Şimdi Ara

Euro 6 dizel çok mu sorunlu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Eueo6 surekli sehir icine gelmez uzun yolda cok guzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2008 FORD TRANSIT 3.2TDCI 200 PS 470NM TORQUE ------------ 2015 FIAT PRATICO 1.3 MULTILEŞ 90PS 40-50 NM TORQUE
  • Bu araçlar kısa mesafe kullanımına uygun değil, neden uygun değil çünkü DPF yapısı gereği partikülleri yakalıyor ve bir süre sonra tıkanıyor ve sistem tıkanıklığı açmak için gerekli reaksiyonu tamamlamak için iki şartın bir arada gerçekleşmesini istiyor bunlardan;
    ilki uygun sıcaklık, uygun sıcaklığa çıkabilmek içinde süre yani motorun belli bir yol yapmasi gerekiyor. Dizel motor herkesin malumu olduğu üzere çabuk ısınmıyor dolayısıyla içinde bulunulan iklime, mevsime, trafiğin durumuna göre degismekle bilrikte aracın partikülu temizleyecek sıcaklığa ulaşması için en az 4-15 km civarında gitmesi gerekiyor. Ama buda yeterli değil araç yeterli sıcaklığa ulaştıktan sonra partikül temizliği başladı diyelim, bu sefer sıra ikinci şarta geliyor oda temizliğin bitmesi için gereken süre, buda yine ortalama hıza göre değişmekle birlikte araç hareket halindeyse 4-10 km arasinda yol demek, eğer bu ikinci süreyide araca vermezsiniz partikül tam temizlenemiyor ve daha kısa aralıklarla süreç tekrar etmeye başlıyor.
    Şimdi düşünün sürekli 3-5 km lik mesafede araç kullanan birisinin aracı DPF yi nasıl temizleyecek, asla temizleyemez, işte sorun burada çıkıyor.
    Yıllardır yazıyoruz bu emisyon normlarina göre üretilen dizel araçlar kısa mesafe araç kullanan kişilere uygun araçlar değiller diye ama ülkede herkes birşeyin taraftarı, kime anlatacaksin.
    Bakın benim aracim Euro 6.2 ben sürekli sıkışık trafikte araç kullanıyorum ortalama hızım gün içi 15 km/saat civarında oluyor ama 85.000 km de sıfır problem yaşıyorum daha bugüne kadar bir kez bile partikül temizliği gerekli ikazı bile yanmadı neden? Çünkü trafikte kaldığım süre uzun olduğu için araç partikülu rahatlıkla temizliyor.
    Bununla ilgili bir ara obd cihazı ile DPF nin ne zaman temizliğe başladığı ne kadar sürede temizliğin bittiğini gösterir bir video çekip yayınlayayım o zaman ne demek istediğim daha net anlaşılır.
    Gelelim Adblue li dizeller sorunlu mantığına Adblue sistemi zurnanın son deliği, Adblue ile motorun bir sorunu yok. Bazı markalarda bu sistemde ciddi sorunlar yaşandı ama bu aracın sorunu değildi, sistem ekipmanlarından kaynaklanan sorunlardi (Adblue deposu v.b) o yüzden Adblue li dizeller sorunlu diye bir genelleme yapmak mümkün değil. Adblue sistemi de araca eklenmiş ekstra bir sistem ve bütün ek sistemler gibi onunda bir arıza ve problem riski var tabi ama işin ehli ellerde iptali mümkün bir sistem.
    Sonuca geliyorum ve yıllardır yazdığım şeyi tekrar yazıyorum araç tercih ederken kullanım koşullarınızı göz önünde bulundurarak tercihte bulunun ve kısa mesafeli/sureli araç kullanıyorsanız dizel araç almayın hem araca yazık etmeyin (bu araçlar malumunuz artık üretilmiyor, olan araçlar ihtiyacı olanlara sağlam kalsınlar) hemde kendinize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • 1.5 dizel Insignia ile her gün Güngören'den Atatürk Havalimanı'na işe gidiyorum. E5'e yakın olduğumdan E5'ten gidersem 8 KM, sahilden gidersem 14 KM. E5 sürekli dur kalka yakın trafik olduğundan araba daha geç ısınıyor, genelde yağ sıcaklığı 95'i görmeden işte oluyorum. Buradan gidersem partikül çok hızlı doluyor. Sahil yolundan gidersem oraya bağlanana kadar araç 2-3 kere ışıkta duruyor kalkıyor vs ısınma şansı buluyor. Hem daha az kurum birikiyor hem de rejenerasyon yaparsa yolu daha da uzatıp bitene kadar kontak kapatmıyorum. Bazen tam vardığımda giriyor regen o zaman da durduğu yerde yine işleme devam edebiliyor, yine kontak kapatmıyorum başında bekliyorum rolantide tamamlaması 10 DK civarı sürüyor.

    Adblue'ya gelince çeyreğe gelmeden hep doldururum hiç sorun yaşamadım. 300-400 lira bir şey ve her benzinlikte var.

    Günün sonunda bence bunlarla uğraşmak istememek çok doğal, benim de uzun zamandır ilk dizel aracım bundan önce 6 tane benzinli aracım oldu. Ha dikkat ederim derseniz de boş ağırlığı 1640 kilogram olan araçla yüzde 80 İstanbul içi 7 litrenin altında kasmadan geziyorum, uzun yolda 5 litre yakıyor. Yani uğraşırsan ödülü var, ha bir sorun çıksa ettiğimiz tasarrufun tamamını servise veririz ama çok şükür bir sorun olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F355 Challenge -- 2 Kasım 2025; 1:20:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • F355 Challenge F kullanıcısına yanıt

    1.5d insignia motoru , adblue olmayan 1.6 cdti insignia ya göre çok daha çabuk ısınıyor

    kışın soğuk hava da 1.6 cdti ın 10km lerde ufak ufak ısınmaya başladığı senaryo da 1.5 d aynı ısıya 3-4 km de geliyordu

    Bu motor da benim en çok dikkatimi çeken şeylerden biri bu olmuştu

    _____________________________
  • 1.3 adblue motoru uzun süre kullandım. iyi yerden yakıt alırsan 100 bin km kadar sıfır sorun. 100 bini geçince dpf ve sistemdeki pahalı sensörlerle uğraşmamak için sattım. alacaksan aynısını tavsiye ederim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 5 yıl boyunca 5km git, 6km gel şeklinde dizel araç kullandım. Araba ne bir gün arıza yaptı, ne DPF doldu ne de başka bir şey.


    Bu foruma bakarak araba falan almayın 50 defa yazdım.


    Burada fonlanan hesaplar var dizeli kötületmek için ellerinden geleni yapıyorlar ve kuduruyorlar ama dizel hala açık ara en iyisi.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • coderMX C kullanıcısına yanıt

    Otomatik şanzıman istiyorsanız 1.6 Multijet dışında seçeneğiniz yok. Ancak manuel düşünüyorsanız, 1.3 Multijet de gayet yeterli bir motor. Maliyet açısından bakarsak; 1.3 motor hacmi sayesinde vergi avantajı sağlar, ayrıca periyodik yağ bakımı daha kolaydır. 1.6 Multijet’te ise yağ filtresi konumu bakımından değişimi biraz zordur. Bunun yanında 1.3 motor zincirli triger kullandığı için en az 160 bin km’ye kadar değişim gerektirmez. Bu gibi yürütme maliyetleri nedeniyle ben 1.3’ü tercih ederdim. Fakat bu detaylar ikinci plandaysa ve biraz daha performans istiyorsanız, o zaman 1.6 daha uygun bir seçim olur.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Bu araçlar kısa mesafe kullanımına uygun değil, neden uygun değil çünkü DPF yapısı gereği partikülleri yakalıyor ve bir süre sonra tıkanıyor ve sistem tıkanıklığı açmak için gerekli reaksiyonu tamamlamak için iki şartın bir arada gerçekleşmesini istiyor bunlardan;
    ilki uygun sıcaklık, uygun sıcaklığa çıkabilmek içinde süre yani motorun belli bir yol yapmasi gerekiyor. Dizel motor herkesin malumu olduğu üzere çabuk ısınmıyor dolayısıyla içinde bulunulan iklime, mevsime, trafiğin durumuna göre degismekle bilrikte aracın partikülu temizleyecek sıcaklığa ulaşması için en az 4-15 km civarında gitmesi gerekiyor. Ama buda yeterli değil araç yeterli sıcaklığa ulaştıktan sonra partikül temizliği başladı diyelim, bu sefer sıra ikinci şarta geliyor oda temizliğin bitmesi için gereken süre, buda yine ortalama hıza göre değişmekle birlikte araç hareket halindeyse 4-10 km arasinda yol demek, eğer bu ikinci süreyide araca vermezsiniz partikül tam temizlenemiyor ve daha kısa aralıklarla süreç tekrar etmeye başlıyor.
    Şimdi düşünün sürekli 3-5 km lik mesafede araç kullanan birisinin aracı DPF yi nasıl temizleyecek, asla temizleyemez, işte sorun burada çıkıyor.
    Yıllardır yazıyoruz bu emisyon normlarina göre üretilen dizel araçlar kısa mesafe araç kullanan kişilere uygun araçlar değiller diye ama ülkede herkes birşeyin taraftarı, kime anlatacaksin.
    Bakın benim aracim Euro 6.2 ben sürekli sıkışık trafikte araç kullanıyorum ortalama hızım gün içi 15 km/saat civarında oluyor ama 85.000 km de sıfır problem yaşıyorum daha bugüne kadar bir kez bile partikül temizliği gerekli ikazı bile yanmadı neden? Çünkü trafikte kaldığım süre uzun olduğu için araç partikülu rahatlıkla temizliyor.
    Bununla ilgili bir ara obd cihazı ile DPF nin ne zaman temizliğe başladığı ne kadar sürede temizliğin bittiğini gösterir bir video çekip yayınlayayım o zaman ne demek istediğim daha net anlaşılır.
    Gelelim Adblue li dizeller sorunlu mantığına Adblue sistemi zurnanın son deliği, Adblue ile motorun bir sorunu yok. Bazı markalarda bu sistemde ciddi sorunlar yaşandı ama bu aracın sorunu değildi, sistem ekipmanlarından kaynaklanan sorunlardi (Adblue deposu v.b) o yüzden Adblue li dizeller sorunlu diye bir genelleme yapmak mümkün değil. Adblue sistemi de araca eklenmiş ekstra bir sistem ve bütün ek sistemler gibi onunda bir arıza ve problem riski var tabi ama işin ehli ellerde iptali mümkün bir sistem.
    Sonuca geliyorum ve yıllardır yazdığım şeyi tekrar yazıyorum araç tercih ederken kullanım koşullarınızı göz önünde bulundurarak tercihte bulunun ve kısa mesafeli/sureli araç kullanıyorsanız dizel araç almayın hem araca yazık etmeyin (bu araçlar malumunuz artık üretilmiyor, olan araçlar ihtiyacı olanlara sağlam kalsınlar) hemde kendinize.

    Sabahın soğuğunda hava 5-6 derecelerdeyken bile aracın ideal ısısına gelmesi için en az 15 km sürmek gerekiyor. 4 km bence fazla iyimser olmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.