Şimdi Ara

fren yaparken debriyaja basmak arabaya zarar verir mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
1
Favori
182.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabada abs yoksa önce debriyaja basmak aracı boşa almak demektir. Hem daha geç durursun hemde ani fren yaparsan ön frenler kilitlenir ve dengesizse araç düz değil çapraz gider.

    Fren yaparken mutlaka ilk önce fren daha sonra 30 km gibi süratlere inince debriyaja basılırki hem stop etmesin hemde araba gitmeye çalışmasın diye.

    Malum motor rolantide bile olsa aracı yürütür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkfloyd1453

    arkadaşlar sadece durmam gerektiği zaman değil ne zaman yavaşlamam gerektiğindede debriyaja basıyorum
    mesela bir viraja girdim hafif yavaşlamam gerekiyor (vites değiştimeyeceğim halde) önce debriyaja basıyorum sonra frenle aracı hafif yavaşlatıyorum
    sadece frenle yavaşlatmayı debriyaja alıştığımdan dolayı yapamıyorum


    viraja girmeden araba yavaşlatılır virajda fren kullanma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Fren ile birlikte debriyaja sadece yokuş yukarı kalkış yaparken ve araç tam duracakken stop etmemesi için basılır.. Hiç bir zaman hız düşürmek amacıyla debriyaj + fren yapmayın Bir zaman yokuş aşağı bir arkadaşım ani frenleme yaptı..debriyaj ile birlikte frene basmış araç hem kaydı hemde zor durdu.. Öndeki taksiye vurmasına bir karış kaldı.. Taksici debriyaja mı bastın diye sordu..evet deyince.. Fren yaparken debriyaja basılmaz dedi.

    Aynı şeyi debriyajsız yapsaydı, tekerleklerin kilitlenme ihtimali daha zor olsa da hala vardı. Tekerler kilitlendiği anda da motor stop eder.

    Akşam bu konuda detaylı bir yazı yazmaya niyetim var. Teknik yönünden bakacağım olaya.




  • Fren yapar iken debriyaj+fren aynı anda basılır. Debriyaja basarız çünkü motorun tekerlere gönderdiği gücü keserek,daha kısa mesafede durmasını sağlarız. Aracı yavaşlatmak ayrı şeydir, durdurmak apayrı. En kısa mesafede durmak istiyenler debriyaj ve freni aynı anda kullansınlar.
    Bunu ben değil bu işin uzmanları söylüyor, az biraz araştırın hepinizin interneti var nede olsa.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    yazınıza hatayla başlamışsınız, daha formülden haberiniz yok, kinetik enerji=1/2mv2, hızın karesi. Çok basit ortaokul fiziği bu yahu. Burada yanlışı gören kalan yazıyı okur mu? Zamanımız değerli, ben okumam.

    Şu fren debriyaj konusu bir türlü bitmedi forumda, yavaşlarken debriyaja basmaya gerek yok düz yolda, ama ani frende debriyaj gerekiyor, bitti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi borisgrey -- 17 Temmuz 2014; 9:55:14 >
  • Arkadaşlar,

    Motor kompresyonu diyorsunuz, bir noktaya kadar haklısınız. Eğer motor kompresyonunun size kazandırdığı negatif ivme sizin için yeterliyse debriyaja basmamak gerekir.

    Ama motor kompresyonundan daha yüksek bir negatif ivmeye ihtiyaç duyarsanız frene bastığınızda motoru yavaşlatma görevi de frenlerinizin üstüne binecektir. Çünkü motorun da bir torku var. Bu torkun büyüklüğüne göre aracın motoru hareketini(momentini) ve enerjisini korumak isteyecektir. Bundan dolayı motoru da yavaşlatma görevi frenlere düşecektir.

    Bu sebeple ihtiyaca göre motor freni veya debriyaj kullanmak önemlidir. Her ikisinin kullanım yeri farklıdır.

    Sürüş tekniğine göre fren kullanılmalıdır. Genelde debriyaj+fren ikilisi durma amaçlı olarak kullanılmalıdır. Nitekim viteste olan bir araç ile yol koşullarına daha iyi reaksiyon gösterirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    yazınıza hatayla başlamışsınız, daha formülden haberiniz yok, kinetik enerji=1/2mv2, hızın karesi. Çok basit ortaokul fiziği bu yahu. Burada yanlışı gören kalan yazıyı okur mu? Zamanımız değerli, ben okumam.

    Şu fren debriyaj konusu bir türlü bitmedi forumda, yavaşlarken debriyaja basmaya gerek yok düz yolda, ama ani frende debriyaj gerekiyor, bitti.

    Evet formülü hatalı yazmışım. Genelde formülleri pek aklımda tutamam. Mesajı sildim gitti madem öyle.
  • Evet konudaki tüm yorumları okudum ve yaklaşık 8 aydır aracımı yanlış kullandığımı farkettim. Öncelikle bu önemli bilgiler için hepinize teşekkür ederim. 8 ay önce ehliyet aldım ve hemen araba aldım, ilk günden beri debriyaj+fren yapıyordum derken dördüncü aydan itibaren arabayı kullanan yakınlarım arabanın baskı balatasının gittiğini ve debriyaj bilyasının dağılabileceğini söylediler pek aldırış etmedim ve seslerde bariz artış olduğunu gördüm. Dün arabayı ustama gösterdim ve 500 tl masraf çıkardı herneyse yaptıracağım artık fakat alışkanlıklar o kadar kötü ki iki üç gündür debriyajsız durmaya çalışıyorum ve çok zorlanıyorum acemi biri gibi kullanıyorum arabayı hatta çoğu zaman debriyaja basıyorum yine. Merak ettiğim şey Pozantı - Tekir yolunu çoğunuz bilir, iki yönlü de virajlı ve eğimlidir. Demişsiniz ki virajda frensiz gidilmeli peki burda ne yapmak lazım uzun süre eğimli viraj var sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vermez
  • Çok küçük yaşlardan beri araç kullanırım ve sürekli debriyaj+fren yaparım genellikle ne yapayım araba 2.5 devirin üstüne çıkmıyor ki az yaksın diye kırk takla atıyorum zor zor benzinli araca binmek gerçekten zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hortlatayım ben de.konu güncel kalsın.bi soruda ben iteleyim.peki virajlarda milisaniyelik durmalarda debriyaja basılır mı yada vşrajlarda debriyaj gaz fren üçlüsü nasıl kullanılır dur kalklı bi viraj düşünün?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insideman kullanıcısına yanıt
    Hocam hic denemedim ama 120ile giderken sifira dusmemiz gerektiginde, 10a kadar debriyaja basmayin mi demek istiyorsunuz? Boyle birsey ilk kez duydum ben, her vitesi 1200 devirinde araba haldır haldır titrer. Siz 5.vites 3000devirden, 1.vites 1500 devire debriyajsiz dusmemizi tavsiye ediyorsunuz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ben genelde bos a alirim fren yapcagim zaman sonra hiza gore tekrar vitese takip devam ederim herkesin tarzi farkli bana kalirsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.parolo kullanıcısına yanıt
    Öncelikle sizin sorunuzu yanıtlayayım.

    Durma iki şekilde olur ani durma ve yavaşlayarak durma

    Ani durmalarda ilk önce debriyaj sonra fren sonuna kadar basılır aynı anda basmak gibi olmalı zaman farkı olmamalı.

    Yavaşlayarak durmada ise ilk önce fren ezerek basılır aracın belirli bir devire geldiğinde, bu devir 1. Vitese alma devridir. Araç buraya kadar sadece frenle durdulur sonra debriyaja basılır. Burada en önemli nokta debriyaja basıldığında mutlaka araç 1. Vitese alınmalıdır veya 2. Vitese devire göre.

    Planlı durma yapacaksanız buda yavaşlayarak durmadır. Doğru olanı kademeli vites düşürerek durmaktır.

    Durma şekli virajda ve düz yolda aynıdır.

    Virajda genellikle debriyaj ve frenden çok gaz pedalı kullanılmalıdır. Aksi durumda fren yapılır.

    Yukarıdaki yazdıklarım en doğru olanlardır. Herkes aynısını yapmak zorunda değildir. Bir çok kişinin araba kullanma şekli farklıdır. Yeterki apaçilik yapılmasın yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    ilk önce debriyaja basıp sonra durmak daha tehlikelidir çünkü bastıgınız anda arbanın dahada ivmelerndiğini hissedersiniz.Önce frene basıp hızınızı kesip sonra devir iyi ce azaldıktan sonra debriyaja basarak durmalısınız.(İLK SORDUGUN ŞEKİLDE ARABAYA HİÇBİR ZARARI YOKTUR FAKAT DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜNÜ KISALTMIŞ OLURSUNUZ)

    söylediğin çok doğru sayılmaz. normal bir trafikte yumuşak bir şekilde fren balatalarına zarar vermeden durmak istendiğinde sadece frene basıp durmak daha iyi bir fikir olabilir.
    ancak panik frende benim eski aracın kitabında ve başka birkaç yerde de okuduğum üzere fren ve debriyaja aynı anda basmak gerekir (arkadaşa öğreten hoca da yanlış öğretmiş. önce debriyaj vakit kaybıdır ve panik frende şaşırır bile insan). sebebi de debriyaja basmadığın takdirde araç o an gaza basmıyor olsan bile motorun ivmelenmesi hemen bitmediği için bir miktar daha motor gücüyle ileriye gitmek isteyecektir. tamam gazdan ayağını çektiğin anda araç yavaşlamaya başlıyor ancak motor hala aracı itiyor aslında. panik fren halinde hızla durmak isteyeceksin. bu durumda da debriyaja basmadığın takdirde fren enerjisinin büyük bir bölümünü motoru durdurmaya harcarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    ani frenlerde, ani durman gereken yerlerde kesinlikle ve kesinlikle debriyajla fren yapmalısın, zira debriyaja basmadığında fren süresi uzayacaktır

    Vites küçültmeden frene debriyajla basman duruş süresini kısaltmaz aksine uzatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladyator]


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    ani frenlerde, ani durman gereken yerlerde kesinlikle ve kesinlikle debriyajla fren yapmalısın, zira debriyaja basmadığında fren süresi uzayacaktır

    Vites küçültmeden frene debriyajla basman duruş süresini kısaltmaz aksine uzatır.
    http://www.uzmantv.com/frenlemede-yapilan-en-buyuk-hatalar-nelerdir


    "Frenleme ile ilgili en büyük hata çabuk durmak için yapılan panik frenidir. Debriyajın olduğu düz vitesli araçlarda sürücüler durmak için ilk olarak frene ardından da debriyaja basarlar. Bu frenleme tekniği normal bir duruş için geçerlidir ancak ani fren yapılacaksa fren ve debriyaj pedalına aynı anda basılmalıdır. Fren ve debriyaja birlikte basılırsa kısa sürede güvenli bir duruş sağlanabilir."

    kimileri de herkesin tarzı farklıdır gibilerinden bişeyler söylemiş. bu iş güvenlik işi. tarzı falan yok. tek bir kuralı var: panik frende aynı anda debriyaj + fren.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 20 Kasım 2016; 14:1:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladyator]


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    ani frenlerde, ani durman gereken yerlerde kesinlikle ve kesinlikle debriyajla fren yapmalısın, zira debriyaja basmadığında fren süresi uzayacaktır

    Vites küçültmeden frene debriyajla basman duruş süresini kısaltmaz aksine uzatır.
    http://www.uzmantv.com/frenlemede-yapilan-en-buyuk-hatalar-nelerdir


    "Frenleme ile ilgili en büyük hata çabuk durmak için yapılan panik frenidir. Debriyajın olduğu düz vitesli araçlarda sürücüler durmak için ilk olarak frene ardından da debriyaja basarlar. Bu frenleme tekniği normal bir duruş için geçerlidir ancak ani fren yapılacaksa fren ve debriyaj pedalına aynı anda basılmalıdır. Fren ve debriyaja birlikte basılırsa kısa sürede güvenli bir duruş sağlanabilir."

    kimileri de herkesin tarzı farklıdır gibilerinden bişeyler söylemiş. bu iş güvenlik işi. tarzı falan yok. tek bir kuralı var: panik frende aynı anda debriyaj + fren.

    Ben ne dedim basmayın mı dedim ? Okuduğunu önce bir anla




  • Bunların haricinde motor freni kullanmayı da tercih edin. Hem yakit, hem balata tasarrufu sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladyator]


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladyator]


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    ani frenlerde, ani durman gereken yerlerde kesinlikle ve kesinlikle debriyajla fren yapmalısın, zira debriyaja basmadığında fren süresi uzayacaktır

    Vites küçültmeden frene debriyajla basman duruş süresini kısaltmaz aksine uzatır.
    http://www.uzmantv.com/frenlemede-yapilan-en-buyuk-hatalar-nelerdir


    "Frenleme ile ilgili en büyük hata çabuk durmak için yapılan panik frenidir. Debriyajın olduğu düz vitesli araçlarda sürücüler durmak için ilk olarak frene ardından da debriyaja basarlar. Bu frenleme tekniği normal bir duruş için geçerlidir ancak ani fren yapılacaksa fren ve debriyaj pedalına aynı anda basılmalıdır. Fren ve debriyaja birlikte basılırsa kısa sürede güvenli bir duruş sağlanabilir."

    kimileri de herkesin tarzı farklıdır gibilerinden bişeyler söylemiş. bu iş güvenlik işi. tarzı falan yok. tek bir kuralı var: panik frende aynı anda debriyaj + fren.

    Ben ne dedim basmayın mı dedim ? Okuduğunu önce bir anla

    Yazdığının anlaşılır tarafı yok ki. Vites küçültmeden bahsetmişsin. Debriyaja basınca vitesin ne önemi kalır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.