Şimdi Ara

Ford Focusun bu meşhur yol tutuşu nerden geliyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
19.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Direksiyon sistemi cok iyi. Buda yol tutuşu doğrudan etkiliyor. Birde süspansiyon geometrisi çok doğru kurulmuş bence. Yani bi teker çukurdan geçiyor misal ama diğer 3 tekerde ayni doğrultuyu izleyebiliyor veya alt takımda küçük detaylarla aracın geometrisi hiç bozulmuyor. Ama çoğu fordda şunu hissediyorum. Çukurlarda n cok dengeli geçiyor ve tok bir şekilde geçiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    110-120 ile giderken tali yolda bekleyip duran kamyon birden önüme çıktı, frenle yavaşlayıp sol-sağ yapıp kurtardım,

    Lastiklerim iyi sayılmaz, arkayı biraz bıraktı hemen topladı,

    Başka araba olsa şöyle olurdu böyle olurdu diye atıp tutmayacam lakin Focus 3,5 beni kurtardı.

    Gece 3. Sakarya merkezden Hendeğe gidiyorum. CC aktif 90a ayarlı. Yol bomboş olduğundan bir yandan yanımdaki arkadaş ile muhabbet ediyorum bir yandan kola içiyorum. Direksiyonu tek elimle tutuyorum.



    Birden yola köpek fırladı. Sol elimle(solagim) 3 hamlede köpekten kurtuldum. Direk geyik testi gibi oldu. Önce sol şeride girdim ardından yeniden sağ şeride döndüm. Frensiz.



    Araç. Citroen Grand Picasso.



    Aracımon yol tutuşu focustan kötüdür. Ancak verdiğiniz örneğe farklı bir güzelleme yapmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreplt

    torsiyonlu golf var.. focustan daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum. daha önce focus sedan kullandım güncel kasa..

  • Focus I var bizde.Bağımsız süspansiyon mevcut araçta.Ve şunu iddia edebilirim.ESP kapalı iken çoğu B sedan ya da Hb araççlardan daha iyi yol tutuşuna sahip.(Polo,Symbol,301 vs.)
  • Bendede 2006 Fiesta var yol tutusundan cok memnunum bagimsiz suspansiyon fiestada var sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus 1 önümde yokuş asagı viraj içinde oyle bir makas attı ki anlatamam patlayacak sandim başka bir araba olsa cidden kurtaramazdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlara bak çıldıracağım

    Focus fizik kurallarına bile meydan okuyor anlaşılan



    Örnek veriyorum. Bugün 3.5 Focusla girdiğin her viraja aynı segment 2009 fd6 kasa civic'le bile girersin.



    Yorumlardan cahillik akıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Focus yere göğe sığdırılamıyor ben de anlamış değilim, Focus 1 varken de Astra G kasa oldukça iyi yol tutuyuyordu Focus 3 ün yol tutuş olarak en büyük artısı bağımsız süspansiyondan çok, ağırlık dağılımı ve nispeten kompakt ölçüler ki bu ölçülerin yol tutuş için özel hesaplanmış olduğu apaçık ortada, tabi buna elektrik desteksiz direksiyon ve bağımsız süspansiyonda eklenince sürüş hissi iyi, focus ne yol tutuyo be yaa oluyor. Ama gerektiğinden fazla abartıldığını düşünüyorum, diğer araçlar ESP ile yol tutuyormuş gibi yorumlarda yazılmış ohaa dedim, yani ya yazanlar hayatında hiç otomobil kullanmamış ya esp ne zaman devreye girer bilmiyor, günümüzde ki C sınıfı araçların çoğunu az çok kullanma imkanım oldu, hiç biride kelle koltukta girmiyor virajlara. Birinin max 100 km girdiği viraja focus 150 km hızla girmiyor yani.
  • Bizim yol tutuştan anladığımız yonca dönüp üst yola çıkarken arabanın kendini salıp salmaması. Böyle bir beklentiyle Focus alan hayal kırıklığına uğrar, zira çoğu otomobille Focusun viraj hızlarını yakalarsın. Focusun avantajı "grip" seviyesi değildir, konfor/yol tutuş dengesi, damping rebound ayarları, çalışma kalitesi çok iyi ayarlanmış bütün paketidir. Virajda sürücü tepkilerine yerinde cevap vermesi, limitleri aştıktan sonra dağılmadan hala sürücü kontrolünde kalabilmesi, usta sürücüye viraj kasarken ESP'siyle dur lan dur ölecez demek yerine, yeri gelince hafifçe arkasını açıp direksiypnuyla güven vererek gazla ben senin yanındayım demesidir. Fakat bizim memlekette adam Civicine yayları döşer bah Focusdan iyi dönüyom hiç kopmuyo yılan falan der. O yüzden burada boşa bu konunun tartışmasını yapmayın, 2-3 gömlek fazla buraya.




  • Çünkü sürüş dinamikleri gerçek anlamda iyi.Araç özellikle uzun yolda çok stabil.Bağımsız süspansiyonların zaten yol tutuşa katkısını söylemiyorum bile.Direksiyon turu tam kıvamında.Araçın sizin emirlerinize verdiği tepkiler direksiyonun şasi ile uyumu gerçekten efsane.Focus C segmentinin yol tutuş ve sürüş dinamiklerinde kralıdır.Ford mühendislerinin yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusunda bir hayli fazla çalıştığı belli ki sürüş dinamikleri konusunda uzman üretici.Lütfen torsiyonlu Golf ile McPherson Focus'u yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusunda kıyaslamayın.Çünkü Focus Golf'ü fena üzer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 8 Ağustos 2017; 13:28:12 >
  • focus:https://www.youtube.com/watch?v=ZizIBkHIvZo standart hali 68km. içinden 140 km ağırlık atılınca max 76km

    civic:https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8&t=86s 79 km

    megane:https://www.youtube.com/watch?v=FrjeMmiwJWw 77km

    golf:https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8&t=49s 76km


    sanki bu testler sizinle aynı fikirde değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chrissrathfield -- 8 Ağustos 2017; 14:7:26 >




  • yol tutuşu bir kenara bırakın sürüş yumuşaklığı, keyfi de çok iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Bence donanımhaber üyelerinden geliyor, focus iyi güzel araç ama onu golf yada 308 den ayıran kayda değer bir sürüş dinamiği olduğunu sanmıyorum, olsa bilirdik bir şekilde. Tabii ford un arabaların en büyük atalarından biri olduğunu mazisini görmezden gelmemek lazım.

    Katılmamak elde değil, belki bundan 15 sene ki önce araçları karşılaştırıyor olsaydık üzerine bir çalışılmışlık diğer araçlara bir miktar üstünlükten bahsederdikte, günümüzde ki ford araçları bundan uzak olduğu hala eskinin ekmeğini yediği ortada,aynı sınıfta her araç arasında +- 1,2 fark vardır.
    örneğin mondeo içinde çok yol tuttuğu algısı vardır ama sert direksiyon manevralarında d sınıfında en çok yığılma yaşayan araçlardan biri olduğu söylenir, kullanan, test edenler tarafından..




  • VirtualWorld V kullanıcısına yanıt
    Farkındaysanız ortaya koyulan fikirlerin çoğu tamamen öznel görüşlere dayalı, ford şöyle böyle diye, bu şekilde zaten bir yere varılamaz, bu tarz konuları voswoscu biri yorumlayınca fan oluyor burda ne oluyor? ilginçtir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=ZTISY3axjPw

    otomobil dünyasında mazda3 vs focus karşılaştırması vardı. focusu virajlarda baya zorladılar, banamısın demedi, keza mazda da öyle.
  • Neden meşhur olduğunu kullanınca anlıyorsun .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    5 yıllık konuyu hortlatmışsınız  . Kullandığım tüm focuslar şirket aracı-kitalık vb olunca bana hiçbiri iyi gelmemişti . Eski lastikler etkendir bu konuda tahminim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bir şehir efsanesi, ahmet kaya yaşıyor, çaycı hüseyin vefat etti gibi bir şey.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Mk3.5 ground clearance ölçüsü 119mm greyder gibi araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus gerçekten çok beğendiğim bir araç, tasarımıyla gidişiyle , eski iş yerimde kullandığım araçtı, çok beğeniyordum hatchback kasaydı mk3

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.