Şimdi Ara

F1 aracı Maksimum Sürat (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
21.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 23 Kasım 2012; 23:56:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Soruyu tersten soralım.

    Bugatti Veyron'un F1 aracındaki ton başına güce sahip olduğunu düşünün.

    1888kg
    2832 PS

    O zaman kaç yapar hesaplayın. İyi geceler.

    senin yaşın kaç allah aşkına? güç=hız denklemini kuruyorsan büyük ihtimalle 8-12 aralığı. neyse biz yine de adam gibi cevap verelim. yüksek süratte işin içine aerodinami girer. yere basmanın belli bir limiti var. o limitten sonra araç yola tutunamaz. veyron'un hızı zaten 407 de sınırlandırılmış. yani veyron'un daha güçlü olmasına gerek yok. o araç aerodinaminin zirvesinde. veyron 407 yi de geçer. fakat o hızdan sonrasında araç kontrol altında olmadığı için o hızın ötesinin bir anlamı yok.
    hayır yukarda onlarca mesaj yazıldı hiçbirinden birşey anlamadın mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evo9 -- 24 Kasım 2012; 0:07:36 >




  • düzlükten viraja 374km den 160 km ye sadece 2 saniyede düşer diye bir lastik reklamı hatırlıyorum pirellinin di sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.LiXX -- 24 Kasım 2012; 0:06:15 >
  • millet, bu arkadaşla boşuna t...k geçmiyormuş bu konu sayesinde daha iyi anladım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açtığınız konulara bayılıyor ve severek takip ediyorum.


     F1 aracı Maksimum Sürat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Soruyu tersten soralım.

    Bugatti Veyron'un F1 aracındaki ton başına güce sahip olduğunu düşünün.

    1888kg
    2832 PS

    O zaman kaç yapar hesaplayın. İyi geceler.

    40 yapar ve honda city de 40 bin tl'dir...





  • Hocam 500 km/h hıza çıkabilecek bir aracın biraz ağır olması istenir.F1 araçları o hızda kağıt gibi yırtılırlar ya da uçarlar.Bir de araçlar tekerlekli olduğu sürece o hızlarda güvenli olacaklarını sanmam.Ama yarın bir gün Maglev trenler gibi manyetik yollarda 2-3 cm yükseklikte giderlerse neden olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Soruyu tersten soralım.

    Bugatti Veyron'un F1 aracındaki ton başına güce sahip olduğunu düşünün.

    1888kg
    2832 PS

    O zaman kaç yapar hesaplayın. İyi geceler.

    senin yaşın kaç allah aşkına? güç=hız denklemini kuruyorsan büyük ihtimalle 8-12 aralığı. neyse biz yine de adam gibi cevap verelim. yüksek süratte işin içine aerodinami girer. yere basmanın belli bir limiti var. o limitten sonra araç yola tutunamaz. veyron'un hızı zaten 407 de sınırlandırılmış. yani veyron'un daha güçlü olmasına gerek yok. o araç aerodinaminin zirvesinde. veyron 407 yi de geçer. fakat o hızdan sonrasında araç kontrol altında olmadığı için o hızın ötesinin bir anlamı yok.
    hayır yukarda onlarca mesaj yazıldı hiçbirinden birşey anlamadın mı?

    Veyron SS 431km/s yapabilmekte şu an. Gerçi onu da çok özel yollarda yapabiliyor. Ben bu arabanın normal bir yolda bu hıza çıkamayacağını duymuştum.

    Konuya dönersek. Renault F1 arabası Veyron'a Top Gear pistinde 18 saniye fark atmıştır (0:59:0-1:16.8). İkisi arasında kıyaslama yapabilmemiz için bildiğim tek veri bu.
    Son hızda vites aralıklarının önemli olduğu ortada. F1 ekipleri de her piste göre özel olarak vites oranlarını değiştiriyor tabii.
    Diyelim ki Veyron'un şanzumanını F1 arabasına taktık. Bugatti 6000 devirde son hızına ulaşıyor. F1 arabası 18000 devir çevirebildiğine göre bu kafayla 1300km/s yapması lazım ancak burada devreye tork giriyor. Ben diğer kuvvetlerin de etkisiyle maksimum 570km/s civarında yapabileceğini düşünüyorum.

    Yukarıdakileri biraz attım. Yalan yanlış şeyler söylemiş olabilirim. Fizikçi arkadaşlar falan varsa düzeltirlerse sevinirim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bu araca kanat takılsa uçar mı ? Bu bilimsel bir sorudur lütfen sallama seklinde cevap verilmesin.

    kanat takmaya da gerek yok, arka kanadı çıkarsan uçar.

    Videodaki f1 otomobili değil ama izlemeye değer...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 24 Kasım 2012; 1:12:57 >




  • 328i bi chiple 300 görüyorsa bu 1000 bile yapar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bu araca kanat takılsa uçar mı ? Bu bilimsel bir sorudur lütfen sallama seklinde cevap verilmesin.

    kanat takmaya da gerek yok, arka kanadı çıkarsan uçar.

    Videodaki f1 otomobili değil ama izlemeye değer...



    Bu sekilde uçar elbette :)
    Benim istedigim uçak gibi kalkış - iniş yapsın :)
    Saka bi yana bu tarz konularda ciddi bişeyler yazmiycam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu açanın kişiliği üzerinden yorumlar yazıyorsunuz ve adamla dalga geçip birşey bilmediğini söyleyerek asıl kendinizin bişey bilmediğinizi de bazı bilinçli kişilere kendinizi küçültücü bir şekilde gösteriyorsunuz ya helal olsun size

    Yok boş konuşmaymış yok topspeed için üretilmemişmiş düz yolda veyronu geçemezmiş yok kağıt gibi yırtılırmış yok havayı yarması beklenmezmiş miş miş miş...
  • Bugün ne konusu açsam diye düşünüyor olsanız gerek. Ne teknik anlamda nede muhabbet anlamında elle tutulur bir yanı olmayan bir konu daha. Tebrikler!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    Konuyu açanın kişiliği üzerinden yorumlar yazıyorsunuz ve adamla dalga geçip birşey bilmediğini söyleyerek asıl kendinizin bişey bilmediğinizi de bazı bilinçli kişilere kendinizi küçültücü bir şekilde gösteriyorsunuz ya helal olsun size

    Yok boş konuşmaymış yok topspeed için üretilmemişmiş düz yolda veyronu geçemezmiş yok kağıt gibi yırtılırmış yok havayı yarması beklenmezmiş miş miş miş...

    Konu bos olunca ne yapsın millet. Ben bu konuya ciddi mesaj atanda kabahat ararım. Adam geyik olsun diye acmış konuyu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    Konuyu açanın kişiliği üzerinden yorumlar yazıyorsunuz ve adamla dalga geçip birşey bilmediğini söyleyerek asıl kendinizin bişey bilmediğinizi de bazı bilinçli kişilere kendinizi küçültücü bir şekilde gösteriyorsunuz ya helal olsun size

    Yok boş konuşmaymış yok topspeed için üretilmemişmiş düz yolda veyronu geçemezmiş yok kağıt gibi yırtılırmış yok havayı yarması beklenmezmiş miş miş miş...

    Konu bos olunca ne yapsın millet. Ben bu konuya ciddi mesaj atanda kabahat ararım. Adam geyik olsun diye acmış konuyu.

    Konu bence gayette dolu bir konu ama konuyu açanın kimliğini görünce herkes dalgaya vurmakla küçük görme ayrımını pek bir belli ediyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    Konuyu açanın kişiliği üzerinden yorumlar yazıyorsunuz ve adamla dalga geçip birşey bilmediğini söyleyerek asıl kendinizin bişey bilmediğinizi de bazı bilinçli kişilere kendinizi küçültücü bir şekilde gösteriyorsunuz ya helal olsun size

    Yok boş konuşmaymış yok topspeed için üretilmemişmiş düz yolda veyronu geçemezmiş yok kağıt gibi yırtılırmış yok havayı yarması beklenmezmiş miş miş miş...

    Konu bos olunca ne yapsın millet. Ben bu konuya ciddi mesaj atanda kabahat ararım. Adam geyik olsun diye acmış konuyu.

    Konu bence gayette dolu bir konu ama konuyu açanın kimliğini görünce herkes dalgaya vurmakla küçük görme ayrımını pek bir belli ediyor...

    Konuyu açan arkadasın bu konuyu neden açtığını bilenler geyik mesajlar atıyor. Bilmeyen masumlar da bilgi paylaşımı olsun diye bildiklerini yazmışlar. Arkadasın son 50 mesajına baksan ne demek istediğimi anlarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    Konuyu açanın kişiliği üzerinden yorumlar yazıyorsunuz ve adamla dalga geçip birşey bilmediğini söyleyerek asıl kendinizin bişey bilmediğinizi de bazı bilinçli kişilere kendinizi küçültücü bir şekilde gösteriyorsunuz ya helal olsun size

    Yok boş konuşmaymış yok topspeed için üretilmemişmiş düz yolda veyronu geçemezmiş yok kağıt gibi yırtılırmış yok havayı yarması beklenmezmiş miş miş miş...

    Konu bos olunca ne yapsın millet. Ben bu konuya ciddi mesaj atanda kabahat ararım. Adam geyik olsun diye acmış konuyu.

    Konu bence gayette dolu bir konu ama konuyu açanın kimliğini görünce herkes dalgaya vurmakla küçük görme ayrımını pek bir belli ediyor...

    Konuyu açan arkadasın bu konuyu neden açtığını bilenler geyik mesajlar atıyor. Bilmeyen masumlar da bilgi paylaşımı olsun diye bildiklerini yazmışlar. Arkadasın son 50 mesajına baksan ne demek istediğimi anlarsın.

    Konuyu açanı yeterince ve burdaki çoğu kişiyi yeterince tanıyorum.Forumu uzun yıllardır takip ediyorum kimin ne olduğunu biliyoruz ,neyse uzatmaya gerek yok...




  • Bencede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Soruyu tersten soralım.

    Bugatti Veyron'un F1 aracındaki ton başına güce sahip olduğunu düşünün.

    1888kg
    2832 PS

    O zaman kaç yapar hesaplayın. İyi geceler.

    Guc-agirlik oranindan hiz hesaplanamaz. Neyi hesaplayacaz, ne demek istiyorsun ?
    Ayrica Veyron sinirlarda bir otomobil. 6 radyator ve daha fazlasi hava kanali ile elde edilebilen guc o kadar.
    2000 hp isil enerjiye donusuyor ve kayip yasaniyor.
    Motorun 2000 hp kayip vermesini onleyecek duzen, sema dunya uzerinde yok. Muhendislikte son nokta zaten Veyron.
    Hesap makinesi ile hesaplanmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 24 Kasım 2012; 2:54:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.