Şimdi Ara

FİAT'I TARTIŞIYORUZ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
6.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Havnitekin Bey, biraz taksit taksit sormuş oluyorum ama birde kafama takılan bir lpg olayı var. Mesela Onno ustayı hepimiz biliyoruz.Kendisi benzinli araçlarda LPG kullanımına kesinlikle karşı. Kuru bir yakıt olduğundan uzun vadede sorun çıkaracağı söyleniyor.Kimileride uzun vadede sorun çıkarsa bile benzin/LPG oranından dolayı çıkacak masrafın zaten kendini tolere edeceğini söylüyor. Bu konuya ne kadar hakimsiniz bilmiyorum ama bunun hakkındaki görüşlerinizi inanın çok merak ediyorum. Belirtirseniz sevinirim.



    havnitekin hocam bende 1.4 doblomu lpg li olarak kullanıyorum sizin lpg hakkında yorumlarınız neler arkadaşım gibi bende merak ettim yorumlarınızı
  • Arkadaşlar, her markanın kendisine göre gerek donanımında gerek motorunda bir dezavantajı var. Mesela ben Accent Era 1.5 crdi kullanıcısıyım. Performansından son derece memnunum fakat burada donanım olarak, süpansiyon sistemi olarak dezavantajlarını saymaya kalksam, heleki serviste yaşadıklarımı yazmakla bitiremem. Ben kendi adıma Fiat'ın 1.3 mjeti Linea ya olmamış diyerekten eleştiride bulundum.Kimi arkadaşlarım buna bozulup seviyeyi düşürünce, bende maksadımı aşan yazılar yazmışımdır kabulümdür. Fakat şimdi görülüyorki Linea hem 1.3 ve 1.6 mjet ile, hemde 1.4 ve 1.4 t-jet le müthiş bir atak yapacak.Daha öncede dediğimiz gibi, performanstan ziyade ekonomik düşünen arkadaşlarada, performans benim için olmazsa olmaz diyen arkadaşlarada seçenekler mevcuttur...Sorusu olan,Sayın Havnitekin Bey gibi konuya hakim ve konunun uzmanı olan abimize soracaklarını sorabilir. Kimse kimseyle benim arabam seninkini döver muhabbetine artık bu saatten sonra lütfen girmesin. En azından, sorduklarımıza cevap verme inceliğini gösteren ve sonuna kadar sabreden değerli bir bilenimiz aramızda en azından ona saygılı olalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Havnitekin Bey, biraz taksit taksit sormuş oluyorum ama birde kafama takılan bir lpg olayı var. Mesela Onno ustayı hepimiz biliyoruz.Kendisi benzinli araçlarda LPG kullanımına kesinlikle karşı. Kuru bir yakıt olduğundan uzun vadede sorun çıkaracağı söyleniyor.Kimileride uzun vadede sorun çıkarsa bile benzin/LPG oranından dolayı çıkacak masrafın zaten kendini tolere edeceğini söylüyor. Bu konuya ne kadar hakimsiniz bilmiyorum ama bunun hakkındaki görüşlerinizi inanın çok merak ediyorum. Belirtirseniz sevinirim.


    selamlar....
    sevgili onno değil ülkemiz,dünya çapında bir değerdir......

    otomotiv konusunda sevgili onno'nun üstüne yoktur...araştırmacı,düşünür ve dahidir...

    dikkat ettiyseniz bin küsür mesaj yazdım...hiçbirinde "lpg" den söz etmedim....taktıranlara yasal olması hasebiyle saygı duyuyorum.

    ancak: benzinle çalışan patlamalı motorlarda kullanılmaya başlaması çok eski yıllara dayanır....1940'lı yıllarda yapılan denemelerde temiz bir yakıt olarak kabul edilmiş ve motora benzinden daha az zarar verdiği düşünülmüştü...ancak yapılan denemelerde eksantrik mili ve piston başlarında erime ve korozyona neden olduğu anlaşılınca vazgeçilmişti.....90 lı yıllarda özel sertleştirilmiş alaşımların kullanılmasıyla yeniden gündeme gelen "lpg" kullanımı..tüm dünyada ilgi ile karşılanmış..özellikle ingiltere başta olmak üzere pek çok ülkede ve ülkemizde kullanılmaya başlanmıştır...

    ama ne yazık ki doğru güvenlik önlemleri,mühendislik teknikleri ve doğru depo kullanımı ..vs..uygulanmadığından pek çok facia yaşanmış ;çok can ve mal almıştır...sonraları yasal düzenlemeye ve kontrollere başlanarak yetkili ve bilgili montaj ünitelerinde yapılan tadilatlar ve "lpg" geçişi bir nebze güvenlik altına alınabilmiştir...gene de bazı bombalar yollarımızda dolaşmaya devam etmekte,yasak olmasına rağmen kapalı otoparklara girmekte ,apartmanların altındaki galerilerde yer almaktadır...

    "lpg"nin tehlikesi :basınç altında sıkıştırılarak küçük hacme sıvı olarak sığdırılan bir gaz olmasıdır....benzin gibi atmosferik basınç altında kullanılan bir yakıt değildir....

    düşük karbon sayısı nedeniyle benzinden çok daha kalitesiz ve verimsizdir..güç elde edebilmek için daha çok hacimde lpg gereksinimi vardır...sadece ucuz olması tercih nedenidir.

    aşırı kurumlanma,motor yağının özelliğini ve viskositesini bozması,sık sık arıza yapması,benzinle çalışan besleme sistemlerini bozması,ilk yatırımının aşırı pahalı olması....vs nedenlerle de motorun ömrünü önemli ölçüde kısaltır.

    bence az kullanıp orijinal fabrika yakıtıyla kullanmak en iyisidir...

    sevgilerimle.........




  • Sayın Avni Tekin Bey..Şu zamana kadar eleştirilere hep teknik bilgilerle,verilerle önyargısız olarak cevap verdiniz.Haklı olan eleştirilere önyargısız olarak katıldınız.Bu Topiğin devamlı üyesi olarak benim ve çoğu kişinin takdirini topladınız.Aklın yolu birdir sözünü uygulamalarla hatırlattınız..Yazınızda bahsettiğiniz kişiler sizi asla anlayamazlar.Bir Linea kullanıcısı olarak Linea'yı bilmeyen ve kullanmayan çoğu kişinin beni anlayamaması anlamak istememesi gibi.
  • sayın parthenia74 ilginiz ve nazik düşünceleriniz için çok teşekkür ederim....
    ama biz yine de bin ayıbı örtelim diyorum.....

    bu arada bu"fiat'ı kınıyorum" topiğinde pek çok konuyu tartışmaya başladık..

    bence konularımıza uygun topiclere geçelim diyorum...

    ne dersiniz?
  • Konu baya bi yön değiştirmiş..
    Başta söylediğimi tekrar söylüyorum arkadaşlar.
    Ben bir LİNEA sahibiyim......
    Araç kötü demiyorum. Aksine süspansiyon,yol tutuşu,dizayn süper beklediğimden daha iyi.

    Benim derdim lineayı kötülemek değil. Kendimi bildim bileli fiat kullanıyorum. Eğer niyetim kötülemek olsaydı aldığım aracın 2 ayda ne gibi sorunlar açtığını bağıra bağıra yazardım burda
    benim derdim bu aracı alalı 2 ay oldu bana bu aracın 1.6 mltj çıkacağı söylenseydi beklerdim onu alırdım diyorum.
    benim gözümde bu KANDIRMACADIR ALDATMACADIR. ellerindeki satma taktiğidir ve KINIYIORUM diyorum.
    Demeye devam edicem.
    Bazı arkadaşlar megan vb.. örnekler vermişler megan piyasaya çıktıkdan 8 ay gibi kısa bir sonra mı motor seceneği arttı.
    Yoksa baştan veri varmıyıdı veya bir kaç yıl sonra mı iyi hatırlayalım lütfen.
    Ayrıca kim kendi bindiği arabayı kötülemek ister.
    Gercekleri hiç bir zaman saklayamayız.
    Bu araca 1.3 multijetin zayıf geliceğini baştan tahmin etmişdim ama 90hp olması belki bu acığı kapatır diye düşünmüştüm yanılmışım.
    Ayrıca ben arac hız yapmıyor demiyorum 180 ni gördüm. amaaaaa arac sollarken ve kalkışlarda hiç güven vermiyor....
    Eğer bu arcın 1.6 sı çıkmasaydı hadi en kötü 2 yıl sonra falan çıksaydı sineye çekerdim. ama 2 ay sonra 1.6 multijet geliceği açıklanıyor. fiatın 1.6 mltj motoru yokken hiç yokken birden tasarlandı üretildi yada gökten düşdü geldi bravoya kondu şimdi linea ya konuyor.
    karar sizlerin arkadaşlar benim anlatmak istediğimi konuya tarafsız yaklaşanlar anlıyor.
    Son olarak saygıdeğer beyfendi havnitekin beyin yorumlarını okudum kendisi konuya teknik bilgiler ile yaklaşmış gayette kibar bir tazr ile. amaaa yıllarını fiat'a vermiş bir beyfendi kendisi ne kadar tarafsız olmak istesede ... takdir sizlerin.
    teşekkürler




  • Herkese selam.ben bir linea 1.3 multijet kullanıcısı olarak bazı yazılanları haksız buluyorum.hep linea'nın motoru gücsüz 90 bg.o aracı kaldırırmı...gibi yorumlar ya beyler biraz haksızlık oluyor gibi.meganın 80 bg.liğine ne demeli 1.5 araç bg.de torkuda düşük linea 1.3 megan 1.5 burada kim haksızlık yapmış oluyor acaba... saygılar...
  • beyler onno ustanın birçok tutarsızlığı yıllara yayılmıştır o aşikar.ayrıca fiat lineayı 28000 ytl gibi bi fiyatla satıyor tabi dizeli herkes almadan deniyor rakipleri ondan 8000ytl gibi fazla fiyattan satarken kimsenin sesi çıkmıyorda arcı şimdi yerden yere vuruyor fiatın diger dizellerinide kullandıysanız diğrelerindede böyle bir güç boşluğu olduğunu göreceksiniz bu dediğim150hp olandır aynı olay vectradada var vede bu fiatın turboyu motora adapte etme biçiminden veye etmekte zorlanmasından kaynaklanıyor bu paralellik 120hp t-jet benzinli ve vw nin golfte kullandığı 122hp tsi motordada var tsi motor alt devirlerden itibaren güçlü bir çekiş sağlarken t-jet 2000-2500 devri bekleyip sonrasında kuvvetli bir çekiş sağlıyor .beyler fiatı kınıyoruz diye başlık atacağınıza birçok marka fiat renaultvb.gibi extra para almazkenvw opel ford vb. firmaya metelik boyadan neden 1000ytl fark alıyorsunuz diye tepki koyun .ayrıca bu motor üretimden kalkmadıki de protesto ediyorsunuz .tarihi aklımda değil mercedes 3.2lt 224hp v6 motoru yerine yeni bire motor geliştirmişti3.7lt 245hp v6 benzinli fakat yüksek yakıt tüketimi sert çalışma karakteri ve beklenen performansın alınamamasından dolayı 6ay da piyasadan kalktı ve onun yerine şu nada kullanılan 272 hp 3.5ltv6 ya yerini bıraktı tabi 150000euro civarında paralar verilerek SL S serisiarçları alanlar enfazal 6 ayda birdaha hiç kullanılmayacak bir motora bu uçuk rakamları vererek eski motorlu araç sahibi oldu.demek siz o araçları alsanız benzin döküp arçları yakacaksınız.biz eskiden tofaştan çok kazık yedik fakat bu araç fiyatına göre cidden çok iyi bir otomobil.




  • Bu arada,LPG konusuda benim için iyice açıklığa kavuşmuş oldu.Bir önceki aracımda bende taktırmıştım. Bana, Havnitekin beyin söylediğinin aksine motor yağının daha az kirlendiği, motorda benzine göre daha az kurum olduğu gibi şeyler anlatılmıştı hemde yetkili otogaz dönüşüm servisinde.Kim ne derse desin, öncelikle bir bilenden dinlemek en faydalısı...Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler Havnitekin bey.
  • konuyu başından beri takip ediyorum..keşke forumdaki her tartışma bu şekilde sürse..tartışmayı bilen arkadaşlara saygılar..iyi forumlar...
  • arkadaşlar bugünün parasıyla 500-600 milyon verip vga kameralı megapikselin altında kameralı diye telefon almadıkmı aldık biz bunları alırken japonlarda önünde arkasında çift kameralı telefonlar vardı ve onlarla görüntülü konuşuyorlardı,
    otomobildede durum böyle biz birşeyler üretmediğimiz için adamlar ne getirse onu kullanıyoruz
    yapacak bir şey yok
  • ARkadaşlar neden lineayı acımzsızca elşetiriyorsunuz.1.3 90 hp motor yetrsiz diyorsunuz.Bir şey soracağım şu an türkiyede reno meganedan sonra en çok satılan araç hangisi yeni toyota corolla onun motoru kaç beygir hiç dikkat ettiniz mi? 1.4 90 hp . Şimdi soruyorum tork ve beygir gücü, ağırlığı aynı olan toyota corollay kimse bir şey demiyor.
    Demek ki burdaki konu linea değil marka tartışması.Fiat dünyanın en iyi arabasınıda yapsa insanlar yerden yere vuracak.
    Aynı motoru opel, aynı motor gücü ve torktaki motoru sahip olan yeni toyota corollayı kimse bir şey demiyor.
    Benim aracımda 1.4 linea 77 hp. 1.3 multijet ve 1.4 77 hp motorlar ekonomik motorlar performans her yolda beklenmemeli.
    Laguna48 arkadaşım avni tekin abimiz dediklerine göz ardı etme inanki aracından memnun kalacaksın.
    Ama servisten o kadar memnun kalacağımız mı onda çok tereddütüm var?
  • az evvel bir açıklamadaha yaptım ama kimse okumadı sanırım.
    altını çizerek tekrar yazıyorum.
    Benim bu tepkim fiat'tan 2 ay evvel aracı alırken 1.6 multijet motorlu linea nın çıkacağını söylenmemesi bayiler taranfından saklanması.......vs
    eğer söylenseydi beklerdim diyorum.
    bu kadar...
    araç iyi ama 1.3 benim krıterlerime göre zayıf kalmış
    motorun 1.6 olmasını isterdim.

    banane toyota dan megan dan ben bindiğim arac ile ilgili konuşuyorum.
    çok beğenseydim alırdım onları zaten.
    Ben yıllardan beri fiat bindiğim için fiat ı tercih ettim.
    bu satış tekniğinden dolayıda bir daha fiat ı tercih ve tavsiye etmem.
    bundan önceki aracım da palio 70hp 1.3 multijet ti bundan daha seri ve ataktı.
    alilemiz genişleyince sığmaz olduk ve sedan bir arac ihtiyacımız doğdu ve lineayı tercih ettim.
    pişman değildim ama 2 ay sonra 1.6 mltijeti duyunca ister istemez kandrılmış hissediyorsunuz kendinizi.
    son bir not aracı alırken 5 yıl kasa değişmiyceğini dair de garanti verdiler bakalım bakalım neler olucak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laguna48 -- 10 Mart 2008; 22:50:58 >




  • MADEM AĞIRLIKLI OLARAK DİZEL MOTORLU ARAÇLARI TARTIŞIYORUZ. VW TOURAN 1.9 TDI DENİYEN VARMI ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    1.6 dizel motorlar sadece Lineada değil tüm Fiat grubunda Şubat ayında piyasaya sürüldü. Testleri tamamlanmamış o zamana kadar demek ki.

    Aynı şeyi Reno yapmadı mı? Megane 2 sene boyunca 80 hplik dizelle astronomik fiyatlara satıldı (tüm teknik verileri Linea'dan geride)Şimdi ise 100 hpliği var.

    1.6 multijet 105 hp Linea Nisan'da piyasada.
    Ben senin aracını kullandım. Kalkarken elbette tüm dizeller gibi zayıf. Sonra iyi gidiyor.

    Bir de anlamadığım birşey var.

    Opel Astra Sedan sınıfının en çok satan araçlarından biri ve lineadaki motorun birebir aynısını kullanıyor. Kimse de bu kasaya bu motor yetmiyor demiyor. benzinlisinden daha fazla satıyor. Demek ki sizin 1. beklentiniz performansmış. Keşke T-Jet alsaydınız. (çok km yapmıyorsanız)


    SAna katılıyorum...

    Ayrıca test surusu diye bi olay var arkadaslar almadan once test ederseniz aracın sizin beklentileriniz dogrultusundamı anlarsınız...

    Bide sormak istedigim 1.3 motor hemde dizel arac alıyorsunuz ve performans bekliyosunuz??? Suanda uretilmis en iyi dizel motorlardan biri hakkında bahsetmedeyiz ve 1300 cc hacimli bi motordan verebilecegi en iyi performansı veriyor motor... Arkadasımın dedigi gibi egerki performans isterseniz t-jet tsi hatta 2.5 falan oyle cok atak motorlar var onları tercih etseydiniz...

    Baslıga nispet olarak bi aracın verebileceginden fazla performans bekliyipde dogal olarak istedigini alamayan ve sebebsiz yere markaları kotuleyenleri KINIYORUM!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: laguna48

    az evvel bir açıklamadağa yaptım ama kimse okumadı sanırım.
    altını çizerek tekrar yazıyorum.
    Benim bu tepkim fiat'tan 2 ay evvel aracı alırken 1.6 multijet motorlu linea nın çıkacağını söylenmemesi bayiler taranfından saklanması.......vs
    eğer söylenseydi beklerdim diyorum.
    bu kadar...
    araç iyi ama 1.3 benim krıterlerime göre zayıf kalmış
    motorun 1.6 olmasını isterdim.

    banane toyota dan megan dan ben bindiğim arac ile ilgili konuşuyorum.
    çok beğenseydim alırdım onları zaten.
    Ben yıllardan beri fiat bindiğim için fiat ı tercih ettim.
    bu satış tekniğinden dolayıda bir daha fiat ı tercih ve tavsiye etmem.
    bundan önceki aracım da palio 70hp 1.3 multijet ti bundan daha seri ve ataktı.
    alilemiz genişleyince sığmaz olduk ve sedan bir arac ihtiyacımız doğdu ve lineayı tercih ettim.
    pişman değildim ama 2 ay sonra 1.6 mltijeti duyunca ister istemez kandrılmış hissediyorsunuz kendinizi.
    son bir not aracı alırken 5 yıl kasa değişmiyceğini dair de garanti verdiler bakalım bakalım neler olucak.



    selamlar....

    1- linea 2010 da kapsamlı bir makyaj geçirecek...(işte yazıyorum...2010 da hiç yazılmadı demeyin..umarım google'da görünür.)

    2- 1.6 16 v 105 ve 120 hp nin çalışmaları 1.5 yıldır avusturyada devam ediyordu...bu bilgi heryerde vardı .. bu forumda daha linea'nın adı değil nasıl birşey olacağı belli değilken ben bunları yazdım...hatta 1248cc lik motor yerine 1388 cc lik 110 hp bir vgt turbolu modelin çalışması vardı..1.6 105 onaylanınca vazgeçildi..bunları yıllar önce yazdım..........kimseyi kınamak vs için yazmıyorum....bugün bile bazı fiat satıcılarını arasanız...satış yetkililerin bunlardan hala haberi yoktur...inanın saklama değil...insan kaynakları sorunu bu....maalesef....

    3- 5 yıl kasa değişmeme garantisi diye bir satış biçimide yok...bu bilinsin isterim....

    sayın laguna48'in duyarlılığını çok iyi anlıyorum...70hp 1.3 palio,albea,punto,g.punto,idea,doblo gibi araçlarda kullanıldı ve şikayet alınmadı..

    linea da bu şikayetlerin nedenlerini açıkladım...aracınız en az 3 yıl madden sizin,manevi olarak benim....eğer şikayetleriniz 10000 km den sonra devam ederse ve ecu'nuz güncelse ben arkanızda olacağım...söz....

    sevgilerimle....


    alttaki tabloda 2010 linea fl(face lift)(makyaj)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 11 Mart 2008; 23:30:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: iceman2005


    quote:

    Orjinalden alıntı: alihan434

    ıceman dostum,hangi araç son vitese atıldığında tepki veriyor ki?

    gel ben sana peugeot307 hdi 1.6 110hp vites değiştiriken nasıl koltuğu yapıştırıyor gör.5.vitesteyken bile gaza bastığınızda nasıl tepki veriyor gör.
    Bu arada şirkette 1.3 doblo var yol bilgisayarı yakıt tüketimini 8.2 lt gösteriyor-Aynı motorlu grande punto 6.5lt gösteriyor demekki her araca uygun motor takılması gerekiyor motorun küçük hacimli olması az yakacağı anlamına gelmiyor.

    1.4 motorlu meganemı az yakar yoksa 1.6 motorlu meganmı az yakar.1.6 motorlu daha az yakar.bunu renaulttun kendi sitesinde bile görebilirsiniz.


    dostum karşılaştırdığın arabalırın değerlerine bi bak doblo 75bg 1.3 motor; 307 1.6 110hp ve de araçların ağırlık, boyut vb. farkları belli..sence bunları karlılaştırmak mantıklı mı?
    benim doblo da 6,8 yazıyor(arabanın anasını ağlatıyorum yine de çok az fark ediyor) team'de daha az yakıt değerleri olan arkadaşlar var ... sizin gp de çok yakıyor bi bakıma götür sen araçları yada kullanan arkadaşlara ekonomik sürüş eğitimi verin




  • neden test etmeden kullanmadan incelmeden alıyosunki
    eğer zaten yaptıysan yukarda yazdıklarmı neden alıyosun
    sanki zorla sattılar...
  • havnitekin bey

    merhabalar

    Fiat neden Tempra ve tipo için yeni jenerasyon dönemi başlatmadı acaba bilginiz varmı? 90 yıllardan 2000 li yıllara kadar çerez gibi sattığı
    bu arabaları birden kesip attı ve defterini kapattı. bilgi verirseniz sevinirim......
  • gereğinden fazla bile uzattı 60 lı yılların teknolojisiyle üretilmiş arabaların satışını
    kuş serisi de dahil.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.