Şimdi Ara

Fiat Linea Neden Bu Kadar Ucuz ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
1
Favori
35.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiat, diğer markalara göre fiyat/performans oranına göre daha başarılı araçlar üretmektedir, bunu kabul edip marka tutuculuğundan vazgeçmek gerekir. Şu an kullandığım Focus I aracımı ileride satarsam başka hiçbir markanın aracına bakmadan alacağım tek araba Bravo' dur. Çünkü parasına göre Focus a Astra ya Golf e göre çok daha avantajlı ve parasını hakediyor. Linea da öyle, dolu bir Linea yı boş Astra ya filan tercih etmek gerekebilir, aradaki tek fark malzeme kalitesi ve konfordur. Motorları iyi, kendini kanıtlamış, servis ağı en yaygın markanın arabası, güvenlik mi dediniz ESP, ASR, MSR, HBA vb. varken aynı paraya satılan boş haldeki C sınıfı araçlardan sürüş güvenliğinde daha iyi olacağı bir gerçektir. Kaporta sağlamlığı mı dediniz bugün 150 km/s hızla kaza yaptığınızda altınızda mercedes olsa kaç yazar Allah rahmet eylesin...
  • lineayı üretenler de aslında hedef pazar olarak kendilerine civic-golf-focus-jetta-astra vs müşterilerini seçmemişlerdir sanırım.. burada yanlış bir tartışma oluyor gibi. mesela hiç megane2 nin adı geçmiyor bu sınıflandırmada. onu hangi sınıfa koymalı.. lineaya rakip aranıyorsa megane denilebilir mi.. bu da tartışılabilir.
    otohaber dergisi eski sayılarından birinde üç aracı karşılaştırmış ve bunu kapak yapmıştı. ; focus sedan, megane2 sedan ve linea.. kimi bazı yönden iyi kimi değil..

    herneyse ucuzluk meselesine gelince linea her halükarda Türk halkının yıllarca ihtiyaçlarını görmüş kuş serisinin çağdaş versiyonu gibi.. bir nevi yerli gözüyle bakılıyor.. ucuz, ulaşılabilir ama işlevsel bir sedan araç.. bu kategorik sınıflandırmaya tabi tutulmamalı bence ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: I_tech

    lineayı üretenler de aslında hedef pazar olarak kendilerine civic-golf-focus-jetta-astra vs müşterilerini seçmemişlerdir sanırım.. burada yanlış bir tartışma oluyor gibi. mesela hiç megane2 nin adı geçmiyor bu sınıflandırmada. onu hangi sınıfa koymalı.. lineaya rakip aranıyorsa megane denilebilir mi.. bu da tartışılabilir.
    otohaber dergisi eski sayılarından birinde üç aracı karşılaştırmış ve bunu kapak yapmıştı. ; focus sedan, megane2 sedan ve linea.. kimi bazı yönden iyi kimi değil..

    herneyse ucuzluk meselesine gelince linea her halükarda Türk halkının yıllarca ihtiyaçlarını görmüş kuş serisinin çağdaş versiyonu gibi.. bir nevi yerli gözüyle bakılıyor.. ucuz, ulaşılabilir ama işlevsel bir sedan araç.. bu kategorik sınıflandırmaya tabi tutulmamalı bence ...


    işte...2007 de yapılan.fiat linea hizmetiçi eğitim çalışmasından....

     Fiat Linea Neden Bu Kadar Ucuz ?


     Fiat Linea Neden Bu Kadar Ucuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 18 Kasım 2009; 16:53:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    arkadaşlar bırakın bu kaliteli olduğunu düşündükleri opel woswos ve forcuları inanın bunlar burada konuşmaya devam etsinler linea da fazlasıyla satmaya devam edecektir.linea nın ölçüleri küçükmüşde b sınıfıymış da focus a opele vosvosa binmeyle linea ya binmek çok farklı duygularmış sanki kral koltuğu oldu eğer d sınıfı dedikleri şu an 98-2000 modelleri 15-16 ya satılan lpg taksan kasayı çekmeyecek olan kamyon kasalı passatlar d sınıfıysa varsın linea b sınıfı olsun inanın linea nın üzerinde vw yazsaydı bugün durum çok farklı olurdu

    ikinci kez yazıyorum...fiyatları aynı olsa kim linea alırdı?, canım kardeşim... fiyatı ucuz olduğu için satıyor...
    bırakın bizi kandırmayı,kendinizi kandırmayın...

    doğru söylüyosun zaten aynı donanım aynı fiyata olsa toyotada almam vw alırım...




  • linea boyut olarak c, kalite olarak b sınıfıdır. bir örnek daha vereyim, volvo s40 kalite olarak d, boyut olarak c sınıfıdır mesela. bu araçlar arada kalmış araçlar. ama volvo bunu avantaja dönüştürmemiş. yani boyutu büyük yapıp d sınıfına sokup, kaliteyi c'de bırakmamış. bunu fiat yapmış. genelde sınıflarda en önemli unsur olarak görülen boyutu büyütmüş, içi b sınıfı olarak bırakmış ve bakın bu araç c sınıfıdır, c sınıfı diğer araçların fiyatına bakın, bizim fiyatımıza bakın der gibi. çok akıllıca bir düşünce. ama gel gör ki linea'ya c demek haksızlık oluyor diğer c sınıfı araçlara. linea'nın fiyatı tam kendisine göre, ne daha fazlasını hakediyor, ne daha azını.

    ayrıca sınıf karmaşasında sadece boyutu ele alan arkadaşlar, hyundai era'nın da boyutlarını e sınıfı kadar yapsak, e sınıfı mı olacak? murat 124'leri kesip biçip limuzin yapıyorlar. limuzin mi o şimdi? yapmayın.




  • bravo hangi ülkede üretiliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    Fiat, diğer markalara göre fiyat/performans oranına göre daha başarılı araçlar üretmektedir, bunu kabul edip marka tutuculuğundan vazgeçmek gerekir. Şu an kullandığım Focus I aracımı ileride satarsam başka hiçbir markanın aracına bakmadan alacağım tek araba Bravo' dur. Çünkü parasına göre Focus a Astra ya Golf e göre çok daha avantajlı ve parasını hakediyor. Linea da öyle, dolu bir Linea yı boş Astra ya filan tercih etmek gerekebilir, aradaki tek fark malzeme kalitesi ve konfordur. Motorları iyi, kendini kanıtlamış, servis ağı en yaygın markanın arabası, güvenlik mi dediniz ESP, ASR, MSR, HBA vb. varken aynı paraya satılan boş haldeki C sınıfı araçlardan sürüş güvenliğinde daha iyi olacağı bir gerçektir. Kaporta sağlamlığı mı dediniz bugün 150 km/s hızla kaza yaptığınızda altınızda mercedes olsa kaç yazar Allah rahmet eylesin...


    Linea için en iyi yorumu bu arkadaş yapmış. Arkadaşlar olaya sadece segment açısından bakmamak gerek. Bir arkadaşım 60000 tl'ye satılan araçların aslında vergisiz fiyatlarının 11000 tl olduğunu söylemişti ve çok şaşırmıştım. Vergilerden dolayı bu oran 60000'lere çıkıyor. Aslında bu araçlar pahalı değiller. Şahsen görüşüm şöyle: Marka takıntısı yapmadan kriterlerim var. Mesela: ABS+ESP+ASR+Cruze Control özellikleri olan bir araç tercih ederim. Ancak bunları bana en uygun fiyatla veren hangisiyse onu alırım. Ayrıca yakıt meselesini unutmamak gerekiyor. Dünyanın en pahalı benzininin satıldığı bir ülkede yaşıyoruz. Şimdi linea 100 km'ye 5 lt yakan ve 290 tork üreten bir araç onun yerine 100 km'ye 10-11 lt. benzin yakan ve 150 tork üreten bir araç alır mıydınız? Parası olan için zaten bunların hiç bir önemi yok. Onları karışırmayalım. Bir başka arkadaşım da sırf işinden dolayı prestij olsun diye full donanımlı 290 tork üreten 2010 linea yerine 102 hp 1.6 lt 148 tork, 100 km'ye 10 lt yakan 2. el 2009 20000 km'li aracı tercih etti Yani hava olsun diye. Lineaya binerse prestiji düşermiş. Olaya bir de bu yönden bakılmasını istedim. Ben tercihimi Linea'dan yana kullanırdım. Herkesin düşüncesine saygılıyım. Burada göreceli konuşuyoruz. Ancak artık bazı şeylerin değimesi lazım. Saygılarımla.




  • Bana kalırsa bu olay tamamen biz tüketicilerden kaynaklanıyor.

    Örneğin;

    x markanın y modeli eğer biz bu arabanın motorunu malzeme kalitesini v.s översek o araba bir anda fiyat olarak yükseliyor.Fiyat yükselincede bizim toplumda ulaşılması güç rakamlara tav olup arabayı övdükce övüyor.


    Şimdi birde şöyle düşünelim;

    Eğer biz bu x markanın y modelini övmek yerine kötülersek bu marka piyasaya tutunabilmek için kar marjını daha alt sınırlara çekecek dolayısıyla o marka daha ucuza elde edilecektir.


    Fiat da birçok modeliyle(ülkemizde) yukarıda verdiğim örneğe kanıttır.Eğer biz bu forumda linea yı översek 3-4 ay içinde lineyaya zam gelmesi kaçınılmaz bir gerçektir.
  • Hocalar, şimdi 2007 model linea dynamic 30binde 20000TL alınır mı? Dynamicle active nin farkı ne? Dynamicde de analog klima var, yol bilgisayarı var, ötekinde de. Aracın sahibinde sordum:"Ne gibi farkları var" Adam:"6-7 milyarlık fark var" dedi. Ne olduğunu söylemedi. Birde beygir az değil mi? Aynı fiyata 2005-2006 1.6 meganelar var. Daha uygun olmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    bravo hangi ülkede üretiliyor?


    İtalya'da sadece Bravo üreten bir fabrikada üretiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VAYA CON DIOS

    Hocalar, şimdi 2007 model linea dynamic 30binde 20000TL alınır mı? Dynamicle active nin farkı ne? Dynamicde de analog klima var, yol bilgisayarı var, ötekinde de. Aracın sahibinde sordum:"Ne gibi farkları var" Adam:"6-7 milyarlık fark var" dedi. Ne olduğunu söylemedi. Birde beygir az değil mi? Aynı fiyata 2005-2006 1.6 meganelar var. Daha uygun olmaz mı?


    Activede ESP-EPS yok , Dynamic'de var.
    Activede arka camlar elle açılıp kapanıyor , Dynamic'de otomatik.
    Active 5 vites , Dynamic 6 vites.

    Bildiğim kadarıyla böyleydi , yanılıyorda olabilirim. Garantisi yok

    Ben ilan vereyim , siz bakın özelliklerine.

    2 araçta 2008 model multijet ve aşağı yukarı aynı km'lerde. Adamın dediği 6-7 milyarlık farkı görün

    Active :http://www.sahibinden.com/2008_model_linea_1_3_m_jet_active_kirve_ticaret-90WQQaXQQ18570480WQQpXQQdisplayitem?
    Dynamic :http://www.sahibinden.com/hatasiz_fiat_linea_1_3_multijet-79WQQaXQQ18843221WQQpXQQdisplayitem?
    Emotion :http://www.sahibinden.com/emotion_1_3_multijet_dizel_en_full_linea-17WQQaXQQ15015689WQQpXQQdisplayitem?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 23 Kasım 2009; 14:54:52 >




  • linea bence de punto'nun sedanıdır. hiçbir zaman c segmenti araçlardan (benzinli-dizel focus ve benzinli astra) aldığım tadı linea'dan alamadım. segment olarak b ve c'nin arasında bir yerde bana göre. ama bravo derseniz o ayrı bir araba ve de gayet güzel. bravo'nun sedanını yapsınlar, mesela eski marea gibi bir araç çıkarsınlar c segmentinin diğer araçlarıyla o zaman boy ölçüşebilir. hatta marea'nın linea'dan güzel olduğunu düşünüyorum.
    ama şöyle de bir durum var herhangi bir b segmenti alana kadar linea almak daha mantıklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: VAYA CON DIOS

    Hocalar, şimdi 2007 model linea dynamic 30binde 20000TL alınır mı? Dynamicle active nin farkı ne? Dynamicde de analog klima var, yol bilgisayarı var, ötekinde de. Aracın sahibinde sordum:"Ne gibi farkları var" Adam:"6-7 milyarlık fark var" dedi. Ne olduğunu söylemedi. Birde beygir az değil mi? Aynı fiyata 2005-2006 1.6 meganelar var. Daha uygun olmaz mı?


    Activede ESP-EPS yok , Dynamic'de var.
    Activede arka camlar elle açılıp kapanıyor , Dynamic'de otomatik.
    Active 5 vites , Dynamic 6 vites.

    Bildiğim kadarıyla böyleydi , yanılıyorda olabilirim. Garantisi yok

    Ben ilan vereyim , siz bakın özelliklerine.

    2 araçta 2008 model multijet ve aşağı yukarı aynı km'lerde. Adamın dediği 6-7 milyarlık farkı görün

    Active :http://www.sahibinden.com/2008_model_linea_1_3_m_jet_active_kirve_ticaret-90WQQaXQQ18570480WQQpXQQdisplayitem?
    Dynamic :http://www.sahibinden.com/hatasiz_fiat_linea_1_3_multijet-79WQQaXQQ18843221WQQpXQQdisplayitem?
    Emotion :http://www.sahibinden.com/emotion_1_3_multijet_dizel_en_full_linea-17WQQaXQQ15015689WQQpXQQdisplayitem?



    teşk ler. demek o kadar fark yok. Emotion modeli olsa belki:)




  • Kendi adıma bir arabanın çevrede oluşturacağı imaj birçok özelliğin gerisinde gelir kısacası bir araçtaki hayatı kolaylaştıracak tenik özellikler benim için önemli lineaya bakıyorum 37 700 tl ye ABS ESP ASR MSR HBA Hilholder Cruize Kontrol Yağmur Sensörü Tam Otomatik Klima 6 adet hava yastığı 500lt bagaj Park sensörü alajım jant 1.6 290 nm toklu ve şehir içi 6.4 lt motorin yakan ve daha çok vs'leri olan bir araç kimse kusura bakmasın ama bu fiyata sıfır araç alacak olsam o bazılarına göre muazzam c sınıfı araçlar olan focus astra corolla jetta ve bunların hb muadillerinden hiçbirinin bu özelliklerin yarısına bile sahip olanını alamam ancak trend modeller yani bomboş ve benzinli araçlar alabilirim ben yaz vakti yolda giderken klimayı bir kez açıp birdaha ilgilenmek istemiyorum veyahut yolda giderken hızı 90'a sabitleyip ayağımı dinlendirmek istiyorum yada araç virajlarda savurma eğilimi gösterdiğinde esp ye güvenmek istiyorum kısacası bu araç benim ihtiyaçlarımı fazlasıyla karşılıyor. peki diğerleri o fiyata ne veriyor bana göre bir hiç (konfor sağlamlık vs demeyin) otobanda tüm araçlar konforlu arkadaşlar ve bu araç yolda dökülmüyor yaygın servis ucuz yedek parça ise çabası kısacası sıfır tercihi yapacak olsam ve bu kadar param olsa kesinlikle ilk tercih linea olacaktır benim için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon

    Kendi adıma bir arabanın çevrede oluşturacağı imaj birçok özelliğin gerisinde gelir kısacası bir araçtaki hayatı kolaylaştıracak tenik özellikler benim için önemli lineaya bakıyorum 37 700 tl ye ABS ESP ASR MSR HBA Hilholder Cruize Kontrol Yağmur Sensörü Tam Otomatik Klima 6 adet hava yastığı 500lt bagaj Park sensörü alajım jant 1.6 290 nm toklu ve şehir içi 6.4 lt motorin yakan ve daha çok vs'leri olan bir araç kimse kusura bakmasın ama bu fiyata sıfır araç alacak olsam o bazılarına göre muazzam c sınıfı araçlar olan focus astra corolla jetta ve bunların hb muadillerinden hiçbirinin bu özelliklerin yarısına bile sahip olanını alamam ancak trend modeller yani bomboş ve benzinli araçlar alabilirim ben yaz vakti yolda giderken klimayı bir kez açıp birdaha ilgilenmek istemiyorum veyahut yolda giderken hızı 90'a sabitleyip ayağımı dinlendirmek istiyorum yada araç virajlarda savurma eğilimi gösterdiğinde esp ye güvenmek istiyorum kısacası bu araç benim ihtiyaçlarımı fazlasıyla karşılıyor. peki diğerleri o fiyata ne veriyor bana göre bir hiç (konfor sağlamlık vs demeyin) otobanda tüm araçlar konforlu arkadaşlar ve bu araç yolda dökülmüyor yaygın servis ucuz yedek parça ise çabası kısacası sıfır tercihi yapacak olsam ve bu kadar param olsa kesinlikle ilk tercih linea olacaktır benim için


    Söylediklerine katılmamak elde değil. Linea'yı bu konu yüzünden geçen hafta tekrar inceledim ve çok da hoşuma gitti. Yani bir Corolla olsun, Jetta ya da Civic olsun aşağı kalır bir yanı yok.




  • linea nın işçiliği kötü , aracın yol tutuşu kötü arkadan kayıyor , virajlarda yana yatıyor 3 kuruşa 3 köfte , linea bukadarını hakediyor
  • Bence parasına göre iyi araba.99 model palio sahibi olarak lineayı kullandım ve fiatın kendini geliştirmedeki başarısını tebrik ettim.Fiat bayağı ilerlemiş deri malzemeler kullanmaması benim için ayrıca bir güzellik.10 yaşında bir vw geliyor direksiyon simidi soyulmuş çok çirkin bir görüntü oluşturuyor fiatın araçları daha pratik.
  • Ya arkadaşlar bu linea mevzusu daha öncede tartışıldı gene biri c sınıfı dedi sonra B+ oldu bende hadi C- olsun falan yazmıştım Linea b sınıfı bi sedandır bu kadar basit niye kasıp c sınıfına sokmaya çalışılıyo ben onu anlamıyorum , bu aracla ben ankaradan antalyaya gittim araç arkadaşımın aracı idi, bende o ara 2001 model bora vardı , linea sahibi arkadaşın dediği gibi iki aracı karşılaştırmak bile anlamsız ikenn hala yok coralladan farkı yok donanımı öle dolu böle dolu demenin manası yok , sınıflar arası farkları ne dingil mesafesi nede donanım belirler , fark malzeme kalitesi ve sürüşteki histedir Onun içindirki en donanımlı bi astra sedan ile en boş bmw 316i arasında çok büyük fark vardır ve bu farkı bilgisayar başında donanımlarına veya performans verilerine bakarak anlaymassınız kullanmak gerekir.... ii formlar




  • 1- Bora Lineadan daha dar ve konforsuz bir otomobil.
    2- Astra sedanla BMW 3 serisi aynı sınıfta mı? Astra mı D sınıfı yoksa 3 serisi mi C sınıfı?
  • "Ne kadar anlatırsan anlat anlattığın karşıdakinin anladığı kadardır" 1- Boraya konforsuz demekle hiç binmediğin belli oluyor.

    2- Astra sedanla , bmw 316i aynı sınıf deil zati ondan örnek verdim , aynen linea ile corollanın aynı sınıf olmadığı gibi

    3- Linea b sınıfı bi sedandır noktaaaa...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.