Şimdi Ara

Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
164
Cevap
3
Favori
17.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vitesli araçlarda devir ve hız ilişkisi lineer değildir...

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles
    Roverci selam,
    Yukarıdaki cevabımı burda tekralamak istemiyorum. Ortada gösterge falan yok. Ne var?
    -Fabrikanın son hız ölçümü var
    -Bir de benim fabrika verilerinden hesapladığım makç güçte motror devri var.
    Yani ortada ne kadran ne de gösterge var. Bu yüzden hatasından da söz edemeyiz. Üstelik Honda S2000'de %10 civarında sapma var.
    Hadi bunlar ikna etmedi. Ya Still'in verdiği örneğe ne diyeceksin?
    civic 1.6 otomatiği ele alalım hocam,
    aracın max gücü 125hp / 6500dd
    aracın 1000 devirdeki hızı: ~49km
    max hız: 192km
    max hızdaki devir: 3900/4000dd
    ama motorun max.gücünü verdiği devir 6500dd bu nasıl olacak?




  • Peki ama hocam neden lineer değil?
    Bir açıklaması var mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Otomatik vitesli araçlarda devir ve hız ilişkisi lineer değildir...

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles
    Roverci selam,
    Yukarıdaki cevabımı burda tekralamak istemiyorum. Ortada gösterge falan yok. Ne var?
    -Fabrikanın son hız ölçümü var
    -Bir de benim fabrika verilerinden hesapladığım makç güçte motror devri var.
    Yani ortada ne kadran ne de gösterge var. Bu yüzden hatasından da söz edemeyiz. Üstelik Honda S2000'de %10 civarında sapma var.
    Hadi bunlar ikna etmedi. Ya Still'in verdiği örneğe ne diyeceksin?
    civic 1.6 otomatiği ele alalım hocam,
    aracın max gücü 125hp / 6500dd
    aracın 1000 devirdeki hızı: ~49km
    max hız: 192km
    max hızdaki devir: 3900/4000dd
    ama motorun max.gücünü verdiği devir 6500dd bu nasıl olacak?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Elinize GPS cihazı alıp yanyana giden uçak, gemi, otobüs, tank, traktör içinden GPS ile hızları ölçün. gördüğünüz değerler hepsi için aynıolacaktır. Bunlar yanyana gittiği için hızları da aynıdır.
    Göstergelerde okuduğunuz değerler üzerinden gitmeye kalktığınızda bunu belirtmeniz lazım, "Tekeri büyük olan araçların göstergeleri şu nedenle hızı daha az gösterir" demedikten sonra söylenenler saçmalıktan öteye gitmez.

    Uçaklarda hız verilirken rüzgara(aslında havaya) göre verilmez, yer hızı olarak söylenir.

    Hızın formülü de şudur, burada ne tekerlek büyüklüğü, ne de rüzgar, ne de başka etmenler vardır,
    Hız = Mesafe / Zaman




    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56


    quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    hız birim zamanda kat edilen mesafeyi gösterir,
    bu konuda polemiğe girmeye bile gerek yok, eğer hızlar aynıysa, ister uçak, ister tank isterse traktör olsun bu onun birim zamanda, (burada 1 saat oluyor) katettiği mesafe aynı demektir.
    Bu idda çok saçma, başka insanlardan da duydum bunu, ama bu forumda buna inanan birilerinin olduğunu görmek şaşırttı beni doğrusu..


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.




    diğerlerini bilmiyorum ama hava araçlarında bu söylediğiniz geçerli değildir, birincisi oto yol gibi düz bir yolda ilerlemediği için pilota göre mesafe uzayabilirde kısalabilirde, yine hava araçlarında rüzgarın çok etkisi vardır, karşıdan rüzgar alıyorsanız diyelimki göstergede 100 görünüyor ama karşıdan gelen rüzgar 40 ise siz aslında 60 ile gidiyorsunuz demektir,bir de tersi olduğunu düşünün göstergede 100 görüyorsunuz ama arka rüzgarı 40 ise bu defa 140 ile gitmiş oluyorsunuz,yine bir de yan rüzgarı durumunda değerler yine değişecektir,aslında hava araçlarındaki hız göstergeleri emniyetli uçuş amacını taşır,misal bir hava aracı normal hava koşullarında çok rahat 500 yapabiliken kötü hava şartlarına bağlı olarak bu hız 250-300 lere kadar düşmenizi gerektirir,yok ben illa 500 gideyim derseniz paraşütünüzü hazırda tutun derim




    bence sen hiç hava aracına bile binmemişsin, yere göre havada giden bir aracın hızı nasıl oluyor ,yoksa tekerlek dönüsünü mü hesaplıyor bu cihazlar, konuya cevap yazmadan önce biraz araştır derim, hava araçlarındaki hız ölçme pitostatik denilen sistemle gerçekleşir, yani yereden hiçbir veri almaz,misal pitotüpünde yada statik hatta en ufak bir tıkanma olursa hız değerleri tamamen sapıtır ve aletli uçuşta uçağı kontrol mümkün olmaz,bu nedenle düşmüş olan uçaklar internette araştırırsanız bulursunuz,sonra uçaklarda sadece rüzgar değil birçok faktör hıza etki eder yani uçak teknolojisi bambaşka bir teknolojidir araba ile kıyas mümkün değildir,işin özü göstergede 100 mil görüyorsan bu 100 mil gittiğiniz anlamına gelmez




  • http://www.youtube.com/watch?v=bHDN63V4XtA&feature=fvwrel

    Cevap videoda... Teknik açıklamasını senden rica ediyoruz...

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Peki ama hocam neden lineer değil?
    Bir açıklaması var mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    http://www.youtube.com/watch?v=bHDN63V4XtA&feature=fvwrel

    Cevap videoda... Teknik açıklamasını senden rica ediyoruz...

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Peki ama hocam neden lineer değil?
    Bir açıklaması var mı?



    Alıntıları Göster
    Roverci arkadaş hala aynı yerde misiniz Ben Tralles'e katılıyorum son hız hesabı konusunda, yani max. gücün üretildiği devirin hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok. Teorikte böyle diyorsun ama, hesapla bulunan herşey zaten teoriktir, bu hesap için de devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları belirleyicidir.




  • Ben de teorik hesaptan bahsediyorum zaten.
    Senin yazdığın gibi, devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları diyorum. Daha hangi parametreler varsa hepsini bu yazdıklarına dahil edebilirsin...

    Benim tralles hocadan ve senden farklı olarak söylediğim tek şey: devir sayısının "hangi devir sayısı" olduğu...

    Motorun max gücünü ürettiği devir diyorum ben...

    Gördüğün gibi ben hâla aynı yerdeyim...

    Max gücün üretildiği devrin, hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok diyorsan, max hız hesabında hangi devrin dikkate alındığını ve nedenini açıklamanı rica ediyorum...

    Neden, bütün araçların ilan edilen hızları aştığını da açıklamak durumundasın...

    Sen, ben ve tralles, ford focus tdci ile otobana çıkalım. Yol bizim için boşaltılmış olsun. Trafik polisleri de bize yardımcı olsun. Üçümüz de aracın ulaşabileceği son hız denemesi yapalım. Ben en çok 200 yaparım (daha önce yaptım). Sen, benden daha iyisindir 205 yaparsın. Tralles de 210 yapabilir mi? yapabilir. Ortalamamız 205 km... (Not: Bu araçla 230 bile yapanlar var.)
    Sıradan kullanıcılar olan bizler, bu araçla ortalam max 205 km hızı yakalayabilirken, neden mühendisler son hızı 188 olarak açıklıyor? Neden 200 değil de, neden 195 değil de, neden 190 değil de 188 ?

    supremum adlı arkadaşın şöyle bir sorusu vardı:
    Tralles hocam tek bir örnek üzerinden genel bir soru sormak istiyorum.
    Bu örneğe göre Mondeo 5864 devirde 195km/h hızla giderken maksimum güç devrine ulaşması için daha 400 küsür devir çevirmesi gerekiyor. Yani atıyorum 5864 devirde motor yaklaşık 115-120 Hp arası güç üretiyor olsun. Bu durumda devir arttıkça maksimum güç devrine kadar güç artacağı için aracın düzlükte 195km/h hızın üzeri hızlarada rahat çıkabileceğini söyleyebilir miyiz?


    Bence çok ince bir soru.
    Benim cevabım evet, daha yüksek hızlara çıkabilir. Nereye kadar? Max güç devri 6300 e kadar. 6300 rpm deki hız ne olur? Görünen hız 209 olur. Yol durumuna göre (uzun iniş+arkadan rüzgar, vs.) daha üstüne de çıkabilir. Bunu söylerken, devir saatinin hatasız gösterdiğini kabul ediyorum. Ve kullanıcı 209 u görürken gerçek hız, teknik veri olarak açıklanan 195'tir diyorum...

    Bizzat kullanıcı arkadaşlar da bunu teyit edeceklerdir...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Ben Tralles'e katılıyorum son hız hesabı konusunda, yani max. gücün üretildiği devirin hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok. Teorikte böyle diyorsun ama, hesapla bulunan herşey zaten teoriktir, bu hesap için de devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları belirleyicidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    100 km/h hızla giden bir otobüs, 100 km/h giden bir otomobilden hızlıysa eğer 1 kilo demir de 1 kilo pamuktan ağırdır.

    ayrıca 100km hızla giden renodaki adamın prestiji 100km hızla giden vwdeki adamdan daha azdır, bunu da söylemeden geçmeyeyim

    Bende bunu bekliyodum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    100 km/h hızla giden bir otobüs, 100 km/h giden bir otomobilden hızlıysa eğer 1 kilo demir de 1 kilo pamuktan ağırdır.

    ayrıca 100km hızla giden renodaki adamın prestiji 100km hızla giden vwdeki adamdan daha azdır, bunu da söylemeden geçmeyeyim

    Bende bunu bekliyodum

    hadi bunu da formülle açıklayın bakalım otomobil uzmanları..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    100 km/h hızla giden bir otobüs, 100 km/h giden bir otomobilden hızlıysa eğer 1 kilo demir de 1 kilo pamuktan ağırdır.

    ayrıca 100km hızla giden renodaki adamın prestiji 100km hızla giden vwdeki adamdan daha azdır, bunu da söylemeden geçmeyeyim

    Bende bunu bekliyodum

    hadi bunu da formülle açıklayın bakalım otomobil uzmanları..


    Hesap basit hocam:
    Markayı oluşturan harflerin alfabedeki sıralarını topla WV>Reno Mhp nin 40.yılı kutlu olsun Bahçeli kadar hesap bilmiyorum, kısa kestim kusura bakma

    Sayın Rovercı, şu anda yeterli zamanım yok, yarın akşam cevap yazacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Medelhavet -- 12 Mayıs 2011; 22:35:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo
    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211
    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo
    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper
    100 km/h hızla giden bir otobüs, 100 km/h giden bir otomobilden hızlıysa eğer 1 kilo demir de 1 kilo pamuktan ağırdır.

    ayrıca 100km hızla giden renodaki adamın prestiji 100km hızla giden vwdeki adamdan daha azdır, bunu da söylemeden geçmeyeyim

    Bende bunu bekliyodum

    hadi bunu da formülle açıklayın bakalım otomobil uzmanları..


    R e N a u L T --- RNLT ----eau

    V o L K S W a G e N ---VLKSWGN--- oae

    Formülü veriyorum;

    (Sessiz harf sayısı x km/h) / sesli harf sayısı

    Bu durumda;

    Renault için; (4 x 100) / 3 = 133.33 pr

    Vosvos için; (7 x 100) / 4 = 175 pr

    Arada ciddi bir presttij farkı var. Hız arttıkça fark daha da açılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    100 km/h hızla giden bir otobüs, 100 km/h giden bir otomobilden hızlıysa eğer 1 kilo demir de 1 kilo pamuktan ağırdır.

    ayrıca 100km hızla giden renodaki adamın prestiji 100km hızla giden vwdeki adamdan daha azdır, bunu da söylemeden geçmeyeyim

    Bende bunu bekliyodum

    hadi bunu da formülle açıklayın bakalım otomobil uzmanları..


    Hesap basit hocam:
    Markayı oluşturan harflerin alfabedeki sıralarını topla WV>Reno Mhp nin 40.yılı kutlu olsun Bahçeli kadar hesap bilmiyorum, kısa kestim kusura bakma

    Sayın Rovercı, şu anda yeterli zamanım yok, yarın akşam cevap yazacağım

    Alıntıları Göster
    Tralles hocamın dedikleri bana mantıklı geliyor. Araç normal şartlarda son viteste max. devri yakalayacak diye birşey yok.
    Otomatik civicler iyi bir örnek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Tralles hocamın dedikleri bana mantıklı geliyor. Araç normal şartlarda son viteste max. devri yakalayacak diye birşey yok.
    Otomatik civicler iyi bir örnek.

    Alıntıları Göster
    benim araba'nın fabrika verisi 177km/h saat.
    motor gücü ise 6000rpm de 97ps.
    otobanda 5.vites'te 6200 devir de 205km/h sürate çıktım, gps'e baktığımda ise 192km/h sürati gösteriyordu.
    bu demek oluyor ki kadran da %7 lik bir sapma var ve ben fabrika verisi sürati ezip geçmişim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kritios -- 12 Mayıs 2011; 23:23:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1E1FC651D

    Fabrika verisi 180 olsaydı, araba 165-170 yapsaydı mahkemelik olur firmalar bu araba neden yapamıyor diye, kullanıcı huzursuz olur, maximum hız her zaman arabanın yapabilceğinden az rakamlardır.

    Alıntıları Göster
    Navigasyon cihazına göre chevrolet captiva'nın göstergesi her hızda 5 km/sa fazla gösteriyor. %5-10 gibi bir durum söz konusu değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Navigasyon cihazına göre chevrolet captiva'nın göstergesi her hızda 5 km/sa fazla gösteriyor. %5-10 gibi bir durum söz konusu değil.

    Alıntıları Göster
    çok özel,askeri bir gps kullanmıyorsanız aracınızın kadranı ondan daha hassastır.normal gpslerin hassasiyeti felaket(5-10m olabiliyor),referans alınacak bir ölçü aleti değil.
  • okudugum bolumde gps aletleriyle oldukca icli disliyiz o tarz yon bulma aletleri pek hassas degil yerden yansiyip gelen dusuk acili uydu sinyallerinide aliyorlar ve hassasiyetleri iyi degil bu yuzden
  • Roverci selam,

    Ben de hala aynı yerdeyim ve fabrika son hızlarının maksimum güç devri ile ilintili olmadığını söylüyorum. Bir otomobil son hızı maksimum güç devrinde gerçekleşebileceği gibi altında veya üstünde de gerçekleşebilir. Bu tamamen seçtiğiniz son vites dişli oranına bağlıdır. Bazı manuel otomobillerde son hız son viteste değil, bir alt viteste gerçekleşir örneğin. Eğer iddia ettiğin gibi bir durum olsaydı. Bunun gerçekleşmemesi lazımdı.

    Ayrıca iddian doğru olsaydı, maksimum güç devrinden hemen sonra devir kesicinin devreye girmesi lazımdı. Yoksa, araç daha hızlı gitmeyecekse, neden maksimum güç devirleriyle redline devirleri arasında bu kadar fark olsun ki?

    Maksimum güç devri son hızı belirlemez Son hızı belirleyen şey, motorun ürettiği gücün hava ve yerin ürettiği toplam sürtünme kuvveti ile olan ilşkisidir. Bu ilişki gereği motorun gücü belli bir devre kadar toplam sürtünmeyi yenmeye devam eder. Belli bir devirde toplam sürtünme ile tekerlek tabanındaki kuvvet eşitlenir. Bu eşitlik devri aracın son hız devridir. Bu devirden yukarda toplam sürtünme kuvveti toplam itme kuvvetini yener ve bu nedenle araç daha fazla hızlanamaz. Bu durum maksimum motor devrinde olabileceği gibi altında veya üstünde de olabilir. Bunu da genellikle seçilen son vites oranı belirler. Bunla ilgili örnek bir tablo koydum aşağıya fikkir versin diye. Tabloda görüleceği üzere motorun maksimum gücü 6250 rpm'de geliyor ama maksimum hız 6500 ile 6750 rpm (tahminen 6650 rpm) civarında geliyor çünkü tam o devirde birbirini götüren 2 kuvvet eşitleniyor. Bu işin mantığı budur. Bu iş maksimum motor devrinde olabileceği gibi altında veya üstünde de olabilir. Bunun belirleyicisi maksimum güç devri değildir. teker taban kuvvetiyle toplam sürtünme kuvveti arasındaki ilişkidir.

    Dün verdiğim rakamlara bulduğum başka verilerle ilaveler yaptım ve tablo haline getirdim. Daha iyi anlaşılsın diye de bu defa maksimum güç devirlerini değil, aynı araçların maksimum güç devrindeki hızlarını verdim. Onu da aşağıda bulabiliriz.

    bazıları maksimum güç devirlerine yakın hızlara sahipler. Bu doğaldır. Ama diğer bazıları ise senin varsayımınla açıklanamayacak kadar fark oluşturmuş durumda ki bunlar otomatik vites de değil, biri hariç hepsi manuel vites. Sondaki Kia Ceed otomatik vites ve verdiğimiz otomat,ik Honda Civic örneğinin aksine gayet makul sınırlar içinde.

    Tablodaki çeşitlilik senin savını yeterince çürütüyor. Tabloya senin savını çürütecek daha başka ekstrem örnekler de koymamı ister misin? Bunu da yapabilirim ama önce araştırmam lazım.

    Saygılar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Ben de teorik hesaptan bahsediyorum zaten.
    Senin yazdığın gibi, devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları diyorum. Daha hangi parametreler varsa hepsini bu yazdıklarına dahil edebilirsin...

    Benim tralles hocadan ve senden farklı olarak söylediğim tek şey: devir sayısının "hangi devir sayısı" olduğu...

    Motorun max gücünü ürettiği devir diyorum ben...

    Gördüğün gibi ben hâla aynı yerdeyim...

    Max gücün üretildiği devrin, hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok diyorsan, max hız hesabında hangi devrin dikkate alındığını ve nedenini açıklamanı rica ediyorum...

    Neden, bütün araçların ilan edilen hızları aştığını da açıklamak durumundasın...

    Sen, ben ve tralles, ford focus tdci ile otobana çıkalım. Yol bizim için boşaltılmış olsun. Trafik polisleri de bize yardımcı olsun. Üçümüz de aracın ulaşabileceği son hız denemesi yapalım. Ben en çok 200 yaparım (daha önce yaptım). Sen, benden daha iyisindir 205 yaparsın. Tralles de 210 yapabilir mi? yapabilir. Ortalamamız 205 km... (Not: Bu araçla 230 bile yapanlar var.)
    Sıradan kullanıcılar olan bizler, bu araçla ortalam max 205 km hızı yakalayabilirken, neden mühendisler son hızı 188 olarak açıklıyor? Neden 200 değil de, neden 195 değil de, neden 190 değil de 188 ?

    supremum adlı arkadaşın şöyle bir sorusu vardı:
    Tralles hocam tek bir örnek üzerinden genel bir soru sormak istiyorum.
    Bu örneğe göre Mondeo 5864 devirde 195km/h hızla giderken maksimum güç devrine ulaşması için daha 400 küsür devir çevirmesi gerekiyor. Yani atıyorum 5864 devirde motor yaklaşık 115-120 Hp arası güç üretiyor olsun. Bu durumda devir arttıkça maksimum güç devrine kadar güç artacağı için aracın düzlükte 195km/h hızın üzeri hızlarada rahat çıkabileceğini söyleyebilir miyiz?


    Bence çok ince bir soru.
    Benim cevabım evet, daha yüksek hızlara çıkabilir. Nereye kadar? Max güç devri 6300 e kadar. 6300 rpm deki hız ne olur? Görünen hız 209 olur. Yol durumuna göre (uzun iniş+arkadan rüzgar, vs.) daha üstüne de çıkabilir. Bunu söylerken, devir saatinin hatasız gösterdiğini kabul ediyorum. Ve kullanıcı 209 u görürken gerçek hız, teknik veri olarak açıklanan 195'tir diyorum...

    Bizzat kullanıcı arkadaşlar da bunu teyit edeceklerdir...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Ben Tralles'e katılıyorum son hız hesabı konusunda, yani max. gücün üretildiği devirin hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok. Teorikte böyle diyorsun ama, hesapla bulunan herşey zaten teoriktir, bu hesap için de devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları belirleyicidir.





     Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış


     Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Roverci selam,

    Ben de hala aynı yerdeyim ve fabrika son hızlarının maksimum güç devri ile ilintili olmadığını söylüyorum. Bir otomobil son hızı maksimum güç devrinde gerçekleşebileceği gibi altında veya üstünde de gerçekleşebilir. Bu tamamen seçtiğiniz son vites dişli oranına bağlıdır. Bazı manuel otomobillerde son hız son viteste değil, bir alt viteste gerçekleşir örneğin. Eğer iddia ettiğin gibi bir durum olsaydı. Bunun gerçekleşmemesi lazımdı.

    Ayrıca iddian doğru olsaydı, maksimum güç devrinden hemen sonra devir kesicinin devreye girmesi lazımdı. Yoksa, araç daha hızlı gitmeyecekse, neden maksimum güç devirleriyle redline devirleri arasında bu kadar fark olsun ki?

    Maksimum güç devri son hızı belirlemez Son hızı belirleyen şey, motorun ürettiği gücün hava ve yerin ürettiği toplam sürtünme kuvveti ile olan ilşkisidir. Bu ilişki gereği motorun gücü belli bir devre kadar toplam sürtünmeyi yenmeye devam eder. Belli bir devirde toplam sürtünme ile tekerlek tabanındaki kuvvet eşitlenir. Bu eşitlik devri aracın son hız devridir. Bu devirden yukarda toplam sürtünme kuvveti toplam itme kuvvetini yener ve bu nedenle araç daha fazla hızlanamaz. Bu durum maksimum motor devrinde olabileceği gibi altında veya üstünde de olabilir. Bunu da genellikle seçilen son vites oranı belirler. Bunla ilgili örnek bir tablo koydum aşağıya fikkir versin diye. Tabloda görüleceği üzere motorun maksimum gücü 6250 rpm'de geliyor ama maksimum hız 6500 ile 6750 rpm (tahminen 6650 rpm) civarında geliyor çünkü tam o devirde birbirini götüren 2 kuvvet eşitleniyor. Bu işin mantığı budur. Bu iş maksimum motor devrinde olabileceği gibi altında veya üstünde de olabilir. Bunun belirleyicisi maksimum güç devri değildir. teker taban kuvvetiyle toplam sürtünme kuvveti arasındaki ilişkidir.

    Dün verdiğim rakamlara bulduğum başka verilerle ilaveler yaptım ve tablo haline getirdim. Daha iyi anlaşılsın diye de bu defa maksimum güç devirlerini değil, aynı araçların maksimum güç devrindeki hızlarını verdim. Onu da aşağıda bulabiliriz.

    bazıları maksimum güç devirlerine yakın hızlara sahipler. Bu doğaldır. Ama diğer bazıları ise senin varsayımınla açıklanamayacak kadar fark oluşturmuş durumda ki bunlar otomatik vites de değil, biri hariç hepsi manuel vites. Sondaki Kia Ceed otomatik vites ve verdiğimiz otomat,ik Honda Civic örneğinin aksine gayet makul sınırlar içinde.

    Tablodaki çeşitlilik senin savını yeterince çürütüyor. Tabloya senin savını çürütecek daha başka ekstrem örnekler de koymamı ister misin? Bunu da yapabilirim ama önce araştırmam lazım.

    Saygılar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Ben de teorik hesaptan bahsediyorum zaten.
    Senin yazdığın gibi, devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları diyorum. Daha hangi parametreler varsa hepsini bu yazdıklarına dahil edebilirsin...

    Benim tralles hocadan ve senden farklı olarak söylediğim tek şey: devir sayısının "hangi devir sayısı" olduğu...

    Motorun max gücünü ürettiği devir diyorum ben...

    Gördüğün gibi ben hâla aynı yerdeyim...

    Max gücün üretildiği devrin, hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok diyorsan, max hız hesabında hangi devrin dikkate alındığını ve nedenini açıklamanı rica ediyorum...

    Neden, bütün araçların ilan edilen hızları aştığını da açıklamak durumundasın...

    Sen, ben ve tralles, ford focus tdci ile otobana çıkalım. Yol bizim için boşaltılmış olsun. Trafik polisleri de bize yardımcı olsun. Üçümüz de aracın ulaşabileceği son hız denemesi yapalım. Ben en çok 200 yaparım (daha önce yaptım). Sen, benden daha iyisindir 205 yaparsın. Tralles de 210 yapabilir mi? yapabilir. Ortalamamız 205 km... (Not: Bu araçla 230 bile yapanlar var.)
    Sıradan kullanıcılar olan bizler, bu araçla ortalam max 205 km hızı yakalayabilirken, neden mühendisler son hızı 188 olarak açıklıyor? Neden 200 değil de, neden 195 değil de, neden 190 değil de 188 ?

    supremum adlı arkadaşın şöyle bir sorusu vardı:
    Tralles hocam tek bir örnek üzerinden genel bir soru sormak istiyorum.
    Bu örneğe göre Mondeo 5864 devirde 195km/h hızla giderken maksimum güç devrine ulaşması için daha 400 küsür devir çevirmesi gerekiyor. Yani atıyorum 5864 devirde motor yaklaşık 115-120 Hp arası güç üretiyor olsun. Bu durumda devir arttıkça maksimum güç devrine kadar güç artacağı için aracın düzlükte 195km/h hızın üzeri hızlarada rahat çıkabileceğini söyleyebilir miyiz?


    Bence çok ince bir soru.
    Benim cevabım evet, daha yüksek hızlara çıkabilir. Nereye kadar? Max güç devri 6300 e kadar. 6300 rpm deki hız ne olur? Görünen hız 209 olur. Yol durumuna göre (uzun iniş+arkadan rüzgar, vs.) daha üstüne de çıkabilir. Bunu söylerken, devir saatinin hatasız gösterdiğini kabul ediyorum. Ve kullanıcı 209 u görürken gerçek hız, teknik veri olarak açıklanan 195'tir diyorum...

    Bizzat kullanıcı arkadaşlar da bunu teyit edeceklerdir...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Ben Tralles'e katılıyorum son hız hesabı konusunda, yani max. gücün üretildiği devirin hız hesaplama fonksiyonunda yeri yok. Teorikte böyle diyorsun ama, hesapla bulunan herşey zaten teoriktir, bu hesap için de devir sayısı, lastik çapı, dişli oranları belirleyicidir.





     Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış


     Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış


    Alıntıları Göster
    O kadar bg farklarına ragmen yine de birbirlerine çok yakın son hız degerleri bunun şöyle bir sebebi olabilir mi?

    Araçların yürüyen takımlarının veyahut motorunun güvenli ve stabil çalışabilecegi degerleri açıklamak istemiş olamazlar mı ?Son hızı az tutmuşlar çünkü bu hızın üstünde giderken olası bir dagılmada problemde prestij kaybı yaşamamak ve davaya maruz kalmamak istemeleri olabilir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik
    ...otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı...binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    Kafanız iyi galiba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211
    O kadar bg farklarına ragmen yine de birbirlerine çok yakın son hız degerleri bunun şöyle bir sebebi olabilir mi?


    Hiç bir alakası yok. Hız arttıkça "rüzgar direnci" ve gereken "kinetik eneji" hızın karesi oranında artar. Bir arabanın 200km/h yerine 300km/h ile gitmesi için en az 2.5-3 kat daha güçlü olması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soğutucu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211
    O kadar bg farklarına ragmen yine de birbirlerine çok yakın son hız degerleri bunun şöyle bir sebebi olabilir mi?


    Hiç bir alakası yok. Hız arttıkça "rüzgar direnci" ve gereken "kinetik eneji" hızın karesi oranında artar. Bir arabanın 200km/h yerine 300km/h ile gitmesi için en az 2.5-3 kat daha güçlü olması gerekir.

    Alıntıları Göster
    tralles,
    focus tdci 109 bg için azami güç devrindeki hızı, yanlışlıkla 159 yazdığını düşünüyorum. 202-203 olması lazımdı.
    Benim sorum bununla ilgili değil...

    1. kia ceed 90 bg,
    2. kia ceed 115 bg,
    3. subaru impreza 1.6.

    Bu 3 araç için "Azami Güç devrindeki hızları" nasıl hesapladığını yazabilir misin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 13 Mayıs 2011; 23:11:50 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.