Şimdi Ara

EN AZ YAKAN DİZEL? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
1
Favori
123.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Astra Sedan 1.3 cdti ile izmir içi 40 km'de 2 lt mazot tükettim dün.

    Ş.arası yüklü ve klima açık konumda 4.7 lt/100 km değerini yakaladım

    6. vitess olması büyük bir +
  • focus TDCİ 90 beygir...Sürekli kısa mesafe (1 km yok)hergün işe giderken yakıt tüketimini arttırıyor bu unsur ve dur kalk-rampa olan bir yol araba maksimum 2 viteste,7.7 litre..Kışın 8.3 falanda gördüm..hararet ibresi kıpırdamıyor bile...

    Gün içerisinde işim olurda gezinirsem sıkışık trafikte akşam saatleri en fazla 6.3-6.8 litre arası

    Uzun yolda sakin kullanımda bir sefer ankara-trabzon yaptığımda ki araba full yüklü ve 3 kişiydi 3.9 bile gördüm..Genel olarak hıza göre değişsede 4.0-4.2-4.5 çok kasmazsam 100 km üzeri 4.8 maksimum 5.0 litre...

    Geçenlerde baya bir devirli kullandım motoru sağırlaştırmamak için yapıyorum bunu rodajı bitirine kadar 160 km hızda 3000-4000 devirde arabada 3 kişi 6.5 litre 80 km'lik yol gidiş geliş

    Hepsi yol bilgisayarı verileri hepsini uzun yola çıkmadan sıfırlar takip ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 4 Mayıs 2011; 0:28:22 >




  • Buna ek olarak uzun zamandırda km ve aldığım yakıt üzerinden kuruş hesaplamasıda yaparım..Bu şehir içi kısa-uzun mesafe sıkışık boş tarafik hepsinin karması oluyor Son 3 seferdir ödediğim tutar yaptığım km üzerinden hesap yapıyorum,ışık yandığı an hemen mazot alıp sıfırlıyorum..en son 6963 km de almışım sonra bugün 7269 km'de aldım 75 tl yakıtla 306 km yapmışım buda 245 kuruş yapıyor..Bu 306 km'nin hepsi şehir içi
  • yeni c3 kullanan biri olarak cimriliğin tanımını yeniden yapıyor derim.bundan önceki aracım 1,3 multijet puntoydu 100 km de 1 lt daha az yakıyor yeni c3 1,4 hdi her 10000 km 100 lt tasaaruf 3,5 motorin fiyatıyla yıllık bakım ücretinin fazlasını tasarruf ediyorum memnunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno2

    keske birisi cikip en az yakan 3-5-10 dizel arabanin resmi yakis rakamlarini ve anahtar teslim fiyatlarini yazsa bizde adam gibi mukayese edebilsek cunku boyle hic birsey anlasilmiyor

    +1
  • abimin opel astrası ile antep gidiş geliş (yaklaşık 1400 km) 3.8/100 km tüketmiştim. ama sabit 90-100km/sa hızla sürdüm.

    benim toyota yaris d-4d ile aynı yolun hatırı sayılır bir kısmını 150-170 ile giderek 4.4lt/100km tüketmiştim. yine yarisle aynı yolu 3.9 ile gidip gelmişliğim var.

    birde şunu belirtmekte fayda var, bir çok araç aynı motoru kullansa dahi tüketimdeki farkı yaratan en önemli sebeb rüzgar direnci.
  • Rent a car firmasında çalışıyorum, burada adı geçen tüm araçları kullandım. Şu an en az yakan dizel araç citroen c3 1.4 hdi yani peugeot 206 da diyebilirim....ikisi de aynı motoru kullanırlar yakıtta cimriliğin tanımını baştan yapıyorlar resmen. c3 ile Antalya'dan geldim 100TL mazot ile ve Üsküdar'a geldiğimde 1 çizgi vardı. 100-120 km sabit hız ile
  • peugeot 206 hdi
  • Kendimde dizel araç kullanıyorum ama en az yakan dizel araştırma sonucu C2 citroen dir.
  • Reno symbolvar bende 1,5 dizel sehir icinde istanbulda 100 tl mazot ile en az 500 km yol yapiyor
  • Konuyla ilgilenen arkadaşların videoyu seyretmesini tavsiye ederim.

    Bir depo ile 2000 km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz
    Konuyla ilgilenen arkadaşların videoyu seyretmesini tavsiye ederim.

    Bir depo ile 2000 km.

    İnanmiyorum ben test suruslerine symbolde 1500 km yol yapar dediler video izledik bir suru ama 2 yildir 1100 km gecemedim ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz

    Konuyla ilgilenen arkadaşların videoyu seyretmesini tavsiye ederim.

    Bir depo ile 2000 km.

    iyiymiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz

    Konuyla ilgilenen arkadaşların videoyu seyretmesini tavsiye ederim.

    Bir depo ile 2000 km.


    Gayet güzel ama adamların yolları o kadar güzel ki hiç dur kalk yaptıklarını sanmıyorum.Devamlı otobandan 90 km hız ile gayet iyi bir değer bence.Türkiye şartlarında 1500 km yaparsa rekor olur o ayrı
  • aZ yakan arac fiat linea 1.3 kokluyor mazotu
  • Bende de 2011 model fiat grande punto multijet var. 2500 devirde üst vitese geçtiğimde araba gayet az yakıyor. (Cuma günü ankara-şehir içinde 80 küsur km yol yaptım, ortalama 4lt / 100 km yaktı) Ama 3000 devire geldikten sonra vites değiştirince yakıt tüketimi artıyor. Kimi yorumlarda dizel motoru bağırtmadan vites değiştirmeyin yazıyor. Sizce düz yolda, hangi devirde üst vitese geçmek lazım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coupant -- 3 Temmuz 2011; 1:14:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    Bende de 2011 model fiat grande punto multijet var. 2500 devirde üst vitese geçtiğimde araba gayet az yakıyor. (Cuma günü ankara-şehir içinde 80 küsur km yol yaptım, ortalama 4lt / 100 km yaktı) Ama 3000 devire geldikten sonra vites değiştirince yakıt tüketimi artıyor. Kimi yorumlarda dizel motoru bağırtmadan vites değiştirmeyin yazıyor. Sizce düz yolda, hangi devirde üst vitese geçmek lazım?



    aynı araç bende var. yokuş yukarı hariç 2500 devir/dk vites değiştirmek için yeterlidir.
    aslında işin aslı, vites yükseltince devir 2000'nin altında olmayacak şekilde vites değiştirmektir. yokuş yukarı çıkarken yüksek devirde vites değiştirmenin mantığı, yokuş çıkarken araç çok çabuk hız kaybeder ve vites yükseltmek için daha yüksek devirler gerekir.




  • Yokuş cıkarken gaza yüklenirim daha cok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    Bende de 2011 model fiat grande punto multijet var. 2500 devirde üst vitese geçtiğimde araba gayet az yakıyor. (Cuma günü ankara-şehir içinde 80 küsur km yol yaptım, ortalama 4lt / 100 km yaktı) Ama 3000 devire geldikten sonra vites değiştirince yakıt tüketimi artıyor. Kimi yorumlarda dizel motoru bağırtmadan vites değiştirmeyin yazıyor. Sizce düz yolda, hangi devirde üst vitese geçmek lazım?



    aynı araç bende var. yokuş yukarı hariç 2500 devir/dk vites değiştirmek için yeterlidir.
    aslında işin aslı, vites yükseltince devir 2000'nin altında olmayacak şekilde vites değiştirmektir. yokuş yukarı çıkarken yüksek devirde vites değiştirmenin mantığı, yokuş çıkarken araç çok çabuk hız kaybeder ve vites yükseltmek için daha yüksek devirler gerekir.



    Hocam, teşekkürler.

    2500 devir/dk'da vites değiştiriyorum demişsiniz. Bu durumda üst vitese geçtiğinizde, araç 2000 devir/dak'nın altına düşmüyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz

    Konuyla ilgilenen arkadaşların videoyu seyretmesini tavsiye ederim.

    Bir depo ile 2000 km.



    Türkiye'deki asfalt kalitesi güzel olsa bizlerde 1500 km menzile ulaşabiliriz. Bazen öyle bir yola giriyorsun ki; gaz pedalına yüklendiğin halde araba ivmelenmekte zorlanıyor...
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.