Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (34. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
106.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Bahsettiginiz online FS Default server mi yoksa VATSIM mi?

    benim bahsettiğim yorum sahipleri vatsim ivao uçuyorlar büyük ihtimalle.. default server uçacaklarını hiç sanmıyorum va pilotları sonuçta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetteHun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Bahsettiginiz online FS Default server mi yoksa VATSIM mi?

    benim bahsettiğim yorum sahipleri vatsim ivao uçuyorlar büyük ihtimalle.. default server uçacaklarını hiç sanmıyorum va pilotları sonuçta

    Ama kule Vatsimde great landing vermez, hem de CRJ700 ile yurtdisindan bahsediyorlar. Sanmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Chartları bu sitedenhttp://trvacc.org/ indirebilirsiniz. ATC olarak bazıları öyle olabiliyor ama gelen olarak iyiler. Necmitekin diye ATC var onun açmasını kollayın daha dost canlısı oluyor.

    Teşekkürler :)

    Bu glide slope'u tam olarak hangi yükseklikte yakalarım onu bir türlü öğrenemedim. Şimdi LTBA pistinin chart'ını indiriyorum. Tam olarak nerden görebilirim bu yüksekliği?

    İneceğiniz havaalanına ait chartlarda bu bilgiler bulunmaktadır. Görevleri uçarken kneeboard'u açarsanız (Shift+F10) chartlar var. Free Flight'da chartlar yok netten kendiniz indirmeniz lazım. Çoğunlukla kule sizi yeterli bir yükseklikte bırakır. Her pist uçağa GS ya da LOC bilgisi göndermeyebilir, pisti tanımak sonsuz faydalıdır bu yüzden. Free uçuyorsanız ve kontrolsüz pistlere inip kalkıyorsanız ya da kule talimatlarına rağmen zorluk yaşıyorsanız chartları incelemenizi tavsiye ederim. Glide Slope yüksekliği piste olan mesafenize göre değişir. 4-7nm dışarıdan başladığını düşünürsek yaklaşık 1500 feet seviyesinde GS içerisine girmiş olmanız gerekiyor. Bazı uçaklarda OM MM IM veya Below GS gibi GS yardımcıları vardır. Bunlar hakkında bilgi almanız da yardımcı olabilir.

    Teşekkürler tekrar.

    İniş yapacağım zaman kule ile irtibata geçiyorum. Bana bilgilerimi okuyor. Altimeter 2992 diyor mesela LTBA'ya inerken. Bu söylediği 2992 alçalmam gereken yükseklik mi? GS'yi yakalamam için?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Chartları bu sitedenhttp://trvacc.org/ indirebilirsiniz. ATC olarak bazıları öyle olabiliyor ama gelen olarak iyiler. Necmitekin diye ATC var onun açmasını kollayın daha dost canlısı oluyor.

    Teşekkürler :)

    Bu glide slope'u tam olarak hangi yükseklikte yakalarım onu bir türlü öğrenemedim. Şimdi LTBA pistinin chart'ını indiriyorum. Tam olarak nerden görebilirim bu yüksekliği?

    İneceğiniz havaalanına ait chartlarda bu bilgiler bulunmaktadır. Görevleri uçarken kneeboard'u açarsanız (Shift+F10) chartlar var. Free Flight'da chartlar yok netten kendiniz indirmeniz lazım. Çoğunlukla kule sizi yeterli bir yükseklikte bırakır. Her pist uçağa GS ya da LOC bilgisi göndermeyebilir, pisti tanımak sonsuz faydalıdır bu yüzden. Free uçuyorsanız ve kontrolsüz pistlere inip kalkıyorsanız ya da kule talimatlarına rağmen zorluk yaşıyorsanız chartları incelemenizi tavsiye ederim. Glide Slope yüksekliği piste olan mesafenize göre değişir. 4-7nm dışarıdan başladığını düşünürsek yaklaşık 1500 feet seviyesinde GS içerisine girmiş olmanız gerekiyor. Bazı uçaklarda OM MM IM veya Below GS gibi GS yardımcıları vardır. Bunlar hakkında bilgi almanız da yardımcı olabilir.

    Teşekkürler tekrar.

    İniş yapacağım zaman kule ile irtibata geçiyorum. Bana bilgilerimi okuyor. Altimeter 2992 diyor mesela LTBA'ya inerken. Bu söylediği 2992 alçalmam gereken yükseklik mi? GS'yi yakalamam için?

    Hayır barometre değeri. Civalı barometreyi 29.92 seviyesine ayarlamazsanız altimetreniz yanlış yükseklik gösterir. Genelde 29.92'dir ama civarda alçak basınç ya da yüksek basınç atmosfer koşulları mevcutsa değişebilir. Birkaç yüz feet fark ettiğini görmüştüm bir seferinde. Her uçakta barometre ayar düğmesinin yeri farklıdır. 737'de otopilotun solundaki düğmelerden üzerinde BARO yazanı. GARMIN GPS kullanan pervaneli uçaklarda GPS ekranının sağında aşağıya doğru bir yerde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Chartları bu sitedenhttp://trvacc.org/ indirebilirsiniz. ATC olarak bazıları öyle olabiliyor ama gelen olarak iyiler. Necmitekin diye ATC var onun açmasını kollayın daha dost canlısı oluyor.

    Teşekkürler :)

    Bu glide slope'u tam olarak hangi yükseklikte yakalarım onu bir türlü öğrenemedim. Şimdi LTBA pistinin chart'ını indiriyorum. Tam olarak nerden görebilirim bu yüksekliği?

    İneceğiniz havaalanına ait chartlarda bu bilgiler bulunmaktadır. Görevleri uçarken kneeboard'u açarsanız (Shift+F10) chartlar var. Free Flight'da chartlar yok netten kendiniz indirmeniz lazım. Çoğunlukla kule sizi yeterli bir yükseklikte bırakır. Her pist uçağa GS ya da LOC bilgisi göndermeyebilir, pisti tanımak sonsuz faydalıdır bu yüzden. Free uçuyorsanız ve kontrolsüz pistlere inip kalkıyorsanız ya da kule talimatlarına rağmen zorluk yaşıyorsanız chartları incelemenizi tavsiye ederim. Glide Slope yüksekliği piste olan mesafenize göre değişir. 4-7nm dışarıdan başladığını düşünürsek yaklaşık 1500 feet seviyesinde GS içerisine girmiş olmanız gerekiyor. Bazı uçaklarda OM MM IM veya Below GS gibi GS yardımcıları vardır. Bunlar hakkında bilgi almanız da yardımcı olabilir.

    Teşekkürler tekrar.

    İniş yapacağım zaman kule ile irtibata geçiyorum. Bana bilgilerimi okuyor. Altimeter 2992 diyor mesela LTBA'ya inerken. Bu söylediği 2992 alçalmam gereken yükseklik mi? GS'yi yakalamam için?

    Hayır barometre değeri. Civalı barometreyi 29.92 seviyesine ayarlamazsanız altimetreniz yanlış yükseklik gösterir. Genelde 29.92'dir ama civarda alçak basınç ya da yüksek basınç atmosfer koşulları mevcutsa değişebilir. Birkaç yüz feet fark ettiğini görmüştüm bir seferinde. Her uçakta barometre ayar düğmesinin yeri farklıdır. 737'de otopilotun solundaki düğmelerden üzerinde BARO yazanı. GARMIN GPS kullanan pervaneli uçaklarda GPS ekranının sağında aşağıya doğru bir yerde.

    Anladım çok teşekkürler.

    Dün 2 kere ILS ile başarılı iniş yaptım ama bildiğim havaalanlarıydı. LTBA ve LTBJ. Başka havaalanına inerken hep sıkıntı yaşıyorum. Ya GS'yi yakalamıyor, ya erken teker koyuyorum yere, ya da geç teker koyuyor. Bir türlü ayarlayamadım şunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection


    quote:

    Orijinalden alıntı: MetteHun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    Bahsettiginiz online FS Default server mi yoksa VATSIM mi?

    benim bahsettiğim yorum sahipleri vatsim ivao uçuyorlar büyük ihtimalle.. default server uçacaklarını hiç sanmıyorum va pilotları sonuçta

    Ama kule Vatsimde great landing vermez, hem de CRJ700 ile yurtdisindan bahsediyorlar. Sanmiyorum.

    ben bahsetmedim great landing'den karışıklık oldu server sorunca ben eleştiren kişileri soruyorsunuz sandım pardon




  • Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Chartları bu sitedenhttp://trvacc.org/ indirebilirsiniz. ATC olarak bazıları öyle olabiliyor ama gelen olarak iyiler. Necmitekin diye ATC var onun açmasını kollayın daha dost canlısı oluyor.

    Ayrica chartlar icin Jeppview var Jeppesenin ama 4 GB. Tum charlar var ve yeni hepside.

    Necmi Tekin SİLİSTİRELİ cok iyi bir ATC'dir. Erkal Sanli APP acarsa da iyidir. Ben Burak Bugday pek anlamiyorum sesini. Kaan Kuscu da TWR acarsa onu daa severim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    Cevabiniz icin cok tesekkurler. Yazdiklarinizi harfiyen uygulayacagim sonucu buraya yazacagim. Yine bir seyler ters giderse aciklayici olaarak anlatirim...

    Rica ederim size pamuk gibi inişiler yaptırana kadar foruma devam

    En sonunda basardim. Duzgun bir inis oldu bana gore ama yardimci pilot, bir dahaki sefere daha guvenli inmelisin dedi. ucak yere teker koymadan hemen once idle yaptim, bu sefer autothrottle devreye girmedi. Gorev basariyla tamamlandi snucta. Biraz daha cqlismam lazim.
    Onerileriniz icin tekrar tesekkur ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?

    Yardim edin lutfen oynayamiyoruz arkadasimla.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Chartları bu sitedenhttp://trvacc.org/ indirebilirsiniz. ATC olarak bazıları öyle olabiliyor ama gelen olarak iyiler. Necmitekin diye ATC var onun açmasını kollayın daha dost canlısı oluyor.

    Teşekkürler :)

    Bu glide slope'u tam olarak hangi yükseklikte yakalarım onu bir türlü öğrenemedim. Şimdi LTBA pistinin chart'ını indiriyorum. Tam olarak nerden görebilirim bu yüksekliği?

    İneceğiniz havaalanına ait chartlarda bu bilgiler bulunmaktadır. Görevleri uçarken kneeboard'u açarsanız (Shift+F10) chartlar var. Free Flight'da chartlar yok netten kendiniz indirmeniz lazım. Çoğunlukla kule sizi yeterli bir yükseklikte bırakır. Her pist uçağa GS ya da LOC bilgisi göndermeyebilir, pisti tanımak sonsuz faydalıdır bu yüzden. Free uçuyorsanız ve kontrolsüz pistlere inip kalkıyorsanız ya da kule talimatlarına rağmen zorluk yaşıyorsanız chartları incelemenizi tavsiye ederim. Glide Slope yüksekliği piste olan mesafenize göre değişir. 4-7nm dışarıdan başladığını düşünürsek yaklaşık 1500 feet seviyesinde GS içerisine girmiş olmanız gerekiyor. Bazı uçaklarda OM MM IM veya Below GS gibi GS yardımcıları vardır. Bunlar hakkında bilgi almanız da yardımcı olabilir.

    Teşekkürler tekrar.

    İniş yapacağım zaman kule ile irtibata geçiyorum. Bana bilgilerimi okuyor. Altimeter 2992 diyor mesela LTBA'ya inerken. Bu söylediği 2992 alçalmam gereken yükseklik mi? GS'yi yakalamam için?

    Hayır barometre değeri. Civalı barometreyi 29.92 seviyesine ayarlamazsanız altimetreniz yanlış yükseklik gösterir. Genelde 29.92'dir ama civarda alçak basınç ya da yüksek basınç atmosfer koşulları mevcutsa değişebilir. Birkaç yüz feet fark ettiğini görmüştüm bir seferinde. Her uçakta barometre ayar düğmesinin yeri farklıdır. 737'de otopilotun solundaki düğmelerden üzerinde BARO yazanı. GARMIN GPS kullanan pervaneli uçaklarda GPS ekranının sağında aşağıya doğru bir yerde.

    Anladım çok teşekkürler.

    Dün 2 kere ILS ile başarılı iniş yaptım ama bildiğim havaalanlarıydı. LTBA ve LTBJ. Başka havaalanına inerken hep sıkıntı yaşıyorum. Ya GS'yi yakalamıyor, ya erken teker koyuyorum yere, ya da geç teker koyuyor. Bir türlü ayarlayamadım şunu.

    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13


    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    Cevabiniz icin cok tesekkurler. Yazdiklarinizi harfiyen uygulayacagim sonucu buraya yazacagim. Yine bir seyler ters giderse aciklayici olaarak anlatirim...

    Rica ederim size pamuk gibi inişiler yaptırana kadar foruma devam

    En sonunda basardim. Duzgun bir inis oldu bana gore ama yardimci pilot, bir dahaki sefere daha guvenli inmelisin dedi. ucak yere teker koymadan hemen once idle yaptim, bu sefer autothrottle devreye girmedi. Gorev basariyla tamamlandi snucta. Biraz daha cqlismam lazim.
    Onerileriniz icin tekrar tesekkur ederim.

    İşte ruh bu! Tabi yahu hiçbirimiz pilot doğmadık. Pilot olanların hiçbiri oldukları yere yata yata gelmediler. Adamlara haset ediyor insanlar çok para kazanıyolar süper hayat yaşıyorlar falan zannederek ama kazın ayağı öyle değil işte. Girin ve yaşayın bu hayatı işte ucundan. Kolay olmadığını görün. Güzel bir hayat tecrübesi herşeyin başında.

    Yardımcı pilot daha güvenli inmelisin derken ne kastetti acaba? Sordun mu? Ben olsam kesin sorardım. Uçak teker koymadan önce idle yapmakta sorun yok 1500 feet'de de yapabilirsin idle. Yeter ki hız, iniş oranı ve iniş sırasında burun açısı (5 derece max) doğru olsun. Başka bir şey kastetmiş olmalı.

    Pilotlar pilot olana kadar kaç bin iniş yapıyor, kaç bin saat uçuş yapıyor düşününce elbette 30-40 inişle ustalaşmayı ummak hayal olur. Pratik yapmaya devam! İyi uçuşlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    VATSIM olsa dadından yinmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13


    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    Cevabiniz icin cok tesekkurler. Yazdiklarinizi harfiyen uygulayacagim sonucu buraya yazacagim. Yine bir seyler ters giderse aciklayici olaarak anlatirim...

    Rica ederim size pamuk gibi inişiler yaptırana kadar foruma devam

    En sonunda basardim. Duzgun bir inis oldu bana gore ama yardimci pilot, bir dahaki sefere daha guvenli inmelisin dedi. ucak yere teker koymadan hemen once idle yaptim, bu sefer autothrottle devreye girmedi. Gorev basariyla tamamlandi snucta. Biraz daha cqlismam lazim.
    Onerileriniz icin tekrar tesekkur ederim.

    İşte ruh bu! Tabi yahu hiçbirimiz pilot doğmadık. Pilot olanların hiçbiri oldukları yere yata yata gelmediler. Adamlara haset ediyor insanlar çok para kazanıyolar süper hayat yaşıyorlar falan zannederek ama kazın ayağı öyle değil işte. Girin ve yaşayın bu hayatı işte ucundan. Kolay olmadığını görün. Güzel bir hayat tecrübesi herşeyin başında.

    Yardımcı pilot daha güvenli inmelisin derken ne kastetti acaba? Sordun mu? Ben olsam kesin sorardım. Uçak teker koymadan önce idle yapmakta sorun yok 1500 feet'de de yapabilirsin idle. Yeter ki hız, iniş oranı ve iniş sırasında burun açısı (5 derece max) doğru olsun. Başka bir şey kastetmiş olmalı.

    Pilotlar pilot olana kadar kaç bin iniş yapıyor, kaç bin saat uçuş yapıyor düşününce elbette 30-40 inişle ustalaşmayı ummak hayal olur. Pratik yapmaya devam! İyi uçuşlar...

    Mission gorevinde yardimci pilot dedi bunu. Sanirim yaklasma acisinda sıkıntı oldu. Zira sol ust tarafta gosterilen ok ile onumdeki ekranda pist basina saglikli gelebilmek icin gosterilen mor cizgi ayni degildi. Ucagin dis kamerasindan indim, bu arada sakat bir sekilde piste yaklastigimi farkettim. Bende burnu hemen piste uygun sekilde cevirdim, ama ucak alcak oldugu icin yalpaladi. Biraz gaz verip irtifayi arttirip aciyi kısmen duzelttimde bu sefer idle yaptim. Ancak pistin ortasina yakin bir yere inis yaptim, teker koyar koymaz ters motorlari calistirdim, ucagi yavaslattim. Ama ucagin yarisi pistin disindaki toprak alana kaydi ve pistin sonunda zor durdum.. Bunlarla ugrasirken inis hızıma bakamadim maalesef.
    Yalniz bu simulasyon icin ingilizce sart. Cunku size ne yapmaniz gerektigini harfiyen soyluyor ve uydugunuz takdirde en cok 2 denemede oyun icin gecerli sayilabilecek bir inis yapabiliyorsunuz. Lakin halen onumde duran ekranlara uzayliymis gibi bakiyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • KEŞKE FS DEN ÖNCE LOCK ON FALCON FALAN KASMASAYDIM YILLARCA

    ÇOK SIKICI GELİYOR FSX

    TAMAM GÜZEL DE HERŞEY OTO İNİŞ FALAN BEN 2 SAAT KENDİM UÇUYORUM
  • Arkadaşlar Uçaklardaki servo controller actuator nedir daha dogrusu servonun anlamı nedir ve neişe yara yardımlarını için şimdiden teşekkürler ... :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    Logitech Attack 3'te yaw (dümen) kontrolleri yok. Dümen kontrollerini neyle yapıyorsun klavye? Denemedim ama teoride olabilir diye düşünüyorum: direksiyon setlerinin pedalları joystick ile birlikte kullanılıp dümen kontrolü olarak kullanılamaz mı acaba? Gerçekçiliğe gerçekçilik katar... Tüm uçaklarda ve helikopterlerde dümen kontrolü pedalla malum... Deneme imkanın varsa tecrübelerini paylaşmanı bekliyorum merakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13


    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13


    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    Cevabiniz icin cok tesekkurler. Yazdiklarinizi harfiyen uygulayacagim sonucu buraya yazacagim. Yine bir seyler ters giderse aciklayici olaarak anlatirim...

    Rica ederim size pamuk gibi inişiler yaptırana kadar foruma devam

    En sonunda basardim. Duzgun bir inis oldu bana gore ama yardimci pilot, bir dahaki sefere daha guvenli inmelisin dedi. ucak yere teker koymadan hemen once idle yaptim, bu sefer autothrottle devreye girmedi. Gorev basariyla tamamlandi snucta. Biraz daha cqlismam lazim.
    Onerileriniz icin tekrar tesekkur ederim.

    İşte ruh bu! Tabi yahu hiçbirimiz pilot doğmadık. Pilot olanların hiçbiri oldukları yere yata yata gelmediler. Adamlara haset ediyor insanlar çok para kazanıyolar süper hayat yaşıyorlar falan zannederek ama kazın ayağı öyle değil işte. Girin ve yaşayın bu hayatı işte ucundan. Kolay olmadığını görün. Güzel bir hayat tecrübesi herşeyin başında.

    Yardımcı pilot daha güvenli inmelisin derken ne kastetti acaba? Sordun mu? Ben olsam kesin sorardım. Uçak teker koymadan önce idle yapmakta sorun yok 1500 feet'de de yapabilirsin idle. Yeter ki hız, iniş oranı ve iniş sırasında burun açısı (5 derece max) doğru olsun. Başka bir şey kastetmiş olmalı.

    Pilotlar pilot olana kadar kaç bin iniş yapıyor, kaç bin saat uçuş yapıyor düşününce elbette 30-40 inişle ustalaşmayı ummak hayal olur. Pratik yapmaya devam! İyi uçuşlar...

    Mission gorevinde yardimci pilot dedi bunu. Sanirim yaklasma acisinda sıkıntı oldu. Zira sol ust tarafta gosterilen ok ile onumdeki ekranda pist basina saglikli gelebilmek icin gosterilen mor cizgi ayni degildi. Ucagin dis kamerasindan indim, bu arada sakat bir sekilde piste yaklastigimi farkettim. Bende burnu hemen piste uygun sekilde cevirdim, ama ucak alcak oldugu icin yalpaladi. Biraz gaz verip irtifayi arttirip aciyi kısmen duzelttimde bu sefer idle yaptim. Ancak pistin ortasina yakin bir yere inis yaptim, teker koyar koymaz ters motorlari calistirdim, ucagi yavaslattim. Ama ucagin yarisi pistin disindaki toprak alana kaydi ve pistin sonunda zor durdum.. Bunlarla ugrasirken inis hızıma bakamadim maalesef.
    Yalniz bu simulasyon icin ingilizce sart. Cunku size ne yapmaniz gerektigini harfiyen soyluyor ve uydugunuz takdirde en cok 2 denemede oyun icin gecerli sayilabilecek bir inis yapabiliyorsunuz. Lakin halen onumde duran ekranlara uzayliymis gibi bakiyorum


    Hangi görevdi o? Görevin adı ne? Ohooo foul üstüne foul yapmışsın sen... Sol üst taraftaki ok dediğin sanal pusula olsa gerek ki bi kere onu kapat. U tuşu ile kapatılıyor. "Önümdeki ekrandaki mor çizgi" dediğin herhalde uçuş planında tanımlanmış olan rota olsa gerek ki o çizgi pist ile hizalı olacak diye bir kaide yok. Piste 100-120 hatta 180 derece ters açıdan bile yaklaştırabilir. ILS inişlerde uçak GPS/NAV düğmesinden NAV moduna alındığı anda o çizgiyi takip etmeyi bırakır zati. Manuel inişlerde de ya kule o rotadan çıkartır ya da duruma göre sen kendin rotayı takip etmeyi bırakır gerekli leg'leri takip edersin.

    Pilotluk için ingilizce elbette şart ama sadece offline FSX tecrübesi için temel bazı komutları ve kavramları bilmek yeterli. Bazı görevlerde kokpitte bir kopilot oluyor ve göreve ilişkin önemli bilgiler ya da talimatlar veriyor. Bunları anlamak önemli olabilir ama free flight ya da basit görevlerde çok şart değil. Özellikle online uçuşta sorunsuz iletişim kurabiliyorsanız benim kadar olmasa da iyi ingilizceniz var demektir




  • thunderwatcher hocam hangi havayolunda ucuyorsunuz?

    Gorevde zaten kuleyle copilot konusuyor, size talimat verir. Onlari aynen uygularsaniz sorun kalmaz. Yaklasma irtifasi ILS icin onemli ancak onu da verir offline iseniz. Offlinede sorun yok ancak Vatsim gibi ortamlarda atc yoksa fmc ayarlamaniz gerek ancak once temel oturtmaniz lazim. Ben once FSX deki expert gorevleri bitirdim ardindan fs9 da online ucmaya basladim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.