Şimdi Ara

gece araç sürüşü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • astigmat olduğu için ben de gece gözlüksüz araç kullanmam. ışıklar dağıldığı için mesafe hesabı yapamıyorsunuz. ışıklar gözünüzü aldığı ve yola olan dikkatinizi gündüze göre daha fazla verdiğiniz için kısa sürede yoruluyorsunuz.
  • Gece yolculuğu eninde sonunda başa bir bela getirir. İşaretsiz çukur ve yol tadilatları, romörkunda reflektör bulunması bir yana aksine çalı çırpı doldurularak kamuflajda çığır açmış ve ancak çarpmak suretiyle kimliği tespit edilebilen traktörler, kamyocuların yarılıp yolda kalmış lastikleri, evvelçe ezilmiş çarpılmış hayvan cesetleri yada yola ani çıkan evcil-vahşi hayvan, yol gösterecek reflektör olmaması vs.. Bunlar bir yana gece yolculuğunun tekdüzeliği, karşı sert farlardan göz yorgunluğu ve yarattığı dalgınlık bir başkadır. Özellikle uyku hali sinsi gelir ve çok tehlikelidir.

    Gece yarıları ıssız yerlerde olası bir olumsuz durumda yardım almak çok zor oluyor, tecrübe ile sabittir. Gece 03.00 te olimpos dağında motorsiklet kazası yapıp,düştüğüm yerden sürünerek bankete çıkmam ve bir kamyonetin gelmesi 05.00'i buldu En güzeli iyice dinlenip sabah 4-5 gibi yola koyulmak, maceraya atılmamaktır.




  • Geceleri sadece şehir içinde kullanıyorum. Mümkün olduğunca uzun yola gündüz giderim.
  • Uzun yola çıkılacaksa eğer, en güzeli, en sağlamı sabah kör vakitte (04:00-04:30 gibi) güneşin ilk ışınları ile yola koyulmaktır. Sabahın o ilk serinliği ile doldurdunmu aracın içini cin gibi ayılırsın. Temiz temiz mis gibi gidersin. Olsun varsın, 3-4 saat geç varalım gideceğimiz yere. Ama gece karanlıkta araç kullanmak (zorunlu haller dışında) taraftarı değilim.
  • sabah 4-5 gibi yola çıkmanın tek kötü tarafı uzun yol şoförlerinin gecenin yol yorgunluğu ile o saatlerde uyku halinde olması. gece yola çıkanların en çok uykulu olduğu saatle gün doğumuna yakın saatlerdir. siz ne kadar iyi şoförde olsanız karşıdan sizin şeride geçmiş bir tır yada kamyon... allah kimsenin başına vermesin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ank_hermes2004

    Gece yolculuğu eninde sonunda başa bir bela getirir. İşaretsiz çukur ve yol tadilatları, romörkunda reflektör bulunması bir yana aksine çalı çırpı doldurularak kamuflajda çığır açmış ve ancak çarpmak suretiyle kimliği tespit edilebilen traktörler, kamyocuların yarılıp yolda kalmış lastikleri, evvelçe ezilmiş çarpılmış hayvan cesetleri yada yola ani çıkan evcil-vahşi hayvan, yol gösterecek reflektör olmaması vs.. Bunlar bir yana gece yolculuğunun tekdüzeliği, karşı sert farlardan göz yorgunluğu ve yarattığı dalgınlık bir başkadır. Özellikle uyku hali sinsi gelir ve çok tehlikelidir.

    Gece yarıları ıssız yerlerde olası bir olumsuz durumda yardım almak çok zor oluyor, tecrübe ile sabittir. Gece 03.00 te olimpos dağında motorsiklet kazası yapıp,düştüğüm yerden sürünerek bankete çıkmam ve bir kamyonetin gelmesi 05.00'i buldu En güzeli iyice dinlenip sabah 4-5 gibi yola koyulmak, maceraya atılmamaktır.


    Her şeye rağmen gece yolculuğunu seviyorum. Issız bir yolda, zifiri karanlıkta dışarda köpekler olduğunu bilerek kendinizi arabanın içinde iken güven ve huzur içinde olduğunuzu hissederek yol almak müthiş bir duygu benim için. Bir iki kere bu şekilde yolculuk yaptım kendi arabam ile. fakat şimdi ailemi gece yolculuğu için ikna edemiyorum. Sabah 06:00 gibi çıkalım diyorlar. Ben gece 00:00 da çıkalım diyorum. İki senedir gece 03:00 te çıkıyoruz.




  • Yolda ışık yoksa şeritleri takip ederek gidiyorum ben uzun yolda.

    Hiç gece ışık olmayan ve şerit olmayan bir yol ile karşılaşmadım fakat gerekirse 30 - 40 kilometre hıza düşürürüm aracı, ön ve arka sis farları Allah ne verdiyse yakarım dörtlülerde dahil o şekilde ilerlerim. Ama gündüzü bekleyip yola o şekilde devam etmek en mantıklısıdır.
  • Şehirlerarası yollardan bahsediyoruzsunuz değil mi? Işıklandırılmış yol nerede var. Benim kullandığım yollarda mı yok sadece.

    Tek şeritli yollarda gece yolculuğu yapmak benim çok hoşuma gider. Ama makul saatlerde ve uyku sorunu olmadan. Çoook uzaklardan bir ışık görürsün sonra kaybolur çünkü bir tümsek vardır sonra tekrar görürsün.
  • gözlerinde problem yok yaşadıkların normal...
  • Bende gece yolculuklarıı acayip seviyorum.

    Uzun yola çıkanlar aracınızda Bi-Xenon donanımı yoksa Bi-Xenon far tesitatı yaptırın. geceucusu.com 'da örnekleri var.
    Çok rahat edersiniz.

    Karşımda kimse yoksa uzunları bir çakıyorum amanın booo

    Heleki karşıdaki uzunları yakmış geliyorsa sisleride yanıyorsa ayvayı yedi flaş gibi çakınca adam neye uğradığını şaşırıyor
    Öyle yağmura böyle şemsiye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Yolda ışık yoksa şeritleri takip ederek gidiyorum ben uzun yolda.

    Hiç gece ışık olmayan ve şerit olmayan bir yol ile karşılaşmadım fakat gerekirse 30 - 40 kilometre hıza düşürürüm aracı, ön ve arka sis farları Allah ne verdiyse yakarım dörtlülerde dahil o şekilde ilerlerim. Ama gündüzü bekleyip yola o şekilde devam etmek en mantıklısıdır.



    Konya'da çevre yolunun bir kısmının asfaltı yeniden yapılmıştı. Şerit filan hak getire. Çizmemişler. Vakit gece. Önümde simsiyah tabaka. Şeritlerin ne kadar önemli bir şey olduğunu o zaman anladım işte.
  • takıl bi otobüsün arkasına devam et
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ank_hermes2004

    Gece yolculuğu eninde sonunda başa bir bela getirir. İşaretsiz çukur ve yol tadilatları, romörkunda reflektör bulunması bir yana aksine çalı çırpı doldurularak kamuflajda çığır açmış ve ancak çarpmak suretiyle kimliği tespit edilebilen traktörler, kamyocuların yarılıp yolda kalmış lastikleri, evvelçe ezilmiş çarpılmış hayvan cesetleri yada yola ani çıkan evcil-vahşi hayvan, yol gösterecek reflektör olmaması vs.. Bunlar bir yana gece yolculuğunun tekdüzeliği, karşı sert farlardan göz yorgunluğu ve yarattığı dalgınlık bir başkadır. Özellikle uyku hali sinsi gelir ve çok tehlikelidir.

    Gece yarıları ıssız yerlerde olası bir olumsuz durumda yardım almak çok zor oluyor, tecrübe ile sabittir. Gece 03.00 te olimpos dağında motorsiklet kazası yapıp,düştüğüm yerden sürünerek bankete çıkmam ve bir kamyonetin gelmesi 05.00'i buldu En güzeli iyice dinlenip sabah 4-5 gibi yola koyulmak, maceraya atılmamaktır.

    +1

    Geceleri bu traktörler gerçekten çok tehlikeli bir tanıdığım ne yazıkkı ışıklandırılmamış bir romörk yüzünden kaza yaptı ve hayatını kaybetti.En tehlikeli yolculuklar gece+aşırı yağış ya da gece+yoğun sis hele birde bu kombinasyonlara bilmediğiniz bir yolda eklenirse pür dikkat ve yavaş gitmek gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    takıl bi otobüsün arkasına devam et


    Bence kesinlikle yapılmaması gereken bir otobüsün ya da kamyonun arkasına takılarak gitmek tüm yolculugun güvenliğini kontrolunu önündeki araca bırakmak olur bu,canını seven böyle bir şey yapmasın.



    "Trafikte büyük kamyonun arkasına takılıp gitmekten çekinirim. O kamyonun kıçından başka şey göremezsiniz. Meçhule sürersiniz aracınızı. Onun yapacağı hataya sizin de kapılmanız yüzde doksandır. O uçuruma düşse, siz de düşebilirsiniz... "

    Güven TANER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 4 Haziran 2011; 0:19:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Bende gece yolculuklarıı acayip seviyorum.

    Uzun yola çıkanlar aracınızda Bi-Xenon donanımı yoksa Bi-Xenon far tesitatı yaptırın. geceucusu.com 'da örnekleri var.
    Çok rahat edersiniz.

    Karşımda kimse yoksa uzunları bir çakıyorum amanın booo

    Heleki karşıdaki uzunları yakmış geliyorsa sisleride yanıyorsa ayvayı yedi flaş gibi çakınca adam neye uğradığını şaşırıyor
    Öyle yağmura böyle şemsiye


    Bende de "BMW X6 projektörleri"+ 3400lm'lik oem ampuller var. Gece yolculuğunun keyfi bir başka oluyor.

    Hele Bi-xenon'dan selektör yiyenlerin "O ışık nereden geldi?" diye bakınmaları ayrı bir zevk.

    Bi-xenon sonradan yapılma maliyeti 800-1000TL'dir. Çakma kitlerle alakası yoktur. Orjinal xenon sisteminin aracınıza adapte edilmesidir.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.