Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
82
Favori
102.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CarnageTR C kullanıcısına yanıt
    Sayın, Carnage TR

    Frenden geri kazanım sistemini biz tasarlamadık.
    Bu sistem donanımsal olarak hemen hemen tüm elektrikli araçlara özgü motor ve sürücüler üzerinde var.

    Bizim yaptığımız işlemler,
    Sürücü üzerindeki yazılıma parametre girmek ve sürücüyü araca, ihtiyaca... göre programlamak,
    Araç beynini programlamak,
    Her iki donanımın haberleşmesi için can-bus üzerinden gereken bağlantı ve kontrolleri sağlamak,
    Bu sistemin çalışması için gerekli kablolama ve güvenlik önlemlerini almak,
    Pc ve Gsm telefonu üzerinden bu verileri okumak için ara yüz yazılımı yapmak
    oldu.

    Sistemin çalışmasını basitçe anlatmak gerekirse,
    aracın gazına bastığınızda pillerdeki depolanmış enerji motor gidiyor motorda tekerleri çevirecek gücü üretiyor,
    ayağınızı gazdan çektiğinizde veya frene bastığınızda, bağlantı yönü değişiyor, motor jeneratör haline geliyor ve tekerlekler motoru döndürdükçe pillere enerji gönderiyor.

    Bu işlemler motor, sürücü, BMS ile araç beyni arasındaki haberleşme sayesinde oluyor.

    Teknik olarak anlatmak gerekirse,
    Gaza bastığınızda aracın beyni gaz pedalı içindeki potansiometreden basma şiddetinizi hesaplıyor. Motor sürücüsüne motora ... tork uygula diyor. Sürücü BMS (Pil Yönetim Sistemi) den enerji talep ediyor.
    BMS pilleri kontrol ediyor ve yeterli enerji varsa gücü yolluyor. Motor sürücüsü gücü motora iletiyor. Motor dönerek gücü tekerleklere aktarıyor.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde, araç beyni, sürücüden gücü kesmesini talep ediyor. Sürücü gücü kesiyor ve BMS i haberdar ediyor.
    Aynı anda araç beyni aracın hala hareket ettiğini ABS sensöründen algılıyor, devir sensöründen de motorun döndüğünü anlıyor.
    Araç hareket ediyorsa, motorda dönüyorsa aracın hareket halinde ve viteste olduğuna, enerji kazanımı için uygun şartlar oluştuğuna karar veriyor.
    Araç beyni devir sensörü ile ABS sensöründen gelen verileri okuyarak aracın kaçıncı viteste, hızının ne olduğunu da hesaplıyor.
    Araç beyni, sürücüye enerji geri kazanımı sağla talimatı veriyor. Sürücü kendisine gelen verilere bakarak regen oranını hesaplıyor ve önce BMS e hazır ol pile enerji gelecek diyor. BMS olumlu yanıt verirse,
    motoru jeneratör moduna getiriyor, enerji kazanımı başlıyor.

    Tüm bu işlemler milisaniyeler içinde oluyor.




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkürler. oldukça detaylı ve bilgilendirici olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CarnageTR

    cevabınız için teşekkürler. oldukça detaylı ve bilgilendirici olmuş.
    Sayın enginos üstad ve ekibi öncelikle çalışmalarınız ve emeğinizden dolayı tebrik eder başarılarınızın daim olması dileklerimi sunarım.
    Şöyle bir düşüncem var; motoru bitik taksi çıkması bir linea alsam bunu size getirsem 150-160 km menzilli, max :100-120 km hızında olacak şekilde elektrikliye çevirsek nasıl olur linea araç seçmemdeki sebep linea marka araçlara daha önceden tip onay belgesi almış olmanız dolayısıyla mevzuat kısmını atlatırız diye düşündüm doğrumu öyleyse araç değeri hariç bu dönüşüm yaklaşık olarak kaç tl ye mal olur ? birde dönüşümü yapılmış araba bizim buradaki yaylalık yerlerde rampa yollar var acaba rampaları çıkabilirmi ?yardım ve önerilerinizi bekler şimdiden çok teşekkür ederim.




  • mehmetreis33 M kullanıcısına yanıt
    sayın mehmetreis33,

    Motoru bitik bir linea alıp, onu elektrikliye çevirme işini biz yapmıyoruz. Ama mümkün,

    Motoru bitik arabanın yürüyeni, vites kutusu, şanzumanı da epey bi bitik olur.
    Aracın mekanik işi de bayağı artar, aracı neredeyse yeniden toplarsınız, bu da masrafınızı yükseltir.

    Sadece dönüşüm maliyeti 15-18.000 usd civarında olur. Aracın yıpranmış, arızalı aksamları da olacaktır.
    Bu aksamların maliyetini de dönüşüm maliyetine eklemeniz gerekiyor.

    Aracınız orjinalinden çok daha hızlı ve güçlü şekilde rampaları çıkabilir. Çünkü elektrikli motorun torku
    dizel motora göre çok daha fazla ve 0 devirden itibaren bu yüksek torku alabiliyorsunuz.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    cevabınıza ve ilginize çok teşekkür ederim mesaj alınmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetreis33

    cevabınıza ve ilginize çok teşekkür ederim mesaj alınmıştır.
    Sayın enginos yazışmalarınızı bir süredir takip ediyorum. Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Üniversitede yüksek lisans tezi olarak bir traktörün elektrik dönüşümünü yapacağız. Bu konuda sizin tecrübelerinize güvenerek bir soru sormak istiyorum. Aracın mevcut debriyajını kullanmamız gerekli mi? Elektrik motorunu doğrudan vites kutusunun prizdirek miline bağlayıp vites değiştirme esnasında motorun akımını sıfıra düşürmemiz yeterli olmaz mı? Bunu denediniz mi acaba? Motorun torku sıfıra düştüğü anda sadece dönen parçanın ataleti kalır. Yani serbest dönüş esnasında vites rahatlıkla geçer diye tahmin ediyorum. Cevabınızı bekliyorum. Teşekkürler.




  • abide44 A kullanıcısına yanıt
    sayın; abide44

    Dediğiniz teorik olarak mümkün fakat pratikte epey bir zorlanırsınız.
    Sadece akımı keserek halletmek bence zor. Tork ve devir kontrolü de lazım. Ciddi yazılım işi çıkar.

    Bu şekilde dönüşüm yapanlar var, ama pek verim alamadılar.
  • tork konverterli otomatik Şanzimanda elektrik motoru baglandiginda, nasil bir performans alinir. Mesela i10 at arabayi elektrik donusumu yapilsa sonuç ne olurdu.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Sayın UberJager,

    Uygun motorla gayet iyi verim alınır. Sadece bağlantısı biraz mekanik bilgi gerektiriyor.
    Birde aracın yazılımında değişiklik yapmak lazım. Çünkü benzinli veya dizel motor devri ile elektrikli motor devri uyuşmayacak.

    Araç yazılımı orjinal motorda 1800-2000 de vites değiştirmek üzere programlı. Dönüşüm yaptığınızda elektrik motorunun devri 2500-3000 olduğunda vitesin değişmesi daha uygun.
    bu sorunu aşmak için elektrik motorunun devir sensöründen gelen devir bilgisini canbus üzerinden beyine iletmek ve vites değişikliğinin yapılacağı devri yeniden ayarlamak lazım.
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Otomobil dünyasındaki, hibrid veya elektrikli olsun olmasın tamamı fabrikatip CVT veya tork konverterli otomatik şanzıman. Keşke Fiat linea yerine ucuz hyundai otomatik 1.4 benzinli arabayı cevirseydiniz.

    Hyundai i10 , Hyundai i20 gibi çok yakan az giden eski nesil motorları olan bu makineler içinde elektrikli bir model yapabilirmisini. Bence Manuale göre çok daha kolay olur gibime geliyor.

    Bu aracınızın test yazısını göremedim. Bu arabayı test için bir yere verseniz . Mesela Otoparktan And beye . Aracı bir test edip sitesinde yayınlasa, bir otomobil uzmanının gözünde aracınızın notunu verse. Bu tip bir şey yapılabilirmi.

    http://www.otopark.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 6 Nisan 2015; 15:34:22 >




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Sayın, UberJager

    CVT konusunda size katılmıyorum. Türkiye de hala düz vitesli araç satış sayısı otomatiklere göre oldukça fazla.
    Çevrilebilir mi elbetteki çevrilebilir, konforlu olur mu kesinlikle olur. Kolay mı hayır değil düz vitese göre yapması daha zor ve maliyetli.
    Bu sınıfta bir aracı dönüştürmek mantıklı mı, tabiki mantıklı.

    Avrupa da elektrikli araçlara ciddi teşvik var. Hem üreticilere vergi, avantajı sağlanıyor hemde kullanıcılara. Araç alımında 7.000 Euro nakit alım desteği veren ülkeler var.
    Hatta bazı ülkelerde yeni aracı bırakın eski aracını %100 elektrikliye dönüştürene 7.000 euro nakit destek var.
    Bunun yanında Avrupa da şehir merkezine girme izni, ücretsiz park ve şarj noktası gibi dolaylı destekler var. Dolayısı ile oradaki alıcılar araçlarını hızla elektrikliye doğru değiştiriyor.
    Genelde bu araçlar küçük ve orta sınıf araçlar oluyor. Bir gün belki bizim devletimizde bu tür teşvikler sağlar ise, araç fiyatı ucuzlar ve her kullanıcının alabileceği düzeye gelir ise, o zaman her türlü aracın dönüşümü mümkün olur.

    Biliyorsunuz Türkiye de yukarıda anlattığım teşvik ve destekler olmadığı için elektrikli araç fiyatları dizel ve benzinlilere göre biraz daha pahalı.
    Bu araçların muhtemel alıcıları, pazarlamacılar, ticari taksi sahipleri ve bunlar gibi günde 80-100 km üzeri araç kullananlar. Yani yakıt masrafı yüksek olanlar.
    Bu tür kullanım için en çok tercih edilen araç Linea ve clio gibi araçlar. Biz Linea yı bu sebeple seçtik. Bir tercih sebebimizde Tofaş ve tüm koç grubunun ilgili birimlerinin ciddi desteği.

    Aracımızı daha bağımsız bir kurum, kişi ve kuruluşa test ettiremedik. Biz henüz çok büyük bir firma değiliz. Yaptığımız her aracı satıp yeni bir tane yapıyoruz. Dolayısı ile elimizdeki araçları test için veremedik.
    Ama araçlarımızın 2 tanesi istanbul da ticari takside çalışıyor. Haziran ayı sonunda bu sayı 4 e çıkacak. Yine 2 tanesi Antalya da nisan ayı sonuna doğru çalışmaya başlayacak.
    Hali hazırda istanbulda kullanılan araçlarımızdan ciddi bir şikayet almadık. Hatta kullanıcılar mazota para ödememeye bayıldılar. 2 araç daha sipariş ettiler.

    2015 sonunda inşallah test için bir aracımız olacak. O zaman tabiki And beye de verebiliriz.

    Ama eğer yolunuz Antalya ya düşerse gelip aracımızı deneyebilirsiniz. Çok da memnun oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayın, UberJager

    CVT konusunda size katılmıyorum. Türkiye de hala düz vitesli araç satış sayısı otomatiklere göre oldukça fazla.
    Çevrilebilir mi elbetteki çevrilebilir, konforlu olur mu kesinlikle olur. Kolay mı hayır değil düz vitese göre yapması daha zor ve maliyetli.
    Bu sınıfta bir aracı dönüştürmek mantıklı mı, tabiki mantıklı.

    Avrupa da elektrikli araçlara ciddi teşvik var. Hem üreticilere vergi, avantajı sağlanıyor hemde kullanıcılara. Araç alımında 7.000 Euro nakit alım desteği veren ülkeler var.
    Hatta bazı ülkelerde yeni aracı bırakın eski aracını %100 elektrikliye dönüştürene 7.000 euro nakit destek var.
    Bunun yanında Avrupa da şehir merkezine girme izni, ücretsiz park ve şarj noktası gibi dolaylı destekler var. Dolayısı ile oradaki alıcılar araçlarını hızla elektrikliye doğru değiştiriyor.
    Genelde bu araçlar küçük ve orta sınıf araçlar oluyor. Bir gün belki bizim devletimizde bu tür teşvikler sağlar ise, araç fiyatı ucuzlar ve her kullanıcının alabileceği düzeye gelir ise, o zaman her türlü aracın dönüşümü mümkün olur.

    Biliyorsunuz Türkiye de yukarıda anlattığım teşvik ve destekler olmadığı için elektrikli araç fiyatları dizel ve benzinlilere göre biraz daha pahalı.
    Bu araçların muhtemel alıcıları, pazarlamacılar, ticari taksi sahipleri ve bunlar gibi günde 80-100 km üzeri araç kullananlar. Yani yakıt masrafı yüksek olanlar.
    Bu tür kullanım için en çok tercih edilen araç Linea ve clio gibi araçlar. Biz Linea yı bu sebeple seçtik. Bir tercih sebebimizde Tofaş ve tüm koç grubunun ilgili birimlerinin ciddi desteği.

    Aracımızı daha bağımsız bir kurum, kişi ve kuruluşa test ettiremedik. Biz henüz çok büyük bir firma değiliz. Yaptığımız her aracı satıp yeni bir tane yapıyoruz. Dolayısı ile elimizdeki araçları test için veremedik.
    Ama araçlarımızın 2 tanesi istanbul da ticari takside çalışıyor. Haziran ayı sonunda bu sayı 4 e çıkacak. Yine 2 tanesi Antalya da nisan ayı sonuna doğru çalışmaya başlayacak.
    Hali hazırda istanbulda kullanılan araçlarımızdan ciddi bir şikayet almadık. Hatta kullanıcılar mazota para ödememeye bayıldılar. 2 araç daha sipariş ettiler.

    2015 sonunda inşallah test için bir aracımız olacak. O zaman tabiki And beye de verebiliriz.

    Ama eğer yolunuz Antalya ya düşerse gelip aracımızı deneyebilirsiniz. Çok da memnun oluruz.
    Seve seve gelirim,
    Ama önce şu elektirkli taksilere binip denemek istiyorum. Nerde nasıl bulabilirim. Yolcu olup binmek istiyorum.

    Birde şu konu var.

    3000 şarj demişsiniz batarya ömrü için. Ben bu arabaya 10 saniye fişe takıp çıkarınca 3000 şarjımdan 2999 hakkımmı kalıyor. Yani en ufak şarj hareketinde bataryadan ömürmü eksiliyor.
    Yoksa 3000 tam şarj içinmi bu gecerli.

    Bu durumda regeneratin frenlerde, her fren sonrası batarya ömrümü eksiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 10 Nisan 2015; 11:36:02 >




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    prototip maliyeti denedigimiz yaktıgımız sürücülerle 1600 civarında
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Sayın Uberjager,
    araçlar ataköy civarında çalışıyor,
    araç sahibinin telefonunu size özelden attım oradan ulaşıp uğrar ve binebilirsiniz.

    3000 sayısı tam şarj için yani aracı şarja 10 saniye taktıysanız 10 saniyelik ömür gidiyor.
    aynen cep telefonu gibi.
    Rejeneratif fren içinde aynı şey geçerli.

    Bataryanın ömrü yaklaşık olarak 3.000 defa şarj edildiğinde bitiyor. diyelim ki siz her gün aracı %50 şarj ediyorsunuz. Bu şekilde kullanırsanız 6.000 defa aracı şarj edebilirsiniz.

    Burada bilinmesi gereken önemli bir konuda, 3.000 şarj sayısına gelinceye kadar batarya performansının yaklaşık %20 sinin kaybolması, yani ilk günlerde aracınız %100 dolu olduğunda 200 km menzile sahipken,
    1000 tam şarjdan sonra yaklaşık menziliniz 185 km, 2000 tam şarjdan sonra yaklaşık menziliniz 170 km, 3000 tam şarja geldiğinize ise menziliniz 160 km olacak.

    3.000 tam şarjın çok büyük bir rakam olduğunu unutmamak lazım. Bizim aracın menzili 200 km zamanla bu menzilin düşeceğini ve ortalama menzilin 180 km olacağını kabul edersek.
    Her gün bayram tatil vs demeden her gün kullansak.

    Aracın günlük km si aracın aylık km aracın yıllık km Pilin Ömrü
    100 3.000 36.000km 15 yıl
    150 4.500 54.000km 10 yıl
    200 6.000 72.000km 7.5 yıl
    250 7.500 90.000km 6 yıl

    gibi rakamları görebiliyoruz.

    Bizim test aracı henüz 90.000 km de ve bu civarda rakamlar veriyor. İlerleyen zamanda bu tablolar ile gerçek veriler arasında fark olursa sizlerle paylaşacağım.




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Peki hocam , ben arabanın menzilini biraz daha artırmak istesem
    bu tip bir jeneratörü bağlasam bagajımda çalışsa, arabanın batarya menzilinin ne kadar uzatır.
    Yani kaba taslak arabanın 3 saat yol gidiyorsa. bu jeneratör çalışırken 4 saate çıkarmı.

    http://www.hizlial.com/honda-eu20i-2kva-super-sessiz-invertorlu-benzinli-jenerator/10203993?OM.zn=ProductView_ZoneNew&OM.zpc=10205683

    Yada biz arabayla uzun yol gidece diyelim. Duraklama yaptığımız yerlerde bu tip bir jeneratör Linea aracımızı ne kadar sürede şarj eder.

    Arabaya range extender yapmak istesek nasıl bir jeneratör kullanmak gerekir.




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    sayın, UberJager,

    Arabanın bagajına jenaratör koyup, onu giderken de, dururken de çalıştırmak mümkün hatta çok kolay.

    Zor olan sürekli gitmeyi sağlayacak jenaratörün çok büyük olması, küçük olanların ise wankel motorlu, çok sesli, ve aşırı pahalı (25.000 euro 20kw) olması.

    Ama linkini verdiğiniz jenaratörü bagaja koyup çalıştırdığımızda ne olur dersek;
    bizim pil kutumuz yaklaşık 24 kw biz bunun yaklaşık 20 kw lık bölümü ile 200 km gidebiliyoruz desek,
    demek ki 1 kw depolanmış enerji ile 10 km gidebiliriz.

    Jeneratörün saatte 2 kw enerji verdiğini kabul edersek, siz bu jenaratörü çalıştırdığınız her saat için yaklaşık 20 km menzilinizi uzatabilirsiniz.

    Örneğin;
    Uzun yola gitseniz ortalama hızınız 70 km olsa ve jeneratör devamlı çalışsa 2 saat ilerledikten sonra 30 dk mola verseniz, 2.5 saat sonunda;

    toplam gittiğiniz yol 140 km,
    toplam tükettiğiniz enerji 14 kw,
    Jeneratörden kazandığınız enerji 5 kw,
    Piliniz de kalan enerji 11 kw,
    Kalan menziliniz 110 km,
    Jeneratör sayesinde fazladan kazandığınız menzil 50 km olur.

    arabaya range extender yapmak için,

    http://www.engiro.de/en/products/range-extender/re-15-1/

    böyle bir jeneratör kullanmak gerekiyor. Fakat bu ve benzeri jeneratörler 10-25.000 euro civarında etikete sahip.




  • Peki hocam arabaya Apu tarzi bisey yapmayi düşündünüzmu,
    Bir remork ustunde 5 kv jeneratör veya batarya blogu. Aracin menzilini dahada uzatmak adina. Boylece ekstra bir tip belgesi gerekmuyecektir diye düşündüm.

    Birde cikan 1.4 motorlari hybrid bir modele cevirmeyi düşünüyonuz mu.

    Yada bu 1.4 motorlardan apu veya range exterder yapilabilirmi.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Sayın UberJager,

    Arabaya römork takmak ve römork üzerine jeneratör ve pil koymak mümkün,

    Biz böyle bir şeyi düşünmedik,
    sebebi;
    1-Römork, jeneratör veya pil için harcanacak bütçeyle araca daha fazla pil koymak ve menzili arttırmak mümkün,
    2-Römork, jeneratör veya pil için harcanacak bütçeyle daha büyük bir şarjer alıp 30 dk da aracı şarj etmek mümkün,
    3-Römork ile şehir içinde dolaşmak park ve sürüş açısından konforsuz,
    4-Daha fazla menzil daha fazla maliyet ve aracın satışına engel teşkil edecek,

    Çıkan motorları hindistan' a jeneratör üreticilerine satıyoruz,

    Otomobillerde kullanılan hibrit teknoloji bize göre hiç bir faydası olmayan, ara bir teknoloji ve yakın gelecekte hibrit diye birşey olmayacak.
    Üstelik hibrit teknolojisi dizelden de %100 elektrikliden de tüketici için pahalı.

    Motorlardan range extender olmaz çünkü yer, ağırlık, boyut, soğutma, eksoz bağlantısı sorunu yaşanır, Bu motorlar range extender olmak için fazla büyük ve ağır.




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Teşekurler hocam.

    Şimdi ben arabanızı almak istesem bana son fiyatınız nedir.
    Birde bataryaların duruken ömürnden eksilme oluyor mu.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Sayın; UberJager

    Aracın fiyatı şu an 105.000 TL gibi, usd kuruna göre güncelliyoruz.

    Aracın bataryaları lithium tipte, park halinde dikkate alınmayacak kadar küçük miktarlarda kayıp yaşıyor.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.