Şimdi Ara

FS2004-FSX Wilco 737 PIC icin Motor Calistirma Proseduru

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
2.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Forumlarda payware yani odemeli olarak alinan Boeing'ler ile ilgili olarak "Cold & Dark" moddayken standart motor calistirma prosedurlerinin paylasilmadigini gordum. Asagida bu konuda olabildigi kadar aciklamaya calistim.

    Bir de bu yonden bakildiginda; bu ise nasil gonul verildigini anlamaniza yardimci olacaktir eminim

    WILCO 737 PIC icin Motor Calistirma

    1. Ilk isimiz elektrik takati saglamak icin kafa ustu panelde bulunan BATTERY SWITCH'i ON konumuna getirmek. Bundan sonraki adimlari seri bicimde yapacagiz.

    2. Daha sonra yakit pompalarinin bulundugu alandan; SOL AFT pompasini ON konumuna getiriyoruz. Daha sonra hemen ustundeki kirmizi renkli LOW PRESSURE ikazinin sonmesini bekliyoruz.

    3. Bundan sonra ki adim APU'yu devreye sokmak. APU, turbin motordan olusan ve yakit olarak tanktan beslenen bir birim. Tahmin ettiginiz uzere onceki iki islem, APU'yu calistirmak icin uyguladigimiz prosedurdu. APU, ucagin bir cok sistemi icin hayati onem tasimakta; hava akisini saglamaktadir. APU switchini ON; ardindan START konumuna getiriyoruz.

    4. APU switchinin hemen ustunde EGT denilen bir gosterge goreceksiniz. Bu gosterge, APU'nun calismasi hakkinda bilgi verir. Switch, START konumuna alindiktan bir sure sonra tekrar ON konumuna geri doner. Bu sure icerisinde gosterge ibresinin hareket etmesi gerekiyor; once %70 - 80 degerlerine yukseldikten sonra %40'a inecektir.

    5. Diger adim BUS SWITCH'leri aktif ederek tum sistemlere elektrik saglamak. Once APU GEN switchlerinin ikisini de ON konumuna getiriyoruz. Bu anda mavi renkli APU GEN OFF BUS ikazinin sonmesi gerekiyor. Ardindan ikinci adimda ki tum yakit pompalarini aciyoruz.

    6. Daha sonra APU'ya bagli diger sistemleri devreye sokacagiz. Ilk olarak havalandirmadan basliyor; ucagin havalandirma sistemi ve motoru calistirmak icin gerekli havayi saglayacak BLEED AIR sistemini calistiriyoruz. Normalde BLEED AIR, motordan beslenir fakat yukarida belirttigim gibi motorun calismadigi durumda APU'dan beslenmesini gerceklestirecegiz. Oncelikle APU BLEED switchini ve ardindan iki yaninda bulunan ENG1 ve ENG2 switchlerini aciyoruz.

    7. Ardindan hemen ustunde yer alan ISOLATION VALVE switchini aciyoruz. L PACK ve R PACK switchlerini ise OFF konumuna getiriyoruz. Sebebi ise bu switchlerin klimaya gerekli hava akimini saglamasi. Onceligimiz motorlari calistirmak oldugundan, switchler bu asamada kapali kalacak.

    8. Motor calistirmadan once son adima geldik. Kafa ustu panelde bulunan tum ikaz isiklarini sondurecek; ucagi motor calistirmaya hazir hale getirecegiz. EMER EXIT LIGHTS switchini ARMED konumuna getiriyoruz.

    9. YAW DAMPER switchini ON konumuna getiriyoruz.

    10. Hidrolik sistemi icin ENG1 - ELEC2 & ELEC1 - ENG2 A - B Hidrolik pompalarini ON konumuna getiriyoruz.

    11. ANTI COLLISION switchini ON konumuna getiriyoruz.

    Simdi motorlari calistirabiliriz. APU START switchi yaninda iki motor icin ayri olarak bulunan ENGINE START switchlerini goreceksiniz. Her iki switchte GRD - OFF - CONT - FLT secenekleri bulunmakta. GRD, yerdeyken calistirma islemi icin; CONT, ozel hava sartlari, kalkis, inis ya da motor durmalarinda; FLT ise havadayken tekrar calistirmak icin kullanilir. Tahmin edeceginiz uzere biz GRD konumunda motorlarimizi calistiracagiz.

    12. Ilk olarak THROTTLE bolumunde ENGINE CUTOFF LEVERS'larin her ikisi icin de CUTOFF konumunda oldugunu kontrol ediyoruz.

    13. Daha sonra kafa ustu panelde SAG MOTOR switchini GRD konumuna getiriyoruz ve motor gostergelerine bakiyoruz. N2 gostergesinin %20 civarina gelmesini bekliyoruz. Ardindan ENGINE CUTOFF LEVERS'lardan ikincisini aciyoruz. Ardindan yine motor gostergelerine bakiyor ve N1 gostergesinin %35 - 40 civarlarinda oldugunu kontrol ediyoruz. Herhangi bir sorun yoksa sag motor duzgun ve stabil calisiyor demektir.

    14. Diger motor icin de 13. adimi uygun sekilde tekrarliyoruz.

    Motorlarimiz stabil bicimde calisiyor. Bundan sonraki adim ucagin beslenmesini APU'dan alip motorlara vermek. Yukarida yazdigim uzere bu ana kadar ki tum islemleri APU ile hallettik gordugunuz gibi. Artik APU'yu devre disi birakip motorlara aktaracagiz.

    15. Kafa ustu panelde mavi renkli GEN OFF BUSS ikazlari yanmakta. Buna bagli GEN1 ve GEN2 switchlerini ON konumuna alarak motorlarin MAIN BUS sisteminden beslenmesini sagliyoruz. Bunu yapinca mavi renkli APU GEN OFF BUSS ikazi yanacaktir. Artik APU devre disi.

    16. PITOT HEAT A & B switchlerini aciyoruz. Bu islem, altimetre gibi vakumla calisan gostergeler icin kullanilmaktadir.

    17. APU BLEED switchini kapatiyor; ISOLATION VALVE switchini AUTO konumuna getiriyoruz.

    18. APU'dan tamamen bagimsiz hale geldik. Son olarak APU START switchini OFF konumuna getiriyoruz. Bu anda hemen ustteki EGT gostergesinde dusus olacaktir.

    19. Ardindan L PACK ve R PACK switchlerini aciyoruz.

    20. Bundan sonra TAXI, FLIGHT PLAN prosedurlerine baslayabilirsiniz.

    Gecmis olsun,

    NOT : Aciklamalarda bazi hatalar ya da eksik bilgilendirme olabilir. Amacim olabildigince basit ve akilda kalici sekilde bir anlatim yapmak. Lutfen mazur gorunuz.

     FS2004-FSX Wilco 737 PIC icin Motor Calistirma Proseduru



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DF3D00E4D -- 13 Nisan 2011; 8:18:53 >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.