Şimdi Ara

ESP GEREKLİ Mİ, DEĞİL Mİ ?? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
1
Favori
8.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Tamam iyi bişey olabilir isteyen alsın da "standart olmalı" ne demek?
    ESPli araçlar satıldıkça prim mi alıyorsunuz? Araç kullandığım şartları göz önünde bulundurup ihtiyacım olmadığını düşünürüm almam, sizi ne ilgilendirir?
    İsterseniz motosiklet satışı falan da yasaklansın, güvensiz ya..

    Avrupa Birliği Komisyonu 2012'den itibaren tüm araçlarda ESP'yi zorunlu kılarken gerçekten çok mantıklı yorumlar yapıyorsunuz, tebrik ediyorum Hava yastığı, ABS falan boş işler zaten...

    eğitim şart



    Herkes sizin gittiğiniz yollardan gidiyor, sizin çıktığınız hızlara çıkıyor değil mi?
    Bence at gözlüğünü çıkarmanız ve empati yapmayı öğrenmeniz şart..
    2. vitese atamayan sucuya bile ESP satar sizin zihniyet..

    Ekleme:
    Ben aracımı 6 havayastıklı almak istedim ama malesef bu sadece en lüks seçenekte vardı.. Yani sadece havayastığını seçme opsiyonum yoktu.. ABS ESP istemiyorum ama havayastığı istiyorum, buna hakkım var.. Ben ESP gereksiz demiyorum, OPSİYONEL OLMALI diyorum.. kimseye bir şeyleri zorla satmaya kalkmayın.. Birşeyleri zorla satan zihniyet yüzünden şu an yan havayastıklarım yok!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 18 Mayıs 2011; 12:53:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Gereksiz diyen arkadaşlar heralde bugüne kadar ihtiyaç duymadılar.

    Unutmayın ki, Türkiye'de yaşıyoruz. Trafikte her türlü şey her an başımıza gelebiliyor.

    Bir arkadaş sürekli 140 - 150'li hızlardan bahsediyoruz dedi ama, belki de en iyi böyle hızlarda anlarsınız bunun değerini, sonra da ESP'siz araba almazsınız.

    Edirne - İstanbul otobanında 170 ile giderken üst geçidin yanından 2 tane köpek fırlamıştı yola.

    Onlara vurmamak için sağa sola kırdığımda ESP'nin değerini o zaman çok daha iyi anlamıştım.

    O yüksek hızda ESP'siz bir araçla onu yapsaydım kesinlike 10 - 15, belki de daha fazla takla atmıştım.

    O ESP'nin değerini o zaman anlamıştım. Siz siz olun ESP, gereksiz demeyin hayatınızda bir kere de olsa lazım olur.

    ESP'siz araç almamaya dikkat edin.



    170 le direksiyonu sağ sol yaptınız ve cizgisinden çıkan aracı esp yola döndürdü tam olarak bunumu diyorsunuz.


    çizgisinden çıktı demiyor,değerini o an anladığından bahsediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amercan

    150 ile giderken, birden onunuze kiran bir araca carpmamak icin ani sekilde sag seride manevra yapip bariyerlere ucmayi beklediginiz anda, sanki oyuncak arabalari ile oynayan bir cocugun yaptigi gibi bir elin yukardan aracinizi kontrol edip tekrar seridine sokmasi gibi biseydir ESP.



    dostum ne kullanıyorsun; ferrari? porsche? koeniggsec??

    150 ile giderken önüme ne çıkarsa çıksın ani direksiyon hareketi yapmam. altımdaki porsche bile olsa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Gereksiz diyen arkadaşlar heralde bugüne kadar ihtiyaç duymadılar.

    Unutmayın ki, Türkiye'de yaşıyoruz. Trafikte her türlü şey her an başımıza gelebiliyor.

    Bir arkadaş sürekli 140 - 150'li hızlardan bahsediyoruz dedi ama, belki de en iyi böyle hızlarda anlarsınız bunun değerini, sonra da ESP'siz araba almazsınız.

    Edirne - İstanbul otobanında 170 ile giderken üst geçidin yanından 2 tane köpek fırlamıştı yola.

    Onlara vurmamak için sağa sola kırdığımda ESP'nin değerini o zaman çok daha iyi anlamıştım.

    O yüksek hızda ESP'siz bir araçla onu yapsaydım kesinlike 10 - 15, belki de daha fazla takla atmıştım.

    O ESP'nin değerini o zaman anlamıştım. Siz siz olun ESP, gereksiz demeyin hayatınızda bir kere de olsa lazım olur.

    ESP'siz araç almamaya dikkat edin.



    170 le direksiyonu sağ sol yaptınız ve cizgisinden çıkan aracı esp yola döndürdü tam olarak bunumu diyorsunuz.



    İşinize nasıl geliyorsa öyle anlamayın.

    Ben öyle bir şey demedim.

    Eğer ESP olmasaydı çoktan taklalar atmıştım dedim, çizgisinden çıktı demedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bergspyder -- 18 Mayıs 2011; 13:39:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: USR.


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Gereksiz diyen arkadaşlar heralde bugüne kadar ihtiyaç duymadılar.

    Unutmayın ki, Türkiye'de yaşıyoruz. Trafikte her türlü şey her an başımıza gelebiliyor.

    Bir arkadaş sürekli 140 - 150'li hızlardan bahsediyoruz dedi ama, belki de en iyi böyle hızlarda anlarsınız bunun değerini, sonra da ESP'siz araba almazsınız.

    Edirne - İstanbul otobanında 170 ile giderken üst geçidin yanından 2 tane köpek fırlamıştı yola.

    Onlara vurmamak için sağa sola kırdığımda ESP'nin değerini o zaman çok daha iyi anlamıştım.

    O yüksek hızda ESP'siz bir araçla onu yapsaydım kesinlike 10 - 15, belki de daha fazla takla atmıştım.

    O ESP'nin değerini o zaman anlamıştım. Siz siz olun ESP, gereksiz demeyin hayatınızda bir kere de olsa lazım olur.

    ESP'siz araç almamaya dikkat edin.



    170 le direksiyonu sağ sol yaptınız ve cizgisinden çıkan aracı esp yola döndürdü tam olarak bunumu diyorsunuz.


    çizgisinden çıktı demiyor,değerini o an anladığından bahsediyor

    muhabbetin gelişinden ne demek istediği tam anlaşılımıyor.(yanlış bir yorum yapmadanda arkadaşın kendisine sormak istemiştim)
    o nedenle kendisine sordum.
    çünkü yukarıda 150 ile çizgisinden çıkan aracın güven içerisinde kalacağını iddia edenler var.
    bakın başından beri esp'nin ne kadar faydalı bir şey olduğunu anlatıyoruz.
    ama yok 150 ile yok 170 ile giden ve savrulmaya başlayan bir arabayı çizgisine geri koyar diyen arkadaşlar var.
    yıllar önce abs yeni yeni yayılırken ben 100 km ile fren bassam 1-2 metrede dururum diyen yurdum insanı bugunde çok yüksek süratlerde aracım savursada esp toplar zihniyetine kapılırsa yandığımızın resmidir.
    bunun yanlış olduğunu anlatmaya çalışıyorum.
    yoksa derdim polemik yaratmak değil.
    benim hiç esp ihtiyacım olmadı ancak kullandığım her espli aracta espyi test ettim tepkilerinide ne yapabileceğinide nasıl faydalı bir şey olduğunuda biliyorum. ancak esp doğa üstü bir şey değildir.
    150-170 gibi süratlerde kişisel kanaatim esp ye güvenmenin pek mantıklı bir hareket tarzı olmayacağı yönünde.
    ha %100 eminmiin derseniz değilim çünkü 70-80 km nin üzerinde hiç espyi devreye sokmayı denemedim. ancak o süratlerde sürekli seyhat ettiğim için esp konusundada tecrübelerim azımsanmayacak ölçüde olduğu için bana çok güvenli gelmiyor.
    allah kimseyi o süratlerde yardıma muhtaç bırakmasın.
    sanırım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir.
    yinede 150-170 gibi süratlerde esp aracı çizgisine sokar hiç bir şey olmaz diyen varsa onada saygı duyarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Gereksiz diyen arkadaşlar heralde bugüne kadar ihtiyaç duymadılar.

    Unutmayın ki, Türkiye'de yaşıyoruz. Trafikte her türlü şey her an başımıza gelebiliyor.

    Bir arkadaş sürekli 140 - 150'li hızlardan bahsediyoruz dedi ama, belki de en iyi böyle hızlarda anlarsınız bunun değerini, sonra da ESP'siz araba almazsınız.

    Edirne - İstanbul otobanında 170 ile giderken üst geçidin yanından 2 tane köpek fırlamıştı yola.

    Onlara vurmamak için sağa sola kırdığımda ESP'nin değerini o zaman çok daha iyi anlamıştım.

    O yüksek hızda ESP'siz bir araçla onu yapsaydım kesinlike 10 - 15, belki de daha fazla takla atmıştım.

    O ESP'nin değerini o zaman anlamıştım. Siz siz olun ESP, gereksiz demeyin hayatınızda bir kere de olsa lazım olur.

    ESP'siz araç almamaya dikkat edin.



    170 le direksiyonu sağ sol yaptınız ve cizgisinden çıkan aracı esp yola döndürdü tam olarak bunumu diyorsunuz.



    İşinize nasıl geliyorsa öyle anlamayın.

    Ben öyle bir şey demedim.

    Eğer ESP olmasaydı çoktan taklalar atmıştım dedim, çizgisinden çıktı demedim.

    hocam ne kadar agresifsiniz ben yanlış bir yorum yapmamak için siz sormak istedim.
    çünkü sizden önce mesaj atan ve sizinde bana bir nevi cevap olarak yazdığınız mesajdan önce 150 ile aracı çizgisine sokan birisi var acaba dedim sizde 170 ilemi aynı şeyi yaptınız ve yanlış bir yorum yapmadan size bir sorayım dedim.
    hepsi bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    Herkes sizin gittiğiniz yollardan gidiyor, sizin çıktığınız hızlara çıkıyor değil mi?
    Bence at gözlüğünü çıkarmanız ve empati yapmayı öğrenmeniz şart..
    2. vitese atamayan sucuya bile ESP satar sizin zihniyet..

    Ekleme:
    Ben aracımı 6 havayastıklı almak istedim ama malesef bu sadece en lüks seçenekte vardı.. Yani sadece havayastığını seçme opsiyonum yoktu.. ABS ESP istemiyorum ama havayastığı istiyorum, buna hakkım var.. Ben ESP gereksiz demiyorum, OPSİYONEL OLMALI diyorum.. kimseye bir şeyleri zorla satmaya kalkmayın.. Birşeyleri zorla satan zihniyet yüzünden şu an yan havayastıklarım yok!



    peki aynı sucunun arabasında abs oluyor, o da opsiyonel olsun o zaman bir sis farı, bir alüminyum alaşımlı jant değil bu, opsiyon olması kabul edilemez, kaldı ki bizim ülkemizde sizin gibiler yüzünden asla standart olmayacak kuşkunuz olmasın

    umarım iki gün sonra keşke esp olsaydı diye başlık açmazsınız... 6 hava yastığını neden istiyordunuz, şimdiye kadar hiç lazım oldu mu? mesele hız ya da yol meselesi değil

    aracınızda 4 cam otomatiği var mı? neden standart, belki de kullanıcı istemiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 18 Mayıs 2011; 13:59:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: USR.


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Gereksiz diyen arkadaşlar heralde bugüne kadar ihtiyaç duymadılar.

    Unutmayın ki, Türkiye'de yaşıyoruz. Trafikte her türlü şey her an başımıza gelebiliyor.

    Bir arkadaş sürekli 140 - 150'li hızlardan bahsediyoruz dedi ama, belki de en iyi böyle hızlarda anlarsınız bunun değerini, sonra da ESP'siz araba almazsınız.

    Edirne - İstanbul otobanında 170 ile giderken üst geçidin yanından 2 tane köpek fırlamıştı yola.

    Onlara vurmamak için sağa sola kırdığımda ESP'nin değerini o zaman çok daha iyi anlamıştım.

    O yüksek hızda ESP'siz bir araçla onu yapsaydım kesinlike 10 - 15, belki de daha fazla takla atmıştım.

    O ESP'nin değerini o zaman anlamıştım. Siz siz olun ESP, gereksiz demeyin hayatınızda bir kere de olsa lazım olur.

    ESP'siz araç almamaya dikkat edin.



    170 le direksiyonu sağ sol yaptınız ve cizgisinden çıkan aracı esp yola döndürdü tam olarak bunumu diyorsunuz.


    çizgisinden çıktı demiyor,değerini o an anladığından bahsediyor

    muhabbetin gelişinden ne demek istediği tam anlaşılımıyor.(yanlış bir yorum yapmadanda arkadaşın kendisine sormak istemiştim)
    o nedenle kendisine sordum.
    çünkü yukarıda 150 ile çizgisinden çıkan aracın güven içerisinde kalacağını iddia edenler var.
    bakın başından beri esp'nin ne kadar faydalı bir şey olduğunu anlatıyoruz.
    ama yok 150 ile yok 170 ile giden ve savrulmaya başlayan bir arabayı çizgisine geri koyar diyen arkadaşlar var.
    yıllar önce abs yeni yeni yayılırken ben 100 km ile fren bassam 1-2 metrede dururum diyen yurdum insanı bugunde çok yüksek süratlerde aracım savursada esp toplar zihniyetine kapılırsa yandığımızın resmidir.
    bunun yanlış olduğunu anlatmaya çalışıyorum.
    yoksa derdim polemik yaratmak değil.
    benim hiç esp ihtiyacım olmadı ancak kullandığım her espli aracta espyi test ettim tepkilerinide ne yapabileceğinide nasıl faydalı bir şey olduğunuda biliyorum. ancak esp doğa üstü bir şey değildir.
    150-170 gibi süratlerde kişisel kanaatim esp ye güvenmenin pek mantıklı bir hareket tarzı olmayacağı yönünde.
    ha %100 eminmiin derseniz değilim çünkü 70-80 km nin üzerinde hiç espyi devreye sokmayı denemedim. ancak o süratlerde sürekli seyhat ettiğim için esp konusundada tecrübelerim azımsanmayacak ölçüde olduğu için bana çok güvenli gelmiyor.
    allah kimseyi o süratlerde yardıma muhtaç bırakmasın.
    sanırım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir.
    yinede 150-170 gibi süratlerde esp aracı çizgisine sokar hiç bir şey olmaz diyen varsa onada saygı duyarım.



    O hızda hangi güvenlik ekipmanına sahip olursanız olun, pek bir faydası olmaz. Biraz Allah'a emanet gidersiniz ya da şanslı olursunuz.

    O hızda köpeği görünce zaten frene bastım. Ama köpekleri görmeden önce 170 ile gidiyordum.

    O hızda çizgiden çıkmamak gibi bir şey zaten olamaz.

    Dediğim gibi ESP takla atmamı engelledi. Yoksa gayet de, orta şeritten önce sağ şeride sonra de sol şeride geçtim.

    Allah şöyle korudu diyebilirim, ne sağda ne de solda araba vardı. Yoksa onlara vurma olasılığım çok yüksekti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Gereksiz diyen arkadaşlar heralde bugüne kadar ihtiyaç duymadılar.

    Unutmayın ki, Türkiye'de yaşıyoruz. Trafikte her türlü şey her an başımıza gelebiliyor.

    Bir arkadaş sürekli 140 - 150'li hızlardan bahsediyoruz dedi ama, belki de en iyi böyle hızlarda anlarsınız bunun değerini, sonra da ESP'siz araba almazsınız.

    Edirne - İstanbul otobanında 170 ile giderken üst geçidin yanından 2 tane köpek fırlamıştı yola.

    Onlara vurmamak için sağa sola kırdığımda ESP'nin değerini o zaman çok daha iyi anlamıştım.

    O yüksek hızda ESP'siz bir araçla onu yapsaydım kesinlike 10 - 15, belki de daha fazla takla atmıştım.

    O ESP'nin değerini o zaman anlamıştım. Siz siz olun ESP, gereksiz demeyin hayatınızda bir kere de olsa lazım olur.

    ESP'siz araç almamaya dikkat edin.



    170 le direksiyonu sağ sol yaptınız ve cizgisinden çıkan aracı esp yola döndürdü tam olarak bunumu diyorsunuz.



    İşinize nasıl geliyorsa öyle anlamayın.

    Ben öyle bir şey demedim.

    Eğer ESP olmasaydı çoktan taklalar atmıştım dedim, çizgisinden çıktı demedim.

    hocam ne kadar agresifsiniz ben yanlış bir yorum yapmamak için siz sormak istedim.
    çünkü sizden önce mesaj atan ve sizinde bana bir nevi cevap olarak yazdığınız mesajdan önce 150 ile aracı çizgisine sokan birisi var acaba dedim sizde 170 ilemi aynı şeyi yaptınız ve yanlış bir yorum yapmadan size bir sorayım dedim.
    hepsi bu


    Bazen polemik çıkarmak için yazanlar oluyor, ondan dolayı sert çıkıştım.

    Yukarıda gereken açıklamayı yaptım zaten.

    Biraz sert olduysa kusura bakma.




  • amaç bağcıyı dövmek değil hocam üzüm yemek
    sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    amaç bağcıyı dövmek değil hocam üzüm yemek
    sorun yok

  • Sonuç olarak bu sistemi kullanmayan bilmez. Hadi kullanmadı diyelim, araştırmayan hiç bilmez. Gerekli değil der... Avrupada artık Abs siz araç satılmazken, bizde hala abs nin yaptığını ben kendi ayağımlada yaparım diyen birton insan var. İşte o yüzden biz çok garip bir toplumuz.
  • Arabamı ilk aldığım zamanlar direksiyonun ani harekete nasıl tepki verdiğini denemek amacıyla 160civarı bir hızla direksiyonu hafif kırdım hayatımda hiç karşılaşmadığım bir olayla karşılaştım araç o an yolu tutamadı ve yolla neredeyse paralel oldum hiçbirşey yapmadan araç orda burnunu düzeltmesini bildi.Ve şimdi tereddütsüz cevap veriyorum ESP/DTC vs türevleri kesinlikle gerekli bir sistem.
  • ESP, VSA, ESC, DTC, DSTC.....

    Sanayi ve ticaret bakanlığı demeli ki; Türkiye'de satılacak, anahtar teslim fiyatı 20.000 ve üzeri olan tüm araçlarda ABS+ESP+4 hava yastığı standart olacak... Olay bitti, böyle şeyleri tartışmaya gerek bile olmaz...

    Arka sis lambası, böyle bir standarttır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaManN.

    Arabamı ilk aldığım zamanlar direksiyonun ani harekete nasıl tepki verdiğini denemek amacıyla 160civarı bir hızla direksiyonu hafif kırdım hayatımda hiç karşılaşmadığım bir olayla karşılaştım araç o an yolu tutamadı ve yolla neredeyse paralel oldum hiçbirşey yapmadan araç orda burnunu düzeltmesini bildi.Ve şimdi tereddütsüz cevap veriyorum ESP/DTC vs türevleri kesinlikle gerekli bir sistem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz6 -- 18 Mayıs 2011; 16:05:41 >
  • Esp nin duasıyla hayatta kalmışız demek ki bunca sene. Esp olmadan düz yolda yüreyemeceğiz gibi yorumları okuyunca.
  • tartışmak bence çok anlamsız hiç bir güvenlik elemanı gereksiz koyulmuyor. bence opsiyon olarak hepsinde olmalı. neyin nezaman hayat kurtaracağı belli olmaz. Esp var diyede limitleri zorlarsanız sonuç kaçınılmaz olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attila24 -- 18 Mayıs 2011; 16:48:54 >
  • Gereklidir ama olmazsa olmaz değildir. Kişinin araç kullanımına göre değişir. Şimdiye kadar esp'ye ihtiyacım olmadı, dikkatli ve sakin kullanırım, kesinlikle aşırı hız yapmam, kurallara uyarım. Şehir içinde kullanırken yoksa sorun olmaz ama şehir dışında araçta esp bulunması sürüş güvenliği açısından iyi olur. Emniyet kemeri takıyormuş gibi yapan biri için esp, abs vs. hiçbir fayda sağlamaz. Her aracın belirli limitleri vardır, bunu bilip öyle trafiğe çıkmalıyız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga
    Esp nin duasıyla hayatta kalmışız demek ki bunca sene. Esp olmadan düz yolda yüreyemeceğiz gibi yorumları okuyunca.

    +1905

    Faydalı bir özelliktir ama olmazsa olmaz değildir. Bir insanada zorla o opsiyonu veremezsn 1 milyar fazla versin diye. O kişiyi ırgalar. Insignia ile çok gereksiz bi yerde lazım oldu esp siz vectra ile 100bin km boyunca 1 kere bile gerekli olmadı. Doğru tekerlekleri alırsan yol tutuş kaliten yuzde 70 artıyor. Espsiz Superb test suruşu yaptık en keskin virajlara yuksek hızda girdik bana mısın demedi gemi gibi araba. Faydalıdır elbet ama donsuz yola çıkarım esp siz çıkmam demek yanlıştır. Ha standart olursa amenna başımızın uzerinde yeri var.
  • öncelikle esp yalnızca yüksek hızlarda işe yarayan bir sistem değildir. yani "ben hızlı gitmem virajlara da hızlı girmem" demek komiktir. 80'le nizami girilen virajda yere dökülmüş yağ tabakası herşeyi trajik hale getirebilir.

    ikincisi "esp opsiyon olsun dayatılmasın, güvenlik benim güvenliğim beni ilgilendirir ancak" düşüncesini de çok bencilce buluyorum. esp bulunmayan araç virajda savrulup karşı şeritteki araca çarptığında aynı trajik durum yine yaşanacaktır.

    ayrıca abs sistemi olan bir araca üretim aşamasında esp eklenmesinin sanıldığının ve talep edilenin aksine gayet cuzi maliyetlerde olduğunu hepimiz artık biliyoruz. ayrıca yine biliyoruz ki esp opsiyon olduğunda çoğu kişi esp yerine envai çeşit sensör tercih ediyor.

    yani esp paketini ayrıca 1500-2000 tl'ye satan markalar, standart hale getirdiklerinde bu kadar para koyamayacaklardır üzerine.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.