Şimdi Ara

Gelecek Turbo Benzinlilerin (mi ? sizce ?)(alternatif yakıtlar ve geleceğin teknolojileri) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
1
Favori
2.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    Belki de araçlar kendilerini kullandıkları için, bir araca aidiyet duymanıza gerek kalmayacak. Şehir içinde aylık kira ödediğiniz bir sistemde km başına da ek ücret ödeyerek sistemin araçlarına binecek, hiç park etmeyecek, özel araç ihtiyaçlarını taksi mantığına yakın bir şekilde hallediyor olacaksınız. Böylece daha az araç, daha çok kişiye hizmet edebilecek falan. Bu son kısmını ben görür müyüm bilmiyorum.

    Dubai demi ne sizin bu dediğiniz olayın prototipi deneniyor sanırım. Tek kişilik araçlar yer altında tünellerde sizi belli noktalara kendisi götürüyor. Siz sadece koltuğa oturuyorsunuz.

    İlk başta motor hacmi küçülür öyle bir süre geçer. Sonra hybride geçilir. Ondan sonra hidrojene geçilir. Tüketim toplumu sonuçta yavaş yavaş verilir.

    Ha avrupa markalarla japonlar bir pazar savaşına girerse hidrjen dahada erken yerini alabilir ama sanmıyorum.
    Bor işi yaş. Teoriyi pratiğe çevirmek lazım oda zor iş. Hele rezervin çoğu bizdeyse hiç sıcak bakmaz buna dünya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Yakın zamanın geleceğinin ulaşım aracı, iyi bakın beyler...



     Gelecek Turbo Benzinlilerin (mi ? sizce ?)(alternatif yakıtlar ve geleceğin teknolojileri)


    yakin bir gelecek derken hocam? en yakin ne kadar yakin? uzulme sen gormezsin o gunleri. belki torununun torunu gorebilir bak. family guy da bir bolum vardi yanilmiyorsam 3. sezondan.
    *****************************SPOILER******************************************
    iskoc muzesine gidiyorlardi bunlar peter griffin'in atalarindan biri zenci koleymis, iste soyagacini arastirmaya karar veriyor. muzede bir tane bolumde sarabin bulunmasindan once iskocya yaziyor. izlemeye basliyorlar, 13yy da mi ne geciyordu tam hatirlamiyorum boyle bildigin jetgiller tarzi ucan araclar havada yol koordinasyonlari. teknolojik lablar var cesitli deneyler felan. bunlardan biri sarabi buluyor tesadufen. iciyor himm cok lezzetli felan digerleri de icmeye basliyor hepsi kafayi buluyor sonra bilim adamlari alayi birbirine giriyor, her sey darma duman.
    *****************************SPOILER******************************************
    simdi burada da illuminati vs. knights dunya buyuk bir savasin icine girer, tum her sey darma duman bilimden anlayan kimse kalmaz. hatta kimdi hatirlamiyorum bir filozof sey demis 3. dunya savasi olur mu bilmem ama olursa taslarla sopalarla yapilacak sen de bayagi kinayeli bir cevap vermissin hosuma gitti gercekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: herr18

    yakin bir gelecek derken hocam? en yakin ne kadar yakin? uzulme sen gormezsin o gunleri. belki torununun torunu gorebilir bak. family guy da bir bolum vardi yanilmiyorsam 3. sezondan.
    *****************************SPOILER******************************************
    iskoc muzesine gidiyorlardi bunlar peter griffin'in atalarindan biri zenci koleymis, iste soyagacini arastirmaya karar veriyor. muzede bir tane bolumde sarabin bulunmasindan once iskocya yaziyor. izlemeye basliyorlar, 13yy da mi ne geciyordu tam hatirlamiyorum boyle bildigin jetgiller tarzi ucan araclar havada yol koordinasyonlari. teknolojik lablar var cesitli deneyler felan. bunlardan biri sarabi buluyor tesadufen. iciyor himm cok lezzetli felan digerleri de icmeye basliyor hepsi kafayi buluyor sonra bilim adamlari alayi birbirine giriyor, her sey darma duman.
    *****************************SPOILER******************************************
    simdi burada da illuminati vs. knights dunya buyuk bir savasin icine girer, tum her sey darma duman bilimden anlayan kimse kalmaz. hatta kimdi hatirlamiyorum bir filozof sey demis 3. dunya savasi olur mu bilmem ama olursa taslarla sopalarla yapilacak sen de bayagi kinayeli bir cevap vermissin hosuma gitti gercekten.



    bu arada o söz Einstein'ın hocam. orjinali de şu şekilde: "3. Dünya Savaşı'nda hangi silahların kullanılacağını bilmiyorum ama 4. Dünya Savaşı'nda taş ve sopalar olacağını biliyorum."




  • Yakin gelecek icin evet turbo benzinli araclar avrupa piyasasina çare.


    Ama avrupali firmalarda gelecegin , elektrik ve hybrid'de oldugunu biliyor ve gelistiriyorlar.

    Turbo benzin ve dizel motorlar ile günü kurtariyorlar. Elektrik ve hybrid motorlar su an popüler olsaydi hicbi avrupa firmasi ayakta duramazdi. O yuzden downsizing dalgasiyla gecistiriyorlar ortami.

    Ozellikle Honda , toyota , mazda gibi firmalar günü kurtarmaya degil , gelecege yönelik yatirimlar yapiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Yakin gelecek icin evet turbo benzinli araclar avrupa piyasasina çare.


    Ama avrupali firmalarda gelecegin , elektrik ve hybrid'de oldugunu biliyor ve gelistiriyorlar.

    Turbo benzin ve dizel motorlar ile günü kurtariyorlar. Elektrik ve hybrid motorlar su an popüler olsaydi hicbi avrupa firmasi ayakta duramazdi. O yuzden downsizing dalgasiyla gecistiriyorlar ortami.

    Ozellikle Honda , toyota , mazda gibi firmalar günü kurtarmaya degil , gelecege yönelik yatirimlar yapiyorlar.

    elektrikli ve hybrid araçların ne yazık ki geleceğin araçları olacağını düşünmüyorum anıl hocam (uzun vadede).

    hybrid araçlar yakıt tüketimini bir şekilde azaltsa da yinede fosil yakıtlara muhtaçlar.

    elektrikli araçların önünde ise çok büyük engeller bulunmakta. piyasada ki bütün araçların elektrikli olduğunu bir düşünsenize. günümüzde kullanılan elektriğin büyük bir kısmını fosil yakıtlardan ve doğalgazdan üretirken böyle bir enerji ihtiyacı karısında, bu talep nasıl ve hangi kaynaklarla karşılanır acaba ?

    bu ihtiyacı karşılayacak alt yapı ne yazık ki yok. bu ihtiyacın karşılanabilmesi için tek çare şu anda nükleer santraller gibi görünüyor ama ona da dünya çapında alınan bir tavır ve olumsuz yönde yaklaşımlar mevcut. bu açık ve ihtiyacı karşılayabilecek yönde adımlar atılmaz ve yeni teknolojiler üretilmezse elektrikli araçların durumu fosil yakıtlı araçlardan çok daha kötü olacaktır.

    batarya sorunlarında bahsetmiyorum bile (malum bir devrim yaşanmadıkça kullanılabilitesi çok düşük).

    geleceğin enerji kaynağı olarak (araçlar için) en mantıklısı şu anda hidrojen gibi duruyor (malum, er yüzünde bol miktarda su var ). yinede bekleyip göreceğiz.




  • Alternatif yakıt seçenekleri elbette gelir ama petrol kadar ucuz olamayacağı kesin,petrol biterse hayat durur,Elektrikli kamyonların tonla elektrik tüketeceğini düşünürsek hayat çok pahalılaşacak,en fazla 30 yıl kaldı,bir 40-50 yıl sonra insanlar V8,V12 motorlara hayretle bakacak hatta Amerika'lılar haddi hesabı olmayan küfürler yiyecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Alternatif yakıt seçenekleri elbette gelir ama petrol kadar ucuz olamayacağı kesin,petrol biterse hayat durur,Elektrikli kamyonların tonla elektrik tüketeceğini düşünürsek hayat çok pahalılaşacak,en fazla 30 yıl kaldı,bir 40-50 yıl sonra insanlar V8,V12 motorlara hayretle bakacak hatta Amerika'lılar haddi hesabı olmayan küfürler yiyecekler.

    içimizi karartmayın hocam.

    belkide çok daha ucuza, çok daha verimli yolculuklar yapacağız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Alternatif yakıt seçenekleri elbette gelir ama petrol kadar ucuz olamayacağı kesin,petrol biterse hayat durur,Elektrikli kamyonların tonla elektrik tüketeceğini düşünürsek hayat çok pahalılaşacak,en fazla 30 yıl kaldı,bir 40-50 yıl sonra insanlar V8,V12 motorlara hayretle bakacak hatta Amerika'lılar haddi hesabı olmayan küfürler yiyecekler.

    içimizi karartmayın hocam.

    belkide çok daha ucuza, çok daha verimli yolculuklar yapacağız.


    Biraz karamsar yazmışım evet doğru,daha önümüzde 30 yıllık bir süreç var teknolojinin hızla geliştiği de aşikar ama birisinin söylediği gibi bazı markalar aşırı beslemeyle günü kurtarma derdindeler ve Honda gibi markaları da yerden yere vuruyorlar neymiş efendim Honda geri kafalıymış turbo kullanmıyormuş,adamlar suyla,alkolle çalışan otomobili ürettiler ve geliştiriyorlar da.




  • Gözümde hiç bir zaman en hakiki turbo üreticileri, azimli atmosferikçilerin yanına yaklaşamayacak benimle mezara gidecek bir düşünce tarzı, tecrübe bu.
    Her kim yapıyorsa Honda'ymış, Toyota'ymış, Ferrari'miş, Lotus'muş, Lamborghini'miş, AMG'miş diğerlerinden hep üstündür asıl yırtınan, çabalayan bunlardır hele birde işini iyi yapıyorlarsa. BMW'nin diğer basit zihniyete sürüklenmesine benim kadar küfreden yoktur. Bazı özeller turbosuz kalsaydı ama nerdee.
    Norm'ları öyle kastırıyorlar ki piyasanın gerçek zanaatkarları bundan sonra farklı değil beceriksiz olarak algılanacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    elektrikli ve hybrid araçların ne yazık ki geleceğin araçları olacağını düşünmüyorum.

    hybrid araçlar yakıt tüketimini bir şekilde azaltsa da yinede fosil yakıtlara muhtaçlar.
    .
    .
    elektrikli araçların önünde ise çok büyük engeller bulunmakta. piyasada ki bütün araçların elektrikli olduğunu bir düşünsenize. günümüzde kullanılan elektriğin büyük bir kısmını fosil yakıtlardan ve doğalgazdan üretirken böyle bir enerji ihtiyacı karısında, bu talep nasıl ve hangi kaynaklarla karşılanır acaba ?
    .
    .
    geleceğin enerji kaynağı olarak (araçlar için) en mantıklısı şu anda hidrojen gibi duruyor (malum, er yüzünde bol miktarda su var ). yinede bekleyip göreceğiz.


    Ben de tam bunu yazacaktım, ortalıkta sanki araçlarda tamamen elektriğe geçilince fosil yakıtlar ile işimiz bitecek gibi bir düşünce var.

    Elektriğin çoğu zaten yazdığınız gibi yine fosil yakıtlar kullanılarak üretiliyor.

    Tüm araçlar elektrikli olsa, elektrik ihtiyacını karşılayabilmek için eski içten yanmalı motor kullanan araçların yaktığı tüm yakıt -hatta daha da fazlası, çünkü bilirsiniz çevrim sayısı artıkça enerji kayıpları da artıyor- elektrik santrallerinde yakılıyor olacak. Tek getirisi şehirlerdeki egzos gazlarına bağlı hava kirliliği şehirlerin dışına taşınmış olur. Sonuç olarak çevre açısından dünya için değişen hiç bir şey olmayacak. Bu çapta bir ihtiyacın tamamını doğal kaynaklardan karşılamak ise imkansız. Çünkü felaket bir tüketim var. Ya fosil yakıt yakmaya devam edilecek, ya da nükleer seçeneğine yönelinecek, ki mevcut kullanan ülkeler de onu terketme eğilimde zaten.

    Bu nedenle elektrikli araç kullanıp da kendini çevreci sananlara ya da dünyayı kurtardıklarını düşünenlere içten içe gülüyorum.

    Petrol ve Doğalgaz mühendisiyim, çevremde "yakında elektrik gelecek, petrol bitecek, yandınız siz" muhabbetlerine de bayağı maruz kalıyorum
    Petrol sadece arabalarımızda kullandığımız yakıt değildir. Bir çok sanayi dalında çeşitli ürünleri kullanılan bir hammaddedir. Ama hammadde olarak değil de sadece yakıt olarak algılanıyor. Yakıt olarak kullanma devri bitse bile hammadde olarak üretimi ve kullanımı devam edecektir.

    Eğer ki çevreci bir çözüm aranıyorsa gelecek bence de elektrikte değil, hidrojende. Fakat onun da katedecek yolu çok, çevreci bir yöntemle üretimi, üretilen hidrojenin depolanması konularında daha bir fırın ekmek yenmesi gerekiyor.

    Son olarak; şu anda en kolay ve verimli olarak hidrojen üretilebilen kaynak Doğalgaz
    Kızgın buhar ile doğalgaz reaksiyona sokularak doğalgaz bileşiğindeki karbon atomları ile sudaki oksijen atomları CO2 oluşturuyor, hem doğalgazdaki hem de sudaki hidrojen serbest kalıyor. Bir taşla iki kuş. Fakat yine CO2 emisyonu oluşturuyorsunuz.

    Elektroliz yönteminde de pek bir fark yok. Hem veriminiz daha düşük, hem de sistemde kullanacağınız elektriği üretirken yine CO2 emisyonu oluşturuyorsunuz.

    Daha çevreci yöntemler de var fakat onlarla da yukarıdaki iki teknikteki hacimlerde üretim yapılamıyor.

    Kısacası ; yakın gelecekte insanlığın hidrokarbonlardan kurtuluşu yok

    "Sıfır emisyon" olayı ise henüz sadece hayalden ibaret. Bir taraftan kurtarmaya çalışırken diğer taraftan yine sera gazı üretiyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 4 Temmuz 2012; 9:51:37 >




  • az tükettikten sonra dizel hibrit olabilir, 1lt/100km değeri bence çok iyi! :)
  • Hybritten oteye gidilcegini dusunmuyorum. Daha dogrusu, icten yanmali motorlar kiyamete kadar bizimle olucak. Ama Hidrojen ama Bor bisiler alternatif olucak simdiki yakitlara ama sonucta bisiler atmosfere salinacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    elektrikli ve hybrid araçların ne yazık ki geleceğin araçları olacağını düşünmüyorum.

    hybrid araçlar yakıt tüketimini bir şekilde azaltsa da yinede fosil yakıtlara muhtaçlar.
    .
    .
    elektrikli araçların önünde ise çok büyük engeller bulunmakta. piyasada ki bütün araçların elektrikli olduğunu bir düşünsenize. günümüzde kullanılan elektriğin büyük bir kısmını fosil yakıtlardan ve doğalgazdan üretirken böyle bir enerji ihtiyacı karısında, bu talep nasıl ve hangi kaynaklarla karşılanır acaba ?
    .
    .
    geleceğin enerji kaynağı olarak (araçlar için) en mantıklısı şu anda hidrojen gibi duruyor (malum, er yüzünde bol miktarda su var ). yinede bekleyip göreceğiz.


    Ben de tam bunu yazacaktım, ortalıkta sanki araçlarda tamamen elektriğe geçilince fosil yakıtlar ile işimiz bitecek gibi bir düşünce var.

    Elektriğin çoğu zaten yazdığınız gibi yine fosil yakıtlar kullanılarak üretiliyor.

    Tüm araçlar elektrikli olsa, elektrik ihtiyacını karşılayabilmek için eski içten yanmalı motor kullanan araçların yaktığı tüm yakıt -hatta daha da fazlası, çünkü bilirsiniz çevrim sayısı artıkça enerji kayıpları da artıyor- elektrik santrallerinde yakılıyor olacak. Tek getirisi şehirlerdeki egzos gazlarına bağlı hava kirliliği şehirlerin dışına taşınmış olur. Sonuç olarak çevre açısından dünya için değişen hiç bir şey olmayacak. Bu çapta bir ihtiyacın tamamını doğal kaynaklardan karşılamak ise imkansız. Çünkü felaket bir tüketim var. Ya fosil yakıt yakmaya devam edilecek, ya da nükleer seçeneğine yönelinecek, ki mevcut kullanan ülkeler de onu terketme eğilimde zaten.

    Bu nedenle elektrikli araç kullanıp da kendini çevreci sananlara ya da dünyayı kurtardıklarını düşünenlere içten içe gülüyorum.

    Petrol ve Doğalgaz mühendisiyim, çevremde "yakında elektrik gelecek, petrol bitecek, yandınız siz" muhabbetlerine de bayağı maruz kalıyorum
    Petrol sadece arabalarımızda kullandığımız yakıt değildir. Bir çok sanayi dalında çeşitli ürünleri kullanılan bir hammaddedir. Ama hammadde olarak değil de sadece yakıt olarak algılanıyor. Yakıt olarak kullanma devri bitse bile hammadde olarak üretimi ve kullanımı devam edecektir.

    Eğer ki çevreci bir çözüm aranıyorsa gelecek bence de elektrikte değil, hidrojende. Fakat onun da katedecek yolu çok, çevreci bir yöntemle üretimi, üretilen hidrojenin depolanması konularında daha bir fırın ekmek yenmesi gerekiyor.

    Son olarak; şu anda en kolay ve verimli olarak hidrojen üretilebilen kaynak Doğalgaz
    Kızgın buhar ile doğalgaz reaksiyona sokularak doğalgaz bileşiğindeki karbon atomları ile sudaki oksijen atomları CO2 oluşturuyor, hem doğalgazdaki hem de sudaki hidrojen serbest kalıyor. Bir taşla iki kuş. Fakat yine CO2 emisyonu oluşturuyorsunuz.

    Elektroliz yönteminde de pek bir fark yok. Hem veriminiz daha düşük, hem de sistemde kullanacağınız elektriği üretirken yine CO2 emisyonu oluşturuyorsunuz.

    Daha çevreci yöntemler de var fakat onlarla da yukarıdaki iki teknikteki hacimlerde üretim yapılamıyor.

    Kısacası ; yakın gelecekte insanlığın hidrokarbonlardan kurtuluşu yok

    "Sıfır emisyon" olayı ise henüz sadece hayalden ibaret. Bir taraftan kurtarmaya çalışırken diğer taraftan yine sera gazı üretiyorsunuz.

    güzel bir yazı hocam. teşekkürler.

    aslında bir alternatif kaynak daha var. BİODİZEL. üretilmesi, dağıtımı, nakliyesi, kullanımı günümüz akaryakıtları kadar kolay.. günümüz dizel araçlarında yapılacak ufak değişiklikler ile motorlar tam uyumlu hale gelebiliyor.

    FAKAT...

    talep o kadar çok ki ne yazık ki bunu karşılayacak arz yok. okuduğum yazılarda ve izlediğim bazı belgesellerde bunun üzerinde bolca duruyorlar. bu kadar büyük bir ihtiyacın 10 birini karşılayabilmek için bile dünya üzerinde ki tarım alanlarının yüzde 50 sinden fazlasının kullanılması gerekiyor. bu rakam ise insanoğlunun kıtlık çekmesine ve toprak savaşlarının çıkmasına yeterli.

    yani günümüz teknolojisi ve ihtiyaçlarımız doğrultusunda her durumda petrole bağımlıyız. ve yeni teknolojiler bulunamaz ve üretilemez ise bu bağımlılığımız artarak devam edecek.

    umarım sonumuz bu videoda ki (film tadında belgesel. izlemenizi öneririm) gibi olmaz.

    ya petrol biterse !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    quote:

    Orijinalden alıntı: jovanovic

    Ya beyler o değil de dünya bor rezervlerinin tamamı Türkiye'deymiş ?

    konunun içinde geçen mesajlara göz attınız mı ?

    Elbette, neden ?

    nedeni sorunuzda gizli.

    Kinaye yaptım sadece... Bor ile ilgili iğrenç oyunlar olduğunu biliyoruz hepimiz...

    mesajınız arada kaynamış hocam.

    yanlış anlaşılma olmuş kusura bakmayın (ah şu tonlamalar... keşke yazıya da dökerken kolayca anlaşılabilsek )

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S0KRATES -- 5 Temmuz 2012; 23:55:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    mesajınız arada kaynamış hocam.

    yanlış anlaşılma olmuş kusura bakmayın (ah şu tonlamalar... keşke yazıya da dökerken kolayca anlaşılabilsek )

    edit:imla


    Önemli değil, haklısın hocam...
  • Dünyayı Nasıl Bir Gelecek Bekliyor? Bilim insanları ve fütüristlere göre 50 yıl sonra karşılaşacağımız sahneler bilim kurgu filmlerini aratmayacak. 50 yıl sonra bizi neler beklediğine dair yapılan tahminlere göre:
    - Birçok değişiklik otomobil sektöründe olacak!
    - Akıllı binalar gelecek!
    - Yazılım şirketleri dünyayı yönetecek!
    - Hukukçular daha az olacak!
    - Hastalık tespit eden uygulamalar olacak!
    Bu bağlamda; turbo beslemeli otomobil yerine elektrikli araçlar olacaktır.
    Daha fazlası ise:




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.