekerleği içe dışa çevirmelerde davlumbaza sürteceğini de unutmamak lazım.


    Leonda bahsettiğin rakamlarda ortadaki rakam da yani yanak yüzdesi de düşüyor dikkat edersen.

    Yani lastik genişliği arttıkça aracın lastik çapında çok büyük bir oynama olmasın diye yanak yüzdesi de düşürülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

    Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

    Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


    Lastik tabanı genişlediğinde sürtünmenin artması kaçınılmaz son maalesef.
  • 205/50/16 olabilir. O zaman.
  • örnek olarak 308 i ele alırsak
    aynı motor ve kasa tipinde 195/65/15 'den başlayıp 225/45/17 ve 225/40/18 e doğru devam eden fabrika opsiyonları var.
    çok ciddi farklar olsa zaten fabrika buna müsade etmez.

    ki dediğim gibi 225/40/18 e geçmeme rağmen benzin tüketimi artışını ve performans düşüklüğünü hissetmedim. ( hissedilmeyecek kadar az olduğunu düşünüyorum. çünkü her güzergahımda yol bilgisayarını sıfırlayıp ne kadar yakmışım diye hesap eden biri illaki farkı hissederdi.)

    ayrıca 225 tabanlı lastiklerle aracım son viteste 6250 devirlere kadar geldi. (6300-6400 de devir kesiciye giriyor) gerçi son sürate etkisi pek olmuyor sadece hızlanmaya etkisi oluyor deniliyordu.

    20 aylık uzun dönem ortalamam 7.7lt /100 km
    ortalama hızım ise 29 kmh

    araba 307 1.6 benzinli


    ben aracı aldıktan yaklaşık 4 yıl sonra lastik ebadını değiştirdim. böyle olacağını bilseydim çok önceden değiştirirdim.
    geniş tabanlı lastik ve jant çapı büyütülmesi , korkulacak kadar riskli bir olay değil.
    (araç güzergahının düzgün yol olduğu düşünülürse)


    edit: pazartesi istanbul rahmanlar - şarköy arası yolum var. tüketim değerlerini yazarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 16 Temmuz 2011; 12:34:57 >




  • Eskisi kadar korkulacak bir durum yok.

    individual'in de kendi gözlemlerinden antalttığı gibi yakıtı pek etkilemiyor. Biraz şehir efsanesi olmuş bu konu.

    Sonuçta araba teknolojisi sürekli ilerliyor.

    Eğer araca sürtmüyorsa lastik ebatlarıyla 2-3 kademe oynanabilir.

    Yani aracınızda atıyorum 205/55/16 lastik varsa, bunu 225/50/16 yapabilirsiniz. Aracın yüksekliğini etkilemeden taban genişletmek sıkıntı çıkarmıyor.
  • Araçlarda orijinal lastik ebatlarını kullanmak gerekiyor. Geniş taban lastik sonuçta yakıt tüketimini kesinlikle artırıyor. Kendi tecrübem.

    Aşağıda da konu ile ilgili uzman görüşü.



    "...155/65 R14 olan lastiklerinin 155 mm olan taban genişliği aracın 1.2 lt'lik 16 supaplı 75 HP gücündeki motorunun sağladığı gücü yere iletmede oldukça başarılı.


    Orijinal ebatların yerine daha geniş tabanlı lastik kullanırsanız sürtünme direncini artacak ve motor zorlanacağı
    gibi yakıt tüketimi de artacak.



    155/65 çok kısıtlı bir ölçüdür ve 165 taban genişliği için de yanak yüksekliğini 60 gibi tercih etmek zorundasınız.Böylece lastiğin çapı artmayacak ancak bu kez de lastik yanak esneme konforunu da kaybedecek ve süspansiyon da sertleşecektir. Bu sertleşme kısa vadelerde amortisörlere ve amortisör taşıyıcılarına zarar verecektir. Lastik değişimlerinde kurallar maalesef budur. Ancak ...katalog verilerine bakınca 165/60 14 lastiğin de kullanılabileceği seçenekler arasında verilmiş."

    25 Ocak 2011 Otohaber dergisinde "Onno Usta"nın Okur mektubuna verdiği cevaptan alıntı.




  • Yazmıyım diyorum ama gene sapla saman karışmış, ilk olarak kafaya göre lastik takılsın diyen zaten yok ama ''muadil'' lastik diye bir şey var ,, 195 65 15 lastiği olan bir arabaya orjinalin senin bu deyip 205 55 r16 takamassın diyemessin aynı şekilde 205 60 15 de muadil ebattır takılmasında sakınca yoktur zaten sıkıntılı olsa lastikçi takmaz sonuç olarak problem çıkınca gene adama gidicen Onna ustanın dediklerine gelirsek adamın arabası 75 beygir taban büyültmeye çalışıyor, sen muadil diye 75 beygirlik arabaya 205 taban koymaya çalışırsan tabiki akıllıca değil ama 140 beygir 220 nm tork arabaya 205 taban zaten çok mantıklı hatta 225 45 17 i dahi rahat kaldırır




  • Yorumları okudum ve genel olarak sorularınıza/sorunlarınıza cevap vereyim.

    Lastiğin genişliği değiştiğinde yakıt tüketimi değişir. Yani siz aracınızın lastiğini sadece daha geniş lastik ile değiştirdiğinizde (dış çap ve lastik yapısı aynı olduğu kabulu ile) yakıt tüketiminiz değişir fakat aracınızın hızı değişmez.

    Yakıt tüketiminizi değiştirecek olan diğer faktörler ise lastiğinizin çapı ve lastik iç yapısıdır (malzeme açısından). Lastiğinizi daha geniş lastik ile değiştirdiğinizde aracınızın yol tutuşu artar, daha stabil şekilde yolalır. Eğer ki lastiğinizi değiştirirken markası ve kalitesi de değişiyorsa yakıt tüketiminiz de değişir, fakat bu değişimler çok küçük değişimlerdir.

    Aracınızın lastiğini değiştirirken de ölçüler açısından teorik olarak en fazla %5'lik değişimlere izin verilir. Bu da pratikte (garanti olması açısından) artı ve eksi %3'ten fazla değişim ile sınırlandırılır.

    Fren güvenliği açısından ise geniş lastik daha avantajlıdır. Fakat bu değişimler az olduğu için pratikte çok da farketmez.

    Bazı arkadaşların dediği gibi de geniş lastik takıldığında sürüklenme kuvveti (yukarıda basitçe sürtünme kuvveti diye bahsedilmiş) değişmez. Aracın ağırlığı, yol tipi (asfalt, toprak, buz), lastik malzeme yapısı değişmedikçe sürüklenme kuvveti değişmez. Fakat Onno Usta'nın dediği gibi sürtünme direnci (teorikte yuvarlanma direnci denilir) değişir.

    Eğer bu kuvvetler değişseydi her lastik değiştirildiğinde en basitinden, aracın fren sistemini yeniden tasarlamak gerekirdi. Ve buna bağlı olarak birçok sistemini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 17 Temmuz 2012; 0:04:17 >




  • Modifiyede ana prensip, lastik çapındaki değişimin %3'ten fazla olmamasıdır. Bu sınırı aştığınızda aracınızın ağırlık merkezi yükselir, viraj emniyetiniz düşer. Lastik dış çapı sabit kalacak şekilde ince yanaklı ve daha geniş lastik kullanabilirsiniz. Bunun da dezavantajı, lastik yanak yüksekliğinin azalması sebebiyle lastiğin sönüm etkisinin azalmasıdır. Bunun sonucunda amortisör ve kulelerine daha fazla kuvvet gelir ve ömürleri azalır.
  • 1.3 92 beygir benzinli suzuki swift aracimin orjinal ebati 185 / 60 / 15 idi. Su anda 205 / 40 / 17 kullaniorum. 5. Vites 80 km sabit hizla 100 km de 4.8 lt yaktirdim. Yakit veya performansta bir degisiklik yok fakat yol tutus iyilesti direksiyon tepkileri hassaslasti. Ince yanak olmasi sebebiyle konfor azaliyor, tumsekler bozuk yollarda arac sert tepki verior. Ne yaparsaniz yapin orjinal ebatinizi %3 oranindan fazla kucultme veya buyutme yapmayin. Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.