Şimdi Ara

FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.275
Cevap
32
Favori
209.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wer43

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    doğru doğru bu sefer
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wer43

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Captain Sim B767-300

     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz
     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9A5184EA8

    Captain Sim B767-300

     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz
     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz

    Alıntıları Göster
    uzun zamandır uçuş yapmıyodum. 2 gün önce 737-800 ile LTBA 36R pistinden 5 denemede kalkış yapamadım :D sizce sorun ne olabilir beyler? açık temiz bir hava. Uçak hızını 180'e getiriyorum ama pist bitene kadar o hıza ulaşmıyordu. flaplar 25 derece açık şekilde kalkmaya çalıştım sorun bundan kaynaklanabilir mi?

    ayrıca uzun uğraşlardan sonra uçak kalktı, Adnan Menderes'e ILS ile iniş yapmaya kalktım bir türlü yakalayamadım ILS'yi. En sonunda manual indim zar zor
    _____________________________
    Jaqen H'ghar
    Efsaneler: Vikings | The Walking Dead | Game of Thrones | Narcos | Prison Break | Lost | Dexter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    uzun zamandır uçuş yapmıyodum. 2 gün önce 737-800 ile LTBA 36R pistinden 5 denemede kalkış yapamadım :D sizce sorun ne olabilir beyler? açık temiz bir hava. Uçak hızını 180'e getiriyorum ama pist bitene kadar o hıza ulaşmıyordu. flaplar 25 derece açık şekilde kalkmaya çalıştım sorun bundan kaynaklanabilir mi?

    ayrıca uzun uğraşlardan sonra uçak kalktı, Adnan Menderes'e ILS ile iniş yapmaya kalktım bir türlü yakalayamadım ILS'yi. En sonunda manual indim zar zor

    Alıntıları Göster
    737-800 için kalkış flap açışı 10 derece diye biliyorum, 25 derece çok olmuş gibi geldi bana.
    _____________________________
    Waiting : | Next Souls Game |




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    uzun zamandır uçuş yapmıyodum. 2 gün önce 737-800 ile LTBA 36R pistinden 5 denemede kalkış yapamadım :D sizce sorun ne olabilir beyler? açık temiz bir hava. Uçak hızını 180'e getiriyorum ama pist bitene kadar o hıza ulaşmıyordu. flaplar 25 derece açık şekilde kalkmaya çalıştım sorun bundan kaynaklanabilir mi?

    ayrıca uzun uğraşlardan sonra uçak kalktı, Adnan Menderes'e ILS ile iniş yapmaya kalktım bir türlü yakalayamadım ILS'yi. En sonunda manual indim zar zor

    Alıntıları Göster
    Boeing 737-800 ün kalkışta flapları standart 5 derece oluyor. Kalkıştan önce ctrl+shift+g ile veya varsa 'ToGa' düğmesi ile kalkışa hazır hale getirmek gerekiyor.
    Kalkışa hazır olunca zaten park frenlerini kaldır uyarısı geliyor.
    Ils iniş içinde inilen pistin course değerini doğru girmek gerekiyor. Ve varsa adf (NDF) değeride inişte
    yadımcı oluyor. Yanlış biliyorsam Adnan Menderes için ADF değeri 315 olacak.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hulusi1962

    Boeing 737-800 ün kalkışta flapları standart 5 derece oluyor. Kalkıştan önce ctrl+shift+g ile veya varsa 'ToGa' düğmesi ile kalkışa hazır hale getirmek gerekiyor.
    Kalkışa hazır olunca zaten park frenlerini kaldır uyarısı geliyor.
    Ils iniş içinde inilen pistin course değerini doğru girmek gerekiyor. Ve varsa adf (NDF) değeride inişte
    yadımcı oluyor. Yanlış biliyorsam Adnan Menderes için ADF değeri 315 olacak.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler cevaplar için arkadaşlar.

    Bir sorum daha var. Teknik terimlere biraz yabancıyım o yüzden kendimce anlatmaya çalışacağım.

    Mesela ILS yaklaşma yaparken hız göstergesinin olduğu kısımda mor bir nokta oluyor NAV seçtiğimizde. O mor nokta tam ortaya geldiğinde VAR LOC tuşuna basıyoruz ve uçak alçalmaya başlıyor. İşte burda bir problem var. O mor noktayı yakalamak için uçağı ne kadar yüksekte tutmam gerek, her havaalanı için bunu nereden öğrenebilirim?

    Yanlış hatırlamıyosam ilk oynadığım zamanlarda LTBA pisti için 3000 feet yükseklikte o mor noktayı yakalayabiliyodum.
    _____________________________
    Jaqen H'ghar
    Efsaneler: Vikings | The Walking Dead | Game of Thrones | Narcos | Prison Break | Lost | Dexter




  • araya girmiş olmayayım da daha önceden duydugum ve bildigim, havaalanının rakımı+3000feet olarak hesabını yapmak gerekiyormuş
    ILS ile ilgili ben de iniş yapamadım daha :( vor lck unutmuşum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    Teşekkürler cevaplar için arkadaşlar.

    Bir sorum daha var. Teknik terimlere biraz yabancıyım o yüzden kendimce anlatmaya çalışacağım.

    Mesela ILS yaklaşma yaparken hız göstergesinin olduğu kısımda mor bir nokta oluyor NAV seçtiğimizde. O mor nokta tam ortaya geldiğinde VAR LOC tuşuna basıyoruz ve uçak alçalmaya başlıyor. İşte burda bir problem var. O mor noktayı yakalamak için uçağı ne kadar yüksekte tutmam gerek, her havaalanı için bunu nereden öğrenebilirim?

    Yanlış hatırlamıyosam ilk oynadığım zamanlarda LTBA pisti için 3000 feet yükseklikte o mor noktayı yakalayabiliyodum.


    Vor Loc a Nav1 e girdiğimiz sinyalin sesini duyduğumuzda basıyoruz. O dediğin morumsu noktayı görünce App (Aproach)(Yaklaşma) tuşuna basıyoruz.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hölüzöfül


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    Teşekkürler cevaplar için arkadaşlar.

    Bir sorum daha var. Teknik terimlere biraz yabancıyım o yüzden kendimce anlatmaya çalışacağım.

    Mesela ILS yaklaşma yaparken hız göstergesinin olduğu kısımda mor bir nokta oluyor NAV seçtiğimizde. O mor nokta tam ortaya geldiğinde VAR LOC tuşuna basıyoruz ve uçak alçalmaya başlıyor. İşte burda bir problem var. O mor noktayı yakalamak için uçağı ne kadar yüksekte tutmam gerek, her havaalanı için bunu nereden öğrenebilirim?

    Yanlış hatırlamıyosam ilk oynadığım zamanlarda LTBA pisti için 3000 feet yükseklikte o mor noktayı yakalayabiliyodum.


    Vor Loc a Nav1 e girdiğimiz sinyalin sesini duyduğumuzda basıyoruz. O dediğin morumsu noktayı görünce App (Aproach)(Yaklaşma) tuşuna basıyoruz.

    Tesekkurler. Peki app ye basmak icin o mor cizginin ortaya gelmesini beklemem sart mi? Yani o mor nokta ciktiginda da bassam ucak alcalmaya baslar mi?
    _____________________________
    Jaqen H'ghar
    Efsaneler: Vikings | The Walking Dead | Game of Thrones | Narcos | Prison Break | Lost | Dexter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hölüzöfül


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    Teşekkürler cevaplar için arkadaşlar.

    Bir sorum daha var. Teknik terimlere biraz yabancıyım o yüzden kendimce anlatmaya çalışacağım.

    Mesela ILS yaklaşma yaparken hız göstergesinin olduğu kısımda mor bir nokta oluyor NAV seçtiğimizde. O mor nokta tam ortaya geldiğinde VAR LOC tuşuna basıyoruz ve uçak alçalmaya başlıyor. İşte burda bir problem var. O mor noktayı yakalamak için uçağı ne kadar yüksekte tutmam gerek, her havaalanı için bunu nereden öğrenebilirim?

    Yanlış hatırlamıyosam ilk oynadığım zamanlarda LTBA pisti için 3000 feet yükseklikte o mor noktayı yakalayabiliyodum.


    Vor Loc a Nav1 e girdiğimiz sinyalin sesini duyduğumuzda basıyoruz. O dediğin morumsu noktayı görünce App (Aproach)(Yaklaşma) tuşuna basıyoruz.

    Tesekkurler. Peki app ye basmak icin o mor cizginin ortaya gelmesini beklemem sart mi? Yani o mor nokta ciktiginda da bassam ucak alcalmaya baslar mi?

    Alıntıları Göster
    Ben genelde göstergelere hiç bakmam. Nav1 radyo sesini duyduğumda vorloc a basarım. İneceğim piste 14-15 mil kala da app tuşuna basarım. Her iniş denememde başarılı olmaz zaten.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hölüzöfül

    Ben genelde göstergelere hiç bakmam. Nav1 radyo sesini duyduğumda vorloc a basarım. İneceğim piste 14-15 mil kala da app tuşuna basarım. Her iniş denememde başarılı olmaz zaten.


    o da güzelmiş :D

    beyler bilen birisi cevaplayabilir mi?

    APP tuşuna basmamız için gösterdeki ILS ile akalaı mor noktanın ortaya gelmesini beklememiz şart mı? uçağın zamanında otomatik olarak alçalmasını sağlamak için kaç feet ile APP'ye basmalıyız?
    _____________________________
    Jaqen H'ghar
    Efsaneler: Vikings | The Walking Dead | Game of Thrones | Narcos | Prison Break | Lost | Dexter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hölüzöfül

    Ben genelde göstergelere hiç bakmam. Nav1 radyo sesini duyduğumda vorloc a basarım. İneceğim piste 14-15 mil kala da app tuşuna basarım. Her iniş denememde başarılı olmaz zaten.


    o da güzelmiş :D

    beyler bilen birisi cevaplayabilir mi?

    APP tuşuna basmamız için gösterdeki ILS ile akalaı mor noktanın ortaya gelmesini beklememiz şart mı? uçağın zamanında otomatik olarak alçalmasını sağlamak için kaç feet ile APP'ye basmalıyız?

    Alıntıları Göster
    Beyler flood yapıyorum kusura bakmayın ama bilmeyenler için yararlı bilgi paylaşacağım.

    Yukarıda sorduğum sorunun cevabını başka bi yerde buldum ve paylaşıyorum.

    ILS ile iniş yapacaksak eğer, uçağı piste 15nm kala NAV moduna alıyoruz. ( ILS sinyalini duyduktan sonra tabi ) Daha sonra uçağın otomatik alçalmasını sağlamak için piste 7nm kala gösterde ekranında o mor noktanın ortaya doğru indiğini görücez. O nokta ortaya geldiğinde APP butonunu aktif ediyoruz ve uçak alçalmaya başlıyor.

    Tabi bununla kalmıyor. Uçağın hızına ve teknik özelliklerine göre flapları kontrol ediyoruz. UZman arkadaşlar daha detaylı anlatacaktır.
    _____________________________
    Jaqen H'ghar
    Efsaneler: Vikings | The Walking Dead | Game of Thrones | Narcos | Prison Break | Lost | Dexter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    Beyler flood yapıyorum kusura bakmayın ama bilmeyenler için yararlı bilgi paylaşacağım.

    Yukarıda sorduğum sorunun cevabını başka bi yerde buldum ve paylaşıyorum.

    ILS ile iniş yapacaksak eğer, uçağı piste 15nm kala NAV moduna alıyoruz. ( ILS sinyalini duyduktan sonra tabi ) Daha sonra uçağın otomatik alçalmasını sağlamak için piste 7nm kala gösterde ekranında o mor noktanın ortaya doğru indiğini görücez. O nokta ortaya geldiğinde APP butonunu aktif ediyoruz ve uçak alçalmaya başlıyor.

    Tabi bununla kalmıyor. Uçağın hızına ve teknik özelliklerine göre flapları kontrol ediyoruz. UZman arkadaşlar daha detaylı anlatacaktır.

    Alıntıları Göster
    Nav1 e girilen radyo frekansı piste 25-30 mil kala sinyal vermeye başlar. Sinyal sesini duyunca Vor Loc basılır. 7 mil kala App tuşuna basılırsa alçalmak için geç kalınır. App tuşuna basmanın daha basit bir yolu şöyle. Vor Loc (standart uçaklarda Nav) tuşuna bastıktan bir müddet sonra HDG kendiliğinden kapanır. İşte bu sırada App tuşuna basmak gerekir. Daha sonra piste 10 mil kala civarı Altitude düğmesi devre dışı kalır. Eğer sönmezse artık pisti pas geçmek gerekir veya manuel iniş denemek gerekir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hulusi1962

    Nav1 e girilen radyo frekansı piste 25-30 mil kala sinyal vermeye başlar. Sinyal sesini duyunca Vor Loc basılır. 7 mil kala App tuşuna basılırsa alçalmak için geç kalınır. App tuşuna basmanın daha basit bir yolu şöyle. Vor Loc (standart uçaklarda Nav) tuşuna bastıktan bir müddet sonra HDG kendiliğinden kapanır. İşte bu sırada App tuşuna basmak gerekir. Daha sonra piste 10 mil kala civarı Altitude düğmesi devre dışı kalır. Eğer sönmezse artık pisti pas geçmek gerekir veya manuel iniş denemek gerekir.

    Alıntıları Göster
    Airbus A380-800

     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz

     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9A5184EA8

    Airbus A380-800

     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz

     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz

    Alıntıları Göster
    Türk Hava Yolları kaplaması yakışıyor kerataya.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hulusi1962

    Türk Hava Yolları kaplaması yakışıyor kerataya.

    Alıntıları Göster
    Quality Wings Boeing 757-200 , Larnaka - Antalya (LCLK-LTAI).


     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErdemYalçın

    Quality Wings Boeing 757-200 , Larnaka - Antalya (LCLK-LTAI).


     FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz  FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz

    müthiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wer43

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Airbus A320 Neo serisine Boeing'in cevabı.

    Boeing 737 Max

    _____________________________




  • FSXmıtercihinizdir FS2004 mu
    _____________________________
    Otaku boy
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veto1214

    FSXmıtercihinizdir FS2004 mu
    Ben de her ikiside kurulu ancak PMDG 737NGX çıktığından beri FS9 u hiç açmadım. Bu yüzden FSX tercihim. Ama yeterli yer varsa FS9 da kurulmalı. Yeni başlayanlar için B737-400 öğrenmesi çok kolay bir uçak çünkü.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.