Arkadaslar bu FSI motorun özelliklerinden biraz bahseder misiniz? Diger golf motoruyla ne farkı var?Beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla
dostum 8v vw motorundan farkları şunlar fsi lar 16v dir dolayısıyla daha verimli bir yanma sağlar bu da hem daha yüksek güç hem de daha az yakıt tüketimi demektir daha teknolojik bir motordur direkt enjeksiyonla çalışır dizellerdeki mantığa benzer 8v motora göre düşünülebilecek tek dezavantajı max tork ve gücünü biraz daha yüksek devirlerde elde etmesidir
FSİ motorlar 3000 d/d dan sonra çok gürültülü çalışıyorlar (100bin km yaptık..)
fsi nin farkı yakıt diğer motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor ve burda toplanıyor, enjeksyon basıncı bu sayede daha yüksek oluyor. Yani anlayacağın bu sistemin asıl amacı yakıt sarfiyatını azalaltmak ve düşük devirlerde daha çok itiş gücü elde edebilmek. Teoride iddialı görünmesine karşın pratikte yani gündelik hayatta çok da fazla fark eden birşey yok, ama genede 8 valflik motorlardan iyidir
Gürültülü homurtulu ve titreşimli çalışan bir motor tavsiye etmem... Motor yapamıyor bu almanlar ...
Abartmayın yahu, o kadar da değil.
quote:
Orjinalden alıntı: freestyle_
Gürültülü homurtulu ve titreşimli çalışan bir motor tavsiye etmem... Motor yapamıyor bu almanlar ...
Evet gürültü var fakat FSI motor normal motora göre daha seri ve MAX Tork a çıkma süresi daha düşük.
Eski bir japon teknolojisi....Ama VW'nin 8v motorundan cok daha iyidir...Yüksek verimlilik,az yakıt...
Eski bir japon teknolojisi mi? Bunun kaynağını gösterebilir misin, arkadaşım?
Bu dediklerine bilmem neresiyle güler insanlar...
Çünkü araba teknolojisini Japonlar değil almanlar üretir. Japonların yaptığı taklit etmektir..
Ben daha performanslı 1.6 motorlar gördüm kat kat sessiz titreşimsiz çalışan bu fsi da bir anormallik var dizel gibi ses yapıyor!
işin teknik kısmına girmeden şöyle ifade adilebilir, ortalama bir kullanıcı gibi aracı 3000-4000 devir aralığında kullanırım dersen, 102 hplik motor seni daha çok tatmin eder
yok hayır ben sık sık 6000 devirlere çıkarım, motoru bağırtmayı severim, ama karşılığında performans isterim dersen, fsi al derim.
aslında bu iki motor tipinden ilkini almanlar, 2. sini japonlar iyi yapıyorlar, dolayısı ile ya 102 hplik motoru tercih etmeli ya da civic-corolla ikilisine bakmalı.
Fsı motorun hoş sesi vardır 2 yıldır kullanıyorum ama hiç sesinden şikayetçi olmadım
Araştırmalarım sonucunda benim öğrenebildiği şunlar: 1- 1952 yılında Bosch direkt enjeksiyon meselesini ortaya attıktan sonra Mercedes'de tarafından kullanılan bir teknoloji... Sonra uzunca bir süre bu motor türü daha ucuz olduğu için gündeme gelen endirekt enjeksiyonlu motorlara göre daha az konuşulmuş...
2- Mitsubishi tarafından 1997 yılında GDI tanımlaması ile lisanslanıp araçlarında kullanılmaya başlanmış 3- PSA Peugeot Citroen - Hyundai GDI lisansını Mitsubishi'den alıp kullanmışlar... Toyota'da kendi motoru D4'ü kullanmış... 4- VW/Audi grubu 2001 yılında kendi GDI motorunu FSI adıyla Audi'nin Le Mans araçlarına uygulamış. 5- BMW, Alfa Romeo (JTS), General Motors'da aynı teknolojiyi araçlarında kullanmışlar...
Aslında günümüzde dizel motorlarda kullanılan teknoloji ile benzerliği yüzünden belki sarsıntı v.b. sorunlar gündemde...
"Dizel motorlarda yakıt enjeksiyonu, endirekt ve direkt olarak iki tiptir. Endirekt enjeksiyonda yakıt, dizel motorda yanma odası dışında, ön oda olarak adlandırılan yere verilir. Yanma başladığında yanma odasının içine yayılır. Bu tipte motordaki aşırı gürültü ve titreşim düşürülür, fakat ısı kaybı artar ve motor verimi düşük olur. Direkt enjeksiyon ise modern dizel motorlarda kullanılır. Burada motordaki yanma odasına yakıt doğrudan püskürtülür."
Yukarıdaki açıklama bahsi geçen durum bir parça sanırım FSI içinde geçerli...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme