Şimdi Ara

GeForce: Gene mi Grafik Belleği Yönetimi Sorunu? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
393
Cevap
0
Favori
25.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    quote:

    Cod 4'de ise 6 ile 10 fps arası artış var


    Çok güzel. Gerçekten sevindim buna. AMD kullanıcıları iyi kare görmeyi fazlasıyla hak ediyor, bu kadar zamandan sonra. Yalnız, hangi değerden hangi değere çıktı?

    Bir de, AA açınca artış var mı CoD4'te (bunu üst düzey kart kullananlar da deneyebilir). Bu gözleminiz AA ile mi?

    CoD4'teki Radeon yavaşlığı AA açınca. Normâlde, AA yokken, CoD4'te 9600 GT'den iyi olan 3870, AA açınca birden geri düşüyordu, önceki sürücülerde.


    Sağol Fatih hocam


    Hocam ben bu ekran kartında önceden Aa açtığım zaman 7 8 fps'lerde geziyordu oyun ama şuan açtığımda 12 ile 15 fps arası ama bu ekran kartında ancak bu kadar olur.Aa kapalı full ayar açık 25'den aşağı düşmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hiper-Nova -- 7 Mart 2008; 17:12:12 >




  • Hocam bu arada oynadığım ayar 1440*900 çözünürlüğü düşürüp öyle deneyecem.Ss eklerim.
  • Çok güzel gelişme (oynanabilir değer olmaması mühim değil). Bir de 38xx - 2900 kullanıcılarını CoD 4 AA konusunda sorgulayayım ben. Bakalım, onlarda artmış mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 7 Mart 2008; 17:18:52 >
  • COD4 8Xaa açık 70*80fps de oynanıyor.
  • EĞER 8.3 İLE başarım artarsa ati de 8800gt lerden 3870 e mi geçecez
  • 9600 GT:

    700/1750/1998, yani fabrika çıkışı hızlarda, 174.16 WHQL ile, Crysis 1.2 üzerinde:


    1280x1024 - oyundan 4x AA - sürücüden 16x Af - XP "yüksek" + sunshafts modu:

    Bu sefer kasten fazla kastırdım. Liman haricindeki bölgeyi uzun uzun gezindim, lüzumsuz işler yaptım, sonra limana geldim ki, verilerin grafik belleğine atılması son derece düşük bir olasılık dahilinde olsun. Buna göre, oluşan yavaşlamalar hayli değişiyor çünkü.

    Bakalım, 9600 GT ne yapıyor:

    Alt - tab öncesi:
     GeForce: Gene mi Grafik Belleği Yönetimi Sorunu?
    10,2 kare

    Alt - tab sonrası:
     GeForce: Gene mi Grafik Belleği Yönetimi Sorunu?
    25,6 kare




    Bir şey not düşeyim: Bu seferki farkın çokluğuna şaşırmayın. Üstte bahsettiğim şekilde yaparak, gerçekten sistem belleğine atılmış bir yeri buldum. Resimde gördüğünüz yerin biraz sağına bakınca oyun aniden hızlanıyor, örneğin.

    Bu derece çok fark, diğer GeForce'lerde de olabilir, yani. Özel bir şey söz konusu değil.


    Bir de, iki görüntü biraz farklı. Hatta, çok farklı yahu. Durun, tekrar bakayım oraya.





    quote:

    COD4 8Xaa açık 70*80fps de oynanıyor.


    Bu net bir bilgi değil.

    Olmazsa, eskiden açılmış bir konu var, hortlatayım onu. TimeDemo vardı orada. Test ederiz.

    Yeni timedemo'lar da ekleriz. En iyisi böyle.


    quote:

    EĞER 8.3 İLE başarım artarsa ati de 8800gt lerden 3870 e mi geçecez


    3870 daha iyi hâle gelirse, hele bir de 512 MB 8800 kullanıyorsak, niye olmasın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 11 Mart 2008; 3:44:41 >




  • 1280x1024 çözünürlükte 4xAA, 16xAF High ayarlarda 10 FPS alan 9600GT, Alt-Tab sonrası 25 FPS mi alıyor

    Yani hâla var bu grafik belleği yönetim sorunu.

    Tuğer hocam, peki genel olarak 8800GT kadar iyimi 9600GT (çoğu sitedeki testlerdeki gibi ?). G80 GTS, G92 GTS ve 9600GT kullanmış biri olarak nasıl değerlendiriyorsun kartı?

    Birde elindeki kart bu mu?

     GeForce: Gene mi Grafik Belleği Yönetimi Sorunu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 7 Mart 2008; 22:11:26 >




  • Evet, kullandığım kart o.

    9600 GT'yi pek değerlendiremedim, fakat Crysis'te 700/1750/1998 hâliyle bu alt - tab için denerken başarımını da gözlemleyebildim tabii.

    Kesin olan şey: AA olsa bile (biliyorsunuz, bu durumda G92 8800'lerin sıkıntısı oluyor, band genişliği - rop yüzünden), 8800 GTS g92 hayli iyi bu karttan, Crysis'te.


    Üstteki denemede görüntü farklılığı neden oldu bilemiyorum. Ama, bir etkisi yok. Alt - tab öncesi sistem sürünüyordu.

    Başka bir yerde denedim aynı ayarlarda, fakat görüntü almadım. Orada, 11'den 18 gibi bir değere çıktı.



    Son olarak diyeceğimse: 1280 - 4x AA - 16x AF - XP yüksek ile 9600 GT'de bu oyun asla oynanmaz. O nedenle, daha gerçekçi ayarlarda da denemeliyim.

    Yine de, belleğin aynı şekilde çok etkilediğini görmüş olduk. İşin geleceği ne olur bilinmez. Ben olsam 3870 veya daha çok parayla 8800 GT 1 GB alırdım.


    9600 GT'yi daha kapsamlı denemeyi düşünüyorum. Kapsamlı veri sunmaya çalışırım, grafik belleği konusunda. Kartı daha bugün aldım, pek gözlemleyemedim.


    Merkezî işlemci ve sistem belleği hızını düşürerek denemeler yapabilirim. Öyle bir durumda, grafik belleği dolduğunda oluşan başarım kaybı daha fazla olabilir.

    Bu da, denemelerde kullandığım 6420 2.9 - 3.0'dan daha hızlı bir işlemci ve 811 MHz çift kanal 4-4-4-12-2T'den daha hızlı bellek kullananların biraz daha az kayıp yaşayacağı anlamına gelebilir. Özellikle sistem belleği hızı etkili olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 7 Mart 2008; 22:19:29 >




  • Optimizasyon dedikoduları hikaye gibi o halde?
  • Tuğer sen daha öncede 8800 gtlerin aslında 112 olan işlemci sayısını tam olarak kullanamadığını söylemiştin yanlış hatırlamıyorsam ve 9600 gt lerin ise 64 olan işlemci sayısını verimli kullandığını söylemiştin g92 8 serisi gt ve gtsler için bu tam olarak kullanılmayan işlemciler acaba nvidianın da physx firmasını alması ve bunun için süerücüler geliştireceğini söylemesi ile önem kazanmış olabilir mi?Verimli kullanılmayan işlemciler fizik işlemlerine tahsis edilip görsellik daha da arttırlımaz mı yani her şekilde 8 serisi değerine değer katamaz mı?

    Birde seni de uzman olarak görmek istiyoruz forumda testlerine güvenilen yegane insanlardansın
  • arkadaslar coktandır uzak kaldım foruma
    palit 7600gs sonic crysisi normal demi yoksa alcaktamı oynatır?
    yoksa ekran kartını degiştirmekmi gerek?
  • @[GameX]Bortu


    Yok, o konuda hiçbir şey diyemem.

    Crysis'te, site testlerinde de hayli fark vardı iki kart arasında. Başka oyunda denemedim zaten 9600'ü.


    Aslında, optimizenin etkisini anlamak çok zor. Anca, teorik testlerle olabilir, ama o da kesin bilgi vermez.

    Bunun en iyi yolu, 8800 GTS G92'yi 64 işlemci, 32 doku birimiyle çalıştırmak olabilirdi, fakat nvstrap Riva'da bir türlü çıkamadığı için onu da yapamıyorum.



    quote:

    Tuğer sen daha öncede 8800 gtlerin aslında 112 olan işlemci sayısını tam olarak kullanamadığını söylemiştin yanlış hatırlamıyorsam ve 9600 gt lerin ise 64 olan işlemci sayısını verimli kullandığını söylemiştin g92 8 serisi gt ve gtsler için bu tam olarak kullanılmayan işlemciler acaba nvidianın da physx firmasını alması ve bunun için süerücüler geliştireceğini söylemesi ile önem kazanmış olabilir mi?Verimli kullanılmayan işlemciler fizik işlemlerine tahsis edilip görsellik daha da arttırlımaz mı yani her şekilde 8 serisi değerine değer katamaz mı?

    Birde seni de uzman olarak görmek istiyoruz forumda testlerine güvenilen yegane insanlardansın


    Onu dememin sebebi, bellek band genişliği ve ROP yetersizliğiydi. Yani, 112 işlemciyi verimli kullanamamaktan kasıt, 112 işlemciden beklenecek sonucun verilmemesiydi. Oyuna, sahneye ve ayara bağlı olarak verebilir de.

    Yani, 112 işlemci etkisiz eleman gibi anlaşılmasın.


    Fizik meselesini bilemiyorum.


    Uzman, şu "ATI uzmanı" vs. mi? Yok, istemem onu.

    Birincisi, o kadar bilgi ve tecrübe birikimim yok. Kararlı bir bütçe ve donanım temin edecek bir çevre yok.

    İkincisi, o tür ayrımlar pek hoşuma gitmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 7 Mart 2008; 22:34:13 >




  • Ya aslında aklıma o phsyx olayıda takılıyor. Özellikle 9800gtx için. Bakınca kart özellik olarka 8800gts gibi ama boyutları büyük. E yine 512 mb ordanda +fiziksel eklentisi yok gibi. Acaba nvidia 9800gtxe fiziksel olarak phsyx donanımı ekleyip performansı ordan arttırmaya mı çalışmış diye içimden düşünmekteyim şu sıralar zaten. Öyle bir olay varsa 3dmark06 testlerine skor olarak yansımaması normal sanırım?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: [GameX]Bortu

    arkadaslar coktandır uzak kaldım foruma
    palit 7600gs sonic crysisi normal demi yoksa alcaktamı oynatır?
    yoksa ekran kartını degiştirmekmi gerek?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: atlasi


    quote:

    Orjinalden alıntı: [GameX]Bortu

    arkadaslar coktandır uzak kaldım foruma
    palit 7600gs sonic crysisi normal demi yoksa alcaktamı oynatır?
    yoksa ekran kartını degiştirmekmi gerek?



    büyük ihtimal düşük ya da bazı ayarlar "orta" çalıştırır.
    vistada ekran kartı belleğini riva tuner gösterse yardımcı olmaya çalışırdım göstermiyor başka program arıyorum.

    ****
    vidmemory wathcer buldum çalışmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GobliN -- 7 Mart 2008; 23:49:42 >
  • 9600 GT'nin başarımına, bir site testinden örnek:

    http://www.thgtr.com/graphic/20080226/images/bench6.png
    (9600 GT 174.12 beta, diğerleri 169.28 beta.)

    Gördüğünüz gibi, 4x AA açınca 8800 GT ile olan fark birden azalıyor. AA yokken ise, gayet büyük bir fark var (ayrıca, 3870 çok güzel başarım vermiş. Bu test, CT 8.2 WHQL ile üstelik).


    Nitekim, 1280x1024 - 0x AA - 16x AF'de:

    169.21 WHQL - Crysis 1.1 ile 8800 GTS G80 513/1188/1584'ün 25 kare, 8800 GTS G92 648/1620/1944'ün 36 kare aldığı bir sahnede, 174.16 WHQL - Crysis 1.2 ile 9600 GT 650/1600/1800 25 kare alıyor (evet, tarayıcı hızı 1600 MHz).

    Bu 9600 GT ile (650/1600/1800 için), 1280x1024 - 0x AA - 16x AF ile, XP "yüksek"te oynanır anca (bir de sunshafts yapılabilir). 2x AA falan kesinlikle açılmaz (bunları, grafik belleği etkisinden bağımsız düşünerek söylüyorum. 1 GB - 2 GB 9600 GT için de geçerli, dediklerim). Bana kalsa, 1024x768'de oynanır, ama hız aşırtılınca 1280x1024'ü toparlar gibi görünüyor.


    ---

    9600 GT'nin fan hızını ayarlama şansımız yok galiba? nVidia, 9600 GT'de bir kötülük yapmış sanırım, öyle duydum.

    Palit Sonic'in fanı da (belki tüm 9600'ler), sürücüyü kurmayınca sürekli %100 çalışıyor. Sürücü kurulunca da, XP'nin başlangıç ekranına (başka deyişle, sürücü etkin hâle gelene) kadar hep %100 çalışıyor. İlginç. 8800'lere alıştım, ondan garip geliyor galiba.

    -----

    Bu kart, 8800 GTS G80 512 MB galiba

    TR Legend 1.2'de, 1280x1024 - 4x AA - 16x AF ile düz G92 GTS'nin 69, düz G80 GTS'nin tahminimce 49 civarı kare vereceği yerde, düz 9600 GT 51 - 52 kare veriyor.

    Yalnız, dikkat çeken şu: Düz 9600 GT'nin ROP ve TAU harici, belirleyici teorik özellikleri, düz G80 GTS'den kötü. Buna rağmen, rahatlıkla baş ediyor.

    Tabii, buradan G94'ün özel olarak optimizeli gelmesiyle bağlantılı bir sonuç çıkarmamalıyız. Zira, G84'te bile G80'de olmayan optimizeler vardı. Tarayıcıları G80'den daha verimliydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 8 Mart 2008; 2:38:38 >




  • tuğer hocam hala nvidia ile cebelleşiyosun şu ram konuısunda 9600gt ile de denedin onun yerine bir ati alsan da bizimle paylaşsan şuı deneyimlerini
  • arkadaslar ben palit 8800gt 1gb ile palit 8800gt sonic 512mb arasında kaldım ekranım 20 inc
    simdi bu konuya yazdıgıma gore 1gb olanı almamı onereceksizin
    fakat sole soleyim ben yukarda yazılan sorundan gercekten bisi anlamadım
    bana kısa ve öz bi acıklama yaparmsınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egos_108

    arkadaslar ben palit 8800gt 1gb ile palit 8800gt sonic 512mb arasında kaldım ekranım 20 inc
    simdi bu konuya yazdıgıma gore 1gb olanı almamı onereceksizin
    fakat sole soleyim ben yukarda yazılan sorundan gercekten bisi anlamadım
    bana kısa ve öz bi acıklama yaparmsınız?


    Olay kısaca şöyle;

    Güncel oyunların bazıları (başta Crysis) günümüz high-end kartları ile 1280x1024 çözünürlükte en yüksek grafik ayarlarında (High, Ultra High) 4xAA, 16xAF açıkken bazı sahnelerde 600 küsür MB grafik belleği kullanıyor. Tabi bizimde elimizdeki 512 MB kartımızın belleği bu durumda doluyor ve oyun yavaşlama yapıyor (FPS kaybı yaşıyoruz yani). Hatta 768 MB 8800GTX ile bile belleği doldurup oyunu yavaşlatmayı başaranlar var :) Bu durumda Alt-Tab yaparsak ekran kartımızın grafik belleği boşalıyor ve oyuna tekrar döndüğümüzde eski hızı kazanıyoruz, tabi oyunun ortasında böyle birşey oyunun tüm keyfini kaçırıyor bizlere.

    Tuğer hocam Nvidia kartlardaki bu bellek yönetimini yukarıdaki ve ilk sayfadaki detaylı testlerinde anlattı zaten. Hatta testleri için 3 ayrı kartı kullandı; 320MB 8800GTS, 512MB 8800GTS ve 512MB 9600GT. Ve bu kartların hepsinde aynı olayı gözlemledi ve bizlere sundu.

    Şimdi senin 1GB 8800GT alman en mantıklısı olur. Şimdiki oyunlar bile bazı sahnelerde 600 MB ve üzeri grafik belleği kullanmaya başlamışken yeni gelecek oyunların ne kadar kullanacağını şimdiden tahmin edebiliriz. Hatta sırf bu bellek miktarı yüzünden (ve bu bellek miktarının kullanımı) 512MB bellekle gelmesi gündemde olan 9800GTX 'in bile güncel oyunlarda yavaşlama yapabileceğini şimdiden tahmin edebiliyoruz. Tabi Nvidia yeni nesil kartlarında bu grafik belleği yönetimini elden geçirirse böyle bir sorun olmayadabilir.

    Senin monitöründe zaten 20" ise 1GB 8800GT en iyi seçim olacaktır. 20" Widescreen bir monitörde 1680x1050 çözünürlükte full ayarlarda grafik belleğinin daha çabuk dolacağınıda göz önüne alırsak ve 1GB grafik belleğininde şu an herhangi bir oyun tarafından kullanılmadığını düşünürsek 1GB kart en iyi seçim olur. Palit 8800GT Super 1GB iyi seçim olabilir mesela. Birazda oc ile Palit'in Sonic veya Zotac'ın AMP serisi kartlarındaki gibi yüksek saat hızlarına ulaştığın zaman sorun yaşayacağın oyun olmaz şimdilik.

    Tuğer hocamın testlerinide incelediğinde olayı tam manasıyla anlayabilirsin zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 10 Mart 2008; 23:57:06 >




  • tuğer üstadın detaylı incelemesine bakınca büyük cöz lerde bu nvidia kartlar resmen bitik demektir hadi 1280de cyrsisde 5-10dk da bellek doluyor ama büyük cöz te 2-3dk da bi windows a sonra oyuna dönmek kartı rahatlatır sanırım
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.