Şimdi Ara

FİAT TİPO KULÜP (314. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
12 Misafir (1 Mobil) - 11 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13.910
Cevap
89
Favori
2.589.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 312313314315316
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klimalı araçlar 2000 motordan aşağı olursa bence bir dezavantaj...motorun yarı ömrünü yiyo ayrıca yakıtıda fazla yakıyo...bu güne kadar arabası klimalı olupta klimayı açan arkadaş görmedim...hepside arabanın bayıldığından ve fazla yaktığından şikayetçi...

  • MOTORUN BOĞULMASI.....


    Araçların motorunda boğulma diye nitelendirilen olay, motorun çalışması için gerekli hava-benzin karışım oranının silindirlere fazla benzin girerek karışımın zenginleşmesi sonrasında meydana gelir. Orantının bozulması da direkt olarak motorun gücünü olumsuz etkiler ve egzozdan siyah dumanlar çıkmaya başlar. Ayrıca yakıt tüketimi doğal olarak artar ve hızlanma da düşer. Bu olay tümüyle karışım ayarları ile ilgili olduğundan, herhangi bir besleme sorunu yaşandığında karbüratörlü veya püskürtmeli motorlarda da oluşabilir.
    Soğuk iklim şartlarında motorun birkaç marş işleminde çalışmaması durumunda, gaz pedalına yavaşça sonuna kadar basın ve pedalı bu durumda tutarak 5-10 saniye marşa basın. Bu durum motorun boğulmasın (flooded engine) önler. Çalıştırma esnasında motor boğulursa, öncelikle gaz pedalına sonuna kadar basılı iken 5- 6 saniye marşa basılır. Sonra gaz pedalına basılmaksızın motor çalıştırılır.

    ALINTIDIR...







  • kardeş iyi akşamlar.verdigin bilgiler için teşekkür ederim.ama sogukta motorun birkaç marşta çalışmaması halinde anlattıgın bilgiler ,karbüratörlü ve tek nokta püskürtmeli motorlar için tamamen dogrudur.ama mpi yani çok nokta püskürtmelilerde marşa basma esnasında kesinlikle gaz pedalına basmamalıdır.aksi halde motor bogulur,bujileri bile degiştirmen gerekebilir.(çok nokta BENZİNLİ)araçlarda....
  • mpi motorlarıda araştırıcam... onlar hakkında da bulurum herlde bişiler......
    quote:

    Orjinalden alıntı: pasali43

    kardeş iyi akşamlar.verdigin bilgiler için teşekkür ederim.ama sogukta motorun birkaç marşta çalışmaması halinde anlattıgın bilgiler ,karbüratörlü ve tek nokta püskürtmeli motorlar için tamamen dogrudur.ama mpi yani çok nokta püskürtmelilerde marşa basma esnasında kesinlikle gaz pedalına basmamalıdır.aksi halde motor bogulur,bujileri bile degiştirmen gerekebilir.(çok nokta BENZİNLİ)araçlarda....




  • teşekkürler.bilgi ve paylaşımlarını bekliyorum kardeşim....

     FİAT TİPO KULÜP
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pasali43

    kardeş iyi akşamlar.verdigin bilgiler için teşekkür ederim.ama sogukta motorun birkaç marşta çalışmaması halinde anlattıgın bilgiler ,karbüratörlü ve tek nokta püskürtmeli motorlar için tamamen dogrudur.ama mpi yani çok nokta püskürtmelilerde marşa basma esnasında kesinlikle gaz pedalına basmamalıdır.aksi halde motor bogulur,bujileri bile degiştirmen gerekebilir.(çok nokta BENZİNLİ)araçlarda....






  • quote:

    Orjinalden alıntı: b.paşalı

    klimalı araçlar 2000 motordan aşağı olursa bence bir dezavantaj...motorun yarı ömrünü yiyo ayrıca yakıtıda fazla yakıyo...bu güne kadar arabası klimalı olupta klimayı açan arkadaş görmedim...hepside arabanın bayıldığından ve fazla yaktığından şikayetçi...

    />



    ben tipomum camlarını kolay kolay açmam, sürekli klima açıktır. eee buralarda zaten klimasız arabayada binilmezki. (belediye otobüsleri ve dolmuşlarda bile klima var) adana ve mersin'in sıcağını az çok tahmin edersiniz




  • Arkadaşlar s.a bizide listeye ekleyin pek girip çıkamıyorum foruma ama buralardayız bizde : )
    sitede benden başka b.paşalılarda varmış, selamlar olsun görüşelim inşaallah. Birde arkadaşlar arabamı ben yeni aldım ama triger orjinal duruyor üzerinde değiştirmenin vakti geldi hatta geçirmiş bile benden önceki sahibi şu anki km 106000 triger değişirenleri fikri, bilgisi vardır, kaça mal oluyor ortalama tamirciler boşuna ayıklamasın bizi biraz bilgi alabilirsem sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: useryok

    Merhaba Arkadaşlar,

    Allah nasip ederse yakında bende Tipo sahibi olacağım. Ancak kafamı kurcalayan birkaç soru var..

    Öncelikle hayatımda ilk defa araba alacağım için söylentilere çok fazla kapılıyorum..

    1. Tipo 1.6 SX klimalı 98 model 86 bin de 10.000YTL istiyorlar. Bu fiyat normalmi..( kazası falan yok bakımlı)
    2. Tipo 1.4 98 model 81 bin de 8.000YTL istiyorlar. Bu fiyat normalmi..

    Bir de 1.4 tutulmuyormuş, çok zor satabilirmişim ve arabanın kasası ağır olduğundan çok fazla yakıyormuş ve araba çok fazla bayılıyormuş.

    Ben bütçeme göre Tipo 1.4 almayı düşünüyorum diğer model biraz pahalı geliyor, 1.4 model ile ilgili yapılan eleştiriler beni tereddüte düşürüyor. Hatta 1.4 Tipo alacağına 1.6 şahin al daha iyi diyolar, yuhh dediğinizi duyar gibiyim bende aynısını diyorum çünkü..

    Bana bu konuda bilgi verebilir misiniz..



    dostum öncelikle paran varsa tipolar içinde en iyi modeli 1.6slx ie paran yetiyorsa en iyi motora sahip bu araba bende 1.4 sx ie var ve performansından gayet memnunum
    1-) 1.6 slx ie lerin arka koltuklarında kafalıkları ön koltuk kolçağı ve çok nokta enjeksiyon sistemi opsiyonel olarak dijital kiliması vs mevcut bunlar diğer modellerden farkıtipo modellerinden farkı ama fiyat olarak diğerlerindende biraz tuzlu kilimalı orta hallisini istersen 11 bin ytlye bulabilirsin

    2-)1.6 sx lerde karbüratorlü motor var immobilizer yoktur enjeksiyon sistemi mevcut değil o yüzden yakıtı enjeksiyonlu arabalara göre daha verimsiz kullandığı için yakıtı biraz fazladır ayrıca karbüratorlü olduğu için cikle sistemi mevcuttur kısın biraz zahmetli olur

    3-) 1.4 sx ie lerde tek nokta enjeksiyon sistemi ve immobilizer sistemi mevcuttur çalısma sistemi enjeksiyonlu olduğu için sensorler vasıtasıyla gerçeklesir çoğu aksam ecu denen beyine bağlıdır ve ayrıca iç aksamı 1.6 sx lerle aynıdır ön orta kolçak arka koltiuk kafalıkları yoktur 1.6 slx ie lerden eksikleri bunlardır performansa gelince benim arabam 1.4 sx ie kullanımı çok güzel mpi motorlular hariç diğer modellerin hepsiyle kıyaslama sansım oldu tempralarda dahil çok büyük fark göremedim benim arabam benzinli olduğu için lpg lilerle aradaki farkı kapatıyor yakıt olarak sehirler arası yolda 230 bin lira gibi bi tüketimi var
    bu arada sahinler doğanlar ile arasında dağlar kadar fark var ister düz yolda ister rampada hiç bir doğan sahin bu performansı gösteremez deneyerek bizzat kıyaslamasını yaptım

    4-)1.4s ve 1.6 s modelleri dijital gösterge yoktur motor karbüratorlü sistemdir 1.6 s ve 1.6 sx motor yapısı aynıdır 1.4 s lerle 1.4 sx ie lerin buuyuk farklılıkları var iç dosemeleri biraz farklı bildiğim kadarıyla bütün tipolarda hidrolik direksiyon standart ama tam emin değilim .

    eğer paran yeterliyse 1.6 slx ie almanı tavsiye ederim daha sonra 1.6 sx veya 1.4 sx ie ama enjeksiyonlu araba almanda yarar var eğer temizinden ucuza bütçen kısıtlıysa 1.6 s veya 1.4 s de alabilirsin ama dijital göstergeli olması bambaska bisey




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kusursuzbuz

    Arkadaşlar s.a bizide listeye ekleyin pek girip çıkamıyorum foruma ama buralardayız bizde : )
    sitede benden başka b.paşalılarda varmış, selamlar olsun görüşelim inşaallah. Birde arkadaşlar arabamı ben yeni aldım ama triger orjinal duruyor üzerinde değiştirmenin vakti geldi hatta geçirmiş bile benden önceki sahibi şu anki km 106000 triger değişirenleri fikri, bilgisi vardır, kaça mal oluyor ortalama tamirciler boşuna ayıklamasın bizi biraz bilgi alabilirsem sevinirim.


    hoşgeldin arkadaşım, 40 bin km'de bir değiştirmek gerekli, daha önce kaç km'de değiştiyse ona göre hesaplarsın artık. fiyat konusunda pek bilgim yok ama 1 ay önce bi arkadaş 50 ytl civarı servise değiştirtmişti.
  • arkadaşlar bende 97 1,6 mpi var.immobilayzer ne ki?ben de var mı?ne işe yarar?

     FİAT TİPO KULÜP
  • dostum immobilayzer motor blokakaj sistemi olması lazım...yani bizim kontaka anahtarlarının içinde bir çip yani mikroişlemci var...eğer arabayı başka bir anahtarla çalıştırmak isterseniz araba çalışmıyo...ben benimkinin yedeğini çıkartmak istediğimde adam benden 65 ytl istedi immobilayzerli olduğu için...bu hırsızların pek işine gelmiyo o yüzden çünkü arabayı düz kontak yapsalar bile tipolar kendi anahtarı olmadığı sürece motor ateşleme yapmıyo ve çalışmıyo....
    quote:

    Orjinalden alıntı: pasali43

    arkadaşlar bende 97 1,6 mpi var.immobilayzer ne ki?ben de var mı?ne işe yarar?

     FİAT TİPO KULÜP





  • dostum bu devirde senin dediğin gibi klima açık gezmek biraz para istiyo...gaz. benzin mazot fiyatları almış başını gidiyo millet tasarruf için nerdeyse fındık motorlu arabalara geçicek..dizel arabası olanlar bile klimayı çalıştırmaya korkuyo...ayrıca klimayı çalıştırdığınızda araba hiisedilir derecede titreme yapıyo motor bayılıyo kim nederse desin bende daha önce 280 sel mercedes vardı tam 2800 motor onda bile klimayı açınça motor kendini belli ediyodu...biraz gerçekci plmak lazım...çünkü klima gücünü direk motordan alıyo ve pistonlara ek yük biniyo...buda hem yakıtta hemde motor gücünde etkili oluyo...bu yüzden ünlü otomotiv şirketleri daha değişik soğutma ve ısıtma sistemleri arayışına girdiler...
    quote:

    Orjinalden alıntı: omuluk


    quote:

    Orjinalden alıntı: b.paşalı

    klimalı araçlar 2000 motordan aşağı olursa bence bir dezavantaj...motorun yarı ömrünü yiyo ayrıca yakıtıda fazla yakıyo...bu güne kadar arabası klimalı olupta klimayı açan arkadaş görmedim...hepside arabanın bayıldığından ve fazla yaktığından şikayetçi...

    />



    ben tipomum camlarını kolay kolay açmam, sürekli klima açıktır. eee buralarda zaten klimasız arabayada binilmezki. (belediye otobüsleri ve dolmuşlarda bile klima var) adana ve mersin'in sıcağını az çok tahmin edersiniz




  • eyvallah kardeş.65 iyi istemiş .kütahyada 100 diyorlar
  • çok yaww...
    quote:

    Orjinalden alıntı: pasali43

    eyvallah kardeş.65 iyi istemiş .kütahyada 100 diyorlar

  • a.s dostum bende bayrampaşalıyım bu arada memnun oldum aramıza geldiğine ben gecen ay deiştirdim trigeri 3 tane rulmanda deişti işçilikte dahıl 80 ytl ye mal oldu bana bide benım motor mpi sanırım karbüratörlülerde 30-40 ytl yı gecmez bı bak yınede
    quote:

    Orjinalden alıntı: kusursuzbuz

    Arkadaşlar s.a bizide listeye ekleyin pek girip çıkamıyorum foruma ama buralardayız bizde : )
    sitede benden başka b.paşalılarda varmış, selamlar olsun görüşelim inşaallah. Birde arkadaşlar arabamı ben yeni aldım ama triger orjinal duruyor üzerinde değiştirmenin vakti geldi hatta geçirmiş bile benden önceki sahibi şu anki km 106000 triger değişirenleri fikri, bilgisi vardır, kaça mal oluyor ortalama tamirciler boşuna ayıklamasın bizi biraz bilgi alabilirsem sevinirim.




  • eywallah kardeş saolasın 50 ytl pek birsey degil herifler benden 150 ytl istediler yaw yaslamaya mı kalktılar bize dersin..?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls


    quote:

    Orjinalden alıntı: useryok

    Merhaba Arkadaşlar,

    Allah nasip ederse yakında bende Tipo sahibi olacağım. Ancak kafamı kurcalayan birkaç soru var..

    Öncelikle hayatımda ilk defa araba alacağım için söylentilere çok fazla kapılıyorum..

    1. Tipo 1.6 SX klimalı 98 model 86 bin de 10.000YTL istiyorlar. Bu fiyat normalmi..( kazası falan yok bakımlı)
    2. Tipo 1.4 98 model 81 bin de 8.000YTL istiyorlar. Bu fiyat normalmi..

    Bir de 1.4 tutulmuyormuş, çok zor satabilirmişim ve arabanın kasası ağır olduğundan çok fazla yakıyormuş ve araba çok fazla bayılıyormuş.

    Ben bütçeme göre Tipo 1.4 almayı düşünüyorum diğer model biraz pahalı geliyor, 1.4 model ile ilgili yapılan eleştiriler beni tereddüte düşürüyor. Hatta 1.4 Tipo alacağına 1.6 şahin al daha iyi diyolar, yuhh dediğinizi duyar gibiyim bende aynısını diyorum çünkü..

    Bana bu konuda bilgi verebilir misiniz..



    dostum öncelikle paran varsa tipolar içinde en iyi modeli 1.6slx ie paran yetiyorsa en iyi motora sahip bu araba bende 1.4 sx ie var ve performansından gayet memnunum
    1-) 1.6 slx ie lerin arka koltuklarında kafalıkları ön koltuk kolçağı ve çok nokta enjeksiyon sistemi opsiyonel olarak dijital kiliması vs mevcut bunlar diğer modellerden farkıtipo modellerinden farkı ama fiyat olarak diğerlerindende biraz tuzlu kilimalı orta hallisini istersen 11 bin ytlye bulabilirsin

    2-)1.6 sx lerde karbüratorlü motor var immobilizer yoktur enjeksiyon sistemi mevcut değil o yüzden yakıtı enjeksiyonlu arabalara göre daha verimsiz kullandığı için yakıtı biraz fazladır ayrıca karbüratorlü olduğu için cikle sistemi mevcuttur kısın biraz zahmetli olur

    3-) 1.4 sx ie lerde tek nokta enjeksiyon sistemi ve immobilizer sistemi mevcuttur çalısma sistemi enjeksiyonlu olduğu için sensorler vasıtasıyla gerçeklesir çoğu aksam ecu denen beyine bağlıdır ve ayrıca iç aksamı 1.6 sx lerle aynıdır ön orta kolçak arka koltiuk kafalıkları yoktur 1.6 slx ie lerden eksikleri bunlardır performansa gelince benim arabam 1.4 sx ie kullanımı çok güzel mpi motorlular hariç diğer modellerin hepsiyle kıyaslama sansım oldu tempralarda dahil çok büyük fark göremedim benim arabam benzinli olduğu için lpg lilerle aradaki farkı kapatıyor yakıt olarak sehirler arası yolda 230 bin lira gibi bi tüketimi var
    bu arada sahinler doğanlar ile arasında dağlar kadar fark var ister düz yolda ister rampada hiç bir doğan sahin bu performansı gösteremez deneyerek bizzat kıyaslamasını yaptım

    4-)1.4s ve 1.6 s modelleri dijital gösterge yoktur motor karbüratorlü sistemdir 1.6 s ve 1.6 sx motor yapısı aynıdır 1.4 s lerle 1.4 sx ie lerin buuyuk farklılıkları var iç dosemeleri biraz farklı bildiğim kadarıyla bütün tipolarda hidrolik direksiyon standart ama tam emin değilim .

    eğer paran yeterliyse 1.6 slx ie almanı tavsiye ederim daha sonra 1.6 sx veya 1.4 sx ie ama enjeksiyonlu araba almanda yarar var eğer temizinden ucuza bütçen kısıtlıysa 1.6 s veya 1.4 s de alabilirsin ama dijital göstergeli olması bambaska bisey




    enjeksiyonlu aracın bakım masrafları daha yüklü olucaktır..buda bi ek bilgi olsun..




  • Aracınızın modelini ayrıntısıyla yazarsanız sizide listemize ekleyebilirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kusursuzbuz

    Arkadaşlar s.a bizide listeye ekleyin pek girip çıkamıyorum foruma ama buralardayız bizde : )
    sitede benden başka b.paşalılarda varmış, selamlar olsun görüşelim inşaallah. Birde arkadaşlar arabamı ben yeni aldım ama triger orjinal duruyor üzerinde değiştirmenin vakti geldi hatta geçirmiş bile benden önceki sahibi şu anki km 106000 triger değişirenleri fikri, bilgisi vardır, kaça mal oluyor ortalama tamirciler boşuna ayıklamasın bizi biraz bilgi alabilirsem sevinirim.
  • arkadaşlar.. klima düğmesi arıyorum..
    dün bütün ümraniye sanayi sitesini, çıkmacıları aradım bulamadım..
    üretimi de durmuş..
    bilen varsa nereden bulabileceğimi sevinirim..

    b.paşalı kardeşim sen ayarlarsın bana bi düğme ;)
  • 
Sayfa: önceki 312313314315316
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.