Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (409. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.709
Cevap
28
Favori
855.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 407408409410411
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;
    Malum havalar ısındı, klimalar çalışmaya başladı. Klima ile ilgili bir konuyu merak ettim, AUTO modunda iken yeterince soğumuyor içerisi, ancak manuel olarak fanı 4 çizgiye getirirsem normal serinliğe erişebiliyorum. Bulunduğum yer Samsun ve burada sıcaklıklarda Denizli vb. Ege illerindeki gibi 40 larda seyretmez, ancak nemli havadan dolayı oldukça sıkıcıdır hava. Mesela bugün 26 dereceydi ve ben klimayı bu şekilde (4.kademe fan hızında) çalıştırdım. Tatilde Denizli'ye gittiğimde 8 çizgiye falan getirmem gerekecek ama 5 çizgi-kademe var :(. Acaba aracımda soğutma ile ilgili bir kaçak vb. sorun olabilir mi?
    2. Olarakta; direksiyon sertliği ile ilgili bir ayardan bahsedildi önceki sayfalarda, SPORT-KONFOR-... gibi. Bu ayar nereden ve nasıl yapılıyor? Paylaşırsanız sevinirim.
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mtnn2026 -- 8 Haziran 2009; 23:13:51 >
  • Polen filtresi kirlenmiş olabilir. Ben de geçen hafta 20bin bakımı için servise gittiğimde bu mu meşhur Toyota kliması, araç siyah diye mi nedir iyi soğutmuyor dediğimde usta filtreden dedi. Gerçekten de 1 saat yol alsam da adam akıllı soğumayan araç şimdi 4-5 dakikada hem de güneşten pişmiş haldeyken bile buz gibi oluyor.
  • Herkese iyi günler,

    Klima illaki otomatik konumda çalışak diye bir kaide yok.
    Mono çalışmada bile hemen otomatik konumdan çıkılmış olunuyor.
    Her ne kadar dijital çift bölgeli tam otomatik bir klima donanıma ship olunsada,
    hava şartları gerektirği zaman manuel ayarlamaya yardımcı olmakta bir sakınca yok,
    hattâ kabin içersinde rahat etmek için gerekli.
  • quote:

    2. Olarakta; direksiyon sertliği ile ilgili bir ayardan bahsedildi önceki sayfalarda, SPORT-KONFOR-... gibi. Bu ayar nereden ve nasıl yapılıyor? Paylaşırsanız sevinirim.
    Teşekkürler


    Ghia'larda elektirk motor takviyeli servo direksiyon vardır ve motor devrine göre park ederken yumuşak olur süratli durumda otomatik olarak sertleşir.
    onun için 3 çeşit manuel ayarlı direksiyon düşük donanımlı araçlarda oluyor.





  • Klima ile ilgili olarak C-Max'larda diğer birçok araçtan farklı olarak iç sirkülasyon devrede dahil olsa içeri verilen hava polen filtreden geçiriliyor. Böyle olunca otomatik modda klima hızlı soğutmak istediğinde iç sirkülasyonu açıyor fakat filtre tıkalı ise fayda etmiyor. Bu yüzden filtreler sık değiştirilmeli. Ancak yinede tek hacimli ve bu kadar geniş bir iç hacmi olan araç için arka koltuklara ayrı bir havalandırma konmalıydı.
  • Merhabalar
    Ankara da oto boya koruma yatırmak için nereyi tavsiye edersiniz.
    Şaşmaz sanayide würth 150ytl ye sadece boya koruma için fiyat verdiler.
    Tskler
  • AUTO modunda sessiz çalışıyor ve dediğiniz gibi manuel olarak fan hızını ayarlamayı tercih etsekte, istenilen dereceye yaklaştıkça fan hızını otomatik olarak düşürüyor. Fakat benim sorunum dışarıda 27derece bir sıcaklık olmasına karşın ben araçta ancak 4. kademede açarsam serinliyebiliyorum. Polen filterisini bugün değiştirteceğim, hava üfleme kapasitesinde bir değişiklik olacak mı, göreceğim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    Herkese iyi günler,

    Klima illaki otomatik konumda çalışak diye bir kaide yok.
    Mono çalışmada bile hemen otomatik konumdan çıkılmış olunuyor.
    Her ne kadar dijital çift bölgeli tam otomatik bir klima donanıma ship olunsada,
    hava şartları gerektirği zaman manuel ayarlamaya yardımcı olmakta bir sakınca yok,
    hattâ kabin içersinde rahat etmek için gerekli.








  • İyi akşamlar dostlar 2-3 gündür c-max i araştırıyorum 2009 model burayada danışmak istedim bu aracın "-" lerini ve "+" larını yazarmısınız bana dizelini düşünüyorum full olarak alacağım kronik sorunları varmı önerirmisiniz.

    Şu anki aracım octavia 1.8T memnunum aracımdan ama artık yaşlandı 170 bini devirdim bu araçlar yakıtı makul bi araç arıyorum günde 50 km yapan biriyim istanbul trafiğinde birazda iriyim 1.90 boyum 140 kilom var sorun olurmu araçta arkadaki için vs merak ediyorum?
  • Merhaba kdr_
    Ben de 2000 model 1.6 Octavia dan C-max geçtim hiç pişman değilim tavsiye ederim

    quote:

    Orjinalden alıntı: kdr_

    İyi akşamlar dostlar 2-3 gündür c-max i araştırıyorum 2009 model burayada danışmak istedim bu aracın "-" lerini ve "+" larını yazarmısınız bana dizelini düşünüyorum full olarak alacağım kronik sorunları varmı önerirmisiniz.

    Şu anki aracım octavia 1.8T memnunum aracımdan ama artık yaşlandı 170 bini devirdim bu araçlar yakıtı makul bi araç arıyorum günde 50 km yapan biriyim istanbul trafiğinde birazda iriyim 1.90 boyum 140 kilom var sorun olurmu araçta arkadaki için vs merak ediyorum?





  • Klima hakk.
    c max kliması büyük ön cam nedeni ile handikap yaşatıyor.
    Yazın ciddi miktarda ısı ön camdan kabıne transfer oluyor.
    Çok özel c max larda ön camda uv filtresi var , bu işe yarıyor. Yenileme fiyatı 1500 tl yı bulabiliyor. o nedenle ben taktıramadım.
    Aksine arkada oturanlar klimadan çok daha iyi faydalanıyorlar. hATTTA aşırı soğuktan şikayet edebiliyorlar.
    Yanı arka koltuklarda ac kontrollerinin olmmaması arkadakileri pişirmiyor fakat üşütebiliyor.
    Kontrol butonu olsa bu olmaz tabi.
    Ama bunun için şunun şurasında 1 yıl kaldı yeni c max yolda.
    Umarım 1.6 dizel de bu gelişimden nasibini alır.
    Polen filtresi ideal olarak 25.000 km de FİX DEĞİŞMELİ.yoksa ön camlarda yağışlı havalarda buğulanma sorunu ve kötü koku olabiliyor.Filtrenın de aktif karbonlusunu tercih edin derim.




  • Teşekkürler, tam yaşadıklarım işte bunlar. Ön camdan aşırı ısı geliyor. Isı-ışık geçirgenliği filtreleeyen filmler var ama film kullanımı yasak :( Camı değiştirmek pahalı. Arkada oturanların sıcaklık kontrolü yapamaması hakikaten kötü. Polen filterisini servisinde değiştirttim geçtiğimiz c.tesi günü ama bana aktif karbonlu vb. demediler, sanırım standart bir filtre taktılar (63TL-Polen Filtresi+İşçilik).
    quote:

    Orjinalden alıntı: tissot

    Klima hakk.
    c max kliması büyük ön cam nedeni ile handikap yaşatıyor.
    Yazın ciddi miktarda ısı ön camdan kabıne transfer oluyor.
    Çok özel c max larda ön camda uv filtresi var , bu işe yarıyor. Yenileme fiyatı 1500 tl yı bulabiliyor. o nedenle ben taktıramadım.
    Aksine arkada oturanlar klimadan çok daha iyi faydalanıyorlar. hATTTA aşırı soğuktan şikayet edebiliyorlar.
    Yanı arka koltuklarda ac kontrollerinin olmmaması arkadakileri pişirmiyor fakat üşütebiliyor.
    Kontrol butonu olsa bu olmaz tabi.
    Ama bunun için şunun şurasında 1 yıl kaldı yeni c max yolda.
    Umarım 1.6 dizel de bu gelişimden nasibini alır.
    Polen filtresi ideal olarak 25.000 km de FİX DEĞİŞMELİ.yoksa ön camlarda yağışlı havalarda buğulanma sorunu ve kötü koku olabiliyor.Filtrenın de aktif karbonlusunu tercih edin derim.




  • Yanlış bilgi . Düşük donanımlı araçlarda değil dizel titanyum focuslarda oluyor.Bu çok önemli bir teknoloji ve bir çok aynı segment araçta olmayan ilave ve lüks bir donanımdır.Aynen seçici yakıt doldurma özelliği gibi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    2. Olarakta; direksiyon sertliği ile ilgili bir ayardan bahsedildi önceki sayfalarda, SPORT-KONFOR-... gibi. Bu ayar nereden ve nasıl yapılıyor? Paylaşırsanız sevinirim.
    Teşekkürler


    Ghia'larda elektirk motor takviyeli servo direksiyon vardır ve motor devrine göre park ederken yumuşak olur süratli durumda otomatik olarak sertleşir.
    onun için 3 çeşit manuel ayarlı direksiyon düşük donanımlı araçlarda oluyor.







  • selam arkadaşlar. Benim 2006 Focus C-MAX Trend Dizel aracım 94000'e geldi. Trigger değişiminin vakti geldi diyorlar. Fiyatlar nedir ve hangi parçalar değişmelidir? Ankara'da bildiğiniz iyi usta var mı? Yoksa servisi mi tercih etmeliyim. Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Düşük donanımlı araçlarda değil dizel titanyum focuslarda oluyor.Bu çok önemli bir teknoloji ve bir çok aynı segment araçta olmayan ilave ve lüks bir donanımdır.Aynen seçici yakıt doldurma özelliği gibi.



    İlave , lüks ve önemli teknoloji olan manuel ayarlanabilen direksiyonmu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 15 Haziran 2009; 23:17:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yzgtl

    selam arkadaşlar. Benim 2006 Focus C-MAX Trend Dizel aracım 94000'e geldi. Trigger değişiminin vakti geldi diyorlar. Fiyatlar nedir ve hangi parçalar değişmelidir? Ankara'da bildiğiniz iyi usta var mı? Yoksa servisi mi tercih etmeliyim. Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



    Servisi tercih edin.
    Garantili hizmet alın. Aracın garantisi bitmiş olsa bile yapılan triger değişimi ve parça değişimlerinin garantisi vardır1 yıl.
    Kritik bir işlemdir.
    % 70 DEVİRDAİM POMPA ARIZASI da bu değişim sırasında saptanabiliyor. değişim maliyeti 300 tl.
    V kayışı , gergi rulmanları kasnak vs top yekün değiştirin derim.
    Ben bu değişimi 8 ay önce ind + devirdaim değişimini garantiye sokarak 1200 tl ye yapmış idim. Tabi bu fiyata 90.000 km bakımı da dahil. Tuzlu mu geldi ? Evet aynen öyle zaten
    Şu an 110.000 km de ve içim de rahat aracım da saatlerce 170 -180 bandında max tempoda kullanım da bile aklımda soru işareti yok.
    Eğer en ufak bir hata olur ise trigerde : sonuç : KORKUNÇ.
    aRACINIZI VE KENDİNİZİ SEVİYOR VE DAHA UZUN SÜRE KULLANMAYI AMA SORUNSUZ KULLANMAYI PLANIYORSAN YETKİLİDEN ŞAŞMA DERİM.




  • merhaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilalyilmaz09

    merhaba


    Hoşgeldin ,@bilalyilmaz09

    Aydınlımısın ?
  • Merhaba, kesinlikle katılıyorum, trigerden kaynaklanacak bir arıza en az 8000TL'lik bir masraf açar. Triger seti zaten standart, yani değişimi gerekli herşey o pakette.
    Fiyat konusuna gelince;
    Ocak sonuna doğru 88000km de değişim yaptırdım. 2 yetkili servis var burada, birisi otokoç ve rakamı 1250TL'den açtılar, diğeri ise 750TL. Netice itibarı ile 2'side yetkili servis olduğundan tabiki uygun olan yere yaptırdım, aynı ekipmanı kullandılar, her parçayı kendim kontrol ettim ve yanlış hatırlamıyorsam arka askı Z rotlarıda (arkadan gelen tıkırtı sesi nedeniyle) yerlisi ile değiştirdikten sonra indirim yaptırarak 650TL civarında bir rakama çıktım. Devridaim pompam ile ilgili hiçbirşey söylemediler, demekki sorunsuz diye düşündüm. Netice itibarı ile yetkili servisler arasında da ciddi fiyat farklılıkları olabiliyor, ayrıca servis kampanyalarına denk gelirsen daha da indirimli oluyor. Ben bu yüzden 88000de girdim bakıma, %37 indirim günleri vardı, işçilik+parçada. Örneğin şu an park sensörü hediye ediyorlar 250+kdv lik bakım harcaması karşılığında. Oysa bakıma girmeden bu sensörü taktırayım dersen 125TL istiyorlar.
    Tabii bu kararı sen vereceksin, servisin 2000TL istediği bir işleme özel servisler 1500TL'ye yaparız derler. Özel servisin verdiği garanti ile yetkili servisin verdiği garantiyi değerlendirip, kendine mantıklı geleni yapacaksın. Ben uzun yol yapan biri olarak, hiçbir özel servisin verdiği garantiye güvenerek işlem yaptırmam, yolda kaldığımda o özel servis beni kurtaramaz. Bunu düşündüğüm için YETKİLİ SERVİSi tercih ediyorum. Sonuçta karşımda kurumsal bir servis olayı var.
    İyi günler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tissot


    quote:

    Orjinalden alıntı: yzgtl

    selam arkadaşlar. Benim 2006 Focus C-MAX Trend Dizel aracım 94000'e geldi. Trigger değişiminin vakti geldi diyorlar. Fiyatlar nedir ve hangi parçalar değişmelidir? Ankara'da bildiğiniz iyi usta var mı? Yoksa servisi mi tercih etmeliyim. Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



    Servisi tercih edin.
    Garantili hizmet alın. Aracın garantisi bitmiş olsa bile yapılan triger değişimi ve parça değişimlerinin garantisi vardır1 yıl.
    Kritik bir işlemdir.
    % 70 DEVİRDAİM POMPA ARIZASI da bu değişim sırasında saptanabiliyor. değişim maliyeti 300 tl.
    V kayışı , gergi rulmanları kasnak vs top yekün değiştirin derim.
    Ben bu değişimi 8 ay önce ind + devirdaim değişimini garantiye sokarak 1200 tl ye yapmış idim. Tabi bu fiyata 90.000 km bakımı da dahil. Tuzlu mu geldi ? Evet aynen öyle zaten
    Şu an 110.000 km de ve içim de rahat aracım da saatlerce 170 -180 bandında max tempoda kullanım da bile aklımda soru işareti yok.
    Eğer en ufak bir hata olur ise trigerde : sonuç : KORKUNÇ.
    aRACINIZI VE KENDİNİZİ SEVİYOR VE DAHA UZUN SÜRE KULLANMAYI AMA SORUNSUZ KULLANMAYI PLANIYORSAN YETKİLİDEN ŞAŞMA DERİM.




  • Sağolun arkadaşlar, ben de yetkili servisleri aradım. 800 diyen var, 1000 diyen var, getirin aracınızı bir bakalım fiyat veremiyoruz diyen var. Şaşmaz oto sanayindeki ustam ise seti al gel +50 TL ver dedi. Bir set fiyatını öğreneyim, aradaki fark çok değilse yetkili servis galiba en uygunu olacak.
  • aracımın arkasına efe figürü yapıstırdım
    aydınlı oldugumuz belli olsun


  • 
Sayfa: önceki 407408409410411
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.