Şimdi Ara

En ekonomik dizellere hodri meydan!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
262
Cevap
0
Favori
39.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARTIK YETER... PES EDİYORUM...
    ORJİNALLİK TE BİR YERE KADAR... BEN DE LPG TAKTIRACAĞIM VALLA...
    BENZİNCİYE 150-160 YTL VERMEK SİNİRİME DOKUNMAYA BAŞLADI...
    LPG İLE AYNI KM DE 80-90 YTL LİK GAZ YETECEK SANIRIM...
    UZUN YOLDA 7.2 LT BENZİN HARCIYORUM...
    LPG İLE KM DE, 7.2*1.2*1.34=0,115 KURUŞ HARCARIM DEMEKKİ.
    2.0 CC 131 BG, HADİ LPG İLE 100 BG OLSUN...
    0,115 YKR HARİKA OLUR....
  • onur@ arkadaşımın bilgi ve tecrübesine sonsuz saygım var ama uzun vadede ne sonuçlar doğurabilir bunları tam ifade etmesi ve yaşadıklarını paylaşması beni çok memnun ederdi doğrusu.
    çünkü arkadaş en az bizim kadar teknik ve bilinçli bir arkadaşımız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARTIK YETER... PES EDİYORUM...
    ORJİNALLİK TE BİR YERE KADAR... BEN DE LPG TAKTIRACAĞIM VALLA...
    BENZİNCİYE 150-160 YTL VERMEK SİNİRİME DOKUNMAYA BAŞLADI...
    LPG İLE AYNI KM DE 80-90 YTL LİK GAZ YETECEK SANIRIM...
    UZUN YOLDA 7.2 LT BENZİN HARCIYORUM...
    LPG İLE KM DE, 7.2*1.2*1.34=0,115 KURUŞ HARCARIM DEMEKKİ.
    2.0 CC 131 BG, HADİ LPG İLE 100 BG OLSUN...
    0,115 YKR HARİKA OLUR....



    sendemi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    onur@ arkadaşımın bilgi ve tecrübesine sonsuz saygım var ama uzun vadede ne sonuçlar doğurabilir bunları tam ifade etmesi ve yaşadıklarını paylaşması beni çok memnun ederdi doğrusu.
    çünkü arkadaş en az bizim kadar teknik ve bilinçli bir arkadaşımız.


    serkes1;
    öncelikle teşekkür ederim. bir msjında amortisman konusu geçiyor, bununla ilgili bikaç bişey söylemek istiyorum. yeni nesil bir lpg sisteminin ortalama bir 1.4-1.6 araba için kendini amorti etme süresi 15 bin km civarında. bunu da zaten kredi kartına taksitle alınca benzine ödediğin parayı lpg sistemi taksitine ayda 100 ytl civarında ödeyebiliyosun, o 15 bin kmde göze batmıyor.

    lpg kitinin kendi bakımına gelince regülatör diyaframı bozuluyor, bu da kaliteli gaz almak koşuluyla en az 100 bin km gidiyor. enjektörlerin 200milyon püskürtme ömrü var. bu da ortalama 3000 devirde 135 bin dakika yapar. o da ortalama bir enjektörün 2250 saat ömrü olduğunu gösterir. ortalama 50 km/h hızla bunlarda 110 bin km yapıyor(cut off kmleri hariç). onun haricinde herkesin çok rahat 25bin km de bir falan pisliğini alabileceği bir filtre var. tüm masrafları bu.

    lpg sistemi ile uzun vadede yaşanılanlarla ilgili; en çok bi 270 bin km lik bir araba var tanıdığım. araç honda civic vti 160 hp. bu araca 70 bin km civarında lpg takıldı. şu an yağ yakması yok(sıkıştırınca işte bi 4-5 binde 250-300ml. bu da her araçta var zaten, sıfırlarda bile) bu araç hala 8000 rpmleri çeviriyor, canavar gibi. yani aracın parası çoktan çıktı, ben bunu bilirim, buna göre iyi derim. bide şu var; ben lpg ile bir aracın daha uzun ömürlü olacağını düşünüyorum. lpg kuru yakıttr vs lafları ancak tamirci muhabbetlerinde dönüyor. aracın üst külbütör kapağından emilen havaya karışan yağ buharı olduğu sürece dolgu yeterince yağlanıyor. artı olarak 900-1100 derece arası değişen yanma odası sıcaklıklarında, emme sübabının hemen arkasına manifoldun içine püskürtülen benzinin de sıvı fazda kalmadığını, çoktan buharlaştığını, yani gaz fazında emildiğini biliyoruz. lpg kurudur diyenler bunu anlayamıyor bir türlü. vuruntu konusuna gelince ise; bildiğimiz gibi bunun ölçüsü oktandır. ateşlemeden önce lokal yanmaya dayanabilme ölçüsüdür bu hepimizin bildiği gibi. yakıtlarda bir RON birde MON diye 2 farklı oktan numarası vardır. lpg nin ki en az 89 olmalıdır derlerki bu lpg için MON değeridir. benzindeki 95,98 değerleri rölantideki oktan numarasını yani RON u gösterir. benzinin bu değerleri 95,98 dir. benzinin MON değeri 95 için 85, 98 için 87 dir. buna göre lpg ortalama 100-105 oktandır ki vuruntu oluşması mümkün değildir. lpg li araçlar yüksek avans gerektirir. avans ayarı olan araçlarda avansı biraz yükseltmek gerekir ki, bu kezde benzine geçince araç avans vurur. ama yeni nesil otomatik avanslı araçlar bunu her iki yakıt için ayarlar. benzin yapısı gereği motoru bir nebze kirletir ama lpg de bu yoktur, uzun vadede sübaplarda vs olan kompresyon kaçaklarına mahal vermez. yani araç düzgün kullanıldığı taktirde en az benzinli kadar km yapacağını tahmin etmekteyim, ama sadece yeni nesil sıralı sistemlerde ve enjeksiyonlu araçlarda. çünkü karbüratörlü araçlarda ayar vs insana bakar, avans yakıta göre değişir, mikserden kaçaklar olur. bunlarda lpg araca birşey yapmasa bile, %100 ayar tutmaması, avanstan ötürü tam yanma olmaması vs aracın benzine göre daha ömürsüz olmasına, kullanıcıya tat vermemesine sebep olur. bunları bende kabul ediyorum. sonuç olarak sıralı enjeksiyonlu sistemler lpg için bir dönüm noktası oldu. lpg bu araçlarda güzel, eskilerin durumu malum. ama onlarda da araç bedelleri düşük olduğu için çok kısa zamanda araç bile bedavaya kalıyor bu açıdan iyi, ama benzindeki tat yok. sıralı da ikisi bir arada




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARTIK YETER... PES EDİYORUM...
    ORJİNALLİK TE BİR YERE KADAR... BEN DE LPG TAKTIRACAĞIM VALLA...
    BENZİNCİYE 150-160 YTL VERMEK SİNİRİME DOKUNMAYA BAŞLADI...
    LPG İLE AYNI KM DE 80-90 YTL LİK GAZ YETECEK SANIRIM...
    UZUN YOLDA 7.2 LT BENZİN HARCIYORUM...
    LPG İLE KM DE, 7.2*1.2*1.34=0,115 KURUŞ HARCARIM DEMEKKİ.
    2.0 CC 131 BG, HADİ LPG İLE 100 BG OLSUN...
    0,115 YKR HARİKA OLUR....


    düzgün bir montajla, aracındaki diğer kayıpları(eskime, metal yorulması vs) gözardı ettiğimizde 125 hp net güç alırsın, ne 100 hp si
  • ONUR,
    BEN 100 BG İ ÖYLESİNE SÖYLEDİM... 30 BG LİK KAYIP OLMAZ TABİKİ...

    LPG İLE İLGİLİ BİR KAÇ SORUM OLACAK.

    1. ARACIN İLK ÇALIŞTIRMADA BENZİNLE ÇALIŞMASININ MANTIĞI NEDİR?
    LPG NİN KURU OLDUĞUNU VE SUBAPLARDA YAĞLAMA YAPMADIĞINI SÖYLEYENLERİN HAKLILIK PAYI VAR MI? EĞER BU DÜŞÜNCE YANLIŞSA NEDEN ÖNCE BENZİN?

    2. LPG NİN REGÜLATÖRE KADAR SIVI HALİNDE GELDİĞİNİ BİLİYORUZ. BURDA MOTOR SUYUNUN ISISININ ETKİSİYLE GAZ HALİNE DÖNÜŞÜYOR VE ENJEKTÖRLERE GİDİYOR. İLK ÇALIŞTIRMADA MOTOR SUYUNUN ISISI DIŞ ORTAM SICAKLIĞINA YAKINDIR. MESALA KIŞIN, +5 DERECE DİYELİM. BU ISI MOTOR ÇALIŞINCA 1-2 DAKİKA İÇİNDE 30-40 DERECEYE ULAŞABİLİR. DOLAYISIYLA, LPG ECU SUNDAKİ DERECE AYARINA GÖRE (30-40 NEYSE) LPG YE GEÇİŞ OTOMATİK OLUYOR.
    OYSAKİ BİZ BİLİYORUZ Kİ, LPG -10 DERECEDE BİLE (BELKİ DAHA DÜŞÜK) ORTAMA BIRAKILDIĞINDA ALEV ALABİLİYOR.

    SORUM ŞU: İLK ÇALIŞTIRMADA LPG NİN GAZ HALİNE GEÇMESİ İÇİN, NEDEN 30-40 DERECEYE İHTİYACI OLSUN? BEN 98 YILINDA DOĞAN A LPG TAKTIRMIŞTIM. ARACI LPGLİ OLARAK 20 BİN KM KULLANDIM. İLK TAKILDIĞI GÜNDEN SATTIĞIM GÜNE KADAR (SABAHLARI SOĞUK HAVADA İLK ÇALIŞTIRMA DAHİL) ÇOK NADİR OLARAK BENZİNDE KULLANDIM. İLK ÇALIŞTIRMALARI BİLE HEP LPG İLE YAPTIM. ARAÇ OTOMATİK JİKLEYDİ. VE KARBÜRATÖRLÜYDÜ. HİÇBİR ZAMAN TEK MARŞTA ÇALIŞMADIĞI OLMADI. DIŞARDA KAR VARKEN BİLE SABAH LPG İLE TEK MARŞTA ÇALIŞTI. DURUM BÖYLEYKEN NEDEN ÖNCE BENZİNDE ÇALIŞTIRILIYOR? YANİ LPG TAKTIRDIKTAN SONRA BENZİN TÜKETİMİMİZ NEDEN "0" OLMASIN?

    3. DAHA ÖNCE 95 OKTAN BENZİN KULLANDIĞIMDA, GAZA YÜKLENDİĞİMDE HAFİF BİR VURUNTU OLUYORDU. ŞİMDİ 98 OKTAN KULLANIYORUM. VURUNTU TAMAMEN KESİLDİ.

    SORUM ŞU: LPG GERÇEKTEN DENİLDİĞİ GİBİ VURUNTUYA BENZİNDEN DAHA MI DAYANIKLI? TÜRKİYEDEKİ BÜTÜN LPG İSTASYONLARI 100 OKTAN MI SATIYOR?

    4. BEN ARACIMLA UZUN YOLDA 100 KM SABİT HIZDA 7.2 LT BENZİN HARCIYORUM. LPG İLE, 7.2*1.2=8.64 YAKLAŞIK 9 LT SAYARSAK, 9*1.34=0,120 YKR OLUYOR...
    AMA ŞEHİRİÇİNDE ÇOK KISA MESAFELER (3. VİTESİ ÇOK NADİR GÖRÜYORUM) KULLANDIĞIM İÇİN, TÜKETİMİM 14-15 LT YE KADAR ÇIKIYOR. LPG İLE, 15*1.2=18 LT CİVARINDA BİR LPG TÜKETİMİM OLACAKTIR. BU DA 18*1,34= 0,24 YKR OLUR Kİ BU BENCE SÜPER OLUR...

    SORUM ŞU: BU DEĞERLER (BENZİNDEKİ TÜKETİMİN %20 FAZLASI LPG) GERÇEKTEN BÖYLE MİDİR. YOKSA SADECE TEORİK MİDİR?

    5. ŞEHİRİÇİNDE 100 KM DE 18 LT LPG HARCAYACAĞIMA GÖRE, BANA BÜYÜK BİR DEPO LAZIM.
    SİMİT DEPOLAR REZERV HARİÇ KAÇ LT LPG ALIRLAR. EĞER 30-35 LT CİVARINDAYSA, 200 KM OLMADAN LPG İSTASYONUN YOLUNU TUTMAM LAZIM. BİR DE SİMİT DEPO TAKTIRIRSAM, BAGAJ HALISININ YÜKSEKLİĞİ VE YEDEK LASTİKLE İÇİNDEKİ KRİKO VE BİJON ANAHTARINA YER BULMA PROBLEMİ VAR...
    SİLİNDİR TAKARSAM DA BAGAJIN KÜÇÜLMESİ OLAYI VAR. ŞEHİRİÇİNDE BAGAJ PROBLEM DEĞİL AMA YAZIN UZUN YOLDA GENİŞ BAGAJA ÇOK İHTİYAÇ OLUYOR...
    SENİN TAVSİYEN NE OLUR? SEN ARACINDA HANGİSİNİ KULLANIYORSUN?

    TEŞEKKÜRLER...

    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@
    düzgün bir montajla, aracındaki diğer kayıpları(eskime, metal yorulması vs) gözardı ettiğimizde 125 hp net güç alırsın, ne 100 hp si




  • sevindirici bir gelişim Çok güzel
  • Yakında bütün Türkler tasarruflu araç kullanma konusunda dünyanın bir numaralı milleti olacak. Hatta bu konuda buluş bile yapabiliriz böyle giderse.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ONUR,
    BEN 100 BG İ ÖYLESİNE SÖYLEDİM... 30 BG LİK KAYIP OLMAZ TABİKİ...

    LPG İLE İLGİLİ BİR KAÇ SORUM OLACAK.



    madde madde cevaplıyım istersen.

    1- araç lpg regülatörü belli bir sıcaklığa ulaşsın diye önce benzinle çalıştırılıyor. ısınmış bir regülatöre yani sıcak yani yeni yoldan gelmiş bir motor sanki lpg ile çalıştırılmak isteniyor. bir de artı olarak karbüratörlü araç kullanmışsın oradan bilirsin soğukta lpg ile araçlar benzine göre biraz daha fazla marşa basarlar. düşünsene iyi bir enjeksiyonlu araba uzun uzun marşa basıyor. bu da hoş olmaz sanırım. yoksa bunun sübap yağlanmasıyla alakası yok. süper benzine göre üretilmiş motorlar benzinin içindeki kurşun elementine ihtiyaç duyarlar, kurşunsuzda bu sorun yok.

    2- birazcıkta 1. soruyla alakalı olmak üzere gözardı ettiğin bi husus var. karbüratörlü araçlarda basınç mbarlar seviyesinde regülatörden çıkar miksere gider. o regülatörlerde 2 stepte basınç düşürülür. bu regülatörde tek kademede düşer ve 1.2-1.5 bar arası çıkış alınır. burada rail içindeki basınç 1.5 bar seviyesinde, durum farklı. karbüratörlü araçta lpg tam buharlaşamasa bile araç ısınana kadar tekler, silkeler çalışır devam ederdi. fakat bu sistemde lpg tam buharlaşamazsa rail basıncı yeterli olmuyor ve enjektörlerden yetersiz buharlaşmış lpg tam püskürtülemiyor. artı düşün ki çok sıcak bir ildeyiz, ortam 40+ derece. benim aracım 40 derecede geçiyor. ama bu 40 derece değeri hemen yakalansa bile lpg ecusu aracın bilgilerini alabilmek, buna göre sistemin çalışmasını lpg de devam ettirebilmek için 60 sn boyunca aracın benzin datalarını kaydediyor. bunun için en az 60 sn benzinle çalışma gerekli. zaten lpg nin çiğlenme dereceside 50 derece, bunun altında araç lpg li çalışsa bile tam çözünme olmadığı için lpg de çok yakacaktır, benzinle aynı normlara gelir bence.

    3- şimdi yanlış bilinen birşey var. iki tip oktan numarası var. birisi RON, birisi MON. standartlara göre lpg nin MON numarası en az 89 olmak zorunda. ama 95 oktan benzinin 95 oktan değeri MON değil RON. 95 oktanın MON değeri 85, 98 oktanınki ise 87. buna göre lpg nin RON değeri aslında 100-105 arası birşey. zaten lpg nin tutuşma derecesi benzinden de yüksek. vuruntu neden oluşur, silindir içinde kendi kendine lokal yanmadan dolayı. lpg de böyle bir sıkıntın olmaz. ama gazı kesinlikle aygazdan al, çok farklı. olmadı milangaz, shellgas, bpgaz, totalgaz. bunların dışına çıkma.(ipragaz dahil alma)

    4- walla kendi kullanımımı söyliyim, yol bilgisayarının 1.1- 1.15 katını yakıyorum. %20 hiç olmadı. sen %15 diye hesap et ortalama.

    5- simit depo iyi oluyor, bagaj tertemiz açınca hiç birşey belli olmuyor fakat çabuk bitiyor. 40 lt depo 33 lt gaz alıyor bana 300 km gidiyor şehiriçinde. silindir depolar menzil konusunda daha iyi. zaten lastiklerin 185-195 falansa 40 lt lik depode bagaj halısı yükselmiyor hiç bi şekilde. 45 ltlik biraz yüksek kalabilir. ben branda kılıf diktirdim, stepne ve içindeki kriko vs bunun içinde bagajda duruyor. bana sorarsan çıkıntı yapmazsa 45 lik simit depo koydur. 36 lt derler ama şamandıra hata payıyla 38-39 lt alır. o da sana 200+km yaptırır. zaten heryerde lpg var artık. simit depoda bagajı açınca herşey gizli kalıyo ve araçta daha az kesme biçme yapılıyor. diğerinde depo ayakları var bagajın kevgir olursen zaten orjinal hastasıyım diyosun, bırak uğraşma. simit depo, ortaya tek delik

    bunun dışında sorunun olursa yardımcı olurum. eee montajımızı kendimiz yaptık nede olsa

    ya roverci şimdi şakayı bırakta fabiayla 220 yaptın mı yapmadın mı?esas konumuza gelelim, boşver lpg yi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 30 Nisan 2006; 23:10:49 >




  • Sayın onur
    1. simit depo takınca stepneyi nereye koydunuz?
    2. kışın rampada sorun yaşamıyormusunuz?
    3. sistem tehlikeli değil mi?
    4. dizel alıp kurtulsanız daha iyi olmaz mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    ist-edirne-ist arası honda jazz ile 100 km de 2.65 lt benzin yaktık dün. nasıl mı?

    araç lpg li ve 2500 deviri geçmemek şartıyla 100 kmde 5.5 lt lpg yaktı. 5.5*1.35=7,4 ytl
    yani araç kmde 74 bin lira yaktı. bu da 100 km de 2.65 lt benzin ediyor. bence gayet iyi...



    iyi de bu lpg tüketimi..bence başlık jazz la 5.5 lpg yaktık olsa daha iyi olurdu..lpg tüketimini benzine uyarlamak ne kadar doğru acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak

    Sayın onur
    1. simit depo takınca stepneyi nereye koydunuz?
    2. kışın rampada sorun yaşamıyormusunuz?
    3. sistem tehlikeli değil mi?
    4. dizel alıp kurtulsanız daha iyi olmaz mı?



    1- stepne yukarıdaki msjımda yazdığım gibi kılıfın içinde bagajda duruyor. bagaj zaten baya buyuk, hiçbir problem olmuyor.
    2- rampada ne gibi sorunlar yaşamam gerekiyodu? eğer aracın performansını merak ediyosan benzine göre toplam güç kaybım %4
    3- burada tek tek anlatsam çoğu kişinin anlayamayacağı tüm güvenlik önlemleri var.
    4- şu an çok memnun olduğum, hiçbir sorunu olmayan, ilk sahibi olduğum aracımı bu bozuk piyasa koşullarında, 2.ellerin yerlerde süründüğü bi dönemde sırf çok yaktığı için yok parasına veripte üzerine en az 20 milyar daha ekleyerek sırf dizel diye bir araba almak ne kadar mantıklı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    iyi de bu lpg tüketimi..bence başlık jazz la 5.5 lpg yaktık olsa daha iyi olurdu..lpg tüketimini benzine uyarlamak ne kadar doğru acaba?


    ben sadece parasal yönden hesap yaptım. toplam 600 km yol boyunca 45 ytl lik gaz yaktık. araç benzinli olsaydı 45 ytl ye anca 16 lt benzin alabilcektik. sonuçta biz 16 lt benzin parasına 600 km yaptık, bunu anlatmaya çalıştım...
  • Dizel alıp kurtulsanız maddesi hakkında bende birkaç şey söylemek istiyorum.

    Öğrenci olduğum için ve maddi kaynağım hala babam olduğundan(allaha şükürler olsun araba alacak durumumuz var) en fazla 20.000 ytl ye kadar bir araç alabilirim. Şimdi ikinci el alacaksam 20.000 ytl civarındaki dizeller hem 100.000km ye yaklaşmış hemde 70bg civarındalar. Bunun yerine 20.000 ytl ye 50.000-70.000km civarında 1.600cc 1999-2002 arasında bir benzinli araç alıp lpg dönüşümü yaparak halledebilirim 20.000 ytl ye. Hem daha performanslı bir arabam olur hem temiz yakıt kullanırım hemde o fiyata alabileceğim ufak dizel arabalar yerine daha geniş bir arabam olur.
  • onur kardeşim eğer aracıma bir gün tüp takarsam bilki bunun tek sebebi sen olacan.
    çünkü ben hayatım boyunca bilgi olarak yetersiz olduğum konularda, teknik yeterlilikleri iyi arkadaşlarımı hep hüsnüniyetle dinlemişimdir ve değer vermişimdir.
    ayrıca mesleğinin dışındaki bir konuya bu denli detaylı yaklaşman ve incelemen teknik yeterliliğininde ispatıdır....

    birde sorum olacak simit depolr stepneden büyük oluyor ve tam anlamıyla sığmıyor. bakajdaki konraplak üstü halıyı yukarıya kaldırıyor.
    bunlarda makul boyutlarda olanı yokmu yani bagajda varlığı yokluğu belli olmayan tipte olanı...
    ayrıca stepne yerine benim aracın bagajında basınçlı ufak bir lastik tüpü var lastik patladımı onu basıp deliği kapatabiliyorum.
    lastik yarılmalarında işe yaramıyor tabiki..sorum şu... stepneyi nereye koymamız gerekir yada iptal etsem mantıklımı????




  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak

    Sayın onur
    1. simit depo takınca stepneyi nereye koydunuz?
    2. kışın rampada sorun yaşamıyormusunuz?
    3. sistem tehlikeli değil mi?
    4. dizel alıp kurtulsanız daha iyi olmaz mı?



    1- stepne yukarıdaki msjımda yazdığım gibi kılıfın içinde bagajda duruyor. bagaj zaten baya buyuk, hiçbir problem olmuyor.
    2- rampada ne gibi sorunlar yaşamam gerekiyodu? eğer aracın performansını merak ediyosan benzine göre toplam güç kaybım %4
    3- burada tek tek anlatsam çoğu kişinin anlayamayacağı tüm güvenlik önlemleri var.
    4- şu an çok memnun olduğum, hiçbir sorunu olmayan, ilk sahibi olduğum aracımı bu bozuk piyasa koşullarında, 2.ellerin yerlerde süründüğü bi dönemde sırf çok yaktığı için yok parasına veripte üzerine en az 20 milyar daha ekleyerek sırf dizel diye bir araba almak ne kadar mantıklı?


    Stepne konusunu gözden kaçırmışım, kusura bakmayın. Yinede zaten küçük sayılabilecek bagaj iyice küçülmüştür. Ben çok kısa süre lpg li araç kullandım kışın soğuk havada rampada ciddi sorun çıkartıyordu.
    4. madde konusunda haklısınız.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    ya roverci şimdi şakayı bırakta fabiayla 220 yaptın mı yapmadın mı?esas konumuza gelelim, boşver lpg yi



    yine lafı buraya getirdin ya



    okudum okudum beklemiyordum böyle biteceğini,çok güldüm..

    bence boşverme lpg yi rovercinin soruları bitmez.
    negatif eleştiri maksatlı söylemiyorum,
    bu yönünü seviyorum,güzel sorular sorarak muhatabının kendini zorlamasını veya katılımcıların beyin fırtınası yaratmasına sebep oluyor.

    teşekkürler verdiğin bilgiler için..




  • Dizellerde turbo var tork var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse

    Dizel alıp kurtulsanız maddesi hakkında bende birkaç şey söylemek istiyorum.

    Öğrenci olduğum için ve maddi kaynağım hala babam olduğundan(allaha şükürler olsun araba alacak durumumuz var) en fazla 20.000 ytl ye kadar bir araç alabilirim. Şimdi ikinci el alacaksam 20.000 ytl civarındaki dizeller hem 100.000km ye yaklaşmış hemde 70bg civarındalar. Bunun yerine 20.000 ytl ye 50.000-70.000km civarında 1.600cc 1999-2002 arasında bir benzinli araç alıp lpg dönüşümü yaparak halledebilirim 20.000 ytl ye. Hem daha performanslı bir arabam olur hem temiz yakıt kullanırım hemde o fiyata alabileceğim ufak dizel arabalar yerine daha geniş bir arabam olur.


    Tamamen zevk ve tercih meselesi saygı duyuyorum.
    Ancak lpg uygulama masrafı ve olası uygulama kusurlarını da hesaba katmak gerekmez mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    onur kardeşim eğer aracıma bir gün tüp takarsam bilki bunun tek sebebi sen olacan.
    çünkü ben hayatım boyunca bilgi olarak yetersiz olduğum konularda, teknik yeterlilikleri iyi arkadaşlarımı hep hüsnüniyetle dinlemişimdir ve değer vermişimdir.
    ayrıca mesleğinin dışındaki bir konuya bu denli detaylı yaklaşman ve incelemen teknik yeterliliğininde ispatıdır....


    açık söyleyim benim de yaptığım amortisman hesabını tekrar yapasım geldi.

    benim lpg nin sevmediğim yanı kapalı otopark,deniz otobüsü gibi bazı yerlere giremiyor.sorum şu bu ikisi haricinde lpg nin alınmadığı yer duydunuz mu?
    lpg topiğini de tekrar bir incelemek lazım..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.