Şimdi Ara

Ford Focus'umda Hararet Sorunu Var...! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
129
Cevap
3
Favori
96.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    çok teşekkür ederim....
  • YAŞASIN ARABAM GERİ GELDİ KABUS BİTTİ...
    Arkadaşlar 5 tane ustadan sonra 2000 focusumdaki hararet sorununu kendim çözdüm. Herşey kasım ayında ilk kez
    sanayide antifiriz değişimiyle başladı. Usta suyu tamamen boşaltıp antifirizi koydu ve üç gün öncesine kadar ben bu sorunla boğuştum. Conta yanık mı demediler, termostat, devirdaim, radyötör temizliği hepsini söylediler anladım ki hiç bir şey bilmiyorlar el yordamıyla bir şeyler yapmaya çalışıyorlar. Neyse Nasıl çözdüğüme geleyim. Öncelikle forumlarda ki bir arkadaşın önerisi bana mantıklı geldi ve uyguladım. üç günde 350 km yol yaptım özellikle zorladım sorun yok.
    1. Arabayı arkası olabildiğince yukarı gelecek bir şekilde park ettim. Genleşme kabına motordan gelen hortumun çıkışı solda olduğu için sol tarafıda yüksek tutmaya çalıştım. Hava orada çıkacağına göre içerdeki hava oraya yönelsin diye.
    2. kaloriferi sıçak konuma getirdim.
    3. arabayı ısınıncaya kadar çalıştırdım. stop edip genleşme kabının kapağını açtım. motordan genleşme kabına gelen hortumu çıkardım ve aşağıya sarkıtıp arabayı çalıştırdım. Genleşme kabındaki suyu sürekli tamamladım. belli aralıklarla hortumu yerine taktım ki koyduğum su ısınsın ve temiz su akmaya başlayıncaya kadar bu işlemi yaptım(içinde atifiriz vardı) hortumu takıp suyu tamamladım. teste çıktığımda bir kez gösterge oynadı bidaha yerinden oynamadı. Oda sanıyorum kalan çok az havayı kapaktan attı. Şu an hiç bir sorunum yok. Tavsiyem yakın zamanda soğutma suyu ile ilgili bir işle yaptırmışsanız yukarıda yazdıklarımı yapmayan sanayiye gitmeyin. Adamlar araba yapmış bizimkiler havasını alamıyor. Yalancı hararet böylece bitti.




  • Şöyle ekstra bilgi vermek isterim. Zamanla radyatörün araları pislik dolmakta. Buda aracın hararetini artırmakta, fan açınca iyi soğutamamaktadır. Yıkamacıya gittiğinizde radyatöre basınçlı su tutturun iyice, pisliklerin akmasını sağlayın. Kendi aracımda yaptım bunu, kim bilir kaç senedir temizlenmiyordu. Baya Bi etkisini gösterdi, daha geç hararet yükseliyor, fan açtığında daha iyi soğutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YALNIZ_KURT38 Y kullanıcısına yanıt
    Bende cok uğraştım bu konuda sonunda bi arkadas vasitasiyla Ankara baskent sanayinde albayraklar oto servisine gittim Allah razi olsun Cetin usta var orda sorunumu çözdü.Daha oncesinde cok yer gezdim 2 binlira para harcadim termostati devir dayimi komple degistirdiler ust kapağı actilar cozemediler benim isimi ama Cetin usta 250 Tl ye sorunumu halleti 1 sene oldu en ufak sıkıntısı yok işini garantili yapıyo yardımı dokunur sizede 05358233286 Cetin Albayrak Akbayrak oto servisi Baskent sanayi sitesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 Model Focusum vardi.Hararet sorunu basima bela olmustu.Yokuslarda sona vuruyor du sabahlari fan açıyordu..6 ay öncesine kadar 2500 liraya yakın para harcadım termostat devirdayim petekler radyotorler üst kapak herseye uğraştılar bi fayda etmedi.Allah razi olsun Çetin usta diye birisini buldum geze geze sorunumu 1 saat icinde çözdü.Belki sizlerden bi dua alırım diye paylasmak istedim.Adam garantili bir sekilde isinizi yapiyor.Ankara Başkent sanayi sitesinde Albayraklar oto servisi çetin usta 05358233286 .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hay çetin ustanıza...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023

    Arkadaşalar Bu sorunun kesin çözümü aşagıdaki konudadır. Bende bu konudan çektim çözmün tüm ayrıntıları orjinal parça numaraları mevcut. araça Bir T kiti takılacak Birde termostatınız değişecek 74.derece ile. Aşagıdaki konuyu inceleyiniz ;

    http://forum.donanimhaber.com/m_104438849/f_//tm.htm#104760876

    Arkadaşalar 34bin km oldu. Ford kendisi bu sorunu görüp kit üretmiş hala burada yok havası alınacak yok pul koyun dibine gibi yorumlar görüyorum. Hararet bir defa yalancı değil gerçektir. kısa süreli gerçekleşir tek farkı bu bunu yok etmenin yolunuda yukarıda belirttiğim konuda resimleriyle verdim. Kimse boşuna aracına eziyet etmesin diğer çözümler falan tamamen kandırmaca oluyor pul koyunca yine motor ısınıyor ama sen görmüyorsun. hava olayı falanda değil araç bayağı ısınıyor aracın performansı düşüyor ne havası bir çok usta ile görüştüm çoğu bilmiyor bu konuyu hatta ford un kit ürettiğinden bile habersizler. Benimde canımı çok sıkmıştı ama kiti taktıktan sonra birdaha böyle bi problemle karşılaşmadım.
    https://forum.donanimhaber.com/m_104438849//tm.htm#105202261



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceya023 -- 9 Kasım 2016; 10:28:55 >




  • ceya023 C kullanıcısına yanıt
    Hocam birkaç sene önce gaziantep doğanlar fordla görüştük. Kite ve montajına 750 tl istedi, ama garanti vermedi.

    Bizde bunun ustüne pul koydurduk sıkıntı yok şu anda, biliyorum bu sorunun çözümü değil ama bir yandanda şu var ki.

    Zaten lpg kaynaklı subap erimesi var eninde sonunda o motor açılacak. Bu kaçınılmaz son ve bunun maliyeti max 1000 küsür bişey olacak.

    Tabiki kiti taktırıp daha iyi optimize edilmiş bir soğuma sistemiyle dolaşmak daha sağlıklı ancak,



    bana bu şekilde binmeye devam edip, motor ne zaman cortlarsa o zaman yaptırıp devam etmek bana daha mantıklı geliyor.



    Edit:imlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZETEC SE -- 9 Kasım 2016; 15:59:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • rezerve kullanıcısına yanıt
    selamın alayküm bana acil olarak sincandaki kişinin telefon numarası lazım ulaşırmısın bana acil olarak 0531 426 92 91 yalancı hararetimiz ile ilgili sorunumuz acilen ulaşırsan seviniriz ustaaa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • s.aleyküm sırf cevap yazmak için üyelik açtım . 4 ay önce 2000 model focus ambiante almıştım aldığım gibide lpg taktırdım ve serüven başladı :) hararet !!!! arkadaşlar tanıdığınız en takıntılı ve araştırmacı adamlardan biriyim 4 aydır mahfolmuştum incelemediğim forum kalmadı ve sonunda çözdüm (allah ceya023 ten razı olsun ) çözmesinede , hala millet muzdarip tabiki ama çözümünüde adam bangır bangır yazıyor , ceya023 ün dediği gibi sıvı soğutma kit i nam ı değer bypass hortumu , beyler orijinal almanızada gerek yok çıkma parçalardan da yaptırabilirsiniz 4 ay çektim sorunu en son by pass hortumunu takınca olay düzeldi , ceya023 diğer konuda hortumun şeklini , kodunu , nereye uygulanacağını detaylıca anlatmış keşke 4 ay önce ilk onu okusaydım sen çok yaşa ceya023

    not : bypass hortumu yada diğer ismi sıvı soğutma kit i ali veli recep ustanın icadı değil , ford mühendislerinin kronik soruna karşı teknik bültenle yayınladıkları orijinal bir parçadır ve kesin çözümdür. can havliyle gidip abuk subuk ustalara para vermeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinecod57 -- 27 Mart 2017; 21:26:30 >




  • 2003 focus aracımda aynı hararet sorunu vardı.Ordu fatsa da ercan usta 150 tl ye t bağlantı ile yalancı hararet sorununu çözdü.servislerde üst kapak sökmek istiyorlar bunlara hiç gerek yok...tel:05455455609 istiyenler bu numaradan ustaya ulaşıp bilgi alabilirler..
  • Küçücük basit parçaya 600-700 lira vermem şahsen ceya023 nickli üyeden 1000 lira istemelerinden belli yolucu oldukları sanayide buna çok güzel çözüm bulunur tornacıya gideceksiniz bunun aynısını yaptıracaksınız sistemin güzelde havasını aldıracaksınız hararet yapmayacak ben beyinden işlem yaptıklarına bile inanmıyorum servisin taş çatlasın 150-200 liraya bu olay halledilir ford escort ve focus 1 lerde hararet sorunu meşhur zaten adam akıllı usta yok hep baştan savma iş yapıyorlar.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06ghost06 -- 29 Eylül 2017; 9:4:13 >
  • arızanın videosu -Göstergem bu durumdaydı- şimdi yarıdan oynamıyor
  • Değerli arkadaşlar sorunun çözümü mekanik yani termostat devirdim musurde sorun yoksa sorun çok basit ben kendim yaptım söyledi motor sıcakken su kabına gelen giriş hortumunu çıkartın sürekli şu gelene kadar devirdim ettirin sonra hortumu takip kapağı kapatın yola devam ben yeni öyle yaptım denedim hararet yerinden oynamadı çok şükür bu yöntemi tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 gündür bende bu sorunu yaşıyordum . buradaki yorumlara bakarak tamirhanelere gittiğimde kimi termostat dedi kimi su tesisatı hatalı kimide müşür . sonuç olarak başka bir serviste motor kapağı altındaki tapanın çürüyüp su sızdırdığı müşürün ve bujilerin su içinde kaldığından hararet oynayıp duruyormuş.
    2 tapa (30 tl) bi kapak contası (50 tl)birde ustanın ısrarı ile orijinal hararet müşürü (100 tl) alarak sorunum çözüldü. yan sanayiyi kabul ettiremedim. çok farkedermi bilemiyorum
  • 2010 focus titanyum var, tüp regulatoru. Bozulunca gittim usta değiştirdi bununla beraber hortum baglantilarinida yeniledi ve hararet sorunu ortaya çıktı, rolantide bayır çıkarken uzun yolda her türlü ibre birden sona geliyor ve uyarı veriyordu, usta usta gezdim bulamadılar nedenini şu parça değişecek yok muşur yok conta dünya para istediler , en sonunda bir ustaya gittim direk motor suyunda hava var dedi havayı aldı yine oldu gittim daha tecrübeli elektrik ustasina götürdü o usta motor çalışırken ve fan açıkken hava alma işlemi yaptı sonrasında eksik suyu tamamladı ve çok şükür sıkıntı yok benden bin ikibin parça işçilik isteyen ler varken 10 tl ye sorunumu çözdü Allah razı olsun, focuslarda komikmiş önce bu işlemi yapın olmazsa farklı çözüm yollarına gidin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford focus 2006 var tüplü 1.6 motor geçen ay motor un üstünden çıkıp genleşme kabının üstüne giden hortum patladı yenisi ile değiştirttim sonra genleşme kabının altından çıkan büyük hortum patladı ustam hortum patlatması normal değil conta yakmış falan olabilir dedi neyse baktı conta sağlam ama benim zorumla termostatı termostat kabını sorunlu olduğu için devirdaim motorunu falan da değiştirdi hatta subap dan yaptığını düşündüğüm araca yüklenince pat pat diye ses çıkarıyordu bu sorun içinde bujilerin yanında ufak siyah plastik kapaklar vardı oralarda paslanma var bujilere su geliyor muhtemelen patlatmayı da ondan yapıyor diye çelik macun sürdü neyse patlatma ve hararet sorunu düzeldi ama tüpün kafasını fazla basınç yaptığı için değiştirtmek zorunda kaldım hararet geri geldi bugün ilk başta yenisi ile değiştirttiğim motorun üstünden çıkan ve genleşme kabına giden hortumun içinde bulunan bi parça var suyun debisini düşürüyor onu hortumu kesip çıkardım hortum kısaldığı için motorun üstünden aldım hortumu ve genleşme kabına geri taktım (daha sonra ek yaptıracağım bu hortuma ve normal yerinden çekeceğim ) hararet sorunu ibreye göre düzeldi ve genleşme kabında ki su devirdaimi arttı, fanda normal olarak rölantide iken 1. Kademede açılıp kapanıyor ancak test menüsünden engine temp e gelip motor sıcaklığına baktığımda fan 140 derecede açılıyor bu arada hararet göstergesi hep 89 da yani test menüsündeki sayıya göre motorun patlaması lazım ( muhtemelen yanlış gösteriyor olabilir belki uatam termostatı değiştirirken yanlış bişey yapmıştır bilemiyorum yada bilgisayara bağlanıp reset falan atılacak olabilir yada belkide aracın beyninde sıkıntı var bunlar benim yorumlarım) neyse sonuç olarak motor üstünden gelip genleşme kabına giden su hortumunun içindeki valfi çıkararak çözdüm sorunu. Ve subaptan diye dişündüğüm pat sesi çıkarma sorunu geçici bir çözüm olarak çelik macunla düzeldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamun aleyküm ustalar sorunumu çözdürdüm sabah işe giderken birden bire yükselip iki dakika sonra düşen harareti devir daim termostat radyatör değiştirerek gene çözemedik contada sağlam yağı suya katmada yok iki bujinin arasındaki motor ısısı ölçen termostat daha önce kapak değiştiği için yeni kapakta orda yuva yokmuş oyüzden motor ısı termostatı bloğa temas ettiği için standart ısıyı yüksek gösteriyor iki pul koyup termostatı kaldırdı düzeldi lakin bu 1 TL lik pul için gö te kaçan 3000 ni buldu şükür rahata erdik gibi 0507 154 0596 soru sormak isterseniz ulaşın herkez kurtulsun inşallah parayı kolay kazanmıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bendede oldu anlık olarak rüzgarlı günde seyir halinde iken uzun bir yokuş çıktım zirveye vardım anda harekat 90 iken 120 oldu 30 saniye içinde motor yüksek sıcaklık yazısı çıktı ve geri normale döndü su atma yapmadı kapağı açtım baktım su sıcaklığıda el yakmayacak şekilde idi. Ancak kapağı açarken hava çıkıyor sürekli motor sıcak yada soğuk hiç fark etmiyor ne zaman açarsan aç hava var. Yardımcı olabılecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler 05539734291


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.