Şimdi Ara

FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD) (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
269
Cevap
2
Favori
85.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: _a_s

    beyler bende 1.4 fire motor var aracımı özellikle soğuk günlerde çalıştırdığımda eksozdan çook keskin bir koku geliyor araç ısınınca bitiyor anlamadım valla nasıl tarif edeyim böyle acı bir koku varmı bilgisi olan başına gelen aracın gidişinde falan hiç problem yok 2006 11000 km büji yağ triğer falan hep değiştirdim dediğim gibi çok kısa süre geliyor bu koku beni korkutmaya başladıhayırdır inş.


    korkmanıza gerek yok.
    soğuk havalarda otomatik jikle ile çalıştığı için yani zengin karışım olduğundan duyduğunuz koku benzin kokusu.
    ilk çalıştırırken 1500 devir /dakika civarlarında çalışır ısınınca 800 lere düşer.
    bence problem yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: _a_s

    beyler bende 1.4 fire motor var aracımı özellikle soğuk günlerde çalıştırdığımda eksozdan çook keskin bir koku geliyor araç ısınınca bitiyor anlamadım valla nasıl tarif edeyim böyle acı bir koku varmı bilgisi olan başına gelen aracın gidişinde falan hiç problem yok 2006 11000 km büji yağ triğer falan hep değiştirdim dediğim gibi çok kısa süre geliyor bu koku beni korkutmaya başladıhayırdır inş.


    korkmanıza gerek yok.
    soğuk havalarda otomatik jikle ile çalıştığı için yani zengin karışım olduğundan duyduğunuz koku benzin kokusu.
    ilk çalıştırırken 1500 devir /dakika civarlarında çalışır ısınınca 800 lere düşer.
    bence problem yok.

    Üstadım verdiğin rahatlatıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum birde bu motorların ömrü hakkında bilgin varmı taksiciler kullanıyorlar 280000 32000 km lerde hala arabalarda problem yok diyorlar tabiki kullanıcıya göre motor ömrü değişir ama ortalama bir km aralığı vardır sizce bu aralık fiat motorlarında ne kadardır. arkadaşta honda var o nunda arabası 250000 devirmiş bana 400000gider dedi tabiki honda ile kıyaslayamam ama bu arablarıda hafife almamak lazım ne dersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _a_s

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: _a_s

    beyler bende 1.4 fire motor var aracımı özellikle soğuk günlerde çalıştırdığımda eksozdan çook keskin bir koku geliyor araç ısınınca bitiyor anlamadım valla nasıl tarif edeyim böyle acı bir koku varmı bilgisi olan başına gelen aracın gidişinde falan hiç problem yok 2006 11000 km büji yağ triğer falan hep değiştirdim dediğim gibi çok kısa süre geliyor bu koku beni korkutmaya başladıhayırdır inş.


    korkmanıza gerek yok.
    soğuk havalarda otomatik jikle ile çalıştığı için yani zengin karışım olduğundan duyduğunuz koku benzin kokusu.
    ilk çalıştırırken 1500 devir /dakika civarlarında çalışır ısınınca 800 lere düşer.
    bence problem yok.

    Üstadım verdiğin rahatlatıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum birde bu motorların ömrü hakkında bilgin varmı taksiciler kullanıyorlar 280000 32000 km lerde hala arabalarda problem yok diyorlar tabiki kullanıcıya göre motor ömrü değişir ama ortalama bir km aralığı vardır sizce bu aralık fiat motorlarında ne kadardır. arkadaşta honda var o nunda arabası 250000 devirmiş bana 400000gider dedi tabiki honda ile kıyaslayamam ama bu arablarıda hafife almamak lazım ne dersin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _a_s


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: _a_s

    beyler bende 1.4 fire motor var aracımı özellikle soğuk günlerde çalıştırdığımda eksozdan çook keskin bir koku geliyor araç ısınınca bitiyor anlamadım valla nasıl tarif edeyim böyle acı bir koku varmı bilgisi olan başına gelen aracın gidişinde falan hiç problem yok 2006 11000 km büji yağ triğer falan hep değiştirdim dediğim gibi çok kısa süre geliyor bu koku beni korkutmaya başladıhayırdır inş.


    korkmanıza gerek yok.
    soğuk havalarda otomatik jikle ile çalıştığı için yani zengin karışım olduğundan duyduğunuz koku benzin kokusu.
    ilk çalıştırırken 1500 devir /dakika civarlarında çalışır ısınınca 800 lere düşer.
    bence problem yok.

    Üstadım verdiğin rahatlatıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum birde bu motorların ömrü hakkında bilgin varmı taksiciler kullanıyorlar 280000 32000 km lerde hala arabalarda problem yok diyorlar tabiki kullanıcıya göre motor ömrü değişir ama ortalama bir km aralığı vardır sizce bu aralık fiat motorlarında ne kadardır. arkadaşta honda var o nunda arabası 250000 devirmiş bana 400000gider dedi tabiki honda ile kıyaslayamam ama bu arablarıda hafife almamak lazım ne dersin


    bu motor çıkalı çok uzun yıllar olmadı.en fazla taksicilerde km vardır birde pazarlama arabalarında.
    net bir rakam bilmiyorum ama kolay bitecek bir motor değil sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __UMUT__

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.



    orda 16 valf dediği subap sayıdır.İkiside 1.4 16 vaflı olsaydı tabiki 16 valfli daha çok yakardı burda 1.2 motor olmasından dolayı az yakıyor.

    Alıntıları Göster
    Fiat 500'e new York'ta tasarım ödülü



    Fiat'ın küçük sınıftaki modeli 500, New York Otomobil Fuarı kapsamında otomotiv gazetecileri tarafından ''2009 Yılının Dünya Tasarım Ödülü''ne layık görüldü


    Fiat'tan yapılan açıklamaya göre, daha önce COTY tarafından Avrupa'da ''Yılın Otomobili'' seçilen Fiat 500, son olarak İngiltere'de ''2009 Yılının Şehir Otomobili'' unvanıyla ödüllendirilmişti.

    Seçkin otomotiv gazetecilerinin ve endüstriyel tasarım alanında uzman akademisyenlerden oluşan jüri tarafından ''2009 Yılı Dünya Tasarım Ödülü''ne layık görülen Fiat 500, finalde Citroen C5 Sedan ve Jaguar XF'i geride bıraktı.

    2004 yılından bu yana düzenli olarak her yıl verilen ve New York Otomobil Fuarı kapsamında açıklanan ödülü, geçtiğimiz sene Audi’nin R8 modeli kazanmıştı.

    Fiat 500, Türkiye'de ÖTV indirimi sonrası 25 bin 230 liradan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    Fiat 500'e new York'ta tasarım ödülü



    Fiat'ın küçük sınıftaki modeli 500, New York Otomobil Fuarı kapsamında otomotiv gazetecileri tarafından ''2009 Yılının Dünya Tasarım Ödülü''ne layık görüldü


    Fiat'tan yapılan açıklamaya göre, daha önce COTY tarafından Avrupa'da ''Yılın Otomobili'' seçilen Fiat 500, son olarak İngiltere'de ''2009 Yılının Şehir Otomobili'' unvanıyla ödüllendirilmişti.

    Seçkin otomotiv gazetecilerinin ve endüstriyel tasarım alanında uzman akademisyenlerden oluşan jüri tarafından ''2009 Yılı Dünya Tasarım Ödülü''ne layık görülen Fiat 500, finalde Citroen C5 Sedan ve Jaguar XF'i geride bıraktı.

    2004 yılından bu yana düzenli olarak her yıl verilen ve New York Otomobil Fuarı kapsamında açıklanan ödülü, geçtiğimiz sene Audi’nin R8 modeli kazanmıştı.

    Fiat 500, Türkiye'de ÖTV indirimi sonrası 25 bin 230 liradan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satılıyor.

    Alıntıları Göster
    ford avrupada KA modelinde 1.3 mj 75hp dizel motoru kullanıyor.fiatın dizel teknolojisi 1 numara dünyada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertandogann

    ford avrupada KA modelinde 1.3 mj 75hp dizel motoru kullanıyor.fiatın dizel teknolojisi 1 numara dünyada

    Alıntıları Göster
    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.
  • Fiat satışlarını yüzde 14.7 arttırdı



    Avrupa genelinde Mart ayında otomobil satışları yüzde 9 düşerken, İtalyan otomobil üreticisi Fiat'ın yüzde 14,7 arttı.


    Fiat, satışlarında büyüme kaydeden tek Avrupalı otomobil satıcısı olurken, geçen yıl Mart ayında yüzde 7,4 olan pazar payı da yüzde 9,2'ye yükseldi. Fiat'ın satışları, sadece Almanya'da hükümetin teşvik programında eski otomobillerin yenileriyle değiştirilmesi karşılığında 2 bin 500 dolar indirim olması nedeniyle, yüzde 200'den fazla arttı. İtalyan otomobil şirketi, zor durumdaki ABD'li otomobil üreticisi Chrysler ile azınlık hissesini almak için görüşmeler yürütüyor. Fiat Grup Üst Yöneticisi Sergio Marchionne, ABD'li ve Kanadalı sendikaların maliyetleri kısma konusunda fikir birliğine varmaması durumunda, anlaşmanın başarısızlıkla sonuçlanabileceğini söyledi.

    AA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.

    Corsa-Combo-Astra...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.

    Corsa-Combo-Astra...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.

    Corsa-Combo-Astra...


    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.

    Corsa-Combo-Astra...


    teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.3 multijet sanırım opelde kullandı yanlış hatırlamıyorsam corsada olabilir.

    Corsa-Combo-Astra...


    teşekkürler.


    + ford ka(avrupada)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __UMUT__

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.



    orda 16 valf dediği subap sayıdır.İkiside 1.4 16 vaflı olsaydı tabiki 16 valfli daha çok yakardı burda 1.2 motor olmasından dolayı az yakıyor.

    Alıntıları Göster
    Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor

    Fiat'ın geliştirdiği Multijet motor, birinci nesil common-rail dizel sistemlerine göre yüzde 10 yakıt tasarrufu sağlıyor.

    Fiat'ın dizel modellerinde Multijet motor kullanılıyor. Multijet dizel motor, Fiat'ın Albea, Palio, Punto, Doblo, Doblo Family ve Doblo Premio binek otomobil modellerinde bulunuyor. Günümüzde dizel motorlarda kullanılmakta olan 'common-rail' (ortak hat) sisteminin daha gelişmiş bir versiyonu olan 'Multijet Sistemi' Fiat Araştırma Merkezi'nin (Centro Ricerche Fiat, CRF) turbo dizel motorlar üzerinde geliştirdiği yeni bir sistem. Bu sistem sayesinde; daha hızlı püskürtme yapabilen enjektörler yardımıyla yanma odası sıcaklığı ve basıncı sürekli kontrol altında tutulabiliyor.

    SESSİZ ÇALIŞIYOR
    Böylece, yanma odasına giren havanın tamamından püskürtülen yakıtın yanması için faydalanmak mümkün oluyor. Ayrıca, elektronik kontrol ünitesi aracılığıyla sürekli olarak püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanlaması kontrol altında tutularak motorun her zaman en verimli ve en az gürültülü koşullarda çalışması sağlanabiliyor. Multijet sisteminin en dikkat çekici özelliği ise motorun yanma odasına elektronik kontrollü olarak birkaç milisaniyelik süre içinde ard arda yapılan püskürtmeler. Bu sayede yanma işlemi çok daha düzenli bir hale getirilirken, birinci kuşak common-rail sistemlere göre yüzde 10'lara varan yakıt tasarruf avantajı sağlanıyor. Ayrıca, kullanılan hidrolik valf iticileri sayesinde de gürültü seviyesi yüzde 30-40 aşağı çekiliyor. Fiat'ın sunmuş olduğu 1.3 litrelik bu motor Multijet Sistemi'nin uygulandığı ilk motor olmasının yanı sıra bu seviyede küçük hacme sahip ilk jet turbo dizel motor özelliğini de taşıyor.Multijet motor, Euro 4 emisyon limitlerine uyacak şekilde, Euro 3 ve Euro 3 üstü standartlara uyan bir yakıtın kullanılması için tasarlanmış. Bu nedenle, Türkiye'de Euro 3 Avrupa standartlarının gerisinde olan yakıtların kullanılması durumunda motorda sorunlar yaşanmasını engellemek amacıyla Tofaş, ithal ettiği ve ürettiği dizel modellerin kontrol ünitelerinin yazılımlarını güncelleyerek, motorlar üzerinde mekanik değişiklikler yapıyor.




    Günümüzde dizel motorlarda kullanılmakta olan ‘common-rail’ (ortak hat) sisteminin daha gelişmiş bir versiyonu olan ‘Multijet Sistemi’ Fiat Araştırma Merkezi’nin (Centro Ricerche Fiat, CRF) turbo dizel motorlar üzerinde geliştirdiği yeni bir sistem. Bu sistem sayesinde; daha hızlı püskürtme yapabilen enjektörler yardımıyla yanma odası sıcaklığı ve basıncı sürekli kontrol altında tutulabiliyor. Böylece, yanma odasına giren havanın tamamından püskürtülen yakıtın yanması için faydalanmak mümkün oluyor. Ayrıca, elektronik kontrol ünitesi aracılığıyla sürekli olarak püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanlaması kontrol altında tutularak motorun her zaman en verimli ve en az gürültülü koşullarda çalışması sağlanabiliyor. Multijet sisteminin en dikkat çekici özelliği ise motorun yanma odasına elektronik kontrollü olarak birkaç milisaniyelik süre içinde ard arda yapılan püskürtmeler. Bu sayede yanma işlemi çok daha düzenli bir hale getirilirken, birinci kuşak common-rail sistemlere göre yüzde 10’lara varan yakıt tasarruf avantajı sağlanıyor. Ayrıca, kullanılan hidrolik valf iticileri sayesinde de gürültü seviyesi yüzde 30-40 aşağı çekiliyor. da da kullanılan 1.3 16V Multijet motor 4000 d/d’de maksimum 70 beygir güç üretirken, aracı azami 160 km/s hıza ulaşabiliyor. 1750 d/d’de 180 Nm tork geliştiriyor bu motor aracı 0’dan 100 kilometre hıza ise 14.5 saniyede çıkarıyor. Ancak Multijet motor, Euro 4 emisyon limitlerine uyacak şekilde, Euro 3 ve Euro 3 üstü standartlara uyan bir yakıtın kullanılması için tasarlanmış. Bu nedenle, Türkiye’de Euro 3 Avrupa standartlarının gerisinde olan yakıtların kullanılması durumunda motorda sorunlarla karşılaşılıyor. Sistemin parçaları ve çalışması; Yakıt deposu ve borusu Bu yakıt enjeksiyon sistemi, elektronik kontrollü bir yüksek enjeksiyon basıncını ve ana püskürtme ve bir veya daha fazla pilot püskürtmeden (motorun çalışma koşullarına bağlıdır) oluşan bir yakıt besleme yöntemini kullanır, elektrikli enjektör üzerinden enjeksiyon kontrol birimi tarafrndan elektronik olarak kontrol edilen bu sistem beş çevrime kadar püskürtme sağlayabilir (motorun çalışma koşullarına bağlı olarak). Basınç değeri yakıt tüketimini ve egzozdaki dumanı optimize etmek için temel parametrelerden birini temsil etmektedir. Çeşitli pilot püskürtmelerle yönetim, ani yanma nedeniyle oluşan basınç yükselmelerini önlemek için yanma odacığının önceden ısıtılmasını mümkün kılarak daha düzenli bir çalışmayı garanti eder ve emisyonları daha da düşürür. Püskürtme basıncı denetimi; tümü bir kontrol birimi tarafından yönetilen bir basınç pompası, basınç regülatörü, basınç algılayıcısı ve ayrı elektrikli enjektörlerle donatılmış sistemin yapısal özellikleri sayesinde mümkün olmaktadır. Bu şekilde enjeksiyon basıncı motorun dönüş hızından bağımsız olur. Besleme sisteminin ana karakteristikleri: • Yüksek enjeksiyon basıncı (1400 bara kadar); • Motorun tüm çalışma koşullarında 150-1400 bar arasında modüle edilebilir enjeksiyon basıncı; • 100 ila 5200 d/d arasındaki bir rejimde 50 mm3/çevrime kadar yakıt besleme; • Bekleme ve süreklilik için enjeksiyon kontrol basıncı; PMSden önce bir veya iki pilot püskürtme, devir sayısı ve motor yükünün basıncın yanma odacığında daha dengeli dağılmasını ve gürültünün azalmasını sağlayan bir fonksiyonu olarak idare edilir. Yakıt besleme sistemi, bir düşük basınç bir de yüksek basınç devresine bölünmüştür. Düşük basınç devresinin parçaları: • Depo içinde elektrikli bir yardımcı pompa; • Dahili karuşlu bir yakıt filtresi; • Yakıt geri dönüş manifoldu; • Bağlantı boruları. Yüksek basınç devresinin parçaları: • Basınç pompası • Entegre basınç regülatörlü ve basınç algılayıcılı tek yakıt manifold borusu; • Elektrikli enjektörler; 1-Yakıt deposu 9-Elektrikli enjektörler 2-Yakıt besleme borusu 10-Enjektörlerden yakıt geri dönüş manifolduna giden boru 3-Geri basma borusu 11-Yakıt geri dönüş manifoldu borusu 4-Yakıt filitresi 12-Basınç regülatörü 5-Yakıtta su kontrolü algılayıcısı 13-Yakıt basınç algılayıcısı 6-Yakıt Pompası 14-Yakıt sıcaklık algılayıcısı 7-Yüksek basınç boruları 15-Yakıt ısıtıcısı 8-Tek yakıt manifold borusu Seviye gösterge kontrolüyle birlikte komple pompa grubu Elektrikli Yakıt pompası, seviye göstergesi ve Yakıt filtresiyle tek bir birim olarak monte edilmiş olup parçalar tek başına değiştirilemezler


    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __UMUT__

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.



    orda 16 valf dediği subap sayıdır.İkiside 1.4 16 vaflı olsaydı tabiki 16 valfli daha çok yakardı burda 1.2 motor olmasından dolayı az yakıyor.

    Alıntıları Göster
    Fiat'ın yeni gözdesi Opel



    Fiat, Chrysler'dan General Motors bünyesindeki Opel ile ilgilendiğini bildirdi...
    İtalyan Fiat grubu, ABD'li otomotiv şirketi Chrysler'dan sonra General Motors (GM) bünyesindeki Alman Opel ile ilgilendiğini bildirdi.

    Fiat yaptığı açıklamada, küresel bir otomotiv şirketi yaratmak için ABD'li GM'nin Avrupa'daki şirketlerinden Opel'i satın almak için görüştüğünü doğruladı. İflas koruma başvurusunda bulunan Chrysler'ı herhangi bir nakit koymaksızın alma sürecindeki Fiat, Chrysler ve Opel'in alınmasıyla oluşturulacak yeni şirketin yıllık gelirinin 105 milyar doları bulacağını belirtti.

    Bünyesinde Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari ve Maserati markalarını barındıran şirket, Chrysler ve Opel ile birlikte en büyük otomotiv piyasası olan Kuzey Amerika dahil hiç olmadığı ya da çok az varlık gösterdiği piyasalara girmiş olacak.

    Fiat, Opel ile ilgilendiği açıklamasını, Fiat üst yöneticisi Sergio Marchionne ve Almanya'nın ekonomi ile dışişleri bakanının bugün Berlin'de, Fiat'ın Opel'e teklifini değerlendireceği toplantıdan önce yaptı.

    Açıklamada, ''Gelecek birkaç haftada, Marchionne, Fiat'ın (Chrysler'a olan ilgisi dahil) faaliyetleri ve General Motors Europe'nın yeni bir şirkette birleşmesinin yaşama gücünü değerlendirmeye bakacak. Bu sürecin parçası olarak, grup, Fiat'ın potansiyel yeniden yapılanması dahil birkaç şirket yapısını ve müteakibinde, bu faaliyetler ile General Motors Europe'un faaliyetlerini birleştiren yeni bir şirketi değerlendirecek'' denildi.

    ''İDEAL ORTAK"

    Bu arada Fiat Başkanı Luca Cordero di Montezemolo da ''Opel'in Fiat için ideal bir ortak olacağını'' söyledi.

    Montezemolo, İtalya'da yayımlanan Corriere della Sera gazetesine verdiği demeçte, ''Fiat'ın Opel'i devralması bizim için olağanüstü bir fırsat olacak, Opel bizim ideal ortağımız olacak, güçlü bir grup yaratılacak'' dedi.
    Fiat'ın üst yöneticisi Sergio Marchionne de İngiliz Financial Times gazetesine yaptığı açıklamada, ''Mühendislik ve endüstriyel bakış noktasından, bu cennette yapılan bir evlilik'' dedi.

    Opel'i devralma işlemlerinin bu ay sonunda tamamlanmasını ve geçici olarak adı Fiat/Opel olacak yeni şirketin yaz sonunda borsaya kote olmasını umduğunu belirten Marchionne'nin, bugün Berlin'de Almanya Dışişleri Bakanı Frank-Walter Steinmeier, Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg ve Opel İşletmeleri İşçi Temsilcileri Başkanı Klaus Franz'a Opel ile ilgili planını sunması bekleniyor.

    Planı GM yönetimiyle değerlendiren Marchionne'nin, görüşmelerde Almanya'da hiçbir fabrikayı kapatmayacağını ve İtalya'nın istihdamdaki azalmanın sorumluluğu paylaşacağını söyleyerek, kaygıları gidermeye çalışacağı belirtildi.

    Fiat Auto'yu grubun Iveco kamyonları, CNH tarım ve inşaat ekipmanları ve Ferrari/Maserati lüks otomobil bölümlerinden ayırmak istediğini de dile getiren Marchionne, Fiat Auto'yu, Opel ve Chrysler ile birleştirerek, yıllık geliri 106 milyar doları ve satışları 6-7 milyon adeti bulacak bir şirket yaratmayı hedefliyor. Böylece, yeni şirketin yıllık araç üretiminin Toyota'dan sonra ikinci, Renault/Nissan'dan, Ford ve GM'den daha fazla, yaklaşık olarak Volkswagen kadar olması amaçlanıyor.

    Geçmişteki birleşmeler ve iki şirketin büyüklüğü gözönüne alındığında, Avrupa'da 8,000 ila 9,000 işçinin işten çıkarılabileceği tahmin ediliyor. Geçen yıl sonu itibariyle Fiat Avrupa'da 39 bin ve GM Europe 54 bin 500 kişiye istihdam sağlıyor.

    OPEL'İN İHTİYACI 3,3 MİLYAR AVRO

    Opel, ekonomik krizden çıkmak için 3,3 milyar avroya ihtiyacı olduğunu belirtirken, şirkete doğrudan devlet yardımı yapılması fikrine sıcak bakmayan Alman hükümeti, Opel'e yatırım yapacaklara kredi desteği vermeyi tercih ediyor.

    Ekonomi Bakanı Guttenberg, Alman hükümetinin desteğini alması için herhangi bir yatırımcının Opel'in fabrikalarının açık kalacağını garanti eden bir plan sunması gerektiğini açıklamıştı.

    Fiat'ın haricinde Avusturya ve Kanada menşeli otomobil parça tedarikçisi Magna International şirketi de Opel ile ilgilendiğini bildirmişti.
    GM Europe, İngiliz Vauxhall ve İsveçli otomotiv şirketi Saab'ı da bünyesinde barındırıyor. GM, ayrıca Avrupa'da ürettiği ve sattığı Chevrolet markasını Avrupa'daki son dayanak noktası olduğu için satmasının mümkün olmadığı ifade edildi.

    Muhtemel iflas tehlikesiyle karşı karşıya bulunan ve ABD hükümetinden şimdiye kadar 15,4 milyar dolar kredi alan GM'nin, yeniden yapılanması için 1 Hazirana kadar süresi bulunuyor.

    GM, geçen hafta, bu yıl 21 bin kişiyi işten çıkaracağını ve Pontiac marka aracının üretimini durduracağını açıklamıştı.


    SABAH




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __UMUT__

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.



    orda 16 valf dediği subap sayıdır.İkiside 1.4 16 vaflı olsaydı tabiki 16 valfli daha çok yakardı burda 1.2 motor olmasından dolayı az yakıyor.

    Alıntıları Göster
    Fiat Doblo 200 bin adedi geçti

    Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen hafif ticari araç segmentinin ödüllü temsilcisi Fiat Doblo, Türkiye’de 200 bin adetlik satış rakamına ulaşma başarısı gösterdi.




    Halen ülkemizde Cargo, Cargo Maxi, Combi, Combimix ve Panaroma karoser tipleriyle satışına devam edilen Fiat Doblo, ulusal pazarda ulaştığı 200 bin adeti aşan satış başarısının yanı sıra 2000 yılından bu yana 900 bin adete yaklaşan toplam üretimiyle de dikkat çekiyor. Mayıs ayı süresince 18 bin 750 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin ilgisine sunulan Fiat Doblo, ikisi dizel olmak üzere toplam üç motor seçeneğiyle tercih edilebiliyor.
    Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında 2000 yılından bu yana 900 bin adete yaklaşan üretimiyle dikkat çeken Fiat Doblo, Türkiye pazarında da 200 bin adeti aşan satış başarısına imza attı. 2009 yılının ilk 4 ayında ÖTV indiriminin olumlu desteğiyle de 6 binden fazla tüketici tarafından tercih edilen Fiat Doblo, 200 bin adeti aşan toplam satışıyla hafif ticari araç pazarındaki global başarısını ulusal pazarda da kanıtladı. Halen ülkemizde Cargo, Cargo Maxi, Combi, Combimix ve Panaroma karoser tipleriyle satışına devam edilen Fiat Doblo, Mayıs ayı boyunca 18 bin 750 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin ilgisine sunuluyor.
    2006 yılında Avrupa’da “Yılın Ticari Aracı” seçilerek küresel başarısını ödülle taçlandıran Fiat Doblo; Actual, Active, Carioca, Safeline, Premio ve VIP gibi farklı donanım seçenekleriyle tercih edilebiliyor. 1.3 litre 75 HP ve 1.9 litre 105 HP’lik dizel ile 1.4 litre 77 HP’lik motor seçenekleriyle üretilen Fiat Doblo’ya Mayıs ayı boyunca devam eden kampanya kapsamında 2 bin TL peşinatla 489 TL’lik taksitlerle ve 48 aya varan vadelerle sahip olma imkanı sağlanıyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    Fiat Doblo 200 bin adedi geçti

    Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen hafif ticari araç segmentinin ödüllü temsilcisi Fiat Doblo, Türkiye’de 200 bin adetlik satış rakamına ulaşma başarısı gösterdi.




    Halen ülkemizde Cargo, Cargo Maxi, Combi, Combimix ve Panaroma karoser tipleriyle satışına devam edilen Fiat Doblo, ulusal pazarda ulaştığı 200 bin adeti aşan satış başarısının yanı sıra 2000 yılından bu yana 900 bin adete yaklaşan toplam üretimiyle de dikkat çekiyor. Mayıs ayı süresince 18 bin 750 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin ilgisine sunulan Fiat Doblo, ikisi dizel olmak üzere toplam üç motor seçeneğiyle tercih edilebiliyor.
    Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında 2000 yılından bu yana 900 bin adete yaklaşan üretimiyle dikkat çeken Fiat Doblo, Türkiye pazarında da 200 bin adeti aşan satış başarısına imza attı. 2009 yılının ilk 4 ayında ÖTV indiriminin olumlu desteğiyle de 6 binden fazla tüketici tarafından tercih edilen Fiat Doblo, 200 bin adeti aşan toplam satışıyla hafif ticari araç pazarındaki global başarısını ulusal pazarda da kanıtladı. Halen ülkemizde Cargo, Cargo Maxi, Combi, Combimix ve Panaroma karoser tipleriyle satışına devam edilen Fiat Doblo, Mayıs ayı boyunca 18 bin 750 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin ilgisine sunuluyor.
    2006 yılında Avrupa’da “Yılın Ticari Aracı” seçilerek küresel başarısını ödülle taçlandıran Fiat Doblo; Actual, Active, Carioca, Safeline, Premio ve VIP gibi farklı donanım seçenekleriyle tercih edilebiliyor. 1.3 litre 75 HP ve 1.9 litre 105 HP’lik dizel ile 1.4 litre 77 HP’lik motor seçenekleriyle üretilen Fiat Doblo’ya Mayıs ayı boyunca devam eden kampanya kapsamında 2 bin TL peşinatla 489 TL’lik taksitlerle ve 48 aya varan vadelerle sahip olma imkanı sağlanıyor.



    Alıntıları Göster
    Fiat Linea 2 yaşını doldurdu

    İlk olarak 2007 yılının Mayıs ayında ülkemizde satışına başlanan ve Fiat’ın kompakt sedan sınıfındaki yeni modeli Fiat Linea’nın satışları 22 bin adeti geçti.







    ÖTV indirimi sonrası 24 bin 640 TL’den başlayan kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çeken Fiat Linea, 1.3 litre 90 HP ve 1.6 litre 105 HP’lik Multijet dizel motor seçeneklerinin yanı sıra 1.4 litre 77 HP ve 1.4 litre 120 HP T-Jet benzinli motor seçenekleriyle tercih edilebiliyor. Sınıfındaki önemli rakipleri karşısında dikkat çekici fiyat/fayda orantısıyla ön plana çıkan Fiat Linea’nın 90 HP’lik 1.3 litrelik Multijet motor seçeneğinde Dualogic otomatik şanzıman isteğe bağlı donanım kapsamında sunuluyor.


    Kompakt sedan sınıfında Fiat’ın yeni yüzü olarak 2007 yılının Mayıs ayında yollara çıkmaya başlayan Fiat Linea, satışa sunulmasından tam 2 yıl sonra Türkiye’de 22 bin adetlik satış adeti aşan bir sonuca ulaştı. Tofaş’ın Bursa’daki yüksek teknojili ve üretim kalitesiyle dikkat çeken fabrikasında Türk mühendis ve işçisinin emeğiyle üretilerek Türkiye ile birlikte birçok küresel pazarda satışa sunulan Fiat Linea modeli, fiyat/fayda orantısında olduğu kadar kullanım maliyetleriyle de dikkat çekici biçimde ön plana çıkıyor. ÖTV indirimi sonrası 24 bin 640 TL’den başlayan kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çeken Fiat Linea, ikisi dizel olak üzere toplam 4 motor seçeneğiyle tercih edilebiliyor. 1.3 litre 90 HP’lik Multijet dizel motor seçeneğinde ise Dualogic otomatik şanzıman isteğe bağlı donanım kapsamında sunuluyor. Active, Dynamic ve Emotion adı verilen 3 farklı donanım seçeneğiyle tercih edilebilen Fiat Linea, 15 Haziran’a kadar sürecek Fiat Açık Kapı Festivali boyunca 2 bin 100 TL’ye varan indirim avantajları ve Fiat Finans’tan uygun ödeme koşullarıyla satışa sunuluyor.

    2603 mm’lik aks mesafesi ile hem önde hem arkada oturan yolcularına etkili bir yaşam alanı sunan Fiat Linea, hem İtalyan estetik anlayışını yansıtan tasarımı hem de 4560 mm’lik uzunluk, 1728 mm’lik genişlik ve 1494 mm’lik yükseklik ölçüleriyle de sınıfının her açıdan estetik değerlerini sunabilmesiyle dikkat çekiyor. 500 litrelik bagaj hacmi, arka koltuklarının yatırılmasıyla 870 litreye kadar yükselen Fiat Linea, kalabalık aileler ve uzun yolculuklar için gerekli yükleme alanı sunabiliyor.

    Fiat Linea, Blue& Me TM sistemiyle Türkçe SMS Okuyor!

    Fiat Group Automobiles’in Microsoft ile birlikte 3 yılda geliştirdiği Blue&MeTM sisteminin yer aldığı Fiat Linea, yüksek düzeyde gelişmiş bir teknolojiyi de kullanıcılarına sunabilmesiyle dikkat çekiyor. Fiat Linea’nın Dynamic versiyonunda isteğe bağlı olarak satın alınabilen ve Windows Mobile bazlı Blue&MeTM’nin teknolojisi, mevcut pahalı ve kalıplaşmış donanımların yerini alan ve pazardaki yeniliklere paralel olarak güncellenebilen bir sistem olmasıyla fark yaratıyor. Cep telefonlarının, müzik çalarların ve diğer kişisel elektronik aygıtların otomobile entegrasyonunu sağlayan Blue&MeTM sistemi, Bluetooth arayüzü ile eller serbest özelliği, geliştirilmiş ses tanıma, USB girişi, MP3 çalar ve Türkçe sesli SMS kısa mesaj okuma gibi unsurları içeriyor.

    Direksiyon simidi üzerinden kumanda edilebilen Blue& MeTM sistemine sahip Fiat Linea, sürücüsüne Bluetooth’lu bir cep telefonu cebinde veya çantasında olsa dahi, ellerini direksiyondan kaldırmadan cep telefonunu kullanabilme imkanı sunuyor. Geliştirilmiş ses tanıma sistemi de anında etkileşime olanak verirken, gelen kısa mesajların yüksek sesle sürücüye iletilmesini de sağlamaktadır. Araç içindekiler, iPod, cep telefonu, MP3 çalar veya USB haricî belleğe kayıtlı MP3, WMA ve WAV formatındaki müzikleri, dijital cihazı USB porta bağlayarak dinleyebilme ayrıcalığına sahip olabilmektedir.

    Konforlu Sürüş Keyfi Standart!

    Sürüş konforunun standart olarak yollara çıkan Fiat Linea’yı geliştiren proje uzmanlarına verilen hedeflerden bir tanesi de, üst sınıf araçlarında bulunanlar ile eş değer performansa sahip süspansiyonların tasarlanmasıydı. Bu donanımların görevi sürüş kolaylığı ve hassasiyetini, üstün yol tutuşunu, yolcular için azami konforun sağlanması olacaktı. Bu bağlamda, diğer Fiat modellerinde başarı ile kullanılan iki sistemden yola çıkılarak gerekli değişiklikler ve güncellemeler gerçekleştirilmiştir.

    Fiat Linea’nın ön süspansiyon sisteminde McPherson tipi bağımsız yapı kullanılıyor. Amortisör ile yay hem elastik ve emici unsurlar olarak işlev görmekte hem de yapısal görevler üstlenmektedir. Bu yapısal şemanın belli başlı elemanları, önemli ağırlık kazanımı sağlayan çift kabuklu preslenmiş saçtan mamul kollardır (patentli “butterfly” şeması); en küçük engellerin dahi hissedilmemesi ve dolayısı ile konforu arttırmak adına daha fazla kauçuk içeren elemanlar kullanılmış, buna rağmen mükemmel yol tutuşu ve virajlarda denge muhafaza edilmiştir. Ayrıca yüksek yapısal sağlamlığı bulunan, alüminyum yeni ön süspansiyon çubuğu hem konforu nem de rijit yol tutuşu arttırmaktadır.

    Arka süspansiyon, tork çubuğu ile bağlı yarı bağımsız tekerleklerden oluşmaktadır. Amortisörlere bağlantı noktaları bulunan yeni dengeleyici çubuk, daha etkili bir denge ile virajlarda daha iyi dinamik tepki sağlamaktadır. Tork çubuğunun özel şekli, titreşim önleyici barın kullanımını gereksiz kılmıştır. Amortisörlerin dikey konumları ve tekerlek yuvasının iç kısmına monte edilmiş olmaları yoldaki bozukluklardan oluşan sarsıntının mükemmel bir şekilde emilmesine, yolcu kabinindeki akustik konforun arttırılmasına imkan vermiştir. Tork çubuğu, silindirik başlı bir tork profiline uç kısımlarından iki adet preslenmiş kenar kolundan oluşmaktadır. Büyük boyutlara sahip bağlantı elemanları, yüksek dikey yüklerde süspansiyonun esnek olabilmesine imkan vermektedir. Özel şekli de virajlarda çabuk dinamik bir tepkinin sağlanmasına imkan vermektedir.


    haber7




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    multijette zincir jtd de kayış

    multijet mesela 20 gram yakıtı 5 defada kademei kademeli püskürtüyor jtd ise 1 defada


    motor özellikleri birbirine çok yakın herhalde.
    ama dediğine göre yakıt sistemleri farklı olabilir.
    vede yakıtı daha verimli ve ekonomik kullanıyor sanırım multijet

    Alıntıları Göster
    1.4 fire premio




  • Fiat Fiorino'nun satışları 10 bin adedi aştı
    TOFAŞ'ın Bursa'daki fabrikasında üretilen Fiat Fiorino, Haziran 2009 tarihi itibariyle 10 bin adedi aşan satışa ulaştı.




    TOFAŞ'tan yapılan açıklamaya göre, ocak ayından bu yana ''Türkiye'nin en çok tercih edilen hafif ticari aracı'' unvanını da elde eden Fiat Fiorino, Türkiye'de halen Cargo, Combi ve Combimix karoser tipleriyle üretiliyor.

    Fiorino'nun 2009 satışları 10 bin adedi geçerken, araç ÖTV indiriminin sona ereceği 15 Haziran'a kadar 18 bin liradan başlayan kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin ilgisine sunuluyor.

    Fiat Fiorino'nun, biri dizel olmak üzere toplam iki motor seçeneği bulunuyor.

    aa
  • Sıra Dışı Fiat Bravo’ya Web Oscarı!

    Fiat’ın kompakt hatchback sınıfında yer alan temsilcisi Bravo için hazırladığıwww.siradisilarabravo.com adresli web sitesi, Altın Örümcek Ödülü’ne layık görüldü.





    Pazarlama iletişiminde web ve internet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen başarılı projelerin daha iyi tanıtılması, bu alanda yapılacak yatırımların özendirilmesi amacıyla düzenlenen Altın Örümcek yarışmasında ödüle layık görülenwww.siradisilarabravo.com, otomotiv alanında yılın en iyi web sitesi unvanını elde etti! Lokalizayon uygulama kategorisinde isewww.fiat500.com.tr web sitesi ise yılın en iyi 3. sitesi seçildi.
    2009 yılında 7.si düzenlenen ve pazarlama iletişiminde etkili web kullanımını ödüllendirmek amacını taşıyan Altın Örümcek Yarışması’nda, 40 farklı kategoride kazanan projeler açıklandı. Fiat’ın kompakt sınıfta yer alan Bravo modeli için hazırladığıwww.siradisilarabravo.com adresli web sitesi, otomotiv kategosinde yılın en iyisi ödülüne layık görüldü. Finale kalan 10 proje arasından sıyrılarak ödülle taçlandırılan Fiat Bravo’nun web sitesi, hem zengin içeriği hem de yenilikçi mönüsü ve tasarımıyla dikkat çekiyor.

    Yarışma kapsamındawww.siradisilarabravo.com ile otomotiv alanında Altın Örümcek ödülünü kazanan Fiat,www.fiat500.com.tr web sitesiyle de lokalizasyon kategorisinde yılın en iyi 3. web sitesi seçildi.

    haber7




  • fiat tipo 1.4 enjeksiyonlunun hava filitre kutusu yada kazanı bulunur 0532 410 17 61
  • quote:

    Orijinalden alıntı: servecold


    quote:

    Orjinalden alıntı: killerbull

    Öncelikle bilgiler için çok teşekkürler. Bende 1.4 fire albea sahibiyim. Araç gerçekten şehir dışı kullanımda çok ekonomik. 90-100 km sabit hızla 5.4 lt yakıt tüketiyor.(Klima sürekli açıktı) Bu da fabrika verisi olan 5.0 lt değerine çok yakın bir değer. Ancak şehir içi yakıt konusu hakkında aynı şeyi söyleyemiyorum. Bütün bakımlarını yaptırdığım ve sakin kullandığım halde şehir içinde ort. 9 lt civarı yakıyor. Bu arada Manisa'da yaşıyorum. Yani çok yoğun bir trafik yok burada. Yinede aracı çok fazla kullanmadığım için lpg taktırmayı düşünmüyorum. Sizin ş.içi tüketimleriniz nasıl?


    Arkadaşım kesinlikle haklısın bende geçen 50 ytl lik benzin aldım ortalama 150 - 165 km arası yol gidiyor malesef şuana kadar bir kere şehirler arası yol yaptım dediğin gibi şehirler arasında gayet ekonomik

    Hocam fazla değil mi???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VAYA CON DIOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: servecold


    quote:

    Orjinalden alıntı: killerbull

    Öncelikle bilgiler için çok teşekkürler. Bende 1.4 fire albea sahibiyim. Araç gerçekten şehir dışı kullanımda çok ekonomik. 90-100 km sabit hızla 5.4 lt yakıt tüketiyor.(Klima sürekli açıktı) Bu da fabrika verisi olan 5.0 lt değerine çok yakın bir değer. Ancak şehir içi yakıt konusu hakkında aynı şeyi söyleyemiyorum. Bütün bakımlarını yaptırdığım ve sakin kullandığım halde şehir içinde ort. 9 lt civarı yakıyor. Bu arada Manisa'da yaşıyorum. Yani çok yoğun bir trafik yok burada. Yinede aracı çok fazla kullanmadığım için lpg taktırmayı düşünmüyorum. Sizin ş.içi tüketimleriniz nasıl?


    Arkadaşım kesinlikle haklısın bende geçen 50 ytl lik benzin aldım ortalama 150 - 165 km arası yol gidiyor malesef şuana kadar bir kere şehirler arası yol yaptım dediğin gibi şehirler arasında gayet ekonomik

    Hocam fazla değil mi???

    Alıntıları Göster
    bir soru sormak istiyorum fiat ın 1.4 starjet 95 hp motoruyla ilgili motor max torkunu 4500 de verdiği yazıyo benim bildiğim bilgilere göre bu yüksek devirlerde agresif kullanımlarda + performans sağlayacağı kanısındayım ancak ekonomik bi sürüş istendiğinde düşük devirde uzun yolda 2000-2500 devir civarında kullanımlarda aracın çekişinde eksi bir etki yapmazmı tabi motorun tork eğrisini bilmediğim için gene tam bir yorum yapmak doğru olmaz acaba torku düşük devirlerden itibaren çok yüksek seviyelerdemi veriyor elinde bu motorun tork eğrisi olan varsa paylaşırsa herkes açısından bilgilendirici olacağı kanısındayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    bir soru sormak istiyorum fiat ın 1.4 starjet 95 hp motoruyla ilgili motor max torkunu 4500 de verdiği yazıyo benim bildiğim bilgilere göre bu yüksek devirlerde agresif kullanımlarda + performans sağlayacağı kanısındayım ancak ekonomik bi sürüş istendiğinde düşük devirde uzun yolda 2000-2500 devir civarında kullanımlarda aracın çekişinde eksi bir etki yapmazmı tabi motorun tork eğrisini bilmediğim için gene tam bir yorum yapmak doğru olmaz acaba torku düşük devirlerden itibaren çok yüksek seviyelerdemi veriyor elinde bu motorun tork eğrisi olan varsa paylaşırsa herkes açısından bilgilendirici olacağı kanısındayım


    duyan gören bilen merak eden anlatmak isteyen yok mu ?
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.