Şimdi Ara

Focus II Hakkında Bilmek, Öğrenmek İstediğiniz Herşey (Makyajsız+Makyajlı Kasa) (483. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22.072
Cevap
29
Favori
1.972.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 481482483484485
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan

    Arkadaşlar TDCİ Ghia larda yan aynalar ısıtmalı değilmi ? (Modeli 2006) Bu ısıtma nasıl devreye giriyor? Arka camdaki buğu çözücü düğme açılıncamı aynalarda ısıtma devreye girer ?

    Bilenlerden yanıt rica edebilirmiyim ? Teşekkürler.


    Sorunun içinde cevap gelmiş zaten, aynen öyle.
  • senin arabada bir anormallik olabilir servise bir göster istersen, ben trend tdci yi 19 aydır kullanıyorum çok memnunum ve özellikle ses konusunda hiç şikayetim yok. yalnız her dizel motor ilk çalıştığında yani soğukken biraz ses yapabilir daha sonra gayet sessiz oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: asqhelon

    arkadaşlar şirketten TDCİ sedan trend verdiler.. şok oldum bu kadar kötü olduğunu düşenmemiştim focus'un... o nası sestir ööle sabah evden çıkarken apartman kalkıyodur heralde.. 90 model dizel golf sesinden hiç bi farkı yok.. içi de bomboş arabanın bi de beyaz renk tam bi buzdolabı gibi valla

  • quote:

    Orjinalden alıntı: noveche


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: noveche
    Jettada dizel seçeneğinin fiyatının astronomik olması, Civicde dizel seçeneğinin olmaması nedeniyle, dizel tercih ettiğim taktirde Focus benim için tek seçenek olarak kalıyordu. Dizel focus kullanan tanıdıklarımla konuştuğumda motor gürültüsünün ve bakım ücretlerinin abartıldığı kadar olmadığını, uzun yol performansından da hem kullanım hem de yakıt tüketimi olarak memnun olduklarını öğrendim. Bu alanda sizlerin yazdıkları da bunları teyit ediyordu.


    Dizel seçeneğinde gerçekten tercihlerin hem azlıyor hem de motor o kadar kaliteli ki seçenek sunulmasına gerek kalmıyor. Ama motor sesine dikkat derim, araç içine motor sesini ister istemez alıyor, BMW sessizliği asla yok. Arkadaşımın dizel X5'ine gerçekten motor sesini içeri almıyor diyebiliyorum ama Focus için o kadar da alımlı olamıyorum. Belki de benim kulağım X5'deki sessizliği arıyor ondan olabilir ama öncelikle kendi kulaklarınla dinlemeni, denemeni tavsiye ederim. Bunu servisteki test aracıyla yapabilirsin, dizel test aracı yoksa aracını servise getirmiş bir kullanıcıdan rica ederek yapabilirsin. Şahsen biri benden böyle bir şey rica etse ben serviste seve seve yardımcı olurdum. Son söz kendi kulaklarınla duymadan karar verme.

    quote:

    Orjinalden alıntı: noveche
    1. Öncelikle sizce bu üç seçenek arasında doğru tercih yapmış mıyım? (Eveeettttt, dediğinizi duyar gibi oluyorum. )
    2. ESPli mi tercih etmeliyim?
    3. Sizce kampanya için ne kadar daha beklemeliyim?
    4. Yukarıda aldığım fiyatlar uygun mu? Değilse daha uygun ne kadara ve nerden bulabilirim?
    5. Araca karar verdiğimde, iş son pazarlığa geldiğinde nelere dikkat etmeliyim? (fiyatı daha fazla düşürmek ya da park sensörü vs ekletmek vs açısından ) İlk kez sıfır araç almayı düşünen birine verebileceğiniz tüyolar var mı?


    Girişten sonra sorularına kendimce cevap vermeye çalışayım.

    1. Dizelse kesinlikle doğru tercih, bunda tartışmaya bile girmem kimseyle. Benzinli düşünüyorsan en yakışıklı araba Jetta gözüküyor ama sırf Passat'a benzediğinden. Çünkü Passat'ları severim bu yüzden Jetta'ya ılımlı gözle bakıyorum. Focus'ta bazıları arka süspansiyonun gözükmesinden dolayı karşı çıksa da sedan kasalar çok şık ve asil gözüküyor. Sonuç üç seçenek arasından dizel alınacaksa tercih doğru, benzinli alınacaksa belki doğru.

    2. ESP kesinlikle lazım bu araca, çok sık patiye kalıyor. Özellikle İzmir Varyant'ında kaldırımda yürüyenlere Bursa Tırmanma Yarışı tadında enstanteneler yaşatılabiliyor. Pencereyi açıp lastikten çıkan o tutunma seslerini duymak insanın hoşuna gidiyor ama cep için inanılmaz zararlı. Bence ESP şart gibi bir şey, parası önemli değil keşke standart olsaydı çünkü istediğiniz model ve renge sahip olup ESP olmaması insanı ikilemde bırakabiliyor. Eğer tercihlerinize kısıtlama getirmiyorsa parasını hiç düşünmeden ESP almanızı tavsiye ederim, benim gibi keşke pozisyonuna düşmeyin.

    4. Makyajlı fiyat bence iyi belki bin lira daha indirmelerini isteyebilirsiniz ya da çingene pazarlığı yapıp hediye falan talep edebilirsiniz bilemiyorum bu ikna kabiliyetinize bağlı ama özellikle güvenlik paketli, dizel ve yeni yüzlü bir Focus için fena sayılmayacak bir fiyat.

    5. Öncelikle anlaşma sırasında heyecan yapmayın, ben arabayı o kadar beğenmiştim ve bunu belli etmiştim ki satış temsilcisi bayan kesinlikle hiç indirim yapmadı, liste fiyatından verdi. Bilemiyorum belki de araba yeni çıktığından burunlarından kıl aldırmıyorlardı ama hiç indirim yaptırtamadım. Ayrıca aracı kredili alacağız diye fiyat almıştık, daha sonra onların kredisi yerine kendi bankamızdan kredi aldık ve onlara parayı peşin yatırdık ama arabaya kavuşma hayalleri ve heyecan yüzünden peşin yatırdığımız halde kredili fiyattan ödeme yaptığımız 1 ay sonra aklımıza geldi, sağlık olsun dedik. Benim naçizane önerim çok heyecan yapmamak gerekiyor, arabayı alıyormuşunuz gibi değil onlar arabayı satıyormuş gibi düşünsünler, ben bundan sonra daha dikkatli olacağım.

    Hayırlısı olsun.


    TRCaPiTaL,

    Jetta ve Passat konusunda benzer düşünüyoruz.... Cevap için teşekkürler...

    Tek cevap geldiğine göre soruyu yanlış yerde sordum sanırım..



    haftasonuna denk geldiği için olabilir sebebi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Biraz önce başka bir topicde yazarken aklıma bir şey geldi, hali hazırda Focus kullananlar arasında yakıt tüketimiyle ilgili tartışmalar devam ederken bahsetmek istedim, yanılıyor da olabilirim ama siz de katkı yaparsanız sevinirim.

    Güç formülünü okulda şu şekilde öğrenmişiz; Güç = ( tork x devir ) / 5252

    Hepimiz aracı kullanma sırasında hangi devirde kullanmak gerektiğini tartışıp durmuşuzdur, ben de bu formüldeki devri çekip tork ve beygir gücü yerlerine aracımızın maksimum tork ve güç değerlerini koymayı düşündüm, neden derseniz çünkü tork ve güç maksimum olduğunda mantık olarak motorumuzun en verimli çalışma anında olduğunu varsayabiliyoruzdur.

    Focus için maksimum tork 240 NM, güç de 109 PS ( fakat burada formülü uygulamak için aklımda bir soru işareti var, şöyle ki aslında bize hem torkun hem de gücün aynı devirdeki maksimum değerleri lazım. 109 PS'i 4000 devirde verdiğini biliyoruz ama acaba 240 NM torku 4000 devirde verebiliyor mu, bu konuda bilgiye ihtiyacım var, şimdilik verdiğini varsayıyorum bu yüzden de sadece hipotez aşamasındayım )

    O zaman formülümüzü şu şekilde düzenliyoruz; Devir = ( güç x 5252) / tork

    Formülde değerlerimizi yerlerine koyarsak; devir = ( 109 x 5252 ) / 240 bize 2385 değerini verir. O halde motorumuzun en ekonomik (birim zamanda en verimli işi yaptığı) devrinin bu olduğunu varsayıyorum.

    Elinde TDci'ların devir-tork eğrisi bulunan ya da bulabilecek biri varsa minnettar kalırım, hipotezi de teze çevirmiş oluruz.
    Vizelerden çıkmış olmanın stresini hala atamadım üstümden, saat 3 oldu hala hesap kitap geliyor aklıma.




    TRCAPİTAL selam.
    Formül senden katkı benden
    Max güç=80 kw(109 hp ece)/4000 D/DK
    Max tork=240 nm/1750 d/dk
    güç= 240x1750/5252
    =420000/5252

    =79.969 KW
    Yani aracı gücü formüle göre 80 kw bu da 109 hp ece der.
    ARACIN MAX VERİM DE ÇALIŞMASI İÇİN DEVİR 1750 OLMALI.
    Bu aynı zamanda en ekonomik performans elde etme yolu oluyor.
    Bu formülden hp yi girerek torku da bulabilir ve doğrulaya bilirsin.




  • quote:

    5. Araca karar verdiğimde, iş son pazarlığa geldiğinde nelere dikkat etmeliyim? (fiyatı daha fazla düşürmek ya da park sensörü vs ekletmek vs açısından ) İlk kez sıfır araç almayı düşünen birine verebileceğiniz tüyolar var mı?


    Ben 5.madde'de kendimi uzman gibi hissettim.

    Öncelikle koç çalışanı bir yakının varsa Ford'dan %10 indirim ceptedir.Böyle bir yakının yoksa aracı filo satışı göstertmeye çalış.Veya arabanın giriş faturasında oynama yapacağız karşılığında da size 2.000 YTL indirim vereceğiz derlerse hemen kabul et.Demezlerse sen dedirtmeye çalış.
    VW için ise eskiden bir kez bile VW sahibi olduysan ve bunu fotokopi ruhsat ile ispatlarsan direkt %4 indirim veriyorlar.%2'de bayii ile sıkı bir pazarlık yaparsan bayii verebiliyor.Toplamda %6 indirim koparmış olursun.
    Honda için tecrübem olmadığı için yanıt veremeyeceğim.

    Bulunduğu ildeki tüm bayiileri telefon ile ara.Mümkünse gezebildiğin kadar bayii gez.Yüz yüze görüşmek bir çok kapıyı açıyor.'hemşeri' muhabbeti yaratacak ortam bulmaya çalış.
    Bir arkadaşın dediği gibi çok beğendiğini belli etme.Bulduğun dip fiyat olsa bile eşime danışmam lazım(veya babama danışmam lazım) gibi sözlerle zaman kazan.
    Bir de bayiileri birbirine kapıştır.Dip fiyat bulduğun bayii ne dediyse kafandan 1.000 lira indir ve diğer bayiiye ama ben şu fiyata başka yerde buldum diye yoklama çek.
    Mümkünse ay sonuna doğru araba almaya git.Çünkü kota derdine ekstra indirim veriyorlar.

    Taktikler arttırılabilir ama ilk aklıma gelenler bunlar.

    Hem kolay gelsin hem de şimdiden hayırlı olsun alacağınız araç




  • Arkadaşlar 1.6 dizel motor hakkında sizlerden çok bilgi almıştım
    araç aynı değil ama motor aynı sorunda aynısı oluşabilir
    bilginize yardımlarınız için teşekkürler

    ------------------------------------------------------------------------
    Arkadaşlar Ağustos ayında s40 1.6 d almıştım ve araçı yokuşta
    kaldırmakta sorun yaşıyordum ve son hızdada 170 in üstüne
    çıkamamıştım geçen hafta gene yokuşta uğraşırken baskı balatadan
    koku gelmeye başladı ve servise gidip durumu anlattım test sürüşü
    diğer araçla karşılaştırma ve saire araç bilgisayarı sorun vermiyor
    gayette iyi hızlanıyor sorun olmaya bilir derken motor kapagınıda
    açtı ve gaz verdim Adam hemen durdurdu beni bir şeyleri yerine oturttu
    birde ne göreyim 2000 devirde kalkmaya nazlanan araç 1500 devirde pati
    çekiyor.Meğer turbo hortumu tam oturmamış turbo hava alıyor ve tam
    verimli kullanılamıyormuş
    Bir yandan araçta bir sorun bulunmasına sevindim diğer yandan
    baskı balatayı düşünmeye başladım hata bende değildi turbo hortumu
    tam oturtulmamış bir araçı bana teslim etmişler ve araçı kaldırmaya uğraşırken
    baskı balata zorlanmıştı Şimdi baskı balatanın garantiden değişmesini talep
    ettim bugun yarin kesin sonucu bildirecekler (balata değişimine pek yanaşmıyorlar)
    Şİmdi sorum arkadaşlar bu turbo hortumunun hava almasından başka
    kısımlarda zarar görmüşmüdür baskı balatanın garantiden değişmesi
    için ne yapabilirim
    Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür ederim

    hortum takıldıktan sonraki izlenimleri

    1700 devirden sonra araç koltuğa yaslıyor hafif yokuş yukarı 190 görüyor
    (düzde kesin 200 ü geçer) ve yokuş kalışları 1500 devirde bile kolaca
    ve motoru ısıtmadan yapılabiliyor.

    turbo hava alırken yaşadığım sorunlar yokuş yukarı kalkışın zorluğu
    ve 170 in üzerine çıkamamak birde turbo 2300 devirden sonra kendini
    gösteriyordu ve 3200 gibi sonlanıyordu şimdi olması gereken 1700 devirden
    itibaren 4000 e kadar çok canlı
    şehir içi yakıt değerleride yüksekti zannedersem onlarda düşecek



    Arkadaşlar sıfır alınmış bir araçta böyle bir sorunu tespit etmek
    çok zor motor o kadar güçlüki arızalı halde bile 7000 km yolu 1 2
    yokuş kaldırma hariç rahat yaptım yeni 1.6 110 bg dizel bir araç hafif
    yokuş yukarı bile rahat 190 yapması lazım ve kesin 1500 -1700 devir
    arasında rahat yokuş yukarı kalkması lazım bunları yapmıyorsa turbosunu
    kontrol ettirin çünkü araç soğukken yokuşta kaldırmam gerekmeseydi
    sorunu anlamayacaktım normal deyip kullanacaktım. 1.3 cdti corsa ile
    20000 km yapmış olmama rağmen Acemi dizelcide değilim ama
    Bu sorunların volvonun kasasının ağırlığından olduğunu düşünüyordum

    Herkese sorunsuz günler dilerim

    Volvo onlara olan güvenimide sarstı oda ayrı

    ------------------------------------------------------------------------




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asqhelon

    arkadaşlar şirketten TDCİ sedan trend verdiler.. şok oldum bu kadar kötü olduğunu düşenmemiştim focus'un... o nası sestir ööle sabah evden çıkarken apartman kalkıyodur heralde.. 90 model dizel golf sesinden hiç bi farkı yok.. içi de bomboş arabanın bi de beyaz renk tam bi buzdolabı gibi valla



    Tam benim arabayı tarif etmişşiniz bende üstüne alındımAma benim ki HB.İçi bomboştan neyi kastettiniz anlayamadım.Çünkü Trend in bile donanımı iyi bence.Direksiyondan kumandalı CD çalar var,Manuelde olsa Klima var,4 hava yastığı,ABS vs... yani standart bir donanımı var.MP3 Player veya CC yok diye arabaya bomboş denilmez kiSonra şu motor sesine gelelim.Yani yazdığını görünce insaf dedim.Yeni nesil dizellerde ne kadar ses varsa bu arabada da o kadar ses var.(en fazla)Bence sen birde fabrika verilerine bakmalısın.Aracın hızına göre ses düzeylerini bir karşılaştır diğer araçlarla.

    Arabanın içinin sana boş gelmesi bence sizin küçük arabalara daha çok binmenizOnun için araba size geniş gelmiş.İsterseniz her açıdan sizin seçeceğiniz bir arabayla karşılaştıralım arabayı.Her açıdan ama.İçeride ki ses düzeyi,motoru,yakıt üketimi,donanımı,fiyatı vs...
    Sizi bilmem ama ben ne zaman arabaya binsem bu arabayı iyi ki almışım diyorum Belki kullandıkça sizinde fikriniz değişir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853

    TRCAPİTAL selam.
    Formül senden katkı benden
    Max güç=80 kw(109 hp ece)/4000 D/DK
    Max tork=240 nm/1750 d/dk
    güç= 240x1750/5252
    =420000/5252

    =79.969 KW
    Yani aracı gücü formüle göre 80 kw bu da 109 hp ece der.
    ARACIN MAX VERİM DE ÇALIŞMASI İÇİN DEVİR 1750 OLMALI.
    Bu aynı zamanda en ekonomik performans elde etme yolu oluyor.
    Bu formülden hp yi girerek torku da bulabilir ve doğrulaya bilirsin.


    Hesaplamada hata var...

    Bu formüldeki 5252 katsayısı yerine başka bir katsayı kullanmanız gerekiyor.

    Bir kaç mesaj önce detaylı olarak açıklamıştım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sahin_k12345

    Arkadaşlar 1.6 dizel motor hakkında sizlerden çok bilgi almıştım
    araç aynı değil ama motor aynı sorunda aynısı oluşabilir
    bilginize yardımlarınız için teşekkürler

    ------------------------------------------------------------------------
    Arkadaşlar Ağustos ayında s40 1.6 d almıştım ve araçı yokuşta
    kaldırmakta sorun yaşıyordum ve son hızdada 170 in üstüne
    çıkamamıştım geçen hafta gene yokuşta uğraşırken baskı balatadan
    koku gelmeye başladı ve servise gidip durumu anlattım test sürüşü
    diğer araçla karşılaştırma ve saire araç bilgisayarı sorun vermiyor
    gayette iyi hızlanıyor sorun olmaya bilir derken motor kapagınıda
    açtı ve gaz verdim Adam hemen durdurdu beni bir şeyleri yerine oturttu
    birde ne göreyim 2000 devirde kalkmaya nazlanan araç 1500 devirde pati
    çekiyor.Meğer turbo hortumu tam oturmamış turbo hava alıyor ve tam
    verimli kullanılamıyormuş
    Bir yandan araçta bir sorun bulunmasına sevindim diğer yandan
    baskı balatayı düşünmeye başladım hata bende değildi turbo hortumu
    tam oturtulmamış bir araçı bana teslim etmişler ve araçı kaldırmaya uğraşırken
    baskı balata zorlanmıştı Şimdi baskı balatanın garantiden değişmesini talep
    ettim bugun yarin kesin sonucu bildirecekler (balata değişimine pek yanaşmıyorlar)
    Şİmdi sorum arkadaşlar bu turbo hortumunun hava almasından başka
    kısımlarda zarar görmüşmüdür baskı balatanın garantiden değişmesi
    için ne yapabilirim
    Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür ederim

    hortum takıldıktan sonraki izlenimleri

    1700 devirden sonra araç koltuğa yaslıyor hafif yokuş yukarı 190 görüyor
    (düzde kesin 200 ü geçer) ve yokuş kalışları 1500 devirde bile kolaca
    ve motoru ısıtmadan yapılabiliyor.

    turbo hava alırken yaşadığım sorunlar yokuş yukarı kalkışın zorluğu
    ve 170 in üzerine çıkamamak birde turbo 2300 devirden sonra kendini
    gösteriyordu ve 3200 gibi sonlanıyordu şimdi olması gereken 1700 devirden
    itibaren 4000 e kadar çok canlı
    şehir içi yakıt değerleride yüksekti zannedersem onlarda düşecek



    Arkadaşlar sıfır alınmış bir araçta böyle bir sorunu tespit etmek
    çok zor motor o kadar güçlüki arızalı halde bile 7000 km yolu 1 2
    yokuş kaldırma hariç rahat yaptım yeni 1.6 110 bg dizel bir araç hafif
    yokuş yukarı bile rahat 190 yapması lazım ve kesin 1500 -1700 devir
    arasında rahat yokuş yukarı kalkması lazım bunları yapmıyorsa turbosunu
    kontrol ettirin çünkü araç soğukken yokuşta kaldırmam gerekmeseydi
    sorunu anlamayacaktım normal deyip kullanacaktım. 1.3 cdti corsa ile
    20000 km yapmış olmama rağmen Acemi dizelcide değilim ama
    Bu sorunların volvonun kasasının ağırlığından olduğunu düşünüyordum

    Herkese sorunsuz günler dilerim

    Volvo onlara olan güvenimide sarstı oda ayrı

    ------------------------------------------------------------------------


    Öncelikle geçmiş olsun sorun çözülmüş enazından bu açıdan sevinmelisiniz birde turbo hortumu nasıl bir parça bilemiyorum ama fabrikasyon olarakmı yerine oturtulmadan size teslim edildi yoksa bu parça sert bir kasis veya çukur sonrası oynama yaparakmı hava almaya başladı eğer bu parça sert bir kasis ve çukur sonrası yerinden çıkabilecek cinsten bir parça ise servis büyük bir ihtimal ile bu parçanın kullanım hatası sonucu yerinden çıkmış olabileceğini iddia edip sizin debriyaj setini değişmeyi kabul etmeye bilir . Eğer servisten tatmin edici bir cevap alamazsanız bence olanları birde Volvo müşteri hizmetlerine aktarın . Birde baskı balatadan koku gelmesi baskı balatanın yandığını göstermez zorlanınca koku gelmesi normaldir eğer servis değişimi kabul etmezise bence fazla kafaya takmayın baskı balata işini zaten yukarda bahsettiğinze göre baskı balatada bir sorun yok aracınız rahat kavrıyor çekişi iyi vs yani baskı balatanız sorunsuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Absinthe* -- 4 Aralık 2006; 10:12:32 >




  • Teşekkürler
    Biraz önce aradılar garantiden değişeceğini söylediler
    biraz daha kullanın sonra değişiriz dediler
    En kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum
    debriyaj yukarda kavrıyormuş gibi geliyor çünkü
    bitiripte başka taraflarıda bozmayayım

    Aracı ilk aldığımda boyleydi eminim

    quote:

    Orjinalden alıntı: swatcamgoz

    quote:

    Orjinalden alıntı: sahin_k12345

    Arkadaşlar 1.6 dizel motor hakkında sizlerden çok bilgi almıştım
    araç aynı değil ama motor aynı sorunda aynısı oluşabilir
    bilginize yardımlarınız için teşekkürler

    ------------------------------------------------------------------------
    Arkadaşlar Ağustos ayında s40 1.6 d almıştım ve araçı yokuşta
    kaldırmakta sorun yaşıyordum ve son hızdada 170 in üstüne
    çıkamamıştım geçen hafta gene yokuşta uğraşırken baskı balatadan
    koku gelmeye başladı ve servise gidip durumu anlattım test sürüşü
    diğer araçla karşılaştırma ve saire araç bilgisayarı sorun vermiyor
    gayette iyi hızlanıyor sorun olmaya bilir derken motor kapagınıda
    açtı ve gaz verdim Adam hemen durdurdu beni bir şeyleri yerine oturttu
    birde ne göreyim 2000 devirde kalkmaya nazlanan araç 1500 devirde pati
    çekiyor.Meğer turbo hortumu tam oturmamış turbo hava alıyor ve tam
    verimli kullanılamıyormuş
    Bir yandan araçta bir sorun bulunmasına sevindim diğer yandan
    baskı balatayı düşünmeye başladım hata bende değildi turbo hortumu
    tam oturtulmamış bir araçı bana teslim etmişler ve araçı kaldırmaya uğraşırken
    baskı balata zorlanmıştı Şimdi baskı balatanın garantiden değişmesini talep
    ettim bugun yarin kesin sonucu bildirecekler (balata değişimine pek yanaşmıyorlar)
    Şİmdi sorum arkadaşlar bu turbo hortumunun hava almasından başka
    kısımlarda zarar görmüşmüdür baskı balatanın garantiden değişmesi
    için ne yapabilirim
    Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür ederim

    hortum takıldıktan sonraki izlenimleri

    1700 devirden sonra araç koltuğa yaslıyor hafif yokuş yukarı 190 görüyor
    (düzde kesin 200 ü geçer) ve yokuş kalışları 1500 devirde bile kolaca
    ve motoru ısıtmadan yapılabiliyor.

    turbo hava alırken yaşadığım sorunlar yokuş yukarı kalkışın zorluğu
    ve 170 in üzerine çıkamamak birde turbo 2300 devirden sonra kendini
    gösteriyordu ve 3200 gibi sonlanıyordu şimdi olması gereken 1700 devirden
    itibaren 4000 e kadar çok canlı
    şehir içi yakıt değerleride yüksekti zannedersem onlarda düşecek



    Arkadaşlar sıfır alınmış bir araçta böyle bir sorunu tespit etmek
    çok zor motor o kadar güçlüki arızalı halde bile 7000 km yolu 1 2
    yokuş kaldırma hariç rahat yaptım yeni 1.6 110 bg dizel bir araç hafif
    yokuş yukarı bile rahat 190 yapması lazım ve kesin 1500 -1700 devir
    arasında rahat yokuş yukarı kalkması lazım bunları yapmıyorsa turbosunu
    kontrol ettirin çünkü araç soğukken yokuşta kaldırmam gerekmeseydi
    sorunu anlamayacaktım normal deyip kullanacaktım. 1.3 cdti corsa ile
    20000 km yapmış olmama rağmen Acemi dizelcide değilim ama
    Bu sorunların volvonun kasasının ağırlığından olduğunu düşünüyordum

    Herkese sorunsuz günler dilerim

    Volvo onlara olan güvenimide sarstı oda ayrı

    ------------------------------------------------------------------------


    Öncelikle geçmiş olsun sorun çözülmüş enazından bu açıdan sevinmelisiniz birde turbo hortumu nasıl bir parça bilemiyorum ama fabrikasyon olarakmı yerine oturtulmadan size teslim edildi yoksa bu parça sert bir kasis veya çukur sonrası oynama yaparakmı hava almaya başladı eğer bu parça sert bir kasis ve çukur sonrası yerinden çıkabilecek cinsten bir parça ise servis büyük bir ihtimal ile bu parçanın kullanım hatası sonucu yerinden çıkmış olabileceğini iddia edip sizin debriyaj setini değişmeyi kabul etmeye bilir . Eğer servisten tatmin edici bir cevap alamazsanız bence olanları birde Volvo müşteri hizmetlerine aktarın . Birde baskı balatadan koku gelmesi baskı balatanın yandığını göstermez zorlanınca koku gelmesi normaldir eğer servis değişimi kabul etmezise bence fazla kafaya takmayın baskı balata işini zaten yukarda bahsettiğinze göre baskı balatada bir sorun yok aracınız rahat kavrıyor çekişi iyi vs yani baskı balatanız sorunsuz.




  • bakım ile ilgili bir sorum olacak aracımın modeli 2005 temmuz çıkışlı.
    İlk bakım 15000 km cıvarında ve ocak 2006 yapıldı
    İkinci bakım 24000 km civarında temmuzda yapıldı(6 ayda bir bakım gerektiği için)
    şimdi araç 30800 km civarında ve üçüncü altı ay ocak ortalarında dolmakta.

    soru: acaba 30000 km geçtiği için aracın bakıma girmesi mi gerekli , yoksa ocakta 6 ay süresi dolması yaklaştığı ocak 2007 içinde mi yaptırsam bakımını aracımın.

    ocak 2007 ortalarında 32-33000 km bulur araba , garantisi bozulur mu?

    TRcapital ,Emremuslu acil yardım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bakım ile ilgili bir sorum olacak aracımın modeli 2005 temmuz çıkışlı.
    İlk bakım 15000 km cıvarında ve ocak 2006 yapıldı
    İkinci bakım 24000 km civarında temmuzda yapıldı(6 ayda bir bakım gerektiği için)
    şimdi araç 30800 km civarında ve üçüncü altı ay ocak ortalarında dolmakta.

    soru: acaba 30000 km geçtiği için aracın bakıma girmesi mi gerekli , yoksa ocakta 6 ay süresi dolması yaklaştığı ocak 2007 içinde mi yaptırsam bakımını aracımın.

    ocak 2007 ortalarında 32-33000 km bulur araba , garantisi bozulur mu?

    TRcapital ,Emremuslu acil yardım


    Yetiştik, biraz geç oluyor ama eve yeni geldim kusura bakma.

    Benim bildiğim kadarıyla 6 aylık bakımlar periyodik bakıma etki yapmıyor. Zaten 6 aylık bakımların adı aslında "Yağ Servisi" ve motor yağını değiştirmek ve diğer kritik parçaların da kontrolünü yapmaktan ibaret. Yani 6 aylık yağ servislerinin yapıldığı kilometre periyodik bakımların kilometresini azaltmaz ya da çoğaltmaz.

    Bu durumda resmi olarak araç 30 bin kilometreye geldiğinde (ya da bir önceki 15 bin periyodik bakımından 12 ay geçtikten sonra) Ana Periyodik Bakım yapılmalıdır. Mesela yanlış hatırlamıyorsam 2. altı aylık bakım araç 18 bin km'deyken falan gelmişti, servis de bana "periyodik bakım yeni yapılmış, 6 aylık servisi yaptırmana gerek yok, atlayabilirsin" demişti. Yani periyodik bakım yapıldıktan sonra 6 aylık bakım erken gelirse atlayabilirsin ama periyodik bakım erken gelirse atlayamazsın gibi bir mantık geçerli.

    Bu durumda senin aracın her koşulda 30 bin Ana Periyodik Bakım'a girmesi gerekiyor, zaten 6 aylık bakımda yapılan işlerle periyodik bakımda (özellikle 30 bin kilometre ana bakımda) yapılan işlemler aynı değil, epey bir işlem yapılıyor araç üzerinde. Ama vezir şunu unutma ki bakımlardaki 1000-2000 kilometrelik sarkmalar o kadar da sorun haline getirilmez servis tarafından hele ki senin gibi altı aylık bakımlara bile dikkat eden biri için. İster şimdi ister ocak ayı içinde müsait olduğunda bakımını yaptırabilirsin.




  • öncedende yazmıştım yarın araba otokoça gidicek. malesef ben gidemicem
    şöylede bi not yazdım:
    "kapı fitilleri gıcırdıyor. spray sıkçaksanız uğraşmayın.yapıcaksanız bant çekin.
    debriyaj pedalı gıcırdıyor yağlamakla uğraşmayın değiştirmekceniz ellemeyin"
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bakım ile ilgili bir sorum olacak aracımın modeli 2005 temmuz çıkışlı.
    İlk bakım 15000 km cıvarında ve ocak 2006 yapıldı
    İkinci bakım 24000 km civarında temmuzda yapıldı(6 ayda bir bakım gerektiği için)
    şimdi araç 30800 km civarında ve üçüncü altı ay ocak ortalarında dolmakta.

    soru: acaba 30000 km geçtiği için aracın bakıma girmesi mi gerekli , yoksa ocakta 6 ay süresi dolması yaklaştığı ocak 2007 içinde mi yaptırsam bakımını aracımın.

    ocak 2007 ortalarında 32-33000 km bulur araba , garantisi bozulur mu?

    TRcapital ,Emremuslu acil yardım


    Yetiştik, biraz geç oluyor ama eve yeni geldim kusura bakma.

    Benim bildiğim kadarıyla 6 aylık bakımlar periyodik bakıma etki yapmıyor. Zaten 6 aylık bakımların adı aslında "Yağ Servisi" ve motor yağını değiştirmek ve diğer kritik parçaların da kontrolünü yapmaktan ibaret. Yani 6 aylık yağ servislerinin yapıldığı kilometre periyodik bakımların kilometresini azaltmaz ya da çoğaltmaz.

    Bu durumda resmi olarak araç 30 bin kilometreye geldiğinde (ya da bir önceki 15 bin periyodik bakımından 12 ay geçtikten sonra) Ana Periyodik Bakım yapılmalıdır. Mesela yanlış hatırlamıyorsam 2. altı aylık bakım araç 18 bin km'deyken falan gelmişti, servis de bana "periyodik bakım yeni yapılmış, 6 aylık servisi yaptırmana gerek yok, atlayabilirsin" demişti. Yani periyodik bakım yapıldıktan sonra 6 aylık bakım erken gelirse atlayabilirsin ama periyodik bakım erken gelirse atlayamazsın gibi bir mantık geçerli.

    Bu durumda senin aracın her koşulda 30 bin Ana Periyodik Bakım'a girmesi gerekiyor, zaten 6 aylık bakımda yapılan işlerle periyodik bakımda (özellikle 30 bin kilometre ana bakımda) yapılan işlemler aynı değil, epey bir işlem yapılıyor araç üzerinde. Ama vezir şunu unutma ki bakımlardaki 1000-2000 kilometrelik sarkmalar o kadar da sorun haline getirilmez servis tarafından hele ki senin gibi altı aylık bakımlara bile dikkat eden biri için. İster şimdi ister ocak ayı içinde müsait olduğunda bakımını yaptırabilirsin.

    ilker abi bu 6 aylık bakım 2005 modeller için zorunlu diye biliyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozzye36


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bakım ile ilgili bir sorum olacak aracımın modeli 2005 temmuz çıkışlı.
    İlk bakım 15000 km cıvarında ve ocak 2006 yapıldı
    İkinci bakım 24000 km civarında temmuzda yapıldı(6 ayda bir bakım gerektiği için)
    şimdi araç 30800 km civarında ve üçüncü altı ay ocak ortalarında dolmakta.

    soru: acaba 30000 km geçtiği için aracın bakıma girmesi mi gerekli , yoksa ocakta 6 ay süresi dolması yaklaştığı ocak 2007 içinde mi yaptırsam bakımını aracımın.

    ocak 2007 ortalarında 32-33000 km bulur araba , garantisi bozulur mu?

    TRcapital ,Emremuslu acil yardım


    Yetiştik, biraz geç oluyor ama eve yeni geldim kusura bakma.

    Benim bildiğim kadarıyla 6 aylık bakımlar periyodik bakıma etki yapmıyor. Zaten 6 aylık bakımların adı aslında "Yağ Servisi" ve motor yağını değiştirmek ve diğer kritik parçaların da kontrolünü yapmaktan ibaret. Yani 6 aylık yağ servislerinin yapıldığı kilometre periyodik bakımların kilometresini azaltmaz ya da çoğaltmaz.

    Bu durumda resmi olarak araç 30 bin kilometreye geldiğinde (ya da bir önceki 15 bin periyodik bakımından 12 ay geçtikten sonra) Ana Periyodik Bakım yapılmalıdır. Mesela yanlış hatırlamıyorsam 2. altı aylık bakım araç 18 bin km'deyken falan gelmişti, servis de bana "periyodik bakım yeni yapılmış, 6 aylık servisi yaptırmana gerek yok, atlayabilirsin" demişti. Yani periyodik bakım yapıldıktan sonra 6 aylık bakım erken gelirse atlayabilirsin ama periyodik bakım erken gelirse atlayamazsın gibi bir mantık geçerli.

    Bu durumda senin aracın her koşulda 30 bin Ana Periyodik Bakım'a girmesi gerekiyor, zaten 6 aylık bakımda yapılan işlerle periyodik bakımda (özellikle 30 bin kilometre ana bakımda) yapılan işlemler aynı değil, epey bir işlem yapılıyor araç üzerinde. Ama vezir şunu unutma ki bakımlardaki 1000-2000 kilometrelik sarkmalar o kadar da sorun haline getirilmez servis tarafından hele ki senin gibi altı aylık bakımlara bile dikkat eden biri için. İster şimdi ister ocak ayı içinde müsait olduğunda bakımını yaptırabilirsin.

    ilker abi bu 6 aylık bakım 2005 modeller için zorunlu diye biliyorum


    Evet aynen dediğin gibi zorunlu ama 1-1,5 ay farkla 6 ay bakım ve periyodik bakım arka arkaya geldiğinde 6 aylık bakımı yapmıyor servis. Yoksa 15 bin bakımı da zorunlu ve 12 ayda bir yapılmak zorunda, hiç bir 6 aylık bakım atlanamasa 12 ay periyodik bakımı ve 6 aylık yağ bakımı aynı gün yapılıyor olmalı!




  • vezir ,ben TRcapital ve sizlerden bayağı geri kaldım henüz 23 000 km ye geldim son zamanlarda pek kullanmıyorum, neyse , benim bildiğim km ye bakmaksızın 6 ayda bir yağ değişiminin mecbur olduğu nasipse bu ayın ortalarında servise gideceğim ,gittiğimde bilgilendiririm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bakım ile ilgili bir sorum olacak aracımın modeli 2005 temmuz çıkışlı.
    İlk bakım 15000 km cıvarında ve ocak 2006 yapıldı
    İkinci bakım 24000 km civarında temmuzda yapıldı(6 ayda bir bakım gerektiği için)
    şimdi araç 30800 km civarında ve üçüncü altı ay ocak ortalarında dolmakta.

    soru: acaba 30000 km geçtiği için aracın bakıma girmesi mi gerekli , yoksa ocakta 6 ay süresi dolması yaklaştığı ocak 2007 içinde mi yaptırsam bakımını aracımın.

    ocak 2007 ortalarında 32-33000 km bulur araba , garantisi bozulur mu?

    TRcapital ,Emremuslu acil yardım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    Öncelikle koç çalışanı bir yakının varsa Ford'dan %10 indirim ceptedir. Böyle bir yakının yoksa aracı filo satışı göstertmeye çalış. Veya arabanın giriş faturasında oynama yapacağız karşılığında da size 2.000 YTL indirim vereceğiz derlerse hemen kabul et.Demezlerse sen dedirtmeye çalış.


    Koç çalışanı eski bir arkadaşım var ama bu konuda niyeyse yan çiziyor. Benim de eyvallah etmeye pek niyetim yok.
    Filo satışı gösterme ya da giriş faturasında oynama her bayinin kolayca yapabileceği bir şey midir? Bunu yapmaya yanaşırlar mı? Yanaşırlarsa filo satış gösterme yaklaşık ne kadarlık bir indirim sağlar?

    quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    VW için ise eskiden bir kez bile VW sahibi olduysan ve bunu fotokopi ruhsat ile ispatlarsan direkt %4 indirim veriyorlar.%2'de bayii ile sıkı bir pazarlık yaparsan bayii verebiliyor.Toplamda %6 indirim koparmış olursun.


    Şu an kullandığım araç 99 Golf Comfortline... Bu kesin bir bilgi ise Jetta'ya dönersem mutlaka değerlendireceğim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    Bulunduğu ildeki tüm bayiileri telefon ile ara.Mümkünse gezebildiğin kadar bayii gez.Yüz yüze görüşmek bir çok kapıyı açıyor.'hemşeri' muhabbeti yaratacak ortam bulmaya çalış.
    Bir arkadaşın dediği gibi çok beğendiğini belli etme.Bulduğun dip fiyat olsa bile eşime danışmam lazım(veya babama danışmam lazım) gibi sözlerle zaman kazan.
    Bir de bayiileri birbirine kapıştır.Dip fiyat bulduğun bayii ne dediyse kafandan 1.000 lira indir ve diğer bayiiye ama ben şu fiyata başka yerde buldum diye yoklama çek.
    Mümkünse ay sonuna doğru araba almaya git.Çünkü kota derdine ekstra indirim veriyorlar.


    Bulunduğum ilde ne yazık ki bahsettiğim 3 aracın da bayisi yok. Çevre illerle İstanbul ve Adana'dan fiyat alıyorum. Artık hepsini kapıştırıp nerede fiyat uygun olursa oradan alacağım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    Hem kolay gelsin hem de şimdiden hayırlı olsun alacağınız araç


    Taktikler ve iyi dilekleriniz için çok teşekkürler...




  • quote:

    Filo satışı gösterme ya da giriş faturasında oynama her bayinin kolayca yapabileceği bir şey midir? Bunu yapmaya yanaşırlar mı? Yanaşırlarsa filo satış gösterme yaklaşık ne kadarlık bir indirim sağlar?


    İstanbul'da 15 Ford bayii var ama sadece 3'ü bu işe yanaşıyor.
    Merak edersen özelden isimlerini sana veriririm.
    Kesinlikle yanşmayanlar ise kurumsal kimliği olanlar:Otokoç,Doğan,Çetaş vs...
  • cevap içinm teşekkürler trcapital ve emremuslu. Bayram sonrası bakım yaptırmak bana daha uygun , 2-3000 km kadar geçmiş olacak ama ne yapayım artık .Yoksa 6 aydan evvel yağ değişmiş olacak en azından bir ay bir aydır.
    garantiyi 5 yıla çıkartığım için tırsıyorum biraz .Artık araba basit sebepten garanti dışı kalırsa çok üzülürüm.Daha 2010 kadar garantili araba

    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bakım ile ilgili bir sorum olacak aracımın modeli 2005 temmuz çıkışlı.
    İlk bakım 15000 km cıvarında ve ocak 2006 yapıldı
    İkinci bakım 24000 km civarında temmuzda yapıldı(6 ayda bir bakım gerektiği için)
    şimdi araç 30800 km civarında ve üçüncü altı ay ocak ortalarında dolmakta.

    soru: acaba 30000 km geçtiği için aracın bakıma girmesi mi gerekli , yoksa ocakta 6 ay süresi dolması yaklaştığı ocak 2007 içinde mi yaptırsam bakımını aracımın.

    ocak 2007 ortalarında 32-33000 km bulur araba , garantisi bozulur mu?

    TRcapital ,Emremuslu acil yardım


    Yetiştik, biraz geç oluyor ama eve yeni geldim kusura bakma.

    Benim bildiğim kadarıyla 6 aylık bakımlar periyodik bakıma etki yapmıyor. Zaten 6 aylık bakımların adı aslında "Yağ Servisi" ve motor yağını değiştirmek ve diğer kritik parçaların da kontrolünü yapmaktan ibaret. Yani 6 aylık yağ servislerinin yapıldığı kilometre periyodik bakımların kilometresini azaltmaz ya da çoğaltmaz.

    Bu durumda resmi olarak araç 30 bin kilometreye geldiğinde (ya da bir önceki 15 bin periyodik bakımından 12 ay geçtikten sonra) Ana Periyodik Bakım yapılmalıdır. Mesela yanlış hatırlamıyorsam 2. altı aylık bakım araç 18 bin km'deyken falan gelmişti, servis de bana "periyodik bakım yeni yapılmış, 6 aylık servisi yaptırmana gerek yok, atlayabilirsin" demişti. Yani periyodik bakım yapıldıktan sonra 6 aylık bakım erken gelirse atlayabilirsin ama periyodik bakım erken gelirse atlayamazsın gibi bir mantık geçerli.

    Bu durumda senin aracın her koşulda 30 bin Ana Periyodik Bakım'a girmesi gerekiyor, zaten 6 aylık bakımda yapılan işlerle periyodik bakımda (özellikle 30 bin kilometre ana bakımda) yapılan işlemler aynı değil, epey bir işlem yapılıyor araç üzerinde. Ama vezir şunu unutma ki bakımlardaki 1000-2000 kilometrelik sarkmalar o kadar da sorun haline getirilmez servis tarafından hele ki senin gibi altı aylık bakımlara bile dikkat eden biri için. İster şimdi ister ocak ayı içinde müsait olduğunda bakımını yaptırabilirsin.




  • beyler bende yolcu emniyet ikazi vardi ve 1 ay önce bozuldu gecen hafta servise gittim ve focusta böyle bir özellik olmadigini söylediler insanin inanasi gelmiyor 2ay ben her aldigim yolcuda ikazi duydum gel görki adamlar yok böyle bisey diyolar.2007 focusu olan ve yolcu koltugu emniyet ikazi olan varsa lütfen haber versin.
  • 
Sayfa: önceki 481482483484485
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.