Şimdi Ara

Flight Simulator. Kucuk Çaplı Bir Eğitim Burda... (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
242
Cevap
7
Favori
65.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Crab (yengeç) uçuş, 2. dünya savaşı bombardıman uçaklarının sıklıkla kullandığı bir yöntem. Videoda ilk kez bir sivil uçakta gördüm oldukça estetik duruyor.
  • Yok hocam zaten ben de niye beğenmedin fln demek istememiştim, yani ne biliyim sorcağın bişey fln varsa "ne biçim" den dolayı açıklamaya çalışırım gibisinden bişey olmuştu, neyse gereksiz uzatmaya gerek yok derken bile yine gereksiz uzatmış oldum ama neyse ya arasırada uzatalım dimi , üff ya neyse hadi kimse sormamış uçaklar niye yamuk iniyo diye, biraz fazla oyundan öte yaklaşım oldu bu son açılımlarım heralde. Olsun fazla beyin yıkamadan, yazıyı burada kesiyorum, bakın dün gece sisten bir sürü uçak inememiş istanbula, pas geçip başka yerlere gitmişler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerospace

    Yok hocam zaten ben de niye beğenmedin fln demek istememiştim, yani ne biliyim sorcağın bişey fln varsa "ne biçim" den dolayı açıklamaya çalışırım gibisinden bişey olmuştu, neyse gereksiz uzatmaya gerek yok derken bile yine gereksiz uzatmış oldum ama neyse ya arasırada uzatalım dimi , üff ya neyse hadi kimse sormamış uçaklar niye yamuk iniyo diye, biraz fazla oyundan öte yaklaşım oldu bu son açılımlarım heralde. Olsun fazla beyin yıkamadan, yazıyı burada kesiyorum, bakın dün gece sisten bir sürü uçak inememiş istanbula, pas geçip başka yerlere gitmişler.


    ben sana başka soru sorayım

    şu auto pilot kullanımını bana kısaca anlatabilirmisin bu tpicte nav. ile hizalama anlatımı var ama ben bir türlü yapamıyorum sinyal yakalıyo ama uçak kafasına göre gidiyo bir yere malum ingilizcede çok fazla iyi diil




  • oldumu yani oyun tam ekran açılıyo ama oyun çok fazla kastırıyo ondan olabilir
  • güzelmiş ya.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opr

    quote:

    Orjinalden alıntı: Aerospace

    Yok hocam zaten ben de niye beğenmedin fln demek istememiştim, yani ne biliyim sorcağın bişey fln varsa "ne biçim" den dolayı açıklamaya çalışırım gibisinden bişey olmuştu, neyse gereksiz uzatmaya gerek yok derken bile yine gereksiz uzatmış oldum ama neyse ya arasırada uzatalım dimi , üff ya neyse hadi kimse sormamış uçaklar niye yamuk iniyo diye, biraz fazla oyundan öte yaklaşım oldu bu son açılımlarım heralde. Olsun fazla beyin yıkamadan, yazıyı burada kesiyorum, bakın dün gece sisten bir sürü uçak inememiş istanbula, pas geçip başka yerlere gitmişler.


    ben sana başka soru sorayım

    şu auto pilot kullanımını bana kısaca anlatabilirmisin bu tpicte nav. ile hizalama anlatımı var ama ben bir türlü yapamıyorum sinyal yakalıyo ama uçak kafasına göre gidiyo bir yere malum ingilizcede çok fazla iyi diil



    Uçak otopilot nasıl uçar? Bir uçağın uçuşunda 1) yön vardır HEADING 2) irtifa vardır ALTITUDE 3) sürat vardır SPEED yada IAS . Bu üç modu otopilota girersen uçağını uçurursun. Boeing uçağı için aşağıda ki resme dikkat et,Tüm bunları P tuşu ile oyunu pause yapınca uygula. Bu arada başta ki üç maddeyi unutma, resimde olan HDG (1) tuşuna bas ve yukarı pencereye uçmak istediğin başı gir 340 örnek, ALT(2) bir irtifa bağla mesela 3000 feet ve ALT tuşuna bas, IAS(3) penceresine sürat yaz örnek 220 ve IAS tuşuna bas. Şimdi a) F/D on yap, bu otopilotun ilk şartı b)A/T on yap, bu uçağın gazı ayarlamasını sağlar, sürati tutar c) A/P cmd yada on yap, bu da otopilot devreye koyar. Böyle uçağın otopilot ve oto thrust ile 340 baş, 3000 feet irtifa ve 220 kts sürat ile uçmakta. İstersen heading ile uçağının yönünü değiştirir, alt ile irtifayı ve ias ile hızını değiştirebilirsin. Devamında burak08 in gösterdiği ayarlar ile oto yaklaşma yapabilirsin.Böylece kendini yormaz herşeyi otopilota yaptırırsın. Pencerelerdeki değerleri değiştirmenin en güzel yolu mousu örnek + işaretl heading tuşunun üzerine getir ve mouse tekerleği ile istediğin değeri gir. Bunların hepsini yaptıysan zaten olay tamamdır. Tabbi ki tüm bunları uçak yerdeyken de yapabilirsin, fakat A/P ve A/T yi uçak havalandıktan sonra devreye koy. Böylece uçağı kaldırdıktan sonra oto uçuşa geçersin.

     Flight Simulator. Kucuk Çaplı Bir Eğitim Burda...




  • Arkadaşlar uçağı gps le nasıl indirebilirim yardımcı olabilirmisiniz
  • ucagı gps indirmez hatta pilotlar gps dahi kullanmazlar.
    gps ucaga sadece koordinat werir ki buna havada gerek yoktur.
    Ucus fms'den takip edilir sıklıkla.
    otopilot check pointlerden.
    vor istasyonlarından vs vs...

    Konu ilgimi cekti soyle bir bakiim dedim de bi dolu amator otesi havacılık meraklısı warmıs :)

    Neyse oturup ucak nasıl ucar anlatmayacagım ya da simulatoru gostermeyecegim
    bu da sıradan birinin kalp ameliyatı yapmasına benzerdi ancak havacılıkla ilgili genel
    sorularınızı yanıtlayabilirim.

    Saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerospace

    Yok hocam zaten ben de niye beğenmedin fln demek istememiştim, yani ne biliyim sorcağın bişey fln varsa "ne biçim" den dolayı açıklamaya çalışırım gibisinden bişey olmuştu, neyse gereksiz uzatmaya gerek yok derken bile yine gereksiz uzatmış oldum ama neyse ya arasırada uzatalım dimi , üff ya neyse hadi kimse sormamış uçaklar niye yamuk iniyo diye, biraz fazla oyundan öte yaklaşım oldu bu son açılımlarım heralde. Olsun fazla beyin yıkamadan, yazıyı burada kesiyorum, bakın dün gece sisten bir sürü uçak inememiş istanbula, pas geçip başka yerlere gitmişler.



    Ewt ben de calısıodum sabiha gokcene gitti hepsi :)
    Benim tayyare de inememişti lx1804

    Ama Ruslar patır patır indiler
    Çirkin kadın yoktur az votka wardır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: burak08

    Gerçekte boyle bir sistem war bildiğim kadarıyla. Sisli havalarda ucak kendi kendine iniyor ama hava alanında bir sistem olması gerek sanırım. Oyunda var mı bilmiyorum. Konu hakkında da cok fazla bir bilgiye sahip değilim. Hiçte saçma değil bence



    CAT III OLAN PİSTLER VE UYGUN UCAK ve MURETTEBATLA "0" GORUSTE İNİŞ VE KALKIŞ YAPABİLİRLER.
    İstanbuldaki pistlerimiz catII'dir. İniş ve kalkışlar otomatik pilotla yapılmaz, manual olur.
    Olabilseydi siste ucaklar divert etmezlerdi. Autopilot yalnız duz ucus ve ils yaklasması içindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blur -- 15 Ocak 2007; 12:34:21 >
  • Abartı olmus! Cock-pit gercektir dogrudur oyun değil zaten simulasyon!
    MS FS en iyi ucus simulatorudur 2004 oyleydi simdi bir de X cıktı onu henuz gormedim.
    Bu simlerdeki kokpitler de orjinallerinin birebir kopyasıdır.
    Oynanıs acısından savas ve sivil simulatorleri karıstırmak yanlıs olur.
    Savas ucagında manevra yapar yolcu ucagında bir ton kurallara uyarsınız!
    illa fighter olsun derseniz Falcon 4.0'ü tavsiye ederim en gerçekçisi şimdilik o!

    quote:

    Orjinalden alıntı: de33000

    valla bende yıllar önce f-16 diye bir oyun wardı buna yüz takar kokpiti hele gerçeğiyle birebir denilebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blur -- 15 Ocak 2007; 12:23:45 >
  • Dogru buyuk bir risk soz konusu! Yan ruzgar gibi mesela...
    Teker koymaya 100 feet (300m) kala ucak oto pilottan cıkar pilot kontrolu ele alır.

    Kalkıslar da oto pilot ile yapılmaz gercekte.
    Ama simulatorde uygun flap acısıyla belli hıza ulasınca ucak teker kesebilir.
    Ama bunu sanırım hayatında deneyen pilot olmamıstır :D

    quote:

    Orjinalden alıntı: opr

    quote:

    Orjinalden alıntı: burak08

    Gerçekte boyle bir sistem war bildiğim kadarıyla. Sisli havalarda ucak kendi kendine iniyor ama hava alanında bir sistem olması gerek sanırım. Oyunda var mı bilmiyorum. Konu hakkında da cok fazla bir bilgiye sahip değilim. Hiçte saçma değil bence


    varmış ama pilotlar kullanmıyolarmış mış diyorum çünkü kulaktan dolma bir bilgi teknisyen arkadaşlardan dinlediğim kadarı ile
    uçak tamamen kendi inebilyormuş fakat bu bir risk olduğunu söylediler ve hiçbir pilotun bu yöntemi kullanmadığını eklediler uçak oto olarak 400 m gibi bir mesafede kontolu pilota bırakıyor ve geri kalan iniş kısmı aletler yardımı ile pilota kalıyor




  • Bu sistemle FS2004u rahat rahat oynarsın!

    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13

    Arkadaşlar ben bu tür oyunları hiiç denemedim acaba bu fs 2004 nerelerden bulabilirim ben ankaradayım sistemim biraz dandik ama en kısa zaman da takviyeler yapacağım sistemim

    celeron 2000
    512 ram
    256 9250 atıradeon
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dmc 12

    burak 08 arkadaşım baya güzel anlatmışsın sana bir sorum olacak şimdi ben fs2004 de gerçek flight planları arıyorum ??? mesela heatrowda ataturk havalimana rota çizince dümdüz bir route oluyor halbuki route dümdüz deil gerçek routeları nerden bulabilirim şimdiden teşkkürler.


    Ben sana werirdim ama guvenlik nedeniyle wazgectim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerospace

    Aşağıda 737-800 düşük görüş istanbul atatürk 24 pistine ils yaklaşması. Tam yandan 36kts( yani 65 km/s) rüzgar, yağmurlu ve ıslak pist. Burada yaptığım yamuk oturuşa crab deniyor, ıslak pist ve kuvvetli yan rüzgar durumunda bu şekilde inilir. Aslında iniş biraz daha sert yapılabilir, böylece arabalardan da bildiğimiz hydroplaning, yani lastiğin asfalta temas etmeden suda kayması önlenir.

    http://www.youtube.com/watch?v=w3w6QicqsuA

    Alın bunlarda gerçek yan rüzgar inişleri,

    http://www.youtube.com/watch?v=HnZXtLsrdAk

    Bu da 747 yan rüzgar inişi, pmdg, benim hoşuma gitti , bence başarılı bir iniş.

    http://www.youtube.com/watch?v=dyjAnC71dvo



    Tamamen başarılı, lövyene kuvvet Pm attım seninle bir ucus yapmak isterim.




  • Wallahi canım cekti yine bi kurup IST/ADB/IST yapim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Blur

    Dogru buyuk bir risk soz konusu! Yan ruzgar gibi mesela...
    Teker koymaya 100 feet (300m) kala ucak oto pilottan cıkar pilot kontrolu ele alır.

    Kalkıslar da oto pilot ile yapılmaz gercekte.
    Ama simulatorde uygun flap acısıyla belli hıza ulasınca ucak teker kesebilir.
    Ama bunu sanırım hayatında deneyen pilot olmamıstır :D

    quote:

    Orjinalden alıntı: opr

    quote:

    Orjinalden alıntı: burak08

    Gerçekte boyle bir sistem war bildiğim kadarıyla. Sisli havalarda ucak kendi kendine iniyor ama hava alanında bir sistem olması gerek sanırım. Oyunda var mı bilmiyorum. Konu hakkında da cok fazla bir bilgiye sahip değilim. Hiçte saçma değil bence


    varmış ama pilotlar kullanmıyolarmış mış diyorum çünkü kulaktan dolma bir bilgi teknisyen arkadaşlardan dinlediğim kadarı ile
    uçak tamamen kendi inebilyormuş fakat bu bir risk olduğunu söylediler ve hiçbir pilotun bu yöntemi kullanmadığını eklediler uçak oto olarak 400 m gibi bir mesafede kontolu pilota bırakıyor ve geri kalan iniş kısmı aletler yardımı ile pilota kalıyor




    Evet FS2004 te de oto pilotun calışma prensipleri var sanırım. Sivil ucaklarda bilmiyorum ama F-16 da mesela 1000 ft. aşasında devre dışı kalır. 40.000 ft. üstünde devre dısı kalır. Hız 0,95 Mak tan fazla olmamalı. Yatış ve yükselik 60 dereceden fazla olmamalı gibi




  • resımlerde guzel.
    harbı guzel acıklamıssın....
  • sorun şu; her şey tamam gibi, kalkış, uçuş. hatta inişi bile hallettim. oluyor gibi. yani temel şeyleri öğrendim. bir uçağı ankara dan istanbula götürebiliyorum.

    tek sorun inişe geçerken oluyor. alçalmaya başlayınca uçak burnunu havaya kadırıyor. dolayısıyla tekrar yükseliyor, ben burnunu yatırmaya çalışıyorum, ama istediğim irtifada bir türlü seyredemiyorum
    bu nedenle pisti pas geçip tarlalara iniyorum hatta tam inecekken uçak yükselmeye çalışıyor. neyi eksik yapıyorum.....?
    bunun bir çözümü var mı demeyeceğim, mutlaka vardır, ama nedir? birisi açıklarsa çok sevinirim.

    bir de imzamdaki sistemMicrosoft Flight Simulator X ' i iyi oynatır mı? netten indireceğim ama buna değer mi? yoksa 2004 ile idare mi edeyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buffalo -- 15 Ocak 2007; 14:55:09 >




  • Arkadaşlar şimdi internetten baktım, simulasyon uçuş konusunda bilginizi arttırmak istiyorsanız bu adresleri ziyaret edin. Eminim forumlarda, diğer bölümlerde olsun pek çok faydalı bilgi bulursunuz.

    http://www.thyva.com/

    http://www.flythy.com/

    http://www.trakinci.azbuz.com/index.jsp

    http://www.ucuyorum.com/

    http://www.tayyareci.com/

    http://www.turksim.org/


    Aşağıdakiler ise amerikan havacılık dairesinin pilotluk hakkında bilgi veren bir kitabı. (4 adet acrobat dosyası bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.)

    http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/pilot_handbook/media/faa-h-8083-25-1of4.pdf

    http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/pilot_handbook/media/faa-h-8083-25-2of4.pdf

    http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/pilot_handbook/media/faa-h-8083-25-3of4.pdf

    http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/pilot_handbook/media/faa-h-8083-25-4of4.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerospace -- 15 Ocak 2007; 16:26:39 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.