Şimdi Ara

Gece çekimi yapamıyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nikon d3100 kullaniyorum 2.5 senedir. Ama bu zamana kadar hep gunduz cekimi yaptim yani hic gece cekimine ihtiyacim olmadi cunku okudugum bolum zor oldugu icin zateb sadece yazin tam anlamiyla fotograf cekiyorum hobi olarak. Gece cekimi nasil yapacagim flassiz hep tutukluk yapiyor makine. Lutfen yardim edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • hocam makine tutukluk falan yapmıyor.

    ışıksız ortamda, flaş da kullanmadan çekim yapmaya kalktığında, sensör üzerine yeterince ışık düşebilmesi için perde mekanizmasının saniyelerce (muhtemelen 15-20-30 saniye gibi) açık kalması gerekiyor. ve sen bu durumu tutukluk olarak algılıyorsun diye düşünüyorum.

    makinende sorun yok, kısaca. senin fotoğraf konusunda teknik bilgini artırmaya ihtiyacın var.

    çok basit bir reçete sana.

    makineni A moduna getir.

    ISO değerini 100yap.

    balkona çık, masanın üzerine kitap koy 2-3 tane. üzerine de makineyi koy. sokak ışıklarını görecek şekilde konumlandır makineyi.

    sonra da, kitapların üzerinde duran makinenin deklanşörüne çok hafifçe bas. netleme sesini duy. sonra da makineyi sarsmadan, tam bas. çekim başlar.

    çekim bitip, arka ekranda fotoğrafı görene kadar bekle.



    çok zor değil.

    tüm bunlardan sonra da pozlama konusunu araştır öğren. pozlamayı öğrendikten sonra da gece fotoğrafçılığı, uzun pozlama konularını araştır. bir de hafif, uygun fiyatlı bir tripod edin bir aradan. işine yarar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpug

    hocam makine tutukluk falan yapmıyor.

    ışıksız ortamda, flaş da kullanmadan çekim yapmaya kalktığında, sensör üzerine yeterince ışık düşebilmesi için perde mekanizmasının saniyelerce (muhtemelen 15-20-30 saniye gibi) açık kalması gerekiyor. ve sen bu durumu tutukluk olarak algılıyorsun diye düşünüyorum.

    makinende sorun yok, kısaca. senin fotoğraf konusunda teknik bilgini artırmaya ihtiyacın var.

    çok basit bir reçete sana.

    makineni A moduna getir.

    ISO değerini 100yap.

    balkona çık, masanın üzerine kitap koy 2-3 tane. üzerine de makineyi koy. sokak ışıklarını görecek şekilde konumlandır makineyi.

    sonra da, kitapların üzerinde duran makinenin deklanşörüne çok hafifçe bas. netleme sesini duy. sonra da makineyi sarsmadan, tam bas. çekim başlar.

    çekim bitip, arka ekranda fotoğrafı görene kadar bekle.



    çok zor değil.

    tüm bunlardan sonra da pozlama konusunu araştır öğren. pozlamayı öğrendikten sonra da gece fotoğrafçılığı, uzun pozlama konularını araştır. bir de hafif, uygun fiyatlı bir tripod edin bir aradan. işine yarar.

    Cok ama cok tesekkur ederim. tripod var. Evet teknik bilgim yok nereden ogrenebilirim acaba yardimci olur musunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tripotsuz uzaktan kumandasız iyi sonuç almak cidden zor kendi flaşını patlatırsan bu sefer ön kadraj karanlık olurken arkadaki objeler ışıkları görünüyor bir şeye benzemiyor pozlama telafisini artır +4 +5 ile çekimlerde iso 400 falan bişeyler ortaya çıkıyor ama yinede tirpot şart 4 aydır uğraşıyorum 15sn pozlama da bile eğer bir doğa resmi değilse sonuç başarısız kafa flaşı şart ben beceremiyorum açıkçası araştırdım dsrl makinalarda gece çekimi cidden profesyonel iş
  • Karanlıkta makineler özellikle netlemeyi çok zor yapıyor ve yapsa da zaten fotoğraf karanlık çıkıyor. Bunun sebebi de belirttiğim gibi ışığın az gelmesi. Işığı arttırmanın da üç yöntemi var.

    1- Diyaframı açmak(f değerini kısmak, lensle alakalı bir durum. Kit lenslerde en düşük 3,5 oluyor sanırım) Diyafram değerini düşünmek daha fazla ışık almayı sağlar, ve arka plan bulanıklığını arttırır. Çekim süresine vs. bir etkisi olmaz.

    2-Enstantane değerini düşürmek. Enstantane değeri perdenin ne kadar süre açık kalacağıdır. Değeri sayı olarak 1/150, 1/2000, 10'' gibi gösterilir. 1/100 sayısındaki 100 sayısı çoğaldıkça perdenin açık kalma süresi azalır ve fotoğraf donar çünkü çok az sürede ışık alır, yani su dökülme fotoğrafında suyu donuk yakalayabilirsin fakat dolayısıyla karanlık çıkabilir, ışık azalır. Eğer enstantane 1/1 olursa bu 1'' şeklinde gösterilir, fotoğraf 1 saniyede çekilir. 10'' değeri ise fotoğrafın 10 saniyede çekileceği anlamına gelir ve bu değer yükseldikçe daha çok ışık alır, buna uzun pozlama denir. Fakat uzun pozlamada makineyi sabit tutmak gerekir, malum 10 sn boyunca ışık alıcak makine, en ufak sarsıntıda görüntü bozulur.

    3-ISO değerini yükseltmek. ISO değeri yükseldikçe ışığa duyarlılık artar, fotoğraf daha aydınlık çıkar. Fakat buna bağlı olarak fotoğrafta gürültü denilen bozulmalar ortaya çıkar. Mümkün oldukça ISO ile değil diyafram ve enstantene ile oynamak gerek.

    Umarım kafa karıştırmadan anlatabilmişimdir.

    Not: Uzun pozlama portre veya grup çekimlerinde kullanılmaz tabi, manzara, şehir vs. fotoğraflarında kullanılır. İnsanların saniyelerce sabit durmasını bekleyemezsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phoenix077 -- 4 Ağustos 2016; 21:38:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phoenix077

    Karanlıkta makineler özellikle netlemeyi çok zor yapıyor ve yapsa da zaten fotoğraf karanlık çıkıyor. Bunun sebebi de belirttiğim gibi ışığın az gelmesi. Işığı arttırmanın da üç yöntemi var.

    1- Diyaframı açmak(f değerini kısmak, lensle alakalı bir durum. Kit lenslerde en düşük 3,5 oluyor sanırım) Diyafram değerini düşünmek daha fazla ışık almayı sağlar, ve arka plan bulanıklığını arttırır. Çekim süresine vs. bir etkisi olmaz.

    2-Enstantane değerini düşürmek. Enstantane değeri perdenin ne kadar süre açık kalacağıdır. Değeri sayı olarak 1/150, 1/2000, 10'' gibi gösterilir. 1/100 sayısındaki 100 sayısı çoğaldıkça perdenin açık kalma süresi azalır ve fotoğraf donar çünkü çok az sürede ışık alır, yani su dökülme fotoğrafında suyu donuk yakalayabilirsin fakat dolayısıyla karanlık çıkabilir, ışık azalır. Eğer enstantane 1/1 olursa bu 1'' şeklinde gösterilir, fotoğraf 1 saniyede çekilir. 10'' değeri ise fotoğrafın 10 saniyede çekileceği anlamına gelir ve bu değer yükseldikçe daha çok ışık alır, buna uzun pozlama denir. Fakat uzun pozlamada makineyi sabit tutmak gerekir, malum 10 sn boyunca ışık alıcak makine, en ufak sarsıntıda görüntü bozulur.

    3-ISO değerini yükseltmek. ISO değeri yükseldikçe ışığa duyarlılık artar, fotoğraf daha aydınlık çıkar. Fakat buna bağlı olarak fotoğrafta gürültü denilen bozulmalar ortaya çıkar. Mümkün oldukça ISO ile değil diyafram ve enstantene ile oynamak gerek.

    Umarım kafa karıştırmadan anlatabilmişimdir.

    Not: Uzun pozlama portre veya grup çekimlerinde kullanılmaz tabi, manzara, şehir vs. fotoğraflarında kullanılır. İnsanların saniyelerce sabit durmasını bekleyemezsin

    Madde 1'de bir hata olmuş sanırım. Diyaframı açmak/kısmak çekim süresine etki eder ki !..




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    Nasıl bir etkisi olur? Hata yapmış olabilirim bende yeniyim fotoğrafta. Etrafta okuduklarımı toparlamaya çalıştım, diyaframın süreyi değiştirdiğini okumamıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phoenix077

    Nasıl bir etkisi olur? Hata yapmış olabilirim bende yeniyim fotoğrafta. Etrafta okuduklarımı toparlamaya çalıştım, diyaframın süreyi değiştirdiğini okumamıştım.

    Diyafram kısılınca sensöre ulaşan ışık azalır ve pozlama süresi uzar, tersini yapınca da ters yönde değişir. Makina elinizin altında ise deneyerek görün. Makinanın bakış açısını değiştirmeden diyaframı açın-kısın enstantanenin değişimini izleyin.

    Bence okuyarak öğrenmek de bir beceri. Okuduğunu aynı anda makinada uyguluyor isen olabilir. Fakat okudum, tamam deyip yarın veya 2-3 gün sonra uygulama ile zor. Ben bu diyafram, enstantane, iso, uzun pozlama, damla fotosu nasıl çekiliri vs. hiçbirini nedir bilmediğim halde temel fotoğrafçılığı makinamın kendisinden öğrenmiştim. Çekerken makina zaten ekranında herşeyi gösteriyor. Hız nedir mesela fotoğrafçılıkta ? Zaman birimi saniye ve saniyenin binlere bölünmüş birimleri. Bir gün "Ya bu araba ışıklarını nasıl ip gibi-çizgi gibi çekiyorlar ? Diye sormadım bile çünki kazara gece flaşsız bir fotoğraf çekmek istediğimde çok uzun olmayan bir pozlamada ışıkların titreşim nedeni ile çizgiler oluşturduğunu görünce "E ben bu süreyi daha uzatırsam, bir de şu makinayı elimde sallamaz da karşısında bir ışık sallarsam yada ışıklı bir şey hareket eder ise !? Bunu idrak edince zaten tersini de idrak etmiş oluyorsunuz, yani damla fotoğrafını ben havada net nasıl çekerimin cevabı da tam aksi.

    Sonra F3.5 diyaframlı lens, bakıyorum 1/2000 ile çekmek bile mümkün değil. Kullanım kitabından ISO'yu görmüştüm, auto modda kimi fotolarımdaki çamur görüntüyü de biliyordum zaten. Odamda masama koyduğum yeşil eriği flaşlı fotolayınca çok kötü oldu, flaşsız fotolayınca titrek oldu, masaya koydum makinayı "geri sayım bitince çek" ayarladım, bastim deklanşöre yarım. Netledi, tam bastım çek komutu verdim ve ellerimi çektim makinadan... flaşsız cillop, ne görüyorsam gözlerimle ona yakın foto verdi makina ! Hadi akşam caddede böyle foto çekmeye !.. Kaldırım, bank, nereden fotolanacak bir şey görür isem fotoladım. Gündüz oldu okulun bahçesinde fıskiye vardı, gittim, hava Güneşli, makinayı açtım etrafta dolandım bir yerde en yüksek perde hızına ulaşıyor hatta 1/4000 çok geliyor diyaframı kıs diye ikaz ediyor makina !.. İşte damla fotomu da çekebilecektim ;) E ben uzun da pozlarım bu fıskiyeyi dedim, bahçedeki banklardan birine koydum makinayı kıstım diyaframı, saniye olmadı ama yine de suyun akış hızı nedeni ile idare eder bir uzun pozlama da oldu.

    Gittik arkadaşlarla AVM'ye, dedim anı olsun 3 arkadaş yerken, mağazalarda bişeyler bakarken falan fotoluyim. diyafram açmak yetmiyor, ortamlarda ışık az, dedim şu ISO mereti benim perde hızımı artırıyordu amma çamur gibi de yapıyordu. Dur ben bunu önce bi ISO 400'e getireyim... 2-3 foto çektim eh, yine de net değil pek. ISO 800 ile hah oldu !.. E olana kadar 6-7 fotoluk an kaçırdım tabi. E acemilik, çok çektikçe daha az kayıp vericez. Yaklaşık 9 yıl önce 2'inci kompakt makinam (kullanıcı ayarlarına imkan veren) ile bu temeli kendi-kendime öğrendim. Ha tek kaynağım kullanıcı kitabı vardı tabi. O zamanlar pek yok diye miydi yoksa biz mi öyle rastladık bilmem bir fotokayırma.gom (tabi bu değil gerçek adı) gibi site vardı. Baktık ki herkesin arkadaşı ne foto koysa bi yorum, bi övgü ve "ışığın bol olsun" ile biten mesaj :) Günün fotosu falan böyle site anasayfasında sonra ;) Biz 2 arkadaş tabi birbirimze ne kdar kayırma yapsak ne mümkün öyle 1 güncük de olsa günün fotosu bizimki olabilsin :) Fakat hiç de umurumuzda değil 2 kafadar kompaktlar cepte İstanbul fotoğraf gezilerine çıkıyoruz biz falan.

    "Abi dur çok fena sıkıştım uzun uzun pozlayasım geldi" diyor mesela arkadaş orada donuyor bekliyoruz :) Gece boğazdan geçen tekneler ışık çizgileri :p
    "Abi hadi vapura denizden sahil manzaraları çekelim, bir boğaz turu vapuruna atlıyoruz...
    O bana ben ona çektiğimiz fotoları da veriyoruz. Birbirimizin fotolara bakıyoruz da falan. Kendi kendimize de elimizdeki 2 farklı markanın kompaktlarını test ediyoruz :) Pehhh, bilgi seviyesine bak, bir de testci olumuşuz yani !.. Gerçi karşılaştırılabilecek 2 şey var ise bence birbiri ile kıyaslamak mümkün ama ne derece olduğu tabi testçiye göre değişir.

    Bizde para denen meretten pek yok, asgari ücret taban fiyattan maaşla çalışan elemanlarız :) Sitelerden falan görüp öğreniyoruz ki işte şu d-slr iyi imiş, buna bir de şu lensi aldın mıydı of ne biçimmiş. Kaç para ? Hiç yemeden 8-10 aylık maaşını yatırmaca ! Bu durumumuzu görünce bir sevdik bir sevdik ki kompaktlarımızı hiç sormayın :) Yıllar geçti eh işte d-slr alacak bir hallere geldik. Tabi yine öyle 1 aylık maaşla alacak duruma gelmedik. Hem biz biriktirdik, hem de biraz ucuzladılar sanki, derken "Vuah ISO 1600'de bile cillop foto" diye beklerken çekip de bakınca "Abi bu ne ! Kazıkladılar bizi !!!" :) "Yok lan lenstendir o lens", yemeden-içmeden kes tez zamanda F1.8 lens al "Hah oldu gibi ama ISO'dan değil diyaframdan kazandığımızdan ve bu lens ile kazıklandığımızdan ;) Yoksa F1.8'e de alsam ISO 1600'de eh az biraz fark var ama cillop değil. Derken geliyorsun sene 2015 hala 2-4 bin TL arası d-slr yada aynasız ISO 1600'de cillop falan değil. "Bir de dönüp kendine baksana adam !" diye soruyorsun kendine ve görüyorsun ki 100 fotoğrafından 10 tanesini bile ISO 1600 ve üstü çekme ihtiyacın olmamış. "E biz ne diye ISO performansı, testleri, örnek fotoları içinde kaybediyoruz kendimizi arkadaş !?" :) ISO 1600'de cillop çeken alet mi var ! ? E var, o da yine 6-8 maaşı yeme içme yatır bedeline. Çekeceğim 10 tane fotoğraf için mi ?! Ben de her gece NY city falan Menhattın falan işte ne bileyim IBIZA ;) Dubayii'deyim de gece alemlere akıyorken şöyle yüksek iso'larda cillop çekivereyim ortamların fotolarını !.. Zaten hepsi hepsi çektiğim gece fotolarımın 9'unu hiç çekmemiş olsam hiçbir şey kaybetmezmişim diyor fotoğrafların kendisi komposizyon olarak da "Niye çektin abi beni, çekme dedim ÇEKME" :) Öyleler ama işte !..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 5 Ağustos 2016; 1:37:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jiddi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phoenix077

    Nasıl bir etkisi olur? Hata yapmış olabilirim bende yeniyim fotoğrafta. Etrafta okuduklarımı toparlamaya çalıştım, diyaframın süreyi değiştirdiğini okumamıştım.

    Diyafram kısılınca sensöre ulaşan ışık azalır ve pozlama süresi uzar, tersini yapınca da ters yönde değişir. Makina elinizin altında ise deneyerek görün. Makinanın bakış açısını değiştirmeden diyaframı açın-kısın enstantanenin değişimini izleyin.

    Teşekkürler bilgilendirme için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phoenix077


    quote:

    Orijinalden alıntı: jiddi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phoenix077

    Nasıl bir etkisi olur? Hata yapmış olabilirim bende yeniyim fotoğrafta. Etrafta okuduklarımı toparlamaya çalıştım, diyaframın süreyi değiştirdiğini okumamıştım.

    Diyafram kısılınca sensöre ulaşan ışık azalır ve pozlama süresi uzar, tersini yapınca da ters yönde değişir. Makina elinizin altında ise deneyerek görün. Makinanın bakış açısını değiştirmeden diyaframı açın-kısın enstantanenin değişimini izleyin.

    Teşekkürler bilgilendirme için.

    Rica ederim...
    Bu arada da mesajıma birşeyler ekledim. Öyle içimden geliverdi. Şahsınıza cevaben değil ama tabi belki faydası olur, bilemem...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.