Bence bu konu da Renault u tek geçerim. Clio 3 1.5 DCİ de, bırakın C sınıfı araçları, çoğu D sınıfı araçta bile olmayan Kalorifer Resistansı koy ( 7 Derecenin altında ki sıcaklıklar da, araç kaloriferi motordan bağımsız olarak elektrikle ısıtma yapar) ama arka camlar manuel olsun. Keza sahibi olduğum 2019 Dacia Duster da öyle. araca Yol Bilgisayarı, Yokuş Kalkış Desteği, Lastik Basınç Göstergesi, Stop&Start, Far Sensörü, Cruise Control koy ama arka camları Manuel yap, yeminle insanı çıldırtır Renault |
Verdiğiniz bilgi doğru ama eksik. Evet o araçlar İskandinav ülkeleri içindi. Fakat liste fiyatından yanlışım yoksa o dönem on bin liraya yakın ucuza satıldı. Adam kimseye zorla satmadı, var olan bir paketi bozmadı. Buna kalkıp saçmalık demek doğru değil. |
acaba sonradan gerekli parçalar alınarak klima ekleme durumu varmiydi? varsa iyi biraz masrafa takılabilir klima ancak buda yoksa kötü. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dediğiniz yazdığınız donanımlar arka camı elektrikli yapmakdan daha masrafsız ve kolay... Tpms lastik basınç sensörü ,start stop, far sensörü ve diğerleri aslında basit donanımlardır sonradan bile çoğu büyük paralar harcamadan araca takılabiliniyor.. sonuçda basitçe sensör yerleştirmekten başka bir şey değil heleki fabrikasyon yapılıyorsa çocuk oyuncağı.. Diğerinde bir cama motor takmak inceden hem işçilik isteyen hemde çok eklemli bir iş motoru,halatı, ayarı v.b .. Basitçene aftermarket lastik hava sensörü, c.c kolu eğer beyinden açılıyorsa, far sensörü,start stop kiti alın gidin bir elektriçiye takması yarım saatini almaz.. Camcı yada kilitçiye gidin elinizdekş cam motoru,kriko,halat götürün arka camları elektrikli yapıcam deyin işinin ehli usta en az arabanın bir iki gün kalması lazım der.. yakar taktıkdan sonra prova falanda yapar.. Yani bazı donanımlar ucuz basit gibi görünse de meşakatlidir bazı donanımlar zengin lüks dursada aslında çok basit ve ucuzdur... Bugün yok takip ,şerit.takip, öndeki aracı.takip gibi donanımlar bile artık pek çok DVR kamera ile.adas paketi.adı altında satılıyor... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 23 Kasım 2020; 15:35:38 > |
Vardır bence yolu yordamı, çünkü bu araçlar nereye giderse gitsin aynı platformda üretiliyor. Modüler olarak donanımlar ekleniyor, çıkarılıyor. Fakat bunla uğraşan oldu mu bilmiyorum açıkçası. |
İskandinav ülkelerinde klima kullanilmiyor muymuş? Buna da heralde inandınız bravo Sacmalik demek hafif bile kalmış. Ben ne olduğunu yazsam ceza alirim < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 23 Kasım 2020; 16:10:46 > |
bu klima yazin lazim değil de kışında mi lazim degil ? Nasil ısınıyor bu adamlar peki ? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 23 Kasım 2020; 18:18:37 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
O tür soğuk Ülker'e genelde webasto koyarlar arabaya. Webasto arabadan bağımsız çalışan kendine ait yakıt sistemi motoru olan zamanlayıcısı olan bağımsız bir ısıtma sistemidir.. Mesela sabah 9 da işe gidiceksin webastoyu 8:30 ayarla sabah 8:30 da devreye girer sen 9 da arabaya bindiğinde arabanın içi hamam gibi olur bazıları motoruda ısıtır... Normal kaloriferin iyiside arabayı hamam gibi yapar eski çorlu Kırıkkale kaloriferler her yanı hava alan açık jeep cj5 leri falan hamam gibi yapardı en soğuk kış günü bile.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 23 Kasım 2020; 20:15:5 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
reno...1 direksiyon 5 koltuk haricinde her istediğine para ödemek zorundasın..yakında silecek lastiklerde opsiyona girer |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
2014 te golf almıştık. boş ve orta donanımı bomboştu. Highline kabul edilebilir doluluktaydı. "Sürüş konfor paketi" ve "Işık görüş paketi" gibi efsaneleri hayatımıza sokmuştu comforline golfler Bu iki paketle birlikte
geliyordu.(eksiklerim olabilir) O zaman diğer markaların arabalarının orta donanımlarında bu özelliklerin çoğu standarttı. O zaman golfün orta donanımında bluetooth, usb girişi bile yoktu. Şimdi golfün broşürüne baktım. Boşu hala boş ama comfortline'a bir şeyler eklemişler. |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Yani arkadaşım bir şey yazıyorsunuz, sanki çok doğru yazmışsınız gibi insanlar bir de yorumunuzu ( + ) lıyorlar. Eğer bir aracın orjinalin de Camları otomatik değil se dediğiniz gibi yapılacak iş uzun ve meşakkatli olur, ama örneğini verdiğim Dacia Duster ın orjinal halin de zaten arka camları Otomatiktir. Arka kapıları söktüğünüz zaman, cam motoru takılması için tüm tesisatın hazır olduğunu görürsünüz, yapılacak tek şey, Cam Motorunun ve tesisatın yerleştirilerek takılması, ve düğmelerin yerleştirilmesidir. Bu işlemin maliyeti taş çatlasa 2000 TL dir. Peki sizin basit dediğiniz "Yokuş Kalkış Destek" sisteminin maliyeti nedir??? Ve de sonradan takılabilir mi??? Ya da Stop&Start ??? Ya da Lastik Basınç Göstergesi??? Ya da Cruise Control ün maliyeti??? |
Kardeşim ben sanayide parçacıyım bana mı anlatıyorsun bu işleri.. Tesisatı hazır dediğin nedir soket giriş var gerisi nerde . O kadar kolay mı bir motor koy tuş koy bitti ohh ne güzel.. Kriko iskelet komple değişicek halatlar değişicek kısaca karkas dediğimiz sistem komple değişicek zor değil işçiliği yüksek meşakkatli.. Diğer dediğin sistemler yazılımsal sistemler çoğu araçların zaten donanım paketlerinde donanımlar yazılımsal hazır var sadece kapalıdır aktive değildir.. aktive etmek de zor değildir zaten tesisatı yeri her şeyi hazırdır.. tek yapman gereken o sensörü alıp yada kolu duyu alıp takmak beyinden açtırman... Bütün o dediğin sensörlü sistemler buna c.c de buna dahil eğer beyinde donanım özelliği var ise açtırırsın çok basit ve çoğuda ucuzdur... Misal.opellerde ve Renault larda bazı modellerde c.c bir kol değişimi yazılımıdan açmak yeterli oluyordu hala bazı modelde böyledir çok basittir.. çoğu araçlarda dolu paketinde koltuk ısıtma varsa boş paketinde yeri hazırdır alırsın ısıtma pedlerini ısıtma tuşunu beyinden açtırırsın keza ayak aydınlatma fordlarda bir ampülü eksiktir boş paketlerde takarsın olur ayak aydınlatma ve pek çok donanım için bu yeterli.. Bazı normal tavan araçlarda cam tavanlı versiyonu varsa cam tavan kesit yerleri bile vardır yani araç sahibi istese çok rahatlıkla cam tavana çevirebilir... Hll holder , ABS sonradan yaptırılamaz en azından verimli olmaz bunlar başka benim dediğim sensörlü sistemler .. Camı elektrikli ye çevirmede basittir ama bu sensörlü sistemleri servisin elinde parça varsa açması 10-20 dakkasını almaz .. arka camı elektrikli yapıcaksan ustası varsa aracı sana öyle bir kaç.saatte.vermez en az araban bir gün yatar çünkü zor değil işçiliği olan bir olay... Diğerinden işçilik falan yok tak kolu tak sensörü aç beyinden bitti gitti.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 24 Kasım 2020; 11:30:32 > |