Şimdi Ara

ESP'yi devre dışı bırakmak performansı artırır mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
6
Favori
41.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    ESP sadece frene müdahale etmiyor mu ? Patinaja müdahale eden sistem ESP değil,ASR..
    ESP'yi kapatınca nasıl daha hızlı kalkıyorsunuz ?

    ESP anti patinajıda kapsıyor Örneğin opellerde antipatinaj TC ydi, bmw lerde ASC. Esp sistemi gelince bu sistemlerde ESP nin içine katıldı.Hepsi bir çalışıp hepsi bir kapanıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo


    Aynı zamanda yakıt tüketimi'de düşüyormuş diyorlar?

    Çok çok düşüreceğini sanmıyorum ama etkisi vardır tabi ki. Sonuçta fren yapan bir sistem ve aracın gitmediğini düşünerek gaza daha fazla basıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 27 Ocak 2013; 3:41:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 27 Ocak 2013; 4:54:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle ASR-TCS-ABS-ESP vs. ismi herneyse bu sistemler hakkında bilmemiz gereken bunların ortak çalışan sistemler olduğu; birçok sensörden alınan verinin merkezi bir bilgisayarda (ecu) yorumlanıp buna göre sistemin kapasitesi dahilinde tepki üretmesiyle çalıştıkları.

    Gaz ve fren basıncı, direksiyon açısı, yanal-doğrusal hız ve ivme, teker dönüş hızları, hidrolik basınçları, krank devri gibi bir çok etmen için sensörler var ve bu sensörlerin topladığı bilgiyi işleyen mini bilgisayarlar var. abs-esp vs. dediğimiz şey de aslında temelinde bir yazılım ve onun yan üniteleri.

    şimdi sistemler geliştikçe daha kompleks ve karmaşık oldu ve siz içeride düğmeye bastığınız zaman aslında hiçbirşey "kapanmıyor" ama alternatif bir modda çalışıyor gibi düşünebiliriz heralde . Eh tabi bu konuda da bir standart yok; hangi üreticinin düğmesi neyi ne kadar kapatıyor, açıyor bilemeyiz.

    Tek bildiğimiz şu ki bir kapama tuşu varsa eğer buna bastığımızda aracın eski, yani kontrolün tam anlamıyla şöföründe olduğu "mekanik" haline bir miktar daha yaklaştığı ki bu her zaman güzeldir ...


    eğer esp tamamen devreden çıksın istiyorsanız, açar sigortasını sökersiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    Öncelikle ASR-TCS-ABS-ESP vs. ismi herneyse bu sistemler hakkında bilmemiz gereken bunların ortak çalışan sistemler olduğu; birçok sensörden alınan verinin merkezi bir bilgisayarda (ecu) yorumlanıp buna göre sistemin kapasitesi dahilinde tepki üretmesiyle çalıştıkları.

    Gaz ve fren basıncı, direksiyon açısı, yanal-doğrusal hız ve ivme, teker dönüş hızları, hidrolik basınçları, krank devri gibi bir çok etmen için sensörler var ve bu sensörlerin topladığı bilgiyi işleyen mini bilgisayarlar var. abs-esp vs. dediğimiz şey de aslında temelinde bir yazılım ve onun yan üniteleri.

    şimdi sistemler geliştikçe daha kompleks ve karmaşık oldu ve siz içeride düğmeye bastığınız zaman aslında hiçbirşey "kapanmıyor" ama alternatif bir modda çalışıyor gibi düşünebiliriz heralde . Eh tabi bu konuda da bir standart yok; hangi üreticinin düğmesi neyi ne kadar kapatıyor, açıyor bilemeyiz.

    Tek bildiğimiz şu ki bir kapama tuşu varsa eğer buna bastığımızda aracın eski, yani kontrolün tam anlamıyla şöföründe olduğu "mekanik" haline bir miktar daha yaklaştığı ki bu her zaman güzeldir ...


    eğer esp tamamen devreden çıksın istiyorsanız, açar sigortasını sökersiniz

    Alıntıları Göster
    Kalkış yaparken de arttırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Esp neden kapanir ya hala anlamadim

    En iyisini vw yapiyor kapatamiyorsun

    Daha önce VW kullanmasan neyse diyeceğime, kullandında.
    Nasıl bilmiyorsun ESP OFF tuşu olduğunu?
  • Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Esp neden kapanir ya hala anlamadim

    En iyisini vw yapiyor kapatamiyorsun

    Yukarda @m.C.k. isimli üye açıklamış.

    Vw'de yoksa eğer.. Demekki karlı,buzlu,çamurlu yolları araç kendisi farkedebiliyor

    İster DSG olsun ister manuel, araç bir süre patinajda (arka tekerlekler durmak kaydı ile) kalınca ESP - ASR - Cart curt komple devre dışı kalıyor. Mükemmel zekalı VW mühendisleri yüzünden, VW araçlarını Dyno ya çıkartınca test yapmak için göbeğimiz çatlıyor.


    Yok artık!

    ESP kapatilamiyor demeyin bana VW'de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Esp neden kapanir ya hala anlamadim

    En iyisini vw yapiyor kapatamiyorsun

    Yukarda @m.C.k. isimli üye açıklamış.

    Vw'de yoksa eğer.. Demekki karlı,buzlu,çamurlu yolları araç kendisi farkedebiliyor

    İster DSG olsun ister manuel, araç bir süre patinajda (arka tekerlekler durmak kaydı ile) kalınca ESP - ASR - Cart curt komple devre dışı kalıyor. Mükemmel zekalı VW mühendisleri yüzünden, VW araçlarını Dyno ya çıkartınca test yapmak için göbeğimiz çatlıyor.


    Yok artık!

    ESP kapatilamiyor demeyin bana VW'de.

    Ya bi bilip bilmeden konuşmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Esp neden kapanir ya hala anlamadim

    En iyisini vw yapiyor kapatamiyorsun

    Yukarda @m.C.k. isimli üye açıklamış.

    Vw'de yoksa eğer.. Demekki karlı,buzlu,çamurlu yolları araç kendisi farkedebiliyor

    İster DSG olsun ister manuel, araç bir süre patinajda (arka tekerlekler durmak kaydı ile) kalınca ESP - ASR - Cart curt komple devre dışı kalıyor. Mükemmel zekalı VW mühendisleri yüzünden, VW araçlarını Dyno ya çıkartınca test yapmak için göbeğimiz çatlıyor.


    Yok artık!

    ESP kapatilamiyor demeyin bana VW'de.

    Ya bi bilip bilmeden konuşmayın.

    Alıntıları Göster
    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    Boş konuşan ve post kasan sensin. Bu forumun amacı bilgi ve paylaşımdır. Forumdaşımız sormuş bilgi veriyoruz, sense shumi diyorsun. Zaten bilsen yazmazsın. Şu sözünden sonra "Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım?" boş konuşan ve muhataba alınacak biri bile olmadığın ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    Bmw e46 da ESP = DSC oldu ve DSC tuşuna ilk bastığınızda ASC yani antipatinaj devre dışı kalıyor ama 10 sn basılı tutarsanız hem ASC ışığı hem de el freni ışığı yanıyor. Böylece tüm kontrol size kalıyor. Sadece ASC yi kapattığınızda araba savrulurken ( tam emin değilim) %30 oranında savruluyor ve ESP devreye girip aracı toparlıyor. ESP kalkışı etkiler çünkü ASC yani ASR gibi sistemlerde ESP yle birlikte çalışıyor. Aynı tuşla kontrol ediliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    Bmw e46 da ESP = DSC oldu ve DSC tuşuna ilk bastığınızda ASC yani antipatinaj devre dışı kalıyor ama 10 sn basılı tutarsanız hem ASC ışığı hem de el freni ışığı yanıyor. Böylece tüm kontrol size kalıyor. Sadece ASC yi kapattığınızda araba savrulurken ( tam emin değilim) %30 oranında savruluyor ve ESP devreye girip aracı toparlıyor. ESP kalkışı etkiler çünkü ASC yani ASR gibi sistemlerde ESP yle birlikte çalışıyor. Aynı tuşla kontrol ediliyor.

    Alıntıları Göster
    Esp savrulma olursa kayan tarafa fren yapan bir sistem etkisi olmaz ama arabanızda traction control varsa yapatın bu performansa etki edecektir

    Çünkü tc aşırı yüklenmelerde gücü dengeli dağatacağı için güc kaybı oluşabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    Boş konuşan ve post kasan sensin. Bu forumun amacı bilgi ve paylaşımdır. Forumdaşımız sormuş bilgi veriyoruz, sense shumi diyorsun. Zaten bilsen yazmazsın. Şu sözünden sonra "Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım?" boş konuşan ve muhataba alınacak biri bile olmadığın ortada.

    He gülüm he, rica ediyorum blokla beni. Bak şu tuş:
    />




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    Bmw e46 da ESP = DSC oldu ve DSC tuşuna ilk bastığınızda ASC yani antipatinaj devre dışı kalıyor ama 10 sn basılı tutarsanız hem ASC ışığı hem de el freni ışığı yanıyor. Böylece tüm kontrol size kalıyor. Sadece ASC yi kapattığınızda araba savrulurken ( tam emin değilim) %30 oranında savruluyor ve ESP devreye girip aracı toparlıyor. ESP kalkışı etkiler çünkü ASC yani ASR gibi sistemlerde ESP yle birlikte çalışıyor. Aynı tuşla kontrol ediliyor.

    ABS ile de birlikte çalışıyor ESP.O zaman kalkışta ABS'yi de kapatalım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır

    Tekerlek sabit kalır ve dönmez mi? Yok artık daha neler demek istiyorum. Yaklaşık bir ay önce Uludağ'da karda saplandim ve merak etmeyi teker donuyor. Ama boşa döndüğü için motor fazla gaz yemiyor ve o dueumda 1500 devir civarında kaldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    Bmw e46 da ESP = DSC oldu ve DSC tuşuna ilk bastığınızda ASC yani antipatinaj devre dışı kalıyor ama 10 sn basılı tutarsanız hem ASC ışığı hem de el freni ışığı yanıyor. Böylece tüm kontrol size kalıyor. Sadece ASC yi kapattığınızda araba savrulurken ( tam emin değilim) %30 oranında savruluyor ve ESP devreye girip aracı toparlıyor. ESP kalkışı etkiler çünkü ASC yani ASR gibi sistemlerde ESP yle birlikte çalışıyor. Aynı tuşla kontrol ediliyor.

    ABS ile de birlikte çalışıyor ESP.O zaman kalkışta ABS'yi de kapatalım ?

    Alıntıları Göster
    Benim uzun yol mesaim olmuştu 1.9 TDI Passat ile bu B5.5 kasa oluyor sanırım 2004 modeldi... Onda ESP OFF tuşu vardı... VW TP'de de vardı...

    Ayrıca 100 beygirlik araçta ESP'yi kapatsan ne yapacaksın ? Bırak işini yapsın garibim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    Bmw e46 da ESP = DSC oldu ve DSC tuşuna ilk bastığınızda ASC yani antipatinaj devre dışı kalıyor ama 10 sn basılı tutarsanız hem ASC ışığı hem de el freni ışığı yanıyor. Böylece tüm kontrol size kalıyor. Sadece ASC yi kapattığınızda araba savrulurken ( tam emin değilim) %30 oranında savruluyor ve ESP devreye girip aracı toparlıyor. ESP kalkışı etkiler çünkü ASC yani ASR gibi sistemlerde ESP yle birlikte çalışıyor. Aynı tuşla kontrol ediliyor.

    ABS ile de birlikte çalışıyor ESP.O zaman kalkışta ABS'yi de kapatalım ?

    ABS'den bağımsız çalışıyor. ABS'yi kapatmak mümkün degil..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.