Şimdi Ara

Enpara kullananlar dikatli olsun (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
635
Cevap
19
Favori
87.695
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
365 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok üzücü bir olay olmuş. En büyük hatan gelen mesajı okuman ve kodu vermemen gereklidir. Ne olursa olsun telefon gelen kod senin sorumluluğunda.

    Bilgilerini bilmesi konusu karışık içeriden sızdıran olabilir, kartını geçtiğin pos veya atm üzerinden kart bilgilerin çalınmış olabilir veya telefon üzerinden gitmiş olabilir.

    Benim kendi önlemleri özellikle kim ne derse desin Android üzerinden telefondan bankacılık işlemi kullanmıyorum. Sadece banka işlemi için kullandığım iPhone 6 var (kendim güveniyorum). Telefonda harici bir uygulama vs taşımıyorum ve başka kaynaklara telefon usb vs bağlamıyorum. Bunun dışında kartta para göndereceğim zaman BAŞKA banka kartı üzerinden gönderiyorum ve çekeceğim zamanda aynı BAŞKA banka kartını gönderip para çekimini öyle yapıyorum ki kartım temizde duruyor. Tabi gerektiğin online ödemelerde kullanıyorum fakat var ise öncelikle BKM Express üzerinden yok ise telefon üzerinden kart bilgilerini girip ödeme gerçekleştiriyorum öyle bilgisayar vs kullanmıyorum.

    Geçmiş olsun. Bankanın chargeback yapması gerekliymiş provizyonda yatan işleme. Umarım iyi bir netice alırsın




  • Otomatik arama olduğu için pek uğraş gerektirmiyor olabilir. Şu kadar para transferini siz gerçekleştirdiyseniz 1 e basın, siz gerçekleştirmediyseniz 0 a basın diye bir arama.
  • vBuuren kullanıcısına yanıt
    Evet olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TROJ

    2013 yılından beri enpara kullanıyorum. memnunum ama aynı şey benim de başıma geldi.

    dolandırılmadım ama tüm bilgilerimi bilen dolandırıcıyla karşılaştım. enpara bunu kabullenmiyor telefondaki virüse dayandırıyorlar. android kullanıyordum ios a geçtim. yıllardır bilgilerimi bana söyleyebilen birileri aramıyor artık.
    İos guvenli olabilir evet ama android ciktigindan beri kullaniyorum. Daha boyle birsey ile karsilasmadim. Kimsede bilgilerimi saymadi telefonda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Calisanlardan sizdiriyor gibi cunku karttaki adresi nereden bilsinler. İnternetten alisveris yaparken bile sorulmuyor. Sistemden bakip soyluyor bence calisan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleoneye

    Calisanlardan sizdiriyor gibi cunku karttaki adresi nereden bilsinler. İnternetten alisveris yaparken bile sorulmuyor. Sistemden bakip soyluyor bence calisan
    Aktif çalışandan ziyade bir dönem çalışmış birisi olabilir, o sebeple hangi bilgilerin yeterli olduğunu biliyordur. Arkadaşta sms'i kodlayınca ekmeğine yağ sürmüş. Orada uyanması gerekirdi, bir banka gelen mesajı kodlayın filan demez.

    Arkadaşın isyanı, hesabım üstünden bunca mevzu oluyor beni neden uyarmıyorlar yada sms izni almıyor tarzında konuşuyor. O kadar bilgiye sahip olan adam zaten ne yapacağını biliyordur ve ilk defa yapmıyordur.
  • Ben de enpara müşterisiyim, mesele enpara ile ilgili değil. Geçen hafta sonu twitter reklamlarında enpara ile ilgili birşey dönüyordu ama enpara değil, dolandırıcı olduğu her halinden belli. Enparayı arayıp uyardım 24 saat içinde uygulamadan uyarı mesajı geldi. Ben de dolandırıldım, 20 25 parça halinde toplam 1500 € civarı kartımdan çekilmiş, 4000 € luk çekim talebi uyarısı smsi ve 6 haneli onay kodu telefonuma düşünce meseleye uyandım, kartlarımı dondurdum. Chargeback ile 2 ay içinde hepsini geri aldım. Ki hayatta dolandırılmam diye çok da güvenirim kendime. Ama o kadar sıkı güvenlikli biri olmama rağmen kişisel bilgilerimi nasıl ele geçirdiler hâlâ inanamıyorum.
    Burda dikkat edilmesi gereken arayan numaralar. Çalıştığınız bankaların resmi sitesinde yazan numaraları telefona kaydedin, bankanın ismi çıkmıyorsa aranınca kapatın telefonu. Bu kadar basit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suyheuti

    Ben de enpara müşterisiyim, mesele enpara ile ilgili değil. Geçen hafta sonu twitter reklamlarında enpara ile ilgili birşey dönüyordu ama enpara değil, dolandırıcı olduğu her halinden belli. Enparayı arayıp uyardım 24 saat içinde uygulamadan uyarı mesajı geldi. Ben de dolandırıldım, 20 25 parça halinde toplam 1500 € civarı kartımdan çekilmiş, 4000 € luk çekim talebi uyarısı smsi ve 6 haneli onay kodu telefonuma düşünce meseleye uyandım, kartlarımı dondurdum. Chargeback ile 2 ay içinde hepsini geri aldım. Ki hayatta dolandırılmam diye çok da güvenirim kendime. Ama o kadar sıkı güvenlikli biri olmama rağmen kişisel bilgilerimi nasıl ele geçirdiler hâlâ inanamıyorum.
    Burda dikkat edilmesi gereken arayan numaralar. Çalıştığınız bankaların resmi sitesinde yazan numaraları telefona kaydedin, bankanın ismi çıkmıyorsa aranınca kapatın telefonu. Bu kadar basit.
    Bende çok fazla önlem alırım. Kullandığım şifreler bile kafamdan oluşturuyorum. Çoğu zaman da int şubesi şifresini unutuyorum 😂 Kartlarım internet alışverişine kapalıdır , para olan hesabı karta bağlamam. Güvenlik amacıyla sık kullandığım kartları her yeni yenilerim. Ama benim de başıma geldi Allah'tan kartım internet alışverişine kapalıydı direkten döndüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • enpara 4000tl ve üzeri her para gönderiminde yada alışverişinde sms ile onay almalı 2. kez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    öncelikli suç

    hükümette

    bu dolandırıcıları İDAM EDECEKSİN

    senin zaman hacayıp kazandığın parayı, bu kişiler çalarak keyfine bakıyor

    sen hata yapmış olabilrisin ama hükümetin seni korumaması en büyük ayıp


    not: chp li değilim
    Dolandırıcılar paşalar gibi geziyor bu ülkede. Forum üyelerinide tuzağa düşüren pcdepo technosistem toplamda 2-3milyon tl civarı piyasayı dolandırdı. Üzerlerinde kayıtlı birşey olmadığı için kimse parasını alamadı. Bunlara sanal pos veren banka ve aracı kuruluşları bile dolandırıldı. Bildiğim kadarıyla hapis falanda yatmadılar. Bunların birde büyük başları var. Çiftlik bank ve detay maxi gibi. Bunların ne yaptıkları başından beri belliyken ( ben durumu farkedip forumdakileri 6 ay önceden uyarmıştım) 1 yıl boyunca milleti dolandırdılar hiçbir devlet görevlisi inceleme gereği görmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 15 Mayıs 2019; 19:40:42 >




  • banka seni başından savıyor,
    bilişim suçları savcılık vs bir şey çıkmayacağını biliyor,
    seni süründürüp olayı sürüncemede bırakıp pes ettiriyor,
    halen daha bankanın dediğine göre hareket ediyorsun,
    banka sana yardımcı olmuyor, yardımcı olmak isteseydi işlemi provizyondayken iptal eder paranı geri verirdi.,


    banka savcılık soruşturmasında senin suçlu çıkacağını biliyor bu nedenle savcılığa git diyor.
    düşün evinde kasan var kasada 18 bin liran,
    -"abi senin kasan eskidi biz o kasayı yenileyelim tamir edelim" diye kasa firmasından geldiğini sandığın elemanlara anahtarı veriyorsun,
    kasa firması personeli sandığın hırsızlar da kasayı soyup kaçıyor,

    sen ne yapıyorsun kasa firmasına feveran ediyorsun, olay aynen bu örnekte olduğu gibi. kasa firması da bana ne kardeşim ben mi ver dedim hırsızlara anahtarı diyor haklı olarak.

    ancak bu kasa hırsızları 18 bin liranı yurt dışına aktarırken, seni para karşılığında ürün almış gibi gösterip parayı aklamak için işlemi sanki bir alışverişmiş gibi gösterip sigortalı bir aracı şirket kullanıyorlar (visa/mastercard) ve şirket bu parayı 2-3 günde onaylayıp karşıya aktarıyor,

    senin yapman gereken aşağıdaki linkteki harcama itiraz formunu doldurup, fark ettiğin anda vaat edilen mal ve hizmetin teslim edilmediğini belirtip paranı geri talep etmek, yani bu işlemin bu alışverişin karşılığında mal ve hizmet almadığını beyan etmek. sen bunu beyan ettikten sonra satıcı sana bu tutar karşılığı mal veya hizmetin verildiğini ispat etmek zorunda. formda bu işlem benim tarafımdan yapılmadı seçmeyeceksin çünkü 3d şifre ile onaylanmış diye red edilir, bu ödeme karşılığı mal ve hizmet almadım seçeneği ile itiraz edeceksin.
    bu durumda %99 paran iade edilir, harcama itirazını yaparken beni aradılar şifremi verdim kişsel bilgilerim ellerindeydi ben de inandım vs bahsetmeyeceksin.
    https://www.qnbfinansbank.com/pdf/harcama_itiraz_formu.pdf


    harcama itiraz formunu banka ret edemez. işleme koymak zorunda, visa/mastercard a bildirmek, soruşturma açmak zorunda.
    bu soruşturma 1 aydan fazla sürer. bu dolandırıcılar bir tek seni dolandırmamışlardır, onlarca yüzlerce chargeback gelince visa/mastercard zaten anlayacaktır bunun organize bir suç örgütü olduğunu.

    sen savcılık ile uğraşırken 180 gün dolacak itiraz hakkın da kaybolacak,

    tamam savcılığa git şikayetçi ol suç duyurusunda bulun o durum ayrı,
    paranı geri almak istiyorsan en pratik yok harcama itirazdır, banka ret mi etti? visaya mastercard'da başvur, bankayı şikayet et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haldunser -- 17 Mayıs 2019; 0:30:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • haldunser H kullanıcısına yanıt
    8 mayıs olay anı: telefon görüşmesi biter bitmez şühelendim uygulamya girdim ve olayı farkedince bankayı aradım 5 dk geçmemiştir olayı anlattım ve kartı kapatıp artık ne işlemler yaptılarsa allah biliyor .
    2.5 saat sonra Harcama itiraz formu doldurup mail ile gönderdim bankaya ama senin belirtiğin kutucuğu tiklemedim Çünkü bu işlemler ben kendi irademle yapmadım ben polonyaya 18000 tl yollasınlar diye kodlamadım şifre kart güncellmesi diye kodladım.Bu yüzden belirtilen işlemler tarafımca yapılmamıştır kutucuğunu tikledim.
    9 mayıs:savıcılığa gidip suç duyusunda bulundum.
    13 mayıs Harcama itirazı – Chargeback talep ettiğim bir dilekçe avukatla yazıp bankaya gönderdik.
    13 mayıs Harcama itirazı – Chargeback talep ettiğim bir dilekçeyi mastercarda gönderdik.

    Başka barvurduğum bimer,polonya konsolosluğu,tbb vs.. yazmadım bile Ben olan her şeyi yazıyorum ve bunuda şu yüzden yapıyorum aynı mevzu başlarına geldiğinde insanlar neler yaşıcaklarını az çok bilsinler her şeyide ispatlayabilirim.

    Son durum banka karşı banka ile iletişime geçmiyor banada karşı bankanın bilgilerini vermiyor benide engelliyor senin dediğin Chargeback mevzusunada cevapları işlem provizyonda onun bitmesini bekliyoruz ekstereye yansımadan Chargeback talep işlemi gerçekleştiremediklerini söylüyorlar.Olayı böle bir çıkmaza sokuyorlar.

    Savcının provizyondaki 18000 tl paraya tekide mahal bırakılmaksızın bloke koyulmasını rica ettiği tebligatını bile ciddiye almadılar bildiklerini okuyorlar anlıyacağın şu anki durum bu bugün gine arayıp karşı bankayla iletişime geçmiceklerini ve banada karşı bankanın iletişim bilgilerini vermiceklerini söylediler.

    Savcı katibiyle konuştum daha savcılığıda karşı banka bilglerini vermemişler.

    En son durum bu .




  • seyru kullanıcısına yanıt
    12 mayısta attığım bu mesajda kesinlikle "işlem bilgim dışında yapılmış" seçmemeni yazmıştım,
    banka 3d şifre ile yapmışsın deyip sıyrılır işin içinden." işlemleri ben kendi irademle yapmadım"ı dikkate almaz banka 3d şifre kullanmışsın der.
    "sipariş edilen ürün/hizmet teslim alınamamıştır"
    seçeneği ile tekrar doldurup yolla.
    ilk harcama itiraz formunu sorarlarsa panik halinde yanlışlıkla/sehven işaretledim dersin.

    banka olası mahkeme sürecinde 3d ile ödeme yapılmış deyip ellerindeki harcama itiraz formunu delil gösterip savunma yapabilir,
    tekrar yollarsan senin de elinde kanıt olur,
    chargeback talep etmeyle ilgili dilekçe yollamayın direkt chargeback talebi yollayın tekrar,
    bankanın bunu kabul etmeme yetkisi yok hukuken.

    2.5 saat içinde yapılan itirazı dikkate almayıp uluslararası provizyondaki işlemi durdurmamak nasıl bir bankacılıktır anlayamıyorum çok tuhaf. bankanın burada müşterinin beyanını dikkate alıp hemen işlemi dondurması/iptal etmesi gerekirdi.




  • gözün aydın. Konu ibret almak için güzel referans
  • Enpara'nın bu işleri takip etmesi gerekiyor öncelikli olarka. 1 aydır phishing mailleri geliyor daha yeni müşterilerine uyarı göndermeye başladılar.

    Ayrıca son 1 ayda şikayetvarda sebepsiz yere hesapları bloke edip açıklama için 1 hafta 10 gün beklettiklerini okudum. Bu sebepten ötürü elin katarlılarına artık daha fazla sermaye oluşturmamak için ben ve ofisteki 3-5 arkadaşım ENPARA'yı bırakıyoruz. TEB veya ING ile yola devam edeceğiz bir süre.

    Güle güle enpara.
  • Geçen müşterinin birinin kartından sanal posumuz üzerinden 10000 tl taksitli çekmem gerekiyordu. İşlemi 2 parçada çekeyim dedim. 5000 5000 şeklinde.

    İlkini çektim. 3d şifresini girerek. Aradan 2 dakka geçti.
    2. 5000 çekim işlemini yaparken iş bankası kartı otomatik blokeledi.
    Kart sahibine bankayı arattım. Bilgim var dedi. Kartın blokesini kaldırdı. 2. 5000 i anca çektik.

    Sanalpos iş bankasının. Kart iş bankasının yine de hemen engelliyor. Aynı rakam yurtdışından üstüste çekiliyor. Banka engel koymuyor. İlginç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.
    Hepimize iyi bir yaşanmış örnek olay oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Hocam bilmediğin konularda yorum yapmasan iyi olur. 2 yıl garanti bankası genel merkezde bu tip konularla ilgilenen bölümde çalıştım. Şüpheli işlemleri sonuçlanana kadar provizyonda bekletiyorduk.
  • felisleo2 kullanıcısına yanıt
    Garanti bankası güvenlik açısından iyi olduğu söyleniyor bu benim mevzuda enpara değilde garanti olsaydı.Polanyaya 2 tane 9000 tl çekim işlemi olurmuydu veya süreç nasıl değişirdi garanti bankası olsaydı ?

    cevaplarsan sevinirim
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.