Şimdi Ara

Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.067
Cevap
33
Favori
134.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Geçtiğimiz hafta 1.4 170 4x4 at9 aldım 2.el...

    Önceki aracım aynı motorlu Giulietta'ydı. 500x'te 18'ler olmasına rağmen spor amortisörlü Giulietta'ya göre daha konforlu geldi. Alet baya tok, güzel, sürüşünü falan baya beğendim. İşin ilginci, rakipleri de böyle mi bilmiyorum ama B sınıfı Suv diye geçiyor olmasına rağmen C sınıfı bir HB kullanıyormuş hissiyatı var. Bu açıdan baya olgun. Çok beğendim.

    Ayrıca yine Giulietta'da arka koltukta çocuk koltuğu varken (arkaya dönük), sağ ön koltukta baya az yer kalıyor, oturan 2 büklüm oluyordu, bunda o daha az oldu, iç hacim anlamında daha başarılı.

    Şanzımanı merak ediyordum, klasik otomatik olması çift kavrama sorunlarından beni dışlamış oldu, bu bakımdan da kafam rahat. Tabi inşallah başka bir sorun olmazsa...

    Bunun haricinde, arabayı aldığımdan beridir neredeyse hergün kullandım, her seferinde de manyak gibi trafiklere girdim. Çıktığımda da mümkün mertebe gazladım. Tüketimi merak ediyordum, çok salak saçma, gerçekçi olmayan ekstrem bir tüketim oldu.

    Şu anda tüketim ortalaması 14.7lt gösteriyor

    Daha 100km'ye tamamlamadım ancak tamamlansa da çok düşemeyecek artık.
    Önümüzdeki tüketimlere bakacağız

    14.7 olduğundan emin misiniz?1 lt ile gidilen km olmasın o?

    Lpg taktırdınız mı araca?yada düşünüyor musunuz?

    Eminim, ortalama tüketim değeri idi ama yaptığım km henüz 100km olmamıştı ve tamamen dur-kalk trafik idi. Yani depoyu doldurmamdan itibaren neredeyse her km öyle geçtiği için öyle oldu.

    Şu an 9'larda. Ara sokak vb. kullanımı ile.

    Eşim işe giderken sabit hızlı E5 kullanımları falan yapıyor, anında 8.6'lara düşüyor.

    LPG sanıyorum hiçbir zaman düşünmeyeceğim. Ekonomi düşünürsem dizel alırım kafasındayım.

    Peki vites oranları nasıl?

    Yani ağır hızlanmalarda 90 dan sonra hangi viteste kaç km ile gidiyor?

    Meselâ 90 da 7. Vitese geçiyor, 110 da 8. Vitese geçiyor,120 de 9. Vitese geçiyor gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M.ERTEN kullanıcısına yanıt
    Çok net hatırlamıyorum ama DSG gibi düşük süratlerde hemen 7'ye geçme şeklinde 7-8-9 diye gitmek şeklinde bir eğilimi yok.

    1.vitesi çok dik yokuşlarda kullanıyor, genelde D2 ile ilk hareket gerçekleşiyor.

    20 küsürlü hızlarda 3.vitesle gidiyorsunuz, 35 gibi 4'e atıyor. Ara hızlara hiç dikkat edemedim ancak 90-100 gibi 7.viteste, 110 gibi 8'e atıyor, devir de bu süreçte genelde her viteste 2000d/d civarında kalıyor, yani motor sesi anlamında düşük sayılabilecek şekilde hareket ediyorsunuz.

    9'a ise daha üst süratlerde atıyor denilmişti bu konu içerisinde sanıyorum, 140'larda falan atıyormuş. Elle manuel olarak da 9'a 110 gibi falan atmaya çalışınca gerçekten de baya devir düşüyor ve şanzıman otomatik olarak 7 veya 8'e çekiyor. Sanıyorum baya uzun oranlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 23 Şubat 2018; 12:8:0 >
  • bende forester var 2007 model, kısmetse yazın değiştireceğim. 500x 4*4 test sürüşü yapıp karar vereceğim ya xv alacağım yada 500x 4*4 bakalım hayırlısı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler. Aslında bu lastikten konfor açısından genel olarak memnunum fakat yollarımız malum... Jantları korumak için biraz daha yanaklı bir lastik alsam mı diye düşünüyorum. Konfor seviyesini de bir tık daha arttırmak fena olmazdı. Elbette hız göstergesi sapacaktır. Gerçi zaten gerçek hızdan bir miktar fazla gösteriyor, aradaki fark kapanır :)

    Ben de daha önce Punto'da 15 inç efficient grip kullanıyordum. Güzel lastikti ama biraz çabuk hırpalanmıştı.

    Biraz bakındım da sanırım 225/45/r18 için Türkiye'de bulabileceğim en iyi seçenek Continental premium contact 6. Biraz daha araştırayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igorparker -- 23 Şubat 2018; 23:49:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.ERTEN kullanıcısına yanıt
    Ben LPG taktırdım şehir içi bir depo ile 250 km gidiyorum. Depo 80 tl ye doluyor, yani 32 kuruş yakıyor, Şehir dışı 300 km gidebiliyorum. LPG ile ilgili sorularınız olursa yardımcı olabilirim. Aracım 1.4 140bg Popstar.
  • 9 ileri kullanan arkadaslar, bu sanziman youtube testlerinde bahsedildigi kadar konforsuz mu( silkeleme, kararsizlik vs) gercekten?

    Yoksa sonradan yazil guncellemesiyle falan duzelttiler mi?



    Bir de bagaj hacmi 250 lt (yedek lastikle).
    Bu deger gercekten yetiyor mu?
    Fiat servislerinden lastik tamir seti alarak bu degeri 350 lt yapmak mumkun mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 25 Şubat 2018; 20:15:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Conti'yi boykot ediyoruz biliyorsunuz
    500 TL civarına Nokian ZLine var bu ölçülerde. En ucuz onu görebildim "düzgün" lastik adına. Sonrasında Lassa Petlas ve Çin işi olanlara giriyor artık.

    Zline Pirelli PZero ayarında bir lastik bu arada. Performans lastiği yani. Konforu nasıldır hiç bilemiyorum. Ben Nokian Weatherproof düşünüyorum, 600-650 küsür TL tanesi, en azından aynı sete kış lastiği veya 16-17 jant bulup benzer masrafı yapmaya gerek yok.
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Sanıyorum kullanan vatandaş ya şanzıman çok soğukken kullandı, ya da klasik otomatik kullanmayı bilmiyordu, ya da araca özgü bişeydi.

    Şanzıman yağı soğukken bazen 2'den 3'e yükseltmeyi bile geç yapıyor, ya da sert yapıyor. Ama bu durum ilk 5dk için geçerli. Kararsızlık hiçbir şekilde yok. Bende yalnızca 5-4 yaptığında 4'te 1-2sn boyunca sanki hız sabitleme açıkmış gibi az bişey gaz veriyor, hemen kompresyona düşmüyor, belki bir güncelleme falan gerekebilir, bir ara servise soracağım.

    F30 320i kullanan arkadaşıma da sordum, klasik otomatik böyle ilk 5dk için diyor. Kendisinde de aynı şey oluyormuş, problem değil yani. Sistem kendine gelene kadar böyle. Yola çıkıyorsunuz, ilk köşeyi dönünce düzeliyor.

    Bilgi mahiyetinde ekleyeyim, belki de biliyorsunuzdur;

    Klasik otomatikte "ayakla vites değiştirme" diye bir olay vardır. Çoğu standart kullanıcı bilmez. Gaza basmaya ve basıncı artırmaya devam ettiğiniz sürece şanzıman da "hmm adam hızlanıyor, vitesi çat diye büyütmeyeyim" der ve o viteste mümkün olduğunca kalır.

    Gaza bastınız, biraz hızlandınız, vitesin değişmesini istiyorsunuz, eğer yokuş yukarı veya aşağı gitmiyorsanız gazı biraz bıraktığınızda şanzıman da hemen vitesi büyütür. Hatta bu aşamada gazı yavaşça bırakıp tekrar bastığınızda neredeyse hiç hissedilmeyecek şekilde vites değiştirtmiş olursunuz.

    Babamın C200'ünde de, 500x'in şanzımanına da bunu çok rahat yaptırabiliyorum

    Bagaj hacmi yedek lastikle gerçekten küçük.
    Kesinlikle mümkün. Yedek lastiği söküp, taban döşemesini en alta koyduğunuzda olay çözülüyor. Zaten o parçayı üzerine koyduğunuz kenardaki plastik parçalar da buna imkan veriyor.

    Tatile giderken ben de tamir kiti alıp yedek lastiği sallamayı düşünüyorum. Sonuçta lastiğiniz patladığında her halükarda tam boy stepne olmadığı için yola istediğiniz gibi devam edemeyeceksiniz. Bu yüzden tamir kiti de olur. Her şekilde lastikçiye başvurulacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 26 Şubat 2018; 12:10:55 >




  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Cevaplariniz icin tesekkurler.

    Fiat bayilerinde 500xin 4x4 test araci yokmus.

    Hatta Muateri Hizmetleri bu aracin stoklarda olmadigini, hatta 2018 yili itibariyle satista olmayacagini belirtti.

    Ikinci el dusunuyorsaniz da, Jeep Renegade test etmemi onerdi. Fiat olarak 500x 4x4 test araciyla ilgili yardimci olamayacaklarini uzulerek belirttiler.



    Ikinci ellerine baktigimda 2015 model yilinda var birkac tane.

    Sanirim 2016 ve 2017de pek tercih edilmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, doğrudur, bu versiyon çok az sattı, Renegade'de bile 4x4 olanı çok azdır. ÖTV, kur vesaire derken bu aletlerin fiyatları acayip saçmaladı çünkü.

    Anca 1.6 atmosferik ve 1.6mjet satmayı planlıyorlar belli ki
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Ben İzmir'de olduğumdan kışlık lastik almıyorum. O yüzden weatherproof'a bakmadım açıkçası. Conti'de çok pahalı namussuz! Ama kalite açısından bariz fark varsa veririm herhalde o paraları.



    Konuyu değiştireceğim biraz ama, acaba bizim araçlarda fabrikasyon ölçünün dışında bir lastik takıldığında hız göstergesi yeni lastik ölçüsüne göre kalibre edilebiliyor mu?



    Bir diğer soru; 2018 500x'lerde apple carplay ve android auto destekli yeni bir multimedya sistemi geliyormuş (500L'de de olan). Acaba doğrudan alınıp takılabilir mi bizim araçlara?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Tam otomatik, yarı otomatik (dsg, edc ve dct deneyimledim) araçlarda ve hatta eski aracım otomatikleştirilmiş manuel (dualogic) Punto'da bile istediğim gibi vites değiştirebiliyorum ayağımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Haa İzmir'se eyvallah evet gerek yok Valla Nokian hiç kullanmadım ama fiyat/performans olarak iyi duruyor. Acaba uzun vadede özellik kaybetme vb. durum var mıdır. Conti'yi bu durum için çok eleştiriyorlar mesela, ilk 10bin tepkiler vb. herşey mükemmel, sonrasında standart diye. Bir de bu ölçüler maalesef çok pahalı. 350'lere de Petlas, Kumho, hede hödö alacağıma 500'e Nokian tercih edilebilir oluyor. Bence tabi... Aslında hiç kullanmadığım bilmediğim bi lastik için konuşuyorum ama böyle bi intiba uyandırdı.

    Kalibrasyon sanıyorum olmuyor, ya da en azından şahsen öyle bişey duymadım. Ama şöyle olabilir, Google yapıp çeviricilere bakabilirsiniz. Çap vb. çok değiştirmeden ufak oynamalar yapabilirsiniz. Çap da çok değişmediği sürece yanlış gösterme vb. fark edebileceğiniz kadar olmaz. Hız göstergeleri zaten %7'ye kadar falan yanlış(fazla) gösterebiliyorlar. Örneğin yanağı artırmak isterseniz, dengelemek adına bi parça da tabandan gitmeniz lazım. O zaman da yanak genişliği yine aynı gibi kalabilir, bi faydası olmaz size.

    Lastik çapını değiştirmek işi çok bozabilir yol tutuş, aracın davranışları vb. anlamında, bence o işe girmeyin derim. Daha konfora yönelik birşeyler yapmak istiyorsanız 17'lere geçin en güzeli.




  • Bence gücü/toeku yuksek araclarda dortmevsim lastik kullanmayin.

    Yazin tam yazlik, kisin da kislik bir lastik kullanin.



    Dortmevsim lastikleri ortalama performans gosteren araclarda kullanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Carsever kullanıcısına yanıt
    Conti'de evet dediğiniz gibi başlarda harika, sonrasında standart bir performans var. Daha önce de farklı ölçülerde Conti kullanmıştım, aynı şekildeydi. Acaba Conti PC6'da da aynı şekilde mi olacak, bilemiyorum. O kadar para verdikten sonra lastik özelliğini kısa sürede yitirirse üzülürüm.

    Kalibrasyon konusunda da dediğiniz gibi standart sapmanın içinde kalacağım için sorun olmaz diye düşünüyorum. Hem estetik açıdan hem de ekstra jant masrafı yapmamak için 18 inç orijinal jantı tutacağım. Lastik değiştirirken ya standart ölçü olan 225/45/18'i koruyacağım ya da 235/50/18 alacağım. Bu lastikte + sapma %0,5 seviyesinde, idare eder :) Acaba bu kadar küçük bir fark süspansiyon ve diğer parçaları çok zorlar mı, bilemedim. Tutuş ve fren mesafesini iyileştirirken tüketimi arttırır muhakkak. Tüketime çok takılmıyorum da araca zarar vermeyelim göz göre göre.

    @Carsever
    Aynen ben de sadece yazlık lastik bakıyorum :) İzmir'de en soğuk zamanda bile ortalama sıcaklık 7 derecenin altına düşmüyor.




  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Hocam peki 235/50/18 daha pahalı olmayacak mı? Fark o kadarsa iyiymiş. Kuru tutuş performansı yükselir ama ıslak vb. azalır. Ha ne kadar fark edersiniz, şüpheli... Çap çok değişmediği sürece ki sapma az diyorsunuz, çok çok uzun vadede belki olumsuz etki edebilir. Hızlanma ve tüketimi artıracak bi parça. Tabi dediğim gibi bunlar ihmal edilebilir değerler midir emin değilim.
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Ben de öyle düşünüyordum ama aynı motora sahip Giulietta kullanırken PZero aldığıma pişman oldum. Bebek de var, araba zaten sert, lastik de sert, bi de gürültülüydü, harıl harıl takır tukur gidiyordum, lanet etmiştim Ki normalde Giulietta'lar P7'lerle geliyordu.

    Bu yüzden Nokian Zline Pzero gibi dedim biraz ama yumuşaklığını bilemiyorum.

    4 mevsimi de aracı acayip zorlamayacağım için söyledim. Yalnız binip yardırma ihtimalim az Genelde hanım ve ufaklık da olduğu için... Bir de bu araçla viraj yapmayacağım nasıl olsa, düz yolda da artık dayansın ufak tefek gazlamalara Ara hızlanma tarzı şeylere de zaten dayanır, patinaj vb. yaptırmıyorum.

    18'lerle yazın yazlık kışın kışlık çok yaralayıcı oluyor yav



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 28 Şubat 2018; 11:49:45 >




  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Muhakkak pahalı olur. Konforu arttıracaksa o paraları öderim herhalde ama araca zararı olur mu, bilemedim. Çok kararsızım Sapma değerlerine de tiresize.com'dan baktım, doğrudur herhalde.

    Onno Usta gibi işin pirine danışmak lazım ama o da genelde "fabrika ne öneriyorsa onu kullanın" diyecektir bence :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Rica ederim, doğrudur, bu versiyon çok az sattı, Renegade'de bile 4x4 olanı çok azdır. ÖTV, kur vesaire derken bu aletlerin fiyatları acayip saçmaladı çünkü.

    Anca 1.6 atmosferik ve 1.6mjet satmayı planlıyorlar belli ki

    Valla o zaman bu forumdaki 500x 4x4 kullanicilarin yorumlari ve paylasimlari bizler icin cok degerli.

    Lutfen ara ara foruma girip izlenimlerinizi paylasıniz.



    Ben 500x 4x4u favori aramalarima ekledim. Suan 3 adet satilik ilan var ama 2015 model.

    2016/2017 denk getirmek istiyorum.

    Yahu bu yillarda alan olmadi mi yoksa 4x4 ?

    Boşuna mi bekliyoruz acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 6 Mart 2018; 16:5:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Rica ederim, doğrudur, bu versiyon çok az sattı, Renegade'de bile 4x4 olanı çok azdır. ÖTV, kur vesaire derken bu aletlerin fiyatları acayip saçmaladı çünkü.

    Anca 1.6 atmosferik ve 1.6mjet satmayı planlıyorlar belli ki

    Valla o zaman bu forumdaki 500x 4x4 kullanicilarin yorumlari ve paylasimlari bizler icin cok degerli.

    Lutfen ara ara foruma girip izlenimlerinizi paylasıniz.



    Ben 500x 4x4u favori aramalarima ekledim. Suan 3 adet satilik ilan var ama 2015 model.

    2016/2017 denk getirmek istiyorum.

    Yahu bu yillarda alan olmadi mi yoksa 4x4 ?

    Boşuna mi bekliyoruz acaba

    Valla ben de yeni aldım sayılır, 2.000 km yapmışım yaklaşık.
    4x4 ilanlarından en son bir tanesi de yanlıştı, 140'lık TCT önden çeker ilanı idi, hala o mu var bilemiyorum

    2016/17 olmayabilir gerçekten. Aldığım bu araç bile Fiat'ta VIP kiralamadaymış. Yani müdürlere şunlara bunlara veriyorlarmış. Ortalıkta çok zor görüyorum. Aracı görenler de bu ne diye bakıyor genelde

    Bir arkadaşım da bir rallide görevliyken 1 hafta kadar bunlardan kiraladıklarını, FIA'dan gelen VIP misafirleri bunlarla dolaştırdıklarını anlatmıştı. Almadan önce ona da sormuştum, izlenimlerin nedir diye. Abi sana kısaca bu araç Fiat değil gibi diyebilirim demişti .

    Dediğim gibi, fiyatları çok saçmaladığı için satamamış olabilirler gerçekten. Ama 2.el için süper seçenek bence Çünkü sınıfına bakıyorum, bu donanım, bu motor gücü, bu şanzıman, hiçbirinde yok

    TCT'lere bakmadım çünkü DSG'de gördüklerimden sonra çift kavramaya alerji gelişti resmen.

    Adam sıfır km Hyundai Tucson almış, daha ilk km'lerde sıkışık trafikte kokular bişeyler, şanzıman ısındı sağa çek uyarısı. Olacağını biliyordum ama bu kadar çabuk olunca moralim bozuldu diyor. Bi başkası yorum yazmış: "boşver olur öyle şeyler, araba çok güzel güle güle kullan..."
    Böyle saçma şey mi olur ya

    Bu anlamda da klasik otomatik şanzıman (eğer kronik malca bi sorunu yoksa) dayanıklılık anlamında avantajlı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.