Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mert ÖZGÜR

    arkadaşlar aynı bölümü ukrayna yada rusyada okumayı düşünüyorum fikirlerinizi merak ediyorum

    mert kardeşim mrb,

    bu özelden atılan mesajlara hep aynı cevabı veriyorum ama anlayışla karşılamanızı bekliyorum.aynı sorular gün de bir kaç defa özel mesaj ile soruluyor.aynı şeyleri defalarca yazmak da zaman kaybına neden oluyor.bir kaç sefer tekrarladım yine belirtmek istiyorum.arkadaşlar öncelikle bütün sayfaları güzelce okusunlar eğer kafalarına yatmayan ya da akıllarına gelen başka sorular başka konular var ise yine sorsunlar çekinmesinler.gerek solti abimiz gerek diğer arkadaşlar gerçekten çok faydalı bilgiler veriyorlar.

    senin soruna gelecek olur isek;

    öncelikle konuya yakın bir örnek vermek istiyorum.bir kaç gemi önce çalıştığım gemi de stajer arkadaşlardan biri ukrayna da denizcilik okuyordu.kısa stajı için geldi gemiye.firma da türkiyenin en iyi firmalarından biri bu arada ve tanker.bunu anlatmamın nedeni orda okumanız iyi firmaların önün de iş bulmanızın önün de engel değil.ha derseniz ki onun torpili vardır bilmem kimi tanıyordur onu bilemem bilmiyorum.netice itibariyle iş buluyor mu? staj buluyor mu buluyor bitmiştir.

    bunun dışın da öncelikle neden ukrayna sorusunu sormak istiyorum sana? türkiye de itü dokuz eylül piri reis ve katü gibi üniversiteler değil de neden ukrayna? buraları kazanamayacağın için mi? çünkü ukrayna eğlence hatun mubabbetleri açısından evet belki harika olur ama gelecek adına kariyer adına sana ne katar bunları da düşünmek lazım.ben kesinlikle olumsuz bir şey söylemiyorum orda okursun bir bakarsın dünya firmalarından birin de iş bulursun çalışırsın.ben sadece neden orası onu merak ediyorum.netice itibariyle orda okulun özel olacak sanırım.orda ki masrafın gelip gitmelerin hep masraf.burda bile türkiye de bile öğrenci okutmak problem iken aileni nasıl bir külfetin içine sokacağını da düşünmelisin.ama illa ki orda okuyacağım diyorsan seni o stajer arkadaşa yönlendiririm ondan çok daha sağlıklı bilgi alabilirsin.

    eğer benim fikrimi soruyor isen sana tavsiyem

    itü denizcilik fakültesi
    dokuz eylül denizcilik
    yıldız teknik üniv denizcilik
    katü denizcilik
    piri reis denizcilik üniversitelerinden birine girmeye çalış.ha olmuyor ise ve maddi imkanların da elveriyor ise o zaman başka alternatifler düşünebilirsin bence.tabi bu benim şahsi kanaatim.başkası çok daha başka yaklaşabilir olaya.bilgin olsun.


    öncelikle vakit ayırıp cevap verdiğin için teşekkür ederim abi

    soruna gelecek olursakta abi bölümüm eşit ağırlık o yüzden burdaki bölümlere giremiyorum.ukraynayada öncelikli eğitim olarak gideceğim.diğer iş 2. planda :)




  • @ Mert ÖZGÜR

    anladım kardeşim:) hayırlısı olur hakkın da inşallah.eğer istersen seni orda okuyan arkadaş ile tanıştırabilirim ondan bilgi alırsın.ama bu aralar gözükmüyor facebook da stajda da olabilir.ben mesaj atarım ona.tanışırsın onunla ondan daha sağlıklı bilgi alırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    @ Mert ÖZGÜR

    anladım kardeşim:) hayırlısı olur hakkın da inşallah.eğer istersen seni orda okuyan arkadaş ile tanıştırabilirim ondan bilgi alırsın.ama bu aralar gözükmüyor facebook da stajda da olabilir.ben mesaj atarım ona.tanışırsın onunla ondan daha sağlıklı bilgi alırsın.

    çok iyi olur abi .bende faceden buluyorum ama çocukların çoğu daha yeni başlamış fln oluyor dediğin gibi eğer arkadaş staj filanda görmüşse tam aradığım kişi diyebilirim.mesajını bekliyorum teşekkürler hayırlı geceler
  • Benim staj yaptığım gemideki 4. çarkçı Ukrayna'dan mezundu. Ancak eğitim dilinden dolayı sıkıntı çektiğini, tekrar şansı olsa Türkiye'de okumayı tercih edeceğini söylüyordu. Gemideyken haber geldi evinden, oradaki diplomasına YÖK'ten denklik almıştı. Böylece ehliyetini Türk ehliyetine dönüştürme ve mühendis odasına kayıt olma imkanı olmuştu.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mert ÖZGÜR

    arkadaşlar aynı bölümü ukrayna yada rusyada okumayı düşünüyorum fikirlerinizi merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 13 Mart 2012; 2:10:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    diğer mühendisliklerden mezun olanlar için sanırım makina mühendislerinin ve gemi inşaat mezunlarının böyle bir şansı var(dı).o da kaldırıldı diye biliyorum.eğer yanılıyor isem arkadaşlar düzeltsinler.olaya başka bölüm yazarım eğer orda dikiş tutturamaz isem bu alana kayarım gibi yaklaşmayın sakın.yazık edersiniz kendinize.bugün verilmiş haklar yarın size verilmeyebilir.ayrıca işler ters gidebilir istediğiniz gibi olmayabilir.o yüzden okuyacağınız bölümlere göre kendinizi yetiştirip o alanlar da o sektörler de iş bulmanızı tavsiye ederim.



    YTÜ gemi inşa bölümü mezunları için herhangi bir sorun söz konusu değil




  • Merhaba buradaki buyuklerime bir kac soru daha sormak istiyorum.Tahminim bu sorunun cevabini cok kisi benim gibi merak ediyor?
    1-) Yabanci sirketlerde makina zabiti olarak calisabiliyor muyuz?
    2-) Sozkonusu yabanci sirketlerle bizim okullarimiz denk mi?
    3-) Maas konusu hakkinda bilginiz var mi?
    4-) Sosyal acidan degerlendirebilir misiniz?
    5-) Bu sorulari sorma amacim da ilerideki hedeflerimden biri 5-6 sene gemide calistiktan sonra karaya gecip bir klas kurulusunda calismak.Dolayisiyla da mesleki terminolojiye de yeteri kadar hakim olmak istiyorum.

    Sorularim bunlar su an 3. siniftayim bunlari sormak icin biraz erken oldugunu biliyorum ama sizin bilgi ve tecrubelerinizden de yararlanmak isterim.
    Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Merhaba buradaki buyuklerime bir kac soru daha sormak istiyorum.Tahminim bu sorunun cevabini cok kisi benim gibi merak ediyor?
    1-) Yabanci sirketlerde makina zabiti olarak calisabiliyor muyuz?
    2-) Sozkonusu yabanci sirketlerle bizim okullarimiz denk mi?
    3-) Maas konusu hakkinda bilginiz var mi?
    4-) Sosyal acidan degerlendirebilir misiniz?
    5-) Bu sorulari sorma amacim da ilerideki hedeflerimden biri 5-6 sene gemide calistiktan sonra karaya gecip bir klas kurulusunda calismak.Dolayisiyla da mesleki terminolojiye de yeteri kadar hakim olmak istiyorum.

    Sorularim bunlar su an 3. siniftayim bunlari sormak icin biraz erken oldugunu biliyorum ama sizin bilgi ve tecrubelerinizden de yararlanmak isterim.
    Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler .


    kardeş 2. sorun neyse de diğer bütün sorularının cevapları var başlıkta.hem de bu sayfa da yukarıda ki iletiler de senin sorduğun sorulara çok benzer soruları sordu arkadaşların.zahmet edip başlığı en azından son sayfayı bir okuyun lütfen.




  • Ozur dilerim.Tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Ozur dilerim.Tesekkurler.

    estağf. özür dile diye demedim.iyice oku kafana takılan aklına yatmayan konuları yine sor.ben ya da arkadaşlar bilgilendirir seni. 2. soru konusun da çok fazla malumatım yok.bir arkadaşım var o konu da bilgisi olan ona başvurup bilgilendiririm sizi.bu arada da bilen arkadaş var ise cevaplandırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Ozur dilerim.Tesekkurler.

    estağf. özür dile diye demedim.iyice oku kafana takılan aklına yatmayan konuları yine sor.ben ya da arkadaşlar bilgilendirir seni. 2. soru konusun da çok fazla malumatım yok.bir arkadaşım var o konu da bilgisi olan ona başvurup bilgilendiririm sizi.bu arada da bilen arkadaş var ise cevaplandırır.

    Ehliyet alınan ülkeyi, çalışılan geminin bayrak devletinin tanıması gerek. Yani Türk ehliyeti X ülkesinde geçerli midir?

    Okul, müfredata göre ehliyetin yeterliliğini belli eder (uzakyol/yakınyol gibi). Ehliyetini okuluna göre Türkiye'de idare verecek (müsteşarlık adına liman başkanlığı). Yurtdışında okuyanların da Türk ehliyeti almak için diplomalarına YÖK'ten denklik alması gerekir.

    Türk ehliyeti ile bazı ülke gemilerinde çalışılmadığını çok duydum. Hatta aynı şekilde de onlar da bizde çalışamıyorlar. (ABD, İngiltere gibi, ancak araştırmak lazım daha da). Türk firmaları Türk bayrağını kullanmadığı gemilerde örneğin Malta, Panama gibi ülkelerin bayrağını taşıyan gemilerinde endorsment denilen bir evrak (çalışma izni, ruhsat) alır zabitanlara.

    Ehliyetler - diplomlar denk olsa bile her şey şirketin personel alımı ile uğraşan kişi yada servisinin politikasına bakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 22 Mart 2012; 19:02:01 >




  • selam, benim de iki sorum var.

    1- petrol tankerlerinde kimyasal tankerlerde çalışmanın herhangi bir zararı var mıdır sağlık açısından.
    2- gemide spor salonu olduğu doğru mu?

    ---

    ek olarak gemide mühendisin şartlarından bahsedebilir misiniz biraz daha? örneğin ne kadar sürede bir limana uğrar gemi, gemiden çıkmasına izin verilir mi, gemi limanda ne kadar kalır, gemide nerede kalır kaldığı yer nasıldır vs?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agazade61 -- 25 Mart 2012; 20:30:48 >
  • bende bir soru sorayim
    gemide internet 0.1 mb ve dk bilmem kac dolarmis
    telefon yok mus gibi duyum aldim dogrumudur ?
    ayrica herkesin kendine ait odasi mi var varsa tarif edebilir misiniz tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben butun yorumlari okudum 10. Siniftayim ve tm yim bu bolum icin 11 de mf ye gecmeyi dusunuyorum Ankara da yasadigim icin universitelere de gidip soramiyorum ogrencilerden yorum alamiyorum ya benim istedigim gemilerde calismak guzem bir sey tamam kabul ama bir mimar gibi gemi tasarimi ve projelendirme yapabiliyor muyuz ? Bir mimar ya da insaat muhendisi gibi mi yoksa sadece gemiler de mi calisiyoruz ? Diger sitelere falan baktiginda iste her limanda kizlar olur yaziyor ama ben zaten kendim kizim o yuzden en yararli gordugum konu burasi bana hem bolumden hem de meslekten bahsedebilecek var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    Ben butun yorumlari okudum 10. Siniftayim ve tm yim bu bolum icin 11 de mf ye gecmeyi dusunuyorum Ankara da yasadigim icin universitelere de gidip soramiyorum ogrencilerden yorum alamiyorum ya benim istedigim gemilerde calismak guzem bir sey tamam kabul ama bir mimar gibi gemi tasarimi ve projelendirme yapabiliyor muyuz ? Bir mimar ya da insaat muhendisi gibi mi yoksa sadece gemiler de mi calisiyoruz ? Diger sitelere falan baktiginda iste her limanda kizlar olur yaziyor ama ben zaten kendim kizim o yuzden en yararli gordugum konu burasi bana hem bolumden hem de meslekten bahsedebilecek var mi ?

    aras87,

    burda konu gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği olarak başladı fakat sonra gemi makineleri işletme mühendislerinin yaptığı vardiya zabitliğine gitti. senin dediğin konu gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği. az buçuk bilgim var. gemi inşaatçının asıl mesleği zaten tersanelerde gemi tasarımı vs için çalışmaktır. şartları zordur sahada çalışması vs. konuştuğum birkaç gemi inşaatçı da tersanelerde durumun çok iyi olmadığını, 2008 krizinin tersaneleri çok etkilediğini söyledi. maaşlar ne durumdadır bilemiyorum. bu arada bölüm 3 üniversitede var, itü ktü ve ytü. ytü mezunlarının vardiya zabiti olmada bir avantajları var. itü ve ktülüler de olabiliyor sanırım ama daha zor kurs vs alıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Ozur dilerim.Tesekkurler.

    estağf. özür dile diye demedim.iyice oku kafana takılan aklına yatmayan konuları yine sor.ben ya da arkadaşlar bilgilendirir seni. 2. soru konusun da çok fazla malumatım yok.bir arkadaşım var o konu da bilgisi olan ona başvurup bilgilendiririm sizi.bu arada da bilen arkadaş var ise cevaplandırır.

    hocam cok onemli bir sey soracaktım da su hollanda gemi adami vizesi diye bir sey cikartmis fransa ile birlikte artik gemi makinistleri schengen vizesi olmadan ulkeye giremiyor veya ucaga alinmiyormus malum vize almak icin 2 hafta konaklamak lazim ancak kimyasal tankerler 1 gun duruyor limanda ok to board vizesi de kaldırılınca vize alinmasi imkansizlasiyormus ve bu olay zamanla da turk isletmecileri derin etkileyecekmis diye bir haber okudum da hocam rica etsem bu konuda yorum yaparmisiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    selam, benim de iki sorum var.

    1- petrol tankerlerinde kimyasal tankerlerde çalışmanın herhangi bir zararı var mıdır sağlık açısından.
    2- gemide spor salonu olduğu doğru mu?

    ---

    ek olarak gemide mühendisin şartlarından bahsedebilir misiniz biraz daha? örneğin ne kadar sürede bir limana uğrar gemi, gemiden çıkmasına izin verilir mi, gemi limanda ne kadar kalır, gemide nerede kalır kaldığı yer nasıldır vs?

    Sanırım Petersburg arkadaşımız sefere çıktı cevap yazamıyor.O nedenle ben cevap vereyim.
    Önceki yazıları dikkatlice okursan bütün bu sorularının cevaplarını aslında uzun uzun yazmıştım.
    Ama yine de kısaca cevap vereyim.

    1. Petrol tankerleri değil ama kimyasal tankerlerde çalışmanın sağlık açısından sakıncaları var.
    Uzun süre kimyasal tankerlerde çalışan kişilerde cilt problemleri, diş ile ilgili problemler, saç dökülmesi
    vs. gibi sorunlar yaşandığını duymuştum ve bu nedenle de hiç kimyasalda çalışmadım.

    2. Her gemide spor salonu olmamakla beraber 10 geminin 8'inde vardır.
    Ama fitness salonlarındaki gibi bir yer bekleme tabi ki...
    Olmayanlarda da spor salonunu gemide çalışanlar oluşturabilir. Kullanılmayan bir kamara veya salonu
    kondisyon aletleri, pinpon masası vs. gibi cihazlarla kaptandan izin alarak donatabilirsiniz.

    Diğer sorularına gelince ;

    Gemi nekadar sürede bir limana uğrar sorusu son derece anlamsız bir sorudur.
    Çünkü, Bir gemi, işletmecisi nerede yük bulursa oraya gider ve o yükü taşır.
    Bazen işletmeci, anlaşma yaparak gemisini aynı hat üzerinde çalıştırabilir.
    Eğer geminin belli bir hat anlaşması yoksa, dünyanın heryerine gidebilir.
    E tabi bu durumda da geminin ne kadar sürede bir limana uğrayacağı,
    yaptığı seferle alakalı olarak değişecektir.

    Akdeniz içinde çalışan gemilerin en uzun seferi 7 günü geçmez. (NŞA)
    Ama Gemi Türkiye'den Amerika veya Uzak doğuya gidiyorsa minimum 17-20 gün
    limanı unutabilirsiniz. Tabi ki aralarda başka liman yapmazsa.

    Gemiden çıkma konusunda ise , Bazı limanlarda Gemi limana gelince liman otoriteleri
    tarafından bütün personele "Shore pass" denilen geçici izin pass'ları verilir.
    O pass'ı gemi kalkana kadar liman giriş çıkışında kullanırsın.
    Ama bazı limanlarda da giriş kapısına geminin personel listesi yollandığı için
    sadece pasaport göstererek te giriş çıkış yapılabilir.

    Zamanım olduğunda size limanlarda neler yapılır nerelere gidilir ne kadar arcanır vs.. anlatırım.
    Ama işler maalesef şu an çok yoğun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    bende bir soru sorayim
    gemide internet 0.1 mb ve dk bilmem kac dolarmis
    telefon yok mus gibi duyum aldim dogrumudur ?
    ayrica herkesin kendine ait odasi mi var varsa tarif edebilir misiniz tesekkurler

    Eskiden gemide bırak interneti telefon bile Türk Radyo denilen istasyon üzerinden
    yapılırdı ve çok pahalıydı.
    Ama şimdi artık teknoloji çok ilerledi. Türk limanlarında kendi VINN'ınızı kullanabilirsiniz
    Ama yabancı Limanlarda, gemiye gelen satıcılardan temin edeceğiniz paket internet seçenekleri
    ile internete bağlanabilirsiniz. Elbette ki download yapmazsanız, işinizi rahatlıkla görebilirsiniz.
    Ama gemi seyirdeyken hele bir de karadan uzaktaysanız interneti unutun playstation oynayın
    Aynı şey telefon için de geçerlidir.
    Gittiğiniz limanda gemiye telefon kartı, o ülkenin sim kartı vs. satan adamlar gelir.
    Mesela 2000 senesinde Amerikadayken 10 dakikalık telefon kartı 15 dolardı.
    E Amerikadan da Türkiye'yi aramak o kadar da olsun.. Hele bir de 2000 senesinde..

    Ama seyir esnasında Allah korusun acil olarak telefon etmeniz gerekiyorsa, Geminin Telefonunu kullanmak
    serbesttir. Ya da evi özledin konuşam istiyorsun diyelim, Kaptan genellikle belirli bir zaman belirler.
    Mesela "Akşam 8 ile 10 arası telefon edebilirsiniz" der, gider telefonunu edersin. Ücreti de maaşından kesilir.
    Fiyatı da öyle büyük paralar değildir merak etme..

    Çok eski gemiler hariç gemide herkesin kendi kamarası vardır.Kamaranda istediğini yapmakta serbesttsin

    Bak mesela 1985 model bir gemide çalışırken kullandığım kamaram :




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 27 Mart 2012; 11:10:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    Ben butun yorumlari okudum 10. Siniftayim ve tm yim bu bolum icin 11 de mf ye gecmeyi dusunuyorum Ankara da yasadigim icin universitelere de gidip soramiyorum ogrencilerden yorum alamiyorum ya benim istedigim gemilerde calismak guzem bir sey tamam kabul ama bir mimar gibi gemi tasarimi ve projelendirme yapabiliyor muyuz ? Bir mimar ya da insaat muhendisi gibi mi yoksa sadece gemiler de mi calisiyoruz ? Diger sitelere falan baktiginda iste her limanda kizlar olur yaziyor ama ben zaten kendim kizim o yuzden en yararli gordugum konu burasi bana hem bolumden hem de meslekten bahsedebilecek var mi ?

    İş imkanları ve sektörde Gemi inşaacıların yeri ile ilgili uzun uzun yazılar yazdım aslında.
    Yazdıklarımı okursan bu sorularının cevapları zaten orada verildi.Ama gene de kısaca söylemek gerekirse;
    Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği bölümü mezunlarının esas branşı Gemi inşaatıdır.
    Yani sıfırdan bir geminin inşaatı için ne erekiyorsa onu gemi inşaatçı yapabilir.
    Buna proje çizimi onaylanması da dahil.Ama işin bu kısmına yönelecekseniz bilgisayar bilginizin üst düzeyde
    olmasına dikkat edin.
    Autocad bilmelisiniz, Sonlu elemanlar ile ilgili analiz yapabilmelisiniz, Diğer 3 boyutlu çizim programlarına aşina olmalısınız gibi...
    Bunlar sektörde fark yaratır unutmayın.
    Meslekten uzun uzun bahsetmiyorum çünkü eğer bu konuya yazdıklarımı okursan zaten gerekli bilgiyi almış olacaksın.

    Son olarak herkese söylüyorum..

    Petersburg'tan önce bu konuda sorulan sorulara ben cevap veriyordum ve bunu zevkle yapıyrodum.
    Çünkü bizi bu şekilde bilgilendiren birileri olmamıştı.

    AMA!

    Konuya uzun süredir yazmıyorum çünkü , arkadaşlar, maalesef Türk milleti olarak, hiç okumuyoruz.
    Sorulan sorular, önceden zaten soruldu ve cevapları da sayfa sayfa verildi.
    Konuyu güzelce okumadan, herkes sadece kendi istediğini sorup cevap almak istiyor.
    Sırf bu yüzden cevap yazmayı bıraktım ki sanırım Petersburg nickli arkadaşım da benimle aynı fikirdedir.
    Her foruma girişte onlarca özel mesaja bakmaktan ve dahası herkese aşağı yukarı aynı cevapları vermekten
    yoruldum ve sıkıldım. Çünkü sorular aynı..
    Size en doğru cevapları verebileceğimizi sanıyorum çünkü ben kendi adıma 8 sene denizde çalıştım ve şimdi de
    Klas kuruluşunda Auditor ve Sorveyor olarak çalışıyorum.Diğer cevap veren arkadaşlarım da aynı şekilde.
    Fakat lütfen bizim de işlerimizin yoğun olduğunu ve aynı sorulara cevap verecek kadar zamanımız olmadığını unutmayın..




  • Tamam haklısınız konu biraz sapınca okumayı bırakmıştım ama az önce bütün 6 sayfayı da okudum.Kafamdaki bütün soru işaretleri gitti bunun için hocalarım size ve PETERSBURG a çok teşekkür ediyorum.Kafamda tek bir şey kaldı o da aydınlansın gidip hocalarım ile konuşacagım mf için.

    Siz gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinden mezunsunuz ve gemilerde çalışıyorsunuz.PETERSBURG hocam ise sanırım Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğinden mezun ama o da gemilerde çalışıyor.

    Kafamda biraz evirip çevirdim ve şöyle bir soru oluşturdum.Gemiye çıkmaya şimdiden karar verdim diyebilirim hatta çağırsalar giderim :) ama tek şunu soracağım ben gemi inşaatı okursam mı daha çok yararlı olur gemide yoksa gemi makineleri işletmeden mi ? Hangi bölüm gemide , gemi sonrasında , klasmanda , yani her şeyde daha önemli ?

    Sanırım o kadar yorumu arka arkaya okuyunca gece gece biraz kafam karıştı bunun için kusura bakmayın ama son sorum yazdıklarım doğrultusunda gemiye çıkmak istiyorsam ben gemi inşaat mı okumalıyım yoksa gemi makineleri işletme mi yoksa başka bir şey mi ? :)))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aras87 -- 28 Mart 2012; 1:44:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    Tamam haklısınız konu biraz sapınca okumayı bırakmıştım ama az önce bütün 6 sayfayı da okudum.Kafamdaki bütün soru işaretleri gitti bunun için hocalarım size ve PETERSBURG a çok teşekkür ediyorum.Kafamda tek bir şey kaldı o da aydınlansın gidip hocalarım ile konuşacagım mf için.

    Siz gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinden mezunsunuz ve gemilerde çalışıyorsunuz.PETERSBURG hocam ise sanırım Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğinden mezun ama o da gemilerde çalışıyor.

    Kafamda biraz evirip çevirdim ve şöyle bir soru oluşturdum.Gemiye çıkmaya şimdiden karar verdim diyebilirim hatta çağırsalar giderim :) ama tek şunu soracağım ben gemi inşaatı okursam mı daha çok yararlı olur gemide yoksa gemi makineleri işletmeden mi ? Hangi bölüm gemide , gemi sonrasında , klasmanda , yani her şeyde daha önemli ?

    Sanırım o kadar yorumu arka arkaya okuyunca gece gece biraz kafam karıştı bunun için kusura bakmayın ama son sorum yazdıklarım doğrultusunda gemiye çıkmak istiyorsam ben gemi inşaat mı okumalıyım yoksa gemi makineleri işletme mi yoksa başka bir şey mi ? :)))


    Eğer niyetin ilk etapta gemide çalışmak 4-5 sene sonra da karada iş bulmak ise
    bu işi yapmanın şu an en kestirme yolu Gemi işletme müh. liği okuman.
    Bunun için de İTÜ Denizcilik fakültesi 1. sırada gelir.
    Çünkü Gemi inşaatçıların denizde çalışabilmelerinin önüne geçilşmeye çalışıldığı için sürekli
    zorluklar çıkartılıyor. En son, Denizde çalışabilmek için bazı fark derslerini almanız falan gerekiyordu mesela.

    Yani okulu bitirip hiçbir zorlukla karşılaşmadan gemide çalışmak istiyorsan Gemi işletme mühendisliği.
    Okul olarak ta İTÜ Denizcilik fakültesini seçersen karaya geçişte oldukça kolaylaşır herşey.
    Çünkü bu okulun mezunları birbirini çok tutar.İş bulman zor olmaz.
    Ama o okulda okumak biraz sıkıcı ve bezdiricidir. Hiyerarşi had safhadadır. Üst sınıflar alt sınıflara okul süresince pek te
    sevecen ve hoşgörülü davranmazlar.. Üst sınıflardan birinin sadece alt sınıftan 1 kişi 10dk. geç kalktı diye
    bütün sınıfı güneş altında saatlerce beklettiklerini duymuştum.

    Maalesef biz Gemi inşaatçılarda birbirini tutma kollama falan yoktur.Ama bizim okulda yukarıdaki şeyler asla olamaz.
    Gemiden karaya geçişte de Gemi inşaatçının iş bulması zor değildir.

    Şunu unutmayın , Denizde kazanılan paraları karada almayı beklemeyin.
    Şu an armatörde çalışan (karada) bir enspektörün maaşı ortalama 5000-6000usd falandır.
    (tabi ki armatörüne göre değişir)
    Ama gemide çalışan bir baş mühendisin maaşı 8000-10000Euro civarıdır.
    Tam yarıyarıya..

    Ayrıca Armatör yanında çalışmak oldukça zordur. Bunu da ayrıca anlatırım.
    Şimdi çok işim var..




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.