Şimdi Ara

Geçiş Hakkı Kimin?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
16.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Resimde görülen adada araçlar seyretmektedir. A ve B aracı C yönüne doğru yok almaktadır. Burada geçiş hakkı kimindir... A aracının diye biliyorum... Doğrumu

     Geçiş Hakkı Kimin?


     Geçiş Hakkı Kimin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Loading -- 25 Temmuz 2009; 19:31:04 >



  • kavşaklarda öncelik düz gidenlerindir.
    geçiş hakkı b dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volyas

    kavşaklarda öncelik düz gidenlerindir.
    geçiş hakkı b dir.

    Sağdan gelenin diye biliyorum ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loading


    quote:

    Orijinalden alıntı: volyas

    kavşaklarda öncelik düz gidenlerindir.
    geçiş hakkı b dir.

    Sağdan gelenin diye biliyorum ama

    gösterdiginiz dönel kavşak ise dönel kavşağa ilk kim girerse onundur.
    ikinci olarak iki arac da düz gidecekse sağdakinin hakkıdır.üçüncüsü ise dönecekse düz gidene öncelik vardır.
  • Türkiye şartlarında yol hakkı kafayı çıkaranındır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerkolik12

    Türkiye şartlarında yol hakkı kafayı çıkaranındır

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loading


    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerkolik12

    Türkiye şartlarında yol hakkı kafayı çıkaranındır



  • Çizim eksik gibi geldi. Büyük dönel kavşaklar daha girintili çıkıntılı olur. Aracı yavaşlatmak gerekir. Ben de, kavşakta karşılaşan araçların birbirine yol vermesi gerekir diye düşünüyorum. Yani kavşakta olan önceliklidir.

    Ama bu çizimdeki gibi bir durumda "sağdan gelene yol ver" kuralı geliyor aklıma...

    O değil de, çok önce böyle büyük bir kavşakta iki araç birbirine "dokunmuş". Basitçe çözülebilecekken polis falan gelmiş. Oradan yaya olarak geçerken tartışmaya yaklaşıp dinledim. Polis diğer sürücüye sertçe sitem ediyordu, "E kardeşim, yol veriversen ne olur sanki yahu? Az bas frene geçsin tabakhaneye mi yetişiyorsun! Tööbe töbe..." şeklinde... :)
  • söz konusu kavşakta ışıklı işaret cihazı ve aksini gösterir bir trafik işaret levhası olmadığından, taşıt yolu kollarının bir birine eşit olduğu görüldüğünden söz konusu kavşak kontrolsüz bir kavşaktır.bu gibi kontrolsüz kavşaklarda motorsuz araçları kullananlar motorlu araçlara LTT ve iş makinaları bütün motorlu araçlara soldan akan trafik sagdan akan trafige ilk geçiş hakkını vermesi gerektiğinden ( A ) aracın geçih hakkına sahip olduğu görülmektedir. arkadaşların yorumlarında belirtiği sola dönen araçlar düz giden araçlara ilk geçiş hakkını vermelidir kuralı ise aynı taşıt yolu üzerinde bulunması durumunda geçerlidir,örnek ( B )aracın karşısında yani ( c ) yolunda bir aracın sola dönmesi durumunda bu kural geçerlidir.çapraz taşıt yolu kollarında bulunan araçlar taşıt yolu kollarının eşit olması durumunda ve yolun üstünlüğü olmadığı durumlarda her zaman sagdan akan trafiğe araçların cinsine göre ilk geçiş hakkı tanınır.




  • Edit: Harfleri hatalı yazmışım, düzelttim.

    - A'nın çıktığı yol tali yol ise, geçiş üstünlüğü B'nindir.

    - 4 yol da eşitse, sağdan gelenin, yani A'nın geçiş üstünlüğü vardır.

    - Ortada göbek varsa, yani dönel kavşaksa, kavşak içerisinde dönmeye başlamış olana yol verilir. Yani B aracı A aracı göbeğe gelmiş ve dönmeye başlamışsa A'ya yol verir. B aracı önce gelip göbeğe girip dönmeye başlamışsa, A aracı yol verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 7 Aralık 2011; 9:54:09 >
  • ormancı kardeşim yanılıyorsun,ben trafik zabıta amiriyim,trafik ve çevre bilgisi ögretmeniyim,trafik uzmanıyım,aynı zamanda motor ve araç tekniği ögretmeniyim.2918 sayılı karayolları trafik yönetmeliğinin 109 maddesi açık ve net bir şekilde ifade edilmektedir.birinci hata geçiş üstünlüğü degil geçiş hakkı veya geçiş önceliği denir,geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ambulans,itfaiye genel zabıta,trafik zabıtası araçları için geçerlidir.ikinci hata taşıt yolu kolları eşitse her zaman sagdan akan trafige geçiş hakkı tanınır bu durumda ( B) aracı degil ( A ) aracı geçiş hakkına sahiptir.yani sürücü her zaman sagında bulunan araca ilk geçiş hakkını vermelidir.
  • Harfleri karıştırmışım, özür dilerim

    Peki ortada göbeğin bulunduğu durumda da mı sağdan gelene yol verilecek?
    Avrupa vs. dahil olmak üzere bildiğim kadarıyla göbeğe girmiş ve dönüşe başlamış araca, yani "içerideki" araca yol veriliyor.
    Bizde de böyle değil midir?

    Biraz önce baktım, evet böyleymiş;
    Bahsettiğiniz 109.maddenin içerisinde "b)Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
    ..........
    6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara............
    ...........yol verilir"
    deniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 7 Aralık 2011; 9:54:27 >
  • merhaba... kavşaktaki durumu degerlendirdiğimizde kontrolsüz bir kavşak olduğundan soldaki sagdan akan trafige ilk geçiş hakkını vermelidir, şeklilde araçların durduğu pozisyona göre ( b )araç dönel kavşak adası içinde olmadığından dolayı sagdan akan trafige yani ( A ) araca ilk geçiş hakkını vermelidir. dönel kavşak adası içinde bulunan araçlar ilk geçiş hakkına sahiptir dogru,109 Maddenin ( c ) bendine göre işlem yapılır burda. (b ) aracı kavşaga girmeden ilk önce yayalara daha sonra sagında bulunan ( A ) araca yol vermelidir.dönel kavşak adası içinde olmuş olsaydı ilk geçiş hakkı ( B ) aracın olurdu, ancak olay kaza ile sonuçlanması durumunda dogrultu ve manevraları belirleyen kurallara bakılır, birde araçların çarpma şekli göz önünde bulundurulur.ülkemizde bu tarz kontrolsüz kavşak kalmadı gibi, ancak mücavir alan içinde belediyelerin hatası veya eksigi oldugundan caddelerde bu gibi sorunlarla karşılaşabiliriz.




  • Ambulans polis vs olmadığı durumda

    Kontrolsüz kavşaklarda geçiş hakkı

    Kamyon, kamyonet, kasalı, özetle kaza anında minimum hasar alacak ve veya karşı tarafa çok daha büyük hasar verecek aracındır, akabinde kimin aracı daha hurdaysa geçiş hakkı ona aittir.

    Defalarca test edilmiştir.

    Ha kanun da yeri vardır, lakin denetimi yapılmayan kanun, sadece sınavlarda geçerlidir.
  • delifişek merhaba, senin yorumun düz ve eğimsiz daralan yol kesimlerinde uygulanır, düz ve eğimsiz daralan bir yol kesiminde aksini gösterir bir işaret yoksa, her zaman büyük araç küçük araca yani motorsuz araçlar motorlu araçlara,otomobil-minibüs-kamyonet-otobüs-kamyon-arazi taşıtı-lastik tekerlekli traktör-iş makinaları kendilerinden bir öncekilere ilk geçiş hakkını vermelidir.tehlikeli egimli bir yol kesiminde ise inen araç sürücüleri cinsi ne olursa olsun çıkan araç sürücülerine ilk geçiş hakkını vermelidir.düz ve eğisiz daralan bir yol kesiminde karşıdan gelene yol ver ve önceliği olan yön levhası var sa bu levhaların anlamına göre hareket edilir.
  • Kavşaklarda geçiş üstünlüğü ticari araç kullanıcılarının ve minibüs şoförlerinindir. Sıkıysa önce geçin.
  • benim bildiğim kadarı ile eşit durumda yani kontrolsüz kavşaklarda dönen düz gidene yol vermek durumunda. bu sağdakine yol verilir iki araçda dönüyorsa ya da düz gidiyorsa geçerli.

    yani geçiş hakkı b aracının.
    bakınız 8 numaralı madde
    http://www.corluehliyet.com/karayollari.php



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 13 Aralık 2012; 22:11:51 >
  • İki yolda aynı geçiş üstünlüğüne sahipse yani iki yol da ana yol ise kavşağa giren araçlardan sag taraftaki her zaman geçiş üstünlüğüne sahiptir. Donüyor olması veya düz gitmesi geçiş üstünlüğünü değiştirmez. Ehliyet Sınavları'nda cok çıkan bir soru şeklidir. Ehliyeti aldıktan sonra kuralları unutmussunuz anlaşılan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İki yolda aynı geçiş üstünlüğüne sahipse yani iki yol da ana yol ise kavşağa giren araçlardan sag taraftaki her zaman geçiş üstünlüğüne sahiptir. Donüyor olması veya düz gitmesi geçiş üstünlüğünü değiştirmez. Ehliyet Sınavları'nda cok çıkan bir soru şeklidir. Ehliyeti aldıktan sonra kuralları unutmussunuz anlaşılan

    hocam soldan gelenin önceliği var sola bakmadan girilirse çarpışma olur
    ayrıca kavşaktaki aracın önceliği var

    Madde 109 - Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak,dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
    1) Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
    2) Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
    3) Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler, bu yoldan geçen araçlara,
    4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,
    5) Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,
    6) Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,
    7) Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    8) Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirtilmemiş ise;
    1) Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
    2) Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
    3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
    4) Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara,varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,
    d) Kavşağa gelen sürücüler, kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,
    geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
    e) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.
    f) Görevli kişi veya ışıklı trafik işareti ile yönetilen kavşaklarda,sürücüler kavşağı en kısa zamanda geçmek zorundadırlar. Sürücülerin, gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları, araçtan inmeleri, yolcu indirmeleri ve bindirmeleri veya araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.
    g) Aksine bir trafik işareti olmadıkça, bütün kavşaklarda araçlar,ray üzerinde hareket eden taşıtlara geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

    Gelen Trafikle Karşılaşmada Geçiş Kolaylığı Sağlama :
    Madde 106 - Araç sürücüleri;
    a) İki yönlü trafiğin kullanıldığı yollarda; karşı yönden gelen araçların hareketini zorlaştıran bir durum varsa, geçişi kolaylaştırmak için yer ayırmak, aracını sağ kenara yanaştırmak, gerekli hallerde sağa yanaşıp durmak,
    b) Fazla eğimli yollarda karşılaşma hallerinde; çıkan araç için geçiş güç veya mümkün değilse, güvenli geçişi sağlamak üzere, inen araçlar, varsa önceden sığınma cebine girmek, sığınma cebi yoksa sağ kenara yanaşıp durmak,çıkan araç için manevra imkanı bulunmadığının açıkça anlaşılması hallerin dede geri gitmek,
    c) Taşıt yolunun dar olduğu yerlerde aksini gösteren bir trafik işareti yoksa;
    1) Motorsuz araçları sürenler motorlu araçlara,
    2) Otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makinelerini sürenler yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere,
    geçiş hakkı vermek suretiyle geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.
    Sürücülerin eğimli bir yolda, motorun çalışmasını durdurup, vitesi boşa alarak araç sürmeleri yasaktır. İniş eğilimli yollar, çıkışta kullanılacak vitesle inilmelidir.

    Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar :
    Madde 141 - Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ile bunların sürülmesi hakkında uygulanacak esas, usul ve kurallar aşağıda gösterilmiştir.
    a) Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar;
    1) Yaralı veya acil hastaların taşınması ve bunlara ilk ve acil yardımın yapılması için kullanılan cankurtaran ve özel amaçlı taşıtlarla, yaralı ve acil hasta taşıyan diğer araçlar,
    2) İtfaiye araçları ile benzeri acil müdahale araçları,
    3) Sanık veya suçluları takip eden veya genel güvenlik ve asayiş için olay yerine giden zabıta araçları,
    4) Trafik güvenliğini koruma veya trafik kazasına el koyma amacıyla olay veya kaza yerine giden trafik hizmetlerine ait araçlar,
    5) Yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşa ait kar ve buz mücadelesi çalışmalarında görevli araçlar,
    6) Sadece alarm sırasında olmak üzere sivil savunma hizmetlerine ait araçlar,
    7) Hizmetin devamı süresince koruma araçları ile korunan araçlar,

    b) Sürülmelerine ilişkin esas ve kurallar;
    1) Bu araçlar, görev halinde iken geçiş üstünlüğü hakkına sahiptir.
    Bu hak, halkın can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak, ışıklı ve sesli uyarı işaretlerini bir arada vermek şartı ile kullanılır.
    2) Bu araçlar, hizmetin yerine getirilmesini sağlamak amacına uygun olması şartıyla, Karayolları Trafik Kanunu ve bu Yönetmelikte gösterilen trafik kısıtlamalarına ve yasaklarına bağlı değildir.
    3) Bu araçların biri birileri ile karşılaşmalarında; geçiş üstünlüğü ile kavşaklarda ilk geçiş hakkı, bu maddenin (a) bendinde belirtilen öncelik sırası esas alınarak kullanılır.
    4) Bu araçların görev hali dışında geçiş üstünlüğü işaret ve hakkını kullanmaları yasaktır.
    c) Geçiş üstünlüğü hakkının kullanılması esasları;
    Özel amaçlı taşıtlardan cankurtaran ve itfaiye araçları ile emniyet ve asayiş hizmetlerinde kullanılan, boyama şekilleri ve ayırım işaretleriyle tanınan geçiş üstünlüğüne sahip oldukları açıkça belli olan araçlar dışındaki ayırım işareti bulunmayan ancak, geçiş üstünlüğüne sahip olan diğer araçlardan,
    1) Geçiş üstünlüğü hakkını kullanması gereken güvenlik ve asayiş hizmetlerinde kullanılanlar gerektiğinde derhal söktürülüp takılabilen ışıklı ihbar işareti ve devamlı olarak da görülmeyen kısımlarda sesli ihbar işareti bulundurmak zorundadır.
    2) Cankurtaran dışında, yaralı ve acil hasta taşıyan ve geçiş üstünlüğüne sahip oldukları ayırım işaretiyle belirlenmemiş olan araçlar geçiş üstünlüğü hakkını, gereksiz olmamak şartı ile kendilerine taşıt yolu üzerinde yer açılmasını sağlamak üzere yeterli şekilde ses cihazlarını ve ışıklı işaretlerini kullanarak, gerektiğinde el ve kol işareti yaparak, karayolunu kullananları uyarmak suretiyle kullanılır.Bu hakkı gereksiz yere kullananlar hakkında Karayolları Trafik Kanununa göre işlem yapılmakla birlikte Türk Ceza Kanunu hükümleri de uygulanır.
    d) Geçiş üstünlüğü olan araçların uyarı işaretleri;
    1) Işıklı uyarı işareti
    Cankurtaran araçlarında, trafik ve genel zabıtaya ait araçlarda mavi-kırmızı veya mavi, Karayolları Genel Müdürlüğünün sadece trafik hizmetlerine tahsis edilen araçlarında mavi, itfaiye ve sivil savunma araçlarında kırmızı renk ve ışık veren ve normal hava şartlarında 150 metreden görülebilen,dönerli veya aralıklı yanıp sönen lambalı cihazlardır.
    2) Sesli uyarı işareti
    Araçların üzerinde veya görülmeyen kısımlarında bulunan canavar düdüğü,siren veya çan gibi en az 150 metreden duyulabilecek şekilde ses çıkaran cihazlardır.
    Sesler, sivil savunma araçlarında devamlı aynı notadan, diğerlerinde değişik notaların seslendirilmesi şeklindedir.
    3) Cankurtaran dışında, yaralı ve acil hasta taşıyan araçların bu amaçla kullanılacak ses ışık cihazları hakkında bu maddenin (c) bendinin ikinci alt bendi hükümleri uygulanır.

    Geçiş Üstünlüğü Bulunan Araçların İşaretini Alan Araç Sürücülerinin Uyacağı Kurallar :
    Madde 142 - Geçiş üstünlüğü bulunan bir aracın duyulur veya görünür bir işaretini alan ve araç sürücüleri bu araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak, gerekiyorsa durmak ve bu araçlar tarafından tamamen geçilinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler.
    Bir kavşakta iken böyle bir işaret alan araç sürücüleri derhal kavşağı boşaltmak ve gerekiyorsa emniyetli bir mesafe uzaklaştıktan sonra geçişi engellemeyecek şekilde durmak ve geçiş üstünlüğüne haiz araçlar tamamen geçinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler.
    Gördükleri Hizmet Bakımından Özel Hükümler Uygulanacak Araçlar:
    Madde 143 - Karayolu yapısı ile kentsel yapının yapım, onarım, bakım ve işletilmesi ve karayolunun temizlenmesi işlerinde kullanılan araçlar,kurtarıcı araçlar, ağırlık ve boyutları bakımından özel izinle karayoluna çıkan ve bunlara eskort luk eden araçlar hakkında aşağıda gösterilen hükümler uygulanır.
    a) Bu araçların üstlerinde sarı renkli uyarı işareti bulunur. Bu işaret geçiş üstünlüğü hakkı vermez.
    Sarı renkli ışıklı uyarı işareti sadece bu araçların kendilerini belli etmeleri, tehlikesizce sürülmeleri ve karayolunu kullananların uyarılması amacı ile kullanılır.
    b) Bu araçların, kesin bir mecburiyet olmadıkça trafik akımının az olduğu yer, süre ve zamanları içinde çalıştırılmasına özen gösterilir.
    Yayalar :
    Madde 138 - Yayaların uyacakları kurallar aşağıda belirtilmiştir.
    a) Yayalar taşıt yolu bitişiğinde veya yakınında yaya yolu, banket veya alan varsa buralardan yürümek, her iki tarafında banket bulunan ve kullanılabilir durumda olan yollarda kendi gidiş yönüne göre sol bankette yürümek zorundadırlar.Ancak;
    1) Diğer yayalar için ciddi rahatsızlık ve tehlike verecek boyut veya biçimde eşya iten veya taşıyan kişiler, taşıt yolunun en sağ şeridinde mümkün olan en az kısmı işgal etmek, araçların ilerlemelerine engel olmamak,çarpmayı önleyici ve uyarıcı tedbirleri almak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
    2) Bir yetkili veya görevli yönetiminde düzenli şekilde yürüyen yaya kafileleri taşıt yolunun en sağ şeridinden fazla kısmını işgal etmemek,gece ve gündüz görüşün az olduğu hallerde imkan oranında tek sıra halinde yürümek, araçların hareketlerini engellememek ve güçleştirmemek, çarpmayı önleyici ve uyarıcı tedbirleri almak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
    3) Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya mevcut bulunmaması halinde, bisiklet yolu varsa bisiklet trafiğine engel olmak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
    4) Her iki tarafında yaya yolu ve banket bulunmayan veya kullanılır durumda olmayan iki yönlü yollarda yaya kafileleri taşıt yolunun sağ kenarında diğer yayalar gidişlerine göre taşıt yolunun sol kenarında yürümek zorundadırlar.

    b) Karşıdan karşıya geçişler;
    Taşıt yolunun karşı tarafına geçmek isteyen yayalar, taşıt yolunu yaya ve okul geçidiyle kavşak giriş ve çıkışlarından geçmek zorundadırlar.
    1) Yaya ve okul geçitlerinin bulunduğu yerlerde yayalar için ışıklı işaret varsa bu işaretlere uymak,
    2) Geçitte yayalar için ışıklı işaret yoksa ve geçit sadece taşıt trafiği ışıklı işareti veya yetkili kişi tarafından yönetiliyorsa, geçecekleri doğrultu açıldıktan sonra taşıt yoluna girmek,
    3) Işıklı işaret veya yetkili kişilerin bulunmadığı geçitlerde veya kavşaklarda güvenlikleri açısından yaklaşan araçların uzaklık ve hızını göz önüne alarak uygun zamanda geçmek,zorundadırlar.
    Ancak, 100 metre kadar mesafede yaya geçidi, okul geçidi veya kavşak bulunmayan yerlerde yayalar, taşıt trafiği için bir zorluk veya engel yaratmamak şartıyla ve yoldan gelen taşıtların uzaklık ve hızını kontrol ederek kendi güvenliklerini sağladıktan sonra en kısa doğrultuda ve en kısa zamanda taşıt yolunu geçebilirler.
    Yollarda güvenli geçiş, önce sola sonra sağa bakılarak sakınca yoksa taşıt yoluna girmek, geçiş sırasında sola ve sağa bakılarak yürüyüşe devam etmek, taşıt yoluna girmeden güvenle duramayacak kadar yaklaşmış taşıtlar varsa ilk geçiş hakkını onlara verip geçişlerini beklemek suretiyle yapılır.
    Yayalar için özel olarak yapılmış alt veya üst geçit, yaya köprüsü veya yaya tüneli gibi tesisler varsa yayalar buralardan yararlanmak zorundadırlar.
    c) Yaya yolu bulunmayan yollarda yürümek zorunda kalan yayalar,araç sürücülerine karşı görünürlüklerini sağlamak, can güvenliklerini daha olumlu yönde artırmaları için alaca karanlık ve gece karanlığında üzerlerinde reflektif aksesuar bulundurmak, uyarıcı açık renk elbise giymek veya ışık taşımak gibi tedbirleri almak zorundadırlar.
    d) Yaya yollarında, geçitlerde veya mecburi hallerde taşıt yolu üzerinde bulunan yayaların, trafiği engelleyecek, tehlikeye düşürecek davranışlarda bulunmaları, dikkatsiz hareket etmeleri, oynamaları veya bu yerleri saygısızca kullanmaları yasaktır.




  • gecis hakkı b aracınındır.
    b aracı dogrusal bir hareket ıcerisinde trafik akısını etkilemiyor
    a aracı yon değiştiricek b aracının gecmesini beklemeli...
    yanlış mı?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.