Şimdi Ara

Fiesta Motor Masrafları ve Sonuç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
4.588
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Aracımı 3 ay önce 83000 kmde aldım. Şu anda 86600 Kmde. Ağır bakımlarını bu hafta yaptırdım. Motorda Triger setini komple Luk marka ile değiştirdim. Debriyaj baskısı,balatası ve bilyaları Dayko marka ile değiştirdim. Ekstradan Zarar gördüğü için Motor takozu, Şanzıman takozu ve Motor kasnağı değişti. Motor yağı değişti. Yakıt filtresi,hava filtresi,yağ filtresi ve polen filtresi değişti. Frenler kontrol edildi. El freni kavrama noktası tamir edildi. (Sanayide Marifetli denilen bir ford ustasında) 200 tl İşçilikle toplam 1300 tl ödedim.

    İyi Sonuçlar: Debriyajım pamuk gibi oldu. Kavraması baya bir altta oluyor. Arabamın çekişi arttı sanki. Triger kayışımda, V kayışımda ufak tefek çatlaklarım vardı. Yenilendi içim rahatladı. Vites geçişleri Çok rahatladı..

    Kötü Sonuçlar: Yol Bilgisayarımda 100 kmde anlık tüketimim Şehiriçi 6.7 - 7.0 lt arasında değişiyordu. Yaptırdığım bu işlemlerden sonra şu anda 7.8 - 8.2 lt gösteriyor. Bu baya bir moralimi bozdu. sizce ne yapmam gerekiyor???
    Diğer sorun ise arabayı çalıştırıyorum. debriyaja basınca motor sesi kısılıyor gayet güzel bir motor sesi oluyor. Ama debriyajdan ayağımı çekince motor sesi artıyor. Bu daha önce de böyleydi ama sanki şimdi biraz daha arttı.. Neden böyle oldu sizce???

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler







  • Ustanın bana çıkardığı listeyi paylaşayım. Belki birine faydası olur..

    2008 Fiesta 1.4 TDCİ Collection 86600 km

    1- Debriyaj Seti (Luk)........................................230 tl
    2- Debriyaj Bilyası (Luk)....................................150 tl
    3- Şanzuman Yağı............................................. 35 tl
    4- Motor Yağı 5/30 Tam Sentetik 4 litre...............75 tl
    5- Yağ Filtresi (otosan).......................................10 tl
    6- Hava Filtresi (otosan).....................................15 tl
    7- Yakıt Filtresi (otosan).....................................75 tl
    8- Polen Filtresi (Yerli).......................................15 tl
    9- Triger Kayışı (Dayco)...................................135 tl
    10- Vantilatör Kayışı (Dayco)..............................40 tl
    11- Şanzuman Takozu (Ecen)............................60 tl
    12- Motor Takozu (Ecen)..................................130 tl
    13- Krank Kasnağı (Febi)..................................130 tl
    14- İşçilik Komple...............................................250 tl

    TOPLAM 1350 TL (Peşin 1300 TL Ödedim)




  • debriyaja basınca motor sesinin azalması mevzusu bende başladıktan sonra 1 ay içinde bu farklılık giderek arttı ve sonunda debriyaj merkezi dağıldı
  • baskı balata gobegı ses yapıyordur, debraja basınca ses keser ama cekınce yıne devam eder, eger yenı degıstıysen gerı ver yenıden degıstırsın ..
    bu ıslemlerı servıste yaptırsaydın 2000 tl oderdın fakat bu tarz durumlarda parça garantısınden tekrardan ucret odemeden baskı balata degıstırıdın :)
  • bende 1.4 trend model fiesta var. 2009 model yeni kasa. bakım yaptırdım. orjinal parça olmasını istedim. parça fiyatları şöyle;

    Mazot filtresi + ön balatalar + mobil motor yağı + hava filtresi + polen filtresi + yağ filtresi + el freni ayarı 240 lira

    işçilik 100 lira..

    toplam 340 lira.

    fazla mı bilemedim.
  • Bir kaç gündür akü şarj lambası yanıp sönüyordu. temassızlık vardır dedim önemsemedim. 3-4 gün o şekilde kullandım. sonuç olarak sabah araba çalışmadı :) akü bitmiş :)
    Usta çağırdım çalıştırdı. çektik sanayiye. meğersem akü biterken uyarı vermezmiş. Eğer şarj dinamosu bozulur da aküyü şarj etmezse o zaman uyarı verirmiş. şarj dinamosu, bilyaları ve kömürleri sağlamdı. Ama dinamonun içindeki konnektör mü kollektör mü neyse o işte. onun ömrü bitmiş. 125 tl değerindeki o parça takıldı. işçilikle beraber 220 tl ödendi. aküm şarj edildi. 10 gündür sorunsuz gidiyorum.
    Ustanın dediğini paylaşayım: göstergedeki 2 uyarı çok önemlidir. birisi akü şarj lambası. Diğeri yağ lambası.. Bu iki uyarı kırmızı renktedir ve yolda bırakır :)
  • mrb arkadaşlar.2003 dizel fiestam var aracımda.birincisi enjektörleri temizlettiğim halde aracım hala kara duman atıyor çekişte bir düşüş yok.yakıt eskisinden fazla gibi yine.ayrıca tekleme gibi bir sallantı var yazın oynar volant sökülüp sabit volant takıldı sebebi bu olabilir mi bu sarsıntının.klimayı açınca araba çok fazla sarsılıyor resmen istop edecek gibi.kafayı yiyecem bir kaç usta baktı işi çözemedi.yardım bekliyorum.ikincisi ise ön sağ tekerin üstü yani triger kayışının oralardan cık cık cık şeklinde bir ses geliyor hıza göre azalıp artıyor bazen de hiç çıkmıyor. her usta ayrı bir ley söyledi söktürmedim araba mındar olmasın diye.lütfen sadece bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. saygılar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.