Şimdi Ara

Fal ve Falcılık (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
4.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Yazdıklarımdan sıfır seviyesi çıkardıysanız
    Sizede iyi geceler


    Aynı dili konuşmamıza rağmen ne demek istediğim hakkında olmadık manalar çıkarabiliyorsanız, Kur'an'dan kendi başınıza çıkardığınız manaların isabetli olabileceğini beklemek muamma. Demek ki meal okumakla olmuyor, illaki tefsirlere ve ehline başvurmak gerekiyor. İşte benim sorum da bu bağlamda idi. Artık cevaba lüzum kalmadı anlaşılmıştır...

    quote:

    Kuranda yada diğer kitaplarda cinlerle ilgili hiçbir kıssada
    Gözle görüneyen varlık olduklrına dair
    Bir belirteç bir ayet yoktur..
    Var mı gösterin haydi


    Önceki mesajımda yazmıştım..aynen tekrar edeyim..

    Cin Suresi 1- De ki: "Bana gerçekten şu vahyolundu: "Cinlerden bir grup dinleyip de şöyle demişler: -Doğrusu biz, (büyük) hayranlık uyandıran bir Kur'an dinledik.

    Hz. Muhammed’in cinleri daha önce görmediğini ve dinlemediğini bu ayetten anlayabilirsiniz. Çünkü cinlerin kendisini dinlediklerinin vahyolunduğunu söylüyor. Görse idi, bu görme vahiyle açıklanmazdı.


    quote:

    Yani can,cin,insan ve nas kelimeleri,hep aynı varlığa dikkat çeker.


    Daha önce bu noktadaki itirazlarınıza yönelttiğim eleştirileri görmezden gelip havada bıraktınız. Daha derinden ifade edeyim. Madem cinler insanla aynı varlık şu durumlara ve ikazlara neden gerek duyuldu?

    Ayetlerden yola çıkmak zorunda olduğum için ayetleri veriyorum.

    Pek çok ayette insan ve cinler ayrı ayrı yani farklı yaratılanlar olarak zikredilmiştir. İnsanlar ve cinler aynı varlık olsa idiler bu şekil bir ayırıma gidilmezdi.

    Enam 112 “Böylece her peygambere, insan ve cin şeytanlarından bir düşman kıldık.”

    Mecazi manalarıyla insan ve cin şeytanları yani yoldan çıkaranlar yahut alıkoyanlar aynı özellikte toplanmak istenseydi tek bir belirteç yeterdi. Ya insan şeytanları ya da cin şeytanları diye. Üstelik insan ve cinler aynı varlıklar olsa idi, yaratıldıkları maddelerin farklılığına dikkat çekilmesi de saçma olmaz mıydı?

    Zariyat 56 “Ben, cinleri de, insanları da, yalnızca bana ibadet etsinler diye yarattım”
    Araf 38 “(Allah) diyecek: "Cinlerden ve insanlardan sizden önce geçmiş ümmetlerle birlikte ateşe girin."
    Secde 13 "Andolsun, cehennemi cinlerden ve insanlardan (küfre sapanlarla) tamamiyle dolduracağım"


    Bu üç ayet bile gerçeği görmeye yeterli. Allah Teala dinen iki grup yaratılanı sorumlu tuttu, insanları ve cinleri. Dediğiniz gibi mecazi bir mana söz konusu olsaydı hem sorumlulukta hem sorumluluklarının neticelerinde tek bir grubun zikredilmesi gerekirdi.

    Neml 17-“Süleyman'a cinlerden, insanlardan ve kuşlardan orduları toplandı ve bunlar bölükler halinde dağıtıldı.”

    Bu ayette de Süleyman aleyhisselam’ın emrindeki ordunun üç ayrı sınıftan oluştuğu bariz şekilde belli. Zira her biri el ins, el cin ve el tair olarak farklı zikredilmiştir. Şimdi sizin bakış açınızla ayete baktığımızda bu üç ayrı sınıfı nasıl tek bir topluluk olarak anlayabiliriz. İnsan hem cin hem de kuş vasıflarına mı sahip oluyor? Mümkün değil.

    quote:

    Tersine
    Bizzat işçi olarak süleymanın emrindedirler..

    Onlar süleymanın öldüğünü bile anlayamamışlardır

    Bu nasıl bir görünmez varlık ki
    İnsanlarla beraber çalışıyor
    İşçilik yapıyor,



    Cahiliye dönemi Arapları, cinlerin gaybın ilmine vakıf olduklarına inanırlardı. Ayrıca bizzat cinlerin kendileri de gaybın ilmini bildikleri zannı içindeydiler. İşte bu yanlış algıyı yıkmak için yani cinlerin gaybı bilemeyeceğini izah için ilgili ayet vahyolundu. Özetle cinler insanlardan ayrı varlıklardır ama gaybı bilmezler..

    quote:

    Onlar adına bir sure bile var
    İbadet şekilleri de aynı
    Ama gel gör ki
    Madde bedene sahip olmadan
    Nasıl abdest alır
    Nasıl hacceder
    Nasıl oruç tutar


    Surelerin adları nüzulün bitiminden sonra konulmuştur. Ve sureler isimlerini içeriklerinden alırlar. Yine bir surenin birden fazla ismi olabiliyor. Mesela Fatır syresinin bir diğer adı melaike'dir. Şimdi bu isimden yola çıkarak meleklerde mi insanlardır? Böyle bir düşünce ilginç olur...

    İbadet hakkında; İbadet kavramını sadece namaz, oruç vs gibi ibadetlerle kısıtlamak da ne oluyor? Bu gibi ibadetlerin yanı sıra Allah’tan başkasına tapmamak, itaat etmemek, emirlerine riayet etmek , Allah’ın ayetleriyle alay etmemek, ayetleri siyak ve sibak gibi usullerden bağımsız görmeyip kusur aramamak gibi haller de ibadettir. Eğer ibadetleri şekil itibariyle kısıtlarsak bitki ve ağaçların da secde ettikleri belirtilir.(Rahman suresinde) Acep her yaratılanın, yaratılış özelliklerine göre ibadet edebileceği söz konusu olamaz mı?
    _____________________________
    Sultanım teşekkür ederim.




  • quote:

    Araf suresi 27:Ey Âdemoğulları! Avret yerlerini kendilerine açmak için, elbiselerini soyarak ana babanızı cennetten çıkardığı gibi, şeytan sizi de saptırmasın. Çünkü o ve kabilesi, onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz, şeytanları, iman etmeyenlerin dostları kılmışızdır.(diyanet meali)


    Ayetlere ayetle cevap veriyorum diyorsunuz iyi güzel de. Benim o cümlemden kasıt ayetin ayetle tefsiri idi. Siz meal üzerinden karşılaştırma yapıyorsunuz. Bunu yapmayı bırakın artık. Yani her defasında mealle Kur’an’ın anlaşılamayacağını ifade etmek zorunda mıyım?

    Verdiğiniz Araf 27 tefsiri itibariyle örtünme ile ilgili hususları içerir. Burada cinlerle ve vasıflarıyla ilgili bir ibare yok..Kıyasınız fasit …

    quote:

    Enam 112 �Böylece her peygambere, insan ve cin şeytanlarından bir düşman kıldık.�

    Yukarıda verdiğiniz ayeti neredeyse beni
    Desteklemek için yazdınız
    Çıkarmaya çalıştığınız zorlama yorumlara rağmen


    Nocen, ne ayetler hakkında ne de hadisler hakkında konuşurken kendi anlayışımı kullanmam. Çünkü o ilme sahip değilim. Haddimi bilir, o sorumluluğun altına giremem. Türkçe anlatımda bile anlaşılmakta güçlük çekildiğini ifade edip bu konuda gönderme yapmış olmama rağmen siz, Kur’an ile ilgili dallarda ilminiz olmadan söz söyleyebilme cüretinde bulunabiliyorsanız bravo! Devam ediniz, lakin dinen hiçbir hüküm ifade etmez bu haliniz. Bunu da bilesiniz.

    Zorlama yorum dedikleriniz benim yorumum değil, ilmini almış olanlardan özetlediklerimdir. Üstelik olmadık ayetleri mealleriyle şahsi tezinize yoldaş edinirken bir başkasının meallendirmesine gerek kalmayacak düzeyde sarih ifadeye sahip bu ayetin mealinden bile insan ve cinlerin aynı olamayacaklarını kabul etmekte zorlanıyorsunuz. Sizi anlamak epey güç

    quote:

    Sad 38) Bina ustası olan ve dalgıçlık yapan her bir şeytanı, bukağılara bağlı olarak diğerlerini de, onun emrine verdik.
    Bukağı:demir zincir,pranga
    Madde olmayan şeytan ve cinleri madde olan prangayla bağlamak :)
    Müslüman olanları vardır. Bu durumda din kardeşliği ve yardımlaşma söz konusudur.
    Anlaşılacağı üzere bunlar iş yapabilen varlıklardır. Ve burada anlatılan insandan başkası değildir.


    Tefsirine göre “burada kast edilen şeytandır ve geçen “şeyatin “kelimesi ile de cinler kast edilmektedir. Fakat bu ifade onların zincirlerle bağlandığı anlamına gelmez. Onları, keyfiyetini bilemediğimiz bir şekilde, kaçamayacakları ve azgınlık yapamayacakları bir hale getirmiştir.”

    Cinlerin insandan ayrı varlık olduğunu red edip, cinlerin mecaziliğini çıkaran siz, zincire vurmakta neden mecazilik aramıyorsunuz?

    quote:

    kimi de süslemeler,heykeller (34.sure 13.ayet) yapardı.


    Nasıl yani Hz Süleyman cinlerden süslemeler ve heykeller yapmasını mı istiyordu. Dinin tümünde yani ilk vahyedilişinden İslam’ın vahyedilişine kadar ki tüm safhada heykel ve benzeri şeylerin yaptırılması haramdır. Bu bütün peygamberlerin şeriatında böyledir. Demek ki yine tefsire bakmak icap edecek. Baktım ve özetlersem İsrailiyattan gelenlerin reddine dayanır ayet…

    quote:

    Neden konu bütünlüğü yoktur kitapta
    Neden konudan konuya atlar
    Cin ve insanları sadece ibadet etmeleri için yarattım ayetini
    Neden cin suresinde değil de zariyat suresinde verir


    Ben bir kitap yazayım ve okuyucum olan biri kalkıp bana neden şu kitabın şurasını şöyle yapmadın da böyle yaptın diye sorsun? Cevabım aynen şöyle olurdu. “Oldu canım emrinize amadeyim, bir daha ki sefere dilediğiniz gibi yazarım.”

    Düşünsenize her okuyucudan benzer bir itiraz gelse hayatta kimseye yaranabileceğim bir kitap çıkmaz benden. Biraz ironi oldu ama anlatabildim sanırım.
    _____________________________
    Sultanım teşekkür ederim.




  • Yani her defasında mealle Kur�an�ın anlaşılamayacağını ifade etmek zorunda mıyım?

    Verdiğiniz Araf 27 tefsiri itibariyle örtünme ile ilgili hususları içerir. Burada cinlerle ve vasıflarıyla ilgili bir ibare yok..Kıyasınız fasit �

    Konuyla ilgili son kez yazıyorum
    Seymes;

    "...Çünkü o ve kabilesi, onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler..."
    Ayetteki bu kısmı özellikle büyüterek yazdım
    Konuya istinaden diye.
    Hiç söylemesdiniz daha iyi olurdu
    Zira ben şahsen ayetlerin her defasında
    Olmasa da arada bir bakarım tefsirlere
    Çünkü o apaçık kurandır!


    Nocen, ne ayetler hakkında ne de hadisler hakkında konuşurken kendi anlayışımı kullanmam. Çünkü o ilme sahip değilim. Haddimi bilir, o sorumluluğun altına giremem. Türkçe anlatımda bile anlaşılmakta güçlük çekildiğini ifade edip bu konuda gönderme yapmış olmama rağmen siz, Kur�an ile ilgili dallarda ilminiz olmadan söz söyleyebilme cüretinde bulunabiliyorsanız bravo! Devam ediniz, lakin dinen hiçbir hüküm ifade etmez bu haliniz. Bunu da bilesiniz.

    Bu kitap, dağlara taşlara hayvanlara bitkilere gelmedi
    Elbetteki yorum yapcağım.
    Bu yanlış da olabilir
    Doğru da
    Önemli olan üzerinde düşünmek anlamak değil mi
    Dahası neden siz benim hakkımda hüküm vermeye çalışıp
    Konuyu kişiselleştirme yoluna gidiyorsunuz
    Üstelik olmadık ayetleri mealleriyle şahsi tezinize yoldaş edinirken bir başkasının meallendirmesine gerek kalmayacak düzeyde sarih ifadeye sahip bu ayetin mealinden bile insan ve cinlerin aynı olamayacaklarını kabul etmekte zorlanıyorsunuz. Sizi anlamak epey güç

    Neden olmadık ayetlermiş,gerekçeniz neymiş
    Yoksa sizin tezinize ters geliyor da ondan mı


    Tefsirine göre �burada kast edilen şeytandır ve geçen �şeyatin �kelimesi ile de cinler kast edilmektedir. Fakat bu ifade onların zincirlerle bağlandığı anlamına gelmez. Onları, keyfiyetini bilemediğimiz bir şekilde, kaçamayacakları ve azgınlık yapamayacakları bir hale getirmiştir.�
    Ben derim ki cin kelimesi yerine can kelimesini kullanırsanız anlam bozulmaz!
    Burada siz bukağı yerine pranga desenizde anlam bozulmaz
    Birşeyi unutmayın
    Bu kitap 1500 yıl önce indi
    O dönemdeki çöl insanları okuma yazma mı biliyordu
    Yoksa ayet geldiği zaman peygamber uzunca bir açıklama mı yapıyordu
    Hayır çünkü
    Önce olay olur sonra yet gelirdi
    Süleyman ve diğerleri hakkındakiler ise
    O dönemin yaygın kültürel inançlarıydı
    Ve tevratta çoğu vardı
    Bukağı dendiği zaman da cin dendiği zaman da
    Ne denmek istediğini gayet iyi biliyorlardı


    quote:

    kimi de süslemeler,heykeller (34.sure 13.ayet) yapardı.


    Nasıl yani Hz Süleyman cinlerden süslemeler ve heykeller yapmasını mı istiyordu. Dinin tümünde yani ilk vahyedilişinden İslam�ın vahyedilişine kadar ki tüm safhada heykel ve benzeri şeylerin yaptırılması haramdır. Bu bütün peygamberlerin şeriatında böyledir. Demek ki yine tefsire bakmak icap edecek. Baktım ve özetlersem İsrailiyattan gelenlerin reddine dayanır ayet�
    Yanlış hatırmaıyorsam 700 kadar eşi vardır Süleymanın
    Onlar için olabilir süslemeler


    Ben bir kitap yazayım ve okuyucum olan biri kalkıp bana neden şu kitabın şurasını şöyle yapmadın da böyle yaptın diye sorsun? Cevabım aynen şöyle olurdu. �Oldu canım emrinize amadeyim, bir daha ki sefere dilediğiniz gibi yazarım.�

    Kitabı kimin yazdığını bilir gibi gördüm sizi :)
    Unutmayın kitap peygamberin ölümünden 18-20 yıl sonra derlenmeye başlanmıştır
    Konuyla ilgili Ömerin sözlerini buraya aktarmaya lüzum görmüyorum
    Zira bildiğinizi düşünüyorum
    _____________________________




  • Pekala hatırınıza tefsirden çıkıp şöyle kişisel, dinen kayıt altına alınamayack bir yorum yapayım.

    "...Çünkü o ve kabilesi, onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler..."

    Burada kast edilenin şeytan olduğunda hemfikiriz değil mi? Yine şeytanın cin taifesinden olduğunda da hemfikiriz(olabiliriz)

    Madem cin taifesinden olan şeytan insanoğlunu bizim göremeyeceğimiz yerden görüyor, bu aynı zamanda cinlerin görünmeyen ama bizleri gören ve yine insanoğluna bir şekilde etki edebilecek bir yaratılmış olduğu fikrine götürmez mi? Yani farklı maddelerden yaratılan ve insanoğluna indirilenlerden mesul tutulan şeytan insana görünmediği halde yahut insanoğlunun görmesinin boyut olarak mümkün olmadığı yerden insana etki edebiliyor. Cin taifesinden olan şeytan böyle ise yine insandan ayrı bir maddeden yaratılan ve pek çok ayettte ayrı ayrı zikredilen cinlerin insana bir şekilde etkisinin olabileceği mümkün değil mdir? Mümkündür .

    Kur'an üzerinde düşünmek ile onu yorumlayabilecek ilme sahip olmak arasında epey fark var. Ayrıntıya girmek istemiyorum. Bu farkı herhangi bir ilimde eğitim alan ile almayanın yorumlamasında da görmek mümkün. Konuyu kişiselleştirme yoluna gitmiyorum aksine bizler fazla ahkam kesmeyelim diyorum.

    Olmadık ayetleri misal vermeniz tefsirlerinden dolayıdır. Tefsir açısından cinleri konu edinen ayetleri denk getirebilseydiniz, hiç öyle bir yorumda bulunmazdım ve konu bu derece sarpa sarmazdı.

    quote:

    Yoksa ayet geldiği zaman peygamber uzunca bir açıklama mı yapıyordu
    Hayır çünkü
    Önce olay olur sonra yet gelirdi
    Süleyman ve diğerleri hakkındakiler ise
    O dönemin yaygın kültürel inançlarıydı
    Ve tevratta çoğu vardı
    Bukağı dendiği zaman da cin dendiği zaman da
    Ne denmek istediğini gayet iyi biliyorlardı



    Evet, ayetlerden ne anlaşılabileceğini bizzat Rasulullah izah etmiştir. Tefsire baktığını söyleyen siz, bunun aksi bir fikre nasıl sahip olursunuz anlayamadım. Tefsirlerin ortaya çıkışlarında hadislerin yerini iptal ediyorsunuz.

    Süleyman aleyhisselam dönemi hakkında uzlaştığımza sevindim. Zira daha önce verdiğiniz ayetleri böylece verdiğiniz şekilde izah edemeyeceğinizi kendiniz ifade etmiş oldunuz. Daha önceki yazdıklarıma müracaat ediniz, ne demek istediğim anlaşılacaktır.

    quote:

    Kitabı kimin yazdığını bilir gibi gördüm sizi :)


    Sanki biliyor gibiyim:))) Aksi halde ateistlerde bir cevap bulmakta zorluk çekmezdi:)))

    Neyse...benim de son mesajımdır.Hoşçakalın:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seymes -- 12 Aralık 2010; 20:28:56 >
    _____________________________
    Sultanım teşekkür ederim.




  • Arkadaşlar, dini konular bölümümüzde yasaktır.
    Konuyu açan arkadaş da bu durumun dindeki yerini sorduğundan konuyu kilitlemek durumundayım.

    Yapıcı tartışmalar dilerim.
    _____________________________
    Elektronik Mühendisi
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.