Cmax zaten kompakt MPV , QQ ise crossover. Zaten farklı beklentinin araçları. Siz önce hangi segmenti almanız gerektiğine karar verin bence.
ben cmax+xpaket+espli alayım lütfen (tabii esplisi bulunmuyır o başka)..Fiyatı da makul...İstediğim tüm donanımlar (esp, bixenon, sensörler, KDA, iç hacim, yüksek oturma pozisyonu, değişkenlik, ekonomi , performans, şehiriçine uygun kompakt boyut vs ) bulunuyor arabada ve fiyatı anca 45-50 oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: Egé Her ikisi de dizel, teknik değerlerini aşağıya yazıyorum, sizce hangisi alınır. Yorumlarınızı bekliyorum, selamlar..
Bagaj Hacmi : ................. 460 .................................... 410 lt
Selamlar,
Araçlar farklı segmentteler, öte yandan nissanın arazi özellikleri daha iyiyken , ford asfalda çok daha iyidir. Ayrıca motor olarakda PSA üretimi CRII diesel baaşrılı bir motor ve muhtemelen CRIII de gücü ve torku artarken emisyon değerleride EuroV seviyesine gelecek. Bu motorun aşırı besleme ile 160 hp civarında üst noktada ve 130 hp civarında ise şehir içi kullanımında tuning edilmişleri var. 160 hp abartılıda olsa esasen 130-140 hp güç yeni nesilde bekleniyor. Bu anlamda şu an 1,6 da 120 hp lik güçler olduğu düşünüldüğünde bu değerler mümkün. 1,5 motor daha yüksek devirde tork oluşturuyor ve bildiğim kadarıylada overbosst yok bildiğimiz gibi tdci tam gaz yüklenmesinde 20 sn süreyle torkunu 260 nwm çıkarıyor. Bu da ara hızlanmada iyi bir özellik. Öte yandan hızlanma tüketime baktığımızda nissanın motor gücünün yetersiz kaldığı gözüküyor.Tabi ki bunda çekiş sitemininde etkisi büyük ama birde klima devreye girerse bu araçda hissedilir olacakdır. Tüketimde C-max la ben 3,6lt/100km lere kadar çok defa indim ve bu araç makul kullanıldığı sürece 4 lt aşmaz. Tabi ki yok ve yük şartlarıda çok önemli. Ayrıca nissanda 6 ileri şanzıman aslında tüketim ve hızlanma içinde bir avantaj olmalıydı. Reklamlardaki bir depo ile 1387 km ise deponun resmi değerinin 65 lt olduğunu hatırlatmak isterim. 65/1387 *100=4,68 lt olu ki genelde depoda 2-3 lt fazlalık daima olur. http://www.yeninissanqashqai.com/ Ayrıca c-max almanya tüketim değerleri farklıdır. Resmini ekliyorum.Bu konuda nissan 1999 daki standartları baz alıyor.
C-maxın bana göre en büyük dez avantajı QQ dan daha önce yollara çıkması, bu anlamda makyajda olsa yüzü daha çok eskidi. Öte yandan ESP opsiyon olarak C-max da var ve bu ara tanmdonanımlı (ekstralarda dahil) c-max 44 bin ytl civarında Listesi 54 dü bulan c-maxlar 44 peşin veriyorlar, gebze Nazer gidin bakabilirsiniz, tabi kaldı mı bilmiyorum. Yılbaşından önce benin ki ile takasa 44 de teklif ettiler ben değiştirmedim.
Renault-Nissan grubunun ana yönetim yapısı Renault-Nissan BV, 28 Mart 2002 tarihinde kuruldu. Renault ve Nissan tarafından eşit olarak kuruldu. Renault ve Nissan arasında işbirliği ittifakı vardır.İlk anlaşma ise 1999 a kadar iniyor. Buna istinaden renault diesel motorlarını bildiğim kadarıyla nissandan ve isuzudan alıyor veya ortak yapım, nissan renaultdan motor almıyor. Zira nissan diesel motor üretimi 1935 lara kadar gider.http://www.nissandiesel.co.jp/ENGLISH/HISTORY/index.html diğer ilginç konu volvo ile nissanın yine diesel motor konusunda , paylaşımları olmasıdır. Tabiki bu ağır vasıtalar kamyon, çekici grubunda da olsa bir işbirletilik var. 1.5 nin aynı hacimde farklı motor güçleri olan tipleri var.
Diğer ilginç konu ise 2007 olan Renault, Nissan ve Hintli Mahindra ortaklığı .Hindistanda kurulacak fabrikada önümüzdeki yedi yıl içinde en az 686 Milyon Euro (40 Milyar Rupi / 902 Milyon Dolar ) yatırım yapmayı taahhüt ettiler. Sermayenin %50’si Mahindra’ya ait olacak, geri kalan %50 ise Renault ve Nissan arasında paylaşılacak. Benzeri olmayan bu sanayi kompleksi her üç marka için de araç üretecek ve ayrıca Renault ve Nissan’a motor tedarik edecek. Bu anlaşma ile, M&M, Renault ve Nissan yaklaşık 400 hektarlık bir fabrika sahasında binek otomobil ve SUV modeller üretecekler. QQ ninde hikayeside burdan çıkma.
Forddaki motorda PSA üretimi (peguet-citroen) focus, c-max, volvo s-40, peguet 307-308-406 , citreon c4- c4picasso -c5 de kullanılıyor. Satış sonrası hizmetler açısından da , ne kadar eleştirsekde fordun, nissana karşı bariz bir avantajı var.
Bu arada japonların Amerika ve bir çok avrupa markasında imzası olduğunu bilmenizi isterim.Yani aldığınız araca dikkat edin aslında kimin kimi ürettiği çok tartışılır durumda.Adamlar tüm dünyada %30 pay sahibi olmuşlar.
AVRUPA Toyota: PSA Peugeot Citroen Grubu ile Çek Cumhuriyeti’ndeki üretim merkezinin yüzde 50 ortağı. Bu fabrikada Peugeot 1007, Citroen C1 ve Toyota Aygo modelleri üretiliyor.
Nissan: Renault’un yüzde 15 hissedarı (Renault ise Nissan’ın yüzde 44.3 ile en büyük ortağı).
Isuzu: Polonya’da Honda’nın Civic modeli, GM Avrupa ve Renault için dizel motor üretiyor.
Suzuki: Macaristan’da GM Avrupa ile birlikte yedek parça üretiyor. PSA Peugeot Citroen Grubu’ndan ise dizel motor tedarik ediyor.
Mitsubishi: PSA Peugeot Citroen Grubu’na GDI motor teknolojisinin lisansını sağlıyor. DaimlerChrysler ile birlikte Almanya’da dizel motor, Hollanda’da ise araç üretiyor. Ayrıca DaimlerChrysler’den dizel motor tedarik ediyor. İtalya’nın dünyaca ünlü tasarım firması Pininfarina’ya üretimde ’outsourcing’ (taşeronluk) hizmeti veriyor. Volkswagen’den dizel motor tedarik ediyor.
Subaru: Saab ile ortaklaşa ’crossover’ otomobil geliştiriyor. Fiat için şanzıman üretiyor. Volvo (Ford Avrupa), Saab (GM Avrupa) ve Porsche’ye Japon pazarında satış desteği sağlıyor.
Mazda: Ford Europe, Mazda için otomobil üretiyor.
AMERİKA
Mazda: Ford Amerika’ya parça tedarik ediyor. Ford Asya ve Okyanusya’ya ise hem parça tedarik ediyor hem de araç üretiyor. Ford Motor ile Auto Allicance şirketinde yüzde 50 ortak. Ayrıca Ford Motor, Mazda’nın yüzde 33.4 ile hissedarı.
Yamaha: Ford Motor’a motor tedarik ediyor.
Isuzu: GM’ye dizel motor sağlıyor ve GM için ticari araç üretiyor. GM, yüzde 10.26 ile Isuzu’nun hissedarı.
Honda: GM için 6 silindirli motor üretiyor.
Suzuki: GM ile birlikte küçük sınıf otomobil üretiyor. GM ayrıca, Suzuki’nin yüzde 20.3 ile ortağı.
Toyota: GM ile New United Manufacturing şirketinde yüzde 50 ortak.
ÇİN
Toyota: Tianjin FAW Xiali Automobile ile Vitz modelini üretiyor. Tianjin FAW Toyota Motor’da yüzde 42 ortak ve Vios modeli üretiyor. Sichuan Toyota Motor ile yüzde 45 ortak ve Coaster modelini üretiyor.
Mazda: FAW-Hainan Automobile ile Premacy ve Familia modellerini üretiyor. China FAW Group Corporation’a Atenza modelinin üretimi için outsourcing hizmetini veriyor.
Suzuki: Changan Automobile Liability ile teknik işbirliği yapıyor. Yüzde 35 ile ortağı olduğu Chongqing Changan Suzuki Automobile, Alto ve Cultus modellerini üretiyor. Yüzde 39 oranında hissedarı olduğu Jiangxi Changhe Suzuki Automobile ise Every, Carry ve Wagon R+ modellerini üretiyor.
Isuzu: Yüzde 6.9 ile hissedarı olduğu Qingling Motors, Wizard, Forward ve Elf modellerini üretiyor. Guangzhou Isuzu Bus’un yüzde 49 ortağı ve Gala modelini üretiyor. Yüzde 12.5 ile ortağı olduğu Jiangling-Isuzu Motors, Elf modelini üretiyor.
Honda: Dongfeng Honda Automobile ile yüzde 50 ortak. Yüzde 50 ortağı olduğu Guangzhou Honda Automobile, Accord, Odyssey, Fitsaloon ve Fit modellerini üretiyor.
Nissan Diesel: Dongfeng Nissan Diesel Motor’un yüzde 25 ile ortağı.
Nissan: Dongfeng Motor’da yüzde 50 ortak. Yüzde 30 hissedarı olduğu Zhengzhou Nissan Automobile ise Datsun ve Paladin modellerini üretiyor.
Mitsubishi: Outlander ve Challenger modellerini üretiyor. Yüzde 16.1 ile ortağı olduğu Hunan Changfeng Automobile, Pajero modelini üretiyor.
Hino: Yüzde 24 ortağı olduğu Shenyang Shenfei Hino Automobile Manufacturing, otobüs üretiyor. Shanghai Hino Engine’nin ise yüzde 50 ile ortağı.
JAPONYA
Toyota: Daihatsu’nun yüzde 51.6, Hino’nun yüzde 50.1, Subaru’nun yüzde 8.7 ve Yamaha’nın yüzde 4.6 ile ortağı konumunda buluyor. Nissan ile hibrid araç geliştirmek için teknolojik işbirliği yapıyor.
Suzuki: Sermaye ortağı olduğu Subaru için Avrupa’da araç üretiyor. Nissan için küçük sınıf otomobil, Mazda için araç üretiyor.
Nissan: Yüzde 24.7 ile Nissan Diesel’in ortağı. Isuzu ve Mazda için ticari araç üretiyor ve bu firmalardan ticari araç tedarik ediyor.
Isuzu: Nissan Diesel ve Mazda için ticari araç üretiyor.
Mazda: Mitsubishi için ticari araç üretiyor.
Mitsubishi: Nissan için küçük sınıf otomobil üretiyor.
maxfocus faydalı bilgiler için teşekkür ederim..
ancak burada bir eksiklik var. Cmaxin 1.6 tdci sinin almanya tüketim değerleri çok çok iyi, bizimkilerden iyi. Ancak bu motor muhtemelen econetic motor..filtreli ve euroIV..
Ancak ülkemize gelen 1.6 109 tdciler hala euro3 ve filtresiz. Econetic olmadıkları için daha çok tüketiyor olabilirler..
quote:
Orjinalden alıntı: x-rayted
maxfocus faydalı bilgiler için teşekkür ederim..
ancak burada bir eksiklik var. Cmaxin 1.6 tdci sinin almanya tüketim değerleri çok çok iyi, bizimkilerden iyi. Ancak bu motor muhtemelen econetic motor..filtreli ve euroIV..
Ancak ülkemize gelen 1.6 109 tdciler hala euro3 ve filtresiz. Econetic olmadıkları için daha çok tüketiyor olabilirler..
Cmaxin 1.6 tdci sinin almanya tüketim değerleri çok çok iyi demişsiniz ama aralarında 0,3 lt fark var. Almanya daki değerler 5,8 / 3,7 / 4,5 iken ülkemizdeki cmax broşür değerleri 6,1 / 4,0 / 4,8 olarak görünüyor. Bu 0,3 lt lik fark gerçekten çokmu önemli, yoksa ben yanlış mı baktım..
bence önemli...neredeyse %7-8 daha düşük tüketim demektir. Ancak bu rakamlara ulaşmak hayal ötesi..sadece boş otoyolda 90la giderseniz o rakamı yakalarsınız.
Benim cmaxi şu an bizim hanım kullanıyor. göztepe-kadıköy-ataşehir arası diyebilirim ki tüketim 9 litre falan..
quote:
Orjinalden alıntı: maxfocus
quote:
Orjinalden alıntı: Egé Her ikisi de dizel, teknik değerlerini aşağıya yazıyorum, sizce hangisi alınır. Yorumlarınızı bekliyorum, selamlar..
Bagaj Hacmi : ................. 460 .................................... 410 lt
Selamlar,
Araçlar farklı segmentteler, öte yandan nissanın arazi özellikleri daha iyiyken , ford asfalda çok daha iyidir. Ayrıca motor olarakda PSA üretimi CRII diesel baaşrılı bir motor ve muhtemelen CRIII de gücü ve torku artarken emisyon değerleride EuroV seviyesine gelecek. Bu motorun aşırı besleme ile 160 hp civarında üst noktada ve 130 hp civarında ise şehir içi kullanımında tuning edilmişleri var. 160 hp abartılıda olsa esasen 130-140 hp güç yeni nesilde bekleniyor. Bu anlamda şu an 1,6 da 120 hp lik güçler olduğu düşünüldüğünde bu değerler mümkün. 1,5 motor daha yüksek devirde tork oluşturuyor ve bildiğim kadarıylada overbosst yok bildiğimiz gibi tdci tam gaz yüklenmesinde 20 sn süreyle torkunu 260 nwm çıkarıyor. Bu da ara hızlanmada iyi bir özellik. Öte yandan hızlanma tüketime baktığımızda nissanın motor gücünün yetersiz kaldığı gözüküyor.Tabi ki bunda çekiş sitemininde etkisi büyük ama birde klima devreye girerse bu araçda hissedilir olacakdır. Tüketimde C-max la ben 3,6lt/100km lere kadar çok defa indim ve bu araç makul kullanıldığı sürece 4 lt aşmaz. Tabi ki yok ve yük şartlarıda çok önemli. Ayrıca nissanda 6 ileri şanzıman aslında tüketim ve hızlanma içinde bir avantaj olmalıydı. Reklamlardaki bir depo ile 1387 km ise deponun resmi değerinin 65 lt olduğunu hatırlatmak isterim. 65/1387 *100=4,68 lt olu ki genelde depoda 2-3 lt fazlalık daima olur. http://www.yeninissanqashqai.com/ Ayrıca c-max almanya tüketim değerleri farklıdır. Resmini ekliyorum.Bu konuda nissan 1999 daki standartları baz alıyor.
C-maxın bana göre en büyük dez avantajı QQ dan daha önce yollara çıkması, bu anlamda makyajda olsa yüzü daha çok eskidi. Öte yandan ESP opsiyon olarak C-max da var ve bu ara tanmdonanımlı (ekstralarda dahil) c-max 44 bin ytl civarında Listesi 54 dü bulan c-maxlar 44 peşin veriyorlar, gebze Nazer gidin bakabilirsiniz, tabi kaldı mı bilmiyorum. Yılbaşından önce benin ki ile takasa 44 de teklif ettiler ben değiştirmedim.
Renault-Nissan grubunun ana yönetim yapısı Renault-Nissan BV, 28 Mart 2002 tarihinde kuruldu. Renault ve Nissan tarafından eşit olarak kuruldu. Renault ve Nissan arasında işbirliği ittifakı vardır.İlk anlaşma ise 1999 a kadar iniyor. Buna istinaden renault diesel motorlarını bildiğim kadarıyla nissandan ve isuzudan alıyor veya ortak yapım, nissan renaultdan motor almıyor. Zira nissan diesel motor üretimi 1935 lara kadar gider.http://www.nissandiesel.co.jp/ENGLISH/HISTORY/index.html diğer ilginç konu volvo ile nissanın yine diesel motor konusunda , paylaşımları olmasıdır. Tabiki bu ağır vasıtalar kamyon, çekici grubunda da olsa bir işbirletilik var. 1.5 nin aynı hacimde farklı motor güçleri olan tipleri var.
Diğer ilginç konu ise 2007 olan Renault, Nissan ve Hintli Mahindra ortaklığı .Hindistanda kurulacak fabrikada önümüzdeki yedi yıl içinde en az 686 Milyon Euro (40 Milyar Rupi / 902 Milyon Dolar ) yatırım yapmayı taahhüt ettiler. Sermayenin %50’si Mahindra’ya ait olacak, geri kalan %50 ise Renault ve Nissan arasında paylaşılacak. Benzeri olmayan bu sanayi kompleksi her üç marka için de araç üretecek ve ayrıca Renault ve Nissan’a motor tedarik edecek. Bu anlaşma ile, M&M, Renault ve Nissan yaklaşık 400 hektarlık bir fabrika sahasında binek otomobil ve SUV modeller üretecekler. QQ ninde hikayeside burdan çıkma.
Forddaki motorda PSA üretimi (peguet-citroen) focus, c-max, volvo s-40, peguet 307-308-406 , citreon c4- c4picasso -c5 de kullanılıyor. Satış sonrası hizmetler açısından da , ne kadar eleştirsekde fordun, nissana karşı bariz bir avantajı var.
Bu arada japonların Amerika ve bir çok avrupa markasında imzası olduğunu bilmenizi isterim.Yani aldığınız araca dikkat edin aslında kimin kimi ürettiği çok tartışılır durumda.Adamlar tüm dünyada %30 pay sahibi olmuşlar.
AVRUPA Toyota: PSA Peugeot Citroen Grubu ile Çek Cumhuriyeti’ndeki üretim merkezinin yüzde 50 ortağı. Bu fabrikada Peugeot 1007, Citroen C1 ve Toyota Aygo modelleri üretiliyor.
Nissan: Renault’un yüzde 15 hissedarı (Renault ise Nissan’ın yüzde 44.3 ile en büyük ortağı).
Isuzu: Polonya’da Honda’nın Civic modeli, GM Avrupa ve Renault için dizel motor üretiyor.
Suzuki: Macaristan’da GM Avrupa ile birlikte yedek parça üretiyor. PSA Peugeot Citroen Grubu’ndan ise dizel motor tedarik ediyor.
Mitsubishi: PSA Peugeot Citroen Grubu’na GDI motor teknolojisinin lisansını sağlıyor. DaimlerChrysler ile birlikte Almanya’da dizel motor, Hollanda’da ise araç üretiyor. Ayrıca DaimlerChrysler’den dizel motor tedarik ediyor. İtalya’nın dünyaca ünlü tasarım firması Pininfarina’ya üretimde ’outsourcing’ (taşeronluk) hizmeti veriyor. Volkswagen’den dizel motor tedarik ediyor.
Subaru: Saab ile ortaklaşa ’crossover’ otomobil geliştiriyor. Fiat için şanzıman üretiyor. Volvo (Ford Avrupa), Saab (GM Avrupa) ve Porsche’ye Japon pazarında satış desteği sağlıyor.
Mazda: Ford Europe, Mazda için otomobil üretiyor.
AMERİKA
Mazda: Ford Amerika’ya parça tedarik ediyor. Ford Asya ve Okyanusya’ya ise hem parça tedarik ediyor hem de araç üretiyor. Ford Motor ile Auto Allicance şirketinde yüzde 50 ortak. Ayrıca Ford Motor, Mazda’nın yüzde 33.4 ile hissedarı.
Yamaha: Ford Motor’a motor tedarik ediyor.
Isuzu: GM’ye dizel motor sağlıyor ve GM için ticari araç üretiyor. GM, yüzde 10.26 ile Isuzu’nun hissedarı.
Honda: GM için 6 silindirli motor üretiyor.
Suzuki: GM ile birlikte küçük sınıf otomobil üretiyor. GM ayrıca, Suzuki’nin yüzde 20.3 ile ortağı.
Toyota: GM ile New United Manufacturing şirketinde yüzde 50 ortak.
ÇİN
Toyota: Tianjin FAW Xiali Automobile ile Vitz modelini üretiyor. Tianjin FAW Toyota Motor’da yüzde 42 ortak ve Vios modeli üretiyor. Sichuan Toyota Motor ile yüzde 45 ortak ve Coaster modelini üretiyor.
Mazda: FAW-Hainan Automobile ile Premacy ve Familia modellerini üretiyor. China FAW Group Corporation’a Atenza modelinin üretimi için outsourcing hizmetini veriyor.
Suzuki: Changan Automobile Liability ile teknik işbirliği yapıyor. Yüzde 35 ile ortağı olduğu Chongqing Changan Suzuki Automobile, Alto ve Cultus modellerini üretiyor. Yüzde 39 oranında hissedarı olduğu Jiangxi Changhe Suzuki Automobile ise Every, Carry ve Wagon R+ modellerini üretiyor.
Isuzu: Yüzde 6.9 ile hissedarı olduğu Qingling Motors, Wizard, Forward ve Elf modellerini üretiyor. Guangzhou Isuzu Bus’un yüzde 49 ortağı ve Gala modelini üretiyor. Yüzde 12.5 ile ortağı olduğu Jiangling-Isuzu Motors, Elf modelini üretiyor.
Honda: Dongfeng Honda Automobile ile yüzde 50 ortak. Yüzde 50 ortağı olduğu Guangzhou Honda Automobile, Accord, Odyssey, Fitsaloon ve Fit modellerini üretiyor.
Nissan Diesel: Dongfeng Nissan Diesel Motor’un yüzde 25 ile ortağı.
Nissan: Dongfeng Motor’da yüzde 50 ortak. Yüzde 30 hissedarı olduğu Zhengzhou Nissan Automobile ise Datsun ve Paladin modellerini üretiyor.
Mitsubishi: Outlander ve Challenger modellerini üretiyor. Yüzde 16.1 ile ortağı olduğu Hunan Changfeng Automobile, Pajero modelini üretiyor.
Hino: Yüzde 24 ortağı olduğu Shenyang Shenfei Hino Automobile Manufacturing, otobüs üretiyor. Shanghai Hino Engine’nin ise yüzde 50 ile ortağı.
JAPONYA
Toyota: Daihatsu’nun yüzde 51.6, Hino’nun yüzde 50.1, Subaru’nun yüzde 8.7 ve Yamaha’nın yüzde 4.6 ile ortağı konumunda buluyor. Nissan ile hibrid araç geliştirmek için teknolojik işbirliği yapıyor.
Suzuki: Sermaye ortağı olduğu Subaru için Avrupa’da araç üretiyor. Nissan için küçük sınıf otomobil, Mazda için araç üretiyor.
Nissan: Yüzde 24.7 ile Nissan Diesel’in ortağı. Isuzu ve Mazda için ticari araç üretiyor ve bu firmalardan ticari araç tedarik ediyor.
Isuzu: Nissan Diesel ve Mazda için ticari araç üretiyor.
Mazda: Mitsubishi için ticari araç üretiyor.
Mitsubishi: Nissan için küçük sınıf otomobil üretiyor.
Hocam ne yaptın sen böyle ya
Oku oku canım çıktı
quote:
Orjinalden alıntı: santiego-39
Hocam ne yaptın sen böyle ya
Oku oku canım çıktı
Bari sizde alıntı yı tam olarak almasaydınız.
maxfocus,
Eline sağlık, bileğine kuvvet. Detaylı açıklamalar için teşekkürler.. Yani şimdi sen bana kısaca biraz daha bekle bu yıl içinde çıkması beklenen yeni kasa c-max al, boşver QQ yi mi demek istiyorsun..
Benim secimim QQ olurdu cunku genellıkle kullananlar memnun aracın motoru dusuk olmasına ragmen aracın hafıflıgınden ıyı cekıs saglıyor vede yuksekten bakmak ayrı bır keyıf olsa gerek, birde unutmamak gerekırkı c-max ın yuzu eskıdı. Lakin birde şu var, bırcok dızel aracta trıger zıncırdır fakat bu olay maalesef QQ da zincir değil! Bu da bir dezavantaj QQ için.
Saygılarımla,
quote:
Orjinalden alıntı: relicks
Benim secimim QQ olurdu cunku genellıkle kullananlar memnun aracın motoru dusuk olmasına ragmen aracın hafıflıgınden ıyı cekıs saglıyor vede yuksekten bakmak ayrı bır keyıf olsa gerek, birde unutmamak gerekırkı c-max ın yuzu eskıdı. Lakin birde şu var, bırcok dızel aracta trıger zıncırdır fakat bu olay maalesef QQ da zincir değil! Bu da bir dezavantaj QQ için.
Saygılarımla,
QQ 1.5 dci modelinin boş ağırlığı 1407 kg. Pek hafif sayılmaz bence..
c-max iyi güzel ama hacim olarak focustan çok da fazlasını sunmuyor.
qahqai güzel ama pahalı.
bu iki model arasında kalsam normal bir focus , çok bagaj gerekiyorsa focus sw alırdım.
Bir araba alırken 2. el durumunuda düşünmek lazım.Ben eminim 3 yıl sonra qasqoai ye dönüp bakan olmaz.Sonuç c-max her bakımdan avantajlı.Motor-fiyat-performans ve 2. el
quote:
Orjinalden alıntı: 19can84
c-max iyi güzel ama hacim olarak focustan çok da fazlasını sunmuyor.
qahqai güzel ama pahalı. . .
Cmaxin amacı bu zaten kompakt MPV. kompakt boyutları şehirişine daha uygun, zaten focus bazlı olduğu için çok fazla hacim vaadetmiyor , ancak focusa göre daha yüksek oturma pozisyonu, daha geniş camlar ,daha fazla baş mesafesi ve değişkenlik sunuyor..
Cmax şu an için maksimum iki çocuklu aile için ideal araçtır..
qashqai ye bayılırım ama rakip c-max olunca c-max ezer geçer:) Ledleri bile yeter:)
Ama bütün bunların üstünde bir model var ki Ford S-Max ah ah
quote:
Orjinalden alıntı: x-rayted maxfocus faydalı bilgiler için teşekkür ederim.. ancak burada bir eksiklik var. Cmaxin 1.6 tdci sinin almanya tüketim değerleri çok çok iyi, bizimkilerden iyi. Ancak bu motor muhtemelen econetic motor..filtreli ve euroIV.. Ancak ülkemize gelen 1.6 109 tdciler hala euro3 ve filtresiz. Econetic olmadıkları için daha çok tüketiyor olabilirler..
Selamlar,
Bizim motorlar, euro3 ve bu motorun 90 ps lik versiyonu değişiklik yapılmadan euro4 desteği veriyor, 109 ps lik ise partikül filitresi olmadan euro4 normunu yakalayamıyor. Düşük tüketimin partikül filitresi ile ilgisi yok, bu muhtemelen daha iyi yazılım ve yükseltilmil rail basıncından kaynaklanabilir. Euro normaları çevre sağlığı ve doğayı korumak adına varlardır, normalde motor güçlerini kısıtlarlar, ama artan güçle emisyon değerleride yükseldiği için fabrikasyon olarak güç sınırlanıyor. Piyasada yapılan chip tuning işlemlerinde bu sınırlamaların dışına çıkıldığı içinde + güçler elde ediliyor.
quote:
Orjinalden alıntı: relicks Benim secimim QQ olurdu cunku genellıkle kullananlar memnun aracın motoru dusuk olmasına ragmen aracın hafıflıgınden ıyı cekıs saglıyor vede yuksekten bakmak ayrı bır keyıf olsa gerek, birde unutmamak gerekırkı c-max ın yuzu eskıdı. Lakin birde şu var, bırcok dızel aracta trıger zıncırdır fakat bu olay maalesef QQ da zincir değil! Bu da bir dezavantaj QQ için. Saygılarımla,
Selamlar,
Ben Zincir konusunda bir şey ilave etmek istiyorum, zincirin güvenliği daha fazladır ama, iki tane büyük dez avantajı vardır; 1. si zincir boşluktan dolayı ses yapar, 2. si zinciri değiştirmek için , bazı araçlarda motoru indirmek gerekir ki bu ciddi bir maliyettir. Örnek saab 9000cs turbo.
Öte yandan 1407 kg verilen boş ağırlıkdır ve 106 hp lik ve 200 nmw lik bir motor için az değildir.Zira sürücü ve diğer farklı kullanımlarda araç 1,8 tona kadar ulaşabilir.4 kişi ve bagajla 400 kg ulaşmak hiç de zor olmaz.Normal kullanımda bile 1600 kg ları bulabilirsiniz. Evet QQ daha yeni c-max ın yüzü makyajda olsa biraz eskidi.
quote:
Orjinalden alıntı: volkaaan06
sınıfları ne kadar farklı olursa olsun ben c-max ı tek gecerim
+ ben de
quote:
Orjinalden alıntı: Egé maxfocus, Eline sağlık, bileğine kuvvet. Detaylı açıklamalar için teşekkürler.. Yani şimdi sen bana kısaca biraz daha bekle bu yıl içinde çıkması beklenen yeni kasa c-max al, boşver QQ yi mi demek istiyorsun..
Selamlar Egé,
Benim fikrim bu şekilde , bence yeni kasa beklemek iyi olur, ayrıca QQ da bu sürede muhtemelen makyaj görür. Sonuçta QQ hafif arazide sürekli kullanmayacaksan hiç değmez, QQ girdiği hafif araziye c-max de dikkat edilirse girer. Arazi kullanımı diyince zaten öyle fazla bir şeyde beklemeyin, zira arazide ML ve x5 ler bile çok zorlanıyorlar.
Şu an QQ almanın sana en büyük faydası krizden dolayı ciddi indirimler alabilecek olmandır. Ama unutma ki kendi aracında daha düşük rakkama değerlenecekdir.Bunu bir düşün, ucuza alman durumunda bir avantaj sağlayabilirsin.
Yeni C-max bildiğim kadarıyla 7 koltuk opsiyonu ile daha büyümüş ve doanımlı olarak gelecek, ama her araçda olduğu gibi bebeklik sorunları nedeniyle bu sefer ilk çıktığında ben almam en azından 2 sene beklerim.Benim bu konuda çok sıkıntım oldu.
quote:
Orjinalden alıntı: efe74 Bir araba alırken 2. el durumunuda düşünmek lazım.Ben eminim 3 yıl sonra qasqoai ye dönüp bakan olmaz.Sonuç c-max her bakımdan avantajlı.Motor-fiyat-performans ve 2. el
Selamlar,
Evet 2. elde çok önemli ve nissanın araçları, iyi araçlar olmalarına rağmen çok değer kaybediyor.Gerçi ford da focusa kadar benzer bir durum vardı focus ile bu durum değişti. Yanlız bu tür araçlarında , dieselde olunca genelde talibi oluyor.Bir binek araçdan daha kolay satılıyorlar.
sırf tasarım için nissan Qashqai derdim karizma araç