Şimdi Ara

Galerilerin sıfır araç satması yasaklanmalı ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
2
Favori
14.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
222 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha öncede gündeme getirilen kademeli vergi uygulamasının gelmesi bu sorunu çözer . Mesela aldığın aracı 1 yıl içinde satıyorsan %10, ikinci yıl için %20 ekstra vergi gibi. Böylece ek iş olarak alsat yapanların piyasayı yükseltmesi engellenir.

    Tabii bu durum galericiler için geçerli olamaz. Onlara sıfır araç sattıkları taktirde ekstra vergi konabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamın işi otomobil ticareti yapmak. Vergisini veriyorsa sana ancak bir şey yemek düşer.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    300 e aldığı arabayı 350 ye satarsa galerici zarar eder.

    Enflasyonist ortamda ticaretin kuralı farklı işler; Eğer vitrinindeki malı 1 ay sonra satacağını hesaplamışsan bunun 1 ay sonraki piyasa fiyatını tahmin eder onun üzerine kar ekleyerek satarsın.


    Yukarıda bahsettiğim enflasyonist ortamda galericinin örneğin; nakit 300 e aldığı aracın satış fiyatı 400-420 bandında olmalı.


    Galerici %20 den az kazanırsa uzun vadede çarkı çeviremez.


    Sen örneğini kendini sakla. Verdiğin örneğin toplumda karşılığı yok.


    İsteyen istediği ticareti yapar. İsteyen bayiden alır aracı, isteyen galeriden


    İster fabrika kurar %2 net karlılıkla araba üretir. İster araba satar para kazanır.


    İnsanlar tercih etmezsede galericiler batar. Herşey insanın talebiyle alakalı.

    Kesretten kinaye.


    Yakin arkadaşımın kayınpederi İstocta galerici, sohbet sırasında söyle anlatmış; biz küçük balığız, bir seferde 400 tane 1000 tane araba çeken ağa babalar var. Açık artirma usulü 10ar 10ar 20 ser 20ser galerilere satıyorlar bu araçları. Kredi, senet ne ararsan. Çoğu galerici gırtlağına kadar borçlu. Kapının önünde 2 milyonluk sermaye var ama satana kadar sermaye pul oluyor. 10 araba alsam, satana kadar ele geçen para ile bir daha ki sefere 8 araba alıyorum.


    Ben buna binaen söylüyorum. Geçen aya kadar takas indirimi yapan BMW artık 2.el araba takasına yanaşmıyor. Sebep: Piyasa durgunlaşıyor. Bunu yazarken oh bak fiyatlar düşecek hayaliyle yazmıyorum. Uzun vadede enflasyonu hızlandırmamızın etkilerini görmeye başlıyoruz. Ben mesela vergi indirimini de çözüm olacağını düşünmüyorum. 2009 da yaşadım o çılgınlığı bana yetti.


    Care ekonomide oluşan kayıp kaçakları önlemek.


    1. Liste fiyatı üstünde araba satmak yasaklanmalı. Hem vergi hem de değer kaybı oluşuyor. Çok ciddi yaptırımlar olmalı. Mali polis göz açtırmamalı.
    2. Galericilerin vergi sistemi değiştirilmeli. Otomobil için kestikleri faturalarda oranlar değiştirilerek bayiden alıp ertesi gün satmak artık cazip gelmemeli. Örneğin faturası kesilen araç eğer ilk kes tescil oluyorsa devletin o satıştan elde edeceği vergi çok kolayca tespit edilip farklı uygulama yapılabilir. Böylece pazarı baskılama etkisi azaltılır.
    3. Otomobil ithalatı yakından takip edilir ve tüketicinin bayilerde yaşadığı sipariş süreci ile ilgili bir birim kurulur. Tüketici otomobil siparişi verirken ve sipariş sürecinde yaşadığı sorunlar ile ilgili direk muhatap bulur. Anlaşmazlıklar bakanlık tarafından takip edilir.

    Bunlari arttırabilirim. Böylece sıfır araç ulaşılabilir olur. İkinci eller yavaş yavaş rayına oturur. Fiyatlar çok düşmez belki ancak kayıp kaçak ve haksızlıklar minimuma iner.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    300 e aldığı arabayı 350 ye satarsa galerici zarar eder.

    Enflasyonist ortamda ticaretin kuralı farklı işler; Eğer vitrinindeki malı 1 ay sonra satacağını hesaplamışsan bunun 1 ay sonraki piyasa fiyatını tahmin eder onun üzerine kar ekleyerek satarsın.


    Yukarıda bahsettiğim enflasyonist ortamda galericinin örneğin; nakit 300 e aldığı aracın satış fiyatı 400-420 bandında olmalı.


    Galerici %20 den az kazanırsa uzun vadede çarkı çeviremez.


    Sen örneğini kendini sakla. Verdiğin örneğin toplumda karşılığı yok.


    İsteyen istediği ticareti yapar. İsteyen bayiden alır aracı, isteyen galeriden


    İster fabrika kurar %2 net karlılıkla araba üretir. İster araba satar para kazanır.


    İnsanlar tercih etmezsede galericiler batar. Herşey insanın talebiyle alakalı.

    Karaborsacılık yapmak ticaret değildir. Sen piyasadaki bütün araçları topla. Stokla. İnsanlar başka yerde o malı bulamasın, senden almaya mecbur kalsın. Sen de mecbur benden alacaklar diye yapıştır zammı. Sonra buna serbest piyasa de. Olur mu böyle?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğer haddinden fazla talep varsa 300 e aldığını 3 milyona da satabilir bu satanın suçu değil ekonomi gidişatının ve yönetiminin kötü olduğunu gösterir eğer bir gecede ötv 50 den 80 e çıkar ülkeyede yeterince sıfır araba gelmezse olacağı budur ama bu faiz ortamından sonra galerilerin sıfır araç alıp satma işi bitmiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    Şark kurnazı. Evet şimdi var bayide araba. 1 ay öncesine var mıydı? Elinizde araçlar birikti o yüzden bayide şuan araba var. Elinizdeki stokları eritince biz gene bulamayacağız araç. Ben ilâhi adalete inanıyorum. Kanunen suç yok diyorsun ama ilahi adelet sizin cezanızı verecek. Yediğiniz haram paraların hayrını göremeyeceksiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu bayilere soracaksınız galericiye değil.

    Bu durumun 2 sebebi var. Birincisi galericiler filo indirimiyle önceden yazılarak alabiliyor. Araç gelince enflasyon farki vs oluşuyor zaten. 250 bine sipariş verdiği araç 300 bine satışa hazır oluyor.


    İkincisi de bayiler kotayı tutturmak için düşük karlarla galerilere toptan ya da perakende satış yapabiliyor. Hazır sıcak para 💸


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Şark kurnazı. Evet şimdi var bayide araba. 1 ay öncesine var mıydı? Elinizde araçlar birikti o yüzden bayide şuan araba var. Elinizdeki stokları eritince biz gene bulamayacağız araç. Ben ilâhi adalete inanıyorum. Kanunen suç yok diyorsun ama ilahi adelet sizin cezanızı verecek. Yediğiniz haram paraların hayrını göremeyeceksiniz.



    Alıntıları Göster

    senin ilahi adaletine kaldıysak ben galericiyim ve kanunsuz bir işi yapıyorum.


    gerçekte ise; ne galericilik yaptım ve nede şuana kadar kanunsuz bir işim oldu.


    iyiki ülke senin ilahi adaletine göre değil, kanunlara göre yönetiliyor.


    ticaret kanunu bilmez, hukuk bilmez kafa ütüler. tanımadığı insana sadece "hukuk" bildiği için "galerici" yaftasını yapıstırır.


    tadı kaçtı buranın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrix1212 -- 16 Ocak 2021; 13:46:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    senin ilahi adaletine kaldıysak ben galericiyim ve kanunsuz bir işi yapıyorum.


    gerçekte ise; ne galericilik yaptım ve nede şuana kadar kanunsuz bir işim oldu.


    iyiki ülke senin ilahi adaletine göre değil, kanunlara göre yönetiliyor.


    ticaret kanunu bilmez, hukuk bilmez kafa ütüler. tanımadığı insana sadece "hukuk" bildiği için "galerici" yaftasını yapıstırır.


    tadı kaçtı buranın.



    Alıntıları Göster

    Laf salatası yapma.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arz-talep meselesi, öncelikle zihniyetin değişmesi lazım avrupadaki gibi aracın temel amacının ulaşım olduğunu idrak etmesi lazım milletin, hava atmak için değil, sen talep edince kazıklamak için sıraya giriyorlar, üstüne eşek yükü kadar vergi ve iş ahlakından,ticaret ahlakından yoksun insanlar eklenince ortaya çıkan manzara bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jasua85 -- 16 Ocak 2021; 14:13:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasua85

    arz-talep meselesi, öncelikle zihniyetin değişmesi lazım avrupadaki gibi aracın temel amacının ulaşım olduğunu idrak etmesi lazım milletin, hava atmak için değil, sen talep edince kazıklamak için sıraya giriyorlar, üstüne eşek yükü kadar vergi ve iş ahlakından,ticaret ahlakından yoksun insanlar eklenince ortaya çıkan manzara bu

    Avrupadaki gibi arabanin temel amacinin ulasim araci oldugunu milletimizin de idrak etmesi icin Avupali gibi otomobile ulasabilirlik olmasi gerek.

    Vatandas omur boyu calisip eli yuzu duzgun bi arabaya anca binebiliyor ki bu omur boyu harcanan emegi alinteri cok degerli dogal olarak.

    Avrupali bindigi araca kac ay, ya da kac yilini vermis ki bizdeki gibi değerli olsun.

    Bu bir ekonomik sorundur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Boşver hocam kime ne anlatmaya çalışıyorsun... Bunlar argümanlarına karşıyız diye bizleri galerici diye yaftalayan mantık sorunlu kimseler.

  • Suç galericilerde değil bayilerde ve onlara bilerek göz yuman distribütörlerde. Bayilerin ellerindeki sıfır araçları plaka takıp ikinci el olarak liste fiyatının 30-40 bin üstüne sattıklarını bile gördüğümüz piyasada galericiler sıfır satmasın demek biraz komik kaçıyor.

  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    yazımın ikinci kısmında onu belirttim zaten, ama şuda bir gerçek araba güç ve statü sembolü olarak algılanıyor, toplumsal bakış açısı farkıda var

  • vincentvega kullanıcısına yanıt

    işte tamda burda o şark kurnazı al-satçıların önüne geçmek için talep etmeyeceksin, biraz araştır her malın bir ederi var, belli dönemlerde çakallık yapabilirler ancak son parti aldıkları ellerinde patladı, patır patır fiyat düşürüyorlar

  • Galericilerin olayı zaten araba satmak. Sıfır-ikinci el diye ayrım yapmak biraz saçma olmuş. Araba belli fiyat belli.
    Emlakçılara da kızalım aynı evi 10 kere kiraya verip para kazanıyorlar, sıfır evde satmasınlar o zaman.
    Domates de direk tarladan gelsin, bize gelene kadar 10 kere el değiştirmesin.
    Bunlar OK , araba mı sorun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.