Şimdi Ara

Formula 1, Kasım ayında seyircili olarak Türkiye’ye geliyor (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
1
Favori
7.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sene rekabet pek yok. 1-2 Mercedes ler. 3. Redbull olur türkiyede ki yarışta. Seneyede olursa burada yarış belki o zamana kadar ferrari aracı geliştirir ve sezona renk katar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MPT-76 kullanıcısına yanıt

    sağol yanlış yazmışım

  • 2. yarışı Petrol Ofisi sponsorluğunda edindiğim bilet sayesinde Start-Finish düzlüğünde izlemiştim.
    Araçların start anında toplu halde çıkarttıkları sesi duymak için insanlara dağıtılan silikon kulak tıkaçlarını kullanmamıştım.
    Motor sesleri ve yankı tek kelime ile MUHTEŞEMdi...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: azizfikri

    Son yıllarda pek takip etmemişsiniz anlaşılan.
    Anlaşılan o ki ; siz benim bahsettiğim dönemlere şahit olmamışsınız. Olsaydınız ne demek istediğimi anlarsınız. Motor sesi bile sahte... Daha ne diyeyim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Drive to Survive ne güzel bir belgeseldir. Resmen beni tekrar F1'e çekti. Netflixte 2 sezon su gibi aktı. Harika bir kurgu, anlatım var. Hiç otomobille ilgisi olmayan arkadaşlarım bile takip eder oldu. Gerçekten helal olsun yapım ekibine.


    Eğer gitmeye niyetlenenler olursa kesinlikle ama kesinlikle o belgeseli izlesinler. Resmen heyecan içerisinde izlersiniz.

  • BLacKeLDiaBLo kullanıcısına yanıt

    sesi ve yakıt tüketimi + egsoz emisyonunu düşürtmek için baskı yediklerinden motor sesi azaldı... yoksa ses azalmazdı...

  • Uygun olursa gidilir gitmek de lazım. Buna gitme şampiyonlar ligi finaline gitme o kadar şampiyona yapılıyor onlara da gitme sonra da ülkemizi tanıtamıyorlar. Boş trübünü mü tanıtacaklar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: jesipikmin

    Sen kimsin ki sana yalan söyleyeceğim. Bu kadar nakorluk olmaz! Sanırsın akşam yemek yiyemiyorda şikayet ediyor. Neymiş beyefendiler bir maas ile Mercedes s350 binmek istiyor. Avrupa'da hala 96 model Corsa lar geziyor trafikte. 1 ay tatile geldim Türkiye ye masallah en ucuz arac 2018 model... Her akşam beğenmediğin ülkenin haberi avrupada yapılıyor. Vurus perişan etti Avrupa'yı belini büktü tum dünyayı fakat Türkiye çok iyi yönetti süreci. Başka hükümet yönetemezdi asla.

    Alıntıları Göster

    Buralarda böyle dobra laflara, doğrulara pek tahammül yoktur. Hakaretlere hazır olun.

    Ama helal olsun.  





  • theJuDGe_41 kullanıcısına yanıt

    Bilet geliriyle çok da ilgisi yok aslında. Ne kadar bilet satılırsa tabi ki gelir o kadar artar fakat F1'i ülkeye getirmek çok büyük paralar ödeniyor 2005-2011 arasında yıllık 13,5 milyon dolar ödendi devlet tarafından. Ve bu para özel sektörler tarafından karşılanması aşırı mantıksız bir para. O yüzden devlet tarafından ödenmesi bekleniyor. Devletin bu parayı ödemesinin sebebi de organizasyonun sizin dediğiniz gibi sadece 3-4 gün sürüp bitmemesi. Türkiye'ye gelen F1 fanları, İstanbul'un neredeyse her yerini geziyor, otellerde kalıyor, yemekler yiyor buradan hediyelik eşyalar alıyor ve hatta bazıları organizasyondan önce ya da sonra tatil için Türkiye'de kalmayı tercih ediyor. Bu sebep ülkeye döviz girdisi arttırılıyor o yüzden devlet karşılıyor bu parayı. Bugüne kadar karşılanmayıp bugün karşılanmasının sebebi de pandemi dolayısıyla yarış yapılacak durumda olan ülkelerin azlığı.


    (günümüzde bir yarışın bedeli 30-40 milyon civarı)


    Buradan daha detaylı bir bilgi alabilirsiniz:


    https://www.arabam.com/blog/genel/formula-1-turkiye-heyecani-yeniden-istanbulda//





  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    Bizden o gün istenilen rakam takriben 25 milyon dolardı. Şimdi kimsenin farkında olmadığı bir şey var. Bizden o parayı 2002 yılında istemişlerdi ama biz çok iyi bir pazarlık yapmış ve 13,5 milyona inmiştik. O günkü hükümetten bu parayı istediğimizde, “Nasıl olacak?” dediler. Dedik ki: “Biz bu yarışa şu kadar insan getireceğiz. O insanların İstanbul’a bırakacağı para şu kadar. Bunun KDV’sini bize iade edin.” Bu kadar basit bir hesap. Bir şey daha bilinmiyor; tüm ülkelerin sözleşmesinde bu bedelin her sene yüzde 10 artacağına dair bir madde vardır. Biz o maddeyi kabul edip uygulatmış olsaydık, 2011 yılındaki son yarışta zaten 24 milyon dolar ödeyecektik.




    Mümtaz Tahincioğlu

    Dönemin TOSFED Başkanı

  • detanaoq kullanıcısına yanıt
    Doğrun dedin. Formula’yı ses düzeyine indirgemek acınası bir hale getiriyor insanları.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ülkeye yararı olsun, artısı olsun. İmkan olursa babamla birlikte gitmek isterim, görmek isterim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gelsin gelsin en önden izleyen ben olacam  

  • Kaç dolar olacak acaba bilet fiyatları

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    İçinde 20 tane ev olan bir apartman sahibisin diyelim. Birisine 2005 yılında evi 1300 liradan vermişsin ve 7 yıllık sözleşme yapmışsın. Bu 7 yıl içinde diğer evlerdeki kiracılar değişmiş ya da kiralar yükselmiş, senin evlerine olan talep artmış ve bunun sonucunda yeni kiracılara evlerini 3000, 3500, 4000 lira gibi fiyatlardan kiralamaya başlamışsın. Şimdi ilk başta evini 1300 liradan kiraladığın ve 7 yıllık kontratı biten kiracına evini yine aynı fiyattan mı yoksa yeni oluşan piyasa fiyatından mı kiralarsın? Yanıtını da ben vereyim, tabii ki de o günkü piyasa fiyatından kiralarsın.


    Attığım videoyu izlemiş olsan pek çok soruna cevap olacak ama ben yine de çok kısa bir şekilde özet geçeyim. 2005 yılında yapılan senelik 13,5 milyon dolarlık anlaşma o günün koşullarına göre oldukça makul bir anlaşmaymış. 2008-2009 yılları gibi yani sözleşmenin bitmesine 2-3 yıl kala F1 yönetimi "2011 yılında bitecek olan sözleşmenizi yıllık 17-18 milyon dolardan 5 yıl daha uzatalım" demiş. Ancak bunu o zaman kabul etmemişsin. Kontratın bittiğinde de bu sefer F1 yönetimi kapıyı 30 milyon dolardan açmış. 2005 yılından 2011'e kadar olan süreçte takvime İspanya'da ikinci bir yarış olan Valencia, Kore, Singapur, Hindistan ve Abu Dabi gibi yarışlar eklenmiş, dolayısıyla F1'e girmek isteyen ülkeler artmış, böylece talep artmış, talep artınca da fiyatlar artmış. (Fiyatlar dediğim de daha önceki mesajımda bahsettiğim aidat) Hatta son yıllarda takvime ABD geri döndü, Azerbaycan girdi, Hollanda ve Vietnam 2020 takvimindeydi ancak koronavirüs dolayısıyla bu sezon oralarda yarış düzenlenmeyecek.


    Sonuç olarak, konu hakkındaki bilgilerin çok sınırlı, bu sınırlı bilgilerin de bir kısmı yanlış. Ama sen gidip "F1, Türkiye'yi kazıklamak istedi", "Türkiye'yi zaten istemediler", "F1, Türkiye'ye pislik yaptı" gibi triplere girince ben de bunu düzeltmek için ilk mesajına cevap vermiştim.

    tekrar söyleyim "tv de duyduğum doğru ise" diye bir ibare var mesajımda. ayrıca türkiyede sürekli dolar operasyonu çekiliyor. 1940 1 dolar=1tl, 2001 1 dolar= 1,600,000 tl, yani 2 milyon kat artmış. bu durumda zaten f1, aidatı hiç artırmasa bile fiyat katlanıyor. hadi bunları boşver, diyelimki değil 13, 33 verdik peki gelir getiriyor muydu türkiyeye? yani katar gitti 222 milyon yuro ödedi neymar için. gelir için değil reklam için. azerbaycan vs bunlar reklam için ödeyebilir, ama türkiye olaya nasıl bakıyor? F1 i gelir getirsin diyemi istiyor yoksa ülkenin adı duyulsun vs diye mi? şimdi f1 italya fransa almanyada çıkamaz çünkü kendi araba markalarının reklamı oluyor. ama türk arabası yok f1 de o yüzden onlar kadar reklamı olmaz türkiyenin. başka ülkelerlen kıyaslarken her ülkenin kendi şartlarına göre türkiye kıyaslanmalı. yoksa ardanın barselona transferi için 40m yuro thy verdi diye biliyorum. yani türkiye öyle 10-20 milyon yuro veremiyecek bir ülke değil. ki 1 futbolcuya o para veren kaç zengin iş adamı var bu ülkede. o yüzden f1 beklentiyi karşılamadı diye düşünüyorum. ki tribünlerin boş olduğunu hatırlıyorum ki bilet fiyatları kaç yüz yuro diye aklımda kalmış yanlış değilse.


    böyle herşeyin istanbula yapılması zaten yanlış. pist istanbula yapıldığını duyduğumda kesinlikle gitmem demiştim. aşırı gıcık almıştım. antalyanın adı geçerken ne olduda kim istanbul olmasını sağladı? ankara olsaydı herkes gelseydi. tamam istanbul zengin ama doymuş böyle şeylere ilgisiz. aynı istanbulda oynanan milli maç ile konyada oynanan milli maç seyircisi arasındaki fark gibi. istanbulda yuhalayan seyirci maça gitmiyordu ama konyada sürekli tezahurat yapan seyirci ve stadyum tıklım tıklım. bu aslında durumu özetledi. anadolu daha aç böyle şeylere. neticede istanbulun zenginide anadoludan gidiyor istanbula uzaydan inmiyor. istanbulun karnı tok böyle şeylere her fuar her şov istanbulda. böyle oluncada oradakilerde doygunluk olur gitmezler. f1 gelsin diyorum ben belki 1-2 sene bir furya olur sonra yine eski haline döner. ki f1 e virüsten dolayı ilgi düşmüştür ondan türkiyeye mahkum kalmıştır ondan fiyatı mecburen düşürüyor bizimkilerde bu yüzden gelsin diyordur.


    azerbaycanda f1 in ne işi var? gaz parası çok gelince şimarıklık yapmışlar anlaşılan. daha sınırlarını koruyamıyorlar orduya para harcasınlar biraz. bizden iha alacağına gitmiş 30 milyon yuroya her yıl f1 e para basmış. tebrikler. sonra gel türkiye abi beni kurtar. neyse fazla konuştum yine.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasancann33

    Bilet geliriyle çok da ilgisi yok aslında. Ne kadar bilet satılırsa tabi ki gelir o kadar artar fakat F1'i ülkeye getirmek çok büyük paralar ödeniyor 2005-2011 arasında yıllık 13,5 milyon dolar ödendi devlet tarafından. Ve bu para özel sektörler tarafından karşılanması aşırı mantıksız bir para. O yüzden devlet tarafından ödenmesi bekleniyor. Devletin bu parayı ödemesinin sebebi de organizasyonun sizin dediğiniz gibi sadece 3-4 gün sürüp bitmemesi. Türkiye'ye gelen F1 fanları, İstanbul'un neredeyse her yerini geziyor, otellerde kalıyor, yemekler yiyor buradan hediyelik eşyalar alıyor ve hatta bazıları organizasyondan önce ya da sonra tatil için Türkiye'de kalmayı tercih ediyor. Bu sebep ülkeye döviz girdisi arttırılıyor o yüzden devlet karşılıyor bu parayı. Bugüne kadar karşılanmayıp bugün karşılanmasının sebebi de pandemi dolayısıyla yarış yapılacak durumda olan ülkelerin azlığı.


    (günümüzde bir yarışın bedeli 30-40 milyon civarı)


    Buradan daha detaylı bir bilgi alabilirsiniz:


    https://www.arabam.com/blog/genel/formula-1-turkiye-heyecani-yeniden-istanbulda//

    1 futbolcuya o parayı veren bir sürü zengin başkanlar var. özel sektör için çekirdek parası 10-20 milyon yuro. sadece yapı kredi geçen sene 800 milyon vergi ödemiş. koçların şirketlerinden sadece 1 tanesi. vergisi 800, karı değil. yani vergi net karın yüzde kaçı ise sen sadece 1 şirketin karını hesap et. ve bu sadece koçların türkiyedeki şirketlerin 1 tanesi. yurtdışı da var. yani sen türk şirketlerini hafife alma.





  • Ölmeden önce bir kez canlı izlemek isterdim. F1 ile bilgim alakam pek yok arada psde oynarım arabaların sesleri kulağa çok hoş gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi

    Telefona 12 bin tl verenler bilet 500tl diye isyan ediyor

    Ben 1800 TL verdim telefona ve bilet fiyatını fazla buldum, madalyalı kız seni.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende seni arıyordum pasif çocuk. 3 günlük bilet 50 tlmi olacaktı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.