Şimdi Ara

En İyi Hızlanma İçin Vites Ne Zaman Atılır ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
2.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dc7780

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Mevcut vitesteki "teker" (motor degil) torku bir ust vitestekinin altina dusmeye basladigi anda vites degistirmek en iyisidir.Bunu bilmek icin tork egrisini ve vites oranlarini bulup hesap yapmak lazim.Yani redline a dayanmak her zaman en iyi sonucu vermez

    Tork eğrisi ve vites oranlarına bakılacağına tek adımda güç eğrisi ile iş çözülür hocam. Bir üstte anlatmaya çalıştığım da buydu. Mesela herhangi bir araçta azami güç devrinden ne kadar süre sonra redline devrine geliniyor, ben bilmiyorum. Sanırım bu araca göre değişir. Her durumda redline'a kadar çıkılmasını sizin de dediğiniz gibi çok ezbere buluyorum. Azami güç devrinden sonra güç devre göre çok hızlı azalıyorsa fazla beklemeden vites büyütmek gerekir. Ama güçteki azalma miktarı düşük ise devri biraz daha artırıp vites büyütülebilir. Broadway'in motorunun güç-devir grafiği bulunabilirse ideal olur. Yoksa arkadaşımızın kendisinin azami devri bulmak için denemeler yapması gerekir.

    Tek basina guc egrisi yetmez.Soyle aciklayayim mesela 3. Vitestesiniz araciniz 300nm max tork uretiyor.Devir yukseldikce tork egrisi duser onada 200nm diyelim tekerede 150 nm iletelim.Bir ust viteste motor torkunuz artacaktir ama uzun vites oranindan dolayi teker torku 150nin altina duserse en iyi hizlanmayi gerceklestiremezsiniz.Onceki mesajimda dedigim gibi mevcut vitesteki teker torku bir ust vitestekinden dusuk olacagi anda vites degistirmek en iyisidir.Yani oturup vites oranlariyla hesap yapilmasi gerekir hatta bu hesapta her vites icin farkli devir cikabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Motor çeşitlerine göre değişir bu kavram.

    Atmosferik motorda çevirebildiği maksimum devirde değiştirmek lazım.

    Turbo motorların maksimum torkunu verebildiği belli bir devir aralığı vardır bu devir aralıklarını geçtikten sonra tork kesilir.

    Fakat atmosferik motorda durum böyle değildir maksimum torkunu 4.000 devirde veren bir atmosferik motor devir kesiciye kadar bu torku kaybetmez ve beygir gücü ile harmanlayıp devam ettirir bir kesiklik olmaz.

    Dizellerde belli bir periyot vardır örnek 1750-2500 arası dizellerde ise maksimum beygir gücünü verdiği devirde değiştirmek en mantıklısı daha fazla çevirip tork düşüklüğü yaşatmaya luzüm yok.

    Bazı turbo benzinli motorlar ise aynı atmosferik motorlar gibi devir kesiciye kadar maksimum torku sağlayabiliyor onlar içinde durum aynı çevirebildiği kadar çevirip öyle değiştirmek.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88


    quote:

    Orijinalden alıntı: dc7780

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Mevcut vitesteki "teker" (motor degil) torku bir ust vitestekinin altina dusmeye basladigi anda vites degistirmek en iyisidir.Bunu bilmek icin tork egrisini ve vites oranlarini bulup hesap yapmak lazim.Yani redline a dayanmak her zaman en iyi sonucu vermez

    Tork eğrisi ve vites oranlarına bakılacağına tek adımda güç eğrisi ile iş çözülür hocam. Bir üstte anlatmaya çalıştığım da buydu. Mesela herhangi bir araçta azami güç devrinden ne kadar süre sonra redline devrine geliniyor, ben bilmiyorum. Sanırım bu araca göre değişir. Her durumda redline'a kadar çıkılmasını sizin de dediğiniz gibi çok ezbere buluyorum. Azami güç devrinden sonra güç devre göre çok hızlı azalıyorsa fazla beklemeden vites büyütmek gerekir. Ama güçteki azalma miktarı düşük ise devri biraz daha artırıp vites büyütülebilir. Broadway'in motorunun güç-devir grafiği bulunabilirse ideal olur. Yoksa arkadaşımızın kendisinin azami devri bulmak için denemeler yapması gerekir.

    Tek basina guc egrisi yetmez.Soyle aciklayayim mesela 3. Vitestesiniz araciniz 300nm max tork uretiyor.Devir yukseldikce tork egrisi duser onada 200nm diyelim tekerede 150 nm iletelim.Bir ust viteste motor torkunuz artacaktir ama uzun vites oranindan dolayi teker torku 150nin altina duserse en iyi hizlanmayi gerceklestiremezsiniz.Onceki mesajimda dedigim gibi mevcut vitesteki teker torku bir ust vitestekinden dusuk olacagi anda vites degistirmek en iyisidir.Yani oturup vites oranlariyla hesap yapilmasi gerekir hatta bu hesapta her vites icin farkli devir cikabilir

    Aslında aynı durumu ifade ettiğimizi şimdi farkettim. Vites büyütünce tekerdeki tork belli bir değerin altına düşerse iyi değil diyorsunuz. Tabi vites büyütünce bu arada devir de düşmüş oluyor.

    HP= (tork x devir) / 5252

    olduğuna göre, bu durumda zaten güçte de büyük bir düşüş söz konusu oluyor. Ben de zaten bunu ifade etmeye çalıştım. Güç bu kadar düşüyorsa vites daha erken değiştirilmeli. Fakat bu dediğiniz de aslında son vites için geçerli diye düşünüyorum. Çünkü ara viteslerde tekerlek torku her zaman motor torkundan yüksek değil midir? Dişli oranı 1'den büyük çünkü. Sadece son viteste 1'in altına düşüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dc7780 -- 14 Aralık 2013; 14:18:11 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Redline a biraz girsin sonra hemen değiştirin.Devir kesici bulunmuyor diyorsunuzda eğer gerçek anlamda kesici olmasaydı.Yataklar zarar görene kadar 10 bin 12 bin allah ne versiyse çevirirdi motor.Mantıklı sınırlaması vardı.Sizin aracınız için 6500 diye biliyorum.Ama 5000 çok erken.

    Ve atmosferik benzinli motorlar tork ve HP yi aynı anda maksimum seviyede sunar bu yüzden kesiciden hemen önce diyoruz.

    şöyle ki ben en fazla 6500 devire getirdim arabayı sonra hemen vites değiştirdim ama internetteki videolara göre 7000 i birazcık geçebiliyor kadranı geçtiği için kesici yok dedim ben yoksa bilmiyorum
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • 6000 6500 devir arası vites atabilirsin. Genel olarak yollardaki araçların motorunun maksimum performansı verdiği devirdir
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    En iyi hızlanma için vites aracın izin verdiği en yüksek devirde atılır. Sizin aracınızda devir kesici yoksa , kırmızı işaretli yere kadar devir çevirip vites atmanız araca zarar vermeden en iyi hızlanmayı yapmanızı sağlar.

    Optimun devir ve tork değerlerinde vites değiştirirseniz , redline da vites değiştirenin ancak plakasını okursunuz.

    dalga geçmek gibi algılamayın ama broadwaylerin devir saatinde kırmızı işaretli yer yok
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • 4900'de değiştirin vitesi
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    4900'de değiştirin vitesi

    dizel için değil mi ?
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    4900'de değiştirin vitesi

    dizel için değil mi ?

    hayır, Broadway için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    4900'de değiştirin vitesi

    dizel için değil mi ?

    hayır, Broadway için

    4900 çok erken değil mi ? biraz açıklarmısınız ?
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • Maximum gücü verdiği devirde vites yükseltmek gerekir. aynı viteste arabayı daha fazla bağırtmak veya daha yüksek hıza çıkmak demek yüksek performans almak demek değildir. Maximum gücünü verdikten sonra gaza ısrarla basıp hız yükseltmek vakit kaybettirebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Adamın biri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercelik

    Maximum gücü verdiği devirde vites yükseltmek gerekir. aynı viteste arabayı daha fazla bağırtmak veya daha yüksek hıza çıkmak demek yüksek performans almak demek değildir. Maximum gücünü verdikten sonra gaza ısrarla basıp hız yükseltmek vakit kaybettirebilir.

    Ama hocam şu da var, mesela 3. vitesten 4. vitese geçmeden önce, motorun en yüksek gücünü verdikten sonra düşüşe geçtiği bir gerçek.
    Ama mesela benim aracım 5000 devirde en yüksek gücünü veriyor. 5500 devirde hala güç vermeye devam ediyor. 5000 devir kadar değil ama, 3000 devirdekinden fazla güç veriyor hala. O zaman benim 5500 devire kadar beklemem daha mantıklı değil mi? 4. Vitesin daha ağır dişlisini 3500 devirle çevirmeye uğraşmaktansa, 5500 devire kadar 3. vites dişlisini çeviririm sonra vitesi 4'e atınca 3800 devir bandının üstüne düşerim direk. Motorun en yüksek tork verdiği devire mesela.

    Yani, motorla birlikte şanzıman oranlarını da iyi bilmek lazım. Motorun daha fazla gücü daha ağır bir dişliden vermeye çalışmasındansa daha hafif bir dişliden (Büyük) daha az güç vermek daha iyi olabilir.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: sercelik

    Maximum gücü verdiği devirde vites yükseltmek gerekir. aynı viteste arabayı daha fazla bağırtmak veya daha yüksek hıza çıkmak demek yüksek performans almak demek değildir. Maximum gücünü verdikten sonra gaza ısrarla basıp hız yükseltmek vakit kaybettirebilir.

    Ama hocam şu da var, mesela 3. vitesten 4. vitese geçmeden önce, motorun en yüksek gücünü verdikten sonra düşüşe geçtiği bir gerçek.
    Ama mesela benim aracım 5000 devirde en yüksek gücünü veriyor. 5500 devirde hala güç vermeye devam ediyor. 5000 devir kadar değil ama, 3000 devirdekinden fazla güç veriyor hala. O zaman benim 5500 devire kadar beklemem daha mantıklı değil mi? 4. Vitesin daha ağır dişlisini 3500 devirle çevirmeye uğraşmaktansa, 5500 devire kadar 3. vites dişlisini çeviririm sonra vitesi 4'e atınca 3800 devir bandının üstüne düşerim direk. Motorun en yüksek tork verdiği devire mesela.

    Yani, motorla birlikte şanzıman oranlarını da iyi bilmek lazım. Motorun daha fazla gücü daha ağır bir dişliden vermeye çalışmasındansa daha hafif bir dişliden (Büyük) daha az güç vermek daha iyi olabilir.

    Aslında bunu bende düşündüm ama bu biraz araçtan araca değişken bir durum aracın değerlerinin adım adım bilinmesi gerekir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Adamın biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    En iyi hızlanma için vites aracın izin verdiği en yüksek devirde atılır. Sizin aracınızda devir kesici yoksa , kırmızı işaretli yere kadar devir çevirip vites atmanız araca zarar vermeden en iyi hızlanmayı yapmanızı sağlar.

    Optimun devir ve tork değerlerinde vites değiştirirseniz , redline da vites değiştirenin ancak plakasını okursunuz.

    dalga geçmek gibi algılamayın ama broadwaylerin devir saatinde kırmızı işaretli yer yok

    5500 devir sonrası çizgili bölgede atabilirsiniz. Motorun Maximun torku verdiği devirde vites yükselterek iyi hızlanamazsınız. Maximun torkun ve gücün üstünde vites değiştirmelisiniz ki tekrar gücü kaybetmeden en iyi hızlanmayı yakalayın . Benim bildiğim üreticilerin izin verdiği en yüksek devirde vites yükselterek en iyi hızlanma sağlanır . Bunun dışında daha iyi hızlanılabileceğini söyleyen varsa video eklesin bende birşeyler öğrenmiş olayım. Tonlarca hızlanma videosu var bakın nasıl en iyi hızlanmaya imza atıyor araçlar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Redlineın 500 devir kadar altı
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: sercelik

    Maximum gücü verdiği devirde vites yükseltmek gerekir. aynı viteste arabayı daha fazla bağırtmak veya daha yüksek hıza çıkmak demek yüksek performans almak demek değildir. Maximum gücünü verdikten sonra gaza ısrarla basıp hız yükseltmek vakit kaybettirebilir.

    Ama hocam şu da var, mesela 3. vitesten 4. vitese geçmeden önce, motorun en yüksek gücünü verdikten sonra düşüşe geçtiği bir gerçek.
    Ama mesela benim aracım 5000 devirde en yüksek gücünü veriyor. 5500 devirde hala güç vermeye devam ediyor. 5000 devir kadar değil ama, 3000 devirdekinden fazla güç veriyor hala. O zaman benim 5500 devire kadar beklemem daha mantıklı değil mi? 4. Vitesin daha ağır dişlisini 3500 devirle çevirmeye uğraşmaktansa, 5500 devire kadar 3. vites dişlisini çeviririm sonra vitesi 4'e atınca 3800 devir bandının üstüne düşerim direk. Motorun en yüksek tork verdiği devire mesela.

    Yani, motorla birlikte şanzıman oranlarını da iyi bilmek lazım. Motorun daha fazla gücü daha ağır bir dişliden vermeye çalışmasındansa daha hafif bir dişliden (Büyük) daha az güç vermek daha iyi olabilir.

    Aslında bunu bende düşündüm ama bu biraz araçtan araca değişken bir durum aracın değerlerinin adım adım bilinmesi gerekir diye düşünüyorum.

    En iyi hızlanma için bilmek gerekir hocam. Motorun bir üst viteste daha fazla güç üreteceği aşikâr belki ama, o gücü daha küçük (dolayısı ile ağır) bir dişliden yola aktarması hızlanmayı baltalayabilir.
    Hızlanmayı motorun "ölü" devirlerine gelene kadar alt viteste devam ettirmek daha iyidir kanısındayım. Ancak vites dişlileri arasındaki oran düşükse, yani mesela benim aracımda öyle, 3 ile 4 arasında çok büyük farklar yok, o zaman motorun en yüksek güç ürettiği devirde vitesi atıp en yüksek tork ürettiği devire de düşülebilir belki. Denemek lazım. Bir gün boş yol bulsam deneyeceğim aslında.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    Tork/Hp oranının en yüksek olduğu devirde.

    nasıl hesaplarım bunu ?
    yada benim adıma hesaplayabilir misiniz ?
    3500 devirde 100 nm tork 5500 devirde 72 hp
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • Perfect launcmu yapacam diyon sen şimdi.

    Vites vites bile değişir.

    Mesela 1 de 6000 bindir 2 de 5500 vs.

    Araba hizdan kesilince değiştir yani sei koltuğa bastirmayi birakinca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    Tork/Hp oranının en yüksek olduğu devirde.

    nasıl hesaplarım bunu ?
    yada benim adıma hesaplayabilir misiniz ?
    3500 devirde 100 nm tork 5500 devirde 72 hp

    Bunun özel bir hesaplamaya ihtiyacı yok, hiçbirimiz ralli şöförü değiliz. Motor güç eğrisine bakarsanız aracınızda 3500devir sonrası torkun bir süre sabit devam ettiğine ve sonra düşüşe geçtiğini görürsünüz. Motorunuzu tam gücünü daha yüksek devirde elde etmeye başladığı için tam gücüne yaklaşırken torktan kaybetmeye başlıyor olacaksınız. İşte tam tork çok düşmeden, güç de çok altlarda kalmadan aradaki ideal nokta neyse en iyisi odur. Onu motor güç eğrinize bakıp görürsünüz. 4000-4500 devir civarında vites değiştirmeniz en seri ve atak hızlanmayı sağlar size. O sırda tam güç değerine motor hala ulaşmamış olduğundan düşen bir ivmeyle hızlanmaya devam edersiniz. Ancak yüklü veya yokuş yukarı durumda torkunuz gücünüze göre erken azalmaya başlayacağ için önce ivmeniz hızlıca düşecek sonra sonra hızınız düşmeye başlayacaktır sonuçta vites küçülterek yine o ideal aralığı yakalayacaksınız.

    Her aracın farklı güç tork eğrisi oluyor. Güç ve tork ne kadar erken devreye girip ne kadar uzun süre düşmeden son devirlere gidebiliyorlarsa o motor o kadar verimli ve ferah oluyor ancak bu günümüzün ekonomi sınıfı araçlarında pek görülmüyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    Tork/Hp oranının en yüksek olduğu devirde.

    nasıl hesaplarım bunu ?
    yada benim adıma hesaplayabilir misiniz ?
    3500 devirde 100 nm tork 5500 devirde 72 hp

    Bunun özel bir hesaplamaya ihtiyacı yok, hiçbirimiz ralli şöförü değiliz. Motor güç eğrisine bakarsanız aracınızda 3500devir sonrası torkun bir süre sabit devam ettiğine ve sonra düşüşe geçtiğini görürsünüz. Motorunuzu tam gücünü daha yüksek devirde elde etmeye başladığı için tam gücüne yaklaşırken torktan kaybetmeye başlıyor olacaksınız. İşte tam tork çok düşmeden, güç de çok altlarda kalmadan aradaki ideal nokta neyse en iyisi odur. Onu motor güç eğrinize bakıp görürsünüz. 4000-4500 devir civarında vites değiştirmeniz en seri ve atak hızlanmayı sağlar size. O sırda tam güç değerine motor hala ulaşmamış olduğundan düşen bir ivmeyle hızlanmaya devam edersiniz. Ancak yüklü veya yokuş yukarı durumda torkunuz gücünüze göre erken azalmaya başlayacağ için önce ivmeniz hızlıca düşecek sonra sonra hızınız düşmeye başlayacaktır sonuçta vites küçülterek yine o ideal aralığı yakalayacaksınız.

    Her aracın farklı güç tork eğrisi oluyor. Güç ve tork ne kadar erken devreye girip ne kadar uzun süre düşmeden son devirlere gidebiliyorlarsa o motor o kadar verimli ve ferah oluyor ancak bu günümüzün ekonomi sınıfı araçlarında pek görülmüyor.

    broadwayin tork eğrisi eliniz de var mı ben bulamadım ?
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.