Şimdi Ara

Fiesta Dizel ile Ankara İstanbul zar zor 1 depo

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    Bugün ilk defa Ankara'dan İstanbul'a Helldorado konseri için yeni arabamız 2007 Fiesta ile gittik ve aynı yolu geri geldik.

    Ankara'dan çıkmadan önce depoyu tam doldurttum. Hatta öyle ki opet'ten almıştım (hep oradan alırım) bir önceki mazotu, Dikmen'den Real'e gittim çıkıp Eskişehir youlunda sırf denemek için bir Opet'te daha durdum ve full'le dedim adam pompayı dayadı hemen pompa attı dolu olmasın filan dedi. O kadar kesin yani.

    Bindiğimde araba 742 km gidersin dedi bana öndeki yeşil bilgi penceresinden.

    Ortalama 130 ile gittim. 5. viteste devir 3000-4000 arasındaydı hep. En azından kadran öyle gösteriyordu. Araba ile 170'e kadar çıktım. Bazı yerlerde gaz pedalı köküne kadar basılıydı. Hiç bir yerde durmadım. İstanbula 4,5 saate vardım. Köprüden geçtiğimde panel 120 km kaldığını gösteriyordu.

    Dönüşte tekrar opet'e gittim ve depoyu Full'ledim. Yine 750 civarı gösterdi. 80 milyonluk eurodizel aldım. Dönüşte yine aynı hızdaydım. Ankara'ya girdiğimde 160 km daha gidebilirsin diyordu araba.

    Özet olarak:

    400 km gitmiştim topu topu ama arabadaki mazot neredeyse bitmişti. Arkadaşlar bu normal mi. Araba ilk kez uzun yola çıktı. Herkes bu arabayla 1000 km gidersin diyordu.

    Acilen sizden cevap bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wireless -- 18 Ocak 2007; 22:43:55 >







  • depo kaç lt?
  • 42 lt
  • arkadaşım 90 km ile gitsen yaklaşık 900 km yapar ama sen maaşallah 130 un altına inmemişsin, hatta gazı kökledim diyorsun. bence bu soruyu sorman bile saçmalık.
  • BENCE DE TEK SEBEP SÜRAT
  • o kadar devirli kullanirsan cok normal. Arabanda sorun yok icin rahat olsun;)
  • Bu kadar hızla bu kadar az yakması mucize.
    Ben 80 liralık kurşunsuz benzinle 80-90 km ile giderek Ankara-İstanbul arası yaparım benim araçla.
    Ekonomik kullanmayı bilmedikten sonra araçlardan mucize beklememek lazım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1. 3 Multijet için hangi mazot?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Anladım, bugün arabayı servise bıraktım test edilsin diye. Servisteki elemanlar da normal olduğunu söyledi. Sanırım benim beklentim biraz yüksek oldu.

    Peki başka bir soru size:

    Ben istanbul yolunu dediğim gibi ortalama 130 ile gittim. Kadrandan okuduğum buydu. Fakat yol 4,5 saat sürdü. Hiç durmadım. Bu koşullar altında 400 km'lik yolu yaklaşık 3 saatte almalıydım. Ama 4,5 saat sürdü.

    Kadran 100 dediğnde gerçekten 100'le mi gidiyorum ben. Yoksa göstergeler bizi olduğumuzdan daha mı hızlı gösteriyor.
  • Merhaba,
    Öncelikle yakıt çok yüksek. Aynı yolu ben c-max dizelle ve aynı tempoda yaklaşık 4 saatte 27-28 lt. civarında yakıt tüketerek alıyorum. Eğer basmazsam 20-22 lt. maksimum yakıyor. Fiesta daha hafif ve motor hacmi de daha düşük olduğuna göre yaklaşık %10 daha az yakmalı.

    Kadranda görülen asla gerçek değer değildir. Bu sadece Ford'a maledilemez, Mercedes'te de hep kadran fazla gösterir. Örneğin benim aracımda kadran 100 gösterirken GPS 96 km/s gösteriyor.
  • yakıt gayet normal...dizel netşce de ekonomidir ancak bu kadar devirli kullanırsan o kadar da yakar hane!!!!
  • Küçük dizel motorlar 90km hızda ne kadar ekonomiklerse yüksek hızlarda (ki 170 falan diyorsun) bir o kadar müsrif olabiliyorlar. Özetle, ekonomi istiyorsan sakin kullanacaksın, arabayı zorlamayacaksın, uzun yolda 2000-2500 d/d civarı seyredeceksin.
  • Araçların küçük cc motor hacmine ve düşük ağırlığa sahip olması az yakacakları manasına gelmez. Harcanan yakıtda (harcanan güçle ilintili olarak) önemli olan aracın hava direnç katsayısıdır. Yani aracın o hıza çıkması için gereken güç hızın küpüyle doğru orantılıdır. Tekerleklerin yuvarlanma direnci 110-120 km/h e kadar sabit olmakla beraber bu kilometrelerden sonra parabolik olarak artar ve genelde hava direncini yenmek için gereken güçde pek önemli bir orana sahip olmayan yuvarlanma direnci lastiğin modeli ve eskiliğine de bağlı olarak oldukça artar. Ama yine de önemli olan yenilmesi gereken hava direncidir.

    Örneğin 40 km/h hızda yenmeniz gereken direnç 2 bg ise (yani o hızda aracınız 2 beygir üretiyor ve ona göre yakıt harcıyorsa) hızınız 80 km/h olduğunda gereken güç (2 nin küpü (8) x 2 = 16 bg) dir. Hızınız 120 km/h olduğunda aracınız 54 bg güce ihtiyacı var demektir. (artan yuvarlanma direnci hariç) Hele bir de hızınızın 160 km/h olduğunu düşünün... 128 bg güç gerekiyor.

    Dikkat edin arkadaşlar hızınız 120 km/h iken x litre yakıt harcarsanız biraz aracınızı zorlayıp (belki sizce çok zorlamıyorsunuz ama) hızınızı 160 km/h e yaklaştırdığınızda en az 2,37x yakıt harcarsınız. Yuvarlanma direncini kattığımızda belki hatta 3x. Yolunuzun 480 km olduğunu düşünün. Hızınız 120 km/h ise toplam yakıt tüketiminiz 480/120=4 saat. Saatte x litre harcadığınızda 4x dir. Aynı yolu 160km/h hızla alırsanız toplam yakıt tüketiminiz 480/160=3 saat. Saatte 3x yakıt tükettiğinizden en az toplamda 9x yakıt harcarsınız. Tamam belki varaxcağım yere 1 saat önce gittim diyebilirsiniz ama görüyorsunuz sonuçta 9x/3x=3 kat fazla yakıt tüketiyorsunuz.

    Alın size bilimsel cevap. Merak edenler taşıt mekaniği dersinden kontrol edebilirler.




  • uzun yol 90 km ile 1000 km daha ne yapsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak

    Merhaba,
    Öncelikle yakıt çok yüksek. Aynı yolu ben c-max dizelle ve aynı tempoda yaklaşık 4 saatte 27-28 lt. civarında yakıt tüketerek alıyorum. Eğer basmazsam 20-22 lt. maksimum yakıyor. Fiesta daha hafif ve motor hacmi de daha düşük olduğuna göre yaklaşık %10 daha az yakmalı.

    Kadranda görülen asla gerçek değer değildir. Bu sadece Ford'a maledilemez, Mercedes'te de hep kadran fazla gösterir. Örneğin benim aracımda kadran 100 gösterirken GPS 96 km/s gösteriyor.



    Her araç yaklaşık %5 fazla gösterecek şekilde ayarlanıyormuş fabrika çıkışı...
  • Hocam bence o ekran gerçek bilgileri yansıtmıyor.. Ben sürekli ve birbirinden değişik fiesta tdci kullanıyorum..Mesela 15 ytl eurodiesel koyuyorum 180 km civarı gösteriyor ekran.. Bu menzil 100 km ye kadar o kadar çabuk düşüyorki şüphe ediyorsun depo delikmi diye.. Yanlız 100 kmden sora rayına giriyor ve normal olarak düşmeye devam ediyor...
  • Pardon birşey sorucam, burada çeşitli hesaplar ile bir sonuca varmışsınız ve buna göre hızlı gitmek ile yakıt tüketimi artıyor. Şimdi sorum şu, ortalama yakıt tüketimi 100km'de 4,5 lt olan dizel bir araç ile 7lt olan başka bir aracın hıza göre yakıt tüketimini hesaplarken bu araçların mesela 40km/h hızda aynı beygir direnci aştıklarını bu nedenlede 7lt yakan aracın gereksiz yere yakıt israf ettiğini mi düşünücez, yoksa sadece 7lt yakan araç aynı hızda daha fazla beygirlik direnci aşıyor mu diyeceğiz.
    Konu hakkında bilgilendirirseniz sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    Araçların küçük cc motor hacmine ve düşük ağırlığa sahip olması az yakacakları manasına gelmez. Harcanan yakıtda (harcanan güçle ilintili olarak) önemli olan aracın hava direnç katsayısıdır. Yani aracın o hıza çıkması için gereken güç hızın küpüyle doğru orantılıdır. Tekerleklerin yuvarlanma direnci 110-120 km/h e kadar sabit olmakla beraber bu kilometrelerden sonra parabolik olarak artar ve genelde hava direncini yenmek için gereken güçde pek önemli bir orana sahip olmayan yuvarlanma direnci lastiğin modeli ve eskiliğine de bağlı olarak oldukça artar. Ama yine de önemli olan yenilmesi gereken hava direncidir.

    Örneğin 40 km/h hızda yenmeniz gereken direnç 2 bg ise (yani o hızda aracınız 2 beygir üretiyor ve ona göre yakıt harcıyorsa) hızınız 80 km/h olduğunda gereken güç (2 nin küpü (8) x 2 = 16 bg) dir. Hızınız 120 km/h olduğunda aracınız 54 bg güce ihtiyacı var demektir. (artan yuvarlanma direnci hariç) Hele bir de hızınızın 160 km/h olduğunu düşünün... 128 bg güç gerekiyor.

    Dikkat edin arkadaşlar hızınız 120 km/h iken x litre yakıt harcarsanız biraz aracınızı zorlayıp (belki sizce çok zorlamıyorsunuz ama) hızınızı 160 km/h e yaklaştırdığınızda en az 2,37x yakıt harcarsınız. Yuvarlanma direncini kattığımızda belki hatta 3x. Yolunuzun 480 km olduğunu düşünün. Hızınız 120 km/h ise toplam yakıt tüketiminiz 480/120=4 saat. Saatte x litre harcadığınızda 4x dir. Aynı yolu 160km/h hızla alırsanız toplam yakıt tüketiminiz 480/160=3 saat. Saatte 3x yakıt tükettiğinizden en az toplamda 9x yakıt harcarsınız. Tamam belki varaxcağım yere 1 saat önce gittim diyebilirsiniz ama görüyorsunuz sonuçta 9x/3x=3 kat fazla yakıt tüketiyorsunuz.

    Alın size bilimsel cevap. Merak edenler taşıt mekaniği dersinden kontrol edebilirler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    Araçların küçük cc motor hacmine ve düşük ağırlığa sahip olması az yakacakları manasına gelmez. Harcanan yakıtda (harcanan güçle ilintili olarak) önemli olan aracın hava direnç katsayısıdır. Yani aracın o hıza çıkması için gereken güç hızın küpüyle doğru orantılıdır. Tekerleklerin yuvarlanma direnci 110-120 km/h e kadar sabit olmakla beraber bu kilometrelerden sonra parabolik olarak artar ve genelde hava direncini yenmek için gereken güçde pek önemli bir orana sahip olmayan yuvarlanma direnci lastiğin modeli ve eskiliğine de bağlı olarak oldukça artar. Ama yine de önemli olan yenilmesi gereken hava direncidir.

    Örneğin 40 km/h hızda yenmeniz gereken direnç 2 bg ise (yani o hızda aracınız 2 beygir üretiyor ve ona göre yakıt harcıyorsa) hızınız 80 km/h olduğunda gereken güç (2 nin küpü (8) x 2 = 16 bg) dir. Hızınız 120 km/h olduğunda aracınız 54 bg güce ihtiyacı var demektir. (artan yuvarlanma direnci hariç) Hele bir de hızınızın 160 km/h olduğunu düşünün... 128 bg güç gerekiyor.

    Dikkat edin arkadaşlar hızınız 120 km/h iken x litre yakıt harcarsanız biraz aracınızı zorlayıp (belki sizce çok zorlamıyorsunuz ama) hızınızı 160 km/h e yaklaştırdığınızda en az 2,37x yakıt harcarsınız. Yuvarlanma direncini kattığımızda belki hatta 3x. Yolunuzun 480 km olduğunu düşünün. Hızınız 120 km/h ise toplam yakıt tüketiminiz 480/120=4 saat. Saatte x litre harcadığınızda 4x dir. Aynı yolu 160km/h hızla alırsanız toplam yakıt tüketiminiz 480/160=3 saat. Saatte 3x yakıt tükettiğinizden en az toplamda 9x yakıt harcarsınız. Tamam belki varaxcağım yere 1 saat önce gittim diyebilirsiniz ama görüyorsunuz sonuçta 9x/3x=3 kat fazla yakıt tüketiyorsunuz.

    Alın size bilimsel cevap. Merak edenler taşıt mekaniği dersinden kontrol edebilirler.



    Aerodinamik direnç hızın karesiyle artmaz mı?




  • Evet kardeşim öyle diyebiliriz. Çünkü dizel motorların çalışma şekli benzinli motordan farklıdır. ateşleme sistemi yoktur ve yüksek sıkıştırma oranı ile pistonlar kurs hacmi boyunca sıkıştırma yapar. Örneğin benzinli motorda sıkıştırma oranı 1/9 veya 1/10 civarında iken bu dizel motorda 1/20 veya 1/22 oranı civarındadır. Dolayısıyla dizel motorlar bu baskıyı karşılamak için daha ağır ve daha dayanıklı şekilde dizayn edilirler.

    Ancak adamlar akıllı, bakmışlar dizel motor daha az yakıyor daha tasarruflu, satış yaparken 5-10 milyar fark koyuyorlar, sende hesaplıyorsun; yılda 15000 km yapsam aradaki farkı kapatırmıyım v.s.

    Ayrıca dizelin servis fiyatı ve yedek parçaları daha fazla diyip seni caydırıyorlar. E öyle de satıyorlar. Yani anlayacağın uyanık satıcılar edip edip cebindeki parayı alıyorlar.

    İyi Harcamalar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    Pardon birşey sorucam, burada çeşitli hesaplar ile bir sonuca varmışsınız ve buna göre hızlı gitmek ile yakıt tüketimi artıyor. Şimdi sorum şu, ortalama yakıt tüketimi 100km'de 4,5 lt olan dizel bir araç ile 7lt olan başka bir aracın hıza göre yakıt tüketimini hesaplarken bu araçların mesela 40km/h hızda aynı beygir direnci aştıklarını bu nedenlede 7lt yakan aracın gereksiz yere yakıt israf ettiğini mi düşünücez, yoksa sadece 7lt yakan araç aynı hızda daha fazla beygirlik direnci aşıyor mu diyeceğiz.
    Konu hakkında bilgilendirirseniz sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    Araçların küçük cc motor hacmine ve düşük ağırlığa sahip olması az yakacakları manasına gelmez. Harcanan yakıtda (harcanan güçle ilintili olarak) önemli olan aracın hava direnç katsayısıdır. Yani aracın o hıza çıkması için gereken güç hızın küpüyle doğru orantılıdır. Tekerleklerin yuvarlanma direnci 110-120 km/h e kadar sabit olmakla beraber bu kilometrelerden sonra parabolik olarak artar ve genelde hava direncini yenmek için gereken güçde pek önemli bir orana sahip olmayan yuvarlanma direnci lastiğin modeli ve eskiliğine de bağlı olarak oldukça artar. Ama yine de önemli olan yenilmesi gereken hava direncidir.

    Örneğin 40 km/h hızda yenmeniz gereken direnç 2 bg ise (yani o hızda aracınız 2 beygir üretiyor ve ona göre yakıt harcıyorsa) hızınız 80 km/h olduğunda gereken güç (2 nin küpü (8) x 2 = 16 bg) dir. Hızınız 120 km/h olduğunda aracınız 54 bg güce ihtiyacı var demektir. (artan yuvarlanma direnci hariç) Hele bir de hızınızın 160 km/h olduğunu düşünün... 128 bg güç gerekiyor.

    Dikkat edin arkadaşlar hızınız 120 km/h iken x litre yakıt harcarsanız biraz aracınızı zorlayıp (belki sizce çok zorlamıyorsunuz ama) hızınızı 160 km/h e yaklaştırdığınızda en az 2,37x yakıt harcarsınız. Yuvarlanma direncini kattığımızda belki hatta 3x. Yolunuzun 480 km olduğunu düşünün. Hızınız 120 km/h ise toplam yakıt tüketiminiz 480/120=4 saat. Saatte x litre harcadığınızda 4x dir. Aynı yolu 160km/h hızla alırsanız toplam yakıt tüketiminiz 480/160=3 saat. Saatte 3x yakıt tükettiğinizden en az toplamda 9x yakıt harcarsınız. Tamam belki varaxcağım yere 1 saat önce gittim diyebilirsiniz ama görüyorsunuz sonuçta 9x/3x=3 kat fazla yakıt tüketiyorsunuz.

    Alın size bilimsel cevap. Merak edenler taşıt mekaniği dersinden kontrol edebilirler.






  • Aerodinamik direnç hızın küpüyle doğru orantılı olarak artıyor. Yuvarlanma direnci ise yolun cinsine ve lastik yapısına bağlı olarak 120 km/h civarı sonrası artarak artan fonksiyon şeklinde parabolik bir grafik çiziyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    Araçların küçük cc motor hacmine ve düşük ağırlığa sahip olması az yakacakları manasına gelmez. Harcanan yakıtda (harcanan güçle ilintili olarak) önemli olan aracın hava direnç katsayısıdır. Yani aracın o hıza çıkması için gereken güç hızın küpüyle doğru orantılıdır. Tekerleklerin yuvarlanma direnci 110-120 km/h e kadar sabit olmakla beraber bu kilometrelerden sonra parabolik olarak artar ve genelde hava direncini yenmek için gereken güçde pek önemli bir orana sahip olmayan yuvarlanma direnci lastiğin modeli ve eskiliğine de bağlı olarak oldukça artar. Ama yine de önemli olan yenilmesi gereken hava direncidir.

    Örneğin 40 km/h hızda yenmeniz gereken direnç 2 bg ise (yani o hızda aracınız 2 beygir üretiyor ve ona göre yakıt harcıyorsa) hızınız 80 km/h olduğunda gereken güç (2 nin küpü (8) x 2 = 16 bg) dir. Hızınız 120 km/h olduğunda aracınız 54 bg güce ihtiyacı var demektir. (artan yuvarlanma direnci hariç) Hele bir de hızınızın 160 km/h olduğunu düşünün... 128 bg güç gerekiyor.

    Dikkat edin arkadaşlar hızınız 120 km/h iken x litre yakıt harcarsanız biraz aracınızı zorlayıp (belki sizce çok zorlamıyorsunuz ama) hızınızı 160 km/h e yaklaştırdığınızda en az 2,37x yakıt harcarsınız. Yuvarlanma direncini kattığımızda belki hatta 3x. Yolunuzun 480 km olduğunu düşünün. Hızınız 120 km/h ise toplam yakıt tüketiminiz 480/120=4 saat. Saatte x litre harcadığınızda 4x dir. Aynı yolu 160km/h hızla alırsanız toplam yakıt tüketiminiz 480/160=3 saat. Saatte 3x yakıt tükettiğinizden en az toplamda 9x yakıt harcarsınız. Tamam belki varaxcağım yere 1 saat önce gittim diyebilirsiniz ama görüyorsunuz sonuçta 9x/3x=3 kat fazla yakıt tüketiyorsunuz.

    Alın size bilimsel cevap. Merak edenler taşıt mekaniği dersinden kontrol edebilirler.



    Aerodinamik direnç hızın karesiyle artmaz mı?





  • Bilgi için teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla, fazla yakıt tüketimi sadece aracın yakıtı israf etmesinden kaynaklanıyor, bunun dışında hiçbir neden yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    Evet kardeşim öyle diyebiliriz. Çünkü dizel motorların çalışma şekli benzinli motordan farklıdır. ateşleme sistemi yoktur ve yüksek sıkıştırma oranı ile pistonlar kurs hacmi boyunca sıkıştırma yapar. Örneğin benzinli motorda sıkıştırma oranı 1/9 veya 1/10 civarında iken bu dizel motorda 1/20 veya 1/22 oranı civarındadır. Dolayısıyla dizel motorlar bu baskıyı karşılamak için daha ağır ve daha dayanıklı şekilde dizayn edilirler.

    Ancak adamlar akıllı, bakmışlar dizel motor daha az yakıyor daha tasarruflu, satış yaparken 5-10 milyar fark koyuyorlar, sende hesaplıyorsun; yılda 15000 km yapsam aradaki farkı kapatırmıyım v.s.

    Ayrıca dizelin servis fiyatı ve yedek parçaları daha fazla diyip seni caydırıyorlar. E öyle de satıyorlar. Yani anlayacağın uyanık satıcılar edip edip cebindeki parayı alıyorlar.

    İyi Harcamalar...





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.