DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Ford Focus TDCİ Turbo Değişimi ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
41
Cevap
1
Favori
35.719
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Ford >> Ford Focus TDCİ Turbo Değişimi ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      523 Mesaj
      26 Temmuz 2008 03:22:06 Konu Sahibi
      Mrb arkadaşlar.

      Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

      Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

      Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

      Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

      Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


      Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 3:21:59 >



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2112 Mesaj
      26 Temmuz 2008 09:58:39
      bulduğunuz araç kaç model, sonuçta garantisi devam eden bir araçsa mutlaka garantiden değiştirmştir yani orjinaldir.
      |
      |
      _____________________________

      BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX
    • Binbaşı
      1253 Mesaj
      26 Temmuz 2008 10:33:32
      Yaklaşık 2.000 TL civarı olur. Benim eski arabamda garantiden değişmişti. Fiyatını o zaman sormuştum. Pahalı bir parça bu. Garantili dönemde binmekte fayda var bu tür araçlara. 2+ 3 yıl şeklinde garanti olmazsa zor bunların giderini karşılamak.Ben o dönemde 2 + 2 şeklinde garanti satın almıştım.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      523 Mesaj
      26 Temmuz 2008 14:07:26 Konu Sahibi
      Araba 2006 model.bgün sordum general turbo dan deiştirmişler.sanırsam garanti kapsamında değil araç.Turbo masrafı olduğu için fiyattan da düşmüyor.

      İlerde aynı sorunu çıkarır mı ? yani bazı parçalar wardır bi bozuldumu gerisi gelen.Yani kullanım hatası dışında sorun yapar mı yine



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 14:09:06 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6303 Mesaj
      26 Temmuz 2008 14:24:00
      orjinal turbo garrett bizim TDCI focuslarda..belki de bu motorun en önemli parçası turbo..en azından yetkili serviste bir kontrol ettirmelisiniz bence sonradan takılan turboyu..
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      523 Mesaj
      26 Temmuz 2008 14:49:29 Konu Sahibi
      General turbo garret marka turbo satıyor zaten.Yani parça orjinal...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 14:54:45 >
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      26 Temmuz 2008 20:33:33
      quote:

      Orjinalden alıntı: fenerkolik12

      Mrb arkadaşlar.

      Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

      Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

      Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

      Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

      Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


      Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....


      Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2034 Mesaj
      26 Temmuz 2008 22:17:55
      quote:

      Orjinalden alıntı: oka76



      Alıntıları Göster



      Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.

      oka76 arkadas mutlaka turbonu değiştir. Bende de o ıslık sesi vardı. Servise götürdüm sorun yok dediler. Ustayla atıştık biraz sonra değiştirdiler. Bende motor sıcakken gaza basılıp bırakılınca cıık cıık dıye ses yapıyordu. Dediklerine göre turbonun içindeki paletlerde sorun varmış. 74 bın km de değişti. Garett marka takıldı. Şu an sorun yok....
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      27 Temmuz 2008 00:26:45
      quote:

      Orjinalden alıntı: demir_mert



      Alıntıları Göster


      oka76 arkadas mutlaka turbonu değiştir. Bende de o ıslık sesi vardı. Servise götürdüm sorun yok dediler. Ustayla atıştık biraz sonra değiştirdiler. Bende motor sıcakken gaza basılıp bırakılınca cıık cıık dıye ses yapıyordu. Dediklerine göre turbonun içindeki paletlerde sorun varmış. 74 bın km de değişti. Garett marka takıldı. Şu an sorun yok....



      Uyarı için teşekkürler. Benimki öyle bir ses değil, 2000 devir civarı beliriyor ama 2500 devir bile olmadan kayboluyor. Yine de o ses turbonun kendisinde veya hortumlarında sorun olduğu anlamına geliyor benim bildiğim. Araba garantide olduğundan sorun yok deyip geçiştirebilirler diye düşünüyorum, bu yüzden başka servise götürecem, hatta belki Bosch Car Service e bir götürüp motora baktırırım.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      523 Mesaj
      28 Temmuz 2008 00:58:33 Konu Sahibi
      eyw. beyler.yorumlarınız için teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      384 Mesaj
      28 Temmuz 2008 11:48:02
      garret turbo kullanır ford.
      50.000 km de değişti benimde garantiden.
      Şu an 93.000 de sorun yok maşallah.
      dediklerine göre turbo ömrü genelde 120-130.000 km civarı.
      ort sürücü 8 yılda anca yapar.
      hele benimki gibi 50.000 de 0 lanmışsa 170-180 000 km eder.
      |
      |
      _____________________________

      2004 FOCUS C MAX TDCİ GHİA 170.000 km
      IPHONE 4S
    • Yüzbaşı
      523 Mesaj
      31 Temmuz 2008 01:42:32 Konu Sahibi
      babamı ikna edemedim ve araba gitti çevreden aynı sorunu bir daha yapar,45000 de turbo deişimi olur mu, vs... yorumlar gelince yalan oldu...Hayırlısı dierek avutuyorum kendimi
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      131 Mesaj
      04 Ağustos 2008 15:11:14
      Arkadaşlar dizel motorlarda o ıslık sesi nerdeyse her araçta var bencede bi problem çıkarmaz 2 ay önce benim arabanında turbosu garantiden değişti sadece arabanın çekişinde biraz düşme oldu yavaş yavaş açılır dedi usta ve açılmaya başladı.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1339 Mesaj
      04 Ağustos 2008 16:03:35
      90.000 km bakımında dizel Focus'umun turbosu garanti kapsamında değiştirildi. Belirtiler aşağı yukarı anlatılanlarla aynı: 1500-2500 devir arasında motor devirlenirken gelen ıslık sesi...
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      458 Mesaj
      04 Ağustos 2008 16:15:31
      NE BU YA 45-50 70 BİN KM DE TURBO MU DEĞİŞİR
      BUNUN FABRİKA ÇIKIŞLISI BU MOTORDA BU KADAR KALIYORSA
      0 KM MOTOR İLE SONRADAN TAKILANIN ÖMRÜ YARI YARIYA AZALIR
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      04 Ağustos 2008 18:58:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: Superonline1

      NE BU YA 45-50 70 BİN KM DE TURBO MU DEĞİŞİR
      BUNUN FABRİKA ÇIKIŞLISI BU MOTORDA BU KADAR KALIYORSA
      0 KM MOTOR İLE SONRADAN TAKILANIN ÖMRÜ YARI YARIYA AZALIR


      Normalde değişmez ama bizim yok eurodiesel yok eşekpower yok bilmemne diye aldığımız yakıtlar avrupadakilere falan göre
      daha düşük kaliteli yakıtlar olduğu için oluyor bence bunlar. Takılan parça orijinalse yarı yarıya azalma gibi bir durum olmaz.
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      04 Ağustos 2008 19:01:55
      quote:

      Orjinalden alıntı: focuspower

      Arkadaşlar dizel motorlarda o ıslık sesi nerdeyse her araçta var bencede bi problem çıkarmaz 2 ay önce benim arabanında turbosu garantiden değişti sadece arabanın çekişinde biraz düşme oldu yavaş yavaş açılır dedi usta ve açılmaya başladı.


      Turbo olan her arabada ıslık sesi olur ama genelde arabanın dışında duyarsın o ıslığı. Bu ses daha önce duymadığımız, arabanın içinden de duyulabilen bir ses. Araba devirlenirken itfaiye arabası gibi ses çıkarır bu bahsettiğim oradan anlarsın
      |
      |
      _____________________________

    • 29 Ağustos 2008 12:42:03
      arkadaşlar turbo kullanmak bir sanattır.öyle herkes turbo motorlu araba kullanamaz.ilk önce arabayı ilk çalıştırma esnasında asla gaz pedalına basılmaması gerekiyor.bir diger husus ise eger sehiriçi kullandıysanız motoru durdurmadan önce 10-15 sn.kadar yok eger uzun süreli otoban kullanımından sonra en az 1-2 dk.kadar durduktan sonra rolantide çalıştırarak motoru durdurmak gerekir.bunları eger yapmazsanız elbette turbolar 40-50 bin km de ıslık çalmaya başlar çünki turbonun içindeki paller eger yeterınce beklemezsenız yaglanmaz ve donmeye devam eder yagsız donuncede hasar olusur.nacızane tavsıyem bunlardır.
      |
      |
      _____________________________

      ***2013 VW POLO 1.4 COMFORTLINE MANUEL BEYAZ
      ***LENOVO G-50 İ7-6GBRAM-1TBHDD-15.6''LED
      ***SAMSUNG GALAXY S8 BLACK
    • Yarbay
      2112 Mesaj
      29 Ağustos 2008 13:01:03
      evet bu uyarıyı dikkate alalım arkadaşlar, ben aracımı alırken böyle söylenmişti ve uyguluyorum halen. 32000km de aracım çok şükür bi arıza çıkarmadı, inşallah ileride de çıkarmaz.
      |
      |
      _____________________________

      BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX
    • Kurmay Yarbay
      12585 Mesaj
      29 Ağustos 2008 17:03:39
      quote:

      Orjinalden alıntı: bocukler

      arkadaşlar turbo kullanmak bir sanattır.öyle herkes turbo motorlu araba kullanamaz.ilk önce arabayı ilk çalıştırma esnasında asla gaz pedalına basılmaması gerekiyor.bir diger husus ise eger sehiriçi kullandıysanız motoru durdurmadan önce 10-15 sn.kadar yok eger uzun süreli otoban kullanımından sonra en az 1-2 dk.kadar durduktan sonra rolantide çalıştırarak motoru durdurmak gerekir.bunları eger yapmazsanız elbette turbolar 40-50 bin km de ıslık çalmaya başlar çünki turbonun içindeki paller eger yeterınce beklemezsenız yaglanmaz ve donmeye devam eder yagsız donuncede hasar olusur.nacızane tavsıyem bunlardır.


      @ bocukler

      2009 Focus umu her çalıştırdığımda en az 15sn bekliyorum,kapatırkende yine en az 20sn bekliyorum.

      Bazen dikkatimi çekiyor arabayla bekleme yaparken rölantide 2-3dk durduktan sonra tekrar hareket edince kesinlikle çekişi artmış oluyor,özellikle 32derece ve üzeri sıcak havalarda çok bariz oluyor bu ne dersin?
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.