Şimdi Ara

Ford Focus MK2.5 1.6TDCI Performans Arttırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
2
Favori
2.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. 128bin km de 2011 model 1.6 110 HP Titanium aracımız var. Sanırım 30 bin kilometre kadar egr ya da dpf iptali olan yazılım var aracın uzerinde. Performansı yeterli gelmedigi için sizden tavsiye almak istiyorum. 2CR sitesinde sadece yazılım ile 140 bg olacagını vaat ediyorlar. Aractan 150 bg kadar saglıklı guç alabilir miyiz? Downpipe + yazılım ile bu beygirde duman seviyesi nasıl olur?



  • Yapma. O modelde VGT turbo var, 110'lar zaten turbo pal kırmaya hazır, turbona veda edersin direk.

    Yapacaksan da 6.000 km'de bir yağı değiştir ve turbo yağ basıncını düzenli olarak kontrol ettir. Kronik problemi bu motor.
    https://autotechnician.co.uk/workshop-repair-1-6-tdci-turbo-failure-heres-the-real-cause/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Yapma. O modelde VGT turbo var, 110'lar zaten turbo pal kırmaya hazır, turbona veda edersin direk.

    Yapacaksan da 6.000 km'de bir yağı değiştir ve turbo yağ basıncını düzenli olarak kontrol ettir. Kronik problemi bu motor.
    https://autotechnician.co.uk/workshop-repair-1-6-tdci-turbo-failure-heres-the-real-cause/
    Pekala sadece yazılım ile 140 bg alabilecegimi söyluyor 2CR. Bunu önerir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnesArslan41

    Pekala sadece yazılım ile 140 bg alabilecegimi söyluyor 2CR. Bunu önerir misiniz?

    Alıntıları Göster
    Önermiyorum, Focus 3 1.6 TDCi olsa önerebilirdim, onda bu tür sorunlar yok. Ama yine de senin tercihin.
  • EGR + DPF iptali + 2CR yazılım + K&N kutu içi filtre yaptır bak yoluna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    20 beygir için bu kadar masraf yapmak ne kadar mantıklı bilemedim. Zaten soft bir yazılım ile 20 beygirden daha fazlasını alabiliyorken bu kadar masrafa gerek oldugunu duşunmuyorum. Teşekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    EGR + DPF iptali + 2CR yazılım + K&N kutu içi filtre yaptır bak yoluna.
    Sanırım o iptaller var zaten. Tam bilgim yok ama zaten yazılım yaptırırken bunları da iptal etmiyorlar mı? Yani ekstra ayrı bir masrafı oluyor mu yazılım haricinde? Bir de yazılım ucretleri hakkında hiç bilgim yok. Ortalama ucretleri ne oluyor bilginiz var mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnesArslan41

    Sanırım o iptaller var zaten. Tam bilgim yok ama zaten yazılım yaptırırken bunları da iptal etmiyorlar mı? Yani ekstra ayrı bir masrafı oluyor mu yazılım haricinde? Bir de yazılım ucretleri hakkında hiç bilgim yok. Ortalama ucretleri ne oluyor bilginiz var mı?

    Alıntıları Göster
    İsteğe göre yapılır iptaller, EGR 2 şekilde iptal edilebiliyor bir yazılımdan 2 mekanik olarak mekanij olarak yapılırsa ücreti olur. Yazılım 1000-1250 civarı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motordan 190 hp güç alanlarda vardı ama sağlıklı yürüyeceğini sanmıyorum turbo gerçekten sorunlu 4 defa turbo yaptırmış biri olarak tekrardan stock haline döndüm zaten profesyonel olarak yazılım işini yapan türkiyede yok adama birkaç teknik birşey soruyorsun Abe şimdi o öyle ama deyip saçmalamalarını dinlemek insanı yoruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 1 Haziran 2020; 9:25:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sakın yazılım yaptırma o motora yukarıda arkadaşın dediği gibi garett 1544 turbo var. Bu turbo çok hasssastır.Üstündeki yazılımıda sildir derim. Ayrıca katalizöre dokunmayın katalizör çok öenmli bir parçadır. Sökülmesi durumunda arabanız euro 4 ten euro 0 motora düşer zehir saçarsın.

    Focus 3 te motor değişti daha sağlam turbo geldi. Ama bunlar açık tekne aluminyum blok motorlar. Özellikle tdci ve hdi motorlarda yazılıma karşıyım
  • Merhaba bende bu motorun 90'ligi var. Sanırım 110luklardaki turbo benimkiyle farklıymış. Aracim 176bin km'de 3 4 ay oldu alalı. Turbonun uzun ömürlü olması için yaptırmam gereken bakım falan var mı 90liklardaki turbo da hassas mıdır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferucci

    Merhaba bende bu motorun 90'ligi var. Sanırım 110luklardaki turbo benimkiyle farklıymış. Aracim 176bin km'de 3 4 ay oldu alalı. Turbonun uzun ömürlü olması için yaptırmam gereken bakım falan var mı 90liklardaki turbo da hassas mıdır
    Merhaba 90lıkta ilgili bilgim yok ama turbosu farklıysa sorun yaşamazsınız. FAbrikanın önerdiği bakımları yapın yeterli.110 luklar narin oluyor.Aynı turbo başka markalardada kullanıldı onlardada sorun yaşattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0145B01C9

    Merhaba 90lıkta ilgili bilgim yok ama turbosu farklıysa sorun yaşamazsınız. FAbrikanın önerdiği bakımları yapın yeterli.110 luklar narin oluyor.Aynı turbo başka markalardada kullanıldı onlardada sorun yaşattı.

    Alıntıları Göster
    Farklı hocam ondaki VGT (değişken geometrili) değil. Ancak bu motorlarda turbo yağ basıncı azalması sorunu var, ona çok dikkat etmek lazım. Yağ süzgeçlerde ve enjektör etrafında tıkanıp kalıyor, turbonun yağlanmasını kesiyor. Onu sürekli ölçtürmek lazım.

    Focus 3'te ise Polonya forumlarını çok gezdim, 140 beygir yapıp 200.000'i aşanlar var, blok alüminyum olsa da motor dayanıklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0145B01C9

    Sakın yazılım yaptırma o motora yukarıda arkadaşın dediği gibi garett 1544 turbo var. Bu turbo çok hasssastır.Üstündeki yazılımıda sildir derim. Ayrıca katalizöre dokunmayın katalizör çok öenmli bir parçadır. Sökülmesi durumunda arabanız euro 4 ten euro 0 motora düşer zehir saçarsın.

    Focus 3 te motor değişti daha sağlam turbo geldi. Ama bunlar açık tekne aluminyum blok motorlar. Özellikle tdci ve hdi motorlarda yazılıma karşıyım
    Abi 20-30 beygir alındıgında ne gibi sorun olabilir ki? Arabanın biraz daha canlanmasını istiyorum sadece. Yılda 10-13 bin kilometre falan yapıyoruz anca. Dediginiz kadar korkulacak bir durum olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Farklı hocam ondaki VGT (değişken geometrili) değil. Ancak bu motorlarda turbo yağ basıncı azalması sorunu var, ona çok dikkat etmek lazım. Yağ süzgeçlerde ve enjektör etrafında tıkanıp kalıyor, turbonun yağlanmasını kesiyor. Onu sürekli ölçtürmek lazım.

    Focus 3'te ise Polonya forumlarını çok gezdim, 140 beygir yapıp 200.000'i aşanlar var, blok alüminyum olsa da motor dayanıklı.

    Alıntıları Göster
    Bunu yapacak usta bulmakta önemli kronik birkaç sıkıntısı daha var bu motorun avrupada 8 sene kullanılıp atılacak araçları 20 sene kullanınca bu tarz problemler oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnesArslan41

    Abi 20-30 beygir alındıgında ne gibi sorun olabilir ki? Arabanın biraz daha canlanmasını istiyorum sadece. Yılda 10-13 bin kilometre falan yapıyoruz anca. Dediginiz kadar korkulacak bir durum olur mu?

    Alıntıları Göster
    Normalde de şansa bağlı olarak bozulan bir turbo ama fiyatları pahalı değil hocam, her yıl turbo yiyecek değilsiniz sonuçta. Henüz turbo cortlamadıysa 1 kere cortlar yenisini alırsınız bakımlı bindiğiniz sürece bir daha da sorun yaşayacağınızı pek sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.