Şimdi Ara

Ford Focus'umda Hararet Sorunu Var...! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
3
Favori
96.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    geçen ay LPG regülatöründeki su kaçağından dolayı regülatör söküldü ve tamir edildikten sonra takıldı. sökülünce haliyle su tamamen boşaldı. yerine normal su koydular. daha sonra motorcuya 3 litre antifirizle birlikte gittim suyunu değiştirteceğim dedim. alttaki boruyuçıkardı su tamamen akınca boruyu taktı. 3 litre antifirizi su kabına doldurdu. sonra kalan kısmı suyla tamamladı. çalıştır dedi. çalıştırdım. tamam dedi. "havasını almayacak mısın dedim?" " bunlar hava yamaz. eski renolar hava yapar dedi." bir sorun da çıkmadı.

    geçenlerde bir arkadaşla konuştum. 2000 model LPGli focusu varmış. hararet sorunu yaşamış. şimdi diyor ki tüplü araba hararet yapar. "hocam öyle şey olur mu? tüplü araba hararet yapmaz ben yıllardır LPGli araç kullanıyorum böyle bir sorun yaşamadım" dedim. 40-50bin km LPGli kullanınca yapıyormuş. " Valla hocam ustalar sonunun nedenini bulamayınca suçu LPG sistemine atıyorlar. ha olabilir LPG sisteminde de bir arıza olabilir ve hararete neden olabilir ki zannetmiyorum, öyle bile olsa tüplü araba hararet yapar demek yanlış

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar,hararet boşa alınca yükseliyor yolda 102-104 civarında,ilk ustadan ayrıldıktan sonra 90-92olan hararet bir gün sonra 102-104 ve trafik lambasını görüp boşa aldıkmı hızla die vuruyor.sağa çekip hortumlara bakıyorum elle tutuluyor.bu arada yeni yazılımda atıldı araca ama olmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    geçen ay LPG regülatöründeki su kaçağından dolayı regülatör söküldü ve tamir edildikten sonra takıldı. sökülünce haliyle su tamamen boşaldı. yerine normal su koydular. daha sonra motorcuya 3 litre antifirizle birlikte gittim suyunu değiştirteceğim dedim. alttaki boruyuçıkardı su tamamen akınca boruyu taktı. 3 litre antifirizi su kabına doldurdu. sonra kalan kısmı suyla tamamladı. çalıştır dedi. çalıştırdım. tamam dedi. "havasını almayacak mısın dedim?" " bunlar hava yamaz. eski renolar hava yapar dedi." bir sorun da çıkmadı.

    geçenlerde bir arkadaşla konuştum. 2000 model LPGli focusu varmış. hararet sorunu yaşamış. şimdi diyor ki tüplü araba hararet yapar. "hocam öyle şey olur mu? tüplü araba hararet yapmaz ben yıllardır LPGli araç kullanıyorum böyle bir sorun yaşamadım" dedim. 40-50bin km LPGli kullanınca yapıyormuş. " Valla hocam ustalar sonunun nedenini bulamayınca suçu LPG sistemine atıyorlar. ha olabilir LPG sisteminde de bir arıza olabilir ve hararete neden olabilir ki zannetmiyorum, öyle bile olsa tüplü araba hararet yapar demek yanlış



    Öyle bir hararet yapar ki, hararet ibresini görünce arabayı sağa mı çeksem yoksa servise mi gitsem diye adama ciddi panik yaptırır.
    Yok yapmazmış, yok efendim bunların kapaktan otomatik hava salarmış falan... Geçsinler bunları.
    Aman dikkat edin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    geçen ay LPG regülatöründeki su kaçağından dolayı regülatör söküldü ve tamir edildikten sonra takıldı. sökülünce haliyle su tamamen boşaldı. yerine normal su koydular. daha sonra motorcuya 3 litre antifirizle birlikte gittim suyunu değiştirteceğim dedim. alttaki boruyuçıkardı su tamamen akınca boruyu taktı. 3 litre antifirizi su kabına doldurdu. sonra kalan kısmı suyla tamamladı. çalıştır dedi. çalıştırdım. tamam dedi. "havasını almayacak mısın dedim?" " bunlar hava yamaz. eski renolar hava yapar dedi." bir sorun da çıkmadı.

    geçenlerde bir arkadaşla konuştum. 2000 model LPGli focusu varmış. hararet sorunu yaşamış. şimdi diyor ki tüplü araba hararet yapar. "hocam öyle şey olur mu? tüplü araba hararet yapmaz ben yıllardır LPGli araç kullanıyorum böyle bir sorun yaşamadım" dedim. 40-50bin km LPGli kullanınca yapıyormuş. " Valla hocam ustalar sonunun nedenini bulamayınca suçu LPG sistemine atıyorlar. ha olabilir LPG sisteminde de bir arıza olabilir ve hararete neden olabilir ki zannetmiyorum, öyle bile olsa tüplü araba hararet yapar demek yanlış



    Öyle bir hararet yapar ki, hararet ibresini görünce arabayı sağa mı çeksem yoksa servise mi gitsem diye adama ciddi panik yaptırır.
    Yok yapmazmış, yok efendim bunların kapaktan otomatik hava salarmış falan... Geçsinler bunları.
    Aman dikkat edin

    Alıntıları Göster
    yine olmadı,usta eski müşürü taktı makineye bağladı kendi conncetin radyatör kapağını taktı problem ondaysa diye.yok.menüde 102-104 boşa alınca 120...

    ustayı aradım dediki radyatör alt hortumuna bakarmısın.doğru baktımmı bilmiyorum ama kaputu açıp önüne geçtim sol tarafta aşağıda radyatöre giren kalın hortum soğuktu..ustaya söyledim oda yarın devirdaimi söküp bakalım dedi.devirdaimi geçen hafta MOTORCRAFT alıp değiştirmiştim.bakalım hayırlısı artık..ustam bu işi sebebiyle birlikte çözsün buradan isteyene telefonunu vereceğim,şu ana kadar benden aldığı 20 tl niyet kötü değil ama ben sıkıldım bu işten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURAT4108

    yine olmadı,usta eski müşürü taktı makineye bağladı kendi conncetin radyatör kapağını taktı problem ondaysa diye.yok.menüde 102-104 boşa alınca 120...

    ustayı aradım dediki radyatör alt hortumuna bakarmısın.doğru baktımmı bilmiyorum ama kaputu açıp önüne geçtim sol tarafta aşağıda radyatöre giren kalın hortum soğuktu..ustaya söyledim oda yarın devirdaimi söküp bakalım dedi.devirdaimi geçen hafta MOTORCRAFT alıp değiştirmiştim.bakalım hayırlısı artık..ustam bu işi sebebiyle birlikte çözsün buradan isteyene telefonunu vereceğim,şu ana kadar benden aldığı 20 tl niyet kötü değil ama ben sıkıldım bu işten

    Alıntıları Göster
    MERHABA ARKADAŞLAR,

    bendeki problem çözüldü.Özellikle izmirdeki arkadaşlarım özelden yazarlarsa nerede yaptırabilecekleri konusunda adres telefon verebilirim.Gerçi ustamız sürekli il den ile geziyor ama siz arar sorarsınız ...

    selamlar,hayırlı sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURAT4108

    MERHABA ARKADAŞLAR,

    bendeki problem çözüldü.Özellikle izmirdeki arkadaşlarım özelden yazarlarsa nerede yaptırabilecekleri konusunda adres telefon verebilirim.Gerçi ustamız sürekli il den ile geziyor ama siz arar sorarsınız ...

    selamlar,hayırlı sürüşler

    Alıntıları Göster
    merhaBA,

    ARKADAŞLAR,benim çözülen problemim den sonra forumdan bir arkadaşımı yönlendirdiğim ustam gelen aracın hararet problemini çözemedi.Araç 2 günlük uğraşın sonunda yine delik termostad takılarak gönderildi.Bu işin çözümü TERMOSTAD dır.ben 15 gün açmayan termostad ile dolaşmışım.Boşa aldığımda ve sürat yaptığımda yükselen hararet ile inip yaptığım kontrollerde radyatöre giden borunun soğuk olduğu görülmüştür.Son olarak 35 tlye takılan termostad sonucu problem çözülmüştür.

    KISACA ZETEC MOTOR HARARETE SON DERECE DAYANAIKLI OLUP BU SÜRE İÇİNDE CONTAYI DAHAİ YAKMAMASI BUNU GÖSTERİYOR.AMA HARARET İBRESİNE SÜREKLİ BAKMA VE HUZURSUZLUĞUDA EKLERSEK KIYMETİ YOK TABİİ....

    BU KONUDA TERMOSTAD KONUSU BAZI ARKADAŞLAR 10-15 TERMOSTAD DENEDİKLERİNİ 16. DA PROBLEMİN ÇÖZÜLDÜĞÜNÜ TECRÜBE ETMİŞLER.BAŞKA AÇIKLAMASI YOKTUR.LÜTFEN TAMİRCİNİZLE KONUYU ENİNE BOYUNA TARTIŞMADAN ARACINIZI ELLETMEYİN,MADDİ-MANEVİ ZARAR GÖRMEK İNSANI ARABA KULLANMAKTAN SOĞUTUYOR.

    BEN ARKADAŞIMI GÖNDERDİĞİM TAMİRCİME OKULUMUN BAŞMÜDÜRMUAVİNİ ARACINIDA GÖTÜRMÜŞTÜM.ONUNDA SUYU DEĞİŞTİ.AMA BİR KEZ HARARET YÜKSELDİ DEVAMINDA HAVASI ALINDI VE OLAY BİTTİ.

    FAKAT SONRA GÖNDERDİĞİMİZ ARKADAŞA DA MAHÇUP OLDUK,SORUNU HALLOLMADI.BEN TER-MOS-TAD DİYORUM.

    SAYGILARIMLA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aff_leck

    SELAMLAR ARKADAŞLAR.

    ŞU ANDA KULLANMAKTA OLDUĞUM 1999 MODEL 1.6 AMBİANTE FORD FOCUS LPG Lİ SIRALISİSTEM LOVATO MARKA TÜP TAKILI
    BENİMDE SİZLER GİBİ SORUNUM VARDI. HARARET PROBLEMİM VARDI. ARABAYI ÇALIŞTIRIR ÇALIŞTIRMAZ 700 M YOL GİTTİKTEN SONRA HARARET 90DERECEYE GELİYOR VE 120 KM HIZI GEÇTİKTEN SONRA İSE HIZLA KIRMIZI ÇİZGİYE GELİYORDU.

    SORUNU ÇÖZDÜM.

    ŞU HAVA ALDIRMA OLAYI FİLAN OLMADI BENDE.

    USTAM KAPUTU AÇTI VE BANA BEN BU FORDUN KİTAPINI YAZDIM ÇOK İYİ BİLİRİM DEDİ BENDE USTAMA İNTERNETTE BAKTIM ÇOK SORUN VERİYORMUŞ ONA GÖRE TERMOSTATI MOTORDAN UZAKLAŞTIRMA ALTINA PUL FİLAN KOYMA KONUSUNDAN BAHSETTİM ODA SEN BU İŞİ BANA BIRAK BEN BUNU ÇÖZERİM DEDİ
    BENDE OLMAZSA BAŞININ ETİNİ YERİM HER GÜN OLANA KADAR GELİRİM DEDİM
    BANA OLMAZSA GEL BANA VERDİĞİN PARANIN 2 KATINI GERİ VERECEĞİM DEDİ BENDE GÜVENDİM VE YAPTIRDIM ÇOKTA MEMNUN KALDIM. ŞUANDA SON DERECE İYİ ÇALIŞIYOR
    ANKARA BAŞKENT SANAYİ SİTESİ (ŞAŞMAZ SANAYİ) KARŞISI KAMAN OTO

    DURSUN USTA ARAYIN SORUN DERİM
    TELEFON: 0312 278 10 15

    İŞİNİZE YARARSA NE MUTLU BANA İYİ GÜNLER



    Yarın sabah Dursun Usta'ya gidiyorum. Sorunumu düzeltebilirse buradan duyuracağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asprine5935g

    quote:

    Orijinalden alıntı: aff_leck

    SELAMLAR ARKADAŞLAR.

    ŞU ANDA KULLANMAKTA OLDUĞUM 1999 MODEL 1.6 AMBİANTE FORD FOCUS LPG Lİ SIRALISİSTEM LOVATO MARKA TÜP TAKILI
    BENİMDE SİZLER GİBİ SORUNUM VARDI. HARARET PROBLEMİM VARDI. ARABAYI ÇALIŞTIRIR ÇALIŞTIRMAZ 700 M YOL GİTTİKTEN SONRA HARARET 90DERECEYE GELİYOR VE 120 KM HIZI GEÇTİKTEN SONRA İSE HIZLA KIRMIZI ÇİZGİYE GELİYORDU.

    SORUNU ÇÖZDÜM.

    ŞU HAVA ALDIRMA OLAYI FİLAN OLMADI BENDE.

    USTAM KAPUTU AÇTI VE BANA BEN BU FORDUN KİTAPINI YAZDIM ÇOK İYİ BİLİRİM DEDİ BENDE USTAMA İNTERNETTE BAKTIM ÇOK SORUN VERİYORMUŞ ONA GÖRE TERMOSTATI MOTORDAN UZAKLAŞTIRMA ALTINA PUL FİLAN KOYMA KONUSUNDAN BAHSETTİM ODA SEN BU İŞİ BANA BIRAK BEN BUNU ÇÖZERİM DEDİ
    BENDE OLMAZSA BAŞININ ETİNİ YERİM HER GÜN OLANA KADAR GELİRİM DEDİM
    BANA OLMAZSA GEL BANA VERDİĞİN PARANIN 2 KATINI GERİ VERECEĞİM DEDİ BENDE GÜVENDİM VE YAPTIRDIM ÇOKTA MEMNUN KALDIM. ŞUANDA SON DERECE İYİ ÇALIŞIYOR
    ANKARA BAŞKENT SANAYİ SİTESİ (ŞAŞMAZ SANAYİ) KARŞISI KAMAN OTO

    DURSUN USTA ARAYIN SORUN DERİM
    TELEFON: 0312 278 10 15

    İŞİNİZE YARARSA NE MUTLU BANA İYİ GÜNLER



    Yarın sabah Dursun Usta'ya gidiyorum. Sorunumu düzeltebilirse buradan duyuracağım.

    Alıntıları Göster
    Takip edilmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunnslinger

    Takip edilmeli.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende yeni 1999 focus ghia aldım. Aracın antifirizini değiştirdikten birkaç gün sonra hararet birden bire sona vurmaya başladı. İkaz lambası yanıyor ve devirden düşüyordu. Eğer burdaki mesajları daha önce okusaydım, benim cebimden 800tl çıkmayacaktı. Araçta değişmedik şey bırakmadılar. İlk önce devirdaim, peşine termostat, olmadı conta yanık dediler ve contayı değiştirip üst kapağı taşlamaya gönderdiler. Bir kaç gün benzinde bindim ve herşey gayet normal, LPG nin hortumlarını değiştirdiğim an hararet tekrar tavan. Başımdan kaynar sular döküldü. En sonunda iyi bir ustaya gidip makina ile havasını aldırdım 50tl. O günden beri şeytan kulağına kurşun hiçbirşey yok. Çoruma yakın olupta böyle bir şikayetiniz varsa, iyi bir ustası var. İsteyene adresini ve numarasını veririm. Adam özel makinasını almış ve havayı makina alıyor. Tabi 50 tl'yide peşinden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppllss9394

    Arkadaşlar bende yeni 1999 focus ghia aldım. Aracın antifirizini değiştirdikten birkaç gün sonra hararet birden bire sona vurmaya başladı. İkaz lambası yanıyor ve devirden düşüyordu. Eğer burdaki mesajları daha önce okusaydım, benim cebimden 800tl çıkmayacaktı. Araçta değişmedik şey bırakmadılar. İlk önce devirdaim, peşine termostat, olmadı conta yanık dediler ve contayı değiştirip üst kapağı taşlamaya gönderdiler. Bir kaç gün benzinde bindim ve herşey gayet normal, LPG nin hortumlarını değiştirdiğim an hararet tekrar tavan. Başımdan kaynar sular döküldü. En sonunda iyi bir ustaya gidip makina ile havasını aldırdım 50tl. O günden beri şeytan kulağına kurşun hiçbirşey yok. Çoruma yakın olupta böyle bir şikayetiniz varsa, iyi bir ustası var. İsteyene adresini ve numarasını veririm. Adam özel makinasını almış ve havayı makina alıyor. Tabi 50 tl'yide peşinden.

    Alıntıları Göster
    adresi yazarsan sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engine06

    adresi yazarsan sevinirim

    Alıntıları Göster
    Çorum terminalinin tam karşısında ford özel servisi. Şuan kartı yanımda değil ama telefon numarasını da yazacağım. Kimse benim çektiğim sıkıntıyı çekmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppllss9394

    Çorum terminalinin tam karşısında ford özel servisi. Şuan kartı yanımda değil ama telefon numarasını da yazacağım. Kimse benim çektiğim sıkıntıyı çekmesin.

    Alıntıları Göster
    Beyler benim arabanın da antifrizi değiştikten sonra 5 km gitmeden hararet sona vuruyor ve sonradan tekrar düzeliyordu. Bunun çok ama çok basit bir çözümü var. Koyduğunuz antifriz değeri sakın ama sakın -20 yi geçmesin. Tabii ki bu Focus arabalar için geçerli bir durum. Antifriz koyulurken havası alınmıştı ama ne hikmetse focuslar da antifriz oranı yüksek olunca sürekli hava yapmasına neden oluyormuş.Buda arabanın hararet yapmasına neden oluyormuş.Bunu ford yetkili servisinden bir usta söyledi ve antifiriz oranını düşürüp ve havasını aldıktan sonra 1 haftadır hararet yapan araba ne hava nede hararet yaptı. Sakın ama sakın hiç bir parça değiştirmeyin. Çözümü bu kadar basit işte. Hiçbir ustayıda aramanıza gerek yok inanın bana.

    Birde tüplü focuslarda kronik bir sorunda arabanın gereğinden fazla ısınması. Yaz ve kış farketmiyor araba gerçekten çok ısınıyordu. Bununda çok basit bir çözümü var. Ford, tüplü arabalarda bu sorunu gördüğü için özel olarak T şeklinde bir boru üretmiş. Eğer bu boruyu da taktırırsanız araba mükemmel olacaktır. Taktırdığım ve arabanın hararet ibresinin eskisinden daha düşük seviyede gördüğüm için paylaşayım dedim. İşçilik ve boru ücreti 90 TL yi buldu.




  • bence o aracınızın üst kapak contasi kesinlikle yanik bu şekilde aracinizi kullanmayi sanayide iyi bi ustaya motor üst kapağini söktürün kapaği taşlatin eğer blokta yada kapakta bi sorun yoksa az bi maliyetle kurtarirsiniz bu ayrica ustaya hararet müşünü daha düşük dereceli bi müşürle değiştirmesini ve termostatin içini boşaltip boş takmasini soyleyin bu da daha sonra hararet sorunu yaşamaniza engel olur hararet ztech motorlarin kronik sorunudur
    ayrica hareret lpg benzin dizel yakıtla pek alakali değil bu sorun tamamen motor ve devirdaim sistemiyle alakali
  • SIKINTINIZI ÇOĞU GASPCI OLAN USTALARDA ARAMAYIN KENDİNİZ YAPIN VE EN ÖNEMLİSİ SU TANKININ KAPAĞINDAKİ BUHAR TAHLİYESİNİN ÇALIŞIP ÇALIŞMADIĞINI KONTROL EDİN KONTROL EDEMEDİ İSENİZ KÜÇÜK BİR DELİK AÇIN VE İÇİNDEKİ BUHARIN SİSTEMİ TIKAMASINA İZİN VERMEYİN SORUNUNUZ BÖYLELİKLE DÜZELİR BENDE 2001 FOCUS VAR VE TÜM PARÇALARINI DEĞİŞTİRDİM (GASPÇILAR TARAFINDAN) YİNE ÇÖZÜM OLMADI KAPAĞI DELENE KADAR ARABA BANA ZÜLUM YAPTI. ARKADAŞLAR DİKKAT EDİN VE KAPAĞI KONTROL EDİN BAŞKA BİR İŞLEME GEREK YOK . SEVGİLERİMLE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asfaltkatili

    SIKINTINIZI ÇOĞU GASPCI OLAN USTALARDA ARAMAYIN KENDİNİZ YAPIN VE EN ÖNEMLİSİ SU TANKININ KAPAĞINDAKİ BUHAR TAHLİYESİNİN ÇALIŞIP ÇALIŞMADIĞINI KONTROL EDİN KONTROL EDEMEDİ İSENİZ KÜÇÜK BİR DELİK AÇIN VE İÇİNDEKİ BUHARIN SİSTEMİ TIKAMASINA İZİN VERMEYİN SORUNUNUZ BÖYLELİKLE DÜZELİR BENDE 2001 FOCUS VAR VE TÜM PARÇALARINI DEĞİŞTİRDİM (GASPÇILAR TARAFINDAN) YİNE ÇÖZÜM OLMADI KAPAĞI DELENE KADAR ARABA BANA ZÜLUM YAPTI. ARKADAŞLAR DİKKAT EDİN VE KAPAĞI KONTROL EDİN BAŞKA BİR İŞLEME GEREK YOK . SEVGİLERİMLE
    Arkadaşlar lütfen DİKKAT !!!!!! Bende 2004 ford focus ghia var. Tüp taktırdım ve hararet yapmaya başladı. Rezistans açıkken yokuş çıktığımda yada 130 km. hız üzerinde gittiğimde hararet sonuna kadar çıkıyor, biraz sonra iniyordu. u sorun öncelikle tüpü taktıktan sonra oldu,daha öncesinde hiçbir problem yoktu. Eğer sizde de böyle olursa kapısını çalacağınız kişi kesinlikle tüpçünüzdür, çözümü ya o bulacak yada sizi bir ustaya yönlendircek tabiki siz cebinizden para vermiceksiniz. Peki bu hararet sorunu nasıl çözülüyor. Bi kere kesinlikle hiçbir parçasını arıza var dedikleri için değiştirtmeyin. Ben hararet müşürünü değiştirttim 100 liraya ama boşuna. 2 nedeni var. birincisi ya aracın devir daim borularında hava vardır, eğer varsa çok iyi bi ustalıkla alınması gerekiyor. Öyle vidayı açıp su akıtmakla olmuyor, bütün su devir daim yapana kadar suyun akıtılması gerekiyor. Eğer bu çözüm olmazsa ki bende olmadı, antifirizin yoğunluğunu azaltmak gerekiyor. Evet başta insana saçma geliyor ama benim arabama böyle yaptılar ve sorun çok şükür düzeldi. Danışmak isterseniz mail atabilirsiniz bana özelden.. İyi günler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetbaser

    Arkadaşlar lütfen DİKKAT !!!!!! Bende 2004 ford focus ghia var. Tüp taktırdım ve hararet yapmaya başladı. Rezistans açıkken yokuş çıktığımda yada 130 km. hız üzerinde gittiğimde hararet sonuna kadar çıkıyor, biraz sonra iniyordu. u sorun öncelikle tüpü taktıktan sonra oldu,daha öncesinde hiçbir problem yoktu. Eğer sizde de böyle olursa kapısını çalacağınız kişi kesinlikle tüpçünüzdür, çözümü ya o bulacak yada sizi bir ustaya yönlendircek tabiki siz cebinizden para vermiceksiniz. Peki bu hararet sorunu nasıl çözülüyor. Bi kere kesinlikle hiçbir parçasını arıza var dedikleri için değiştirtmeyin. Ben hararet müşürünü değiştirttim 100 liraya ama boşuna. 2 nedeni var. birincisi ya aracın devir daim borularında hava vardır, eğer varsa çok iyi bi ustalıkla alınması gerekiyor. Öyle vidayı açıp su akıtmakla olmuyor, bütün su devir daim yapana kadar suyun akıtılması gerekiyor. Eğer bu çözüm olmazsa ki bende olmadı, antifirizin yoğunluğunu azaltmak gerekiyor. Evet başta insana saçma geliyor ama benim arabama böyle yaptılar ve sorun çok şükür düzeldi. Danışmak isterseniz mail atabilirsiniz bana özelden.. İyi günler...

    Alıntıları Göster
    Merhaba ben Mart ayında sıralı sistem taktırdım. Takılırken motor soğutma suyunu boşaltmışlar tabi ondan sonra tekrar doldurunca hava yapıyormuş. İlk bir kaç gün her şey normaldi daha sonra araba sıkışınca bir hararet sorunu başladı. Keşke ilk önce burayı okusaydım, meğersem kronikmiş fordlarda. İlk önce servise gidelim dedik ama Ford Otosan artık LPG'li araçları servise kabul etmiyorlarmış bize sanayiye gitmemizi tavsiye ettiler??!!! İlginçtir aynı yer daha önceleri kendi garantili lpg sistemi takıyordu. Şimdi kendi taktıklarını nasıl servise almayacak garip doğrusu.
    Bu arada ben tabi Otosana'a yazdım şikayet ettim. Otosanın yanıtı oldukça manidar. Arabanın orjinalliğini bozuyorsunuz bir nevi kanunsuz yaptığınız tabiki almayıza getirdi.??!!! Araba kaza yaparsa ama kaporta bölümüne alınabiliyormuş. Komik.Neyse gelelim hararet sorununa burada yazılanların birkaçını bizde denedik. Sistemde hava olduğu aşikar ama alınması oldukça güç. Burada yazan birkaç ustaya da gittim. Sağolsun onlarda ilgilendiler, hatta sorunu elektronik aksama bağlayıp 500-750TL isteyen, motor kapağını açacağız bakacağız diyip 1000-1500 tutar diyen de vardı.

    Ben Başkent Oto Sanayinde BaşkentFord Kadir Usta'ya gittim. Burada da yazan T boru ile hallettik işi. (Her şey dahil 80 TL). Şimdi en küçük sorun kalmadı. Biraz uğraştık sıralı sistemden sonra ama şimdi gayet iyi. Umarım taktırdığıma değer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: colias

    Merhaba ben Mart ayında sıralı sistem taktırdım. Takılırken motor soğutma suyunu boşaltmışlar tabi ondan sonra tekrar doldurunca hava yapıyormuş. İlk bir kaç gün her şey normaldi daha sonra araba sıkışınca bir hararet sorunu başladı. Keşke ilk önce burayı okusaydım, meğersem kronikmiş fordlarda. İlk önce servise gidelim dedik ama Ford Otosan artık LPG'li araçları servise kabul etmiyorlarmış bize sanayiye gitmemizi tavsiye ettiler??!!! İlginçtir aynı yer daha önceleri kendi garantili lpg sistemi takıyordu. Şimdi kendi taktıklarını nasıl servise almayacak garip doğrusu.
    Bu arada ben tabi Otosana'a yazdım şikayet ettim. Otosanın yanıtı oldukça manidar. Arabanın orjinalliğini bozuyorsunuz bir nevi kanunsuz yaptığınız tabiki almayıza getirdi.??!!! Araba kaza yaparsa ama kaporta bölümüne alınabiliyormuş. Komik.Neyse gelelim hararet sorununa burada yazılanların birkaçını bizde denedik. Sistemde hava olduğu aşikar ama alınması oldukça güç. Burada yazan birkaç ustaya da gittim. Sağolsun onlarda ilgilendiler, hatta sorunu elektronik aksama bağlayıp 500-750TL isteyen, motor kapağını açacağız bakacağız diyip 1000-1500 tutar diyen de vardı.

    Ben Başkent Oto Sanayinde BaşkentFord Kadir Usta'ya gittim. Burada da yazan T boru ile hallettik işi. (Her şey dahil 80 TL). Şimdi en küçük sorun kalmadı. Biraz uğraştık sıralı sistemden sonra ama şimdi gayet iyi. Umarım taktırdığıma değer.

    Alıntıları Göster
    2001 ford focusumun hararet sorunu vardı servise gittim müşür değişti sorun düzelmeyince conta yakmış dediler tamirine 5.500-6000 tl olacağını söylediler nerdeyse aracın 3te1 fiyatı bu normalmi arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert barbar

    2001 ford focusumun hararet sorunu vardı servise gittim müşür değişti sorun düzelmeyince conta yakmış dediler tamirine 5.500-6000 tl olacağını söylediler nerdeyse aracın 3te1 fiyatı bu normalmi arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    Servis'e para bayılmayın. İyi bir ustaya gösterin.

    Bende bugüne kadar hava yapması ve buna dayalı hararet, rektifiye işlemlerinden sonra oldu. Tabii hararete başladığında, soğutma suyu da eksik oluyordu. Bir süre tamamlıyorsunuz, ardından sorun geçiyor kendiliğinden.

    Samsun'da çok iyi bir servis arayan varsa, adres vereyim. Selamımı söylerseniz yeter...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    hocam ford focus ve mondeo larda radyatorun hava yaptıgını herkes anlayamaz havasınıda her usta alamaz yedek su bidonu sokulerek iyice yukarı kaldırılır bu esnada antifriz su karışımı konularak tamamlanır.havasını fordları tanıyan birine aldırırsanız termostatınıda saglamsa daha omru billah hararet yaptıramazsınız.gecmiş olsun.
    selam benim 2001 model focsum var otomatil vites harertini çzemiyoz gitmedgim yer degişmedgim parça kalmadı radtotür ıssı müşürü devirdaim üst kapak taşldı blok taşldı ama özzüm yok araç yüksek devirde hahret birden fırlıyo roletye düşünce harrert te düşüyo artı araç kedini kormuya alıyo stop ediyo lütfen bi blen varsa yardımcı olun 0 533 330 93 51 telim bu emege sayglıyım yardımcı olursanız sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdal kurt

    selam benim 2001 model focsum var otomatil vites harertini çzemiyoz gitmedgim yer degişmedgim parça kalmadı radtotür ıssı müşürü devirdaim üst kapak taşldı blok taşldı ama özzüm yok araç yüksek devirde hahret birden fırlıyo roletye düşünce harrert te düşüyo artı araç kedini kormuya alıyo stop ediyo lütfen bi blen varsa yardımcı olun 0 533 330 93 51 telim bu emege sayglıyım yardımcı olursanız sevinirim

    Dostum merhaba sorunun çözümünü vereyim sana bende 2004 ford fokus var gitmedim yer kalmadı Sakarya arata dahi gittim fakat ustalar her yerde aynı sırasıyla ısı müşürü-3 adet termostat-devirdaim 20 litre antifriz-yeni yazılım-sü meşhur baypas hepsi boşa gitti,yaklaşık 500 tl. masraf.En sonunda bir Bulgar ford klub sitesinde bizim sorunları yaşayan bir arkadaş paylaşmış
    1-1 ad reno-12 74c termostat bu termostatın özelliği hortumun içine takılması 10tl masrafı var
    2-termostata uygun hortum çıkmacıdan aldım 5tl
    3-mevcut termostatı iptal ediyorsun su kaçagı olmasın diye içini boşaltıyorsun sadece çerçevesi kalacak
    4-yeni termostatı motor dan radiatöre gelen üst hortumun başına yerleştiriyorsun ve üstüne kelepçe takıyorsun oynaması için ve basıyorsun gaza
    Bu olay kanımca kalorifer hortumundan gelen sıcak su yeterli ısıyı bulamıyor özelikle tüplü araçlarda ve termostatı açamıyor ve araç hararet yapıyor ama bağlatıyı bu şekilde yapıldığnda termostat motor suyu çıkışında olduğu için termostat problemsiz açıyor ve sorun çözülmüş oluyor.Kolay gelsin
    Saygılar mac14




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mac14

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdal kurt

    selam benim 2001 model focsum var otomatil vites harertini çzemiyoz gitmedgim yer degişmedgim parça kalmadı radtotür ıssı müşürü devirdaim üst kapak taşldı blok taşldı ama özzüm yok araç yüksek devirde hahret birden fırlıyo roletye düşünce harrert te düşüyo artı araç kedini kormuya alıyo stop ediyo lütfen bi blen varsa yardımcı olun 0 533 330 93 51 telim bu emege sayglıyım yardımcı olursanız sevinirim

    Dostum merhaba sorunun çözümünü vereyim sana bende 2004 ford fokus var gitmedim yer kalmadı Sakarya arata dahi gittim fakat ustalar her yerde aynı sırasıyla ısı müşürü-3 adet termostat-devirdaim 20 litre antifriz-yeni yazılım-sü meşhur baypas hepsi boşa gitti,yaklaşık 500 tl. masraf.En sonunda bir Bulgar ford klub sitesinde bizim sorunları yaşayan bir arkadaş paylaşmış
    1-1 ad reno-12 74c termostat bu termostatın özelliği hortumun içine takılması 10tl masrafı var
    2-termostata uygun hortum çıkmacıdan aldım 5tl
    3-mevcut termostatı iptal ediyorsun su kaçagı olmasın diye içini boşaltıyorsun sadece çerçevesi kalacak
    4-yeni termostatı motor dan radiatöre gelen üst hortumun başına yerleştiriyorsun ve üstüne kelepçe takıyorsun oynaması için ve basıyorsun gaza
    Bu olay kanımca kalorifer hortumundan gelen sıcak su yeterli ısıyı bulamıyor özelikle tüplü araçlarda ve termostatı açamıyor ve araç hararet yapıyor ama bağlatıyı bu şekilde yapıldığnda termostat motor suyu çıkışında olduğu için termostat problemsiz açıyor ve sorun çözülmüş oluyor.Kolay gelsin
    Saygılar mac14

    Alıntıları Göster
    merhaba benim arabada da aynı sorun var.
    resimlerini çekip yayınlayabilir misin?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.