Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
101.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nakah07 N kullanıcısına yanıt
    iyi olur tabiki buluşalım, size mail attım
  • Ellerinize, emeklerinize sağlık. Koca koca otomobil firmaları yan gelip yatarken, sizin gibi girişimcilerin emekleri yasalarda ki düzensizlikten dolayı heba olup gidiyor. Prosedürleri aşması kolay olan otomotiv üreticileri sizi görememesi ve sizlerde ki bu cevherden faydalanamaması çok büyük kayıp.

    Bence aracı tüm üretim işlerini tamamladıktan sonra başbakanı davet edip bir tur attırın bu arada sorunlarınızı da aktarın. Eminim ki bu sorunların çözülmesi yönünde girişimde bulunacaktır.

    Birde bilmediğim için birşey sormak istiyorum. biliyorsunuz ki farklı farklı lpg firmaları var ve farklı araçlar için lpg kitleri üretiyorlar. onlarda aracın çalışma mantığına müdahale ediyor ve bu kit sayesinde aracın hareketini sağlıyorlar. onlarda araca ayrıca bir yakıt tankı koyuyor. sizin de lpg firmalarının yararlandığı haklardan yararlanma imkanınız var mı? yoksa sizin durum daha farklı bir aşama mı?
    @
    enginos



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhanoguzhan -- 28 Eylül 2013; 18:23:29 >




  • arkadaşlar bugün başbakan etozun arabalarına bindi inş. etox yerli arabaları üretir...
  • erhanoguzhan E kullanıcısına yanıt
    İnanın çoğu firma prosedürden yılmış vaziyette.
    Bizim aracın devamında ticaret yapmak gibi bir niyetimiz yok. Hepimizin işi var zaten.
    Bu saatten sonra risk alabileceğimizi sanmıyorum.

    Bizim projede araçtan ve sonuçtan ziyade, işin yazılım ve elektronik bölümünün önemli olduğunu düşünüyorum.
    Otomobil ana beyin veya motor beyni yazılımı, BMS yazılımı, Controller yazılımı satılmıyor. Yani paranızda olsa bunları satın alamazsınız.
    Baştan başlamanız gerekiyor. Önce bu donanımı imal edeceksiniz sonrada yazılımla çalıştıracaksınız.
    Biz bunların bir kısmını yapabildik ama her birimizin arkasında en az 10-15 yıllık bilgi birikimi, tecrübe var ve bu işe başlamadan önce 1,5-2 yıl gayet ciddi şekilde bu işe hazırlandık.

    Hobi çalışmasının ve sonuçlarını ve bu süreç de öğrendiklerimizi, tecrübelerimizi sizlerle yazının sonunda sizlerle daha detaylı paylaşacağım.


    LPG ile bu iş çok farklı,
    LPG 15-20 yıldır piyasada mevzuatı oturmuş, uygulayıcılar ve idareciler konuya hakim.
    Dönüşümde ise, mevzuat net değil, idare mevzuata tam uyum sağlayamamış durumda.
    Gerçi idare ne yapsın, mevzuat öyle karışık ki, bir yeder başka diğer yerde daha başka.




  • Etox'un içtenlikle yerli otoyu yapmasını isterim.
    Bu firma kimse ortada yok iken, sanırım 2010 yılı başıydı, teşvik ve Tubitak desteği başlamamışken bir araç yaptı.
    Benim için inanılmaz bir şeydi. TV de izlerken şaşırdım kaldım. Ne önemli bir adım diye düşündüm.

    Yerli oto sadece teknolojinin geldiği noktayı ispat eden vesika değil.
    Yerli oto Türkiye ye sınıf atlatır.

    Ama göreceğiz ki Etox un önü kapalı, yani araç tamam olsa da prosedürü aşması çoook zor.

    Tv deki yeşil araç 1 yıl önce yapıldı, plakasına baktınız mı?
    Test aracı yazıyor. Kendileri yazmışlar.

    İnternet sayfalarında 2010 larda yaptıkları araçlar var, biniyorlar, ama hiç birisinde plaka yok.


    Bu ne demek araçlara belge alamadılar demek, alabileceklerini de sanmıyorum.
    Zaten onun için ikide bir bakanı, başbakanı bindirip tv lerde boy gösteriyorlar.

    Olaki biri elimizden tutar mı diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Etox'un içtenlikle yerli otoyu yapmasını isterim.
    Bu firma kimse ortada yok iken, sanırım 2010 yılı başıydı, teşvik ve Tubitak desteği başlamamışken bir araç yaptı.
    Benim için inanılmaz bir şeydi. TV de izlerken şaşırdım kaldım. Ne önemli bir adım diye düşündüm.

    Yerli oto sadece teknolojinin geldiği noktayı ispat eden vesika değil.
    Yerli oto Türkiye ye sınıf atlatır.

    Ama göreceğiz ki Etox un önü kapalı, yani araç tamam olsa da prosedürü aşması çoook zor.

    Tv deki yeşil araç 1 yıl önce yapıldı, plakasına baktınız mı?
    Test aracı yazıyor. Kendileri yazmışlar.

    İnternet sayfalarında 2010 larda yaptıkları araçlar var, biniyorlar, ama hiç birisinde plaka yok.


    Bu ne demek araçlara belge alamadılar demek, alabileceklerini de sanmıyorum.
    Zaten onun için ikide bir bakanı, başbakanı bindirip tv lerde boy gösteriyorlar.

    Olaki biri elimizden tutar mı diye.


    bende etoxu 2011 yılında keşfetmiştim yanlış hatırlamıyorsam o zamanki arabalarının adı zafer olsa gerek bence büyük biir sabırla beklemeliyiz inş. o günleride göreceğiz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    iyi olur tabiki buluşalım, size mail attım



    Sayın enginos,

    Buluşmamız ve aracı tanıtımınız hatta kullanmama müsade ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Çok değerli bir çalışma çok detaylı bir çalışma emeği geçen tüm ekibe şahsınızda teşekkürlerimi iletin lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nakah07 -- 29 Eylül 2013; 17:54:27 >
  • hayalimi gerceklestirmissiniz , tebrik eder , ticari bir urune donusturup satmanizi cok isterim aslinda.
    Arac ile ankaraya binin gidin mesela antalyadan.basbakana sesinizi duyurabilirseniz bir sekilde onunuzu acicaktir.
    200 km de sarj icin kac kwh enerji cekiyor sistemden mesela? bunu merak ediyorum bende.
    mesela o arac benzin ile 200 km gitse muhtemelen 14 litre benzin harcardi.bunun da kwh degeri 14x9 ile 126 kwh enerji harcardi.
    sizin arac 200 km icin kac kwh harciyor.
    elektrik motoru ve icten yanmali motor enerji verimliligi direk farkedilebiliyormu yoksa benzine yakin kwh degerlerimi elde edilen tuketim degerleri?

    sarjda sayactan cekilen degerde pil kapasitesi yani 23 24 kwh degerine yakin mi?
    eger oyle ise 200 km yi 4,5 5 lira gibi bir rakama katetmis oluyor ki super bi deger.
    ilk basta 100 km menzil sonra 200 km menzil demissiniz hocam.pil sayisini mi artirdiniz? yoksa 200 km menzil 72 pil 23 kwh ile mi saglaniyor?
    benzin ile 130 kwh'a yapilacak isi elektrik motoru 23 kwh ile yapmis gibi sanki.eger 200 km elektrik ile yapilabiliyorsa , bu birgun yaklasik 1 litre benzin ile 100 km yol gitmenin mumkun oldugu anlamina gelir aslinda.buhar kazanli sistemin termodinamik verimliliginin bizim motorlardan daha yuksek oldugunu okumustum mesela bir makalede.arka arkaya bagli , basinci degisik pistonlar ile buharli sistem verimi %98 lere cikabiliyormus.
    cidden tebrik ederim yaa , hep bi clio accent alip parcalayip bunu yapmayi dusunmusumdur.
    bildigimiz 18x65 notebook pillerini bond canta seklinde sokulup takilabilir sekilde tasarlasam , aksam eve giderken yanima alip evde sarj etsem , iki tane bu sekilde pil cantam olsa diye bile dusundum , hesap kitap yaptim.sizin bir pil 2400 mah lik 50 tane notebook pili demek.yani totalde 3600 adet notebook pili demek.bunlari baglamak bile dert.100ah lik pil oldugunu bilmiyordum bile mesela.72 tanesi inanilmaz bir guc , cidden acemi isi ile yapilacak is degil.allah korusun cayir cayir yanar ters bi durumda...


    edit->soru :)
    hocam gordugum kadari ile 3.2v 100ah pilleri 3 kg civarinda.toplam pil agirliginiz kac kg dir? 200 kg civari olacagini tahmin ediyorum dogrumudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 30 Eylül 2013; 13:39:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos





    Sevgili, forum arkadaşlarım,
    Hobi şeklinde başladığımız araç dönüştürme işinde sonuca geldik sayılır.
    Bir kaç arkadaş bir araya gelerek Benzinli bir Fiat Linea yı elektrikli araca dönüştürdük.
    İlk test sürüşümüzü de yaptık, bir iki ufak eksiğimiz kaldı onlarında üzerinde çalışıyoruz.
    Çok yakında adım adım sizlerle bu projeyi paylaşacağız.

    Proje Hedefi
    Petrol yakıtlı aracın, elektrikli araca dönüşümü





    [size=6]1- ARAÇ SEÇİMİ
    Biz Fiat Linea aracı dönüştürmeyi tercih ettik.
    Çünkü; - söküp takılırken kırılan bozulan parça olduğunda hemen ve uygun fiyata yedek parça bulmak kolay.
    - Aracın bagaj ve kaput altı hacimleri elektrikli araç dönüşümü için uygun alan sağlıyor.
    - Aracın Canbus sistemi 9 bit ve basit bizi daha az uğraştıracağını düşündük.
    - Benzinli araç olduğu için şanzımanı daha seri
    - Aracın fiyatı dizellere nazaran daha uygun
    - Aracın gösterge paneline müdahale daha kolay.

    [size=6]2- HEDEFLERİMİZ
    100/200 km menzili olan, 4/8 saat şarj süresi olan, tüm ekipmanları ve aksesuarları çalışan, düz vitesli, seri hareket eden, bir araç yapmayı hedefledik.


    [size=6]3- GENEL OLARAK KULLANILAN EKİPMAN
    PİL : Sinoply marka 100 ah lik 72 adet Lithium İon Fosfat pil kullandık. Pilleri ikili paralel bağladık ve 120 Volt 24 Kw pil paketi elde ettik. Pil paketlerini öne ortaya ve arkaya olmak üzere 3 kutudan oluşturduk. Her pil kutusuna sigorta ekledik.

    BMS : Battery Managment System (pil Yönetim Sistemi), Lithium pillerin şarj, deşarj, ısıtma, soğutma ve pil ile ilgili tüm haberleşmesini sağlayan sistem. Bu sistemi Mini BMS adlı firmadan aldık fakat istediğimiz verimi alamadık. Arkasından Orion firmasından aldık ondan da istediğimiz verimi alamadık. Mini BMS fimasının kartlarından ve Orionun yazılımından çok çektik. Daha sonra EMUS isimli bir üretici ile görüştük, onların BMS lerine bizim geliştirdiğimiz yazılımı yükledik ve istediğimiz gibi çalıştırmayı başardık.

    MOTOR : HEPVS firmasının AC-50 serisi motorunu kullandık. Motor yaklaşık 72 Hp güç veriyor. Tam güçte 600 ampere kadar enerji çekiyor.

    DC-DC : Pil paketinden aldığı elektriği 12 volt olarak sunan ve araç aküsünü şarj ederek araç aksesuarlarını çalıştıran çevirici biz bu çalışmada 60 amperlik bir dc-dc kullandık.

    CONTROLLER : Motor sürücü diye biliniyor. Curtis marka 1238 serisi programlanabilir controller kullandık. Üreticinin desteği ile Kontrollerin yazılımını kendimize uyarladık. Bu firma harika destek veriyor. Ürünleri de çok kaliteli.

    Vakum Pompası : Fren vakumunu sağlayan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Hidrolik Pompası : Direksiyon pompası yerine kullanılan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Su Pompası : Controllerin soğutması için aracın orjinal radyatör sistemini kullandık. Radyatör suyunu bu pompa ile devridaim yaptık. Satte 1.300 M3 su pompalama kapasitesi var. MesDea firmasının ürünü.
    Klima : Master Fluks firmasnın ürünü 5.500 Btu Kapasiteli az tüken bir klima. Aracın orjinal sistemine akuple ettik.
    Isıtıcı : Webasto kullanacağız henüz montajını yapmadık. Ürünü webasto firmasından aldık.

    Burada yazamadığım detay ürünleri, kablo, soket, vida, sac vb daha sonra ilgili yerinde sizlerle paylaşacağım.

    Pil kutularını, controller soğutma plakasını, kablolama ve soket işlerini, canbus yazılımına müdahale edebilmemizi sağlayan yazılımı, BMS yazılımının tamamını, Controller yazılımının değişikliklerini, aks kollarının bağlantılarını, motorun şanzımana montajı için gerekli tüm mekanik dişli, flans, plate vb aksamları, elektronik donanımların tamamını, kendimiz tasarladık ve imal ettik.

    bir sonraki yazımda sizlerle bu ürünlerin fotoğraflarını tek tek paylaşacağım.


    Selam arkadaşlar işler çok yoğun arada vakit buldukça burada yazmaya çalışıyorum.
    Aradan geçen uzun zaman için özür dilerim.

    Bir önceki yazımda sizlere kullandığımız ekipmanı tanıtacağımı söylemiştim.

    Ana ekipmanlar aşağıda, bunların haricindeki detay ekipmanlar ile, sac, kaynak vb işlere ilişkin kullandığımız ekipmanları da yeri geldikçe tanıtacağım.

    Aşağıda verdiğim her ekipmanın fazlası ile benzeri ve eşdeğeri var, biz bunları seçtik sizlerde farklı malzemeler kullanabilirsiniz.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Resimde görülen motor HPEVS firmasının AC-50 serisi motor yaklaşık 72 Hp gücünde 120 volt AC ile çalışıyor, hava soğutmalı, 600 amper gücünde
    bu motoru seçmemizin sebebi basit, güçlü, uzun ömürlü olması ve aynı zamanda Türkiye de distribütörü olması.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Pil 100Ah lık 72 adet,
    piller 3,6 volt a kadar yükleniyor ve 5c de şarj olabiliyor pilleri ikili paralel bağladık ve her ikisinden tek pil olacak şekilde seri 36 pil elde ederek bağladık.
    Bu pile karar vermeden önce 4 değişik pili numune alarak denedik. Kimini pahalı bulduk, kimini verimsiz en son bunda karar verdik.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Controllerimiz forklift için dizayn edilmiş, amatör araç dönüşümlerinde kullanılabiliyor.
    Piyasada sadece elektrikli otomobiller için controller üreten firma sayısı az çoğunun ürünlerine istediği fiyat 5.000 usd nin üzerinde.
    Curtis gibi Sevcon gibi forklif controlleri üreten firmaların ürünleri de maalesef yazılım olarak elektrikli araçlarla tam uyumlu değil. En büyük sorun aracın beyni ile kontrollerin haberleşmesi (daha sonra detaylı anlatacağım)
    İkisi de farklı lisan kullanan bu elektronik ekipmanların, birbiri ile uyumlu haberleşmesi gerekiyor, biz bu sorunu aşmak için ya araç beyninin yazılımını değiştirecektik ya da controllerin yazılımını.
    Aracın beyni ile uğraşmak ölüm. Controller üreticisinin kaynak kodları vermesi sonucu; controllere kendi yazılımımızı geliştirip yükledik ve bu sorunu aştık. 4 ay bu işle uğraştık ama başardık.
    Üretici firma, araç dönüştürenlere bu controlleri bizim geliştirdiğimiz yazılımla veriyor.



     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM


    Aracın motorunu sökünce fren vakumu da ortadan gidiyor. Onun yerine elektrikli vakum pompası kullanmak gerekiyor biz mes-dea marka vakum pompası kullandık gayet güzel çalıştı.



     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM


    Araç da elcon marka AC 220 volt girişi DC 120 volt, 20 amper çıkışı olan 3kw lık şarjer kullandık.
    Daha yüksek kapasiteli şarjer de alacağız şimdilik bu yeter 8 saatte aracı doldurabiliyor.



     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    BMS (pil yönetim Sistemi) Emus marka, pilin şarj, deşarj, ısı, güç trafiği ve haberleşme trafiğini yönetiyor.
    Çok fazla detay ayarlama var. Bağlaması zor, sökmesi zor, ayarlaması zor hemen tüm BMS lerde aynı zorluklar var.
    2-3 tane BMS denedik bunda karar kıldık. Üreticisi ile iyi bir ilişki kurabildik ve BMS yazılımında ciddi değişiklik yaparak kendimize uydurduk.




    Aracın tüm vitesleri kullanılıyor.
    araba yüklü değilse ve kalkış noktası rampa yukarın değilse ben genelde 2. vitesle kalkış yapıyorum. Elektrik motorunun torku rahatlıkla yetiyor.
    hareketsiz iken 1 vitese takıp ayağımı debriyajdan çekinde hiç hareket etmiyor. Bu benim tercihim.
    Eğer istersem otomatik vitesli araçlar gibi yavaş yavaş kalkış yaptırabilirim.
    Bunu ayarlarken pedal ve controlleri birlikte programlamak gerekiyor.
    Teknik olarak biraz detaylandıracağım.
    Aracın orjinal pedalının içinde potansiometre var. Genelde hiç basılmadığında 0,1 volt tam basıldığında 2,8 volt üretiyor. Ben controlleri programlarken,
    pedalda 0,1 volt gördüğünde ki bu durumda basılı olmuyor, motoru 100 devirde çevir dersem, aracı 1. vitese taktığımda ayağımı debriyajdan çekince araç yavaşça ileriye doğru hareketlenir.

    Kavrama, normal araçdaki gibi, krank yerine elektrik motorunun milini kaplinle şanzumana bağlıyoruz.

    https://store.donanimhaber.com/17/ad/17/17ad1769a311612f27d0e51b0bcfe63d.jpg

    bizim kullandığımız sistem daha karmaşık ve zahmetli ama daha az tüketim var ve daha küçük motor kullanmak mümkün, tercih meselesi, tek vitesli şanzumanlarıda denedik ama
    performans ve tüketim değerleri bizim hoşumuza gitmedi

    debriyaja bastığımda motor devri gaz pedalına göre ayarlanıyor. eğer ayağım gazda ise motor dönüyor eğer ayağım gazda değil ise devri düşüyor.
    Vites değiştirdiğimde tepkiler aynı petrol esaslı araçlardaki gibi
    örneğin; araç 2. vites de 60 km hızla gidiyor, ayağımı gazdan çekiyorum, debriyaja basıyorum, vitesi değiştiriyorum,
    ayağımı debriyajdan yavaşca çektiğim anda motor devri düşmeye son veriyor şanzumana uyumlu hale geliyor.

    https://store.donanimhaber.com/7b/28/26/7b282660b5ebd7ef04283d4d3ac76aaa.jpg


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Bir önceki yazımda sizlere ekipmanımızı genel manada tanıtmıştım.

    Şimdi bu ekipmanı kullanacağımız aracı ve onun üzerinde ki çalışmalarımızı anlatmaya çalışacağım.

    Bu yazıda aracın hazırlanması, motorun şanzımana bağlanmasını, pillerin yerleşimi ve montajını anlatacağım.

    Araç Fiat Linea
    Sabırsızlıkla teslim edilmesini bekliyoruz.
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Aracı teslim aldık, içine son mazotunu koyduk doğru atölyeye.

    Önce egzozu söktük, sonra motoru, daha sonrada depoyu ve diğer kalanları

    Aracın motor beynini ve motora giden haberleşme, elektrik aksamını tamamen söktük

    Aracın parçalarını vidalarını, somunlarını, ilgili parçanın ismini yazarak ayrı vida kutularına koyduk.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Aracı tamamen söktükten sonra üzerinde çalışmaya başladık,

    Elimizde ECR100 kurallarını gösteren kitapçık var. ECR100 elektrikli araçların imali, montajı, dönüşümü sırasında dikkat edilecek önemli hususları gösteren kuralları açıklayan kılavuz.

    Önce aracın şanzımanını elektrik motoruna montajlama çalışmalarına başladık.

    Motorun şanzımana montajı çok önemli. Hata olursa en ufak sıkıntımız balans olur, büyük sıkıntı ise şanzımanın dağılması olur.

    Önce aracın orijinal motoru ile şanzımanının bağlantı noktalarını ve motorunun milinin bunlara mesafelerini lazer ölçüm cihazı ile ölçtük.

    Bu noktaları alıp solid 2010 da tasarlayacağımız parçalarda ki vida delikleri merkez noktaları için kullandık.

    Elektrik Motorunu konik kaplinle volana bağlıyoruz. Kaplinin bir tarafı elektrik motorunun milini sıkıyor diğer tarafından volana bağlıyoruz.
    Konik kaplin’ i solid2010 da tasarladık, 80mm lik dolu çelik alıp, onu atölyede cnc tornada işleyerek yaptık.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM






    Yine adapter plate denilen ve motoru şanzımana bağlayan parçayı solid2010 da tasarladık, 60mm kalınlığında 500x400mm boyutlarında kütük alüminyumdan atölyedeki CNC işleme merkezinde işledik. Motoru dik şekilde yerleştirdik, üstüne parçaları tek tek hassas ölçü alarak montajladık.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Kural. ECR100 e göre aracın orijinal kabloları, hiçbir yerde sonradan kullanılan kablolara temas etmemeli.
    Pillerin koyulacağı yerleri tespit ettik. Kablolamayı nasıl yapacağımıza karar verdik.
    Öne 20 adet arka koltuğun altına 26 adet bagaja da 26 adet pilin montajlanmasına karar verdik.

    Her iki pili paralel bağladık. Bu şekilde 72 adet 100 ahlık pili, 36 adet 200 ahlık pil haline getirdik. Onları da seri bağladık. Voltajımız da 3,2x36 adet =130 volt. Kapasitemiz de 3,6x36x200= 26KW oldu. (ileride bunlarn nasıl bağlandığını detaylandıracağım)

    Pillerin koyulacağı kutuları solid2010 da tasarladık. Sacları sanayide kestirdik, atölyedeki abkant pres de büktük.
    Piller için 2mm sacdan 3 adet kutu yaptık, her kutuda sağda ve solda 6mm fazlalık bıraktık, üstte de kutunun kapağının pilden 3cm yukarıda kalacak şekilde imal ettik.

    Kural. ECR100 e göre pil kutularından aracın içine koku duman sızmamalı.
    Kutuların ağızlarını dışarı 3cm taşacak şekilde yaptık. Bu sayede kapak koku ve dumanı sızdırmayacak şekilde tasarlanmış oldu.

    Kural. ECR100 e göre kutuların içine dışarıdan parmak, vida, tornavida vb bir şey girememeli. Aracın ana şaselerini, kolonlarını, taşıyıcı, destek aksamını keserseniz başka testlere de girmeniz gerekebilir.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Kutuların ortada ve arkada yerleşeceği yerleri kuralı ihlal etmeyecek şekilde kestik, içine kutuları yerleştirdik. Kutuları ana şaseye vidaladık.

    Önde ise ön kutu ile motor+şanzuman arasında yeterli boşluk bırakarak profilden tutucular yaptık. Tutucuları ana şaseye vidaladık. Ön kutuyu da profillere vidaladık.

    Sonra orta ve arka kutuları araca kaynakladık, korozyon önleyici ve boya uyguladık. Ön kutuyu da dışarıda korozyon önleyici uyguladıktan sonra boyadık.

    Kutularımız tamamlandı. Araca montajı yapıldı.






    Elektrik motorunun arka tarafına "aracın orjinal motorunun montajlandığı ayağa vidalanacak şekilde" bağlantı ayağı yaptık.

    Elektrik motorunu, daha önce montajladığımız şanzıman ile birlikte araca montajladık.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM











     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    arkadaşlar kaldığımız yerden devam,
    En son yazımızda, motorun şanzımana bağlanmasını, pillerin yerleşimi ve montajını anlatmıştım.

    Bu yazımda işin detayına, elektroniğine ve yazılım tarafına gireceğiz.

    Motorun şanzımana bağlanması sırasında dikkat edilecek hususları,
    Pillerin kutu içerisine nasıl dizildiğini, pillerin bağlanma şeklini,
    Controllerin, pil yönetim sistemini, araç beyninin haberleşme mantığını anlatacağım.

    Motorun şanzımana ve debriyaja bağlantısı
    Elektrik motoru ile şanzımanın arasında bulanan parçamız yani plate in ortasında rulman yatağı var. Burada 100 lük C3 sınıfı rulman kullanılmalı.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    plate, flanş, rulman bağlanmış hali

    C3 yüksek ısıya ve devire dayanıklı anlamına geliyor. Plate üzerine rulmanı sıkıca pres altında geçiriyoruz. Isıtmıyoruz çünkü rulman çelik plate alüminyum farklı genleşme oranları var, rulmanı sıkıştırma ihtimalimiz var.
    Rulman plate üzerine takıldıktan sonra, plate in üzerine flanş takıyoruz. Flanş ortasında kama yuvası var. Kama yuvasının inc olup olmadığını kontrol etmeyi unutmayın. Flanş, plate ve kamayı motor miline geçiriyoruz.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    bağlantı çok hassas olmalı

    Burada hata oranı 0’ a yakın olmalı, hassasiyet toleransınız mm nin 1/10 u kadar yani 10 micron. Daha fazla hata balans anlamına gelir ki buda debriyajı bozar, ses yapar, vuruntu yapar.
    Flanş mutlaka hassas tornada işlenmeli, balansı alınmalı.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    plate, flanş ve volanın elektrik motoruna bağlanması



    Pillerin Kutulara Yerleştirilmesi
    Pillerin içerisinde BMS (Battery Managment System) pil yönetim sistemi bulunmakta. Bizim 3 adet pil kutumuz 72 adet 100 ah lık 3,6 volt pilimiz var.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    pas koruyucu sıkılmış ön pil kutusu ve controller kutusu

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    boş pil kutusunun araca montajı


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    pil kutusu ve controllerin montajlanmış hali


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    aman dikkat dc voltaj şakaya gelmez.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    controller su soğutmalı arkadaki soğutma ünitesinin tasarımı ve üretimi bize ait


    72 pilin 20 adedini ön tarafa, 26 adedini arka koltuk altına, 26 adedini bagaja yerleştirdik. Her kutudaki pillerin ikisini paralel bağlıyoruz ve bu ikili paralel pili diğerlerine seri bağlıyoruz.

    Pilleri birlerine bakır levhalarla bağlıyoruz her bir levha 1,5mm kalınlığında, pillerin başlarındaki vidaları çok fazla sıkmıyoruz gevşek de bırakmıyoruz. Vida başlarına koruyucu plastik geçiriyoruz. Pil kutusunu yaparken mutlaka izoleli ekipman kullanıyoruz gözlük takıyoruz. Pil kutusunun içine pil aralarına mutlaka sigorta koyuyoruz. Aksi taktirde elinizden bir anahtar, tornavida düşer ve kısa devre olursa çıkacak yangını kimse engelleyemez. İtfaiye bile.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    kutuları kapatıyoruz, tehlike işaretini ekliyoruz.

    aracın bağlantılarını tamamlıyoruz (akü, dc to dc vs). yakıt göstergesi artık pil doluluk göstergesi, hararet aynı motor ve controller suyunun ısısnı gösteriyor. İlk şarjı yapıyoruz.
    ve ilk deneme marşa basıyoruz.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    ilk şarj


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    oda ne akü lambası yanıyor.

    Lineanın motor beyni yok, motoru yok, deposu yok bunlara yok demiyor akü diye tutturdu. Uğraştık ve hallettik.


    Controllerin, pil yönetim sistemini, araç beyninin haberleşme mantığı
    Her iki pilin üstüne BMS denetleyici ünite takıyoruz. BMS ler pilin voltajını, ısısını, şarj ve deşarj durumunu akım ve amperi denetliyor ve gerektiğinde müdahale ediyor.

    Her kutunun içerisinde BMS denetleyici ünitelerin bağlı olduğu ana haberleşme ünitesi var, BMS denetleyici pilden aldığı her türlü veriyi ana haberleşme kutusuna iletiyor. Ana haberleşme kutusu da içinde bulunduğu kutunun her türlü verisini BMS in merkezine iletiyor. BMS merkezi, Controller beyni ve araç beyni ile haberleşerek çalışıyor.

    Örneğin, araç hareket halinde giderken ayağınızı gazdan tamamen çektiniz, araçta genel olarak şunlar oluyor.

    Araç beyni;
    Pedalın hareketini potansiometreden voltaj ölçerek algılıyor, Controllere gücü kes diyor.
    Controller;
    Gücü kesiyor motoru enerji geri kazanım moduna almak için BMS e sana enerji yollamaya başlıyorum diyor.
    BMS pillere enerji girişine uygunum yolla diye controllere bilgi veriyor.

    Tüm bu haberleşme araç beyni üzerinden can bus trafiği ile oluyor. Trafik hızı 500kbit

    Şimdi bu üç ekipmanın ortak bir dili olmaz ise birlikte uyumlu çalışmaları mümkün değil.
    Bu neden ile BMS in ve Controllerin yazılımın baştan yazılması gerekti.

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM
    sadece yazılımla olmuyor birde yazılımın verileri için ortak bir bağlantı devresi olmalı, resimdeki devre controllerin araç beyni ile haberleşme trafiğini sağlayan devre

    Peki birisi size biz bu arabayı Türkiye de yaptık, yazılımlar bize ait, sürücü bize ait BMS bize ait dediğinde bundan emin olmak için ne demelisiniz?

    Controllere/BMS e /Araç beynine bağlan ve bana seri numarasını yazılımdan göster, şimdi bu numarayı ve yazılımın versiyon numarasını değiş, çalışma voltajını düşür, Hız göstergesini 30km/h ye getir,
    Öyle kalsın araç çalıştığında da ilerlediğinde de yerinden oynamasın, dediğinizde bunların hepsini 10 dk içinde yazılımla yapabilirse onu alnından öpün ve bilin ki yerli elektrikli otomobil yapılmıştır.

    Yerli elektrikli otomobil için 5 şeyi yapabilmelisiniz, araç beyni yazılımı, sürücü beyni yazılımı, bms beyni yazılımı lithium veya daha hafif pil ve aracın kapısı. Bunlar varsa gerisi basit teferruat.

    Biz pili, kapıyı, araç beyni yazılımını daha beceremedik.

    aracın ilk çalışması ve motor devrinin videosunu yükleyecektim ama beceremedim.
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM





    Vatandaşlarımızın azim ve becerileri takdire şayan, Ağzım açık vaziyette bir solukda okudum. Emeği geçenlere çok ama çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo







    Vatandaşlarımızın azim ve becerileri takdire şayan, Ağzım açık vaziyette bir solukda okudum. Emeği geçenlere çok ama çok teşekkür ederim.

    Yanlış anlamazsanız alıntı mesajdaki resimleri falan silme şansınız var mı çok yer tutuyor düzenin bozulmaması açısından :)
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    burada araca ilk defa enerji verilmesi sırasında çekilen video var.

    http://www.youtube.com/watch?v=99JVVqVxxZw
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Sayın; 26 bbz 26
    bizim ticari bir hedefimiz yok, şansımızı denedik belki kolay bir iş ise eşe dosta kendimize araç dönüşümü yaparız diye, boyumuzun ölçüsünü aldık.

    Pillerin kapasitesi 3.2 volt x 72 adet x 100 ah= 23,04 kw,
    piller hiç bir zaman 0 dan %100 e şarj edilmiyor.
    Lithium piller diğerlerinden biraz farklı hafıza etkisi yok ve boş bırakılırsa ömrü çok çabuk bitiyor.
    Pillerin içerisinde her zaman %8-10 luk bir kapasite olmak zorunda ,
    yani yaklaşık 20 kw lık bir enerji depolamak gerekiyor.
    20kw enerji de demans saat diliminde yaklaşık 4 TL ye tekabül ediyor.

    ilk başta pile çok ödemeyelim diye projede 100km hedef koyduk fakat daha sonra bunu değiştirdik ve 200 km hedefledik.

    şu anda tam şarj ile araç 214 km gidiyor.
    Bizzat kendim kullandım ve antalyadan manavgata gittim geldim kalanı da şehir içinde sürdüm.
    Aracı 3. vitese taktım ve dur kalklarda dahil hiç vites değiştirmeden kullandım. Genel de de öyle kullanıyorum.
    Aracın max hızı orjinalinden çok daha fazla,
    Aracın hızlanması orjinalinden biraz daha iyi,

    Pil kutusunun içinde çok sayıda sigorta var ve daha başka önlemler de var. Mesela kısa devre olduğunda sistem önce pil kutularını sonra pil kutularındaki pil
    gruplarını daha sonrada pillerin her birini diğerinden ayırıyor bu işlem mili saniye içinde oluyor. Ama elinizde ki ingiliz anahtarı izoleli değilse ve pil kutusunun
    içine düşürürseniz epey bi sıkıntı yaşarsınız.

    toplam pil ağırlığımız 72 adet x 3.13=225kg kutusu, kapağı vidası, bağlama ayağı, pil bağlantıları, kabloları vs yaklaşık 260kg a pil paketi oluşuyor.
    depo, motor egzos... çıkıyor araç orjinalinden yaklaşık 50 kg daha ağır oluyor.

    Elektrik motorlarında verim %97 delerde ama sadece motorla bitmiyor otomobil bir sistemler bileşkesi, şanzumanı, tekeri, rulmanı,hava direnci derken enerji kaybı
    oluyor. Gelişmiş elektrik motorlarında verimlilik %98 lere çıktı.

    Alın bi araba size yardım edelim yapın diyeceğim ama binemezsiniz ki mevzuat size, bize güvenmiyor.

    Benim anlamadığım şu,
    Dünyada otomobil 100 yıldır yapılıyor Türkiye de 100 yıldır üretilen otomobili yapmak istiyor.
    Otomobili yapmak üretmek sorun değil ki, hatta kısa sürede dünyanın iyi marka ve modellerinden birini yaratmak da zor değil,
    ama buna temel olacak buluşlara, fikirlere, amatör profesyonel fikirlere kapıyı kapatırsanız, tata, daciaya, bmw ye... ya binersiniz. Onlara çalışırsınız.

    Bizim dönüştürdüğümüz linea piyasada satılan çinli, hintli firmaları kalite ve işçilik olarak 10'a katlar 10 kat daha da güvenli. Ama kime anlatacaksın ki.

    Amerikada amatör çeviriciler var, Türk mevzuatı buna bireysel tadilat diyor. Adam arabayı çeviriyor test felan yok, direk biniyor. Muayeneye gidiyor geçerse devam.
    Orjinalini bozdun değiştirdin bunlara bakan yok,
    freni tutuyor mu, sileceği lambaları çalışıyor mu, bildiğin normal muayene yani, bakıp yolluyorlar.
    Eğer bu aracı satacaksan aracın testini yaptırıyorsun,

    Şimdi bunun önemi ne, amerika niye buna müsade ediyor size kısaca anlatayım,

    Günümüz teknolojisine yakın teknolojiye sahip 140 km menzilli ilk elektrikli aracı yapan kişi den bahsedeceğim,
    bu kişi 1980 lerde önce kendi aracını elektrikli yaptı, onu zamanla geliştirdi ve küçük bir işletmede az personel ile işine devam ederken ford ile anlaşma imzaladı
    ve dünyanın ilk elektrikli aracı EV-1 i ford için yaptı. Ford bu araçtan yanılmıyorsam 1800 adet üretti ve leasing yoluyla kiraya verdi.
    Sonra ani bir karar ile araçları topladı, preslerde ezdi. Ford petrol lobisine yenildi diye haberler yapıldı.

    İlk aracı yapan ekip daha sonra Tesla ya otomobil yaptı, Tesla roadster modelini onlar üretti,
    Aynı ekibin içinden çıkan mühendisler bizzat veya diğer mühendislere verdikleri fikirler ile ford transit elektrikli, chevrolet volt hybrid ve nissan leaf elektrik marka araçları üretti,
    Bu ekip ve bu ekibin içinden çıkan mühendisler bu gün yıllık 100 milyar usd lik hacme ulaşan elektrikli otomobil piyasasının kaymağını patentler, markalar yolu ile amerikaya kazandırıyor.

    O adam Türkiye de olsaydı, trafiğe çıkamaz ve elektrikli araç hayal olur du.

    işte bir hayal daha

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Bu 1945 yılında Kayseri Uçak Fabrikasında Üretildi .......

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 30 Eylül 2013; 23:53:33 >




  • son harfine kadar her şeyi okudum. bu iş sadece sizi tebrik ediyorum demekle bitemiyecek birşey. gerçekten bu işi yapmaya inanmışınız, baya bir bilgi birikimine sahip olduğunuz belli ama ne yazıktırki bu aracı kullanamıyorsunuz ya cok üzüldüm. gönül isterdi bu işi ticari olarak veya başka usul yapın ama yapın.


    şimdilik kolay gelsin diyorum
  • Emekleriniz için teşekkürler. Bişey merak ettim, pil şarj durumunu benzin göstergesinden mi takip ediyorsunuz?
  • Engin hocam tesekkur ederim cevaplariniz icin.
    umarim bizim ulkemizde girisimcinin muhendisin onunu acicak bir mantaliteye sisteme kavusur.
    yoksa bunlar olmadan dunya devi olma hayali hayalden oteye gidemez.
    kendimde yazilimciyim ama mekanik elektrik islere merakliyim.
    alsam bi clio veya accent , vura kira cevirsem , ogrendikten sonrada cliosunu accentini alip gelene piyasaya yapip satsam diyordum ama mevzuat tse tip onay aklimin ucuna dahi gelmemisti.
    elektrikli arabanin anladigim kadari ile amerikada dahi 10 15.000 usd ilk yatirimi var , menzili 200 km uzerine cikarmak cok da kolay degil.
    20 kwh enerji birim fiyati evet 21 kurus ama vergiler filan 35 kurusu buluyordur ve 20 kwh enerji fatura dibinden hesaplarsaniz vergisi dagitimi kacagi trt btv dahil sanirim 7-8 liraya tekabul eder.verimli bir dizelde 100 km de 4 litreden 8 litre mazot yaksa o da 30 lira civari bir deger sunar sanki.oldukca karli ama kuruslu degerlerede gezilmiyor elektrikle anladigim kadari ile.
    fluence icin 100 km de 1-2 lira gibi degerler hatirliyorum sanki.kabaca 100 km de 10 kwh harciyor bu aletler.o da 100 km de 3,5 liraya tekabul ediyor.

    elektrik faturasindan baktim net elektrik rakamlari su sekilde.
    mesela 218 kwh icin birim fiyat 0,214 ten cikan tutar 46 lira.ama fatura vergi kdv kacak kayip derken 79 lira.
    yani aslinda tek terimli elektrik kwh fiyati 0,36 lira.
    20 kwh icin gelen fatura 7 lira olur.
    1 kwh ile 10 km yol gidebilmesi cok enteresan yaa arabanin.
    km'de 100 watt tuketim yapiyor resmen.
    hep bu degerleri merak etmistim , super oldu benim acimdan cok tesekkurler engin bey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • başarılarınızın devamını dilerim kolay gelsin
  • üç türlü kontrol ve takip imkanımız var

    ilki gsm telefonu üzerinden mobil yazılım kullanarak kablolu veya kablosuz bağlantı ile

    ikincisi aracın benzin göstergesini pil göstergesine dönüştürerek,

    üçüncüsü araç bilgisayarından voltaj ve amperaj değeri görerek
  • Engin bey
    gösrege panenelini volt. amper vs gibi kontrol bağlantılarını nerden . nasıl yapabileceğimizi anlatabilirmisin.iyi geceler
  • harputh H kullanıcısına yanıt
    Sayın Harput;
    aşağıdaki bilgiler benim kullandığım ekipman ve fiat linea içindir.
    Her aracın, VMU, motor sürücüsü ve pil yönetim sisteminin iletişimi aynı olmuyor.
    Sizin aracı bilmem mümkün olmadığı için ben ne yaptığımızı yazayım.

    Hız bilgisi için;
    Araçlarda hız bilgisi ya sanzumanda ki sensörden yada tekerdeki abs sensöründen alınıyor.
    Linea da bilgi abs sensöründen geliyor. Biz bu bilgiyi ABS sensörüden aldık ve araç ana beyninde ilgili (hız göstergesi) pin e OBD girişinden verdik.
    Bilgiyi araca uygun bir devre tasarlayarak, kablo ile obd ye taşımak gerekiyor. Bizde öyle yaptık.
    Dikkat yalnış pin e giriş yapılırsa araç ana beyni yanıyor.

    Voltaj ve Amperaj bilgisi için;
    voltaj ve amperaj bilgisini BMS (battery Managment Unit) yani pil yönetim sisteminden ve motor sürücüsünden almak gerekiyor.
    bunları bir devre üzerinden (canbus yazılımı kaç bit lik ise o hızda, ki linea da 250 bit) geçirip araç ana beyninin anlayacağı formata çevirdik. (ki hex.. kod)
    bu bilgiyi aracın ana beynine OBD girişinden ilgili pin'e girerek ilettik.
    Dikkat yalnış pin e giriş yaparsanız araç ana beyni yanıyor.

    bunu yapabilmek için bir elektronikçi ve bir yazılımcı ile birlikte çalışmanızı tavsiye ederim. Çok zahmetli ve uzun bir uğraş.
    çünkü üreticiler en basit araçları bile kullanıcıların hatta servislerin detay müdahalelerine karşı korumak için epey bi önlem almışlar.




  • teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.