Şimdi Ara

FTTH Alt Yapıda Akşam Saatlerinde Hız Düşmesi ve Ping Sorunu - NetSpeed

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 3 hafta önce netspeed'e abone oldum. Tarifem 100 mbps download 20 mbps upload. İlk hafta herhangi bir sorun yoktu, gayet memnundum fakat ondan sonraki hafta hız düşmesi ve ping sorunu yaşamaya başladım. Bir kaç gün bekledim belki düzelir diye ama düzelmedi. Her gün 20.00 - 00.30 saatleri arası yurt dışı hızım 15-30 mbps civarlarına düşüyor. Pingim ise hiçbir şekilde sabit olmuyor.


    Normalde Viyana serverlarında 32 ms, Frankfurt serverlarında da 35 ms ile oyun oynuyorum ama üstte yazdığım saatler arasında pingim 50-90 ms civarlarında dolanıyor ve her saniye farklı bir ping değeri alıyorum, hiçbir şekilde sabit kalmıyor. Bazen de %3-5 arası loss oluyor. Bu saatler dışında ise herhangi bir sorun yok. Sabah, öğlen ve gece saatlerinde hız ve ping sabit.


    Destek hattını ilk aramamda arıza kaydı oluşturdular. Ertesi gün arandım hattınızı güncelledik diye fakat herhangi bir değişiklik olmadı. Sonraki aramamda ise bölgenizde bir problem olduğunu farkettik ekiplerimiz 48 saat içinde müdahale edecek dediler ve kafalarına göre destek kaydımı kapattılar ama yine değişen bir şey olmadı.


    Sonraki kez aradığımda ise, benden daha detaylı bilgi aldılar ve ertesi gün teknik birimden biri aradı. Bölgenizdeki yoğunluktan dolayı sunucuların kapasitesi yetmiyor, bu da akşam saatlerinde dediğiniz problemlere yol açıyor dedi. Peki bunu ne zaman çözeceksiniz diye sorduğumda ise herhangi bir zaman aralığı veremeyiz ama sorunun farkındayız ilgili birimlerimiz ilgileniyor vs dedi.


    Arkadaşlar sizce bu sorun neden oluyor? CGN ip'lerinden mi kaynaklı yoksa dedikleri gibi sunucuların yetersizliği mi? Eğer öyleyse, yurt içindeki hızım ve pingim neden değişmiyor? Bu sorun Türk Telekomdan mı kaynaklı yoksa Netspeed'den mi? Türknet ya da başka bir firmaya geçsem düzelir mi?


    Bu konu hakkında bilgisi olanlar yardım ederse çok memnun olurum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dtyrone -- 13 Aralık 2023; 7:55:42 >







  • Bütün operatörler Türk Telekom altyapısını kullandığı için, aktif olarak bölgenizdeki santral üzerinden paylaşımlı hat üzerinden kullanım sağlıyorsunuz. Bundan dolayı yoğunluk saatlerinde olt kapasitesi yetmediği için hız düşüklüğü ve ping artması durumu yaşanabiliyor; bu Türk Telekom tarafından kaynaklanan bir durumdur. Tabii ki, operatör bazlı abone sayısı arttıkça saturasyon söz konusu olabilir.


    Aynı durum benim başıma pandemi vaktinde gelmişti. Firmamı aradıktan sonra arıza kaydı açmışlardı. Ardından Türk Telekom saha ekipleri gelip kontrol sağladıktan sonra bir yetkili ile görüştürdüler. Yetkili, bölgenizde paylaşımlı hat üzerinden çıkış sağladığınızdan dolayı kapasite yetersizliğinden dolayı hızınızın düşük ve ping sorunu yaşadığınızı söyledi. Sorunun farkındayız ve en kısa sürede kapasite artırımı yapılıp sorununuz çözülecektir, fakat kesin süre bilgisi veremiyoruz, dedi.


    Ardından 1 hafta içerisinde santral tarafından kapasite artırımı yapıldı ve sorunum çözüldü. Ancak dilerseniz farklı operatör kullanan mahallenizde onlardan bilgi almanız sağlıklı olacaktır.





  • Bilgilendirme amaçlı yazıyorum, bu konuyu açtıktan 3 gün sonra sorunu çözdüler. Şimdi her saat aynı hız ve ping değerlerini alıyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.